Jak pojedziesz na stację diagnostyczna to podniosą, bo fabrycznie są pewnie za nisko ustawione. Natomiast cały czas będzie mocniej obniżał przy obciążeniu to chyba trzeba załatwić w ASO.
Zasięg świateł LED
Zwiń
X
-
Witajcie ponownie.
Wydaje się, że uporałem się z tematem. Przeczytałem większość wątków, umówiłem się w ASO i poprosiłem aby mnie wpuścili na warsztat. Z mechanikiem już się nieco znałem ( aktywował mi moduł haka holowniczego jakiś czas temu ).
Na początku pokazałem jaki jest efekt z obciążeniem i o co chodzi. Przyznali że tak nie może być.
Potem próbowaliśmy zrobić całą procedurę ustawiania świateł z użyciem kompa pod obciążeniem. Nie udało się bo auto na pusto świeciło za nisko.
Potem sprawdzili sam czujnik ugięcia tylnej osi, czy daje sygnał o zmianie położenia i tu wyglądało że jest OK. Na pusto podawał wartość 38%.
Ostatecznie wyjąłem wszystko z auta, panowie mechanicznie ustawili światła na odpowiedniej wysokości, a potem zrobili całą procedurę z użyciem kompa.
Po tym zabiegu - bingo. Dociążając tył światła ustawiają się tak, że świecą identycznie jak na pusto.
Tyle ode mnie. Może komuś się przyda.
Wesołych Świąt.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Komentarz
-
-
Cześć
Czy koledzy którym udało się poprawić wysokość przy załadowanym aucie mogli by się podzielić adresami serwisów które sobie z tym poradziły i już mają pojęcie jak to zrobić?
Ja jestem po dwóch wizytach w Krakowie, i dalej jest tak samo jak było, tzn na pusto ok, przy załadunku moocno za nisko.
Z góry dzięki
PozdrawiamOstatnio edytowany przez WK82; 48269.
Komentarz
-
-
Podjedzcie pod ścianę maksymalnie jak się da - tam gdzie jest równo . Zaznaczcie na ścianie kredą załamanie światła . Z miarą w ręku odjedźcie od niej 10 m , snop światła ma świecić około 10 cm niżej - wtedy światła są ustawione dobrze .
Oczywiście trzeba wyregulować ciśnienie w oponach i auto musi być zatankowane
Warto by poszukać warsztatu który ma urządzenie BOSCH HTD 815 , sprawdza też w systemie samochodu jak jest ustawiony poziom do którego mają sie ustawiać
Zobaczcie proszę film
Ostatnio edytowany przez gruto; 1235.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez GrzesWroc Zobacz wpisPrzerażają mnie te gówniane ledy!!!!! przy udanych nad wyraz bixenonach skrętnych - napiszcie naprawdę szczerze co myślicie - jest syf nie?? Gówno świecą co? Bądzcie szczerzy plz
1. W porównaniu do świateł xenonowych, to LEDy skody świecą -10% słabiej; nie jest to odczuwalne, ale jednak - dopiero jak zestawi się samochody obok siebie, to widać, że LED skody jest słabszy nieznacznie.
2. W porównaniu do VW Passat LED matrix, to zupełnie inna liga, ale też na tym samym odcinku drogi, w takich samych warunkach, światła LED skody świecą 15%-20% słabiej.
3. Nie lubię trupiego światła LED, wolę naturalny xenonowy żarnik. Niby widać, ale to jest światło nienaturalne dla oka.
4. W długiej trasie na światłach xenonowych mniej się męczyło oko, niż na LED.
5. Zasięg świateł LED jest podobny na długość, ale świecą szerzej na szerokość.
6. Brzegi były lepiej doświetlone w xenonowych żarnikach niż w LED.
Takie są moje wnioski z praktyki, nie z laboratorium.
Komentarz
-
-
Witam,
pytanie odnośnie regulacji zasięgu LEDów z przodu wraz z zapisaniem nowych ustawień "zerowych" z użyciem VCDS - czy to jest ta procedura co w linku poniżej?
"Przed przystąpieniem do regulacji świateł muszą być spełnione następujące warunki:- Pojazd musi stać na równym podłożu
- Hamulec ręczny musi być zwolniony
- Zapłon musi być włączony
- Światła wyłączone
- Sterownik w pamięci nie może posiadać żadnych błędów
Procedurę przeprowadzamy w następujący sposób:
[Wybór]
[55-Zasięg xenonów] (w niektórych pojazdach należy wybrać sterownik [29-Światła -lewa str.]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "001"
[Idź!]
Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.
Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze zgodnie z zaleceniami producenta.
Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe.
[Gotowe, powrót]"Octavia III FL Style, 1.5 TSI ACT, DSG, rocznik 2019
Komentarz
-
Nie mogę edytować posta dlatego piszę jedno pod drugim - czy ta procedura opisana na stronie Adako oraz ta, którą opisuje Krzynol na koniec tego filmu https://youtu.be/obPE8K48peI?si=d7Sj_n3odSBy4X8C czymś się różnią? Np. w Adako każą wejsc w grupę 001, kliknac „Idz!” itp., nie korzystają z przycisku on/off/next, nie wybieraja nic z listy. Czy te procedury się czyms roznia/służą różnym celom czy to po prostu rożne metody zrobienia tego samego? Nic przy zawieszeniu nie ruszałem, nie odpinałem czujnikow. Chce po prostu wyregulować lekko lampy o zapamiętać ustawienia.Octavia III FL Style, 1.5 TSI ACT, DSG, rocznik 2019
Komentarz
-
-
Nadal nie mogę edytować postów także przepraszam za kolejny jeden po drugim - ewentualnie prośba do moderatora o scalenie.
Co do moich pytań powyżej to odpowiedziałem sobie niejako sam jak kupiłem kabel i podłączyłem do auta. Okazuje się, że sam przebieg procedury oraz co po kolei wyświetla się w programie jest po prostu zależne od rodzaju świateł i sterownika jaki mamy w aucie (lub też od wersji programu - albo kombinacji jednego i drugiego).
Przykładowo u mnie - auto jak w podpisie tj. O3 FL kombi, 1.5 TSI ACT, DSG, rok produkcji 2019 (ale rok modelowy chyba 2020 bo z VCDS odczytałem kod silnika DPCA, który podobno wszedł od MY2020) i fabryczne lampy full led:
(wersja VCDS 23.3.1)
1. W ogóle nie mam u siebie modułu "55 - Xenon range" albo "55 - Zasięg świateł" (używam angielskiego VCDS) - w przypadku mojego auta (albo wszystkie lampy full led tak mają - tego nie mam jak sprawdzić bo mam tylko jedno auto dostępne ) regulacja odbywa się w module "4B - Multifunc. module"
2. Po kliknięciu w "04 - Basic settings" moje okno wygląda zupełnie inaczej - w zasadzie nie wyświetla się taki widok jak na filmikach powyżej z czterema osobnymi polami (coś w stylu bloków pomiarowych) tylko mam listę rozwijalną, na której sobie mogę wybrać pozycje np. "Basic settings 1 - start", "Basic settings 2 - stop", "Reset all adaptations", "Matrix LED callibration" - piszę z głowy ale tak to mniej więcej wygląda. I w tym wypadku przebieg samej regulacji i ustawienia nastawów podstawowych jest bardzo logiczny - najpierw wybieramy z listy "Basic settings 1 - start", "Go!", wyskakuje dymek informujący nas o tym co należy po kolei teraz zrobić (czyli wyregulować światła i kliknąć przycisk "Stop!") po czym wybrać z listy "Basic settings 2 - stop" i również przycisnąć przycisk "Go!" - i to powoduje zapamiętanie ustawień. Czyli w skrócie najpierw informujemy sterownik, że przeprowadzamy regulację a potem, że ją zakończyliśmy i proszę zapamiętać ustawienia Proste łatwe i logiczne
Także opis procedury na stronie ADAKO oraz w filmiku od Krzynola jest niepełny bo zależy jeszcze od wersji sterownika, który mamy konkretnie w aucie (chociaż o tym Krzynol mnie poinformował w komentarzach na Youtube także bezapelacyjnie zna się na rzeczy )
Jeszcze poniżej wrzucę linki do procedur regulacji dla:
1. Auta z platformy MQB - regulacja w module 4B lub 55 - zależnie od tego co wyświetla się w wynikach auto-scan (jest to opisane w tym linku po czym rozpoznać) http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...ght_Regulation - jeśli dobrze rozumiem dotyczy to głównie nowszych aut i/lub aut z lampami full led. W moim przypadku to była właśnie ta procedura - sama regulacja nie zajęła nawet 5 minut i nie zaowocowała żadnymi błędami
2. Auta ze sterownikami świateł od oznaczonymi symbolem 5M0-907-357 (plus litery A, B, C...) - tutaj jest podział procedur w zależności od dokładnego oznaczenia sterownika - http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...Xenon_with_AFS) - ta procedura, jeśli dobrze rozumiem, dotyczy nieco starszych aut i/lub nie posiadających lamp "full led"
3. Sterowniki nie korzystające z protokołu CAN tylko KW-1281 - to można rozpoznać po tym co wyświetla się w lewym górnym rogu okienka po wejściu w dany moduł (przykładowo będzie "Protocol: KW-1281" albo "Procotol: CAN") - ta procedura dotyczy najstarszych aut i jest właśnie tożsama z opisem, który jest na stronie ADAKO - https://www.ross-tech.com/vag-com/ca...alignment.htmlOstatnio edytowany przez ivosmo; 10004536.Octavia III FL Style, 1.5 TSI ACT, DSG, rocznik 2019
Komentarz
-
-
Po obciążeniu nie umiem powiedzieć bo najczęściej jeżdżę z pustą budą, ewentualnie z jednym pasażerem z przodu i jakimś niewielkim bagażem… na pewno nie świeci mi tak pod nogi „na pusto” jak świeciło fabrycznie - ale to nic dziwnego skoro na pusto regulowałem niestety mam przeczucie, że byłoby to zbyt proste aby rozwiązywało to ten problem…bo wówczas każdy serwis by sobie z tym radził a z tego co czytałem mało który ogarnia temat…Octavia III FL Style, 1.5 TSI ACT, DSG, rocznik 2019
Komentarz
-
-
Miałem okazję się przejechać wczoraj z obciążeniem (w trakcie przeprowadzki) - nie były to może setki kilogramów ale było widać, że tyłek usiadł, kanapę miałem poskładaną - nie zauważyłem aby światła świeciły inaczej niż na pusto. Także albo regulacja z użyciem VCDS faktycznie niweluje ten problem albo po prostu w moim aucie tego problemu nie ma (samochód z października 2019 jakby co)Octavia III FL Style, 1.5 TSI ACT, DSG, rocznik 2019
Komentarz
-
Komentarz