Jak pisałem wcześniej - poznali dobrze rynek i wiedzą, że można sprzedać tańsze za więcej. A ludziska i tak to łykną.
Planowany zakup - 1,2 TSI czy 1,4 TSI
Zwiń
X
-
Gość
-
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpisNo tak. Przy czterobiegowej nie będzie wiele więcej. ;-)
Komentarz
-
-
Gość
To po co w ogóle oferowano 1.2 ze skrzynią szóstką, skoro piątka jest równie dobra i ma takie same obroty podczas jazdy autostradowej? Bo nie przez przypadek przecie.
Komentarz
-
Stare ciężarówki miały po 20 biegów i też jeździły.
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Jak by octavia tak miała to by się człowiek nie czuł oszukany przez producenta i na autobahnie by lipy nie było.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpisTo po co w ogóle oferowano 1.2 ze skrzynią szóstką, skoro piątka jest równie dobra i ma takie same obroty podczas jazdy autostradowej? Bo nie przez przypadek przecie.
Komentarz
-
-
Gość
Sześć biegów to przecież żadna współczesna nowość, bo fiat bravo miał taką skrzynię już w 2007 roku, nawet w najsłabszej wersji silnikowej (w standardzie, bez dopłaty).
Komentarz
-
Nie twierdze, że nowość bo szóstkę to i w punto jedynce z silnikiem 1,1, można było mieć. Chodzi o to że niektórzy, jak coś jest przestarzałe (np dla niektórych skrzynia co ma mniej biegów do przodu niż sześc, czy choćby ta nieszczęsna belka w zawiasie) to skreślą auto. No i producent im daje wybór.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpisTo po co w ogóle oferowano 1.2 ze skrzynią szóstką, skoro piątka jest równie dobra i ma takie same obroty podczas jazdy autostradowej? Bo nie przez przypadek przecie.
Komentarz
-
-
https://www.youtube.com/watch?v=4IHMkeUfH8E 1,2 z piątką
https://www.youtube.com/watch?v=109uUqkiUq8&t=11s 1,4 z szóstką, jak jest jakaś różnica to nie ma co o niej gadać bo to może kilkadziesiąt obrotów, choć pewnie nie ma żadnej w ramach oszczędności kosztów na kołach zębatych w skrzyni.Ostatnio edytowany przez kylo125; 5732.
Komentarz
-
-
Gość
Tylko, że 200 km/h to nie jest prędkość tempomatowa, tzn nie utrzymuje się jej dłużej niż przez chwilę. A przynajmniej nie w takich autach. Argument mam taki, że zaletą skrzyni pięciobiegowej w sytuacji gdy ten sam silnik dostępny jest z szóstką, jest jedynie to, ze pojazd jest tańszy w zakupie jako nowy. I tyle.
Nie wiem jak jest z octavią, ale w fabii dodatkowo z przodu były większe hamulce i z tyłu tarcze zamiast bębnów. Ale i tak nabywcy 1.2 z piątką nie zwracali na to uwagi, bo ważniejszy był kolor auta (metalik!) albo wielkość wyświetlacza w radiu. :-)
Komentarz
-
Gość
Zamieszczone przez kylo125 Zobacz wpisAle co ma 200 na filmie do obrotów przy 100,120, czy 140.
Komentarz
-
Zamieszczone przez kylo125 Zobacz wpisJak dalej nie rozumiesz przekazu to ja dziekuję za dyskusje...
Komentarz
-
-
długa ta 5 tka rzeczywiście w tym 1.2. przeważnie są różnice tu ich nie widać za bardzo faktycznie, pewnie kylo jak piszesz - w ramach oszczędności te same zębatki
także do takiego turlania się po autostradzie do 150, to może i nawet by styknęło 105 ps z 1.2 tsi (bo 86 to już za mało na tą budę do takich jazd uważam, szczególnie pod górki)
Ale już do wyprzedzenia gdzieś, przyśpieszenia czasem , to wolałbym 1.4
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kylo125 Zobacz wpisJa też bym wolał 1,4
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kylo125 Zobacz wpisAle skoro moje 110 koni w jedynce do zwykłej jazdy styka to i 115 w lżejszej o3 też sobie poradzi.
obecnie mam 105KM i mi styknie w dislu,a prawda jest taka że dużo jest zależne od przełożenia skrzyni
Komentarz
-
-
W przypadku nowych samochodów różnice w cenie między poszczególnymi silnikami są duże, ale w przypadku używanych już nie tak bardzo. Kiedy oglądałem O3 z roku 2013-2015, ceny modeli z silnikami 1,2 105 KM i 1,4 140 KM były bardzo zbliżone. Większe różnice cenowe to nie tyle silnik, co wyposażenie i przebieg. No i oczywiście kto za ile sprzedaje. Ale mogąc kupić za te same pieniądze silnik 1,2 i 1,4, po prostu wolę 1,4.
Komentarz
-
-
1.2 ma 160-175 Nm zależnie od mocy (czyli wcale nie tak źle, to tak na poziomie 1.8i wolnossaka moment), do turlania się wystarczy zapewne, ale pod górkę ostrą na autobahn na wyższym biegu, wątpie, żeby to przyśpieszało sensownie na niskich obrotach jednak na autostradę, to albo pojemność w benzynie ,albo diesel, żeby nie puchł, jak chcemy latać na niskich obrotach.
Tu dali dobre przełożenia, jak w mocniejszych jednostkach, ale silnik trochę dychawiczny mimo wszystko na przyśpieszanie w wyższych prędkościach. Jak równa jazda to ok, do tych 140-150 pewnie spoko w miarę, jeśli nie ma za dużych gór (jak auto obciążone).
Jednak 1.2 bardziej kojarzy mi się z warunkami miejskimi i podmiejskimi, niezależnie ile koni z niego wycisną.
Komentarz
-
-
coś z tymi cenami jest na rzeczy
rok temu kombi 1,8 4x4 stajl z jakimś tam dodatkowym wyposażeniem ale bez szaleńst wychodził 127tys. minus rabat czyli jakieś 115tys.
teraz widzę na allegro liftbacka z troszkę lepszym wyposażeniem za 138tys.
To za 160 po rabatach można mieć już cuprę 4x4 z kilkoma dodatkami.Powered by R-Performance
Komentarz
-
Komentarz