Akumulator do 1.4 CHPA

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • matow
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez matow Zobacz wpis
    Szukam dobrego akumulatora do mojego 1.4 tsi z systemem start-stop
    fabrycznie miałem około 60ah efb, według katalogu powinien być 70ah AGM?
    czy faktycznie trzeba taki zakładać czy mogę zostać przy efb 60ah ?

    wstępnie znalazłem coś takiego co byłoby najbardziej zbliżone do ori

    Akumulator GROM EFB START&STOP 60Ah 600A Prawy Plus DTR jest przeznaczony do samochodów wyposażonych w układ start-stop. Jeden z lepszych na rynku
    12345

    Zostaw komentarz:


  • grzegor556
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez arekryc Zobacz wpis
    polecam zalozyc agm sa trwalsze
    ja u siebie mam ten
    https://akumulatoryspecpart.pl/produ...d52-60ah-680a/
    mam to samo jest okej

    Zostaw komentarz:


  • zulu
    odpowiedział(a)
    Spoko, pkt. 3 do 6 znam z autopsji ;]
    Moj ma 5 lat....

    Zostaw komentarz:


  • normo
    odpowiedział(a)
    1) Wpisujesz do kompa pojemność, aby wiedział jakim prądem ma być aku ładowany ( w przypadku zmiany na inną niż była pojemność )
    2) wpisywanie nr. seryjnego jest po to, byś nie mógł oszukać np. ASO przy reklamacji aku.
    3) inżynierowie to przewidzieli, i s/s nie zadziała przy słabym aku, a także w innych krytycznych warunkach.
    4) aku jest ładowany cały czas max. dopuszczalnym prądem, po długiej jeździe, kiedy układ uzna że doładował - jest podtrzymanie
    5) układ ładowania zmienia swoje parametry nawet 'w funkcji' temperatury zewnętrznej
    6) powyższe informacje są poprzedzone obserwacją wskazań woltomierza wbudowanego w gn. zapalniczki od ponad trzech lat

    objawy końca aku po dwóch latach ((

    Zostaw komentarz:


  • zulu
    odpowiedział(a)
    Problem jest taki, że chcę kupić z pewnego źródła z netu i wymienić samemu. W sklepie z aku, to wiem, że mają sprzęt do potrzymania napięcia.
    Edit, takie coś znalazłem.

    "Zakładając nowy aku wpisujesz w kompa jego pojemność, od tamtej pory aku jest tak traktowany jak bank energii. Różnica taka, że nie jest w pełni ładowany tylko jest utrzymywany w jakimś stopniu naładowania aby to wolne miejsce doładować np. jadąc z górki lub podczas hamowania (rekuperacja?). Inżynierzy nie przewidzieli jednego -kiedy (po jakich warunkach) kierowca wyłączy silnik. Taki akumulator jest zazwyczaj notorycznie niedoładowany."

    Czyli wsadzając o takich samych parametrach jak miałem to jest ok, natomiast o innych to być może jak pisze.
    Z innej beki, po jakim czasie mieliście objawy, że się aku kończy?
    Ostatnio edytowany przez zulu; 48819.

    Zostaw komentarz:


  • Rybus85
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez zulu Zobacz wpis
    Podepnę się z pytaniem, tak na przyszłość...
    Wymieniając aku, gdy mam start stop, po prostu wymieniam i tyle, czy trzeba co programować? Gdzieś, coś, jakoś, być może mi się przewidziało, że ze względu na ten moduł przy klemie i system odzysku przy hamowaniu, trzeba coś tam wprowadzać.
    Jak pojedziesz wymienić aku to mają sprzęty. Podpinają Ci auto i wymieniają że auto nawet nie wie że miało akumulator wymieniany

    Zostaw komentarz:


  • Michciuwifciu
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez zulu Zobacz wpis
    Podepnę się z pytaniem, tak na przyszłość...
    Wymieniając aku, gdy mam start stop, po prostu wymieniam i tyle, czy trzeba co programować? Gdzieś, coś, jakoś, być może mi się przewidziało, że ze względu na ten moduł przy klemie i system odzysku przy hamowaniu, trzeba coś tam wprowadzać.
    Nic nie trzeba robić. Przynajmniej u mnie nic nie robili i raczej nic z tego tytułu się nie wydarzyło.

    Zostaw komentarz:


  • zulu
    odpowiedział(a)
    Podepnę się z pytaniem, tak na przyszłość...
    Wymieniając aku, gdy mam start stop, po prostu wymieniam i tyle, czy trzeba co programować? Gdzieś, coś, jakoś, być może mi się przewidziało, że ze względu na ten moduł przy klemie i system odzysku przy hamowaniu, trzeba coś tam wprowadzać.

    Zostaw komentarz:


  • Rybus85
    odpowiedział(a)
    No to ja dziś wymieniłem u siebie. Nie dawało mi spokoju że siedzi już 8 lat od nowości w aucie. Latem był doładowany. Pojechałem na test i wyszło że zostalo mu koło połowy pojemności i znikomy prąd rozruchowy. No to kupiony nowy. Jest to model zakładany w salonach VW,ale wiadomo że naklejka na Aku musi być inna. Stary miałem Varty 60Ah i 480 prąd. Obecnie jest 65Ah i 600 prąd. Pali jak kluczyk zobaczy

    Zostaw komentarz:


  • Rybus85
    odpowiedział(a)
    Mnóstwo błędów. Ale wsiadasz,odpalasz i trzeba się kawałek przejechać. U mnie było jeszcze kilka po podpięciu kompa. Myślałem że jak choinka zgasła to było ok. Ale trochę jeszcze jednak było.

    Zostaw komentarz:


  • radoszczak
    odpowiedział(a)
    Czy w O3 po wymianie aku coś się resetuje ? Trzeba wprowadzać jakieś kody do radia etc ?

    Zostaw komentarz:


  • dagetto
    odpowiedział(a)
    No i spoko. Daj znać jak się sprawuje po pewnym czasie, bo można wyczytać, że te agm nie lubią wysokich temperatur i raczej producenci aut wsadzają je do bagażników, a pod maske to lepsze efb.

    Zostaw komentarz:


  • matow
    odpowiedział(a)
    ostetcznie decyzja padłą na agm ale kupilem 60 ah

    Akumulator GROM AGM START&STOP 60Ah 680A Prawy Plus wysokiej jakości akumulator przeznaczony do samochodów wyposażonych w układ start-stop

    Zostaw komentarz:


  • arekryc
    odpowiedział(a)
    polecam zalozyc agm sa trwalsze
    ja u siebie mam ten
    Akumulator VARTA Silver Dynamic AGM START&STOP D52 60Ah 680A ma trzy razy dłuższy cykl życia w porównaniu z tradycyjnymi akumulatorami.

    Zostaw komentarz:


  • dagetto
    odpowiedział(a)
    Nie mam.

    Zostaw komentarz:


  • radoszczak
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez dagetto Zobacz wpis
    Ja w chpa oryginalnie mam 60ah, ale to zależy pewnie od wersji wyposażenia i ilości elektroniki na pokładzie, którą ten aku musi obsłużyć.
    ​​​​​
    A masz s/s ?

    Zostaw komentarz:


  • dagetto
    odpowiedział(a)
    Ja w chpa oryginalnie mam 60ah, ale to zależy pewnie od wersji wyposażenia i ilości elektroniki na pokładzie, którą ten aku musi obsłużyć.
    ​​​​​

    Zostaw komentarz:


  • radoszczak
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez normo Zobacz wpis
    A czy coś się dzieje ? ! ( odpalasz normalnie - piszesz ) czy kupiłeś nowy voltomierz ...
    Inny woltomierz (wyższej klasy) pokazał 12,39 V po 2 dniowym postoju auta, uznaje wartość za poprawną i pozostawiam temat do zimy

    Zostaw komentarz:


  • normo
    odpowiedział(a)
    A czy coś się dzieje ? ! ( odpalasz normalnie - piszesz ) czy kupiłeś nowy voltomierz ...

    Zostaw komentarz:


  • radoszczak
    odpowiedział(a)
    Dzień dobry, podłączę się do tematu, czy ktoś tutaj ma jeszcze ORI aku w CHPA 1.4 ? Wydaje mi się, że ten u mnie jest jeszcze ORI. Wydaje się mały, tylko 51 Ah. Napięcie spoczynkowe po nocy mam 12,1 i zastanawiam się czy to już początek jego końca, auto odpala normalnie. Czy ktoś wymieniał na nowy ? Adviser Varty proponuje mi aku 60 Ah, czy mogę dać większy ?
    Załączone pliki
    Ostatnio edytowany przez radoszczak; 3292.

    Zostaw komentarz:


  • zulu
    odpowiedział(a)
    Polecam skarbnice wiedzy na YT- https://www.youtube.com/c/mrAkumulator

    Zostaw komentarz:


  • matow
    rozpoczął temat Akumulator do 1.4 CHPA

    Akumulator do 1.4 CHPA

    Szukam dobrego akumulatora do mojego 1.4 tsi z systemem start-stop
    fabrycznie miałem około 60ah efb, według katalogu powinien być 70ah AGM?
    czy faktycznie trzeba taki zakładać czy mogę zostać przy efb 60ah ?

    wstępnie znalazłem coś takiego co byłoby najbardziej zbliżone do ori

    Akumulator GROM EFB START&STOP 60Ah 600A Prawy Plus DTR jest przeznaczony do samochodów wyposażonych w układ start-stop. Jeden z lepszych na rynku

Pracuję...