dpf w nowej Octavii

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MauriceVickers
    Classic
    • 2015
    • 5

    dpf w nowej Octavii

    SS, mój mi dzisiaj powiedziałże mnie kocha "bo mu pomagam" (dostał klocki lego dosyć skomplikowane i troche z nim czasu spedziłem)
    Ogólnie nic podobnego mi nie mówi dobrowolnie :P
    dbsrgbsegu
  • tomekb1
    Rider
    • 2013
    • 352

    #2
    dpf w nowej Octavii

    Cześć.
    Pozwolicie ,że już w pierwszym poście na forum zadam pytanie?
    Otóż zdecydowałem się na nową Octavię i cały czas nie mam pojęcia czy brnąć w silnik TDI.
    Trochę przeraża mnie ten filterek. Sporo czytałem i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, jaka jest rzeczywiście żywotność tego filtra? W serwisie w Radomiu powiedzieli, że producent przewiduje ją na 100 tys km, natomiast w Lublinie odpowiedzieli, że nigdzie nie ma określonej trwałości DPF.
    Lwia część mojej jazdy to dojazd i powrót z pracy - 13 km w jedną stronę, dobrą drogą , bez korków, hamowania i wyprzedzania. Kupując nowe auto kieruję się ekonomią i obliczam , że silnik 1,6 tdi (droższy o 6 tys zł od 1,4 tsi) zwróci mi się po ok. 5 latach, czyli po jakiś 100 tys km. Co z tego jeśli właśnie w serwisie radomskim powiedziano mi, że 100 tys to żywotność tego filtra. Wtedy całą oszczędność pożarła by cena nowego.
    Pomóżcie. Jak właściwie to z tym jest? :bsilny: Został mi miesiąc na podjęcie decyzji. Czy podczas tych moich 13 km tras DPF będzie się samoistnie oczyszczał, bez konieczności jakiegoś dopalania w serwisie?
    W pracy jeździmy VW Caddy 2,0 tdi z DPF (głównie jazda w mieście) i przy przebiegu 6 tys km ani razu jeszcze nie zapaliła się kontrolka filtra. Więc może nie jest tak źle?

    Przepraszam, jeśli zdublowalem temat, jeśli był już taki poruszany
    Pozdrawiam
    Tomek

    Komentarz

    • rezon
      RS
      • 2006
      • 1894
      • Volvo
      • AKL 1.6 MPI 101 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zwrot po 5 latach - to zwrot nigdy. Kasę wydajesz już, otrzymujesz w ciągu pięciu lat, a po 6 zmieniasz samochód jak kierujesz się ekonomią to policz sobie NPV DPF wytrzymuje więcej - jak jest regularnie wypalany to nawet kilkaset kkm, ale przy takim trybie jazdy może wcześniej wymagać wymiany. Oszczędności diesla na takich trasach są problematyczne - wiecznie niedogrzany silnik

      Komentarz

      • Tomek000
        Ambiente
        • 2013
        • 143
        • Octavia II (1Z3)
        • CBZB 1.2 TSI 105 KM
        • DADA 1.5 TSI 150 KM

        #4
        Na dystansie 13km dpf nie zdąży się wypalić do końca jeśli rozpocznie proces aktywnego wypalania sadzy, z moich obseracji potrzebuje około 20-25km dystansu dla całkowitego wypalenia, czy wypala widać po obrotach biegu jałowego i po pracy silnika.
        U mnie proces dopalania następuje co około 400-500km.

        Na temat żywotności dpf nie wypowiem się, ale różne źródła mówią, że jest większa niż 100kkm.

        Kontrolka dpf zapala się dopiero po kilku nie udanych próbach wypalenia, więc widocznie w caddy zawsze udawało się to.


        btw. obserwacje mojego auta, być może w O3 coś pozmieniali
        Kodiaq 1.5 DSG Style

        Komentarz

        • lu5asz
          RS
          • 2011
          • 2006
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          #5
          Silnik niedogrzany? Ja potrzebuje 9km zeby olej osiagnal odpowiednia temperature.
          Co do dpf-a ,ani raz mi sie jeszcze nie zaswiecil a niedlugo bedzie 30000km.Co prawda po miescie malo jezdze,jak juz to odcinki ok. 25km.
          6tys. roznicy w cenie? Moim zdaniem to 60-70tys.km i sie zwroci.Zalezy na jak dlugo planujesz zostawic octavke.Ja na ok.10 lat wiec stad ten wybor.
          Kondziu

          OCP

          Komentarz

          • polrob
            Rider
            • 2013
            • 535
            • Superb III (3V3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Witam kolego
            Przy takich przebiegach i przy założeniu zwrotu po 5 latach to ja bez zastanowienia brał bym benzynę. Do tego dochodzi większa przyjemność z jazdy w benzynie (mocniejszy, skrzynia 6b), no i na pewno dużo lepsze przyspieszenie.
            popatrz sobie na porównanie tych silników zrobione przez czeskich dziennikarzy.
            Tři nové octavie, všechny se stejnou karoserií, výbavou i pneumatikami. Ideální šance vyzkoušet trojici různých motorů.

            Jeśli chodzi o DPF to raczej nie powinno być problemu ale 1.6TDI jednak ma więcej elementów które współcześnie generują wysokie koszty napraw (dwumasa, turbinka o zmiennej geometrii), a że 1.4 jest teraz na pasku to wyeliminowano największy problem dotychczasowego silnika TSI (czyli problemy z rozrządem)
            jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
            była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
            była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

            Komentarz

            • mrfazi
              • 2010
              • 3103
              • Superb III (3V3)
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #7
              Zamieszczone przez polrob
              Do tego dochodzi większa przyjemność z jazdy w benzynie (mocniejszy, skrzynia 6b), no i na pewno dużo lepsze przyspieszenie.
              No tu to bym się nie zgodził, wszystko zależy jakie motory porównujesz, ale jakie byś ze sobą nie zestawiał to ON ma zdecydowanie większy moment obrotowy, co daje na starcie większego "kopa" niż benzyna. Skrzynię sześciobiegową będziesz miał w ON i w Pb.

              Komentarz

              • polrob
                Rider
                • 2013
                • 535
                • Superb III (3V3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                Akurat silnik 1.6TDI i 1.4TSI maja tą samą wartość momentu max 250NM ( z tego co pamiętam nawet 1.4 posiada go w większym zakresie), a silnik 1.6TDI występuje tylko z skrzynią 5b
                jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                Komentarz

                • mrfazi
                  • 2010
                  • 3103
                  • Superb III (3V3)
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez polrob
                  silnik 1.6TDI występuje tylko z skrzynią 5b
                  chyba nie, 1.6 TDI GreenLine (110 KM) - skrzynia 6M

                  Komentarz

                  • polrob
                    Rider
                    • 2013
                    • 535
                    • Superb III (3V3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    Być może ale z tego co zrozumiałem kolega zamawia w najbliższym terminie a silnika przedstawionego przez ciebie nie ma obecnie w ofercie O3 na rynku polskim
                    jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                    była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                    była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                    Komentarz

                    • tomekb1
                      Rider
                      • 2013
                      • 352

                      #11
                      Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

                      Zamieszczone przez Tomek000
                      Na dystansie 13km dpf nie zdąży się wypalić do końca jeśli rozpocznie proces aktywnego wypalania sadzy, z moich obseracji potrzebuje około 20-25km dystansu dla całkowitego wypalenia, czy wypala widać po obrotach biegu jałowego i po pracy silnika.
                      U mnie proces dopalania następuje co około 400-500km.
                      Mniej więcej co 500 km robię ciut dłuższą trasę - tak 40 km w jedną stronę , potem przerwa i powrót znów 40. Ponadto ze 3 razy w tygodniu odwożę do pracy żonę więc robię ponadprogramowo te 13 km i potem od razu powrót bez gaszenia silnika znów 13 km. Więc wychodzi 26km


                      Zwrot po 5 latach - to zwrot nigdy. Kasę wydajesz już, otrzymujesz w ciągu pięciu lat, a po 6 zmieniasz samochód
                      Samochód mam zamiar trzymać o wiele dłużej. Fabię mam już 12 lat.

                      Silnik niedogrzany? Ja potrzebuje 9km zeby olej osiagnal odpowiednia temperature.
                      Co do dpf-a ,ani raz mi sie jeszcze nie zaswiecil a niedlugo bedzie 30000km.
                      A jakie jest spalanie na takim niedogrzanym silniku, oczywiście przy spokojnej jeździe? Sprawdzałeś może?



                      1.6TDI jednak ma więcej elementów które współcześnie generują wysokie koszty napraw (dwumasa, turbinka o zmiennej geometrii), a że 1.4 jest teraz na pasku to wyeliminowano największy problem dotychczasowego silnika TSI (czyli problemy z rozrządem)
                      I tu mam mętlik w głowie. W salonie powiedzieli mi, że jest na łańcuchu, a w necie przy opisie silnika TSI wyczytałem , że jest z turbinką o zmiennej geometrii (to chyba jakaś totalna bzdura)



                      Być może ale z tego co zrozumiałem kolega zamawia w najbliższym terminie a silnika przedstawionego przez ciebie nie ma obecnie w ofercie O3 na rynku polskim


                      Zgadza się samochód mam zamiar zamówić za miesiąc . Wiadomo kiedy może wejść ta 1,6 ze skrzynią 6?
                      Pozdrawiam
                      Tomek

                      Komentarz

                      • Tomek000
                        Ambiente
                        • 2013
                        • 143
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                        • DADA 1.5 TSI 150 KM

                        #12
                        tomekb1, przy takim trybie eksploatacji nie obawiałbym się o DPF, choć pewnie nie raz przerwiesz proces dopalania. Ja podobnie eksploatuje octe, jednak do tego dochodzą trasy 300+300km co 2-3 weekend.

                        Jeśli chodzi o spalania jak dla mnie rewelacja w jeździe określiłbym podmiejskiej, jeśli nie stoisz w korkach, nie masz dużo świateł i prędkości około 80-90km/h + jazda z głową wynik 4.5l nie powinien stanowić problemu, szczególnie, że o3 jest lżejsza od o2.

                        Choć w sumie moim zdaniem trochę źle kombinujesz, porównujesz 1.4 tsi z 1.6tdi 140km vs 105km to spora różnica jednak, 2.5sek różnicy 0-100km/h to przepaść.
                        1.2tsi 105km myśle, że jeździłoby porównywalnie do tdi, ale w kieszeni zostaje Ci 11kpln na starcie... a tutaj przy tych Twoich przebiegach, moim zdaniem wybór jest już jeden...
                        Kodiaq 1.5 DSG Style

                        Komentarz

                        • Adam_Vrs
                          Classic
                          • 2013
                          • 9

                          #13
                          kolego jako nowe autko nie powinieneś sie chyba przejmować bardzo tym dpf , wiadomo są informacje ze w pierwszych miesiacach uzytkowania były z nim problemy , ale wydaje mi sie ze raz w tygodniu nawet rzadziej trasa dać mu sie dobrze dogrzać i dopalić i problemu nie powinno być

                          Komentarz

                          • pedros
                            RS
                            • 2009
                            • 1958
                            • Volkswagen
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            #14
                            przy krotkich odcinkach zdecydowanie benzyna.
                            przy odpowiedniej technice jazdy mozna w miescie zejsc do 7 lub 8 l. w zaleznosci od natezenia ruchu.

                            1.6 tdi srednio 6 lub 7 l w miescie ale mozna i okolice 5 l na 100 km zrobic.

                            dpf w nowych vagach sa inne niz kilka lat temu a wlasciwie soft sterujacy pilnuje temp rozgrzewania sie ukladu co wlasnie moze skutkowac wzmozonym spalaniem na kroktkich odcinkach.

                            katalizator / dpf rozgrzewa sie srednio na odcinku
                            1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 km odpowiednio
                            160, 200,240,240,190,260,220,200,270,290 st C.

                            za miesiecznikiem motor.

                            mozna zalozyc ze 250 plus to juz zaczyna sie opalac czastki stale czyli po ok 9 km.


                            kolejne roznice
                            tsi ciche
                            tdi cr jednak cyka

                            tdi ze wzgl na mniejsza moc wymaga odpowoedniego dodatkowego krecenia / korzystania z momentu obr.zeby osiagnac podobne przyspieszenie co na 1,4 tsi.

                            jesli tsi dodatkowo to ta jednostka co odlacza cylindy to wybor dla mnie przynajmniej bardziej jasny - tsi.

                            ps. nie jezdzilem 1,6 tdi w octavii ale wiem za to co to 1,4 tsi choc ja jeslibym wybieral to zapewne mocniejszy motor.

                            edit. wypalanie dpfa generuje odpady do ukladu olejowego. nadwyzka paliwa rozciencza olej solnikowy co w polaczeniu /buahahahaha. sorry musialem/ long life daje kolejne argumenty na nie.
                            niektorzy pisza ze tdi sa 5 biegowe to juz dla mnie absurd.

                            Komentarz

                            • tomekb1
                              Rider
                              • 2013
                              • 352

                              #15
                              Zamieszczone przez Tomek000
                              Jeśli chodzi o spalania jak dla mnie rewelacja w jeździe określiłbym podmiejskiej, jeśli nie stoisz w korkach, nie masz dużo świateł i prędkości około 80-90km/h + jazda z głową wynik 4.5l nie powinien stanowić problemu, szczególnie, że o3 jest lżejsza od o2.

                              Choć w sumie moim zdaniem trochę źle kombinujesz, porównujesz 1.4 tsi z 1.6tdi 140km vs 105km to spora różnica jednak, 2.5sek różnicy 0-100km/h to przepaść.
                              Moja jazda jest bez korków. Na drodze do pracy mam po 11 km rondo i potem tylko 2 krzyżówki , na których nigdy nie ma korków.

                              Silnik 1,6 tdi porównuję do 1,4 tsi ze względu na moment obrotowy. Ta moc 140 Km nie bardzo mnie interesuje, bo osiągana jest przy wysokich obrotach, a ja tak silnika nie lubię kręcić. Różnica w przyśpieszeniu to fakt. rzeczywiście trudno porównać zarówno z 1,4 tsi jak i 1,2 tsi, ale z czymś trzeba.

                              Tomek, a biorąc pod uwagę Twoje ostatnie zdanie to ten jedyny wybór jaki powinien być? Moje przebiegi to w sumie 1500 km na miesiąc.

                              [ Dodano: Czw 02 Maj, 13 19:04 ]
                              Zamieszczone przez pedros

                              mozna zalozyc ze 250 plus to juz zaczyna sie opalac czastki stale czyli po ok 9 km.
                              To dobrze rozumuję, że robiąc np co 500 km trasę 40 km cząstki by się spokojnie wypaliły?


                              Zamieszczone przez pedros

                              jesli tsi dodatkowo to ta jednostka co odlacza cylindy to wybor dla mnie przynajmniej bardziej jasny - tsi.

                              ps. nie jezdzilem 1,6 tdi w octavii ale wiem za to co to 1,4 tsi choc ja jeslibym wybieral to zapewne mocniejszy motor.
                              O ile się nie mylę, to cylindry w VW są odłączane.
                              Ja w tsi boję się tego, że spalanie może wcale tak dobrze nie wyglądać. Może się mylę, ale podejrzewam, że niskie spalanie można uzyskać tylko przy super delikatnej jedzie (tak zazwyczaj jeżdżę) i przy jakimkolwiek mocniejszym depnięciu robi się wir w baku . Dlatego myślę o dieslu i pytam o dpf. Wyprowadźcie mnie proszę z błędu.
                              Pozdrawiam
                              Tomek

                              Komentarz

                              • mrfazi
                                • 2010
                                • 3103
                                • Superb III (3V3)
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez tomekb1
                                Dlatego myślę o dieslu
                                ... dlatego kup Pan TDI 2.0, potem virus i będzie Pan zadowolony, banan nie będzie schodził z twarzy.

                                Ja do pracy mam 24km w jedną stronę, rocznie max 18kkm. spalanie średnie to około 7,5 i nie uprawiam PSJ, raczej na odwrót, korzystam z nadanej mi mocy

                                Komentarz

                                • tomekb1
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 352

                                  #17
                                  Zamieszczone przez mrfazi
                                  Zamieszczone przez tomekb1
                                  Dlatego myślę o dieslu
                                  ... dlatego kup Pan TDI 2.0, potem virus i będzie Pan zadowolony, banan nie będzie schodził z twarzy.

                                  Ja do pracy mam 24km w jedną stronę, rocznie max 18kkm. spalanie średnie to około 7,5 i nie uprawiam PSJ, raczej na odwrót, korzystam z nadanej mi mocy
                                  Ja raczej odwrotnie. Szaleństwo na mojej trasie mnie nie interesuje. Nie zależy mi , żeby butować samochód i być te 5 minut wcześniej w pracy., bo jadąc spokojnie te 80-90 km/h dojazd zajmuje mi 10 - 12 minut. Jadę przez las więc miło zwolnić i spokojnie posłuchać radia. Poza tym liczy się dla mnie przede wszystkim ekonomia. Spalanie ON na poziomie 7,5 l to dla mnie kosmos. Gdybym nie dbał o pieniądze to nie zastanawiał bym się na d dieslem z tym dpf tylko bez pytań wziąłbym teoretycznie mniej problemową benzynę i nie martwił się, że płacę wiecej za paliwo.
                                  Pozdrawiam
                                  Tomek

                                  Komentarz

                                  • Tomek000
                                    Ambiente
                                    • 2013
                                    • 143
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                                    • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez tomekb1

                                    Moja jazda jest bez korków. Na drodze do pracy mam po 11 km rondo i potem tylko 2 krzyżówki , na których nigdy nie ma korków.

                                    Silnik 1,6 tdi porównuję do 1,4 tsi ze względu na moment obrotowy. Ta moc 140 Km nie bardzo mnie interesuje, bo osiągana jest przy wysokich obrotach, a ja tak silnika nie lubię kręcić. Różnica w przyśpieszeniu to fakt. rzeczywiście trudno porównać zarówno z 1,4 tsi jak i 1,2 tsi, ale z czymś trzeba.

                                    Tomek, a biorąc pod uwagę Twoje ostatnie zdanie to ten jedyny wybór jaki powinien być? Moje przebiegi to w sumie 1500 km na miesiąc.
                                    Na moment obrotowy za bardzo nie patrz, bo porównanie go w tsi i tdi jest trochę bezsensu, 1.4tsi zmiażdzy tdi pod każdym wględem i z każdych obrotów, 1.6tdi słabo jeździ dołem poniżej 1.5k obrotów w ogóle nie jedzie.

                                    Ja to widzę tak, o dpf nie powinieneś się bardzo martwić. Widzę, że nie zależy Ci na szybkim aucie więc polecam jazdę testową 1.2tsi 105km, myśle że będziesz pozytywnie zaskoczony, z 1.6d może być trudniej coś zoorganizować ale pewnie też się da.


                                    Zamieszczone przez tomekb1
                                    To dobrze rozumuję, że robiąc np co 500 km trasę 40 km cząstki by się spokojnie wypaliły?
                                    Nie do końca to tak działa, sterownik dopala filtr jeśli uzna to za konieczne, nie wie kiedy Ty mu stworzysz do tego potrzebne warunki, dlatego samo je tworzy, poprzez np zmianę dawki paliwa i szybsze nagrzewanie silnika. Proces dopalania jest inicjowany po osiągnięciu wartości progowych zapełnienia filtra.
                                    Jak przykład Ci napiszę, że zdarza mi się w niedziele jest powrót 300km do domu, a auto w poniedziałek w drodze z pracy wypala filtr...

                                    Wiesz.. auto z dpf jeśli chcesz być w "zgodzie" z nim i nie utrudniać mu wypalania jest w pewnym sensie autem specjalnej troski, ale i tak większość użytkowników jest mało technicznych i jakoś jeżdżą tymi autami i większych problemów nie ma.
                                    Kodiaq 1.5 DSG Style

                                    Komentarz

                                    • mrfazi
                                      • 2010
                                      • 3103
                                      • Superb III (3V3)
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez tomekb1
                                      Spalanie ON na poziomie 7,5 l to dla mnie kosmos.
                                      :shock: w cyklu miejskim to raczej normalka.

                                      Zamieszczone przez tomekb1
                                      Poza tym liczy się dla mnie przede wszystkim ekonomia.
                                      Wiesz jak potrzebujesz ekonomicznego autka na dojazd do pracy to skłaniał bym się nad niewielkim, małolitrażowym pojazdem.

                                      Komentarz

                                      • tomekb1
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 352

                                        #20
                                        O to chodzi, że znudziło mi się autko małe (fabia). Potrzebuję auta większego, ale oszczędnego. A nowa okta mnie urzekła. Jeszcze niedawno polowałem na passata b7, ale różnica w cenie i ciężar samochodu przeważyły szalę na korzyść octavii (bo wizualnie wg mnie obydwa auta są piękne). fabią jezdżę już 12 lat od nowości, lubie się odsunąć daleko od kierownicy. jak jeżdżę z rodzinką, to syn siedzi z przodu, a żona i córka mają długie nogi i siedząc z tyłu strasznie muszą się zciaśnić :wink: Dlatego już przesądzone, że ma być O3. Tylko pozostaje dylemat jaki silnik będzie wychodził taniej w czasie.
                                        Pozdrawiam
                                        Tomek

                                        Komentarz

                                        • mrfazi
                                          • 2010
                                          • 3103
                                          • Superb III (3V3)
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                          #21
                                          Tomku, jeśli kupisz tak śliczne autko jak OIII z 1.2TSI wcześniej czy później przyjdzie Ci do głowy myśl "mogłem wziąć mocniejszy motor", przy wyprzedzaniu z załadowanym autem, kiedy będziesz może chciał troszkę "wyrwać" do przodu. Jeśli względy ekonomiczne odgrywają zasadniczą rolę to zapomniałbym o TDI (trzeba troszkę dopłacić), bierz 1.4 i będziesz zadowolony. Różnice w spalaniu pomiędzy 1.2 a 1.4 będą nie zauważalne, przy umiejętnym używaniu pedału gazu będzie OK. Sam przymierzałem się do zmiany na OIII, i jak Ty analizowałem koszty, i pewnie wybrał bym 1.4. Zresztą testowałem auto z tym konkretnym silnikiem i powiem że całkiem nieźle kręci . Choć nie ma porównania z moją czarnulą, którą sobie pozostawiam, ale to już inna bajka

                                          Komentarz

                                          • tomekb1
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 352

                                            #22
                                            Dzięki chłopaki za podpowiedzi. Trochę mi się już zaczyna rozjaśniać.



                                            Zamieszczone przez Tomek000
                                            Nie do końca to tak działa, sterownik dopala filtr jeśli uzna to za konieczne, nie wie kiedy Ty mu stworzysz do tego potrzebne warunki, dlatego samo je tworzy, poprzez np zmianę dawki paliwa i szybsze nagrzewanie silnika. Proces dopalania jest inicjowany po osiągnięciu wartości progowych zapełnienia filtra.

                                            Ja myślalem, że można wspomóc wypalanie tego filtra poprzez jazdę co kilkaset kilometrów na niższym biegu i większych obrotach. Jak to jest? Gdy sterownik dopala filtr to dozuje mu więcej paliwa, że by wypalić sadze z filtra? Ta sadza bez procedury się nie wypali , gdy będę jechał z odpowiednią prędkością obrotową silnika przez dłuższy czas? Gdybym zdecydował się na diesla wolałbym nad tym panować.


                                            Zamieszczone przez Tomek000

                                            Jak przykład Ci napiszę, że zdarza mi się w niedziele jest powrót 300km do domu, a auto w poniedziałek w drodze z pracy wypala filtr...
                                            To wypalanie to zaświecenie się kontrolki, komunikat by nie przerywać jazdy?

                                            Zamieszczone przez mfazi
                                            Tomku, jeśli kupisz tak śliczne autko jak OIII z 1.2TSI wcześniej czy później przyjdzie Ci do głowy myśl "mogłem wziąć mocniejszy motor", przy wyprzedzaniu z załadowanym autem, kiedy będziesz może chciał troszkę "wyrwać" do przodu. Jeśli względy ekonomiczne odgrywają zasadniczą rolę to zapomniałbym o TDI (trzeba troszkę dopłacić), bierz 1.4 i będziesz zadowolony. Różnice w spalaniu pomiędzy 1.2 a 1.4 będą nie zauważalne, przy umiejętnym używaniu pedału gazu będzie OK.
                                            Zamieszczone przez Tomek000

                                            Widzę, że nie zależy Ci na szybkim aucie więc polecam jazdę testową 1.2tsi 105km, myśle że będziesz pozytywnie zaskoczony,
                                            Być może tak zrobię. Wcześniej rozważając wybór pomiędzy 1,4 tsi a 1,6 tdi tego 1,2 nie brałem pod uwagę. Ale może trzeba spróbować. Zawsze w kieszeni zostaje dodatkowe 5 tys. Tylko tak jak pisze mfazi przy wyjedzie z rodzinką załadowanym samochodem (jeżdżę pod namiot, zabieram mnóstwo sprzętu - zabierałem dotychczas to wszystko w poczciwą fabię wspomaganą bagażnikiem dachowym) może troszkę brakować mocy w tym 1,2 tsi, gdyby trzeba już było coś szybko wyprzedzić (mam tak oczywiście w fabii). Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy 1,2 a 1,4 rzeczywiście jest znikoma.
                                            Pozdrawiam
                                            Tomek

                                            Komentarz

                                            • Tomek000
                                              Ambiente
                                              • 2013
                                              • 143
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                                              • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez tomekb1

                                              Ja myślalem, że można wspomóc wypalanie tego filtra poprzez jazdę co kilkaset kilometrów na niższym biegu i większych obrotach. Jak to jest? Gdy sterownik dopala filtr to dozuje mu więcej paliwa, że by wypalić sadze z filtra? Ta sadza bez procedury się nie wypali , gdy będę jechał z odpowiednią prędkością obrotową silnika przez dłuższy czas? Gdybym zdecydował się na diesla wolałbym nad tym panować.
                                              To o czym piszesz to wypalanie serwisowe opisane w instrukcji, konieczne jeśli dopuścisz do zapalenia kontrolki dpf, czyli przerwiesz kilka procesów wypalania inicjowanych przez sterownik.
                                              Samo to że zdecydujesz się na jazdę na niższym biegu nijak nie wpłynie na wypalanie sadzy, choć można spowodować wypalanie pasywne, ale ono następuje przy bardzo dużym obciążeniu przy prędkościach mooocno autostradowych.

                                              Niestety, zapomnij że będziesz nad tym wszystkim panował
                                              Pomysł producenta jest taki, żeby to wszystko odbywało się bez żadnej ingerencji użytkownika, dlatego nie ma co się bać i demonizować dpf.

                                              Zamieszczone przez tomekb1
                                              To wypalanie to zaświecenie się kontrolki, komunikat by nie przerywać jazdy?
                                              Nie, kontrolka zapala się dopiero jeśli autu kilka razy z rzędu nie pozwolisz wypalić filtra tzn za szybko wyłączysz silnik np. po 3km.
                                              Normalny proces wypalania nie jest w żaden sposób sygnalizowany, choć można go rozpoznać np po podwyższonych obrotach biegu jałowego, lepsza reakcja na gaz, trochę inny dźwięk silnika itd.


                                              Zamieszczone przez tomekb1

                                              Być może tak zrobię. Wcześniej rozważając wybór pomiędzy 1,4 tsi a 1,6 tdi tego 1,2 nie brałem pod uwagę. Ale może trzeba spróbować. Zawsze w kieszeni zostaje dodatkowe 5 tys. Tylko tak jak pisze mfazi przy wyjedzie z rodzinką załadowanym samochodem (jeżdżę pod namiot, zabieram mnóstwo sprzętu - zabierałem dotychczas to wszystko w poczciwą fabię wspomaganą bagażnikiem dachowym) może troszkę brakować mocy w tym 1,2 tsi, gdyby trzeba już było coś szybko wyprzedzić (mam tak oczywiście w fabii). Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy 1,2 a 1,4 rzeczywiście jest znikoma.
                                              Tak zrób widzę, że podobnie jak ja lubisz wiedzieć co i jak działa w aucie to nam trochę utrudnia sprawę. Twoje przebiegi też nie są małe, ale znowu nie duże, żeby tdi miało szanse na siebie zarobić.

                                              Mam nadzieje, że przybliżyłem Ci działanie filtra
                                              Kodiaq 1.5 DSG Style

                                              Komentarz

                                              • kmink
                                                L&K
                                                • 2007
                                                • 1360
                                                • Superb III (3V3)

                                                #24
                                                Generalnie auta z DPFem nie wolno zamulać.
                                                Jeżdżąc autem na takich dystansach jak opisujesz możesz mieć problem z podnoszeniem się poziomu oleju co będzie spowodowane częstymi regeneracjami DPFa...a raczej przygotowaniami do przeprowadzenia regeneracji.
                                                Gdy silnik się rozgrzeje, a ECU rozpocznie wypalanie to ty akurat będziesz dojeżdżał do domu/firmy...po ponownym odpaleniu sterownik będzie tylko wyczekiwał na możliwość przeprowadzenia kolejnej próby regeneracji...znowu rozgrzewanie,może coś tam wypali itd itd.....a największa dawka paliwa jest dotryskiwana podczas rozgrzewania układu wydechowego, a nie podczas samej regeneracji...

                                                W temacie DPFów siedzę już kilka lat...w przypadku samochodu do miasta i na krótkie odcinki DPF to zło...

                                                Mój teść jeździ podobnie jak Ty...kontrolka DPF zapaliła mu się tylko jeden raz w ciągu kilkudziesięciu tysięcy km, ale już był przeczulony że ma nie gasić silnika tylko jechać na obwodnice Jedyny problem jaki był w tym samochodzie to przybywanie oleju...tylko że mój teść leje paliwo i jedzie...nic więcej go nie interesuje i dopiero jak ja zacząłem się interesować tym autem to się okazało że "dwa stany" oleju po 5tys km to norma...filtr poleciał, wałek rozrządu wymieniony na nowy, fura śmiga aż miło...a co najważniejsze mimo braku filtra za samochodem nie unosi się chmura czarnego dymu...kolejne auto teścia będzie z silnikiem benzynowym...no chyba że diesel bez DPF.
                                                Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                                https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                                www.tuneforce.pl
                                                www.dpfserwis.pl

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #25
                                                  Musze zobaczyc ile oleju jest u mnie
                                                  Auto katowane po miescie. Lampka zapala sie generalnie tylko zima. Czasem jezdze gdzies dalej. Na drugim kompie mam screena z zycia DPF-a

                                                  A co do spalania, no nie czarujmy sie ten diesel bedzie palil 8 latem, 10l zima. Benzyna +2l od tego zima/lato. Jak komus pali mniej, to super. Mnie to dynda, ale wiem co ile musze zatankowac samochod i nie zapieram sie ze to auto pali 5l w miescie, bo po co :twisted: Dla niedowiarkow statystyka z motostat oraz moge wrzucic screena z tego co DPF przelicza. Z trasy tez 3l nie pali. Blizej 5l przy zamuleniu i od 6 w gore przy normalnej jezdzie. Ale ja malo jezdze po drogach krajowych jednopasmowych, wiekszosc po S i A oraz dwupasmowych.

                                                  Uzytkowanie dokladnie jak kolega chce jezdzic. No moze u mnie jednorazowy dystans jest mniejszy, ale od 6 do 7 rano zrobi lacznie te 15km z 3 postojami

                                                  Jak sie ocieplilo to bez klimy spalanie spadlo z 9 do 7l :wink:

                                                  Z drugiej strony to ja bym prywatnie wzial ten 1.2TSI w O3 z 6 biegowa skrzynia Ten nowy 1.4TSI to bedzie taka sama loteria. Nie zapominajmy, ze zaden z silnikow w O3 nie jezdzil w O2.

                                                  P.S. Bez DSG teoretycznie mozna 1l odliczyc od moich wyliczen, bo ja go posiadam.
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...