Picie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Pytanie troszkę z innej beczki :P
    Myślę, że każdy z nas to przechodził albo będzie musiał odpowiedzieć sobie na pytanie jaki olej zalać przy wymianie Z racji tego, że zbliża się pierwszy rok eksploatacji oraz 15 tys km na liczniku zastanawiam się jaki olej wlać. Rozważam:
    1) Orlen PLATINUM PRO V 5W30
    2) Lotos Quazar LLIII 5W30
    3) fabryczny Castrol Edge Longlife 5W30.
    Wszystkie oczywiście z normą VW 507.00.
    Teraz pytanie czy ktoś miał do czynienia z tymi olejami i ewentualnie, który z nich poleca

    P.S.
    Wiem, że jest temat o olejach do benzyniaków, ale jest on tak ogólny i tak rozległy, że w ogóle nie można tam nic znaleźć (a przynajmniej mi się to nie udało).

    Komentarz

    • Karel
      Rider
      • 2014
      • 370
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      A Ty masz mieć olej z normą 507.00? Nie przypadkiem 502.00 lub 505.00?

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Karel
        A Ty masz mieć olej z normą 507.00? Nie przypadkiem 502.00 lub 505.00?
        Tak tak Obecnie mam zalany fabrycznie Castrol Edge Longlife 5W30 norma 507.00 Specjalnie pytałem przy odbiorze samochodu

        Rzeczywiście teraz spojrzałem do instrukcji obsługi i według niej do wszystkich benzynowych ma być olej 502.00 (w przypadku stałych okresów obsługowych) i 504.00 (w przypadku zmiennych okresów), ale tak jak wspomniałem w salonie przy odbiorze powiedzieli, że mam zalany w fabryce Castrol 507.00, która to specyfikacja przewyższa chyba 502 i 504 więc tak czy siak wolałbym chyba zalać 507.00.

        Komentarz

        • Karel
          Rider
          • 2014
          • 370
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          Nie chcę Ciebie wprowadzić w błąd, ale wydaje mi się, że powinno być 502 (tzw. krótkie okresy międzyprzeglądowe) lub 504 (tzw. długie okresy międzyprzeglądowe). Może ostatnio dodano 507, ja w każdym razie nie mam o niej mowy w instrukcji obsługi a fabryczny olej był 505.

          Z tego co pamiętam z wątku olejowego, to im wyższa norma, tym bardziej "eko" olej co nie idzie w parze z jego właściwościami. Jeśli chodzi o szczegóły, to musiałbyś prześledzić z 50 ostatnich stron wątku (do czego zachęcam), ja piszę z pamięci:
          Użytkownicy 1.4 TSI co do zasady zalewają raczej oleje zgodne z normą 502 (tylko trzeba zgłosić w ASO konieczność przełączenia okresów międzyprzeglądowych) i do polecanych należą:

          * Neste CityPro 0w40
          * Statoil LazerWay V 0W40
          * Motul x-max 0w40
          * Mobil1 New Life 0w40

          Najważniejsza jest regularna i częsta zmiana oliwy Wówczas każdy olej wytrzyma żywot w jednostce napędowej i tym samym zachowa odpowiednie parametry smarująco-czyszczące.

          Komentarz

          • lukrys
            Rider
            • 2013
            • 435

            Panowie a jak to wygląda jeżeli chciałbym sobie sam w O3 wymienić olej, czy wyjdzie to w ASO że była wymiana oleju?

            Komentarz

            • ksyniu22
              Ambiente
              • 2010
              • 119

              Zamieszczone przez JacekRS
              Total Quartz INEO MC3 5W30
              przecież ten olej nie ma normy 507.00 której Ty "potrzebujesz" w swoim aucie, może od tego bym zaczął...

              Komentarz

              • Trancer
                Ambiente
                • 2014
                • 201

                Zamieszczone przez lukrys
                Panowie a jak to wygląda jeżeli chciałbym sobie sam w O3 wymienić olej, czy wyjdzie to w ASO że była wymiana oleju?
                Jak kupisz oryginalny filtr w ASO i sam wymienisz, to pewnie się nie poznają, raczej mechanicy nie patrzą na takie rzeczy.

                Komentarz

                • JacekRS
                  Rider
                  • 2014
                  • 394
                  • Superb III (3V3)
                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                  Zamieszczone przez ksyniu22
                  Zamieszczone przez JacekRS
                  Total Quartz INEO MC3 5W30
                  przecież ten olej nie ma normy 507.00 której Ty "potrzebujesz" w swoim aucie, może od tego bym zaczął...
                  Teraz to " gowno" dopiero sprawdzilem... Zayebe to yebane ASO.... Dzieki za info.
                  "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

                  Komentarz

                  • ksyniu22
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 119

                    ja bym na Twoim miejscu wrócił do tamtego pierwszego oleju skoro Ci go nie brał lub spróbował statoila lazerway LL

                    Komentarz

                    • JacekRS
                      Rider
                      • 2014
                      • 394
                      • Superb III (3V3)
                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                      Zamieszczone przez ksyniu22
                      ja bym na Twoim miejscu wrócił do tamtego pierwszego oleju skoro Ci go nie brał lub spróbował statoila lazerway LL
                      Będzie LazerWay, a to dlatego, że nie będę oszustów sponsorował.
                      "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

                      Komentarz

                      • beton99
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 145
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                        A stosuje ktos z Was Motul Specific 504/507. Jakie wrazenia?
                        Po dotarciu wymienilem na Castrol bo tylko taki mialem pod reka i chcialbym przy 15kkm wymienic na Motul.

                        Komentarz

                        • kropi
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 153

                          Ciekawość, czy po wymianie na inny niż "fabryczny" Castrol zjawisko picia nadal się utrzymuje i na jakim poziomie? Mój jak dotąd wyżłopał z pół litra (17 tysięcy przebiegu), przy czym dynamika żłopania jest mocno zmienna - czasem przez 2,3 tysiące nic i nagle po czwartym bach! dół skali. Auto nie jest pałowane, granicę 3 krpm przekracza od wielkiego - tfu! - dzwonu :szeroki_usmiech

                          Komentarz

                          • Karel
                            Rider
                            • 2014
                            • 370
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            Mi Castrola trochę piła. Ale faktycznie, zjawisko nie postępowało liniowo lub proporcjonalnie do stylu jazdy.

                            Obecnie zalany olej jest konsumowany w ilościach śladowych i oby tak się utrzymało

                            Komentarz

                            • rezon
                              RS
                              • 2006
                              • 1894
                              • Volvo
                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Zamieszczone przez beton99
                              A stosuje ktos z Was Motul Specific 504/507. Jakie wrazenia?
                              Po dotarciu wymienilem na Castrol bo tylko taki mialem pod reka i chcialbym przy 15kkm wymienic na Motul.
                              ja lałem do TDI przez 80kkm (wymiany co 20kkm). Dobrze się spisywał. Później przeszedłem na Millersa XF, którego lałem przez kolejne 60kkm. Autko sprzedane przy 155kkm bez oznak zużycia turbiny.

                              Komentarz

                              • amipio
                                Drive
                                • 2010
                                • 40

                                Tak czytam to forum od niedawna, ale coraz wnikliwiej. Mam Scouta 1.8TSI 2010rok. Brała olej od początku Pierwsza wymiana po 10 kkmm potem co 15kkm, czyli raz w ASO raz sam.
                                Za każdym razem Mobil 0W/30 ESP Folmula zawsze swój zawsze wlewany w mojej obecności nawet w ASO. Problem zgłaszałem na gwarancji i po gwarancji i jak wszystkim mówią że tak biorą te silniki. Kupuje olej w ilościach hurtowych ( firma transportowa ) więc nie liczyłem dokładnie ile zużywała. Od kilku miesięcy to liczę. Pełny stan wystarcza w tej chwili na ok 850 km i zapala się niski poziom ( przebieg 90kkm). Planuję wlać inny i zobaczyć czy to coś da. Myślę o Mobilu 0W/40 lub Motul 8100 x-clean 5W/40. Ktoś próbował takiego zabiegu? Pomogło?

                                Napiszcie proszę komu udało się na tym silniku dobić do 150 - 200 kkm

                                Swoją drogą dlaczego ten silnik nie ma opisu "DWUSUWOWY", wtedy spalanie oleju byłoby w normie

                                Komentarz

                                • mac_aaron
                                  Elegance
                                  • 2012
                                  • 984
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                  Zamieszczone przez amipio
                                  Tak czytam to forum od niedawna, ale coraz wnikliwiej. Mam Scouta 1.8TSI 2010rok. Brała olej od początku Pierwsza wymiana po 10 kkmm potem co 15kkm, czyli raz w ASO raz sam.
                                  Za każdym razem Mobil 0W/30 ESP Folmula zawsze swój zawsze wlewany w mojej obecności nawet w ASO. Problem zgłaszałem na gwarancji i po gwarancji i jak wszystkim mówią że tak biorą te silniki. Kupuje olej w ilościach hurtowych ( firma transportowa ) więc nie liczyłem dokładnie ile zużywała. Od kilku miesięcy to liczę. Pełny stan wystarcza w tej chwili na ok 850 km i zapala się niski poziom ( przebieg 90kkm). Planuję wlać inny i zobaczyć czy to coś da. Myślę o Mobilu 0W/40 lub Motul 8100 x-clean 5W/40. Ktoś próbował takiego zabiegu? Pomogło?

                                  Napiszcie proszę komu udało się na tym silniku dobić do 150 - 200 kkm

                                  Swoją drogą dlaczego ten silnik nie ma opisu "DWUSUWOWY", wtedy spalanie oleju byłoby w normie
                                  Nie ten dział, nie ten silnik. Tu jest O3 i nowe 1.8.

                                  Komentarz

                                  • mirek_p11
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 6630
                                    • Volkswagen
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    Zamieszczone przez mac_aaron
                                    i nowe 1.8
                                    obecne 1.8 tsi jest zmodyfikowaną, starą jednostką z rozrządem na łańcuchu i jeszcze bardziej eko :diabelski_usmiech

                                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                    Fotki
                                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                    Fotki

                                    Komentarz

                                    • Puchacz
                                      Moderator
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 1192
                                      • Superb III (3V3)

                                      mirek_p11, w O3 1.8 tsi ma rozrząd na pasku.
                                      Ja tu tylko sprzątam...

                                      Komentarz

                                      • Leniwiec
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 624
                                        • Octavia IV (NX3)
                                        • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                        Puchacz, jesteś pewien? Bo z tego co widziałem opisy silnika to wynika, że jest łańcuch :|
                                        Pozdro

                                        Komentarz

                                        • jerol
                                          Ambiente
                                          • 2014
                                          • 188

                                          Jest lancuch

                                          Komentarz

                                          • sebkoch
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 231
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                            Łańcuch tak samo jak w RS, to prawie identyczne silniki.
                                            Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                                            Komentarz

                                            • ruwado
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 14890
                                              • Octavia IV (NX3)

                                              Dzisiaj prawie 2.000 km od wyjazdu z salonu - oleju mam max.
                                              pozdrawiam - Darek

                                              Komentarz

                                              • jerol
                                                Ambiente
                                                • 2014
                                                • 188

                                                13,5k km oleju nie ubylo jest prawie max

                                                Komentarz

                                                • Rogerro
                                                  Classic
                                                  • 2014
                                                  • 14

                                                  dzis przy 9,5k na liczniku odezwał się alert, na bagnecie olej na minimum, dolałem Castrola vw 504 00 okolo 750 ml, ale chyba wleje caly litr, bo nie sięgnęło 3/4 bagnetu...

                                                  I teraz sobie mysle, czy czekac do tych 30k na wymianę ?

                                                  silnik 1.2 tsi 105km

                                                  Komentarz

                                                  • EŁ
                                                    L&K
                                                    • 2004
                                                    • 1168
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                    longlajf jest dobry dla flot gdzie auto szybko idzie do żyda.....ale czekaj to bedziesz niedługo olej wiadrami lał :lol: ...kurcze widze że czy O3 czy O2 to to samo gówno.....czy w tych nowych 2.0 TSI tez jest problem z olejem?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...