octavia 3 elegance vs nowa octavia rs ???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fosa
    Classic
    • 2013
    • 38

    #26
    piotrek_gdy, z tego co widze w rsie masz spore doswiadczenie..czy majac mozliwosc wyboru teraz doplacilbys kilka tys do normalnej octavii zeby miec rs?Roznica to ok 10 tys. Wiem ze niktorzy zaraz napisza ze to sprawa oczywista..dla mnie poniekad tez ale chcialbym zasiegnac rady kogos kto zna sie dobrze na rzeczy.

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #27
      fosa, jak widzisz w podpisie mam juz drugą z rzędu RSkę
      obie w takiej samej konfiguracji - CR i DSG- róznica kilku dupereli wyposażenia :P
      dla mnie sprawa oczywista- dopłacilem i cieszę się przyjemnościa z jazdy :wink:

      ale ... to nie jest auto dla każdego- na forum pojawiają się opinie żon kolegów, że za twardo, niewygodnie, itepe :wink:
      wiele osób kupuje RSa z myślą, że będa mieć tani zapi :twisted: dalacz do którego założą jeszcze gaz co już jest nie tylko profanacją(jestem przeciwnikiem gazu- nawet w swoim 4,0l Wranglerze nie założyłem gazu) ale po prostu totalna pomyłką
      dlatego osobiście uważam, że warto byłoby ocenić czy RS spełni twoje oczekiwania
      kupując pierwszego RSa stałem przed dylematem- Insignia(w automacie), S2 (170KM+DSG) i RS- padło na RSa dlatego, że jeżdżę sam i nie muszę mieć lemuzyny :roll:
      kupując drugiego RSa stałem przed wyborem BMW "3", Passat i Saaaab :wink: - znowu padło na RSa bo to auto jakos mi pasuje a przy tym można pomodzić(czego ty juz nie będziesz mógł zrobić :diabelski_usmiech )

      jedna ważna rzecz- w RSie będziesz miał kilka rzeczy ktorych w 1,4 ani w 1,8 nie uświadczysz- i nie myślę tu akurat o tylym zawieszeniu 8)
      polecam lekture tego tematu- masz tam wklejone testy RSa- moze sie przydadzą
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • ryjeks
        Rider
        • 2010
        • 488
        • Octavia III combi (5E5)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #28
        Zamieszczone przez piotrek_gdy
        IMHO akurat dyskusja o spalaniu w przypadku RSa jest chybiona
        nie kupuje się RSa po to żeby jeździć oszczędnie czy żeby jeździć "o kropelce"
        Czyli jeśli by palił 30 litrów/100 to też nie problem jak rozumiem :?:
        Dyskusja jest potrzebna w każdym przypadku, bo tylko tak można się coś dowiedzieć.
        Nikt nie pisze o jeździe o kropelce.

        Mam wrażenie, że za bardzo patrzysz przez swój pryzmat.

        Ja mam Fabię RS i średnie spalanie z róznych powodów na poziomie 7 litrów.
        Natomiast w aucie do zabawy mam spalanie ok. 15-20 l/100 km i jest dobrze.

        Także róznie z tym bywa, ale z grubsza się z Tobą zgadzam

        fosa, miałem podobny dylemat w przypadku wyboru Fabii, 1.2 TSI podobnie wyposażona wychodziła ok. 10.000 zł taniej.

        Zdecydowałem się na RS i nie żałuję.
        To jest zupełnie inne auto ale świetnie nadaje się do jazdy na codzień, a ma to "coś".

        Jeśli nie przeraża Cię większe spalanie o ok. 1-2 litry względem 1.4 TSI i trochę twardsze zaiwieszenie, to raz się żyje ! 8)

        Komentarz

        • ketivv
          L&K
          • 2011
          • 1155

          #29
          nie przesadzajmy z tym RS-em zwykle auto do codziennej eksploatacji o lekko "sportowych" cechach

          na zawieszenia Skody czy VW to wiele osób narzeka bo to są wozy drabiniaste bez grama finezji na równe, gładkie drogi
          kwestia preferencji, potrzeb itp.

          Komentarz

          • ryjeks
            Rider
            • 2010
            • 488
            • Octavia III combi (5E5)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #30
            Zamieszczone przez ketivv
            nie przesadzajmy z tym RS-em zwykle auto do codziennej eksploatacji o lekko "sportowych" cechach
            Dokładnie tak to auto odbieram i dlatego mi się podoba.

            Do zabawy są ciekawsze furmanki :diabelski_usmiech

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #31
              Ale w tym wypadku to sa przeciez zupelnie dwa rozne auta.

              Jak mozna porownac 140KM do 220KM tam oprocz zawieszenia, stylistyki to nawet hamulce sa inne.

              Duzo wiekszy dylemat, bylby przy porownaniu RS-a do 1.8TSI 4x4
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • wozhd
                Ambiente
                • 2013
                • 103

                #32
                Zamieszczone przez fosa
                Duzym plusem przemawiajacym za rs jest wielowahacz.Wiadomo ze mozna go miec tez w wersji 1.8 tsi ale to juz naprawde wole rs o lepszych osiagach a cenie niemal identycznej.
                Różnica między gołym 1.8 TSI Elegance a RS 2.0 TSI stanowi ~18 000 zł. Gdzie tu prawie identyczna cena?

                Dla mnie idealnym kompromisem jest wersja 1.8 TSI, którą z resztą wybrałem
                O3 1.8 TSI Blue Race

                Komentarz

                • piotrek_gdy
                  RS
                  • 2008
                  • 7723
                  • Volkswagen
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  #33
                  wozhd, pytanie jest czy 1,4 tsi czy RS
                  o 1,8 wogóle nie mówimy :wink:
                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                  Komentarz

                  • Prekompilator
                    Rider
                    • 2013
                    • 420

                    #34
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Duzo wiekszy dylemat, bylby przy porownaniu RS-a do 1.8TSI 4x4
                    Jaki dylemat? 250 Nm vs 350 - wynik jest oczywisty.

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #35
                      Ta... jak sie jezdzi po odsniezonym miescie.

                      Po ostatniej zimie utwierdzilem sie w przekonaniu, ze 4x4 to nie jest blad, jak przez 1,5 miesiaca Skoda stala na parkingu, bo nie czulem potrzeby mielenia kolami przy kazdym ruszeniu :twisted:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Rok z Bagien
                        L&K
                        • 2010
                        • 1172

                        #36
                        Zamieszczone przez Prekompilator
                        Jaki dylemat? 250 Nm vs 350 - wynik jest oczywisty.
                        A gdzie te 250 Nm występuje, że się tak zapytam ?

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #37
                          W 1.8TSI

                          Czyli tyle samo co w 1.4TSI :twisted:
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Rok z Bagien
                            L&K
                            • 2010
                            • 1172

                            #38
                            Maicroft,

                            Zwróć uwagę na poniższy cytat i zastanów się jeszcze raz nad odpowiedzią. :wink:

                            Zamieszczone przez Prekompilator
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Duzo wiekszy dylemat, bylby przy porownaniu RS-a do 1.8TSI 4x4
                            Jaki dylemat? 250 Nm vs 350 - wynik jest oczywisty.
                            W którym z pojazdów RS or 1.8 Tsi, 4x4, jest 250 Nm, (a w którym 350 Nm) ?

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #39
                              Zwiesilem sie, albo nie rozumie do konca

                              1.4, 1.8 TSI po 250Nm tu roznica 40KM

                              2.0TSI 350Nm tu roznica 80KM lub 40KM

                              Jedynie w 1.8TSI mozna miec 4x4
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • Rok z Bagien
                                L&K
                                • 2010
                                • 1172

                                #40
                                Oki.

                                1.8 Tsi = 250 Nm

                                1.8 Tsi, 4x4 (występuje tylko z DGS6) = 280 Nm

                                Dla Haldexa zmieniono charakterystykę silnika.

                                Tutaj:

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Rok z Bagien
                                  1.8 Tsi, 4x4 (występuje tylko z DGS6) = 280 Nm
                                  O DSG 6 wiem, o Nm nie znalazlem informacji na stronie Skody jak szukalem, ale faktycznie jest zmiana na +
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • fosa
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 38

                                    #42
                                    W tej wersji 1.4 tsi wzialem sportowe zawieszenie..nie wiem czy to jest to samo co w rsie i czy jakosc z jazdy bedzie podobna? A co do roznicy cenowej 1.8 tsi a rs to nie mowilem o zwyklej wersji tylko bogatej lacznie z dsg i navi. A w tym wypadku cena sie zbliza. Plus oczywiscie kilka dodatkow ktore rs ma w standardzie

                                    Komentarz

                                    • wozhd
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 103

                                      #43
                                      Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                      wozhd, pytanie jest czy 1,4 tsi czy RS
                                      o 1,8 wogóle nie mówimy :wink:
                                      No chyba ty Przejrzyj temat od początku.

                                      fosa, jeżeli wyposażenie standardowego RS'a się pokrywa z dobieranym do Elegance to owszem, różnica może nie być drastyczna. Ja jak porównywałem 1.8 TSI El, a RS z identycznymi dodatkami (14k) to wyszło 15 000 zł. różnicy.

                                      Jeżeli bym miał wybierać tylko pomiędzy 1.4, a RS to wziąłbym RS'a.

                                      p.s. jak trzeba napakować 1.4 żeby kosztował podobnie do RS'a
                                      O3 1.8 TSI Blue Race

                                      Komentarz

                                      • fosa
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 38

                                        #44
                                        wozhd, 1.4 przed rabatem wyszlo 106 k .. w rs zrezygnowalbym że skorzanej tapicerki ktora sama w sobie mi sie w tej wersji podoba, asystentu parkowania, zawieszenie i ksenony w standardzie plus pewnie cos co pominalem i cena ok 10 tys roznicy

                                        Komentarz

                                        • MichalSZN
                                          Drive
                                          • 2013
                                          • 40

                                          #45
                                          Zamieszczone przez ryjeks
                                          Ale jaja :roll:

                                          Kolega pyta o spalanie, bo chce poznać koszty eksploatacji i oszacować siły na zamiary jak podejrzewam.
                                          Tylko biedny nie liczy ile wyda, bo nie ma co liczyć.

                                          BTW. Różnica w spalaniu między 1.8, a 2.0 będzie niewielka.
                                          Różnice rzędu 1 litra przy tym samym stylu jazdy, albo i mniej.


                                          Natomiast jak Ty jesteś taki kozak to trzeba było kupić V12, a nie jakieś marne V6 :idea:

                                          A teraz napisz coś na temat, bo na razie opisałeś co Ty byś gdybyś, a to nas niewiele interesuje
                                          Nie jestem kozakiem.

                                          Kocham takich typów jak Ty. Boli Cię że jeździsz tylko 1.4TSI że uderzyłeś w V12? Marne to jest Twoje 1.4TSI.
                                          Widzę, również że nie masz wiedzy na temat tego silnika, więc się niewypowiadaj. Dla Twojej wiadomości jest to silnik R6 a nie V6, ponadto mógłbym kupić V12 ( i tu jest siła + zamiar) <-- ale tego nie zrobiłem bo części do tego silnika najnomalniej w świecie jest mało. Ponadto ciężko jest zrobić z V12 zabytek niż z R6 (dostępność części).


                                          Przy 1.4TSI kolega nie przejmował się spalaniem a nagle jest wielki skok na RS'a - i zaczął złotówki liczyć. Jak pisałem lepiej jest mieć "kibel" w środku i RS'a, niż mega wyposażenie i 1.4? Tego nie pojmuje. Później będzie wkładała to tamto do RS bo będzie mu brakowało. Dodatkowo jak któś kupuje RS'a to po to żeby tym gnać, a nie poruszać się tym jak 1.4TSI, więc paliwo ubywać baardzo szybko. Wiem co mówie bo moje R6 w mieście pali 12l przy normalnej jeździe, a nie kupiłem takiego motoru żeby wolno jeździć. Według mnie dobrym rozwiązaniem jest dołożenie grosza i kupienie 1.8TSI i dobrze wyposażyć. Poza tym zacznijmy rozmawiać o różnicy w spalaniu między 1.4TSI a 2.0 w RS.


                                          Zamieszczone przez fosa
                                          wozhd, 1.4 przed rabatem wyszlo 106 k .. w rs zrezygnowalbym że skorzanej tapicerki ktora sama w sobie mi sie w tej wersji podoba, asystentu parkowania, zawieszenie i ksenony w standardzie plus pewnie cos co pominalem i cena ok 10 tys roznicy

                                          Kolego zwracam honor, ale niewiedziałem, że tak dużo zapłaciłeś za 1.4TSI. Ja za 1.8TSI z Cantonem i bixenony + pełna elektryta + asystent parkowania + manual + pierdy + moduł po tel + chromy + poduchy wszędzie itd wyszło po rabacie 92500, a Ty masz 106k za 1.4TSI??

                                          Ja mimo wszystko polecam 1.8TSI miałem okazję tym jeździć i napradę jest mega frajda i weź to co miałeś w 1.4TSI wsadź do 1.8TSI i będziesz miał naprawdę dynamicznego kozaka.

                                          Komentarz

                                          • ryjeks
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 488
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            #46
                                            MichalSZN, to forum to nie piaskownica :idea:

                                            Komentarz

                                            • Bogol
                                              Drive
                                              • 2010
                                              • 99

                                              #47
                                              Jeśli wzięliśmy sportowe zawieszenie, to przy RS dzieki wachaczowi będzie ono zarówno Lepiej prowadziło, jak i dawało komfort resorowania.

                                              Bierz RS, zapomnij o 1.4 i sportowym zawiasie z belka..

                                              Ja dylematy nie miałem takiego bo rs wyszedł jak juz auto odebrałem, ale zrezygnowałem z kilku dodatków na rzecz RS jednym ruchem bo zmiescilbym sie dostępnym budżecie
                                              Jest- O3 2.0 TDI Elegance- nabity w belke...
                                              Była- O2 FL 1.6 TDI CR SERIA
                                              Była- O2 1.9 TDI PD BXE MOD

                                              Komentarz

                                              • MichalSZN
                                                Drive
                                                • 2013
                                                • 40

                                                #48
                                                Zamieszczone przez ryjeks
                                                MichalSZN, to forum to nie piaskownica :idea:

                                                Proponuje żebyś zaczął od siebie oceniając moje auto czy też silnik w nim że jest "marne".
                                                Skończmy dyskusje i tą jak nazwałeś piaskownice.

                                                Zwróciłem koledze honor, bo faktycznie skoro tyle płaci za 1.4 to lepiej ogarnąć 1.8 czy RS'a.


                                                Także kolego ryjeks pora zakopać "topór" i na zlocie wypić jakieś piwko

                                                Komentarz

                                                • paweł2
                                                  L&K
                                                  • 2010
                                                  • 1405

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez MichalSZN
                                                  Dla Twojej wiadomości jest to silnik R6 a nie V6
                                                  Tak
                                                  Silnik: 3.0 V6
                                                  Ciekawe.
                                                  Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                                  Komentarz

                                                  • MichalSZN
                                                    Drive
                                                    • 2013
                                                    • 40

                                                    #50
                                                    Już paweł2 zaznaczyłem w opisie silnik: inne bo w wyborze nie widziłem R6 3.0 więc wybrałem V6 3.0.

                                                    Taki pierd :shock: a afera jak to czy w 1.8 jest łańcuch czy pasek

                                                    Dla tych co nie rozumieją i gdyby jeszcze czegoś nie rozumieli wycinek z wikipedii.




                                                    Uploaded with ImageShack.us



                                                    Szkoda, że trzeba aż taki Offtop robić.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...