piotrek_gdy, z tego co widze w rsie masz spore doswiadczenie..czy majac mozliwosc wyboru teraz doplacilbys kilka tys do normalnej octavii zeby miec rs?Roznica to ok 10 tys. Wiem ze niktorzy zaraz napisza ze to sprawa oczywista..dla mnie poniekad tez ale chcialbym zasiegnac rady kogos kto zna sie dobrze na rzeczy.
octavia 3 elegance vs nowa octavia rs ???
Zwiń
X
-
fosa, jak widzisz w podpisie mam juz drugą z rzędu RSkę
obie w takiej samej konfiguracji - CR i DSG- róznica kilku dupereli wyposażenia :P
dla mnie sprawa oczywista- dopłacilem i cieszę się przyjemnościa z jazdy :wink:
ale ... to nie jest auto dla każdego- na forum pojawiają się opinie żon kolegów, że za twardo, niewygodnie, itepe :wink:
wiele osób kupuje RSa z myślą, że będa mieć tani zapi :twisted: dalacz do którego założą jeszcze gaz co już jest nie tylko profanacją(jestem przeciwnikiem gazu- nawet w swoim 4,0l Wranglerze nie założyłem gazu) ale po prostu totalna pomyłką
dlatego osobiście uważam, że warto byłoby ocenić czy RS spełni twoje oczekiwania
kupując pierwszego RSa stałem przed dylematem- Insignia(w automacie), S2 (170KM+DSG) i RS- padło na RSa dlatego, że jeżdżę sam i nie muszę mieć lemuzyny :roll:
kupując drugiego RSa stałem przed wyborem BMW "3", Passat i Saaaab :wink: - znowu padło na RSa bo to auto jakos mi pasuje a przy tym można pomodzić(czego ty juz nie będziesz mógł zrobić :diabelski_usmiech )
jedna ważna rzecz- w RSie będziesz miał kilka rzeczy ktorych w 1,4 ani w 1,8 nie uświadczysz- i nie myślę tu akurat o tylym zawieszeniu 8)
polecam lekture tego tematu- masz tam wklejone testy RSa- moze sie przydadzą
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdyIMHO akurat dyskusja o spalaniu w przypadku RSa jest chybiona
nie kupuje się RSa po to żeby jeździć oszczędnie czy żeby jeździć "o kropelce"
Dyskusja jest potrzebna w każdym przypadku, bo tylko tak można się coś dowiedzieć.
Nikt nie pisze o jeździe o kropelce.
Mam wrażenie, że za bardzo patrzysz przez swój pryzmat.
Ja mam Fabię RS i średnie spalanie z róznych powodów na poziomie 7 litrów.
Natomiast w aucie do zabawy mam spalanie ok. 15-20 l/100 km i jest dobrze.
Także róznie z tym bywa, ale z grubsza się z Tobą zgadzam
fosa, miałem podobny dylemat w przypadku wyboru Fabii, 1.2 TSI podobnie wyposażona wychodziła ok. 10.000 zł taniej.
Zdecydowałem się na RS i nie żałuję.
To jest zupełnie inne auto ale świetnie nadaje się do jazdy na codzień, a ma to "coś".
Jeśli nie przeraża Cię większe spalanie o ok. 1-2 litry względem 1.4 TSI i trochę twardsze zaiwieszenie, to raz się żyje ! 8)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fosaDuzym plusem przemawiajacym za rs jest wielowahacz.Wiadomo ze mozna go miec tez w wersji 1.8 tsi ale to juz naprawde wole rs o lepszych osiagach a cenie niemal identycznej.
Dla mnie idealnym kompromisem jest wersja 1.8 TSI, którą z resztą wybrałemO3 1.8 TSI Blue Race
Komentarz
-
-
Maicroft,
Zwróć uwagę na poniższy cytat i zastanów się jeszcze raz nad odpowiedzią. :wink:
Zamieszczone przez PrekompilatorZamieszczone przez MaicroftDuzo wiekszy dylemat, bylby przy porownaniu RS-a do 1.8TSI 4x4
Komentarz
-
-
W tej wersji 1.4 tsi wzialem sportowe zawieszenie..nie wiem czy to jest to samo co w rsie i czy jakosc z jazdy bedzie podobna? A co do roznicy cenowej 1.8 tsi a rs to nie mowilem o zwyklej wersji tylko bogatej lacznie z dsg i navi. A w tym wypadku cena sie zbliza. Plus oczywiscie kilka dodatkow ktore rs ma w standardzie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdywozhd, pytanie jest czy 1,4 tsi czy RS
o 1,8 wogóle nie mówimy :wink:Przejrzyj temat od początku.
fosa, jeżeli wyposażenie standardowego RS'a się pokrywa z dobieranym do Elegance to owszem, różnica może nie być drastyczna. Ja jak porównywałem 1.8 TSI El, a RS z identycznymi dodatkami (14k) to wyszło 15 000 zł. różnicy.
Jeżeli bym miał wybierać tylko pomiędzy 1.4, a RS to wziąłbym RS'a.
p.s. jak trzeba napakować 1.4 żeby kosztował podobnie do RS'aO3 1.8 TSI Blue Race
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ryjeksAle jaja :roll:
Kolega pyta o spalanie, bo chce poznać koszty eksploatacji i oszacować siły na zamiary jak podejrzewam.
Tylko biedny nie liczy ile wyda, bo nie ma co liczyć.
BTW. Różnica w spalaniu między 1.8, a 2.0 będzie niewielka.
Różnice rzędu 1 litra przy tym samym stylu jazdy, albo i mniej.
Natomiast jak Ty jesteś taki kozak to trzeba było kupić V12, a nie jakieś marne V6 :idea:
A teraz napisz coś na temat, bo na razie opisałeś co Ty byś gdybyś, a to nas niewiele interesuje
Kocham takich typów jak Ty. Boli Cię że jeździsz tylko 1.4TSI że uderzyłeś w V12? Marne to jest Twoje 1.4TSI.
Widzę, również że nie masz wiedzy na temat tego silnika, więc się niewypowiadaj. Dla Twojej wiadomości jest to silnik R6 a nie V6, ponadto mógłbym kupić V12 ( i tu jest siła + zamiar) <-- ale tego nie zrobiłem bo części do tego silnika najnomalniej w świecie jest mało. Ponadto ciężko jest zrobić z V12 zabytek niż z R6 (dostępność części).
Przy 1.4TSI kolega nie przejmował się spalaniem a nagle jest wielki skok na RS'a - i zaczął złotówki liczyć. Jak pisałem lepiej jest mieć "kibel" w środku i RS'a, niż mega wyposażenie i 1.4? Tego nie pojmuje. Później będzie wkładała to tamto do RS bo będzie mu brakowało. Dodatkowo jak któś kupuje RS'a to po to żeby tym gnać, a nie poruszać się tym jak 1.4TSI, więc paliwo ubywać baardzo szybko. Wiem co mówie bo moje R6 w mieście pali 12l przy normalnej jeździe, a nie kupiłem takiego motoru żeby wolno jeździć. Według mnie dobrym rozwiązaniem jest dołożenie grosza i kupienie 1.8TSI i dobrze wyposażyć. Poza tym zacznijmy rozmawiać o różnicy w spalaniu między 1.4TSI a 2.0 w RS.
Zamieszczone przez fosawozhd, 1.4 przed rabatem wyszlo 106 k .. w rs zrezygnowalbym że skorzanej tapicerki ktora sama w sobie mi sie w tej wersji podoba, asystentu parkowania, zawieszenie i ksenony w standardzie plus pewnie cos co pominalem i cena ok 10 tys roznicy
Kolego zwracam honor, ale niewiedziałem, że tak dużo zapłaciłeś za 1.4TSI. Ja za 1.8TSI z Cantonem i bixenony + pełna elektryta + asystent parkowania + manual + pierdy + moduł po tel + chromy + poduchy wszędzie itd wyszło po rabacie 92500, a Ty masz 106k za 1.4TSI??
Ja mimo wszystko polecam 1.8TSI miałem okazję tym jeździć i napradę jest mega frajda i weź to co miałeś w 1.4TSI wsadź do 1.8TSI i będziesz miał naprawdę dynamicznego kozaka.
Komentarz
-
-
Jeśli wzięliśmy sportowe zawieszenie, to przy RS dzieki wachaczowi będzie ono zarówno Lepiej prowadziło, jak i dawało komfort resorowania.
Bierz RS, zapomnij o 1.4 i sportowym zawiasie z belka..
Ja dylematy nie miałem takiego bo rs wyszedł jak juz auto odebrałem, ale zrezygnowałem z kilku dodatków na rzecz RS jednym ruchem bo zmiescilbym sie dostępnym budżecieJest- O3 2.0 TDI Elegance- nabity w belke...
Była- O2 FL 1.6 TDI CR SERIA
Była- O2 1.9 TDI PD BXE MOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ryjeksMichalSZN, to forum to nie piaskownica :idea:
Proponuje żebyś zaczął od siebie oceniając moje auto czy też silnik w nim że jest "marne".
Skończmy dyskusje i tą jak nazwałeś piaskownice.
Zwróciłem koledze honor, bo faktycznie skoro tyle płaci za 1.4 to lepiej ogarnąć 1.8 czy RS'a.
Także kolego ryjeks pora zakopać "topór" i na zlocie wypić jakieś piwko
Komentarz
-
-
Już paweł2 zaznaczyłem w opisie silnik: inne bo w wyborze nie widziłem R6 3.0 więc wybrałem V6 3.0.
Taki pierd :shock: a afera jak to czy w 1.8 jest łańcuch czy pasek
Dla tych co nie rozumieją i gdyby jeszcze czegoś nie rozumieli wycinek z wikipedii.
Uploaded with ImageShack.us
Szkoda, że trzeba aż taki Offtop robić.
Komentarz
-
Komentarz