octavia 3 elegance vs nowa octavia rs ???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ketivv
    L&K
    • 2011
    • 1155

    #76
    to wiem ale szpery samej w sobie nie ma

    natomiast Golf VII GTI - ale tylko ten mocniejszy - ma rozwiązanie mechaniczne na samym dyfrze

    Komentarz

    • greg505
      L&K
      • 2013
      • 1239

      #77
      Zamieszczone przez metrotest
      Porównanie "testu łosia" obu wersji 1.8 TSI i 2.0 TSI wskazuje na brak przewag RS-a
      http://www.kinomaniak.tv/seriale/automaniak/s11e7, Skoda od 9m20 s /nie trzeba się rejestrować/

      Niestety nie ma się gdzie przejechać wersją 2.0 TSI w przeciwieństwie do 1.8 TSI.
      I tu pojawia się dylemat co do zasadności dopłaty 18 tys. zł /w stosunku do Elegance/, zwłaszcza jeśli wybór ma być "w ciemno".

      Korzyści dla obu wersji:
      1. RS 2.0 TSI
      a. lepsza elastyczność, 100 Nm więcej
      b. bardziej bojowy wygląd + ładniejsze wnętrze, czarna podsufitka , sportowe fotele
      c. twardsze zawieszenie i niższy środek ciężkości /czyli lepiej się prowadzi choć mniej komfortowo/, to może być też wada
      d. niewiele wyższe spalanie wobec 1.8 /tak zakładam/
      e. bogatsze wyposażenie
      f. lepsze brzmienie silnika, choć sztucznie generowane

      2. Elegance 1.8 TSI
      a. 20 tys. zł na paliwo, ewentualnie bogatsze wyposażenie
      b. porównywalne zawieszenie /wielowahaczowe/ i właściwości jezdne /przynajmniej wg ww. filmu/
      c. porównywalne osiągi od 0-100 km/h
      d. poziom wyposażenia standardowego
      e. można zamówić elektrycznie regulowane fotele


      Jeśli wersję RS traktować jedynie jako mocniejszą wersję o bardziej indywidualnym designie a nie jako wersję usportowioną to dopłata wydaje się spora. I wtedy trzeba wybrać ... Golfa VII GTI :roll: :?:
      Ja bym teraz wybral RSa, 180KM to ciutke za malo
      Black magic

      Komentarz

      • redfoxik
        Classic
        • 2013
        • 22

        #78
        Porównanie "testu łosia" obu wersji 1.8 TSI i 2.0 TSI wskazuje na brak przewag RS-a
        http://www.kinomaniak.tv/seriale/automaniak/s11e7, Skoda od 9m20 s /nie trzeba się rejestrować/
        Brak przewag RS-a w czym?
        Przecież w Rs-ie wszystko masz praktycznie lepsze, - lepsze osiągi, lepsze prowadzenie, lepsze hamulce (przód to 340mm), fotele, układ kierowniczy itd. (no nie można zamówić foteli elektrycznych )

        Jeżeli zaś chodzi o ten "test" to jest on absolutnie nie miarodajny, ponieważ
        jedno auto to liftback, drugie kombi. Nie mamy danych do jakich faktycznie prędkości (nie widać dokładnie na filmie(1.8tsi miało 69)) jedno i drugie auto się rozpędziło. Nawet jeżeli kierownik starał się utrzymać 70km na godzinę , to nie wiadomo czy mu się faktycznie udało, ani czy przekłamania licznika w jednym i drugim aucie są takie same(mają przecież różną skalę prędkościomierza).

        Generalnie taki "test" to o kant d..y potłuc.
        Mogli zabrać jakiegoś gościa który potrafi jeździć i sprawdzić auto na torze, ale wtedy nie było by "efektu zaskoczenia"

        Zamieszczone przez metrotest
        c. porównywalne osiągi od 0-100 km/h
        No nie bardzo:
        1.8TSI
        W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


        RS
        W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


        Ja rozumiem ,że sekunda czy półtorej to może nie dużo, ale przy tych wartościach robi różnicę.


        Dla mnie jedynym + za 1.8TSI vs RS jest cena. (jeżeli ktoś rozważa zakup auta w kategorii fun z jazdy i osiągi)

        Komentarz

        • piramida
          RS
          • 2009
          • 12222
          • Superb III (3V3)

          #79
          metrotest, jeżeli miąłbym dylemat pomiędzy 1.8tsi a RS obie FWD to nawet bym sie nie zastanawiał i zapłacił 20kzł więcej za RS, dylemat mozna mieć pomiędzy 1.8tsi 4x4 a RS :!:
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz

          • Andja
            Rider
            • 2006
            • 596

            #80
            piramida
            święte słowa :-)

            Komentarz

            • Tony065
              RS
              • 2009
              • 2487
              • Octavia I (1U2)
              • ARX 1.8 20VT 150 KM

              #81
              jedynie porównanie zaproponowane przez kolegę piramida można brać pod uwagę, bo reszta jest "nabita w belkę", więc w obecnych czasach odpada z kategorii fun. i jeszcze te silniki 1.4 vs. 2.0... co to za chory pomysł :?: a mówienie, że moment obrotowy 1.4 i 1.8 jest taki sam to do czasu... chipa, bo potencjał zdaje się ma ten drugi. w tym pierwszym to niemal kres możliwości :diabelski_usmiech
              Black Pearl, Elegance & RS LOOK
              @ by Tune-up Gdańsk
              TDI VP++ i jeszcze rośnie
              Antek

              Komentarz

              • Zorr
                RS
                • 2011
                • 2110

                #82
                Zamieszczone przez Tony065
                a mówienie, że moment obrotowy 1.4 i 1.8 jest taki sam to do czasu... chipa, bo potencjał zdaje się ma ten drugi. w tym pierwszym to niemal kres możliwości :diabelski_usmiech
                nawet nie trzeba chipa...
                one mają tylko maksymalny moment taki sam i to dla 1.4TSI w obszarze, który akurat korzystanie z niego jest dyskusyjne. Przy 6000obr 1.4TSI 166Nm natomiast 1,8TSI 214Nm.
                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                Komentarz

                • Tony065
                  RS
                  • 2009
                  • 2487
                  • Octavia I (1U2)
                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                  #83
                  Zorr, toć napisałem że pier..., ekhem, mówienie o jednakowych Nm. To są dwa różne motory i dodatkowo w O3 w tym przypadku jest zasadnicza różnica w zawieszeniu tyłu. Toż to prawie dwa różne auta, a próba /nieudolna zresztą/ porównania do RS :diabelski_usmiech to już czysta kpina. Zaglądam czasem do działu O3 i z podziwu wyjść nie mogę jak można tak dziadować :szeroki_usmiech jacy by niektórzy byli szczęśliwi i radośni, gdyby dało się założyć stalówki 14" na balonie 80... :twisted: to dopiero byłby komfort :diabelski_usmiech a jak tanio... :lol:
                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                  @ by Tune-up Gdańsk
                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                  Antek

                  Komentarz

                  • elektrykprosty
                    Rider
                    • 2013
                    • 311

                    #84
                    Idąc tym tropem można by zaryzykować stwierdzenie, że 1,4 i 1,8 to prawie to samo by cylindrów mają po równo.
                    Faktem jest jedynie, że jakiś parametr 1,4 jest zbliżony w jakimś zakresie obrotów.

                    Komentarz

                    • Prim
                      L&K
                      • 2013
                      • 1040
                      • Audi

                      #85
                      Zamieszczone przez Tony065
                      Zaglądam czasem do działu O3 i z podziwu wyjść nie mogę jak można tak dziadować :szeroki_usmiech jacy by niektórzy byli szczęśliwi i radośni, gdyby dało się założyć stalówki 14" na balonie 80... :twisted: to dopiero byłby komfort :diabelski_usmiech a jak tanio... :lol:
                      no i co jest w tym złego... po co takie teksty... a Ty u siebie w O1 masz 235/35 R19??? To, że ktoś przedkłada komfort nad stylistykę nie oznacza, że jest przysłowiowym "dziadem"... może akurat w przypadku, który wzbudził w Tobie taki podziw nie ma problemu z finansami....
                      Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                      VW Jetta 1.2 TSI

                      Komentarz

                      Pracuję...