Niestety nie ma się gdzie przejechać wersją 2.0 TSI w przeciwieństwie do 1.8 TSI.
I tu pojawia się dylemat co do zasadności dopłaty 18 tys. zł /w stosunku do Elegance/, zwłaszcza jeśli wybór ma być "w ciemno".
Korzyści dla obu wersji:
1. RS 2.0 TSI
a. lepsza elastyczność, 100 Nm więcej
b. bardziej bojowy wygląd + ładniejsze wnętrze, czarna podsufitka , sportowe fotele
c. twardsze zawieszenie i niższy środek ciężkości /czyli lepiej się prowadzi choć mniej komfortowo/, to może być też wada
d. niewiele wyższe spalanie wobec 1.8 /tak zakładam/
e. bogatsze wyposażenie
f. lepsze brzmienie silnika, choć sztucznie generowane
2. Elegance 1.8 TSI
a. 20 tys. zł na paliwo, ewentualnie bogatsze wyposażenie
b. porównywalne zawieszenie /wielowahaczowe/ i właściwości jezdne /przynajmniej wg ww. filmu/
c. porównywalne osiągi od 0-100 km/h
d. poziom wyposażenia standardowego
e. można zamówić elektrycznie regulowane fotele
Jeśli wersję RS traktować jedynie jako mocniejszą wersję o bardziej indywidualnym designie a nie jako wersję usportowioną to dopłata wydaje się spora. I wtedy trzeba wybrać ... Golfa VII GTI :roll: :?:
Brak przewag RS-a w czym?
Przecież w Rs-ie wszystko masz praktycznie lepsze, - lepsze osiągi, lepsze prowadzenie, lepsze hamulce (przód to 340mm), fotele, układ kierowniczy itd. (no nie można zamówić foteli elektrycznych )
Jeżeli zaś chodzi o ten "test" to jest on absolutnie nie miarodajny, ponieważ
jedno auto to liftback, drugie kombi. Nie mamy danych do jakich faktycznie prędkości (nie widać dokładnie na filmie(1.8tsi miało 69)) jedno i drugie auto się rozpędziło. Nawet jeżeli kierownik starał się utrzymać 70km na godzinę , to nie wiadomo czy mu się faktycznie udało, ani czy przekłamania licznika w jednym i drugim aucie są takie same(mają przecież różną skalę prędkościomierza).
Generalnie taki "test" to o kant d..y potłuc.
Mogli zabrać jakiegoś gościa który potrafi jeździć i sprawdzić auto na torze, ale wtedy nie było by "efektu zaskoczenia"
metrotest, jeżeli miąłbym dylemat pomiędzy 1.8tsi a RS obie FWD to nawet bym sie nie zastanawiał i zapłacił 20kzł więcej za RS, dylemat mozna mieć pomiędzy 1.8tsi 4x4 a RS :!:
jedynie porównanie zaproponowane przez kolegę piramida można brać pod uwagę, bo reszta jest "nabita w belkę", więc w obecnych czasach odpada z kategorii fun. i jeszcze te silniki 1.4 vs. 2.0... co to za chory pomysł :?: a mówienie, że moment obrotowy 1.4 i 1.8 jest taki sam to do czasu... chipa, bo potencjał zdaje się ma ten drugi. w tym pierwszym to niemal kres możliwości :diabelski_usmiech
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
a mówienie, że moment obrotowy 1.4 i 1.8 jest taki sam to do czasu... chipa, bo potencjał zdaje się ma ten drugi. w tym pierwszym to niemal kres możliwości :diabelski_usmiech
nawet nie trzeba chipa...
one mają tylko maksymalny moment taki sam i to dla 1.4TSI w obszarze, który akurat korzystanie z niego jest dyskusyjne. Przy 6000obr 1.4TSI 166Nm natomiast 1,8TSI 214Nm.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Zorr, toć napisałem że pier..., ekhem, mówienie o jednakowych Nm. To są dwa różne motory i dodatkowo w O3 w tym przypadku jest zasadnicza różnica w zawieszeniu tyłu. Toż to prawie dwa różne auta, a próba /nieudolna zresztą/ porównania do RS :diabelski_usmiech to już czysta kpina. Zaglądam czasem do działu O3 i z podziwu wyjść nie mogę jak można tak dziadować :szeroki_usmiech jacy by niektórzy byli szczęśliwi i radośni, gdyby dało się założyć stalówki 14" na balonie 80... :twisted: to dopiero byłby komfort :diabelski_usmiech a jak tanio... :lol:
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Idąc tym tropem można by zaryzykować stwierdzenie, że 1,4 i 1,8 to prawie to samo by cylindrów mają po równo.
Faktem jest jedynie, że jakiś parametr 1,4 jest zbliżony w jakimś zakresie obrotów.
Zaglądam czasem do działu O3 i z podziwu wyjść nie mogę jak można tak dziadować :szeroki_usmiech jacy by niektórzy byli szczęśliwi i radośni, gdyby dało się założyć stalówki 14" na balonie 80... :twisted: to dopiero byłby komfort :diabelski_usmiech a jak tanio... :lol:
no i co jest w tym złego... po co takie teksty... a Ty u siebie w O1 masz 235/35 R19??? To, że ktoś przedkłada komfort nad stylistykę nie oznacza, że jest przysłowiowym "dziadem"... może akurat w przypadku, który wzbudził w Tobie taki podziw nie ma problemu z finansami....
Komentarz