yunior81, Na trasie 5-5,5; miasto 7-7,5 przy normalnej jeździe.
Raz zszedłem na 4,5 na trasie ale 90km/h na 5 biegu i pedał gazu ledwo dotykałem.
Dodam, że poza tym, co robiłem, to:
-raz łożysko przedniego koła
-raz pedał gazu
-2 sprężyny przód-jedna pękła
-odboje amorów tył
chyba tyle
z eksploatacji to tarcze, klocki, oczywiście 2 razy rozrząd.
No to w sumie normalna eksploatacja. To mnie pociesza Dzięki !!!
A jak sprawa wygląda z ogrzewaniem zimą ? Rzeczywiście diesle kiepsko grzeją ?
[ Dodano: Sob 17 Maj, 14 17:27 ] PAOLO ESCO, dzięki za opinie !!!
zima tuż tuż :wink: i trzeba kupić kapcie
jakoś zawsze do aut dostawałem komplety felg więc pierwszy raz w życiu spotkała mnie konieczność zakupu felg
a jako że w tych wszystkich konfiguratorach na stronach z felgami jakoś jeszcze O3 się nie pojawiła to mam kilka pytań
w homologacji wyczytałem ze 15" felgi mają mieć oznaczenie 6j15 et43, czy koniecznie muszą być o takich parametrach czy mogą jakoś od nich odbiegać ?
czy otwory montażowe są takie same jak w O2 czyli 5x112 ?
jaka powinna być średnica otworu centralnego ?
chodzi oczywiście o felgi stalowe chciałbym założyć opony 195/65/15
jeszcze jedno, czy śruby które mam przy alumach nie będą za długie do stalówek ?
Właśnie też tak sobie myślę że na 15 będzie trochę słabo wyglądać i do tego te brzydkie kołpaki no ale z drugiej strony różnica w cenie opony 15 a 16 calowej jest dość duża :roll:
KOmfort jazdy będziesz też miał lepszy na 15" kosztem mniejszej stabilności na zakrętach. 15" jest mniej podatna na ugięcie. W O2 na lato miałem Alu 16" na zimę stal 15". Stal 15" oczywiście zdecydowanie gorzej wygląda niż Al 16", jak komuś zależy mocno na wyglądzie to i 17" wejdzie
Też na zimę chyba kupię stalówki 16 cali, z oponami wyjdą niewiele drożej niż same opony na alusy 17 cali. Chyba, że kupię felgi w Skodzie - ponad 400zł sztuka - oczywiście stalowe :lol: - nie mają wstydu z cenami.
O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
Dla 1.2 i 1.4 15" wejdzie spokojnie, mimo że w standardzie do 1.4 dają 16". Gdybym miał taką możliwość, nie wahałbym się ani sekundy czy zakładać 15", zwłaszcza w O3.
Jeżeli nie jeździsz szybko po zakrętach, nie oczekujesz lepszego wyglądu - to zdecydowanie lepiej wybrać 15" niż 16" Opona będzie trochę grubsza, komfort jazdy będzie lepszy, opony tańsze, felgi mniej podatne na uszkodzenia.
zawsze może kupić na letnie felgi 16' - czyli te które ma teraz - dobrą zimową 205/55/16 a za rok kupić oem felgi 16' i zrobić sobie dwa komplety według uznania lato/zima
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
rozumiem że Ty w S2 Combi 1.8TSI masz 16' cali jak prawisz takie morały :?:
ale jeździłem O1, O2, Otour - i na 15", i na 16". To nie morały tylko stwierdzenia faktów - zawsze jak jest więcej gumy to opona bardziej ugina się na zakrętach co daje mniejszą stabilność, ale z kolei mniej odczuwa się dziury, trudniej ugiąć felgę - coś za coś. W S2 mam dwa komplety 17" Al lato, 16" stal zima.
to zależy nie od felgi, a od tego jaką masz oponę - są opony ze specjalnym rantem chroniącym felgę np. większość Michałów i wtedy felga pozostaje nietknięta. Starsze i tańsze opony nie miały i wtedy wyraźnie krawędź felgi wystawała po za oponę.
Lepszy wygląd zostawię sobie na lato, a w zimie pójdę w kierunku ekonomii - wolę kupić tańszą felgę (bez kołpaków) za to droższą i lepszą oponę.
idac w kierunku ekonomii a zarazem wygladu to najlepiej kupić same gumki i założyć je na alufelgi (zakładam ze masz 16tki). Jeżeli nie chce sie wydawać kasy na drugi komplet kół z alufelgami to poco przez pół roku jeździć na oblesnych stalowkach? :szeroki_usmiech No i na kazdy sezon ma sie na nowo idealnie wyważone koła.
Dodam, że argumemty o tym że alusom szkodzi sól to bzdury a że łatwiej je zimą uszkodzić? No... całe auto dużo łatwiej wtedy uszkodzić :lol:
Komentarz