felgi stalowe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dziaba
    odpowiedział(a)
    A czy do felg stalowych potrzebne są czujniki ciśnienia?

    Zostaw komentarz:


  • marlej108
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez algi Zobacz wpis
    Wbrew pozorom alusy są cięższe niż stalówki.
    dokladnie!

    17 calowe koła ktore mam (oryginalne Skody) waza chyba kazde z pol tony...

    Zostaw komentarz:


  • algi
    odpowiedział(a)
    Wbrew pozorom alusy są cięższe niż stalówki.

    Zostaw komentarz:


  • Łabik
    odpowiedział(a)
    6.5J Takie mam felgi stalowe

    Zostaw komentarz:


  • Paman
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Łabik Zobacz wpis
    Kilka fotek stal + kołpak




    Już zapytałem w innym wątku ale widzę, ze masz tu kołpaki Tekton. Jakie masz felgi stalowe 6,0J czy 6,5J? Tekton dedykowane do 6,5J a ja mam 6,0J i zastanawiam się czy nie będzie problemu (czy nie będą spadać).

    Zostaw komentarz:


  • pawel NGI
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez nameon Zobacz wpis
    A takie felgi stalowe są bardziej wytrzymałe od aluminiowych? Z jakiego rodzaju stali są zrobione z jakieś nierdzewki ? Jak jest z ich trwałością. Ja zawsze miałem felgi aluminiowe z xfelgi.pl i nigdy na nie nie narzekałem. Dlatego zastanawiam się z jakiego rodzaju stali są takie felgi i czy warto w nie inwestować.
    Felgę stalową łatwiej wyprostować w razie czego i nie są robione z nierdzewki. Alufelgi jak sama nazwa wskazuje jest ze stopów aluminium i na pewno są lżejsze od stalowych co w sumie daje mniejszą wagę pojazdu. Ale w razie bliskiego spotkania z krawężnikiem alus może nie nadawać się do użytku. Prostowanie jest ciężkie i robi się na gorąco co i tak nie daje pewności że felga będzie prosta i da się wyważyć.

    Zostaw komentarz:


  • Clip
    odpowiedział(a)
    4mm roznicy...
    zakladaj

    Zostaw komentarz:


  • azhun
    odpowiedział(a)
    Sprawdziłem w ASO, że wg homologacji powinna być felga 6,5x16 ET46 albo felga 6X16 ET48. Jak się ma to do tego co napisałem wcześniej. Można bezpiecznie założyć felgę z ET42 czy też nie?
    Pozdr.

    Zostaw komentarz:


  • azhun
    odpowiedział(a)
    Maicroft pisze
    Kwestia co jest w homologacji O3. 91 czy 94 - w sumie dosc istotne jak ktos ma AC
    ufo pisze
    ​są państwa w unii,gdzie po wypadku, auto skanowanie jest od podstaw. jeśli "wykryją'', że jakiś element samochodu nie będzie pasował do norm wpisanych w książkach, nie wypłacą ani grosza z tytułu odszkodowania.
    Czy mogę wrzucić do OIII kombi felgi 6,5x16 ET42 z oponą 205x55 bez ryzyka przy ewentualnym korzystaniu z AC? Koła zostały mi z Passata, stalówki oryginalne.
    Auto mam w leasingu i wolę się upewnić.
    Pozdr.

    Zostaw komentarz:


  • tasak
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez nameon Zobacz wpis
    A takie felgi stalowe są bardziej wytrzymałe od aluminiowych? Z jakiego rodzaju stali są zrobione z jakieś nierdzewki ? Jak jest z ich trwałością. Ja zawsze miałem felgi aluminiowe z xfelgi.pl i nigdy na nie nie narzekałem. Dlatego zastanawiam się z jakiego rodzaju stali są takie felgi i czy warto w nie inwestować.
    Na podanej przez ciebie stronie sklepu znalazłem dobre felgi aluminiowe bmw, które bardzo mi się podobają. Podobnie, jak ty, również jestem zwolennikiem alufelg i uważam, że trwałością dorównują tym stalowym. Poza tym wyglądają o niebo lepiej. Co do materiału, z jakiego są zrobione, to według mnie jest jakiś tzw. stop lekki, ale dokładniej nie potrafię określić jego składu.

    Zostaw komentarz:


  • nameon
    odpowiedział(a)
    A takie felgi stalowe są bardziej wytrzymałe od aluminiowych? Z jakiego rodzaju stali są zrobione z jakieś nierdzewki ? Jak jest z ich trwałością. Ja zawsze miałem felgi aluminiowe z xfelgi.pl i nigdy na nie nie narzekałem. Dlatego zastanawiam się z jakiego rodzaju stali są takie felgi i czy warto w nie inwestować.

    Zostaw komentarz:


  • przybysz86
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez marmal321 Zobacz wpis
    korzystając z kołpaków proces destrukcji felg zimą przebiega ponoć jeszcze bardziej intensywnie,
    chociaż nie jestem fanem kołpaków ostatecznie rozważam takie rozwiązanie - aczkolwiek kwotę powyżej 300zł w Skodzie za oryginały (Nordic) uważam za przegięcie...
    póki co chciałbym ustalić czy po 2-3 sezonach ze stosunkowo słabo soloną zimą felgi tak mają i każdemu zaczynają korodować czy tylko ja miałem takie szczęście?
    nie wiem czy jest sens bawić się co roku w takie podmalowywanie? pomijając poświećony czas nie wiadomo kiedy 100zł pęknie na materiały a efekt raczej krótkotrwały. moim zdaniem lepiej zrobić to raz a dobrze
    jeżeli nic doraźnego nie wymyślę za jakiś czas zrzucę opony i oddam do piaskowania i malowania proszkowego - pytanie tylko czy to się opłaca i nie taniej będzie sprzedać aktualne i kupić nowy zestaw?
    ojciec ma w O2 FL stal + kołpaki na zime i jedyne ślady korozji to tam gdize kołpak łapie (takie rozporowe dyngsy) to sie faktycznie wyciera bo przez wentyl zawsze trafiasz tak samo. Ale po 6 latach (od początku zimówki na tym samym zestawie) to te rysy po kołpakach tak leciutko zabarwiły się rudą ale nie wygląda, żeby się wżerało czy coś. Będę u rodziny (nie wiem kiedy niestety) to mogę cyknąć foty jak nie zapomnę bo kapcie na strychu zimują, niemniej wielkich oznak korozji nie widziałem a co roku mam przyjemność ojcu pomagać te koła tachać ze strychu i zakładać w jego Skodzie.
    Jedyna uwaga, że ojciec klepie niecałe 15k rocznie i nie jest narciarzem więc jeśli trasy robi to w lecie i to też pewnie robi różnicę. W każdym razie, w tym tempie stalówki przejadą pewnie kolejne 6 lat spokojnie i jak dobrze pójdzie będą sprzedane z samochodem dalej.

    Zostaw komentarz:


  • mnirek
    odpowiedział(a)
    Witam p\Panowie i Panie.
    Czy pasować będą 7j16h2 et46 205/55R16 do OII FL

    Zostaw komentarz:


  • marmal321
    odpowiedział(a)
    korzystając z kołpaków proces destrukcji felg zimą przebiega ponoć jeszcze bardziej intensywnie,
    chociaż nie jestem fanem kołpaków ostatecznie rozważam takie rozwiązanie - aczkolwiek kwotę powyżej 300zł w Skodzie za oryginały (Nordic) uważam za przegięcie...
    póki co chciałbym ustalić czy po 2-3 sezonach ze stosunkowo słabo soloną zimą felgi tak mają i każdemu zaczynają korodować czy tylko ja miałem takie szczęście?
    nie wiem czy jest sens bawić się co roku w takie podmalowywanie? pomijając poświećony czas nie wiadomo kiedy 100zł pęknie na materiały a efekt raczej krótkotrwały. moim zdaniem lepiej zrobić to raz a dobrze
    jeżeli nic doraźnego nie wymyślę za jakiś czas zrzucę opony i oddam do piaskowania i malowania proszkowego - pytanie tylko czy to się opłaca i nie taniej będzie sprzedać aktualne i kupić nowy zestaw?
    Ostatnio edytowany przez marmal321; 40303.

    Zostaw komentarz:


  • Mastermindq
    odpowiedział(a)
    Znajomy co roku czyści szczotka druciana i spreyem jedzie na czarno ale nie wiem czy takie rozwiązanie ciebie zadowala.
    Ja po prostu założyłem ori kołpaki.

    Zostaw komentarz:


  • marmal321
    odpowiedział(a)
    cd foto 20170318_105657[2].jpg

    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:


  • marmal321
    odpowiedział(a)
    Powracając do tematu korodowania felg stalowych. Dokonałem ostatnio oględzin po kolejnym sezonie zimowym i niepokoi mnie trochę ich stan.
    Czy felgi po trzech sezonach zimowych mają prawo wyglądać jak na zał. foto?
    Praktycznie wszystkie noszą ślady punktowych ognisk, powierzchniowej korozji
    Jak to wygląda u Was?
    Felgi zakupiłem jako używane - po jednym sezonie, miały być i wyglądają na oryginalne. (nie korzystam z kołpaków)
    Czy da się doraźnie powstrzymać proces korodowania, jakoś je zabezpieczyć i utrzymać dłużej względną estetykę?
    20170318_105741[1].jpg
    20170318_105732[1].jpg

    20170318_105646[1].jpg

    20170318_105630[1].jpg
    20170318_105618[1].jpg

    Zostaw komentarz:


  • balard12
    odpowiedział(a)
    Wszystko jasne, dzięki!

    Zostaw komentarz:


  • spj
    odpowiedział(a)
    balard12, koło z ET42 będzie wysunięte o 4 mm na zewnątrz względem koła z ET46, czyli tak jakbyś dołożył 4 mm dystans między piastę a felgę ET46. Będzie OK.

    Zostaw komentarz:


  • balard12
    odpowiedział(a)
    Mam pytanie o felgi stalowe do O3 16", rozmiar według instrukcji - 6.5 x 16 , 5x112, ET46

    Czy będą pasowały także - 6.5 x 16, 5x112, ET 42? - jest większy wybór

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    marmal321, doraźnie na sezon/dwa można w garażu swoim tak zrobić:
    1. zdrapać szkotką/szlifierką tą rdze powierzchowną
    2. walnąć takie coś:

    3. sprayem czarnym machnąć i na to najlepiej jeszcze bezbarwnym

    powinno trochę wytrzymać

    Zostaw komentarz:


  • liveact
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez marmal321
    Witajcie,

    Podpinając się pod wątek dotyczący felg stalowych mam pytanie.
    Przed ostatnią "zimą" jako zamiennik letnich alu 17" zakupiłem stalowe 16".
    Kupione felgi stalowe były używane - podobno zdjęte z O3 po jednym sezonie, wyglądają na oryginalne, nabita data produkcji 08/13.
    Niestety po niedawnym zdjęciu kół zimowych, zauważyłem pierwsze ślady powierzchownej korozji.
    Czy to normalne by po dwóch sezonach zimowych (chociaż w tym roku to felgi chyba nawet soli nie widziały) pojawił się w niektórych miejscach (zaznaczam nieuszkodzonych mechanicznie, osobiście nie używam kołpaków) powierzchowny nalot "rudej".
    Czy jest praktyczna szansa na reklamację w ramach gwarancji?
    Czy jest możliwość aby w warunkach domowych, rozsądnym nakładem środków coś z tym zrobić - powstrzyma proces korodowania, zabezpieczyć, poprawić estetykę itp.

    Kiedyś pewnie trzeba będzie wypiaskować i pomalować proszkowo lub zakupić oryg kołpaki i zapomnieć :-)
    Pytanie co można zrobić z tym teraz?

    z góry dziękuję,
    pozdr
    Możesz sprawdzić, jakie numery katalogowe mają owe felgi? jakie są logotypy producentów (Sudrad, Hayes Lemmerz, Kronprinz, Magnetto, Gianetti, Mefro, lub inni)?
    Generalnie, felgi mają chyba 3 lata gwarancji, ale nie masz pewnie dowodu ich zakupu... Najwyżej sobie pomalujesz przed sezonem...

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez marmal321
    poprawić estetykę itp.
    kupic kołpaki

    Zostaw komentarz:


  • ryhu
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez marmal321
    Witajcie,

    Podpinając się pod wątek dotyczący felg stalowych mam pytanie.
    Przed ostatnią "zimą" jako zamiennik letnich alu 17" zakupiłem stalowe 16".
    Kupione felgi stalowe były używane - podobno zdjęte z O3 po jednym sezonie, wyglądają na oryginalne, nabita data produkcji 08/13.
    Niestety po niedawnym zdjęciu kół zimowych, zauważyłem pierwsze ślady powierzchownej korozji.
    Czy to normalne by po dwóch sezonach zimowych (chociaż w tym roku to felgi chyba nawet soli nie widziały) pojawił się w niektórych miejscach (zaznaczam nieuszkodzonych mechanicznie, osobiście nie używam kołpaków) powierzchowny nalot "rudej".
    Czy jest praktyczna szansa na reklamację w ramach gwarancji?
    Czy jest możliwość aby w warunkach domowych, rozsądnym nakładem środków coś z tym zrobić - powstrzyma proces korodowania, zabezpieczyć, poprawić estetykę itp.

    Kiedyś pewnie trzeba będzie wypiaskować i pomalować proszkowo lub zakupić oryg kołpaki i zapomnieć :-)
    Pytanie co można zrobić z tym teraz?

    z góry dziękuję,
    pozdr
    Jak są chińskie to wymienić, jak inne to olać i jeździć dalej, foto tej korozji może by coś pomogło ;-) psy potrafią przyśpieszyć korozję felg, więc czasem jeden sezon wystarczy :-D

    Zostaw komentarz:


  • marmal321
    odpowiedział(a)
    Witajcie,

    Podpinając się pod wątek dotyczący felg stalowych mam pytanie.
    Przed ostatnią "zimą" jako zamiennik letnich alu 17" zakupiłem stalowe 16".
    Kupione felgi stalowe były używane - podobno zdjęte z O3 po jednym sezonie, wyglądają na oryginalne, nabita data produkcji 08/13.
    Niestety po niedawnym zdjęciu kół zimowych, zauważyłem pierwsze ślady powierzchownej korozji.
    Czy to normalne by po dwóch sezonach zimowych (chociaż w tym roku to felgi chyba nawet soli nie widziały) pojawił się w niektórych miejscach (zaznaczam nieuszkodzonych mechanicznie, osobiście nie używam kołpaków) powierzchowny nalot "rudej".
    Czy jest praktyczna szansa na reklamację w ramach gwarancji?
    Czy jest możliwość aby w warunkach domowych, rozsądnym nakładem środków coś z tym zrobić - powstrzyma proces korodowania, zabezpieczyć, poprawić estetykę itp.

    Kiedyś pewnie trzeba będzie wypiaskować i pomalować proszkowo lub zakupić oryg kołpaki i zapomnieć :-)
    Pytanie co można zrobić z tym teraz?

    z góry dziękuję,
    pozdr

    Zostaw komentarz:

Pracuję...