Blue Energy, eco, etc... - Eko gadzety w octavi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kc2ine
    Ambiente
    • 2012
    • 134

    #26
    Zamieszczone przez tomekb1
    Ja używam ss rzdko, wziąłem go dlatego bo w 1,2 tsi nie miałem innej opcji chcąc mieć auto 6 biegowe. Nie krytykuję też tego systemu tak pezpardonowo jak Ty każdą nowinkę.
    no wlasnie nie miales innej opcji, tak jak mowie na sile wciskaja nam do niczego potrzebne wynalazki zeby service byl drozszy i auto mniej niezawodne.

    Ty tez czytaj ze zrozumieniem, nie krytykuje kazdej nowinki jezeli tylko ma sens. Zawsze jestem za kazdym pomyslem podnoszenia bezpieczenstwa kierowcy i pasazerow jak i pieszych. Natomiast nie znosze coraz bardziej popularnego robienia klientow w konia.

    Komentarz

    • Rok z Bagien
      L&K
      • 2010
      • 1172

      #27
      Napisałem kiedyś na innym forum, dot. Outlandera i - co należy podkreślić - automatu.

      "


      Przejechane 1300 km i czas i-stopu (tak to się w Maździe nazywa) 57 minut !!! Przy średniej prędkości 53 km/h - nieosiągalna w warunkach wielkomiejskich - ja na dojazdach do centrum i z powrotem po ok. 17 km. w jedną stronę mam 32 km/h. A to oznacza, że ta prawie godzina i-stopu została osiągnięta przy jeździe mieszanej. W samym mieście może być jeszcze dłuższy ten czas."

      Przy ruchu miejskim będzie to spokojnie 1,5 h = ok. 1,2 l/13 = ok 0,1 l na 100 km.
      Oszczędność prawie żadna, ale trochę tych zanieczyszczeń mniej.

      Nie widzę przeciwwskazań do tego, by z głową - bo SS kierownika od myślenia nie zwalnia - używać tego ustrojstwa: przejazdy kolejowe, długie zmiany świateł, genialny manewr tira na środku drogi. Zwłaszcza przy DGS, gdzie o załączeniu lub nie decyduje siła nacisku na hamulec. Jeśli jest to dziecinnie proste i da odetchnąć matce ziemi i oszczędzi trochę miedziaków, to czemu nie.

      Myślę, że nie ma co popadać w skrajności. SS to żaden cud, miód i orzeszki, ale całkiem szajs też nie. Zwłaszcza, że jednym przyciskiem można go wyłączyć.

      A zatem, więcej pacjencji, więcej pacjencji szlachetni panowie....

      Komentarz

      • rezon
        RS
        • 2006
        • 1894
        • Volvo
        • AKL 1.6 MPI 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #28
        Zamieszczone przez Rok z Bagien
        Przy ruchu miejskim będzie to spokojnie 1,5 h = ok. 1,2 l/13 = ok 0,1 l na 100 km.
        Oszczędność prawie żadna, ale trochę tych zanieczyszczeń mniej.
        czyli oszczędności nie będzie w ogóle - samochód najwięcej paliwa zużywa przy rozruchu, a zanieczyszczeń więcej. Testowałem autko Fiata z SS nie potrafiłem go zmusić do tego, aby przy 15s postoju jednak nie wyłączał silnika po 10s - chyba, że naciskałem pedał sprzęgła, itp. Łatwiej oszczędzać z głową bez SS Przy tym automacie to jednak zatrzymywanie/uruchamianie za każdym razem nie napawa mnie optymizmem. Na pewno fajne rozwiązanie z hybrydą - gdzie ruszanie nie zawsze wymaga silnika spalinowego. W tradycyjnym podejściu IMHO mało sensowne w naszych miastach.

        Komentarz

        • yogi_at_pozen
          Rider
          • 2011
          • 418

          #29
          wiekszosc testow systemow star-stop pokazuje ze oszczednosci sa rzedu 0,2-0,5 litra na setke.
          przy czym zakladam ze moga to byc rownie wiarygodne dane jak te dotyczace spalania, czyli w tym przypadku zawyzone

          jak dla mnie zadna oszczednosc - jesli faktycznie chcecie dac odetchnac matce ziemi to lepiej przestancie palic gume z kazdych swiatel bo to daje +2-3 litry na setke albo jezdzic po 180kmh+ bo tu spalanie czesto dochodzi do 15+ l/100

          Komentarz

          • kc2ine
            Ambiente
            • 2012
            • 134

            #30
            Zamieszczone przez yogi_at_pozen

            jak dla mnie zadna oszczednosc - jesli faktycznie chcecie dac odetchnac matce ziemi to lepiej przestancie palic gume z kazdych swiatel bo to daje +2-3 litry na setke albo jezdzic po 180kmh+ bo tu spalanie czesto dochodzi do 15+ l/100
            swiete slowa - ja bym dodal tez nie jedzmy tyle grochowki

            Komentarz

            • marlej108
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 4976
              • Octavia III (5E3)
              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

              #31
              W USA sa normy czystosci spalin wyzsze niz w UE (przynajmniej dla diesli, tak bylo do Euro 5). To jest powod m.in. dlaczego tam (wg tygodnika Motor) auta osobowe z silnikami diesla stanowia 1% (sic!) zarejestrowanych aut. Oczywiscie jest tez tansze paliwo, ale z drugiej strony jak auto pali w miescie 15 litrow to owo tansze paliwo wcale nie jest juz takie tanie. System start-stop zostal przede wszystkim opracowany pierwotnie dla diesli, zeby mniej kopcily w miastach (stad tez filtr czastek stalych), teraz doklada go przede wszystkim koncern VAG (ale wlasciwie to juz prawie wszyscy) do aut tez benzynowych.

              a caly pic z tym start-stop wynika z badan spalania jakie przeprowadzane sa przy homologacjach aut...

              Powtarzam raz jeszcze - wg danych z testow - oszczednosc paliwa jest MINIMALNA, a mozliwosc technicznego/mechanicznego zuzycia wielu czesci w aucie wieksza. Oczywiscie - jest tez mniej spalin - i temu trudno przeczyc. Tyle ze wbrew teoriom wyglaszanym w tym watku przez kolege Tomka, to nie jest tak, ze facet na filmie tu wklejonym nie potrafi tym jezdzic, po prostu te systemy sa podejrzewam nie do konca jeszcze dobrze opracowane... i krolikami doswiadczalnymi sa jak zwykle klienci.

              Dobrze, ze mozna ów start-stop jak na razie w Skodach i VW wylaczyc guzikiem przed rozpoczeciem jazdy.

              Oczywiscie jak toto bedzie dzialac w porzadku - to niech bedzie i niech dziala. Podobnie jak filtr czastek stalych - to powinno dzialac w sposob niezauwazalny dla uzytkownika.... a nie stwarzac problemy czy niebezpieczenstwo na drodze.
              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz

              • yogi_at_pozen
                Rider
                • 2011
                • 418

                #32
                Zamieszczone przez marlej108
                Tyle ze wbrew teoriom wyglaszanym w tym watku przez kolege Tomka, to nie jest tak, ze facet na filmie tu wklejonym nie potrafi tym jezdzic, po prostu te systemy sa podejrzewam nie do konca jeszcze dobrze opracowane... i krolikami doswiadczalnymi sa jak zwykle klienci.
                nie wydaje mi sie zeby byla to kwestia niedopracowania - brakuje w tym wszystkim skrzyni automatycznej.

                jak w swoim manualu sprobujesz uruchomic silnik i w doslownie tym samym momencie puszczajac kluczyk sprobujesz normalnie ruszyc - tez duza szansa ze zgasisz silnik, chyba ze dasz w pyte gazu...

                po prostu trzeba bez pospiechu wcisnac sprzeglo i w normalnym tempie wrzucic 1ke i gaz.

                Komentarz

                • dontmove
                  Classic
                  • 2012
                  • 7
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #33
                  zrobiłem ostatnio kilka tysięcy km mercedesem c 180 kompresor blueefficiency z systemem start/stop
                  jak dla mnie dziadostwo (na szczęście można było to wyłączyć)
                  co da mi zaoszczędzenie 0,1 -0,2 l na 100km w aucie, które średnio spala ok 9 - 10 litrów paliwa?

                  Komentarz

                  • Sebastian_M26
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1823
                    • Superb II (3T4)

                    #34
                    Uważam, że do miejskich korków powinien być stosowany silnik elektryczny o niewielkiej mocy 10-20kW i nie wielkich prędkości, wraz z pakietem li-po na 20-30 min, potem szybkie ładowanie przez silnik i alternatory. To by dawało realną oszczędność niż ciągłe rozruchy.
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #35
                      Zachecam do poczytania o samochodach marki Tesla. Zasieg 400-500km na jednym ladowaniu.

                      Biorac pod uwage cene aut Tesli a Mecedesa, BMW czy Audi to jest ten sam pulap, za auto takiej samej klasy.

                      To nie to co dostepny od wakacji Nissan Leaf wielkosci Nissana Note w cenie ponad 100tys zl. Chociaz realny koszt przejechania nim 120-150km to maksymalnie 8zl.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Black_Dev
                        Drive
                        • 2013
                        • 73

                        #36
                        Zamieszczone przez kc2ine
                        Zamieszczone przez r2r
                        Dla mnie wniosek jest taki:
                        Chcę kupić PROSTE auto i zostaję pozbawiony takiej możliwości. Nie ma nawet żadnej selektywności przy wyborze, bo pełne minimum w VAGu to dzisiaj i tak turbina. Inne koncerny idą również w tym kierunku.
                        dokladnie o to chodzi, zaczynaja nam juz dyktowac co lepsze i co masz kupic jak dawniej w komunie. Testowalem ten system w nowej CRV bo nie ma modelu bez tego systemu i co gorsza mozesz wylaczyc to tylko chwilowo, do nastepnego zapalenia silnika. Uwazam ten "wynalazek" nie tylko za niemajacy nic wspolnego z ekologia ale rowniez za niebezpieczy jak widac na tym filmiku:

                        przewincie do minuty 3:10 i zobaczcie czy dalej chcecie start-stop...

                        [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=psnNNzTSsOo[/youtube]
                        Albo tak ma mazda albo ten gość nie wie co to SS.

                        W skodzie po raz pierwszy teraz miałem do czynienia z SS i nigdy nie miałem czegoś takiego.


                        Nie wiem jak w innych ale w skodzie to dokładnie wygląda tak:

                        Jak samochód stoi po hamowaniu:
                        - wciskasz sprzęgło
                        - wywalasz luz
                        - puszczasz sprzęgło ( silnik gaśnie )
                        - czekasz na swiatlach
                        - wciskasz sprzeglo ( silnik zapala )
                        - wrzucsz bieg
                        - puszczasz sprzeglo


                        Jak się dotaczasz:
                        - hamujesz i wciskasz sprzeglo
                        - wywalasz bieg
                        - stajesz ( puszczasz hamulec )
                        - puszczasz sprzeglo ( silnik gasnie )
                        - samochod stoi, silnik tez
                        - wciskasz sprzeglo ( silnik rusza )

                        Filmik tendencyjny wedle mnie.
                        -----
                        O3 - zamówiona...

                        Komentarz

                        • tomekb1
                          Rider
                          • 2013
                          • 352

                          #37
                          Dokładnie to samo uważam. Dla mnie baaaardzo tendencyjny.

                          [ Dodano: Wto 03 Wrz, 13 16:53 ]
                          Rok z Bagien, Twoje wyliczenie jest ok, ale wydaje mi się, ze przyrównywanie ilości paliwa zaoszczędzonej przez system ss do całkowitej ilości przejechanych km jest nie do końca "sprawiedliwe".
                          Bo dajmy na to jeśli te 1300 km jest przejechane w taki sposób, żę np 1000 km to jazda poza miastem ze średnią 60 km/h, a pozostałe 300 w mieście ze średnią 15 km. Średnia z całego dystansu wyjdzie też ok 53 km/h, ale już oszczedność wynikająca z systemu ss podczas jazdy w mieście wyjdzie już 1,2 litra :3 = 0,4 l/100km jazdy miejskiej.

                          Pomijając fakt oczywistego zużywania się podzespołów podczas ich częstszej eksploatacji, a rozpatrując jedynie zagadnienie oszczędności paliwa, wg mnie powinniśmy brać pod uwagę tylko kilometry przejechane w mieście, bo do tego celu stworzono ss.
                          Pozdrawiam
                          Tomek

                          Komentarz

                          • kc2ine
                            Ambiente
                            • 2012
                            • 134

                            #38
                            nie chodzi tu o ten filmik, taki przyklad tylko dalem ze potencjalnie niebezpieczne problemy moga wyniknac z tego systemu (a jak moga to wynikna, prawo Murphiego)
                            tak samo jak z "uciekajaca toyota" sie stalo czy innymi tego typu chorymi pomyslami.

                            Komentarz

                            • tomekb1
                              Rider
                              • 2013
                              • 352

                              #39
                              Zamieszczone przez kc2ine
                              nie chodzi tu o ten filmik,
                              Właśnie chodzi o ten filmik - głupi i tendencyjny.

                              Zamieszczone przez kc2ine
                              potencjalnie niebezpieczne problemy moga wyniknac z tego systemu
                              Zapytam: Jeździłeś z ss? Odpowiedz proszę.
                              Pozdrawiam
                              Tomek

                              Komentarz

                              • Przem78
                                Rider
                                • 2013
                                • 561

                                #40
                                Zapytam: Jeździłeś z ss? Odpowiedz proszę.
                                Pytanie zupełnie nie do mnie ale się wypowiem w kwestii SS w O3, przez 2 m-ce nauczyłem się go wyłączać po każdym odpaleniu silnika (nie lubię tego systemu a został wciśnięty na siłę do auta) i nagle okazało się, że SS zaczyna żyć własnym życiem :shock: tzn ja go wyłączam guzikiem a on w pewnych okolicznościach sam się aktywuje :!: pojechałem do serwisu, opowiedziałem co i jak się dzieje. Serwisant wypatrzył w VAS'ie opcję do wyłączenia na stałe systemu ale to się nie udało SS zgłosił uszkodzenie i działał dalej :P . Poprosiłem kierownika serwisu coby obadał sprawę i stanęło na tym, że napiszą pismo do SAP z zapytanie czy można go wyłączyć na stałe :szeroki_usmiech w czwartek jestem umówiony na serwis więc zobaczę co się da zrobić. Stwierdziłem, że będę starał się na "własna rękę" wyłączyć ten system bo jest niepewny i o dziwo spotkałem się ze zrozumieniem bo podobnież nie jestem pierwszym klientem z tego typu problemem. Czas pokaże co z tego wyjdzie 8)
                                Pozdr. Przemek

                                Komentarz

                                • Prekompilator
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 420

                                  #41
                                  Przem78,
                                  W MY2014 dla 1.4 SS jest już opcją ... Ciekawe dlaczego :?

                                  Komentarz

                                  • tomekb1
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 352

                                    #42
                                    Zamieszczone przez Przem78
                                    nagle okazało się, że SS zaczyna żyć własnym życiem :shock: tzn ja go wyłączam guzikiem a on w pewnych okolicznościach sam się aktywuje
                                    Zawsze w takich samych okolicznościach? tzn kiedy?
                                    Pozdrawiam
                                    Tomek

                                    Komentarz

                                    • Przem78
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 561

                                      #43
                                      Zamieszczone przez tomekb1
                                      Zamieszczone przez Przem78
                                      nagle okazało się, że SS zaczyna żyć własnym życiem :shock: tzn ja go wyłączam guzikiem a on w pewnych okolicznościach sam się aktywuje
                                      Zawsze w takich samych okolicznościach? tzn kiedy?
                                      napisałem w pewnych okolicznościach tzn. bliżej nie określonych np. odpalam auto, wyłączam SS wyjeżdżam z garażu (szlaban na kartę i podczas zatrzymania przy czytniku auto zgasło SS dalej świeci że wyłączony a na maxi przekreślone A), innym razem przy dojeździe do bramek na A podczas drukowania biletu auto zgasło znów na maxi przekreślone A ale o dziwo guzik od SS świeci się na zielono zamiast na pomarańczowo, ogólnie cyrk :lol:
                                      Pozdr. Przemek

                                      Komentarz

                                      • tomekb1
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 352

                                        #44
                                        To rzeczywiście jakaś kaszana. A po wizycie w ASO nadal się to powtarza ? Bo co innego zainteresowanie serwisu coby na stałe wyłączyć w przyszłości jak się uda, a co innego naprawić błąd, aby sam się nie aktywował.
                                        Pozdrawiam
                                        Tomek

                                        Komentarz

                                        • Przem78
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 561

                                          #45
                                          Zamieszczone przez tomekb1
                                          To rzeczywiście jakaś kaszana. A po wizycie w ASO nadal się to powtarza ? Bo co innego zainteresowanie serwisu coby na stałe wyłączyć w przyszłości jak się uda, a co innego naprawić błąd, aby sam się nie aktywował.
                                          Dopiero w czwartek będę w serwisie więc coś więcej będę wiedział
                                          Pozdr. Przemek

                                          Komentarz

                                          • Rok z Bagien
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1172

                                            #46
                                            Przem78, a nie masz czasem w ustawieniach eco ?
                                            Bo wtedy z wyłączenia SS nici. :roll:

                                            Komentarz

                                            • Przem78
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 561

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Rok z Bagien
                                              Przem78, a nie masz czasem w ustawieniach eco ?
                                              Bo wtedy z wyłączenia SS nici. :roll:
                                              A tego nie wiem ale w sumie to jest problem SAP i serwisu :P ja mam czas ja poczekam, najwyżej nie będą mnie lubić :P
                                              Pozdr. Przemek

                                              Komentarz

                                              • tomekb1
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 352

                                                #48
                                                Zamieszczone przez Rok z Bagien
                                                Przem78, a nie masz czasem w ustawieniach eco ?
                                                Bo wtedy z wyłączenia SS nici. :roll:
                                                A jak wejść w te ustawienia?
                                                Pozdrawiam
                                                Tomek

                                                Komentarz

                                                • Sebastian_M26
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 1823
                                                  • Superb II (3T4)

                                                  #49
                                                  A co z klimą przy SS, w czasie STOP?
                                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                  Komentarz

                                                  • Rok z Bagien
                                                    L&K
                                                    • 2010
                                                    • 1172

                                                    #50
                                                    No w Drive Set Up masz: normal, individual, sport i eco.
                                                    Ustawiasz kilka parametrów pojazdu (uprzedzam, nie mam samochodu, a wyczytałem jedynie z instrukcji), działanie silnika, klimy, skrzyni biegów itp.

                                                    Jak ustawisz po prostu eco, system nie pozwoli Ci wyłączyć SS na stałe przyciskiem na konsoli.

                                                    Może ustawiłeś, któryś z parametrów na eco (przy np. ustawianiu individual) i teraz na siłę włącza SS ? :roll:

                                                    [ Dodano: Wto 03 Wrz, 13 20:25 ]
                                                    SS się nie załączy np. jak:
                                                    >Silnik nie osiągnął jeszcze minimalnej temperatury trybu START-STOP.
                                                    › Temperatura ustawiona w klimatyzacji lub ogrzewaniu nie została jeszcze
                                                    osiągnięta w samochodzie.
                                                    › Temperatura zewnętrzna jest bardzo niska/wysoka.
                                                    › Ogrzewanie szyby przedniej jest włączone.
                                                    › Intensywne odmrażanie szyby przedniej (Climatronic) lub odmrażanie/przewietrzanie
                                                    szyby przedniej z ustawioną maksymalną temperaturą powietrza (klimatyzacja
                                                    ręczna) jest włączone.
                                                    › Włączona jest pomoc w parkowaniu lub układ wspomagania parkowania.
                                                    › Poziom naładowania akumulatora samochodu jest za niski.
                                                    › Samochód stoi na stromym wzniesieniu lub spadku.
                                                    › Obroty silnika na biegu jałowym są za wysokie.


                                                    Innymi słowy jak trafisz w dziurę działania sprężarki klimy, to Ci wyłączy. Jak sprężarka zasuwa to nie. Ale to znowu tylko moja teoretyczna wiedza.
                                                    Za miesiąc będę mądrzejszy. :| :roll:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...