1.8 tsi czy warto?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sebap
    Classic
    • 2016
    • 1

    1.8 tsi czy warto?

    Zamieszczone przez Skoda-Auto
    ale mi na dodatek falowały obroty miałem paliwo z beczek niby lałem z filterkiem a dostało się dużo syfu zaprowadziłem bo gasła i w ogóle co ty wyciścił pompę paliwa i troche lepiej było zamierzam wyjąć bak i wypłukać zobaczymy czy pomoże silnik 1.9 TDI agr
    O jakiej pompie paliwa kolega pisze? W AGR taka nie występuje, ponieważ pompa wtryskowa sama zasysa paliwo z baku.
  • ketiuz
    Classic
    • 2013
    • 28

    #2
    1.8 tsi czy warto?

    Witam kolegów. Mam zamiar stać się szczęśliwym posiadaczem nowej Octavi kombi z silnikiem 1.8 tsi. Moje pytanie do osób posiadających takie auto :
    -jak się sprawuje ten silnik , jak spalanie , osiągi i kultura pracy
    -jak wygląda sprawa z zawieszeniem czy jest duża różnica w porównaniu do belki
    -czy przy zawieszeniu wielowachaczowym można kupić auto na kołach 17 (mieszkam w warmińsko-mazurskim a tu wiadomo że drogi są kiepskie)
    Z góry dziękuję za odpowiedzi i porady.

    Komentarz

    • AKa
      Rider
      • 2008
      • 572
      • Mercedes-Benz

      #3
      W perspektywie posiadacza Seata Leona z tym silnikiem.

      1. Sprawuje się wyśmienicie, kultura pracy- harmonijnie rozwija moc, spalanie- 100% miasto przy normalnej jeździe- od tankowania wypluł mi 8.8l/100. Trasa- w zależności od nogi- i zejdziesz w okolice 6l, i w okolice 10- wszystko zależy od indywidualnego stylu jazdy i nie ma co się tu oszukiwać- jeżeli szuka się oszczędności za wszelką cenę- nie patrzeć na ten silnik i pozostać przy 1.4TSI lub którymś TDI.

      2. Jeżeli mam być szczery- nie wiem, auta z belką nie ujeżdżałem długo i szczęśliwie- jednakże w przypadku codziennej eksploatacji nie wydaje mi się że ktoś zauważy różnicę, no chyba że rzeczywiście prowadzi się jak wóz drabiniasty i tył podskakuje jak stara przyczepka.

      3. Też pomieszkuję w warmińsko-mazurskim- drogi są złe. Ale 17" wchodzą bezproblemowo w zacisk 312mm, więc- 225/45 i problemu nie ma. Jeżeli jeździ się ostrożnie i nie traktuje auta jako zdobywcy półmetrowych krawężników- nic złego nie powinno się dziać. Nawet na 18". :wink:
      Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

      Seat Leon FR 1.8TSI 2013

      Komentarz

      • elektrykprosty
        Rider
        • 2013
        • 311

        #4
        Jako opcja z silnikiem 1,8 TSI (czyli i wielowahaczem) są dostępne felgi 16".
        Na kiepskie drogi z pewnością lepsze.
        Nawet Elegance można zamówić na felgach 16".

        Komentarz

        • Qgar
          Ambiente
          • 2013
          • 246
          • Octavia III combi (5E5)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          Jesteś pewien, że Elegance można zamówić na felgach 16" - ot tak bezproblemowo?

          Z tego co ja się dowiadywałem, to opcja dostępna dla klientów flotowych, a dla indywidualnego klienta, to sprzedawca musi się postarać.
          Pytam, bo sam jestem zainteresowany Elegance na felgach 16" i do tego z pakietem na bezdroża.
          Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
          Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

          Komentarz

          • ketiuz
            Classic
            • 2013
            • 28

            #6
            A może by ktoś napisał swoje wrażenia kto użytkuje takie auto?
            Interesuje mnie te zawieszenie czy jest różnica w komforcie i prowadzeniu w porównaniu do belki?

            Komentarz

            • AKa
              Rider
              • 2008
              • 572
              • Mercedes-Benz

              #7
              ketiuz, odnośnie belki: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              1.8TSI 180 użytkuję ja w Leonie 3 i jeszcze kilka forumowiczów w O3. Co chcesz wiedzieć o tym silniku?
              Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

              Seat Leon FR 1.8TSI 2013

              Komentarz

              • kc2ine
                Ambiente
                • 2012
                • 134

                #8
                chyba nie warto bo gazu nie zalozysz...

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  Zamieszczone przez kc2ine
                  chyba nie warto bo gazu nie zalozysz...
                  ad:
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • mac_aaron
                    Elegance
                    • 2012
                    • 984
                    • Octavia III (5E3)
                    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez kc2ine
                    chyba nie warto bo gazu nie zalozysz...
                    Kurcze brzmi przekonująco, chyba jutro zmienię zamówienie

                    A skoro już tu jestem to może ktoś jeździł 1.4 i 1.8 i zna odpowiedź na pytanie, który z nich przy stałej prędkości dajmy na to 120km/h albo 140km/h spali mniej?

                    Komentarz

                    • ketiuz
                      Classic
                      • 2013
                      • 28

                      #11
                      Najbardziej mnie interesuje właśnie te zawieszenie . Dzisiaj dzwoniłem do salonu i powiedziano mi że różnica między belką a wielowachaczem jest prawie nie zauważalna. I dlatego moje pytanie do użytkowników o ich odczucia i komfort jazdy czy ten wielowachacz tak samo jest twardy jak belka?

                      Komentarz

                      • piramida
                        RS
                        • 2009
                        • 12222
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        ketiuz, zamawiaj 1.8 i nie marudź :wink:
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz

                        • kc2ine
                          Ambiente
                          • 2012
                          • 134

                          #13
                          Zamieszczone przez ketiuz
                          Dzisiaj dzwoniłem do salonu i powiedziano mi że różnica między belką a wielowachaczem jest prawie nie zauważalna.
                          W salonie z zalozenia nie moga Ci powiedziec ze "nowe" rozwiazanie jest gorsze.
                          Zamow jazde testowa u dealera i wejdz setka w zakret 90 stopni i zobaczysz sam
                          belka czy wahacz lepszy...

                          Komentarz

                          • tomekb1
                            Rider
                            • 2013
                            • 352

                            #14
                            Zamieszczone przez kc2ine
                            wejdz setka w zakret 90 stopni i zobaczysz sam
                            belka czy wahacz lepszy...
                            :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

                            Toż to nawet w F1 redukują do 80
                            Pozdrawiam
                            Tomek

                            Komentarz

                            • kc2ine
                              Ambiente
                              • 2012
                              • 134

                              #15
                              Zamieszczone przez tomekb1
                              Zamieszczone przez kc2ine
                              wejdz setka w zakret 90 stopni i zobaczysz sam
                              belka czy wahacz lepszy...
                              :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

                              Toż to nawet w F1 redukują do 80
                              bo to cieniasy

                              Komentarz

                              • tomekb1
                                Rider
                                • 2013
                                • 352

                                #16
                                Zamieszczone przez kc2ine
                                Zamieszczone przez tomekb1
                                Zamieszczone przez kc2ine
                                wejdz setka w zakret 90 stopni i zobaczysz sam
                                belka czy wahacz lepszy...
                                :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

                                Toż to nawet w F1 redukują do 80
                                bo to cieniasy
                                Tak też myślałem
                                Pozdrawiam
                                Tomek

                                Komentarz

                                • Prim
                                  L&K
                                  • 2013
                                  • 1040
                                  • Audi

                                  #17
                                  ketiuz, chyba nie ma bardzie rozwiniętego tego tematu - zachęcam do lektury (mnie więcej od strony nr 3) - jest mocno

                                  Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                  VW Jetta 1.2 TSI

                                  Komentarz

                                  • ketiuz
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 28

                                    #18
                                    No tak jest o silniku ale nikt nie pisze o różnicach w zawieszeniu a to interesuje mnie najbardziej.

                                    Komentarz

                                    • AKa
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 572
                                      • Mercedes-Benz

                                      #19
                                      Nikt nie jest w stanie wypunktować różnic w zawieszeniu z prostego powodu- nikt nie ma jednocześnie tego samego auta z belką i w-wahaczem. Podjedź do Fimotu i weź na jazdę próbną (chyba mają 1.4) i zobacz czy pasuje, bo teoretyzować to możemy długo i szczęśliwie. :diabelski_usmiech
                                      Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

                                      Seat Leon FR 1.8TSI 2013

                                      Komentarz

                                      • Prekompilator
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 420

                                        #20
                                        Zamieszczone przez mac_aaron
                                        A skoro już tu jestem to może ktoś jeździł 1.4 i 1.8 i zna odpowiedź na pytanie, który z nich przy stałej prędkości dajmy na to 120km/h albo 140km/h spali mniej?
                                        Nie wiem który mniej, ale przy 140 1.4 pali niecałe 7 i ma 3krpm. Wątpię czy 1.8 będzie miał niższe obroty.

                                        Komentarz

                                        • perfex
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1117

                                          #21
                                          Zamieszczone przez kc2ine
                                          Zamieszczone przez ketiuz
                                          Dzisiaj dzwoniłem do salonu i powiedziano mi że różnica między belką a wielowachaczem jest prawie nie zauważalna.
                                          W salonie z zalozenia nie moga Ci powiedziec ze "nowe" rozwiazanie jest gorsze.
                                          Zamow jazde testowa u dealera i wejdz setka w zakret 90 stopni i zobaczysz sam
                                          belka czy wahacz lepszy...
                                          To ja poproszę o pokaz wejscia skoda w zakręt 90 stopni z prędkością 100km\h
                                          Pozdrawiam
                                          perfex

                                          Octavia HTP

                                          Komentarz

                                          • AKa
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 572
                                            • Mercedes-Benz

                                            #22
                                            Leon 1.8TSI- 6b. manual. 140km/h ~3.3krpm. Spalanie... Nie wiem.
                                            Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

                                            Seat Leon FR 1.8TSI 2013

                                            Komentarz

                                            • ketiuz
                                              Classic
                                              • 2013
                                              • 28

                                              #23
                                              Właśnie chodzi mi szczególnie o opinie posiadaczy zawieszenia wielowachaczowego bo oni na własnym przykładzie jak to jeżdzi. Może któryś z nich miał porównanie do belki? Ja jeździłem 1.6 tdi i powiem tak belka tragedii nie ma ale te stuki są .
                                              I dlatego interesuje mnie ten wielowachacz.

                                              Komentarz

                                              • elektrykprosty
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 311

                                                #24
                                                Zamieszczone przez AKa
                                                Nikt nie jest w stanie wypunktować różnic w zawieszeniu z prostego powodu- nikt nie ma jednocześnie tego samego auta z belką i wahaczem.
                                                A jednak. I zrobili to ludzie zajmujący się na codzień testowaniem aut. I w powtarzalnych warunkach.
                                                Co prawda w golfie, ale jest tam to samo zawieszenie. Różnice mogą być w sprężynach i amortyzatorach. Zwłaszcza DCC w lepszej wersji.

                                                test Golf wielowahacz vs belka

                                                Wynik jest taki, że wielowahacz jest bardziej komfortowy i stabiliniejszy. Zwłaszcza na złych drogach belka szybko dochodzi do granic swoich możliwości.

                                                [ Dodano: Wto 03 Wrz, 13 10:09 ]
                                                Warto jeszcze dodać, że jeśli ktoś chce lepsze zawieszenie to może kupić Golfa z DCC. Niestety musi się wtedy pogodzić z mniejszym prześwitem, brakiem 1,8 TSI, brakiem 4x4 oraz mniejszą kabiną i bagażnikiem.

                                                Komentarz

                                                • ketiuz
                                                  Classic
                                                  • 2013
                                                  • 28

                                                  #25
                                                  Dodzwoniłem się do salonu gdzie sprzedawca nie owijał w bawełnę tylko odrazu powiedział że komfort na wielowachaczu jest o niebo lepszy. Tam gdzie na dziurach i wybojach belka hałasuje wielowachacz pozostaje cichutki. Powiedział że i prowadzenie auta jest lepsze auto lepiej się zachowuje na zakrętach.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...