Zamieszczone przez ketiuz
1.8 tsi czy warto?
Zwiń
X
-
Re: 1.8 tsi czy warto?
Zamieszczone przez ketiuzWitam kolegów. Mam zamiar stać się szczęśliwym posiadaczem nowej Octavi kombi z silnikiem 1.8 tsi. Moje pytanie do osób posiadających takie auto :
-jak się sprawuje ten silnik , jak spalanie , osiągi i kultura pracy
-jak wygląda sprawa z zawieszeniem czy jest duża różnica w porównaniu do belki
-czy przy zawieszeniu wielowachaczowym można kupić auto na kołach 17 (mieszkam w warmińsko-mazurskim a tu wiadomo że drogi są kiepskie)
Z góry dziękuję za odpowiedzi i porady.
- od 3ch dni jeżdżę ( ok 500 km dopiero w trasie ) ale:
-- 1) wedle mnie silnik jest ok - ciagnie z dolu do góry - wyprzedzanie na 5,6 nie stanowi problemu - kilka razy się lapalem na tym ze wyprzedzam na 5 lub 6. Wyprzedzanie na 3,4 to już kosmos - przed tirem z naprzeciwka, takto szkoda zmieniac bieg.
Po światłach/zwolnieniu - zawalidroga przed Tobą, 2ka i rura - już jesteś pierwszy.
-- Ja mam 16 cali i takie chciałem - miałem poprzednio 17'' w fordzie focusie kombi i nigdy więcej 17'' na polskie drogi.
- spalanie ok 7.5 l / 100 trasa ok 110-140 / wedle kompa srednia 80km/h
- osiągi to już pisałem 230km/h licznikowe / 2,5 osoby / pelen bagaznik-----
O3 - zamówiona...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez elektrykprostyWynik jest taki, że wielowahacz jest bardziej komfortowy i stabiliniejszy. Zwłaszcza na złych drogach belka szybko dochodzi do granic swoich możliwości.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PrekompilatorNie wiem który mniej, ale przy 140 1.4 pali niecałe 7 i ma 3krpm. Wątpię czy 1.8 będzie miał niższe obroty.Zamieszczone przez AKa1.8TSI- 6b. manual. 140km/h ~3.3krpm.
No to rzeczywiście 1.4 pod względem obrotów wypada lepiej, bo ma 300 obr/min mniej przy 140km/h. Jest to ciekawe, bo w końcu 1.8 mocniejszy, większy, a potrzebuje większych obrotów.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ketiuzBlack_Dev a jakie są twoje odczucia z tym zawieszeniem?
Nie wiem co ma ford focus II ( 2006 ) sprawdz sobie ale żona mówi ze w o3 jest jej o wiele wygodniej i mniej telepie.
Nie miałem jeszcze okazji jeździć "pustą" skodą ale pamiętam z fabii I ( tam chyba tez belka ) ze faktycznuie określenie "taczka" jak była pusta miało rację bytu - ale mi to nie przeszkadzalo.
Mysle ze trzeba by tym samym modelem przejechać się raz z belka raz z wielowahaczem.
Wedle mnie to nie jest element decydujący czy wziąsc czy nie samochod.
Osobiscie zwracałem uwagę na dodatki jak ( podgrzewana szyba, siedzenia, wyposażenie ) a lepsze zawieszenie przyszlo samo, mysle ze bardziej odczujesz brak np. ele szyb, gorsze radio, etc.. itd.. niż to czy belka czy wielowahacz
Gdybym w tym wyposażeniu go nie miał też bym wziął samochód.
Myślę ze rozmowa jest w stylu masło 82% czy 83% w formie osełki, to i tak masło które chcesz połozyć na kanapkę.
Nie wiem z jakiego zmienisz samochodu na o3, ale jeśli stary ma ok 3 i więcej lat to mysle ze niezależnie co będzie odczujesz duzy plus komfortu.-----
O3 - zamówiona...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Black_DevOsobiscie zwracałem uwagę na dodatki jak ( podgrzewana szyba, siedzenia, wyposażenie ) a lepsze zawieszenie przyszlo samo, mysle ze bardziej odczujesz brak np. ele szyb, gorsze radio, etc.. itd.. niż to czy belka czy wielowahacz
Gdybym w tym wyposażeniu go nie miał też bym wziął samochód.
Myślę ze rozmowa jest w stylu masło 82% czy 83% w formie osełki, to i tak masło które chcesz połozyć na kanapkę.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kc2ineZamieszczone przez Black_DevOsobiscie zwracałem uwagę na dodatki jak ( podgrzewana szyba, siedzenia, wyposażenie ) a lepsze zawieszenie przyszlo samo, mysle ze bardziej odczujesz brak np. ele szyb, gorsze radio, etc.. itd.. niż to czy belka czy wielowahacz
Gdybym w tym wyposażeniu go nie miał też bym wziął samochód.
Myślę ze rozmowa jest w stylu masło 82% czy 83% w formie osełki, to i tak masło które chcesz połozyć na kanapkę.
BTW ostatnio widziałem jakiś archiwalny test z Automaniaka "specjalisty" Maznasa o zachowaniu się aut FWD i RWD i przy przejeździe przez garby na zakręcie wyleciał w buraki i Audi A3 i BMW 1 przy prędkości ~ 60km/h testy O2 i O3 wykonywał przy chyba ~ 70km/h
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kc2inedla mnie najwazniejsze jest zawieszenie bo od tego zalezy bezpieczentwo i zadowolenie z jazdy. Innych rzeczy moge nie miec w aucie...
jeśli trzeba wybierać - zdecydowanie wybieram poprawną i możliwe najlepsza trakcje
nic nie da mocny silnik i nawet najlepsze hamulce bez dobrego zawieszenia
[ Dodano: Sro 04 Wrz, 13 20:30 ]
Zamieszczone przez Przem78przy przejeździe przez garby na zakręcie wyleciał w buraki i Audi A3 i BMW 1 przy prędkości ~ 60km/h testy O2 i O3 wykonywał przy chyba ~ 70km/h
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ketivv
nie sądziłem, że przyjdzie nam się zgodzić w poglądach ale muszę poprzeć tą wypowiedź
jeśli trzeba wybierać - zdecydowanie wybieram poprawną i możliwe najlepsza trakcje
nic nie da mocny silnik i nawet najlepsze hamulce bez dobrego zawieszenia
P.S. Przy przednim napędzie będziesz mieć taką trakcję że z podziwu nie wyjdziesz, :lol:
Aby mieć odpowiednią trakcję to pasuję najpierw zadbać o odpowiednie sprężyny, amortyzatory, stabilizatory, koła, szperę i dopiero rozpisywać się o trakcji, seryjne zawieszenie z cywilnej skodzie nadaje się co najwyżej do bezpiecznej jazdy na wprost do prędkości 160-180km/h :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidasami znawcy
o "przeróbkach" się nie rozpisuje bo twoje potrzeby są inne od moich
a zawieszenie i trakcje trzeba dostosowywać pod konkretne drogi - standard jest kompromisem wielu rożnych czynników
cała grupa VAG ma ogólnie dupne zawieszenia przygotowane na równe drogi
i nie ma się czemu dziwić bo po takich drogach jeździ zdecydowana większość
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Przem78
A ja zawsze myślałem, że bezpieczny samochód powinien mieć dobre przyspieszenie (żeby uciec w trudnej sytuacji) i dobre hamulce (żeby uniknąć trudnej sytuacji)
np spotkales na drodze kiedys łosia??? (nie, nie policjanta)
Jak myslisz skad sie wzial moose test tak popularny? Mnostwo mamy wypadkow z powodu naglego skretu kierownica podczas proby wymijania czegos naglego na drodze.
Komentarz
-
-
JA się nie zgodzę - zawieszenie jest po to aby pomóc.
Łoś ? super ale powiem z doświadczenia ze jak lecisz 130-150 to wielowahacz z tyłu lub nawet zawieszenie od super hiper auta Ci nie pomoże bo w łosia strzlisz. Tutaj tylko predkośc czyli pedał gazu jest ważny.
Dla mnie test łosia jest niemiarodajny bo co to za test jak wiesz ze: za 10m wyskakuje łoś, jedziesz z prędkością rowetru, przyczepność 100%, rozłożenie masy w samochodzie idealne, żadnej fruwającej rzeczy, zabawki etc.. nie ma co Cię rozprasza, radio off, flaga machająca abyś się skupił na lewej/prawej stronie skąd łoś wyskakuje.
Łosia miałem na masce dlatego mówię to z doświadczenia.
Zawieszenie nie zwalnia z myślenia, dlatego wole dodatki niż zawieszenie bo dodatki odczujesz a wiesząc ze masz "gorsze" choć tak nie uważam zawieszenie wejdziesz o te 10km wolniej w zakręt.
A co do sytuacji niebezpiecznych to kierowca je tworzy a nie samochód. Przewiduj swoje i czyjeś reakcje a można i taczkami popylać 150km/h
Dlatego będę bronił ze komfort podróży jest dla mnie ważniejszy - bo to jest wtedy mniejsze zmęczenie a tym samym większe skupienie na drodze i tym co nas otacza.
ps. założyciel wątkui niech włączy prywatne wiadomości bo nie mogę odpisac do niego.-----
O3 - zamówiona...
Komentarz
-
-
AKa, Leon 1.8TSI- 6b. manual. 140km/h ~3.3krpm. Spalanie... Nie wiem.
Ja mam tak na 6b:
3000obr - 140km/h
4000obr - 180km/h
5100obr - 220km/h
przed 5200obr/min kończy się przyspieszanie. Oczywiście są to prędkości licznikowe.
Przy 140km/h komputer najczęściej pokazuje 7,2l/100km.Pisał Sebastian
Komentarz
-
-
black_dev w zyciu łosia nie widział, jakby go mial na masce to by go juz z nami nie bylo...
Wybacz, dyskusja z Tobą to marnotrawstwo energii i bycie nie-pro-eko.
[ Dodano: Pią 06 Wrz, 13 01:04 ]
Zamieszczone przez ZorrBlack_Dev,
czyli że jak, komfortowe gadżety stawiasz ponad bezpieczeństwem i komfortowym zawieszeniem?
dziwne
Zakładając ten sam samochód jeśli mam do wyboru dobre zawieszenie i dobre+ zawieszenie to jest to ono dla mnie takie samo.
Czy bedę miał jedno czy drugie będę jeździł "po swojemu" i zakładam ze w 99,9% przypadkach jak będę miał mieć bum to będzie bum.
Komfort daje mniejsze zmęczenie lub np: podgrzewane siedzenie - możliwośc zdjęcia kurtki która krępuje ruchy a więc podniesienie bezpieczeństwa,
Podgrzewana szyba - mniej użerania się z nią lub mniej zmarznięte palce/dłonie w czasie odśnieżania samochodu
Climatronik - mniej uwagi na działanie klimy
Cichszy samochód - mniejsze zmęczenie ogólne.
Sterowanie z kierownicy - nie odrywanie łap od kiery
BT - niegadanie z telefonem przy uchu
Automat - wolna ręka ? brak problemów ze sprzęgłem ? etc.. itd..
I teraz zakładając ze zawieszenie da mi np 1,5,10% lepszej trakcji to ile stracę jeśli "to coś" będzie w chwili gdy:
- ustawiam klima
- telefon dzwoni
- zmieniam stacje
- szukam skrobaczki
- mam puchową kurtkę
- zmęczony jestem szumem wiatru o samochód
etc.. itd..
Dlatego "komfort uważam za ważniejszy" niż wybór dobre czy dobre+ zawieszenie.
Nie porównujemy tutaj taczek do mercedesa a tylko dobre i dobre zawieszenie.
każde ma swoje wady i zalety ale obydwa są "w tej samej klasie/jakości/czy jak kto tam nazwie je sobie"
Przekonywać Was nie będę bo jak było o D to każdy ma swoją, myślę ze trzeba patrzec bardziej globalnie na problem a nie tylko to czy to zawieszenie bo nie TYLKO ono decyduje o jakości samochodu i jego "bezpieczeństwie"-----
O3 - zamówiona...
Komentarz
-
-
Black_Dev w sumie jałowa dyskusja, gdyż rodzaj zawieszenia rzadko występuje w cenniku jako opcja, więc jest z góry zadany.
mam wrażenie, że wyolbrzymiasz sporo elementów:
- climatronika też się ustawia
- jak telefon dzwoni to obojętnie czy ma się BT czy nie i tak w jakimś stopniu to absorbuje
i takie na siłę dodajesz:
- zmiana stacji ???
- szukanie skrobaczki ???
- puchowa kurtka vs podgrzewane siedzenie i tak będzie zimno jak wsiądziesz, lepszy przykład byłby z webasto
i takie które są sprzeczne:
- "zmęczony jestem szumem wiatru o samochód", ale już mało komfortowa praca zawieszenia Ci nie przeszkadza.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZorrBlack_Dev w sumie jałowa dyskusja, gdyż rodzaj zawieszenia rzadko występuje w cenniku jako opcja, więc jest z góry zadany.
.
Teoretycznie po przez wybór silnika decydujesz o zawieszeniu
A na serio, uważam ze samochód trzeba oceniać jako całość a nie jeden z 1000 elementów
Obecnie mam wielowahacz i jestem zadowlony, mialem inne zawieszenie i tez jestem/byłem zadowolony.
ps. Praca zawieszenia na autostradzie wedle mnie jest taka sama w obu przypadkach-----
O3 - zamówiona...
Komentarz
-
Komentarz