1.8 tsi czy warto?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kc2ine
    Ambiente
    • 2012
    • 134

    #26
    Zamieszczone przez ketiuz
    Dodzwoniłem się do salonu gdzie sprzedawca nie owijał w bawełnę tylko odrazu powiedział że komfort na wielowachaczu jest o niebo lepszy.
    wielowahacz

    Komentarz

    • ketiuz
      Classic
      • 2013
      • 28

      #27
      Oj tam oj tam polonista się znalazł.Jak się robi kilka rzeczy w jednym czasie to tak bywa. :shock:

      Komentarz

      • Black_Dev
        Drive
        • 2013
        • 73

        #28
        Re: 1.8 tsi czy warto?

        Zamieszczone przez ketiuz
        Witam kolegów. Mam zamiar stać się szczęśliwym posiadaczem nowej Octavi kombi z silnikiem 1.8 tsi. Moje pytanie do osób posiadających takie auto :
        -jak się sprawuje ten silnik , jak spalanie , osiągi i kultura pracy
        -jak wygląda sprawa z zawieszeniem czy jest duża różnica w porównaniu do belki
        -czy przy zawieszeniu wielowachaczowym można kupić auto na kołach 17 (mieszkam w warmińsko-mazurskim a tu wiadomo że drogi są kiepskie)
        Z góry dziękuję za odpowiedzi i porady.
        W pierwszej części Ci powiem
        - od 3ch dni jeżdżę ( ok 500 km dopiero w trasie ) ale:
        -- 1) wedle mnie silnik jest ok - ciagnie z dolu do góry - wyprzedzanie na 5,6 nie stanowi problemu - kilka razy się lapalem na tym ze wyprzedzam na 5 lub 6. Wyprzedzanie na 3,4 to już kosmos - przed tirem z naprzeciwka, takto szkoda zmieniac bieg.

        Po światłach/zwolnieniu - zawalidroga przed Tobą, 2ka i rura - już jesteś pierwszy.

        -- Ja mam 16 cali i takie chciałem - miałem poprzednio 17'' w fordzie focusie kombi i nigdy więcej 17'' na polskie drogi.

        - spalanie ok 7.5 l / 100 trasa ok 110-140 / wedle kompa srednia 80km/h

        - osiągi to już pisałem 230km/h licznikowe / 2,5 osoby / pelen bagaznik
        -----
        O3 - zamówiona...

        Komentarz

        • Zorr
          RS
          • 2011
          • 2110

          #29
          Zamieszczone przez elektrykprosty
          Wynik jest taki, że wielowahacz jest bardziej komfortowy i stabiliniejszy. Zwłaszcza na złych drogach belka szybko dochodzi do granic swoich możliwości.
          potwierdzam z własnego doświadczenia, belka daje o sobie znać przy poprzecznych/skośnych przeszkodach jak np.: przejazd kolejowy albo progi zwalniające jak najeżdżasz "po skosie", potrafi wtedy porządnie bujnąć autem.
          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

          Komentarz

          • ketiuz
            Classic
            • 2013
            • 28

            #30
            Black_Dev a jakie są twoje odczucia z tym zawieszeniem?

            Komentarz

            • Northeusz
              RS
              • 2010
              • 1677
              • Octavia I (1U2)
              • AUM 1.8 20VT 150 KM

              #31
              Zamieszczone przez Prekompilator
              Nie wiem który mniej, ale przy 140 1.4 pali niecałe 7 i ma 3krpm. Wątpię czy 1.8 będzie miał niższe obroty.
              Zamieszczone przez AKa
              1.8TSI- 6b. manual. 140km/h ~3.3krpm.

              No to rzeczywiście 1.4 pod względem obrotów wypada lepiej, bo ma 300 obr/min mniej przy 140km/h. Jest to ciekawe, bo w końcu 1.8 mocniejszy, większy, a potrzebuje większych obrotów.
              Pozdrawiam
              Northeusz

              Komentarz

              • Black_Dev
                Drive
                • 2013
                • 73

                #32
                Zamieszczone przez ketiuz
                Black_Dev a jakie są twoje odczucia z tym zawieszeniem?
                Powiem tak:
                Nie wiem co ma ford focus II ( 2006 ) sprawdz sobie ale żona mówi ze w o3 jest jej o wiele wygodniej i mniej telepie.


                Nie miałem jeszcze okazji jeździć "pustą" skodą ale pamiętam z fabii I ( tam chyba tez belka ) ze faktycznuie określenie "taczka" jak była pusta miało rację bytu - ale mi to nie przeszkadzalo.

                Mysle ze trzeba by tym samym modelem przejechać się raz z belka raz z wielowahaczem.

                Wedle mnie to nie jest element decydujący czy wziąsc czy nie samochod.

                Osobiscie zwracałem uwagę na dodatki jak ( podgrzewana szyba, siedzenia, wyposażenie ) a lepsze zawieszenie przyszlo samo, mysle ze bardziej odczujesz brak np. ele szyb, gorsze radio, etc.. itd.. niż to czy belka czy wielowahacz
                Gdybym w tym wyposażeniu go nie miał też bym wziął samochód.
                Myślę ze rozmowa jest w stylu masło 82% czy 83% w formie osełki, to i tak masło które chcesz połozyć na kanapkę.

                Nie wiem z jakiego zmienisz samochodu na o3, ale jeśli stary ma ok 3 i więcej lat to mysle ze niezależnie co będzie odczujesz duzy plus komfortu.
                -----
                O3 - zamówiona...

                Komentarz

                • kc2ine
                  Ambiente
                  • 2012
                  • 134

                  #33
                  Zamieszczone przez Black_Dev
                  Osobiscie zwracałem uwagę na dodatki jak ( podgrzewana szyba, siedzenia, wyposażenie ) a lepsze zawieszenie przyszlo samo, mysle ze bardziej odczujesz brak np. ele szyb, gorsze radio, etc.. itd.. niż to czy belka czy wielowahacz
                  Gdybym w tym wyposażeniu go nie miał też bym wziął samochód.
                  Myślę ze rozmowa jest w stylu masło 82% czy 83% w formie osełki, to i tak masło które chcesz połozyć na kanapkę.
                  a ja sie nie zgodze - dla mnie najwazniejsze jest zawieszenie bo od tego zalezy bezpieczentwo i zadowolenie z jazdy. Innych rzeczy moge nie miec w aucie...

                  Komentarz

                  • Przem78
                    Rider
                    • 2013
                    • 561

                    #34
                    Zamieszczone przez kc2ine
                    Zamieszczone przez Black_Dev
                    Osobiscie zwracałem uwagę na dodatki jak ( podgrzewana szyba, siedzenia, wyposażenie ) a lepsze zawieszenie przyszlo samo, mysle ze bardziej odczujesz brak np. ele szyb, gorsze radio, etc.. itd.. niż to czy belka czy wielowahacz
                    Gdybym w tym wyposażeniu go nie miał też bym wziął samochód.
                    Myślę ze rozmowa jest w stylu masło 82% czy 83% w formie osełki, to i tak masło które chcesz połozyć na kanapkę.
                    a ja sie nie zgodze - dla mnie najwazniejsze jest zawieszenie bo od tego zalezy bezpieczentwo i zadowolenie z jazdy. Innych rzeczy moge nie miec w aucie...
                    A ja zawsze myślałem, że bezpieczny samochód powinien mieć dobre przyspieszenie (żeby uciec w trudnej sytuacji) i dobre hamulce (żeby uniknąć trudnej sytuacji) natomiast jeżeli ktoś na publicznych drogach jeździ na granicy przyczepności i liczy, że dobry "zawias" go zbawi to powinien jeździć rowerem lub MPK :twisted: (oczywiście pomijam wypady na tor)

                    BTW ostatnio widziałem jakiś archiwalny test z Automaniaka "specjalisty" Maznasa o zachowaniu się aut FWD i RWD i przy przejeździe przez garby na zakręcie wyleciał w buraki i Audi A3 i BMW 1 przy prędkości ~ 60km/h testy O2 i O3 wykonywał przy chyba ~ 70km/h
                    Pozdr. Przemek

                    Komentarz

                    • Prim
                      L&K
                      • 2013
                      • 1040
                      • Audi

                      #35
                      Zamieszczone przez kc2ine
                      a ja sie nie zgodze - dla mnie najwazniejsze jest zawieszenie bo od tego zalezy bezpieczentwo i zadowolenie z jazdy. Innych rzeczy moge nie miec w aucie...
                      .. widzię, że znowu z 1.8 TSI robimy wyczynowe auto....
                      Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                      VW Jetta 1.2 TSI

                      Komentarz

                      • ketivv
                        L&K
                        • 2011
                        • 1155

                        #36
                        Zamieszczone przez kc2ine
                        dla mnie najwazniejsze jest zawieszenie bo od tego zalezy bezpieczentwo i zadowolenie z jazdy. Innych rzeczy moge nie miec w aucie...
                        nie sądziłem, że przyjdzie nam się zgodzić w poglądach ale muszę poprzeć tą wypowiedź
                        jeśli trzeba wybierać - zdecydowanie wybieram poprawną i możliwe najlepsza trakcje
                        nic nie da mocny silnik i nawet najlepsze hamulce bez dobrego zawieszenia

                        [ Dodano: Sro 04 Wrz, 13 20:30 ]
                        Zamieszczone przez Przem78
                        przy przejeździe przez garby na zakręcie wyleciał w buraki i Audi A3 i BMW 1 przy prędkości ~ 60km/h testy O2 i O3 wykonywał przy chyba ~ 70km/h
                        bo twardo nie znaczy dobrze ;-)

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          #37
                          Zamieszczone przez ketivv

                          nie sądziłem, że przyjdzie nam się zgodzić w poglądach ale muszę poprzeć tą wypowiedź
                          jeśli trzeba wybierać - zdecydowanie wybieram poprawną i możliwe najlepsza trakcje
                          nic nie da mocny silnik i nawet najlepsze hamulce bez dobrego zawieszenia
                          sami znawcy :lol:

                          P.S. Przy przednim napędzie będziesz mieć taką trakcję że z podziwu nie wyjdziesz, :lol:
                          Aby mieć odpowiednią trakcję to pasuję najpierw zadbać o odpowiednie sprężyny, amortyzatory, stabilizatory, koła, szperę i dopiero rozpisywać się o trakcji, seryjne zawieszenie z cywilnej skodzie nadaje się co najwyżej do bezpiecznej jazdy na wprost do prędkości 160-180km/h :wink:
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • Prim
                            L&K
                            • 2013
                            • 1040
                            • Audi

                            #38
                            piramida, hehehe! True
                            Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                            VW Jetta 1.2 TSI

                            Komentarz

                            • ketivv
                              L&K
                              • 2011
                              • 1155

                              #39
                              Zamieszczone przez piramida
                              sami znawcy
                              napisałem - poprawną możliwe najlepsza trakcję, czyli mając wybór miedzy belka a wielowahaczowe wybrałbym to drugie

                              o "przeróbkach" się nie rozpisuje bo twoje potrzeby są inne od moich
                              a zawieszenie i trakcje trzeba dostosowywać pod konkretne drogi - standard jest kompromisem wielu rożnych czynników

                              cała grupa VAG ma ogólnie dupne zawieszenia przygotowane na równe drogi
                              i nie ma się czemu dziwić bo po takich drogach jeździ zdecydowana większość

                              Komentarz

                              • kc2ine
                                Ambiente
                                • 2012
                                • 134

                                #40
                                Zamieszczone przez Przem78

                                A ja zawsze myślałem, że bezpieczny samochód powinien mieć dobre przyspieszenie (żeby uciec w trudnej sytuacji) i dobre hamulce (żeby uniknąć trudnej sytuacji)
                                i tu sie mylisz, dobra trakcja to nie po to zeby szalec ale zeby bezpieczniej wchodzic w zakrety czesto nie wyprofilowane oraz przede wszystkim zeby z trudnych sytuacji wyjsc calo,
                                np spotkales na drodze kiedys łosia??? (nie, nie policjanta)
                                Jak myslisz skad sie wzial moose test tak popularny? Mnostwo mamy wypadkow z powodu naglego skretu kierownica podczas proby wymijania czegos naglego na drodze.

                                Komentarz

                                • Black_Dev
                                  Drive
                                  • 2013
                                  • 73

                                  #41
                                  JA się nie zgodzę - zawieszenie jest po to aby pomóc.
                                  Łoś ? super ale powiem z doświadczenia ze jak lecisz 130-150 to wielowahacz z tyłu lub nawet zawieszenie od super hiper auta Ci nie pomoże bo w łosia strzlisz. Tutaj tylko predkośc czyli pedał gazu jest ważny.

                                  Dla mnie test łosia jest niemiarodajny bo co to za test jak wiesz ze: za 10m wyskakuje łoś, jedziesz z prędkością rowetru, przyczepność 100%, rozłożenie masy w samochodzie idealne, żadnej fruwającej rzeczy, zabawki etc.. nie ma co Cię rozprasza, radio off, flaga machająca abyś się skupił na lewej/prawej stronie skąd łoś wyskakuje.

                                  Łosia miałem na masce dlatego mówię to z doświadczenia.

                                  Zawieszenie nie zwalnia z myślenia, dlatego wole dodatki niż zawieszenie bo dodatki odczujesz a wiesząc ze masz "gorsze" choć tak nie uważam zawieszenie wejdziesz o te 10km wolniej w zakręt.
                                  A co do sytuacji niebezpiecznych to kierowca je tworzy a nie samochód. Przewiduj swoje i czyjeś reakcje a można i taczkami popylać 150km/h

                                  Dlatego będę bronił ze komfort podróży jest dla mnie ważniejszy - bo to jest wtedy mniejsze zmęczenie a tym samym większe skupienie na drodze i tym co nas otacza.

                                  ps. założyciel wątkui niech włączy prywatne wiadomości bo nie mogę odpisac do niego.
                                  -----
                                  O3 - zamówiona...

                                  Komentarz

                                  • ketiuz
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 28

                                    #42
                                    Właśnie to zrobiłem :lol:

                                    Komentarz

                                    • Zorr
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2110

                                      #43
                                      Black_Dev,
                                      czyli że jak, komfortowe gadżety stawiasz ponad bezpieczeństwem i komfortowym zawieszeniem?
                                      dziwne
                                      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                      Komentarz

                                      • kc2ine
                                        Ambiente
                                        • 2012
                                        • 134

                                        #44
                                        Zamieszczone przez Zorr
                                        Black_Dev,
                                        czyli że jak, komfortowe gadżety stawiasz ponad bezpieczeństwem i komfortowym zawieszeniem?
                                        dziwne
                                        black_dev w zyciu łosia nie widział, jakby go mial na masce to by go juz z nami nie bylo...



                                        Komentarz

                                        • SS
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 16209
                                          • Superb III (3V3)

                                          #45
                                          AKa, Leon 1.8TSI- 6b. manual. 140km/h ~3.3krpm. Spalanie... Nie wiem.
                                          u mnie na 6b 140km/h pokazuje przy 3000 obrotów. Jutro jadę trochę dalej to aż sprawdzę dokładnie.
                                          Ja mam tak na 6b:
                                          3000obr - 140km/h
                                          4000obr - 180km/h
                                          5100obr - 220km/h
                                          przed 5200obr/min kończy się przyspieszanie. Oczywiście są to prędkości licznikowe.
                                          Przy 140km/h komputer najczęściej pokazuje 7,2l/100km.
                                          Pisał Sebastian

                                          Komentarz

                                          • Black_Dev
                                            Drive
                                            • 2013
                                            • 73

                                            #46
                                            black_dev w zyciu łosia nie widział, jakby go mial na masce to by go juz z nami nie bylo...
                                            A skąd to wiesz ? bo widzę ze chyba można Cię porównać do boga a nawet więcej bo wiesz wszystko o wszystkim i o wszystkich.

                                            Wybacz, dyskusja z Tobą to marnotrawstwo energii i bycie nie-pro-eko.

                                            [ Dodano: Pią 06 Wrz, 13 01:04 ]
                                            Zamieszczone przez Zorr
                                            Black_Dev,
                                            czyli że jak, komfortowe gadżety stawiasz ponad bezpieczeństwem i komfortowym zawieszeniem?
                                            dziwne
                                            Nie stawiam, i nie "komfortowe gadżety".

                                            Zakładając ten sam samochód jeśli mam do wyboru dobre zawieszenie i dobre+ zawieszenie to jest to ono dla mnie takie samo.
                                            Czy bedę miał jedno czy drugie będę jeździł "po swojemu" i zakładam ze w 99,9% przypadkach jak będę miał mieć bum to będzie bum.

                                            Komfort daje mniejsze zmęczenie lub np: podgrzewane siedzenie - możliwośc zdjęcia kurtki która krępuje ruchy a więc podniesienie bezpieczeństwa,

                                            Podgrzewana szyba - mniej użerania się z nią lub mniej zmarznięte palce/dłonie w czasie odśnieżania samochodu

                                            Climatronik - mniej uwagi na działanie klimy

                                            Cichszy samochód - mniejsze zmęczenie ogólne.

                                            Sterowanie z kierownicy - nie odrywanie łap od kiery

                                            BT - niegadanie z telefonem przy uchu

                                            Automat - wolna ręka ? brak problemów ze sprzęgłem ? etc.. itd..

                                            I teraz zakładając ze zawieszenie da mi np 1,5,10% lepszej trakcji to ile stracę jeśli "to coś" będzie w chwili gdy:
                                            - ustawiam klima
                                            - telefon dzwoni
                                            - zmieniam stacje
                                            - szukam skrobaczki
                                            - mam puchową kurtkę
                                            - zmęczony jestem szumem wiatru o samochód
                                            etc.. itd..

                                            Dlatego "komfort uważam za ważniejszy" niż wybór dobre czy dobre+ zawieszenie.

                                            Nie porównujemy tutaj taczek do mercedesa a tylko dobre i dobre zawieszenie.
                                            każde ma swoje wady i zalety ale obydwa są "w tej samej klasie/jakości/czy jak kto tam nazwie je sobie"

                                            Przekonywać Was nie będę bo jak było o D to każdy ma swoją, myślę ze trzeba patrzec bardziej globalnie na problem a nie tylko to czy to zawieszenie bo nie TYLKO ono decyduje o jakości samochodu i jego "bezpieczeństwie"
                                            -----
                                            O3 - zamówiona...

                                            Komentarz

                                            • Zorr
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2110

                                              #47
                                              Black_Dev w sumie jałowa dyskusja, gdyż rodzaj zawieszenia rzadko występuje w cenniku jako opcja, więc jest z góry zadany.

                                              mam wrażenie, że wyolbrzymiasz sporo elementów:
                                              - climatronika też się ustawia
                                              - jak telefon dzwoni to obojętnie czy ma się BT czy nie i tak w jakimś stopniu to absorbuje

                                              i takie na siłę dodajesz:
                                              - zmiana stacji ???
                                              - szukanie skrobaczki ???
                                              - puchowa kurtka vs podgrzewane siedzenie i tak będzie zimno jak wsiądziesz, lepszy przykład byłby z webasto

                                              i takie które są sprzeczne:
                                              - "zmęczony jestem szumem wiatru o samochód", ale już mało komfortowa praca zawieszenia Ci nie przeszkadza.
                                              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                              Komentarz

                                              • tomekb1
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 352

                                                #48
                                                Zamieszczone przez Black_Dev
                                                Wybacz, dyskusja z Tobą to marnotrawstwo energii i bycie nie-pro-eko.
                                                Dopiero teraz to zauważyłeś?
                                                Pozdrawiam
                                                Tomek

                                                Komentarz

                                                • Black_Dev
                                                  Drive
                                                  • 2013
                                                  • 73

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Zorr
                                                  Black_Dev w sumie jałowa dyskusja, gdyż rodzaj zawieszenia rzadko występuje w cenniku jako opcja, więc jest z góry zadany.
                                                  .

                                                  Teoretycznie po przez wybór silnika decydujesz o zawieszeniu

                                                  A na serio, uważam ze samochód trzeba oceniać jako całość a nie jeden z 1000 elementów

                                                  Obecnie mam wielowahacz i jestem zadowlony, mialem inne zawieszenie i tez jestem/byłem zadowolony.

                                                  ps. Praca zawieszenia na autostradzie wedle mnie jest taka sama w obu przypadkach
                                                  -----
                                                  O3 - zamówiona...

                                                  Komentarz

                                                  • SS
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 16209
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    #50
                                                    Sprawdziłem dzisiaj i:
                                                    przy niecałych 2100obr/min jest 100km/h,
                                                    przy 3000 jest 140km/h.
                                                    Szybciej się dzisiaj na 6b nie dało jechać
                                                    A w sprawie tematu to polecam 1.8 TSI.
                                                    Pisał Sebastian

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...