1.8 tsi czy warto?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Zorr
    RS
    • 2011
    • 2110

    Zamieszczone przez rezon
    Zamieszczone przez Zorr
    rezon napisał/a:
    Spróbuj - zobaczysz jak reaguje 1,4TSI na obciążenie
    czyli że jak, znikają mu Nm z silnika po podłączeniu przyczepy do haka?
    Po prostu przejedź się po górkach i zobaczysz. Masz 1,8, więc różnicę dostrzeżesz bez problemów.
    oczywiście że dostrzegę a jakbym miał 400KM EVO to też bym dostrzegł różnice między nim a 1.8TSI...

    Ja osobiście wybrałbym ponownie 1.8TSI albo nawet RSa gdyż lubię moc i odczucia z tym związane w trakcie przyśpieszania. Pewnie jest jakaś granica mocy minimalnej do "bezpiecznego wyprzedzania" aczkolwiek wg mnie 1.4TSI da sobie radę i z wyprzedzaniem i z podjazdami pod górki.
    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

    Komentarz

    • ketivv
      L&K
      • 2011
      • 1155

      Zamieszczone przez Zorr
      jakbym miał 400KM EVO to też bym dostrzegł różnice między nim a 1.8TSI..
      tak poniżej 3500 obr/min osiągi jak 1.6 MPI ;-), w przeciwieństwie do 1.4 czy 1.8 TSI gdzie konstruktorzy celowo zawalczyli o płaskie, nisko dostępne"momenty" kosztem osiągów maksymalnych bo to maja być auta do codziennej normalnej jazdy

      każdy z nich ma wystarczająco dużo "siły" żeby pociągnąć przyczepkę

      Komentarz

      • leszekmw
        RS
        • 2005
        • 5356

        Zamieszczone przez Prekompilator
        Zorr napisał/a:
        leszekmw napisał/a:
        tsi 1,4 to generalnie lipa słaba..
        nie jeździłem z obciążeniem ale bez obciążenia jest nie bardzo , to co dopiero jak by miał z 350kg więcej..

        jaka słaba skoro Oct II 2.0TDI 140KM objedzie???

        Mam wrażenie, że mówi o 1.4 CAXA.
        tak rzeczywiście coś mi się pokićkało że o 122KM mówimy . przepraszam.
        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
        GVI 1.4TSI
        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

        Komentarz

        • Ceed1
          Rider
          • 2012
          • 461

          leszekmw. Ja mam inne zdanie o CAXA niż Ty i w dodatku mi się nie pokićkało. Nie popadaj w skrajności, że nowe 1,4 TSI to jedzie i nie jest słabe a "stare" 1,4 TSI to "lipa słaba" Pojeździj więcej zanim wydasz wyrok. Oczywiście każdy ma prawo do własnego zdania ale proponuję to podeprzeć jakimiś argumentami a nie coś w stylu "trochę jeżdziłem pustym to załadowany na pewno ledwo pojedzie".

          Komentarz

          • Prekompilator
            Rider
            • 2013
            • 420

            Zamieszczone przez Ceed1
            Nie popadaj w skrajności, że nowe 1,4 TSI to jedzie i nie jest słabe a "stare" 1,4 TSI to "lipa słaba"
            Nie chciałbym oceniać, czy wersja 122 KM to "lipa", ale jechałem w odstępie jednego dnia oboma wersjami 1.4 tsi i różnica jest ogromna. Ma tu zapewne wpływ zarówno 25% więcej Nm, jak i niższa masa O3.

            Komentarz

            • mac_aaron
              Elegance
              • 2012
              • 984
              • Octavia III (5E3)
              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

              Nie przesadzajcie 4 osoby + bagażnik do pełna i CAXA daje radę cisnąc lewym na autostradzie dynamiczniej niż 90% innych aut na drodze.

              Komentarz

              • rezon
                RS
                • 2006
                • 1894
                • Volvo
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                taa... Zbyt dobrze dostrzegam różnicę w jeździe tego cudownego 1,4 w cięższym od O Superbie w porównaniu do 1,8, żeby wierzyć w bezproblemowość. Ktoś tam zresztą coś pisał o karawaningu i 1,4.

                Komentarz

                • ryjeks
                  Rider
                  • 2010
                  • 488
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  Zamieszczone przez leszekmw
                  w skrzyniach bmw masz 3 poziomy ustawienia tej skrzyni o ile sie nie myle .
                  Dokładnie to są profile jazdy, tak jak teraz jest w O III.
                  Reszta jak juz pisałem.

                  Komentarz

                  • piramida
                    RS
                    • 2009
                    • 12222
                    • Superb III (3V3)

                    Zamieszczone przez Ceed1
                    kowal 2002. Gratuluję - "silnik notorycznie kręcony do 6-7 krpm". 7 tyś w tym silniku to już dawno czerwone pole. Jeśli robisz tak notorycznie jak napisałeś to jeździsz jak jakiś napalony małolat. Jeśli jest to prawda to Twój silnik powinien palić 16-18 litrów i za długo nie pożyje. Czym tu się więc ekscytować, że DSG działa Ci "lepiej"?
                    dlaczego silnik ma długo nie pożyć? Obawiam się że dłużej pożyje niż silnik jeżdżony przez "dziadka" z wymianą oleju co 30kkm :lol:
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      Zamieszczone przez Ceed1
                      kowal 2002. Gratuluję - "silnik notorycznie kręcony do 6-7 krpm". 7 tyś w tym silniku to już dawno czerwone pole. Jeśli robisz tak notorycznie jak napisałeś to jeździsz jak jakiś napalony małolat. Jeśli jest to prawda to Twój silnik powinien palić 16-18 litrów i za długo nie pożyje. Czym tu się więc ekscytować, że DSG działa Ci "lepiej"?
                      "Ciągłe czerwone" zaczyna się od 7 krpm, od 6 krpm masz czerwone przerywane i w tym zakresie ( 6-7 krpm ) DSG zmienia bieg na wyższy ( przynajmniej u mnie na "S" ) - tak to zostało ustawione w fabryce.
                      Spalanie średnie z całego roku ( trasa miasto ) ok. 11,5 l, w mieście średnio 13,5 l.
                      Czy długo pożyje? Nie wiem, na razie na blacie prawie 100 kkm i zero problemów. Czy może rozpaść się w każdej chwili? Jak najbardziej! Tak samo jak 1,4 TSI z powodu wadliwego rozrządu, czy 1,9 BXE z powodu panewek. Moje poprzednie BXE, także kręcone do czerwonego ( o ile pamiętam to do 4,5 krpm ) w momencie sprzedaży ( 3 lata temu ) miało ponad 130 kkm i o ile wiem do dziś jeździ bezproblemowo.

                      Czy ja się ekscytuje? Absolutnie nie, jestem po prostu bardzo zadowolonym użytkownikiem, który uważa, że jeśli ktoś nie potrafi ( albo nie chce ) wykorzystać pełnego potencjału danego urządzenia nie powinien pisać, że jest " do d..y" ( robię skrót myślowy, żeby nie cytować tych wszystkich marudzeń i narzekań :diabelski_usmiech ).

                      Zamieszczone przez rezon
                      ... Ale poważniej to na 17" da się jeździć, ale różnica jest wyraźnie odczuwalna pomiędzy 17 i 16 czy 15.
                      ...

                      Zamieszczone przez kowal 2002
                      Jeśli ktoś tak uważa i ma zamiar jeździć na 15" to moim zdaniem powinien pozostać przy max 1,2 TSI, bo wsadzenie 195/65/15 do 1,8 TSI to już zwyczajne bluźnierstwo
                      może po prostu nie chce rozwalać sobie zawieszenia, albo kupować znacznie droższych opon, ale mieć możliwość bezproblemowego wyprzedzania.
                      BTW sam mam w S2 17"
                      No jasne, że różnica jest odczuwalna. Jeździłem w BXE na 15" i komfort był rewelacyjny, ale przy szybkich manewrach strasznie bujał się na boki ( na oponach ). Na początku tego nie czułem i dopiero jak przesiadłem się na lato na 16" a potem znów na zimę na 15" dotarło do mnie jak duża jest różnica w prowadzeniu auta. Różnica w komforcie między 16" a 17" wydaje mi się mniejsza niż między 15" a 16" a OIIFL nawet na 17" jest dosyć komfortowa ze względu na miękkie sprężyny ( przynajmniej w stosunku do tego co było fabrycznie w OII ). Jasne, że na 15" da się jeździć, ale połączenie 195/65/15 i 180 KM wydaję mi się pomyłką...
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • mirek_p11
                        RS
                        • 2010
                        • 6630
                        • Volkswagen
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        Zamieszczone przez Ceed1
                        napisał/a:
                        kowal 2002. Gratuluję - "silnik notorycznie kręcony do 6-7 krpm". 7 tyś w tym silniku to już dawno czerwone pole. Jeśli robisz tak notorycznie jak napisałeś to jeździsz jak jakiś napalony małolat. Jeśli jest to prawda to Twój silnik powinien palić 16-18 litrów i za długo nie pożyje. Czym tu się więc ekscytować, że DSG działa Ci "lepiej"?
                        u mnie na blacie prawie 90000 km, silnik kręcony do czerwonego pola dosyć często i oprócz troszkę większego zapotrzebowania na olej brak skutków ubocznych. Dodam, że silnik jest bardzo elastyczny - idealny na polskie drogi gdzie trzeba wyprzedzać TIRy i często spotykanych zamulatorów drogowych.

                        Seat Leon ST FR by mirek_p11

                        Fotki
                        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                        Fotki

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          mirek_p11, mój też kręcony do odcinki i jeszcze żyje, po wymianie silnika przejechałem 40kkm i jak na razie nie protestuje :lol:
                          Tak więc nie ma się co bać czerwonego pola, jak silnik rozgrzany to nic mu nie będzie, przynajmniej kierownice w turbo się nie zapieką :wink:
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • kowal 2002
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 5161

                            mirek_p11, piramida, i to rozumiem! Czerwone jest po to, żeby do niego dokręcać! :diabelski_usmiech
                            I chociaż większość czytających widzi w tym momencie "małolata" palącego gumę na każdym starcie i latającego po mieście 200 km/h to muszę niestety ich rozczarować, bo jedno nie ma z drugim nic wspólnego. Nie palę gumy przy ruszaniu i zazwyczaj ( na zwykłych drogach w mieście ) dobijam do 80km/h i tak zostaję, a że reszta stawki "dojeżdża" do mnie dopiero po jakiś 300-400m oznacza, że to oni "piratują", bo próbując mnie dogonić jadą szybciej niż ja.

                            Ale nie róbmy już OT, bo sam będę musiał dać sobie owocka :P
                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                            Komentarz

                            • Ceed1
                              Rider
                              • 2012
                              • 461

                              mirek_p11, "mój też kręcony do odcinki i jeszcze żyje, po wymianie silnika przejechałem 40kkm i jak na razie nie protestuje". Możesz krótko powiedzieć dlaczego masz wymieniony silnik?
                              100 tys to żaden przebieg tak że poczekajmy jescze 50-80 tyś. Obawiam sie, że przy takim traktowaniu silnika ujawnią się różne dziwne usterki. Silnik jest skonstruowany że wytrzymuje takie wysokie obroty ale na pewno takie traktowanie skraca i to poważnie przebieg, który osiągnie docelowo.

                              Komentarz

                              • mirek_p11
                                RS
                                • 2010
                                • 6630
                                • Volkswagen
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                Ceed1, jeżeli chodzi o mój silnik to nie był wymieniony i chodzi bez zarzutów a przebiegu 150-180 tys. km prawdopodobnie nie doczekam, bo zmieniam auto za jakieś 1.5 roku.

                                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                Fotki
                                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                Fotki

                                Komentarz

                                • Wojtas_Poznań
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2822

                                  Zamieszczone przez mirek_p11
                                  przebiegu 150-180 tys. km prawdopodobnie nie doczekam, bo zmieniam auto za jakieś 1.5 roku.
                                  cfaniak :P :wink: oczywiście żartuję
                                  co do kręcenia na czerwone... to dodam skromnie, że w 1.4TSi CAXA 122KM mija się to absolutnie z celem, bo powyżej 5000rpm to auto już nie dostaje więcej mocy, właściwie poza wyciem silnika przenikającym kabinę nic się nie dzieje :P
                                  wrażenie jest takie jakby siedziało się na spalinowej kosiarce do trawy :diabelski_usmiech
                                  natomiast z ciekawości przejachałbym się 1.8TSI i zobaczył jak tam to wygląda :idea:
                                  podejrzewam że pod tym względem to 1.8TSI warto kupić bo 1.4 to tylko dużo pali, a i tak nie jedzie :diabelski_usmiech
                                  SPOT Poznań:
                                  .....
                                  ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                  Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                  Komentarz

                                  • Zorr
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2110

                                    Zamieszczone przez Ceed1
                                    Obawiam sie, że przy takim traktowaniu silnika ujawnią się różne dziwne usterki. Silnik jest skonstruowany że wytrzymuje takie wysokie obroty ale na pewno takie traktowanie skraca i to poważnie przebieg, który osiągnie docelowo.
                                    tego nie wiemy ... teoretycznie zakres "biały" to zakres normalnej pracy, który powinno się na co dzień używać.
                                    Czerwony to już inna sprawa. W TSI nie ma sensu pchać się w czerwony zakres, gdyż optymalna zmiana wypada gdzieś koło 5700obr (nie dotyczy 1 biegu).
                                    Widziałem w TV jakiś program (5th Gear?) gdzie zatarli Hondę Civic w kilkanaście sekund podtrzymywania obrotów na czerwonym (ale nie wiem czy zdjęli limiter)
                                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                    Komentarz

                                    • leszekmw
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5356

                                      Zamieszczone przez Ceed1
                                      Nie popadaj w skrajności, że nowe 1,4 TSI to jedzie i nie jest słabe a "stare" 1,4 TSI to "lipa słaba" Pojeździj więcej zanim wydasz wyrok.
                                      nic takiego nie napisałem że nowe 1,4jeździ dobrze ponieważ nim nie jeździłem. jeżdżę natomiast starym 1,4 i uważam że nie jest żadna rewelacją . oczywiście wszystko zależy kto czego oczekuje od silnika , z jakiego auta sie przesiada.. . koledze marlejowi wystarcza stary stary 1,4 i też jest zadowolony z jego osiągów.

                                      natomiast zainteresowałem sie trochę wczoraj tymi nowymi silnikami , poczytałem testy i faktycznie ten nowy 1,4 jest chwalony za sprawność i bardzo małe spalanie..
                                      zobaczyłem również że parametry 1,4i 1,8 sa dość mocno zbliżone do siebie , i teraz wiem o czym była Wasza dyskusja . czy bym dopłacał 8tyś do 1,8 ? nie wiem , nie jeździłem tymi samochodami , ale lubię mieć dużo mocy , ciekawe tylko czy różnice sa naprawdę zauważalne , chodzi mi o auta nieobciążone bo takim sie zazwyczaj poruszam . pomijam oczywiście hałasy belki i rozwiązania techniczne silników. mimo wszystko jednak 180KM bardziej do mnie przemawia..

                                      Zamieszczone przez mac_aaron
                                      Nie przesadzajcie 4 osoby + bagażnik do pełna i CAXA daje radę cisnąc lewym na autostradzie dynamiczniej niż 90% innych aut na drodze.
                                      no chłopie.. , gratuluję samozadowolenia.. ,tak trzymaj
                                      po autostradzie to wszystko pojedzie szybko , oczywiście jeżeli osiągi silnika mu pozwolą. kwestia tylko czasu rozpędzania się do Vmax.
                                      chyba wrzucę do 1,4 cementu czy co i sobie pojeżdżę .. , może on po obciążeniu lepiej jedzie jak na pusto.. :?

                                      oczywiście do spokojnej , normalnej jazdy , bez wielu wyprzedzań , z ciągnięciem się za tirami kilometrami ten motor jest ok i w zupełności wystarcza.
                                      jest nawet bardzo przyjemny ze względu na swoja niezłą elastyczność.
                                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                      GVI 1.4TSI
                                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                      Komentarz

                                      • Festexx
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 286

                                        No ja śmigam od poniedziałku 1.4 TSI 140 KM i powiem szczerze, że mój szwagier laguną 2.0 DCI 150 KM to nawet nie ma czego szukać, najzwyczajniej w świecie wczoraj jak jechaliśmy i się zatrzymaliśmy powiedział, że po prostu 150 KM u niego to za mało nawet żeby mnie gonić, a co dopiero wyprzedzać.
                                        Co do 1,4 TSI 122 KM to samochód naprawdę ładnie idzie w porównaniu do 1.9 TDI 105 KM - takie porównywałem.
                                        Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190

                                        Komentarz

                                        • Panoramix
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 125

                                          Jeździłem 1.4 TSI 122 KM teraz przesiadłem się na 1.8 TSI 180KM.

                                          1.4 robiło długie trasy nad morze z małym dzieckiem (auto dopakowane do granic możliwości) i nawet z obciażeniem mocy i dynamiki nie brakowało również przy wyprzedzaniach. Silnik naprawdę fajny, szczególnie, że jadąc spokojnie (głównie szosami - prędkości 90 - 110) robiłem na baku (43 litry od tankowania do zółtejk lampki) ok 920KM.
                                          Puste auto faktycznie objeżdżało większość tego co jeździ po polskich drogach,

                                          Co do 1.8 TSi - pali niewiele więcej (no chyba, że się ciśnie ) a elastyczność ma o wiele lepszą i do tego imho jak na tą mase samochodu ma naprawdę spory zapas mocy. Nie jechałem nowym 1.4 - chętnie zobaczyłbym jakieś dane dotyczące elastyczności.

                                          Michał
                                          "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."

                                          Komentarz

                                          • polrob
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 535
                                            • Superb III (3V3)
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            Panoramix,
                                            w tym wątku jest trochę na temat elastyczności obu silników

                                            jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                                            była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                                            była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                                            Komentarz

                                            • Prim
                                              L&K
                                              • 2013
                                              • 1040
                                              • Audi

                                              ale co znaczy do elastyczności.... znowu dotykamy tematu indywidualnych odczuć i potrzeb. Nie chcę nikomu udowodnić, że 1.8 TSI jest na wyrost i bez sensu.... jeśli ktoś chce i go na taki silnik stać to niech go sobie kupi i cieszy się nim każdego dnia spoglądając z góry na właścicieli 1.4 TSI (osobiście nie mam tym problemu) ..... ale na światła podjedzie inny który uważa że 1.8 TSI to jest totalny bezsens - bo on lubi V6 albo boxera i dla niego moc się zaczyna dopiero od 250 KM bo wszystko poniżej nie jedzie... też ma chłop racje... inny powie - ja lubię mój 1.4 MPI czy 1.6 MPI bo mogę go tanio zagazować i mam gdzieś czy wyprzedzę tego TIR-a na 3 czy 4 a może na 5 biegu... pojadę za nim 10 minut dłużej i tak zaraz stanę na stacji bo mi się lać chce... a jadąc w korku ciszy się bo ten z 1.4 TSI , 1.8 TSI pali 2 - 3 litry średnio na 100 km.... w alpy na narty lata samolotem, na wakacje również i ma w d**ie elastyczność 1.8 TSI....
                                              Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                              VW Jetta 1.2 TSI

                                              Komentarz

                                              • BADYL
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2396
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                Prim, kto co lubi masz tracje z mojej strony mogę napisac, że gdyby było mnie stać na nowe auto i rozważał bym zakup ovtavi to na 90% wziął bym 1.8tsi...dklaczego nie 1.4tsi?Nie ze względu na osiągi bo pewnie by mi styknęły, ale dla tej nieszczęsnej belki (no dla mocy pewnie też):/ kurczaki wolał bym nawet wersję niżej czyli ambiente z 1.8 niż 1.4 z tsi No ale to są tylko marzenia więc mojej opini można nie brać pod uwagę
                                                nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                                Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                                Komentarz

                                                • mirek_p11
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 6630
                                                  • Volkswagen
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  Zamieszczone przez BADYL
                                                  ale to są tylko marzenia
                                                  marzenia są po to by je spełniać. a recepta jest tu

                                                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                  Fotki
                                                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                  Fotki

                                                  Komentarz

                                                  • Prim
                                                    L&K
                                                    • 2013
                                                    • 1040
                                                    • Audi

                                                    Zamieszczone przez mirek_p11
                                                    marzenia są po to by je spełniać. a recepta jest tu
                                                    heheheheh!!! i już mi się dobrze dzień zaczął :!:
                                                    Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                                    VW Jetta 1.2 TSI

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...