1.8 tsi czy warto?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • elektrykprosty
    Rider
    • 2013
    • 311

    Podobno niewielu ludzi po użytkowaniu 4x4 (Haldex, subaru, quatro) wraca do przedniego napędu. O czymś to świadczy.

    Komentarz

    • ketivv
      L&K
      • 2011
      • 1155

      Zamieszczone przez Zorr
      a tutaj taki test i dość dramatyczny powrót na ziemię
      faktycznie dramat, jak żyć ;-)

      Audi RS3 tez by sobie nie poradziło bo to są własnie takie auta do jazdy na wprost na dodatek po gładkim i równym

      ani odrobinę mnie to nie szokuje, że gokart jest lepszy od wozu pancernego na krętym torze pod niego stworzonym

      Komentarz

      • Zorr
        RS
        • 2011
        • 2110

        Zamieszczone przez ketivv
        ani odrobinę mnie to nie szokuje, że gokart jest lepszy od wozu pancernego na krętym torze pod niego stworzonym
        no Scirocco gokartem nie jest, tor w Poznaniu też chyba pod niego nie budowali a i wydawać by się mogło, iż kręty tor będzie lepszy dla napędu 4x4 ;-)

        Podobno niewielu ludzi po użytkowaniu 4x4 (Haldex, subaru, quatro) wraca do przedniego napędu. O czymś to świadczy.
        no cóż to tak samo jak z ksenonami, automatyczną klimatyzacją czy tez mocą, kupując następne auto z reguły chcemy mieć więcej a nie mniej.


        troszkę z innej beczki, ale też wiąże się z napędem 4x4 ...
        czy parametry silników jakie podaje producent to dane z silnika czy też dane "na kołach"?
        Z jednej strony jeżeli dane z silnika to jakim cudem na hamowniach wychodzą gifty a nie minusy ze względu na straty. Z drugiej strony jeżeli są to parametry z kół to dlaczego 4x4 mają tyle samo, skoro mają większe straty?
        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

        Komentarz

        • Panoramix
          Ambiente
          • 2009
          • 125

          Producent zawsze podaje dane na silniku.

          To, że na hamowniach wychodzą "podarunki" wynika w 99% procentach z tego, że hamownia jest do bani.

          Ja do haldexa mam tylko jedno - i jest to moje zupełnie prywatne wymaganie - nie lubię systemów, które włączają się na "widzimisię" komputera.
          Poza tą jedną uwagą i tak gdybym miał więcej kasy wziąłbym 4x4 - czy haldex czy torsen zawsze lepiej jest mieć napędzane (nawet przez chwilę) 4 buty niż tylko 2 - tak IMHO.

          Michał
          "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."

          Komentarz

          • mac_aaron
            Elegance
            • 2012
            • 984
            • Octavia III (5E3)
            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

            A nie było czasem tak (przynajmniej gdzieś widziałem taki artykuł czy temat na forum), że nasze "gifty" są związane z różnymi sposobami hamowania w PL i DE i wcale nie istnieją?

            Komentarz

            • Panoramix
              Ambiente
              • 2009
              • 125

              Przedzierając się parę razy przez temat:

              - Producent robi pomiary na hamowni silnika
              - Ty jedziesz na hamownie robiącą pomiar na kołach - potem oprogramowanie przelicza to odpowiednio na moc na silniku
              - W zależności od sprawności technicznej hamowni i jakości softu dostajesz dokładniejsze pomiary ale praktycznie zawsze wychodzi jakaś różnica - za dużo przeliczeń.

              Nie twierdzę, że zdarza się, że silnik ma kilka koni więcej ale jestem mocno ostrożny ponieważ IMHO za dużo czynników wpływa na taki pomiar.

              Michał
              "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."

              Komentarz

              • ketivv
                L&K
                • 2011
                • 1155

                Zamieszczone przez Zorr
                Z drugiej strony jeżeli są to parametry z kół to dlaczego 4x4 mają tyle samo, skoro mają większe straty?
                trzeba ocenić wielkość oporów układu napędowego żeby wyliczyć moment (moc) silnika
                inaczej nie udało by się określić "mocy" samego silnika na hamowni podwoziowej

                czy będzie to auto 4x2 czy 4x4 (bez względu na rodzaj użytego napędu)
                układ napędowy tworzy swoje opory

                gdyby miało być tak jak mówisz to każde auto miało by "moc" silnika na hamowni podwoziowej mniejszą od katalogowej

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  Panowie, haldex na torze może dostać po dupsku od ośki ale już na 400m nie ma takiej opcji, czy sucho czy mokro haldex i ośka o tej samej mocy mimo 100kg różnicy na niekorzyść haldexa za każdym razem zleję ośkę, przykład gdzie golfy R 360konne robią czas około 12.5 na ćwiartkę a taki sam golf czy octavia robią niskie 13.
                  Oczywiście w sprincie równoległym oska w końcu dogoni i przegoni haldex tylko kiedy to będzie? :wink:

                  Inaczej będzie wyglądał sparing z rolki wtedy oska zleje haldex głównie przez niższa masę pojazdu, haldex z rolki żeby wyruchać ośkę potrzebuje z 30-50koni więcej

                  Reasumując, wolałbym biedny haldex niż wypasioną ośkę :lol:

                  Na YT jest gdzieś filmik jak goście startują na mokrym lotnisku, mocna stara cupra tdi 4x4 i chyba 3 inne znacznie mocniejsze ośki, tdi tak wyjebało do przodu że dopiero około 200km/h coś tam wyprzedziło ja w końcu :szeroki_usmiech
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • Zorr
                    RS
                    • 2011
                    • 2110

                    ketivv, Panoramix, piramida dziękuję za informacje


                    Zamieszczone przez piramida
                    ... przykład gdzie golfy R 360konne robią czas około 12.5 na ćwiartkę a taki sam golf czy octavia robią niskie 13...
                    ale taki 360KM Golf R to miał zrobiony pomiar na hamowni już z uwzględnieniem strat z dodatkowego napędu. Przy założeniu 5% strat związanych z dodatkowym napędem na tył, ten sam silnik w ośce już miałby 380KM.

                    Oczywiście przy większych mocach napęd 4x4 jest nieodzowny, ale wracają bliżej realiów
                    ... czy wolałbyś 1.8TSI 180KM czy 1.8TSI 171KM 4x4, bo tyle (5%) mu ucieknie przez układ 4x4 ?
                    Dodatkowo, wersja 180KM ma 100kg mniej wagi i ~8000zł na mody, z których pewnie 220KM da się zrobić i/lub zrzucić dodatkowe kilogramy.
                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                    Komentarz

                    • greg505
                      L&K
                      • 2013
                      • 1239

                      ja bym wolal 171KM (wg Twoich wyliczen) + 4x4,
                      na jezdzie probnej podczas deszczu, nawet 1.4 zrywalo przyczepnosc na 2 i 3 przy dynamicznym przyspieszaniu
                      Black magic

                      Komentarz

                      • Panoramix
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 125

                        Ja też wolałbym 171KM i 4x4 ... ale torsena - haldex nie jest zły ale takie mam preferencje.

                        Michał
                        "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."

                        Komentarz

                        • ketivv
                          L&K
                          • 2011
                          • 1155

                          Zamieszczone przez Zorr
                          Oczywiście przy większych mocach napęd 4x4 jest nieodzowny, ale wracają bliżej realiów
                          ... czy wolałbyś 1.8TSI 180KM czy 1.8TSI 171KM 4x4, bo tyle (5%) mu ucieknie przez układ 4x4 ?
                          Zorr uparty jesteś ;-)

                          Na mokrej drodze, pokrytej błotem, odrobina piasku, plamą oleju czy tez śniegiem jaka moc to już "dużo" ;-)

                          skąd wiesz, że "ucieknie tyle" ?
                          kiedy i gdzie "ucieknie" tyle ?

                          co ci z momentu ("mocy") którego nie możesz przekazać

                          "Oddziaływania ciał są zawsze wzajemne. Siły wzajemnego oddziaływania dwóch ciał mają takie same wartości, taki sam kierunek, przeciwne zwroty i różne punkty przyłożenia (każda działa na inne ciało)." III zasada dynamiki Newtona

                          wiec możesz mieć nawet TSI o mocy 1180 KM ;-) jeśli nie masz gdzie się "oprzeć" nie ma tej "mocy"

                          w ślad za tym należy sobie poszukać odpowiedzi na pytanie w jakich warunkach będę używał i do czego potrzebuję samochodu


                          Zamieszczone przez Zorr
                          ale taki 360KM Golf R to miał zrobiony pomiar na hamowni już z uwzględnieniem strat z dodatkowego napędu. Przy założeniu 5% strat związanych z dodatkowym napędem na tył, ten sam silnik w ośce już miałby 380KM.
                          "moc" zmierzona na kołach + straty mechanizmu przeniesienia napędu = "moc" silnika

                          pozdrowienia ;-)

                          Komentarz

                          • Zorr
                            RS
                            • 2011
                            • 2110

                            Panoramix, no ja też torsena bym wolał a gdyby to jeszcze kosztowało do 4000zł
                            a jak już marzymy to Haldex też by był niezły gdyby miał pokrętło do sterowania jak klima tj. albo auto albo wybieramy sobie ile % chcemy na jaką oś :szeroki_usmiech (ktoś już zrobił takiego moda dla Golfa)

                            PS Ja nie jestem przeciwnikiem 4x4 tylko ogólnie zwracam uwagę na konsekwencje dokupienia takiego napędu.


                            Edit:
                            Zamieszczone przez ketivv
                            skąd wiesz, że "ucieknie tyle" ?
                            kiedy i gdzie "ucieknie" tyle ?
                            sprawność przekładni zębatej dochodzi do 98% czyli tracimy minimum 2%
                            z min 2x będziemy coś "przekładać" mając napęd na tył i niekoniecznie prostymi przekładniami zębatymi ...
                            szacując będziemy mieć 5% strat, ale może to być i 10%

                            Jest jeszcze kwestia obrotów, bo od tego też zależy sprawność itd itd...
                            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                            Komentarz

                            • ketivv
                              L&K
                              • 2011
                              • 1155

                              Zamieszczone przez Zorr
                              Ja nie jestem przeciwnikiem 4x4 tylko ogólnie zwracam uwagę na konsekwencje dokupienia takiego napędu
                              używasz takiego napędu codziennie ?

                              Komentarz

                              • Zorr
                                RS
                                • 2011
                                • 2110

                                Zamieszczone przez ketivv
                                Zamieszczone przez Zorr
                                Ja nie jestem przeciwnikiem 4x4 tylko ogólnie zwracam uwagę na konsekwencje dokupienia takiego napędu
                                używasz takiego napędu codziennie ?
                                nie
                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                Komentarz

                                • ketivv
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1155

                                  Zamieszczone przez Zorr
                                  sprawność przekładni zębatej dochodzi do 98% czyli tracimy minimum 2%
                                  z min 2x będziemy coś "przekładać" mając napęd na tył i niekoniecznie prostymi przekładniami zębatymi ...
                                  szacując będziemy mieć 5% strat, ale może to być i 10%
                                  na suchej, równej, przyczepnej nawierzchni

                                  każde buksowanie koła to strata 5, 10, 25 czy nawet 80%, albo pójdzie w pisk opon albo ESP "zdławi" silnik

                                  tak dodatkowa przekładnia to straty, ale nie jedyne jakie występują
                                  przecież nienapędzane koło też trzeba wprawić w ruch albo go pchając albo wlokąc
                                  przez co tracimy na przyczepności kół napędzanych a to też jest strata "mocy" bo
                                  nie możemy efektywnie przekazać (nawet jeśli dysponujemy większą) niż mamy przyczepności

                                  Komentarz

                                  • yunior81
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1657
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    Zamieszczone przez elektrykprosty
                                    Podobno niewielu ludzi po użytkowaniu 4x4 (Haldex, subaru, quatro) wraca do przedniego napędu. O czymś to świadczy.
                                    Pewnie tak. A ci co mieli okazje jeździć stałym napedem 4x4 "nie wrócą" już do dołączanego....

                                    Komentarz

                                    • Zorr
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2110

                                      Zamieszczone przez ketivv
                                      tak dodatkowa przekładnia to straty, ale nie jedyne jakie występują
                                      przecież nienapędzane koło też trzeba wprawić w ruch albo go pchając albo wlokąc
                                      przez co tracimy na przyczepności kół napędzanych a to też jest strata "mocy" bo
                                      nie możemy efektywnie przekazać (nawet jeśli dysponujemy większą) niż mamy przyczepności
                                      to co piszesz to prawda ...
                                      wszystko zależy od podłoża i dostępnej mocy. Im gorsze podłoże i większa moc tym lepiej jest mieć 4x4.

                                      Wracając do początku, wydawało mi się, iż na mokrym torze w autach o mocach ~270KM Haldex powinien przynieść piorunujący efekt a przyniósł mizerny.
                                      Za autorem z tego krytycznego linka:
                                      Na pewno Golfem R można pojechać o wiele szybciej. Jaki byłby ostateczny wynik na mecie? może coś koło remisu? Scirocco niższą masą nadrobiło by braki w napędzie na mokrej nawierzchni, a Golf R odwrotnie, nadwagę zniwelowałoby haldeksem? 0,3 sek. różnicy między autami?

                                      a jakby to wyglądało w autach o mocy zbliżonej do 1.8TSI, moim zdaniem różnica na niekorzyść Haldexa byłaby większa.
                                      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                      Komentarz

                                      • ketivv
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1155

                                        Zamieszczone przez yunior81
                                        ci co mieli okazje jeździć stałym napedem 4x4 "nie wrócą" już do dołączanego....
                                        po części tak choć w zwykłej jeździe tu już nie ma aż takiej różnicy

                                        Komentarz

                                        • yunior81
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 1657
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          Zamieszczone przez ketivv
                                          po części tak choć w zwykłej jeździe tu już nie ma aż takiej różnicy
                                          Miałem okazję trochę pojeździć Kią i Subaru.
                                          Powiem szczerze, że jezeli w skodzie tak samo lub podobnie jest dołączany tył jak w Kii to raczej się nie zdecyduje na taki napęd w aucie.....

                                          Komentarz

                                          • ketivv
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1155

                                            jakim Subaru i jaką Kią ?

                                            lepszy dopinany jak żaden

                                            Komentarz

                                            • yunior81
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 1657
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez ketivv
                                              lepszy dopinany jak żaden
                                              Ciężko się nie zgodzić....

                                              Sportage I / Forester 2010r.

                                              Komentarz

                                              • ketivv
                                                L&K
                                                • 2011
                                                • 1155

                                                Sportage I to był samochód z typowo terenowym napędem stały tył z dopinanym na sztywno przodem, reduktorem, blokadą międzyosiową i LSD w tylnym dyfrze
                                                do tego był zbudowany na ramie - klasyfikowany jako SUV ale tak naprawdę mała terenówka

                                                przy której Forester 2010 rok to auto szosowe ;-)

                                                Forester manual czy automat ?

                                                Komentarz

                                                • yunior81
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1657
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                  ketivv, mój błąd Sportage II / Subaru-automat

                                                  Komentarz

                                                  • mirek_p11
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 6763
                                                    • Volkswagen
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    Zamieszczone przez yunior81
                                                    Subaru-automat
                                                    to bez reduktora a diesel czy benzyna?

                                                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                    Fotki
                                                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                    Fotki

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...