Zamieszczone przez mirek_p11
1.8 tsi czy warto?
Zwiń
X
-
oj, mylisz się kolego i źle sprostowałeś.......Zamieszczone przez TomcioForek 2007-2008 to III generacja a nie druga......że tak sprostujęZamieszczone przez mirek_p11IMO najlepszy Forek to wersja II 2007-2008 rok z silnikiem benzynowym wolnossącym 2.0 158 KM oczywiście reduktor jest.
wersja II po faceliftingu
Komentarz
-
-
Ujmę to tak (raczej teoretycznie jeśli chodzi o 4x4, bo jeżdżę raptem 4 dni, kiedy było i jest sucho) jak się kupuje samochód w piękny, suchy, słoneczny, letni (dajmy na to) dzień to idea 4x4 jawi nam się jako zbędny koszt i większe zużycie paliwa.Zamieszczone przez elektrykprostyCzy szczęśliwy posaiadacz 1,8 TSI z napędem 4x4 może się tu wypowiedziec czy warto?
Prawda jest taka, że czy to miasto, czy wieś przez dużą część roku są kiepskie warunki do jazdy: śnieg, breja pośniegowa, błoto, deszcz etc.
Ja od samego początku rozważałem zakup TYLKO 4x4. Połączenie 1.8 Tsi, 4x4, DSG6 uważam (póki co) za idealne. Jest cicho, sprawnie, komfortowo, szybko. Bardzo duża elastyczność jednostki napędowej, możliwość zmian biegów manetkami (manewr wyprzedzania staje się dziecinnie prosty).
No cóż płaci się za to spalaniem. Już widzę, że nie będzie ono niskie, ale poczekam z ocenami jak trochę pojeżdżę.
Ale z tym się liczyłem.
DLA MNIE (dla mnie podkreślam) wybór większa moc, niższe zawieszenie i parę stylistycznych fajerwerków - czyli RS - a 4x4 w wersji cywilnej, był oczywisty i widoczny w profilu. :wink:
pzdr
Komentarz
-
-
Rzeczywiście........zwracam honor-od 2006 roku był dosyć głęboki lift -ale jednak lift.Zamieszczone przez mirek_p11oj, mylisz się kolego i źle sprostowałeś.......Zamieszczone przez TomcioForek 2007-2008 to III generacja a nie druga......że tak sprostujęZamieszczone przez mirek_p11IMO najlepszy Forek to wersja II 2007-2008 rok z silnikiem benzynowym wolnossącym 2.0 158 KM oczywiście reduktor jest.
wersja II po faceliftingu
http://pl.wikipedia.org/wiki/Subaru_Forester
Co nie zmienia faktu że to świetne auta bardzo dzielne w terenie-nieporównywalne z Haldexami i innymi protezami układu 4x4.
Z Subarowym pozdrowieniem - posiadacz Legacy IV.
Komentarz
-
-
gdzieś w okolicach koła podbiegunowego mieszkasz, że takie kiepskie warunki są przez cały rok?Zamieszczone przez Rok z BagienPrawda jest taka, że czy to miasto, czy wieś przez dużą część roku są kiepskie warunki do jazdy: śnieg, breja pośniegowa, błoto, deszcz etc.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Pogrubienie moje.Zamieszczone przez Zorrgdzieś w okolicach koła podbiegunowego mieszkasz, że takie kiepskie warunki są przez cały rok?Zamieszczone przez Rok z BagienPrawda jest taka, że czy to miasto, czy wieś przez dużą część roku są kiepskie warunki do jazdy: śnieg, breja pośniegowa, błoto, deszcz etc.
Jak to "dżołk", to spoko :wink: , jak uszczypliwość to nie rozumiem :? .
Komentarz
-
-
naprawdę nie rozumiem tego zaczwytu nad 4x4..
że w jak mokro itd... , no jeszcze w śniegu w górach to tak ..ale bez jaj.. przesadzacie...
a najbardziej mnie śmieszą wypowiedzi że bez 4x4 to niema jazdy...
szkoda mi tych/nas 95% kierowców jeżdżącymi autami na 1 oś.. ,jak my sobie mamy dawać radę ... no jak...
rozumiem ze taki napęd się przydaje w ścisłe określony przypadkach ale nie popadajmy w skrajności..
być może ze jak bym kupował następne auto i miła na nie dużo pieniążków to tez bym sobie dołożył , ale było by to raczej na ostatnim miejscu..
uważaj żebyś się nie zapędził za bardzo...Zamieszczone przez Rok z BagienA na zimę i śnieg czekam ciesząc się jak dziecko. :lol:
a takie pierwsze spostrzeżenia ?Zamieszczone przez Rok z BagienJuż widzę, że nie będzie ono niskie,O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
i tak i tak ... ;-)Zamieszczone przez Rok z BagienPogrubienie moje.Zamieszczone przez Zorrgdzieś w okolicach koła podbiegunowego mieszkasz, że takie kiepskie warunki są przez cały rok?Zamieszczone przez Rok z BagienPrawda jest taka, że czy to miasto, czy wieś przez dużą część roku są kiepskie warunki do jazdy: śnieg, breja pośniegowa, błoto, deszcz etc.
Jak to "dżołk", to spoko :wink: , jak uszczypliwość to nie rozumiem :? .
chodzi o to, iż jednak większą część roku jest sucho/bez opadów. Np.: ~153dni opadów w roku dla Wrocławia, z tego kiepskie warunki to mniejszość.
IMO
Co do 4x4 w O3, no cóż minusem są:
- wyższa cena zakupu
- większa masa
- większe spalanie
- straty napędu
- większe ryzyko awarii
- patrząc na Scirocco R vs Golf R wątpliwy zysk na mokrym, krętym
- czytając zagraniczne fora wychodzi, że Haldex 5 jest gorszy niż Haldex 4 (podobno jest teraz amerykański)
Natomiast jeżeli kogoś "stać" albo potrzebuje to po to ta opcja jest.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
z 4x4 mogę:
- szybciej włączyć się do ruchu. Nie tylko na mokrym czy sliskim. Również z szutrowego pobocza, a te bywają całoroczne.
- pewniej wyprzedzić bez mrugania ASR. W mocniejszych wersjach nawet na suchym asfalcie.
- wyjechać z garażu. Zawsze.
- parkować w zaspie.
- dojechać na działkę/urlop/budowę.
- ominąć głąba na letnich oponach który stoi pod górkę.
Nawet jeśli będzie to kilka razy w roku to uważam, że warto.
Skoda daje wraz z 4x4 ESP Sport, XDS na 4 koła, wielowahacz.
Jasne, że to kosztuje (cena, ciężar, paliwo).
Na szczęście jest i Dacia i Łada i bezwypadkowe używane z DE.
test 5gear
[ Dodano: Wto 08 Paź, 13 15:16 ]
Mogę prosić o link gdzie jest jakieś porównanie? Albo gdzie piszą coś sensownego.Zamieszczone przez ZorrP
- czytając zagraniczne fora wychodzi, że Haldex 5 jest gorszy niż Haldex 4 (podobno jest teraz amerykański)
Natomiast jeżeli kogoś "stać" albo potrzebuje to po to ta opcja jest.
Z tego forum ktoś może wyciągnąć wniosek . że np nowa octavia jest gorsza od starej.
Komentarz
-
-
elektrykprosty, na właśnie ktoś musi potrzebować, bo ja np.: po drogach szutrowych czy też po budowach z kiepskimi drogami się nie poruszam.
Na urlop jakoś dojeżdżam ;-)
Na szczęście jest też wersja bez 4x4.Na szczęście jest i Dacia i Łada i bezwypadkowe używane z DE.
[ Dodano: Wto 08 Paź, 13 15:38 ]
jasneZamieszczone przez elektrykprosty[ Dodano: Wto 08 Paź, 13 15:16 ]
Mogę prosić o link gdzie jest jakieś porównanie? Albo gdzie piszą coś sensownego.Zamieszczone przez ZorrP
- czytając zagraniczne fora wychodzi, że Haldex 5 jest gorszy niż Haldex 4 (podobno jest teraz amerykański)
Natomiast jeżeli kogoś "stać" albo potrzebuje to po to ta opcja jest.
Z tego forum ktoś może wyciągnąć wniosek . że np nowa octavia jest gorsza od starej.
tutaj: http://www.forum.subaru.pl/index.php...-zanim-kupisz/
i tutaj: http://www.briskoda.net/forums/topic...facelift-yeti/
i tutaj:
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Z ust mi to wyjąłeś, lepiej bym tego nie napisał. Z tego wątku dowiedziałem się, że z ośką powinienem jeździć jakieś 3 miesiące w roku w lecie, dodatkowo zawsze patrzeć czy nie będzie padać.Zamieszczone przez leszekmwnaprawdę nie rozumiem tego zaczwytu nad 4x4..
że w jak mokro itd... , no jeszcze w śniegu w górach to tak ..ale bez jaj.. przesadzacie...
a najbardziej mnie śmieszą wypowiedzi że bez 4x4 to niema jazdy...
szkoda mi tych/nas 95% kierowców jeżdżącymi autami na 1 oś.. ,jak my sobie mamy dawać radę ... no jak...
Okazuje się, że bez 4x4 nie warto parkować w garażu, bo nie zawsze można wyjechać. Za to mając 4x4 warto pchać się w zaspy. Chyba po to, żeby pokazać innym jaki ze mnie kozak.
PRZESADZACIE
Zaliczyłem nie raz zimą góry (izery) Fiatem Panda 1.2 LPG, zaliczyłem 2 x alpy austriackie (latem) 1.4 CAXA, zimą jeżdżę i nie mam problemów.
Komentarz
-
-
I jak widac po raz kolejny, najwiecej maja do powiedzania tacy, co 4x4 nie jezdzili nigdy, albo wsiedli pojechali pod market.
Wjechac, a wjechac to jest znaczna roznica.
Ja jade na narty i nie martwie sie czy bedzie miejsce, z ktorego potem jest problem wyjechac, albo podjechac przez okoliczne gorki w trakcie opadow sniegu lub przed nimi nie stanowi problemu.
Tak, kazdy mieszka gdzie indziej. Ja mieszkam w rejonie Szczyrku, Wisly, Korbielowa. Tu kazdy ma jakies 4x4 w domu, chocby Panda albo Nive :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Tak, oczywiście:Zamieszczone przez leszekmwRok z Bagien napisał/a:
Już widzę, że nie będzie ono niskie,
a takie pierwsze spostrzeżenia ?
1. komputer jest głupi, albo zbiornik paliwa w 4x4 jest większy niż 50 l. (pokazując mi spalanie średnie 9,2 l. od tankowania jednocześnie radośnie informował mnie, że liczba kilometrów do przejechania i przejechanych to 610.... :roll: :? , czyli 6,1 x 9,2 = 56,12 l) - dodam, że w poprzedniej Octavii nie było z tym kłopotów,
2. w tej chwili komp wypluwa 9,5 l. od tankowania i 9,6 długookresowo
3. poszczególne jazdy
a. centrum Łodzi, godz. 16, przejazd 2 km (stop), przejazd 4-5 km pod market (stop), rozruch z zimnego silnika - spalanie 12,1 l
b. dojazd do Łodzi i centrum (ok. 17km) przy średniej 26-29 km/h - spalanie 9,5 l.
c. dojazd jak wyżej, ale płynniej (mniejszy ruch), średnia 39 km/h - spalanie 8,3 l.
A w kwestii 4x4, powiem tylko tyle, wejdźcie sobie na forum Subaru i tam napiszcie o bezsensowności tego napędu.
Nic dodać, nic ująć. :?Zamieszczone przez Maicroftjak widac po raz kolejny, najwiecej maja do powiedzania tacy, co 4x4 nie jezdzili nigdy, albo wsiedli pojechali pod market.
Komentarz
-
-
bo 1. nie masz, 2. zapewne mało jeździsz 3. nie jeździsz na nartachZamieszczone przez leszekmwnaprawdę nie rozumiem tego zaczwytu nad 4x4..co widać, słychać i czućZamieszczone przez MaicroftI jak widac po raz kolejny, najwiecej maja do powiedzania tacy, co 4x4 nie jezdzili nigdy, albo wsiedli pojechali pod market.
popatrz sobie dookoła i zauważ, że niektórzy mają garaże na poziomach -1 z ostrym wyjazdem pod górkę. U mnie na osiedlu jest taka megaszeregówka z 10 garażami i ciekawe dlaczego właściciele aut zimą stawiają je na początku zjazdu do garażu zamiast zjechać nimi normalnie na dół i schować do ciepełka, jak robią to latem.Zamieszczone przez mac_aaronOkazuje się, że bez 4x4 nie warto parkować w garażu, bo nie zawsze można wyjechać
i pomimo tego wszystkiego kupując kolejny samochód ponownie kryteria wyboru będą następujące - 4x4 jest? nie ma - to odpada. Jest - to mogę wziąć pod uwagę. I nie miałem żadnych wątpliwości czy 9kzł dopłacić do 4x4 czy do DSG. DSG to wygoda, czterołap to bezpieczeństwo - samochód jest przede wszystkim znacznie bardziej stabilny. A widok szybkiego kursu zakładania łańcuchów u innych czasami bezcenny - to Wierchomla w lutym br. :wink: Ja swoich nawet nie brałem - i tak chyba rozmiar nie pasuje, bo to jeszcze z O2, ale czasami w SK trzeba mieć. Bez czterołapa też przejechałem ponad 1Mkm i jakoś dałem radę - chociaż czasami bez wspomagania ręcznego się nie obeszło. Teraz mam 200kkm na czterołapie i nie planuję powrotu do ośkiZamieszczone przez ZorrCo do 4x4 w O3, no cóż minusem są:
- wyższa cena zakupu
- większa masa
- większe spalanie
- straty napędu
- większe ryzyko awarii
- patrząc na Scirocco R vs Golf R wątpliwy zysk na mokrym, krętym
- czytając zagraniczne fora wychodzi, że Haldex 5 jest gorszy niż Haldex 4 (podobno jest teraz amerykański)
[ Dodano: Sro 09 Paź, 13 09:09 ]
Rok z Bagien, zapraszam do motostat.pl i wpisywania tankowań, Będzie bardziej obiektywnie niż słuchając notorycznego kłamcy i oszusta - czyli kompa. Mój łże niemal regularnie o 0,4l, a zapomniałem zgłosić na przeglądzie
Komentarz
-
-
3 razy w roku się to może przydać w mieście , o szutrowych wyjazdach nie wspominam.Zamieszczone przez elektrykprosty- szybciej włączyć się do ruchu. Nie tylko na mokrym czy sliskim. Również z szutrowego pobocza, a te bywają całoroczne.
ile trzeba mieć koni żeby asr mrugał ? u mnie tez mruga ale niewiele , więc odpada potrzeba 4x4 / piszemy o normalnych autach typu skoda , Vw /Zamieszczone przez elektrykprostypewniej wyprzedzić bez mrugania ASR. W mocniejszych wersjach nawet na suchym asfalcie.
już to widzę jak się ryjesz w zaspę a potem nie możesz wyjechać bo na niej wisisz. napęd wtedy nie pomoże raczej , łopata tak .Zamieszczone przez elektrykprosty- parkować w zaspie.
no to fakt..reszta zostawia auta na szosie i zapierdziela na piechotę po polnych drogach.. , bez 4x4 ani rusz dojechać.Zamieszczone przez elektrykprosty- dojechać na działkę/urlop/budowę.
no tak , i znów Ci z napędem na jedną oś czekają do wiosny za tym głąbemZamieszczone przez elektrykprosty- ominąć głąba na letnich oponach który stoi pod górkę.
1. zgadza się , nie mam .Zamieszczone przez rezonbo 1. nie masz, 2. zapewne mało jeździsz 3. nie jeździsz na
nartach
2.jeżdżę co dzień do pracy 50km , i jeszcze sie kręcę dodatkowo jak każdy z nas..
3. alpy , jaworzyna kilka razy w roku , inne góry kilka razy w roku jak jest czas. i kasa. jakos daję radę. aaa... i wiesz co jeszcze zauważyłem ..? ze takich jak ja to jest kurde z parę tysięcy na parkingu obok..też dali radę ..albo ich wciągali jakoś :? ..sam nie wiem ..bez napędu 4x4 wjechali , niemożliwe raczej , tyle samochodów..
napisałem , jak się mieszka w górach jak najbardziej prawie że niezbędne i tu się zgodzę.Zamieszczone przez MaicroftTak, kazdy mieszka gdzie indziej. Ja mieszkam w rejonie Szczyrku, Wisly, Korbielowa. Tu kazdy ma jakies 4x4 w domu, chocby Panda albo Nive :szeroki_usmiech
i nie to że neguję 4x4 , na pewno pomaga czasami , ale jak czytam że na deszczu już jest zajebista różnica w prowadzeniu to mi majty spadają i przerażenie bierze jak mi się do tej pory udawało.
tak jak znajomy klient/lekarz w subaru sie zachwyca jak mu w zakrętach się trzyma a 50 na godzinę jeździ naokragło.. :diabelski_usmiech
rezon, tak jak zauważyłeś siedzę trochę teraz na forum superba i widzę tam taką tendencję że bez 4x4 nima jazdy .., skądś jakbym to znał już ..ciekawe skąd..chyba z forum OOOO :diabelski_usmiech
i tak jak napisałem wcześniej , jak będę miał kasę na to to na pewno wezmę 4x4 w następnym aucie , ale będzie to ostatnia rzecz raczej jaka domówię. może jakoś udam mi się następne 32 lata przejeździć bez tego..
aa...i rzadko , ale jeżdżę 4x4 .O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Ale ludzie tu zawzięci.
Pewno, że z napędem tylko na przód się da. Większość daje radę.
Na chińskich oponach też można. Bieżnikowanych nawet. Założę się, że na narty ludzie dojeżdżają i na letnich oponach.
Co nie zmienia faktu, że można lepiej, bezpieczniej, spokojniej. Owszem - drożej.
Czasami 4x4 to mus. Ludzie mają różne garaże, działki, hobby, przyczepy, kolejność odśnieżania, fantazję wreszcie.
Czasami 4x4 to po prostu wygoda i bezpieczeństwo.
Wracając do OIII. Zwróciliście uwagę, że w danych technicznych jest dopuszczalna obciążalność 585 kg dla TSI i 638 kg dla TSI 4x4? Ciekawe z czego to wynika?
Komentarz
-
-
to proste, działa zasada ... mam ksenony i dwustrefową klimę, następny raz też to będę chciał to mieć.Zamieszczone przez rezoni pomimo tego wszystkiego kupując kolejny samochód ponownie kryteria wyboru będą następujące - 4x4 jest? nie ma - to odpada. Jest - to mogę wziąć pod uwagę.Zamieszczone przez ZorrCo do 4x4 w O3, no cóż minusem są:
- wyższa cena zakupu
- większa masa
- większe spalanie
- straty napędu
- większe ryzyko awarii
- patrząc na Scirocco R vs Golf R wątpliwy zysk na mokrym, krętym
- czytając zagraniczne fora wychodzi, że Haldex 5 jest gorszy niż Haldex 4 (podobno jest teraz amerykański)
Maicroft mój ojciec pracuje "wolnym" zawodzie i od ~40 lat jeździ do klientów w obszarze Bielska-Białej i okolic w tym także za granicę. Nigdy nie miał napędu 4x4 jedyne na co zwracał uwagę to prześwit auta.
Powtórzę się, jak ktoś widzi konieczność 4x4 u siebie to kupuje i tyle, sam np.: zdecydowanie wolałbym 4x4 od nawigacji fabrycznej.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
tu nie chodzi o zawziętość , uwierz mi . po prostu dyskusja . może to się komuś przyda jak będzie chciał brać 4x4 , zastanowi się czy faktycznie jest to mu potrzebne.Zamieszczone przez elektrykprostyAle ludzie tu zawzięci.
Pewno, że z napędem tylko na przód się da. Większość daje radę.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-

Komentarz