Zamieszczone przez neoXs
Benzyna 98 oktanów
Zwiń
X
-
a właśnie, zastanawiam się czy lepiej tankować 95 na markowych stacjach (Shell albo BP, te dwie mam w pobliżu jedynie) czy też może lepiej 98 na mniej znanych "Stacje Paliw - Grupa Pieprzyk", wtedy różnica w cenie jest minimalna.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kurczak1985Zamieszczone przez neoXsPostanowiłem wykorzystać rabat z Lidla i zatankowałem cały bak Shell v-power nitro + 100 racing (dłużej nazwy nie było? xD). Różnicę czuć i to cholernie dużą :O w spalaniu w trasie jest tak samo, w mieście może ciut mniej ale... naciskając pedał gazu auto zbiera się duuużo lepiej. Ostatnio tak dobrze zbierał się zaraz po odbiorze z salonu. Samochód przyspiesza od razu, jest zrywny i pracuje ciut ciszej. O ile tankując v-power nie widzę żadnej różnicy, tak 100 racing mnie cholernie zaskoczyło.
Jako, że bałem się o efekt tzw. "placebo" to nic nie mówiłem pasażerom, że zmieniłem paliwo. Sami po kilkunastu minutach jazdy się mnie zapytali czy zacząłem jeździć agresywniej, czy coś robiłem przy aucie Szkoda tylko, że cena tego paliwa jest zaporowa: 6.15 zł, gdzie zwykła 95 na tej samej stacji kosztuje 5.30 :/ Możliwe, że zrobię eksperyment z Vervą 98 na Orlenie (około 5.70 zł) i jestem ciekaw jak na tym auto pojeździ. W każdym razie do zwykłej 95 chyba nie wrócę bo może spalanie jest takie samo, ale przyjemność z jazdy zauważalnie wzrosła Silniki TSI widocznie są wrażliwsze na jakość paliwa.
Btw. póki co zalałem drugi bak Racingiem 100 i sobie chwalę. Ponoć to jedyne paliwo sprowadzone, a nie 95+dodatki ale... ja tam tak średnio na to patrzę Prawdopodobnie następne tankowanie zrobię na Orlenie Verve 98 - cena sporo niższa od 100 racinga, a opinie też dobre zbiera.
Komentarz
-
-
Z benzyna jest prosta sprawa.
95 okt jest bardziej kaloryczna od 98 okt.
95 okt jest szybciej rotowalna w zbiornikach stacjiod 98.
95 zawiera więcej biokomponentów co niestety źle wplywa na ekonomię jazdy 98 nie zawiera poza paroma wyjatkami biokomponentow.
jest wiele sposobow by podnieść L.O. np poprzez dodanie eterow koronnych lub innych dostarczycieli tlenu konstytucyjnego ale to nie wykład z chemii.
98 jest komponowane na zasadzie zwiekszonej dawki detergentow stajnia Orlen i jego klenci Natomiast rafineria lotos dostarcza natywnie fantastyczni nisko siarkowe paliwo delikatnie innym zestawem dodatkow myjacych i antypiennych..
dodatkowo można kupić sobie dodatki zwiększające rzekomo osiągi a niektóre są tożsame z tymi które koncecjonerzy mieszają by zrobić paliwo premium...
morał z tego taki. Jeśli silnik potrafi przyśpieszyć zapłon na podstawie stukow to warto podnieść LO jeśli nie to olać temat.
Jeśli natomiast auto chleje ponad normę to wiedz ze coś się dzieje... czyli biokomponentow kupa i niestety to bardzo źle wpływa na silnik i osiągi pomimo ze mały udział etanolu jest do zaakceptowania
I jeszcze jedno. Zdarzalo sie kiedys ze stacja kupuje zwykla 95 i dodaje przed zrzutem vitaminki ktore tylko na badaniach wskazuja odpornosc na stuki jak 98 okt a parametry sa gorsze niz 95 i wowczas pali rowniez wiecej
[ Dodano: Wto 24 Gru, 13 23:56 ]
Edit: zatankujcie sobie np niemiecka 95. Jest inaczej skomponowana. Zasiegi są większe.
Tak samo diesel.
Komentarz
-
-
pedros - co ty bredzisz ?? jakie "eterow koronnych lub innych dostarczycieli tlenu konstytucyjnego"
Paliwo 95 tak jak pisałeś, jest bardziej kaloryczne, bo używane jest mniej eterów lub alkoholi do podniesienia liczby oktanowej.
Stąd auto będzie mniej palić benzyny 95 oktan.
Za to paliwo 98 oktan przy obrotach rzędu 4000 i da większą moc, bo więcej i szybciej się spali czyli. można dać bogatszą dawkę.
Jak auto ma dedykowane paliwo 98 to można takie lać chociaż na 95 też pojedzie zwłaszcza do normalnej jazdy czyli do 3500 obr.
Jak auto ma dedykowane 95 to lanie paliwo o większej oktanowości 98 i więcej, to marnowanie pieniędzy i budowanie sobie dobrego samopoczucia, bo nic to nie daje z praktycznego punktu widzenia.
Ze względu na Narodowy Cel Wskaźnikowy do każdego litra paliwa dodawane są biokmponenty.
Można uzyskać wysoką liczbę oktanową tylko poprzez reformowanie benzyny, ale raz jest to nieopłacalne, a dwa NCW wymusza stosowanie biokomponentów.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Basik_Ja sie zastanawiam jaki paliwo lac do RSa czy nie będzie problemów z 95. Jeden z kolegów na forum opisywał problemy po zalaniu lipnej 95 do 1.8TSI
Jak auto ma dedykowane 95 to lanie paliwo o większej oktanowości 98 i więcej, to marnowanie pieniędzy i budowanie sobie dobrego samopoczucia, bo nic to nie daje z praktycznego punktu widzenia.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig DugPaliwo 95 tak jak pisałeś, jest bardziej kaloryczne, bo używane jest mniej eterów lub alkoholi do podniesienia liczby oktanowej.
Stąd auto będzie mniej palić benzyny 95 oktan.
Za to paliwo 98 oktan przy obrotach rzędu 4000 i da większą moc, bo więcej i szybciej się spali czyli. można dać bogatszą dawkę.
Jest zupełnie odwrotnie. Paliwo 95 jest spalać się będzie szybciej niż 98, więc i auto będzie paliło więcej. I to właśnie na 95. auto będzie jeździło lepiej.
98 spala się wolniej dostarczając mniejszej ilości energii co przekłada się na moc silnika.
Komentarz
-
-
Bzdura...
Jest zupełnie odwrotnie. Paliwo 95 jest spalać się będzie szybciej niż 98, więc i auto będzie paliło więcej. I to właśnie na 95. auto będzie jeździło lepiej.
98 spala się wolniej dostarczając mniejszej ilości energii co przekłada się na moc silnika.
Na 1 czy 2 tankowaniach to można mówić o nieścisłościach ale przy nastu kkm już jest jakieś porównanie, a przynajmniej ja tak sądzę :!:
Komentarz
-
-
Co wy wypisujecie ?
Liczba oktanowa w praktyce to zdolność paliwa do zapłonu w krótkim czasie bez wystąpienia samozapłonu czyli zaburzenia prawidłowego procesu zapłonu.
Żeby to osiągnąć do benzyny reformingowej dodajemy składniki podwyższające te własności. A dodatkowo mamy obowiązek dodawania biopaliw do benzyny. Stąd dają alkohol lub etery, które są pochodnymi alkoholi, ale są droższe.
A żeby było śmieszne to te dodatki mają gorszą kaloryczność niż węglowodory. Do tego niosą ze sobą tlen, który przekłamuje stechiometrie procesu spalania.
Tak więc podnosząc oktanowość alkoholem lub eterami to tak jakbyśmy dodawali więcej wody do rozmajanej wódeczki lepiej się ją pije bo mniej gryzie w gardło, ale powoduje mniejszego kopa.
Nie patrzcie na same oktany, które są po to by spełnić normę, a nie po to by nam lepiej zrobić. Czystej benzyny już nie kupisz. Zresztą 98 bez dodatków nigdy nie było, bo śrubowanie reformingu jest nieopłacalne. Idzie więcej wodoru, katalizatora, a wydajność spada. Ekonomia.
Jeżeli zalejesz auto, które ma chodzić na 95 oktan paliwem nieoszukiwanym 95 oktan, to ono nie ma prawa jechać lepiej na 98 oktan w zakresie powiedzmy do 4000 obr. Jak wam się zdaje, że jedzie to czysta subiekcja lub paliwo nie do końca w porządku, albo to 95 oktan ma zawartość tlenu na granicy i jego kaloryczność mocno spadła.
Zresztą róbcie co chcecie, ale efekt placebo widzę działa nadal.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
W poprzednich samochodach (Uno 1.0, Cordoba i Octavia 1.6 mpi) nie czułem żadnej różnicy przy 95, a 98. Ba nawet na tym 98 auto nieco więcej paliło więc nie czułem potrzeby jej tankowania.
Przy obecnym silniku TSI czuję wyraźną różnicę między 95, a takim 100 i nie jest to efekt placebo. Powtórzę - auto z salonu wyjechało tak, że czułem "kopa" (ten mały 1.2 tsi zbiera się lepiej od 1.6 mpi ). Po pół roku jazdy na 95 ten "kop" gdzieś zniknął co mnie trochę zaniepokoiło. Po zalaniu 100 v-power racing na shellu stosunkowo szybko wyczułem różnicę. Samochód nie zbiera się lepiej niż przy odbierze z salonu, tylko tak samo. Więc być może 98/100 jest mniej chrzczone, może silnik się przeczyścił z jakiegoś syfa. Wiem tyle, że jak nacisnę gaz to auto jedzie bez zadyszki co jeszcze 3 miesiące temu mnie niepokoiło.
Silnik ma 5.5 tys km zrobione więc może jeszcze w miarę szybko reagować na zmiany paliwa.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig DugCo wy wypisujecie ?
Liczba oktanowa w praktyce to zdolność paliwa do zapłonu w krótkim czasie bez wystąpienia samozapłonu czyli zaburzenia prawidłowego procesu zapłonu.
Żeby to osiągnąć do benzyny reformingowej dodajemy składniki podwyższające te własności. A dodatkowo mamy obowiązek dodawania biopaliw do benzyny. Stąd dają alkohol lub etery, które są pochodnymi alkoholi, ale są droższe.
A żeby było śmieszne to te dodatki mają gorszą kaloryczność niż węglowodory. Do tego niosą ze sobą tlen, który przekłamuje stechiometrie procesu spalania.
Tak więc podnosząc oktanowość alkoholem lub eterami to tak jakbyśmy dodawali więcej wody do rozmajanej wódeczki lepiej się ją pije bo mniej gryzie w gardło, ale powoduje mniejszego kopa.
Nie patrzcie na same oktany, które są po to by spełnić normę, a nie po to by nam lepiej zrobić. Czystej benzyny już nie kupisz. Zresztą 98 bez dodatków nigdy nie było, bo śrubowanie reformingu jest nieopłacalne. Idzie więcej wodoru, katalizatora, a wydajność spada. Ekonomia.
Jeżeli zalejesz auto, które ma chodzić na 95 oktan paliwem nieoszukiwanym 95 oktan, to ono nie ma prawa jechać lepiej na 98 oktan w zakresie powiedzmy do 4000 obr. Jak wam się zdaje, że jedzie to czysta subiekcja lub paliwo nie do końca w porządku, albo to 95 oktan ma zawartość tlenu na granicy i jego kaloryczność mocno spadła.
Zresztą róbcie co chcecie, ale efekt placebo widzę działa nadal.
I to wlasnie napisalem....
Problemem jest lecenie w kloca przez ów dodatki które tylko i eylacznie służą do naciagania lub korekty parametrów które są badane i w efekcie otrzymujemy breje baza plus biokomponent plus dodatki.
dodatki używane do tego już są tanie i wystarczy koncentrat 1:1000 ale sa nietrwale.
Stąd auta pala więcej nawet na 95 oct bo np sztucznie podniesiono stara baze z paliwa z rezerw. ...
Nie ma zatem reguł gdzie paliwo jest dobre trzeba empirycznie podchodzić do tematu bo jedni zachwalaja premium bo jest odpowiednie do silnika a inni osiągają lepsze efekty na 95.
Z reszta samemu mozna zrobic sobie premium przy pomocy odpowidnich srodkow np Millers eco fuel
[ Dodano: Czw 26 Gru, 13 02:10 ]
Zamieszczone przez Qgarpedros, jaki z tego wniosek? Tak przekładając np. na 1.4TSI montowany w O3?
Co byś zalecał tankować? 95 czy 98?
I gdzie tankować? Lotos, Orlen, a może BP, Shell czy jeszcze inna sieć?
Gdzie tankowac... tam gdzie masz bliżej, zniżki i wygodniej....
I tak naprawde tankujesz bazy albo Orlenu albo Lotosa....
nie jestem wyrocznią przynajmniej ja bym tak robil.
Ja w tej chwili jezdze na odpowiedniku L.O 103 i sobie chwalę
[ Dodano: Czw 26 Gru, 13 02:15 ]
Zamieszczone przez Basik_Ja sie zastanawiam jaki paliwo lac do RSa czy nie będzie problemów z 95. Jeden z kolegów na forum opisywał problemy po zalaniu lipnej 95 do 1.8TSI
Komentarz
-
-
U mnie 98 w mniejszych autach (Corsa 1.2 2012 i Micra 1.2 2009) zdaje egzamin, a dokładniej spalanie spadło o około 03-04 l / 100km przy jednoczesnym delikatnym wzroście elastyczności i dynamiki. Skutkuje to większą ilością przejechanych km na zbiorniku i co ciekawe, jazda wychodzi taniej o jakieś 10-15zł na zbiorniku :twisted:
ps. odczuwalna różnica pojawia się po wyjeżdżeniu 2-3 zbiorników 98, stąd wiele osób rezygnuje po jednym zatankowaniu 98-mki.OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***
Komentarz
-
-
TomekM, A niby jakim cudem ? W typowych obrotach nie korzystasz z oktanów. Z benzyną 98 oktan jest tak jak z silnikami turbo benzyna i diesel. Jak jedziesz 2000 obr to jedziemy podobnie, ale jak dojdziesz do 4000 obr to diesel wymieka, benzyna zaczyna drugie życie i ciągnie do 6000. I właśnie w tym zakresie 4000 i wyżej 98 oktan jest lepsze, bo żeby osiągnąć daną moc, to potrzebujesz porcję mieszanki co coraz krótszy okres czasu. Dla 95 jeszcze nie zdarzysz spalić pierwszej porcji, a już druga wchodzi przez otwarte zawory, stąd obroty rosną, a cugu nie ma. (zakładając że silnik wyrobi) W 98 oktan mieszanka spali się szybciej, bo nie ma mikrospalań stukowych i generalnie paliwo oddaje energię wiązań chemicznych, a nie idzie niedopalone w spaliny.
A wypróbujecie udowodnić, że przy 98 oktanach w silnikach przystosowanych do 95 oktan lub mniej przybywa mocy i momentu. :szeroki_usmiechByła O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Mój silnik jest przystosowany do minimum 95 i więcej... Gdyby mi auto jeździło normalnie na 95 (tak jak to robiła poprzednia Octavia i Seat Cordoba) to bym dalej jeździł. Ale skoro na naszej 95 samochód dostał zadyszki i palił zauważalnie więcej niż podczas pierwszych miesięcy eksploatacji. Zaś na 98 lub 100 auto wróciło do formy jak po zakupie to różnicę czuję i widzę... Wolałbym płacić mniej niż więcej za paliwo
Komentarz
-
-
Przejrzałem ostatnio dokumenty od O3 i zwróciłem uwagę na takie dane techniczne:
1.2/1.4TSI - Benzyna bezołow. min. LO 95
1.8TSI - Benzyna bezołow. min. LO 95/91*
*użycie benzyny o mniejszej liczbie oktanowej może pogorszyć osiągi silnika
I fragment z Instrukcji Obsługi:
Zalecane paliwo – benzyna bezołowiowa o liczbie RON 95/91 (Research Octane
Number)
Należy używać benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej 95 RON. Można też
tankować benzynę bezołowiową 91 RON, ale należy się wtedy liczyć ze spadkiem
mocy silnika.
Zalecane paliwo – benzyna bezołowiowa o liczbie RON min. 95
Należy używać benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej 95 RON.
Gdy nie ma możliwości zatankowania benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej
95 RON, można awaryjnie zatankować benzynę o liczbie oktanowej 91 RON.
Benzyny o liczbie oktanowej niższej niż 91 RON nie należy tankować nawet w sytuacji
awaryjnej, ponieważ grozi to poważnym uszkodzeniem silnika!
Benzyna bezołowiowa o wyższej liczbie oktanowej
Benzyny bezołowiowej o wyższej liczbie oktanowej niż zalecana można używać
bez ograniczeń.
W samochodach zasilanych zalecaną benzyną bezołowiową o liczbie oktanowej
95/91 RON, zatankowanie benzyny o liczbie oktanowej wyższej niż 95 RON nie
spowoduje ani zauważalnego wzrostu mocy ani niższego spalania.
W samochodach zasilanych zalecaną benzyną bezołowiową o liczbie oktanowej
min. 95 RON zatankowanie benzyny o wyższej liczbie oktanowej niż 95 RON może
spowodować wzrost mocy i niższe spalanie.
Oczywiście osobną kwestią pozostaje jakość paliwa na stacjach paliw - na to jednak już nie mamy wpływu :|
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez metrotestA jakie jest zalecane paliwo dla RS TSI /2.0/. Czy Pb98 może poprawić osiągi?
Komentarz
-
-
Ja bym lał zwykłą 95 - nie sądzę, żeby 98 dała jakikolwiek odczuwalny wzrost mocy - wyjątkiem tutaj jest moment, w którym tankowaliśmy gdzieś wątpliwej jakości paliwo a potem zatankowaliśmy dobrej jakości 98 i may wrażenie, że auto dostało kopa (podobne uczucie ma się jadąc samochodem wcześnie rano zimą, kiedy powietrze przy ziemi jest bardzo gęste i wydaje nam się, że mamy dodatkowe konie pod maską).
Paliwo 98 potrzebne jest wysilonym silnikom wysoko obrotowym żeby uniknąć spalania detonacyjnego w naszych typowych 1.8 czy 2.0 TSI stosowanie paliw 98 octanowym jeżeli coś w ogóle da to IMHO będzie to na poziomie błędu pomiarowego.
Paliwa typu verva, vpowwer itp - w większości są to paliwa, których zbawienny wpływ odczulibyśmy po zrobieniu 200 - 300kkm - te paliwa w większości to co dają to spalanie, w którym produkuje się znacznie mniej nagaru - co zaśdo poprawy osiągów - nie zauważyłem żeby moje 1.8 TSI zachowywało się inaczej na 95 vpower czy vpower racing."Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
Komentarz
-
-
Zalecane masz na klapce wlewu paliwa, ZTCW to RON 95, mi w jednym salonie powiedzieli żeby lepiej jednak lać 98, a w drugim, że 95 tak jak zaleca producent. Czytając opinie o paliwach i dziwne zachowania aut TSI po zalaniu 95 jakie opisują tutaj koledzy to sam też się zastanawiam co lać. Póki co myślę, że pierwsze tankowania będą na 98, a później zrobię testy z 95 i jak nie zobaczę różnicy to zostanę przy 95.
Panoramix nie poruszyłeś jeszcze tematu czystości paliwa. Ktoś już o tym pisał, że robione były testy i silniki, które jeździły na 98 były czystsze co ma wpływ na ich żywotność. Nie wiem w jakim to jest stopniu i czy warto.agarach
EDIT. Sorry teraz dopiero doczytałem, że napisałeś o nagarach - czyli to samo o czym ja piszę.
Komentarz
-
-
@Basik_
Tyle, że ten zbawienny wpływ braku nagaru odczujemy (sorry starałem się znaleźć dość dobry artykuł na ten temat ... ale za diabła nie mogę jak tylko znajdę wkleję) po ogromnych przebiegach - coś właśnie rzędu 200 - 300kkm - poprawcie mnie jeżeli się mylę.
Rożnica na zatankowaniu 43 litrów do baku Vpower 95 vs standardowa 95 to jakieś 20zł vpower racing jakieś 36zł - kosmosu nie ma.
Ja leje standardową 95 - auto hula jak trzeba."Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez neoXsPowtórzę - auto z salonu wyjechało tak, że czułem "kopa" (ten mały 1.2 tsi zbiera się lepiej od 1.6 mpi ). Po pół roku jazdy na 95 ten "kop" gdzieś zniknął co mnie trochę zaniepokoiło. Po zalaniu 100 v-power racing na shellu stosunkowo szybko .
Ale jeżeli komuś poprawia komfort psychiczny zalanie paliwa za ponad 6 zł to czemu nie, wolny kraj Najbardziej mnie bawi zakup np. 1.2 tsi a potem kombinowanie czy rejsing zrobi mu lepiej... dżizas... :roll:Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
Komentarz