Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Benzyna 98 oktanów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Basik_
    No i tu jest problem bo te wszystkie resjing powder super extra hiper itp nie interesują mnie :wink: . Na dłuższą metę i tak nie tankowałbym takiego paliwa bo zwyczajnie jest za drogie i wolę za tą kasę kupić coś co przyniesie mi wymierną satysfakcję. Co innego gdybym jechał na tor, ścigać się wtedy mógłbym zalać taki wynalazek. Nie bardzo widzę sens lać takie wynalazki na codzień.
    To może jednak znaczek m-power? :twisted:
    "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."

    Komentarz


    • Moje odczucia po 6 tankowaniach RON98 (na początku shella potem z tańszej stacji)
      - mocy więcej raczej nie ma
      - spalanie chyba jest ciut większe (na krótkich odcinkach, spokojna trasa podobnie)
      - silnik zimny na wolnych obrotach pracuje równiej (bez odczuwalnych zmian trybu pracy)

      Jak dla mnie: przy moich przebiegach, w okresie zimowym i przy ~10gr różnicy w cenie pozostanę przy RON98.
      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Basik_
        Ja robię kolejny test 98. Zalalem ostatnio na Auchanie i zobaczymy póki co to nie widać różnicy. Zobaczymy przy kolejnym baku. Plan mam taki zeby tak ze 4 baki zalać.
        Sorry, że odkopuję temat, ale jestem bardzo ciekawy wyniku testu. Czy silnik jeszcze żyje i jak się ma

        Komentarz


        • po zakupie auta tankuje tylko 98 Shell Nitro +

          W trasie do PL musialem zatankowac 95 na jednej ze stacji. Wynik taki ze spalanie wzroslo o 0.5l/100 by po pozniejszym zalaniu V Power Racing zmalalo.
          Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
          Obecnie -> Seicento 900+LPG
          Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
          Bylo ->GOLF 3 1.8

          Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

          Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

          Komentarz


          • Shell V-Power 7.24 l/100km 3 573.48 l na 49 356.00 km
            Shell V-Power Racing 6.59 l/100km 327.52 l na 4 970.00 km
            Shell V-Power Nitro+ Racing 6.79 l/100km 2 325.68 l na 34 243.00 km



            CB Harry II ASC + Triflex

            Pozdrawiam Mirek!!

            Komentarz


            • Zamieszczone przez eaglemirek
              Shell V-Power 7.24 l/100km 3 573.48 l na 49 356.00 km
              Shell V-Power Racing 6.59 l/100km 327.52 l na 4 970.00 km
              Shell V-Power Nitro+ Racing 6.79 l/100km 2 325.68 l na 34 243.00 km
              Czyli spalanie na 98 spada o ok. 0,5 litra na 100 km. Wynik calkiem niezly. Jestem ciekawy jak tam spalanie wychodzi na paliwach z Auchan, bo w Gdansku 98 jest w cenie 95 na innych stacjach

              Komentarz


              • W Shellu Shell V-Power to paliwo 95 octanowe ??

                Dopiero Shell V-Power Racing oraz Shell V-Power Nitro+ Racing to paliwa 100 octanowe. Ten koncern nie ma normalnego 98 octanowego paliwa ??
                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Kris86
                  Zamieszczone przez Basik_
                  Ja robię kolejny test 98. Zalalem ostatnio na Auchanie i zobaczymy póki co to nie widać różnicy. Zobaczymy przy kolejnym baku. Plan mam taki zeby tak ze 4 baki zalać.
                  Sorry, że odkopuję temat, ale jestem bardzo ciekawy wyniku testu. Czy silnik jeszcze żyje i jak się ma
                  Tak silnik żyje i póki co ma się dobrze. A wynik testu taki, że nie bardzo widzę różnice między 98z Auchana a 98 z Orlenu. Pomiędzy 95 a wyżej wymienionymi 98 też nie ma różnicy. Spalanie miałem cały czas w takich samych widelkach. Teraz najczęściej leje 95.
                  Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

                  Komentarz


                  • Ja w 90% leje wlasnie 98 z auchan. Na spalanie nie patrze ale roznica jest taka ze na 98ce wogole nie szarpie, gdzie przy slabszym paliwie szarpie mi podczas gwaltownego odpuszczenia gazu
                    Black magic

                    Komentarz


                    • Jeśli to mnie pytałeś to
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      W Shellu Shell V-Power to paliwo 95 octanowe ??
                      Tak :!:
                      A oba Racing powinny być po prawdzie zsumowane bo to 100
                      Kultura pracy silnika moim zdaniem jest lepsza na 100. W ubiegłym roku tankując w Albanii i BiH 95 (innej nie było) i przy pełnym obciążeniu bagażem i osobami oraz górzystym terenem wyraźnie czułem że samochód ma większe problemy ze zbieraniem się :!:
                      Tankuję w 90% na tych samych stacjach (jeśli nie jestem na wyjazdach)



                      CB Harry II ASC + Triflex

                      Pozdrawiam Mirek!!

                      Komentarz


                      • Tak na marginesie wiedzieliscie ze V-Power Racing i Nitro+ maja do 5% zawartosci ethanolu. :twisted:

                        No i w UK Nitro+ jest 99 octanowe ;/ nie 100 jak w PL ;/
                        Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                        Obecnie -> Seicento 900+LPG
                        Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                        Bylo ->GOLF 3 1.8

                        Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                        Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                        Komentarz


                        • Teraz już chyba wszystkie mają biokomponenty i to do ok. 7% o ile się nie mylę, a ma być jeszcze więcej w najbliższych latach. Mam trochę obawy co do paliwa z Auchan'a, ale jak koledzy leją do mocniejszych silników niż mój to chyba nie jest tak źle :-) A skoro 98 jest tam w cenie 95 na innych stacjach to chyba spróbuję i zobaczymy

                          Komentarz


                          • Zgadza sie chociaz w USA udowodnili jaki wplyw ma ethanol na starsze silniki, to pomimo tego w EU nie chca o tym slyszec. Ciekaw jestem jesli mowa tu o "starszych" silnikach to jak stare one sa ?? Znajomy ma staergo Peugeota 403 (1955) po zalaniu w niemczech E10 po kilku km auto sie zagotowalo. Rozumie ze to jest stary silnik ale jesli w tak starej konstrukcji E10 zadzialalo w taki sposob to jak to dziala w nowszych silnikach ?? Wiadomo przeciez ze stare silniki byly robione bardzo solidnie. Nie to co teraz
                            Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                            Obecnie -> Seicento 900+LPG
                            Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                            Bylo ->GOLF 3 1.8

                            Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                            Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                            Komentarz


                            • tez tankuje na Auchan, i różnicy miedzy orlenem nie widze, shela tych v-power nie próbowałem
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...kal_84&start=0

                              Komentarz


                              • Na forum.skodaclub.pl właśnie wyczytałem, że podobno w przypadku stopnia sprężania powyżej 10, (10,5 jest wartością graniczną) powinno się używać benzyny 98. A zarówno 1.2 TSI jak i 1.4 TSI montowane w nowych Octaviach mają stopień sprężania 10,5. Z tego wynika, że można tankować 95, ale lepiej dla silnika jakby była to benzyna 98... I teraz bądź tu mądry i wiersze pisz :P

                                Komentarz


                                • Co pisze na klapce wlewu paliwa ?? 91/95 czy 95/98
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz


                                  • u mnie 98
                                    Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                    Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                    Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                    Bylo ->GOLF 3 1.8

                                    Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                    Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                    Komentarz


                                    • 95/95 or ONLY 98 :?:
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz


                                      • teraz nie pamietam dokladanie ale chyba 98/95 Dokladnie bede wiedizal jak wroce do domu


                                        przed warsztatem stoi 1.6 FSI i ma odwortnie 95/98

                                        [ Dodano: Czw 28 Maj, 15 12:12 ]
                                        znalazlem w necie

                                        Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                        Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                        Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                        Bylo ->GOLF 3 1.8

                                        Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                        Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez Maicroft
                                          Co pisze na klapce wlewu paliwa ?? 91/95 czy 95/98
                                          Na klapce wlewu paliwa jest napisane "MIN 95 RON/ROZ Super Premium"

                                          Cytat z instrukcji obsługi:

                                          "W samochodach zasilanych zalecaną benzyną bezołowiową o liczbie oktanowej
                                          min. 95 ROZ zatankowanie benzyny o wyższej liczbie oktanowej niż 95 ROZ może
                                          spowodować wzrost mocy i niższe spalanie."

                                          No i do tego większa odporność na spalanie stukowe, a więc większa ochrona silnika. Jeżeli się mylę niech mnie ktoś mądrzejszy z błędu wyprowadzi

                                          Komentarz


                                          • Z przymusu zatankowałem do swojej Fabii paliwo super w Niemczech i silnik zaczął równo pracować i przejechałem o 80km więcej niż na na naszym paliwie w cyklu mieszanym. Czy miał ktoś z kolegów podobne odczucia przy tankowaniu paliwa w Niemczech?

                                            Komentarz


                                            • Rico40, o wyzszej jakosci niemieckiej ropy, moglbym dluuuugo pisac Niestety jest nadal spora roznica.. Ostatnio lalem rope premium u nas i auto mialo gorsza V max niz na niemieckiej, zwyklej ropie.... Niestety nie tylko drogi mamy w polu za murzynami...

                                              Moja O3 RS

                                              Komentarz


                                              • Moje spostrzeżenia odnośnie spalania 95 i 98.

                                                Na 98 pali mniej ale tylko wg. komputera.
                                                Natomiast przy dystrybutorze wychodzi więcej.

                                                Mój wniosek: na 98 komp więcej przekłamuje, a faktycznie spalanie jest takie same lub ciut większe niż na 95.

                                                Ma to sens czy w ogóle? :szeroki_usmiech

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez ryjeks
                                                  Moje spostrzeżenia odnośnie spalania 95 i 98.

                                                  Na 98 pali mniej ale tylko wg. komputera.
                                                  Natomiast przy dystrybutorze wychodzi więcej.
                                                  Moim zdaniem nie komputer przeklamuje a dystrybutor jest trefny. Wydaje mi sie, ze nie jest mozliwe zeby na 95 dobrze odmierzal ilosc spalonego paliwa a na 98 nie. Sprobuj zatankowac na innej stacji i zobacz czy dalej bedziesz mial wieksze roznice pomiedzy komputerem a dystrybutorem na 98 niz na 95 :-)

                                                  Komentarz


                                                  • ryjeks, Tak jak pisze Kris86, No chyba że jakieś czary
                                                    A ja swoje spalanie nie podawałem z odczuć ale z faktów (przejechane na paliwach 95/98 ponad 100kkm zobacz mój post (4 od góry na tej stronie) więc nie jest to z 2 czy 3 tankowań. W stopce masz Motostat i tam w uwagach masz spalanie z kompa i z dystrybutora :!:



                                                    CB Harry II ASC + Triflex

                                                    Pozdrawiam Mirek!!

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X