Zamieszczone przez Basik_
Benzyna 98 oktanów
Zwiń
X
-
Moje odczucia po 6 tankowaniach RON98 (na początku shella potem z tańszej stacji)
- mocy więcej raczej nie ma
- spalanie chyba jest ciut większe (na krótkich odcinkach, spokojna trasa podobnie)
- silnik zimny na wolnych obrotach pracuje równiej (bez odczuwalnych zmian trybu pracy)
Jak dla mnie: przy moich przebiegach, w okresie zimowym i przy ~10gr różnicy w cenie pozostanę przy RON98.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Kris86
Zamieszczone przez Basik_Ja robię kolejny test 98. Zalalem ostatnio na Auchanie i zobaczymy póki co to nie widać różnicy. Zobaczymy przy kolejnym baku. Plan mam taki zeby tak ze 4 baki zalać.
Komentarz
-
po zakupie auta tankuje tylko 98 Shell Nitro +
W trasie do PL musialem zatankowac 95 na jednej ze stacji. Wynik taki ze spalanie wzroslo o 0.5l/100 by po pozniejszym zalaniu V Power Racing zmalalo.Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
-
Kris86
Zamieszczone przez eaglemirekShell V-Power 7.24 l/100km 3 573.48 l na 49 356.00 km
Shell V-Power Racing 6.59 l/100km 327.52 l na 4 970.00 km
Shell V-Power Nitro+ Racing 6.79 l/100km 2 325.68 l na 34 243.00 km
Komentarz
-
Zamieszczone przez Kris86Zamieszczone przez Basik_Ja robię kolejny test 98. Zalalem ostatnio na Auchanie i zobaczymy póki co to nie widać różnicy. Zobaczymy przy kolejnym baku. Plan mam taki zeby tak ze 4 baki zalać.
Komentarz
-
-
Jeśli to mnie pytałeś to
Zamieszczone przez MaicroftW Shellu Shell V-Power to paliwo 95 octanowe ??
A oba Racing powinny być po prawdzie zsumowane bo to 100
Kultura pracy silnika moim zdaniem jest lepsza na 100. W ubiegłym roku tankując w Albanii i BiH 95 (innej nie było) i przy pełnym obciążeniu bagażem i osobami oraz górzystym terenem wyraźnie czułem że samochód ma większe problemy ze zbieraniem się :!:
Tankuję w 90% na tych samych stacjach (jeśli nie jestem na wyjazdach)
Komentarz
-
-
Tak na marginesie wiedzieliscie ze V-Power Racing i Nitro+ maja do 5% zawartosci ethanolu. :twisted:
No i w UK Nitro+ jest 99 octanowe ;/ nie 100 jak w PL ;/Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
-
Kris86
Teraz już chyba wszystkie mają biokomponenty i to do ok. 7% o ile się nie mylę, a ma być jeszcze więcej w najbliższych latach. Mam trochę obawy co do paliwa z Auchan'a, ale jak koledzy leją do mocniejszych silników niż mój to chyba nie jest tak źle :-) A skoro 98 jest tam w cenie 95 na innych stacjach to chyba spróbuję i zobaczymy
Komentarz
-
Zgadza sie chociaz w USA udowodnili jaki wplyw ma ethanol na starsze silniki, to pomimo tego w EU nie chca o tym slyszec. Ciekaw jestem jesli mowa tu o "starszych" silnikach to jak stare one sa ?? Znajomy ma staergo Peugeota 403 (1955) po zalaniu w niemczech E10 po kilku km auto sie zagotowalo. Rozumie ze to jest stary silnik ale jesli w tak starej konstrukcji E10 zadzialalo w taki sposob to jak to dziala w nowszych silnikach ?? Wiadomo przeciez ze stare silniki byly robione bardzo solidnie. Nie to co terazObecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
-
Kris86
Na forum.skodaclub.pl właśnie wyczytałem, że podobno w przypadku stopnia sprężania powyżej 10, (10,5 jest wartością graniczną) powinno się używać benzyny 98. A zarówno 1.2 TSI jak i 1.4 TSI montowane w nowych Octaviach mają stopień sprężania 10,5. Z tego wynika, że można tankować 95, ale lepiej dla silnika jakby była to benzyna 98... I teraz bądź tu mądry i wiersze pisz :P
Komentarz
-
u mnie 98Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
-
teraz nie pamietam dokladanie ale chyba 98/95 Dokladnie bede wiedizal jak wroce do domu
przed warsztatem stoi 1.6 FSI i ma odwortnie 95/98
[ Dodano: Czw 28 Maj, 15 12:12 ]
znalazlem w necie
Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
-
Kris86
Zamieszczone przez MaicroftCo pisze na klapce wlewu paliwa ?? 91/95 czy 95/98
Cytat z instrukcji obsługi:
"W samochodach zasilanych zalecaną benzyną bezołowiową o liczbie oktanowej
min. 95 ROZ zatankowanie benzyny o wyższej liczbie oktanowej niż 95 ROZ może
spowodować wzrost mocy i niższe spalanie."
No i do tego większa odporność na spalanie stukowe, a więc większa ochrona silnika. Jeżeli się mylę niech mnie ktoś mądrzejszy z błędu wyprowadzi
Komentarz
-
Kris86
Zamieszczone przez ryjeksMoje spostrzeżenia odnośnie spalania 95 i 98.
Na 98 pali mniej ale tylko wg. komputera.
Natomiast przy dystrybutorze wychodzi więcej.
Komentarz
-
ryjeks, Tak jak pisze Kris86, No chyba że jakieś czary
A ja swoje spalanie nie podawałem z odczuć ale z faktów (przejechane na paliwach 95/98 ponad 100kkm zobacz mój post (4 od góry na tej stronie) więc nie jest to z 2 czy 3 tankowań. W stopce masz Motostat i tam w uwagach masz spalanie z kompa i z dystrybutora :!:
Komentarz
-
Komentarz