1.2 tsi 105 km vs 1.6 tdi 105 km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tomek000
    Ambiente
    • 2013
    • 143
    • Octavia II (1Z3)
    • CBZB 1.2 TSI 105 KM
    • DADA 1.5 TSI 150 KM

    u mnie też 3st dzisiaj, trasa 9km z jednym postojem pod paczkomatem wynik 6.3 bez postoju byłoby 6, latem jest około 5.3-5.5 czasami nawet 4.9 ale to już musi się dobrze ruch rozłożyć

    edit. u mnie trasa w mieście, wyjazd z osiedla 1.5km i DTŚ, brak świateł przelotowa 80-100km/h
    Kodiaq 1.5 DSG Style

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      No a czy DTS to miasto Z 10km takiej trasy to wlasnie tyle powinno byc. Z "trasy" po naszych drogach krajowych to mi wychodzi teraz przewaznie 5-5,5l przy sredniej ~50 (jezdzi sie przeciez po drogach gdzie jest 50-70-90, do tego stoi na swiatlach, przejsciach dla pieszych itd. taka dla przykladu droga DK52). Z autostrady zapietej na tempomacie przy 120 wychodzi tez w takich granicach.

      Gdzies tu kolega pisze o 1.2TSI i jak sam pisze z kapeluszem na glowie srednie spalanie ma na poziomie 5l
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Tomek000
        Ambiente
        • 2013
        • 143
        • Octavia II (1Z3)
        • CBZB 1.2 TSI 105 KM
        • DADA 1.5 TSI 150 KM

        DTS to zdecydowanie nie miasto ale jest zimny start + krótki odcinek itd,

        2km przed metą miałem 90st
        przy wyjeździe z osiedla ciepło w aucie

        2 powyższe według wielu znawców jest niemożliwe, a jednak...
        Kodiaq 1.5 DSG Style

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          Cieplo w srodku jest, jak sie wlaczy nadmuch na szybe Wtedy dziala elektryczna grzalka i jest ok.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • xtremesystems
            RS
            • 2010
            • 2254
            • Hyundai

            nie wiem co tu się dużo glowic. 1.6 tdi spali mniej niz 1.2 tsi. nie ma tu filozofii. 1.2 tsi tez nagrzewa sie koszmarnie długo z tego co rozmawiałem na zlocie z jego właścicielami.

            jak widzę wyniki w okolicach 5 litrow z trasy dla tsi to wiem ze to jakaś pusta droga pokonywana 60 na godzinę.

            jak jechałem wczoraj powoli z mszany do lodzi mialem średnia 90 i spalanie rowno 5.0. lewy pas caly czasz mniw wyprzedzał a na prawym co chwila zawalidrogi co na budziku mieli na 100tce okolo 70. a na autostradzie ok 90 - 100. w tym minalem piekne biale polo z napisem tsi.
            da sie zejsc do 5l tsi? da
            az mojej kobicie zwróciłem uwagę na to polo. bo funkiel nówka z salonu i 90 na autostradzie

            Komentarz

            • paweł2
              L&K
              • 2010
              • 1405

              Zamieszczone przez Maicroft
              Dzis bylo rano 3'C i moja trasa 4km z jednym postojem od domu zakonczyla sie spalaniem 9,5l :lol: Jak ze dwa tygodnie temu bylo okolo 10'C to bywalo ze bylo mniej niz 8,5l. Zima bedzie 11-12l 8)
              Cholera ile to pali :shock: Mi mniej bierze Astra 1.6PB.
              Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

              Komentarz

              • MF
                Drive
                • 2009
                • 40

                Ale do zestopniowania skrzyni w 1,6 nie mogę się przyzwyczaić po BKD. Trzeba ciągnąć znacznie dłużej, bo jak spada poniżej 2 tys. RPM to ten silnik się jak dla mnie męczy.
                No chyba, że ktoś lubi jeździć wg tego cudnego ekopodpowiadacza "Ekoporady" jeszcze mi się też pokazywały (zmieniaj bieg, zamykaj szybę, itp.), to się akurat na szczęście dało wyłączyć.
                Na autostradzie już ładnych parę razy złapałem się na szukaniu szóstki :lol:

                Komentarz

                • lukaszc2
                  Rider
                  • 2013
                  • 376

                  Zamieszczone przez Tomek000
                  przy wyjeździe z osiedla ciepło w aucie

                  2 powyższe według wielu znawców jest niemożliwe, a jednak...
                  A może w tym TDI jest zamontowany tzw "dogrzewacz" w niektórych samochodach diesla w VW były seryjnie dogrzewacze. U mnie poniżej 4 stopni po odpaleniu silnika samoczynnie załącza sie Webasto i dogrzewa silnik. Po 300-400 metrach (+ plus wyjazd z bramy (przy 3 stopniach na dworzu)) mam 90 stopni. Jak jak jest powyżej 5 to nagrzewa się bardzo długop bez Webasta (około 5km) Nie wiem jak długo jedziesz do wyjazdu z osiedla ale coś mi się wydaje, że bez dogrzewacza to byś nawet lekko ciepłego powietrza nie poczuł. Posłuchaj po odpaleniu czy coś nie buczy w prawym nadkolu, albo zobacz na maxi docie czy ci coś nie pobiera 0,5 litra na godzinę (odbiorniki komfort) a przy 90 stopniach nie spada. Miałem diesla i przy -15 stopniach to po 15 km po mieście się nie zdążył nagrzać.
                  Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    Kiedys mialem Nexie, ktora po wyjechaniu przed brame i zamknieciu bramy miala 90'C, a jak wyjechalo sie sprzed bramy to po 500metrach bylo 90'C :lol: Przy przesiadce z diesla ktory grzal sie dlugo to byl kosmos
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Tomek000
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 143
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                      • DADA 1.5 TSI 150 KM

                      lukaszc2, nie mam najmniejszych wątpliwości, auto ma elektryczną grzałkę :kciukgora

                      webasto nie wątpliwie jest lepszym rozwiązanie, ale niestety odpowiednio droższym
                      Kodiaq 1.5 DSG Style

                      Komentarz

                      • Alf
                        Ambiente
                        • 2013
                        • 169

                        Lukaszc2, a z ciekawości, to czy możesz wymusić pracę webasto po ruszeniu, gdy temp. na zewnatrz jest powyzej tych 5 stopni?
                        O3 1,4 TSI 140KM Elegance
                        Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
                        Przebieg-ponad 25 000 km ...

                        Komentarz

                        • lukaszc2
                          Rider
                          • 2013
                          • 376

                          Tak mogę włączyć system w czasie jazdy nawet jak temperatura jest powyżej 5 stopni (nawet przy 30 stopniach). Można go odpalić na 3 sposoby albo wciskając przycisk na panelu klimatyzacji, albo używając pilota, albo (to ustawienie troszkę trudne w czasie jazdy) poprzez radio w ustawieniach samochodu) oczywiście system pozostaje włączony w czasie jazdy do osiągnięcia przez płyn 90 stopni potem się wyłącza (znaczy lampka od Webasto się pali ale jak silnik pracuje a płyn ma 90 stopni system jest wyłączony).

                          Inaczej jest jak temperatura jest poniżej około 4 stopni a silnik jest zimny po odpaleniu silnika system się sam włączy i nie mam jak go wyłączyć dopiero jak płyn osiągnie 90 stopni to się wyłączy. (chyba, że jest rezerwa paliwa lub słaby akumulator to nie załączy)
                          Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                          Komentarz

                          • tomekb1
                            Rider
                            • 2013
                            • 352

                            Zamieszczone przez Tomek000
                            lukaszc2, nie mam najmniejszych wątpliwości, auto ma elektryczną grzałkę :kciukgora

                            webasto nie wątpliwie jest lepszym rozwiązanie, ale niestety odpowiednio droższym
                            Jak to wygląda w odbiornikach komfort ? Ile paliwa zużywa i jak długo?
                            Pozdrawiam
                            Tomek

                            Komentarz

                            • Tomek000
                              Ambiente
                              • 2013
                              • 143
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                              • DADA 1.5 TSI 150 KM

                              tomekb1 szczerze to nie wiem co to jest to jest odbiornik komfort

                              różnica w spalaniu na postoju to około 0,3-0,4l/h, podczas jazdy nie wiem czy w ogóle taka jest, a jeśli jest to nie potrafię jej wychwycić
                              Kodiaq 1.5 DSG Style

                              Komentarz

                              • tomekb1
                                Rider
                                • 2013
                                • 352

                                Wychwycić można na maxi docie , tam gdzie pokazuje ile klima bierze.

                                [ Dodano: Sro 13 Lis, 13 20:44 ]
                                Z resztą jeśli na jalowym jest różnica 0, 3 l/h to jadąc z prędkością 100 km/h bedzie właśnie 0, 3 l/100 km
                                Pozdrawiam
                                Tomek

                                Komentarz

                                • Tomek000
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 143
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                                  • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                  tomekb1 myśle że Twoje wyliczenie (0,3l/h - 0,3l/km) jest zbyt daleko idącą nadinterpretacją bo inny będzie dzielnik (km) jeśli przejedziemy 40, 80, 120 km w ciągu tej godziny a spalanie dla grzałki liczymy w litrach na godzinę a nie km.

                                  Wychwycenie wyższego spalania chwilowego jest możliwe na postoju, ale podczas jazdy już nie bardzo.

                                  W praktyce podejrzewam, że podczas jazdy alternator/silnik generuje na tyle prądu że grzałka powoduje pomijalne obciążenie podczas jazdy, co innego na postoju, stąd podejrzewam podniesienie obrotów biegu jałowego podczas pracy grzałki.

                                  Powyżej użyłem określeń "podejrzewam", "myśle" bo to moje domysły na podstawie obserwacji zachowania auta.
                                  Kodiaq 1.5 DSG Style

                                  Komentarz

                                  • rezon
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 1894
                                    • Volvo
                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Zamieszczone przez Tomek000
                                    W praktyce podejrzewam, że podczas jazdy alternator/silnik generuje na tyle prądu że grzałka powoduje pomijalne obciążenie podczas jazdy, co innego na postoju, stąd podejrzewam podniesienie obrotów biegu jałowego podczas pracy grzałki.
                                    Jeśli dla utrzymania pracy silnika i zasilania trzeba podnosić obroty biegu jałowego to obciążenie nie jest pomijalne tylko kilka kW

                                    Komentarz

                                    • Tomek000
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 143
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                                      • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                      Zamieszczone przez rezon
                                      Zamieszczone przez Tomek000
                                      W praktyce podejrzewam, że podczas jazdy alternator/silnik generuje na tyle prądu że grzałka powoduje pomijalne obciążenie podczas jazdy, co innego na postoju, stąd podejrzewam podniesienie obrotów biegu jałowego podczas pracy grzałki.
                                      Jeśli dla utrzymania pracy silnika i zasilania trzeba podnosić obroty biegu jałowego to obciążenie nie jest pomijalne tylko kilka kW
                                      Zgoda, tylko ile tych kW jest generowane na biegu jałowym a ile przy 2k obr a mniej wiecej z takimi albo wyższymi obrotami jeździmy, a wtedy już obciążenie trochę się "gubi", to miałem na myśli :kciukgora

                                      coś kojarzę że grzałka ma 2kW (może mnie ktoś poprawi?)
                                      Kodiaq 1.5 DSG Style

                                      Komentarz

                                      • Zorr
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2110

                                        w wątku równoległym i dot. webasto http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=webasto
                                        jest na zdjęciu jak w pysk strzelił 5kW
                                        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          Ale mieszamy pojecia.

                                          Webasto nie jest obciazeniem o mocy 5kW dla samochodu, sam wentylator, dwie pompki nie potrzebuja do pracy mocy 5kW z alternatora i akumulatora.


                                          To jest moc cieplna urzadzenia grzewczego zainstalowanego w aucie jakim jest webasto - to jak piec centralnego ogrzewania w domu. I tu do napedzenia urzadzenia potrzebne jest paliwo, ktore przetwarzane jest w moc cieplna 5kW. Ile W trzeba do utrzymania pracy webasto mozna policzyc. Trzeba znac zapotrzebowanie na moc pompek i wentylatora, ktory idzie na 1 lub 2 biegu.

                                          Co innego grzalka w nadmuchu przedniej szyby aktywowana po nacisnieciu guzika odmrazania przedniej szyby (pierwszy z lewej). Ta faktycznie jest elementem, ktory zabiera x kW z auta, bo do jego napedzenia potrzebna jest energia elektryczna, a ta bierze sie z pracy alternatora.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • Zorr
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2110

                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            Ale mieszamy pojecia.

                                            Webasto nie jest obciazeniem o mocy 5kW dla samochodu, sam wentylator, dwie pompki nie potrzebuja do pracy mocy 5kW z alternatora i akumulatora.
                                            tak mieszamy różne pojęcia...

                                            IMO
                                            natomiast te 5kW wyjściowe jest "pobierane" z paliwa i o ile nie poruszamy kwestii żywotności/wpływu na aku samochodu tylko spalanie, to chyba nie robi dużej różnicy czy te 5kW idzie bezpośrednio z paliwa czy z pracującego silnika, bo i tak głównym źródłem energii jest paliwo.
                                            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                            Komentarz

                                            • lukaszc2
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 376

                                              Zamieszczone przez Tomek000
                                              coś kojarzę że grzałka ma 2kW (może mnie ktoś poprawi?)
                                              Chyba jednak kolego Cię poprawię jakby grzałka miała moc 2kW to pobierała by około 166,6 ampera prądu, takiego obciążenia (stałego) nie wytrzymał by akumulator, alternator nawet na maksymalnych obrotach też nie daje 166 amper grzałka na pewno nie ma 2 kW. Zresztą nie widziałem w samochodzie bezpiecznika 200 amper, już nie wspomnę o grubości przewodu, który musiałby zasilać taką grzałkę. Sądzę, że taka grzałka ma góra 150 W.

                                              [ Dodano: Czw 14 Lis, 13 14:31 ]
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              Trzeba znac zapotrzebowanie na moc pompek i wentylatora, ktory idzie na 1 lub 2 biegu.
                                              Wentylator po włączeniu Webasto niezależnie od ustawienia pokrętła włącza się w połowie swojej mocy odpowiada to ustawieniu pokrętła na pozycje 3 (w OIII jest 6 biegów (położeń pokrętła))

                                              W OIII z fabrycznym systemem Webasto jest montowany akumulator o większej pojemności i alternator o większej wydajności, wiec proszę się nie sugerować opiniami kolegów którzy dokładali system, że pada akumulator, może tak być jak domontuje się Webasto i zostawi się oryginalną pojemność akumulatora. W wątku dotyczącym Websto wstawiałem informacje o pojemnościach akumulatora w samochodzie z systemem i bez niego.

                                              Wklejone z innego wątku:
                                              Producent do samochodu z Webasto i ogrzewanymi siedzeniami montuje większy akumulator, u siebie przy silniku 1,2 TSI mam 68Ah a kolega w 1,8 TSI bez Webasto ma 58 Ah (sprawdziłem osobiście)
                                              _________________
                                              Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                                              Komentarz

                                              • Tomek000
                                                Ambiente
                                                • 2013
                                                • 143
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                                                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                                Zamieszczone przez lukaszc2
                                                Zamieszczone przez Tomek000
                                                coś kojarzę że grzałka ma 2kW (może mnie ktoś poprawi?)
                                                Chyba jednak kolego Cię poprawię jakby grzałka miała moc 2kW to pobierała by około 166,6 ampera prądu, takiego obciążenia (stałego) nie wytrzymał by akumulator, alternator nawet na maksymalnych obrotach też nie daje 166 amper grzałka na pewno nie ma 2 kW. Zresztą nie widziałem w samochodzie bezpiecznika 200 amper, już nie wspomnę o grubości przewodu, który musiałby zasilać taką grzałkę. Sądzę, że taka grzałka ma góra 150 W.
                                                napewno ma wiecej niż 150W, ~200W pobierają światła mijania (i cała reszta) jak włączymy drogowe, grzanie lusterek szyb itd itd to obroty nie zmieniają a pobór jest spooooro większy nic 150W

                                                z tymi 2kW to racja trochę przesadziłem, znalazłem w necie że grzałka ptc do fiata ma 750W, rozrusznik w 1.6TDI ma 1,7kW, alternator 140A

                                                powyższe tylko potwierdza, że grzałka ma mały wpływ na spalanie w trakcie jazdy
                                                Kodiaq 1.5 DSG Style

                                                Komentarz

                                                • Zorr
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2110

                                                  tak tylko do Waszej dyskusji ekstra spalanie urządzeń w golfie 1.4tsi (aczkolwiek nie podali dla jakiej prędkości)

                                                  Air Condition up to 2.00 l/100km
                                                  Interior fan, min. 0.08 l/ 100km
                                                  Interior fan, med. 0.36 l/ 100km
                                                  Interior fan, max. 0.51 l/ 100 km
                                                  Rear windscreen heater 0.30 l/ 100km
                                                  Heated mirrors 0.04l/ 100km
                                                  Seat heating 0.36 l/ 100km

                                                  Webasto - stawiałbym na ekstra 1l/100km.

                                                  może komuś kto zna pobór prądu dla w/w urządzeń udałoby się policzyć relację pobór prądu do zwiększonego spalania?
                                                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                  Komentarz

                                                  • lukaszc2
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 376

                                                    Webasto pobiera około 0,7 litra na godzinę przy max obciążeniu przy utrzymywaniu temperatury około 0,350 litra na godzinę (dane na podstawie "odbiorniki komfort" na maxi-dot).
                                                    Ciężko nawet pisać, że Websto zużywa ileś tam na 100 km bo raczej używa się tego na postoju lub do dogrzania silnika a raczej przez 100 km Websto nie pracuje nagrzeje płyn i się wyłącza samoczynnie
                                                    Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...