1.2 tsi 105 km vs 1.6 tdi 105 km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dig Dug
    L&K
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1306
    • Seat

    Ja miałem w Golfie IV i praktycznie nie odczuwałem zużycia paliwa przez Webasto. Więcej żarła klima latem.
    Próbowałem ogarnąć temat poprzez jazdę rano bez Webasto, silnik nie nagrzewał się zanim dojechałem do pracy 5km wskazówka ledwo drgnęła. W drugim wariancie używałem Webasto. Silnik nie nagrzewał się do 90, kończyło się na 60-70 stC po tych 5 km, ale ciepełko było zaraz. Próbowałem przez 2 cykle tankowania. I nic nie osiągnąłem. W jednym i drugim przypadku spalanie było podobne. Tj. średnia z trasy dojazdowej do pracy.

    Webasto jest super, ale nie za te pieniądze. :evil:
    Była O1 jest F2.

    Komentarz

    • Zorr
      RS
      • 2011
      • 2110

      Zamieszczone przez Dig Dug
      ...
      Webasto jest super, ale nie za te pieniądze. :evil:
      no trochę kosztuje, ale jak już się kupi, to głupotą byłoby nie-włączać ze względu na ekstra 5zł, które trzeba wydać na paliwo raz na 100km.
      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

      Komentarz

      • tomekb1
        Rider
        • 2013
        • 352

        Zamieszczone przez Tomek000
        tomekb1 myśle że Twoje wyliczenie (0,3l/h - 0,3l/km) jest zbyt daleko idącą nadinterpretacją bo inny będzie dzielnik (km) jeśli przejedziemy 40, 80, 120 km w ciągu tej godziny
        Tomek, właśnie dlatego przyrownalem to do jazdy z prędkością 100 km/h. Jeśli jakiś odbiornik zużywa stałą ilość paliwa równą x l/h, to właśnie przy prędkości 100 km/h bedzie zużywa właśnie x l/100 km. Przy v=50 km/h bedzie to 0,5x l/100 km. Im szybciej jedziemy tym odbiornik bedzie mniej paliwa na każde 100 km zażywał.
        Pozdrawiam
        Tomek

        Komentarz

        • Zorr
          RS
          • 2011
          • 2110

          Zamieszczone przez tomekb1
          Tomek, właśnie dlatego przyrownalem to do jazdy z prędkością 100 km/h. Jeśli jakiś odbiornik zużywa stałą ilość paliwa równą x l/h, to właśnie przy prędkości 100 km/h bedzie zużywa właśnie x l/100 km. Przy v=50 km/h bedzie to [shadow=red:59e72fc660]0,5x [/shadow:59e72fc660]l/100 km. Im szybciej jedziemy tym odbiornik bedzie mniej paliwa na każde 100 km zażywał.
          2x ??
          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

          Komentarz

          • tomekb1
            Rider
            • 2013
            • 352

            Oczywiście, że 2x. Poszedłem nie w tę stronę. Przepraszam za pomyłkę.
            Pozdrawiam
            Tomek

            Komentarz

            • paweł2
              L&K
              • 2010
              • 1405

              Zamieszczone przez Sweetdream
              oczny przebieg ok 45 0000 km
              stosunek miasto/trasa 25/75
              chciałbym sprzedać samochód max po 4 latach
              W takim przypadku tylko 1.6TDI.
              Roznica w zakupie 1.2TsI a 1.6TDI ile? 10k?
              Skromnie liczac 5zl za 100km oszczednosci daje nam 2500zl rocznie x4lata i jest 10k.
              Czyli na zero ale po tych 4 latach z 7k dostaniemy wiecej za disla przy sprzedazy.
              Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

              Komentarz

              • Prim
                L&K
                • 2013
                • 1040
                • Audi

                To ja wole sprzedać to 1.2 po 4 latach za jeszcze rozsądne pieniądze i wpłacić 50% na nowy...
                Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                VW Jetta 1.2 TSI

                Komentarz

                • Dig Dug
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1306
                  • Seat

                  Zorr - webasto jest pod względem użytkowym super. Ja mogłem włączyć przyciskiem po wejściu do auta i załączało się ono na 15 minut lub do osiągnięcia 90 st C. Mogłem też ustawić na określoną godzinę i to było najpiękniejsze, bo nastawiałeś na 6:30 i wchodząc do pracy po 10 minutach grzania się auta miałeś w zimie ciepełko w aucie i silniku. Śnieg z szyby odtajał i wystarczyło wycieraczkami ruszyć. Piękna sprawa. Ale Golf był sprowadzony z zachodu i miał w standardzie wszystko, do nowego auta mnie nie stać.
                  Była O1 jest F2.

                  Komentarz

                  • adamusek
                    Rider
                    • 2010
                    • 331

                    webasto piekna sprawa, mnie musi wystarczyc garaz
                    i witam krajana
                    Prowadzi NaviExpert Lifetime
                    Ostrzega Yanosik
                    Nagrywa Vicovation TF-2 EZ

                    Komentarz

                    • Dig Dug
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1306
                      • Seat

                      Jako, że ostatnio jeździłem 1.2 TSi 105km w Rapidzie (auto zastępcze zrobiłem ok 150 km miasto i trasa), a Skodą Fabia 1 1,6 TDi to mam chyba z 2000 km nalatane, co nie jestem kierowcą w firmie, wzięło mnie na refleksje i napisałem już o 1,2 TSi w wątku o tym silniku. Tu chciałem się odnieść do porównania 1,2 TSi i 1,6TDi w aspekcie możliwości jazdy / spalanie / sens zakupu.

                      Tak jak pisałem mi wychodziło w 1,2TSi 60-100 km/h jakieś 7 sekund liczone "na gębę". Tą samą metodą w 1,6 TDi wychodziło też 7 sekund. Dla 80-120 km/h w Tsi było jakieś 10 sekund, ale już 1,6 TDi robiło to wg. mnie w jakieś 9 sekund. Z błędem pi razy oko.

                      Wyniki są nie ważne, ważne jest to, że kosiarka wyrabia. Serio to byłem zaskoczony, że tak dobrze idzie.

                      Wrażenia z jazdy są na korzyść TDi, ale to wiadomo. Dostajesz strzała w plecy i zdaje Ci się, że masz mega moc. A pomiary mówią co innego. Na co dzień jeżdżę 1,4 16V.

                      Spalanie przy spokojnej jeździe jest w TSi naprawdę niskie. Nie tankowałem, ale z obserwacji komputera jazda 80-120 jest co najmniej litr niższa niż w moim 1,4 16V. Tak samo butowanie. Tu pokazują się wartości 20-30 litrów, a w 1,4 16V 40-50 i więcej.
                      Wg mnie zejście do średniej 5 na trasie jadąc spokojne 100-120 jest możliwe. W 1,4 16V jazda 100-115 dawała mi 6,2 z tankowania, 6,0 z komputera. TSi trochę dzieki skrzyni 6 biegowej daje możliwość oszczędnej jazdy.

                      W TDi jak jedziemy spokojnie to fakt spali mało, ale jak koledzy rzucą się na Warszawę , to na baku zrobią 550 km i musza tankować, ale to jest jazda do 160 km/h i częste wyprzedzanie. Ja jeżdżę spokojnie, ale poniżej 5 na trasie nie schodzę (może przez to, że też wyprzedzam).

                      Reasumując ja po jazdach brał bym 1,2 TSI zamiast 1,6 TDi. TDi jest głośny ( Fabia 2), kierownica wibruje, czuć na nogach wibracje od podłogi czy konsoli środkowej, na wolnych obrotach wyraźnie słychać silnik. Biegi są dziwnie ze stopniowane bo jadąc zwyczajowe około 60 km/h na 4 mamy niskie obroty i silnik się męczy, drga a próbując docisnąć nawet podpowiadać karze zrzucić na 3. Przy 80 km/h na 5 jest to samo.
                      W 1,2TSi tego nie ma. Silnik jest bezgłośny, mruczy. Nic nie drga, a przy tych prędkościach na tych biegach silnik się nie męczy. I co ważniejsze, w TDi sprzęgło tak ciężko chodzi w porównaniu czy to z 1,2 TSI czy moim 1,4 16V, że aż noga zaczyna boleć jak pojeździmy po mieście.

                      Nie jeździłem w Octavii 3 (zlikwidowali Skodę w Krośnie) i nie wiem jak załatwili sprawę hałasu, wibracji w 1,6TDi.

                      Dla mnie do zwykłego użytkowania 1,2 TSi jest przyjaźniejszy dla kierowcy. Pewnie pali średnio 1 litr więcej może i do 1,5 litra, ale oprócz tego, że na stacji paliw nie czuję czym jeżdżę to w codziennej eksploatacji, w przeciwieństwie do 1,6 Tdi, który jest w takim aucie jak Fabia 2 wszechobecny. Każdy element jazdy daje nam znać, że silnik jest cięższy i że to diesel. Jeżdżę czasem jako pasażer w Octavii 2 Fl 1,6Tdi i jest poprawa w stosunku do Fabii 2, ale głównie na hałasie, który jest mniej uciążliwy, ale do 1,2 Tsi w Rapidzie jeszcze mu brakuje. Podobnie wibracje. Czuć je delikatnie i widać jak kierownica lekko drga, minimalnie, ale w 1,2 Tsi w Rapidzie tego nie ma wcale. Teraz jestem w stanie sobie wyobrazić jak koledzy piszą, że w TSi w Octavii czy silnik chodzi można stwierdzić po obrotomierzu, bo go nie słychać.

                      Przy przebiegach rzędu do 15 tysięcy rocznie lub większych, ale często z rodziną, gdzie cisza i płynność jazdy jest dla dzieci ważna nie widzę sensu kupować 1,6 TDi. Większe przebiegi to już zaczyna ekonomika rządzić.

                      1,6 Tdi jest dobrym silnikiem idzie naprawdę dobrze, aż dziwne że z tak małego są takie osiągi. Krótka jazda z butowaniem, wgniataniem w fotel jest fajna, ale po przejażdżce 1,2 TSi można zmienić zdanie, bo dostajemy plusy TDi (osiągi) bez minusów (hałas, wibracje) i do tego 10 tysięcy taniej, ze skrzynią 6 biegową. Ja polecam silniki TSi, a dla mających mniej pieniędzy 1,2 TSi jako wystarczający do normalnej jazdy.

                      Co ciekawe nastawiłem się na 1,4 TSI od samego początku, ale teraz po tych jazdach Rapidem 1,2 TSi nie wiem czy 5 tysięcy dopłaty da mi na tyle dużą różnicę, by iść w to. Robię do 10 tys rocznie w jazdach podmiejskich i miasto, a trasa to może 3 tys rocznie z tych marnych 10 tysięcy. No nic mam jeszcze 2 lata na zastanowienie Może zamiast do 1,4 TSi dopłacę do webasto ?
                      Była O1 jest F2.

                      Komentarz

                      • paweł2
                        L&K
                        • 2010
                        • 1405

                        Zamieszczone przez Dig Dug
                        Co ciekawe nastawiłem się na 1,4 TSI od samego początku, ale teraz po tych jazdach Rapidem 1,2 TSi nie wiem czy 5 tysięcy dopłaty da mi na tyle dużą różnicę, by iść w to. Robię do 10 tys rocznie w jazdach podmiejskich i miasto, a trasa to może 3 tys rocznie z tych marnych 10 tysięcy. No nic mam jeszcze 2 lata na zastanowienie
                        W takim razie to 1.2TSI 105ps bedzie najlepszym,najrozsadniejszym rozwiazaniem
                        Ps;Chyba w ostatnim AS byl taki eksperymeny dali ludziom do jazdy O3 1.2 TsI 105ps i potem sie pytali o wrazenia i mieli powiedziec jaka poj i moc byla w aucie ktorym jezdzili i tylko jeden na bodajze 20-stu trafil wiekszosc mowila ze to 1.6-2.0l i 130-150ps
                        Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                        Komentarz

                        • rezon
                          RS
                          • 2006
                          • 1894
                          • Volvo
                          • AKL 1.6 MPI 101 KM
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          wystarczyłoby posadzić cztery osoby od razu odczuliby różnicę

                          Komentarz

                          • Dig Dug
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1306
                            • Seat

                            rezon, fakt, przy 4 zaczęła by się zwiększać różnica, ale większość czasu pewnie z 90% jedziemy sami lub maks w 2 osoby.
                            Ja sam 98% jazdy to sam z córką do przedszkola, najwyżej żona dokłada 50 kg.
                            Tak więc dla tych kilku dłuższych jazd z pełnym obciążeniem nie wiem czy warto kruszyć kopie. 1,4TSi jest droższe 5000 zł, 1,6TDI ok 11000 zł. Fakt jest taki, że 1,2 TSi jeździ dużo lepiej niż dawne 1,6 MPi, a z obciążeniem sam kierowca osiągi masz na poziomie 1,6TDI, a co więcej ma skrzynie 6.

                            Jakby nie patrzeć to różnica w cenie jest kosmiczna, a osiągi i spalanie niestety nie. Zresztą decyzja należy do każdego z kupujących indywidualnie, a nasze dywagacje mają tylko naświetlić nasze subiektywne odczucia.
                            Była O1 jest F2.

                            Komentarz

                            • paweł2
                              L&K
                              • 2010
                              • 1405

                              Zamieszczone przez rezon
                              wystarczyłoby posadzić cztery osoby od razu odczuliby różnicę
                              W kazdym aucie by odczuli.
                              I jak czesto wozimy 4 osoby?Kilka razy w roku?
                              Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                              Komentarz

                              • marlej108
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 4976
                                • Octavia III (5E3)
                                • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                Dig Dug - dobry post :-)

                                ps. jak jezdzisz tyle co napisales, to imho lepiej wybrac 1.2 tsi 105 kucy zamiast 1.4 tsi - zawsze zostaje kilak tysiecy w kieszeni...

                                ps.2 szkoda, ze roznica miedzy 1.2 tsi a 1.6 tdi jest tak wielka w cenie :-( Ale tak bylo zawsze, i jest podobnie u innych producentow. Moze diesel jest az o tyle bardziej kosztowny w produkcji??? Moze dzieki temu niby solidniejszy??? Ale w sumie jak ktos jezdzi ok. 1000 km miesiecznie i kupuje samochod na powiedzmy 7-8 lat to przez ten okres przejedzie jakies 100-120 kkm i auto sprzeda, wiec moze ta ewentualna wieksza wytrzymalosc silnika nie ma wtedy wiekszego znaczenia dla nabywcy (?).
                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                Spalanie - Motostat.pl

                                Komentarz

                                • xtremesystems
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2254
                                  • Hyundai

                                  a ja polecam 1.6tdi plus chip na 130. w fabii jest super

                                  Komentarz

                                  • ketivv
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1155

                                    Zamieszczone przez marlej108
                                    1000 km miesiecznie i kupuje samochod na powiedzmy 7-8 lat to przez ten okres przejedzie jakies 100-120 kkm
                                    Zamieszczone przez xtremesystems
                                    ja polecam 1.6tdi
                                    diesla droższego z DPF-em na ok 12 tys km przebiegu rocznie ?

                                    chyba, że te 1000 km miesięcznie to 3 trasy po 333 km ;-)

                                    Komentarz

                                    • Dig Dug
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1306
                                      • Seat

                                      xtremesystems, wszystko zgoda, ale teraz możesz raz zaczipować 1,2tsi i 1,6tdi. Ale dalej masz cenę wyjściową wyższą dla 1,6tdi o chore 11 tys zł. My nie zastanawiamy się nad jak najlepszymi osiągami, bo wtedy wchodzi w grę 1,4 tsi, jako złoty środek.

                                      marlej108, wiem, że 1,2 tsi jest lepszy dla mnie i że teoretycznie zostaje w kieszeni dokładnie 5 tysięcy. Póki co to z mojej strony jest to czysta teoria, bo na razie nie jestem na kupnie. Szczerze, to gdyby DSG 7 biegowe miało lepsze opinie i lepszą bezawaryjność, to pewnie poszedłbym w 1,2 tsi DSG, bo strasznie mnie skrzynia automatyczna kręci (jeździłem trochę firmowymi peugeotami, ale tam były zwykłe automaty) zwłaszcza jak mnie przewieźli octavia z dsg, mimo że w dieslu.

                                      Pożyjemy zobaczymy. Ja jestem na duże TAK dla silnika 1,2 TSI. 1,6TDI w firmowych Fabiach 2 miały pierwsze awarie, nie znam sprawy bo nie ja jeździłem na serwis, ale coś się świeciło (kontrolki od silnika) i same silniki nie chodzą tak ładnie, jak na początku. Mają zrobione po ok 60 tys km. Z tym, że jeżdżą nimi różni ludzie w firmie.
                                      Była O1 jest F2.

                                      Komentarz

                                      • xtremesystems
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2254
                                        • Hyundai

                                        ja jezdze od 3 lat 1.6 tdi . robie srednio 15k km rocznie. wieksza czesc z tego po miescie.
                                        od prawie roku mam 133hp . powiem tak . jestem zaje%^scie zadowolony z osiagow i spalania w miescie mam srednio 6-6,5
                                        a z ostatnich 10k km mam 6,2. (od czipowania)

                                        Komentarz

                                        • ketivv
                                          L&K
                                          • 2011
                                          • 1155

                                          Zamieszczone przez xtremesystems
                                          ja jezdze od 3 lat 1.6 tdi . robie srednio 15k km rocznie. wieksza czesc z tego po miescie.
                                          masz DPF-a ?

                                          Komentarz

                                          • dede_adam
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 1449

                                            Wszystkie 1.6 maja dpf. Tyle ze moze przy okazji programu kolega go
                                            wyeliminował

                                            Komentarz

                                            • xtremesystems
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2254
                                              • Hyundai

                                              mam dpf. moj tuner powiedzial ze nie ma sensu wywalic sprawnego dpf-a. do tej pory ,a mam 50k najechane ani razu nie zapalila mi sie kontrolka dpf (swiec)

                                              Komentarz

                                              • neoXs
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 555

                                                Ciekawe jak duża jest odczuwalna różnica między 1.2 TSI 85km a 1.2 TSI 105km, tak do 110 km/h.

                                                Ze swojej strony mogę tylko potwierdzić, że 1.2 TSI 85km, którym obecnie jeżdżę radzi sobie zauważalnie lepiej niż moje poprzednie 1.6 mpi

                                                Komentarz

                                                • TREI
                                                  Ambiente
                                                  • 2008
                                                  • 176
                                                  • Alfa Romeo
                                                  • BUD 1.4 MPI 80 KM
                                                  • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                                                  Zamieszczone przez neoXs
                                                  Ciekawe jak duża jest odczuwalna różnica między 1.2 TSI 85km a 1.2 TSI 105km, tak do 110 km/h.

                                                  Ze swojej strony mogę tylko potwierdzić, że 1.2 TSI 85km, którym obecnie jeżdżę radzi sobie zauważalnie lepiej niż moje poprzednie 1.6 mpi
                                                  Nie wiem jak w octavi ale jezdziłem fabia 1.2tsi85km i rapidem 105km, masa podobna a różnicy wielkiej nie było. Wg,mnie 1.2tsi w octavi to tylko 105km bo ma skrzynie 6

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...