Szybki one-step na Schollu S17+ na aucie mojej dziewczyny. Z założenia będzie pełna korekta.
System SS w praktyce
Zwiń
X
-
System SS w praktyce
Jako, że wątki dotyczące Systemu Start/Stop przewijają się w kilku miejscach, postanowiłem spróbować założyć osobny temat, by ewentualnie uporządkować kwestie jego używania (bądź nie :wink: ).
Piszcie (szczególnie te osoby, które mają) co o wynalazku sądzicie i czy się u Was sprawdza.
Być może taki zbiorczy temat pomoże komuś w podjęciu jakichś decyzji.
Ja - po jednym dniu (o Święta naiwności.... :haha: ) - uważam, że przy automacie nie jest to głupie rozwiązanie. Działa płynnie, prawie nieodczuwalnie i można z niego śmiało korzystać.... pod warunkiem, że:
1. zna się drogę i wiemy, gdzie i jak długo trzeba czekać na światłach
2. ktoś poprawi charakterystykę działania i nieco opóźni wyłączania silnika (bo przy parkowaniu w zatoczce i dopasowywaniu się do miejsca między drzewami, zgasł mi DWA RAZY :diabelski_usmiech :shock: :roll: )
Szczególnie boli ten drugi punkt....
-
-
Czysto teoretyczna wyliczanka dla O3, gdzie system Start-Stop/GreenTec dla niektórych wersji jest dostępny w cenie 1000PLN.
Wg danych technicznych z tym pakietem dla przykładu silnik 1.4TSI z DSG pali średnio 0,3L/100km mniej paliwa.
1000PLN / 6PLN/L / 0,3L = około 555setek km * 100 -> 55500km
1000PLN / 5PLN/L / 0,3L = około 666setek km * 100 -> 66600km
czyli teoretycznie SS zwróci się nam w zależności od cen paliwa średnio po 60tys. km.
A obliczenia te nie uwzględniają ewentualnych awarii spowodowanych zastosowaniem SS.
Ciekawe jak to wygląda realnie?
Komentarz
-
-
Re: System SS w praktyce
Zamieszczone przez Rok z Bagienmożna z niego śmiało korzystać.... pod warunkiem, że:
1. zna się drogę i wiemy, gdzie i jak długo trzeba czekać na światłach
2. ktoś poprawi charakterystykę działania i nieco opóźni wyłączania silnika
Jak dojeżdżam do świateł, gdzie wiem,że będę stał krótko , to go dezaktywuję.
Komentarz
-
-
Ja miałem to w poprzedniej okcie, i teraz również posiadam to ustrojstwo . nauczyłem się po starcie silnika dezaktywować s/s. Moim Zdaniem oszczędności są znikome a w późniejszym okresie użytkowania nawet może być niebezpieczne dla silnika i jego osprzętu. Tym bardziej jak się jeździ dużo po mieście i w korkach A najgorsze jest to, ze unia chce wprowadzić s/s we wszystkich autach produkowanych bodajże od 2015 roku, masakra.
Komentarz
-
-
Hmmmm obserwacji ciąg dalszy.
Bardzo, ale to bardzo, deprymujące są wskazania komputera co do chwilowego spalania, z a r a z po odpaleniu silnika po STOP !! :roll:
Coś koło 40 l :roll: , a to mniej więcej tyle, ile pokazuje przy ostrzejszym przyspieszaniu.
Przy łagodnej jeździe i tak samo łagodnym dojeżdżaniu do skrzyżowania już w drugim dniu eksploatacji zaczynam łapać różnicę w docisku hamulca (cały czas mowa o DSG), który spowoduje załączenie SS, a tym które go nie włączy.
Ale przy normalnej, miejskiej jeździe i normalnych reakcjach na sytuacje na drodze (dojazd do skrętu, włączanie się do ruchu, ostre hamowanie), to niestety, ale przy tym poziomie czułości i tak szybkim działaniu SS, może on wręcz stanowić realne zagrożenie. W najmniej oczekiwanym momencie silnik Ci zgaśnie (skupiając się na sytuacji na drodze nie będziesz się przecież zastanawiał nad siłą nacisku na pedał hamulca :diabelski_usmiech ) i może braknąć niezbędnego czasu na reakcję.
To co mi się podoba, to wręcz bezszelestne działanie SS, wręcz wydaje mi się, że włącza on silnik ciszej, szybciej i płynniej niż normalne odpalenie z kluczyka.
CDN :lol: :wink:
Komentarz
-
-
Dla mnie osobiście SS to taki chwast, który jest niepotrzebny. Przyoszczędzenie 0,3 l/100km to żadna oszczędność, liczy się oszczędność silnika z uwagi na ciągłą pracę. Stojąc w korku ciągłe gaszenie i załączanie motoru staje się irytujące, na pewno odznaczające piętno na osprzęcie.[center:a5df0a9dad]
[/center:a5df0a9dad]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rok z Bagienprzy tym poziomie czułości i tak szybkim działaniu SS, może on wręcz stanowić realne zagrożenie. W najmniej oczekiwanym momencie silnik Ci zgaśnie i może braknąć niezbędnego czasu na reakcję.
[ Dodano: Sro 02 Paź, 13 18:46 ]
Zamieszczone przez greg505A jak sie zachowuje SS w korku? Powiedzmy podjezdzam co kilka sekund metr, dwa i znowu staje, bedzie gasil silnik?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomekb1Nie bardzo rozumiem. Silnik zgaśnie dopiero jak się zatrzymasz, więc o jakim braku czasu na reakcję mówisz?
Zamieszczone przez greg505A jak sie zachowuje SS w korku? Powiedzmy podjezdzam co kilka sekund metr, dwa i znowu staje, bedzie gasil silnik?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rok z BagienZamieszczone przez tomekb1Nie bardzo rozumiem. Silnik zgaśnie dopiero jak się zatrzymasz, więc o jakim braku czasu na reakcję mówisz?
Zamieszczone przez greg505A jak sie zachowuje SS w korku? Powiedzmy podjezdzam co kilka sekund metr, dwa i znowu staje, bedzie gasil silnik?
Widze ze bedzie trzeba sobie nawyk wlaczania tego ustrojstwa wyrobic :lol:Black magic
Komentarz
-
-
Re: System SS w praktyce
Zamieszczone przez tomekb1Jak dojeżdżam do świateł, gdzie wiem,że będę stał krótko , to go dezaktywuję.
Komentarz
-
-
Re: System SS w praktyce
Zamieszczone przez lempartZamieszczone przez tomekb1Jak dojeżdżam do świateł, gdzie wiem,że będę stał krótko , to go dezaktywuję.
Komentarz
-
-
Re: System SS w praktyce
Zamieszczone przez tomekb1W standardzie ss jest w 1, 2 tsi. Jak kupisz np. 1, 4 tsi jest za dopłatą, więc nie musisz go brać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lempartJak to dziala w praktyce z klimatyzacja i swiatlami?
[ Dodano: Sro 02 Paź, 13 21:29 ]
Zamieszczone przez jarekbarcaaapodczas pałowania samochodu nagle silnik Ci sie na swiatłach wyłączy
Komentarz
-
-
Najnowszy VCDS ma opcję deaktywacji Start/Stop. W ASO nie deaktywujecie bo nie ma jeszcze takiej opcji.Pozdrawiam,
Bomber
__________________
O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
+ "Lodówka" :-)
Komentarz
-
-
Panowie, w teorii SS ma sens i może pomóc ograniczyć spalanie znacząco.
Teoretycznie każda 1min postoju to spalanie równe przejechanemu 1km z prędkością ~50km/h.
Z tego co czytam to problemy wiążą się z logiką działania. W Mazdzie podobno ponowne naciśnięcie hamulca wyłącza silnik, byłoby to pewne remedium na dojazdy do skrzyżowań i włączanie się do ruchu z zatrzymania. (Mazda pewnikiem ma swoje własne problemy)
PS SS w skodzie powinien działać odwrotnie ... System jest cały czas wyłączony a przyciskiem gasimy silnik.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Przem78Po prostu jak ma za mała wydajności to załącza silnik lub go nie wyłącza wcale i sygnalizuje ten stan przekreślonym A na maxi docieZamieszczone przez Przem78Nie wyłączy się :P sprawdzone po przejechaniu ~ 200 km z prędkościami ponad 160 km/h i zjazdem na MOP'a silnik pracował po zatrzymaniu ~ 2 min zanim SS go wyłączył :szeroki_usmiech
Choć na tym etapie nie wykluczam, że ową "dobrą praktyką" będzie non-stop OFF. :roll:
U mnie skrzynia w pozycji D stara się na postoju wprowadzić samochód w ruch pełzający do przodu. Efekt to nieco zwiększone obroty i chwilowe spalanie 1,5l/h.
Jak do tej pory jeżdżę w pozycji ON, wyłączam kiedy zbliżam się do postoju, gdzie wiem, że nie będę stał zbyt długo lub gdy mam wykonywać manewry parkujące.
CDN :lol: :wink:
Komentarz
-
Komentarz