System SS w praktyce

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #26
    Zamieszczone przez Rok z Bagien
    U mnie skrzynia w pozycji D stara się na postoju wprowadzić samochód w ruch pełzający do przodu. Efekt to nieco zwiększone obroty i chwilowe spalanie 1,5l/h.
    Bo masz skrzynie 6 biegowa w 1.8TSI 4x4, a nie 7 biegowa jak w osce i ten objaw jest wlasciwy
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • Enriquez
      RS
      • 2009
      • 7685
      • Superb III (3V3)

      #27
      Zamieszczone przez Bomber
      Najnowszy VCDS ma opcję deaktywacji Start/Stop.
      A jakieś szczegóły podasz?
      Jest owszem opcja deaktywacji w Bordnetzu - nic to nie daje
      Jest owszem i w Gatewayu - po ponownym uruchomieniu silnika ustawienie się resetuje, więc dupa.
      Jest i w sterowniku silnika, ale tu jest drobny szczegół nie do przeskoczenia - potrzebujesz kodu SKC...

      [ Dodano: Czw 03 Paź, 13 15:04 ]
      Rok z Bagien,

      a gdzie foty Twojej nowej fury ???
      Pozdrawiam
      Marcin

      Komentarz

      • Bomber
        Ambiente
        • 2013
        • 226

        #28
        Sprawdzę - bo nie sprawdzałem . No to będzie d...pa.
        Pozdrawiam,

        Bomber
        __________________
        O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
        + "Lodówka" :-)

        Komentarz

        • Rok z Bagien
          L&K
          • 2010
          • 1172

          #29
          Zamieszczone przez Enriquez
          Rok z Bagien,

          a gdzie foty Twojej nowej fury ???
          Będą, będą....umyję...to cyknę fotki. :wink:

          Choć na żywca lepiej wygląda... :diabelski_usmiech

          Komentarz

          • Prim
            L&K
            • 2013
            • 1040
            • Audi

            #30
            Zamieszczone przez Rok z Bagien
            Będą, będą....umyję...to cyknę fotki. :wink:

            Choć na żywca lepiej wygląda... :diabelski_usmiech
            no właśnie.. bo chcę Ci zadać pytanie, czy odbierałeś na Puławskiej w Warszawie. BO jak byłem po raz kolejny "dokładać" coś do zamówienia (wtorek) to widziałem za szybą czarną kombi O3 a pod salonem niebieskiego RS na blachach "EL" ;]
            Paseratti B8 1.8 TSI DSG

            VW Jetta 1.2 TSI

            Komentarz

            • Rok z Bagien
              L&K
              • 2010
              • 1172

              #31
              Zamieszczone przez Prim
              no właśnie.. bo chcę Ci zadać pytanie, czy odbierałeś na Puławskiej w Warszawie. BO jak byłem po raz kolejny "dokładać" coś do zamówienia (wtorek) to widziałem za szybą czarną kombi O3 a pod salonem niebieskiego RS na blachach "EL" ;]
              Nie. Odbierałem w Łodzi, a mój kolor to brąz topaz. :wink:

              pzdr

              Komentarz

              • Enriquez
                RS
                • 2009
                • 7685
                • Superb III (3V3)

                #32
                no, na żywo faktycznie wygląda git
                poczekajmy aż dotrzesz nieco motorownię, to zademonstrujesz co to cudo potrafi
                ciekaw jestem ile bym dostał na kresce na ofiar terroryzmu ? :diabelski_usmiech
                Pozdrawiam
                Marcin

                Komentarz

                • dym1984
                  Drive
                  • 2013
                  • 49

                  #33
                  Re: System SS w praktyce

                  Zamieszczone przez tomekb1
                  Zamieszczone przez lempart
                  Zamieszczone przez tomekb1
                  Jak dojeżdżam do świateł, gdzie wiem,że będę stał krótko , to go dezaktywuję.
                  Czyli nie ma problemu, by to wylaczyc na zawsze w Octavii, tak? Bo ja juz wiem, ze na pewno tego nie bede chcial Nigdy A jak bede musial gdzie dluzej postac w korku, to najwyzej sam zdecyduje, kiedy wylaczyc silnik.
                  W standardzie ss jest w 1, 2 tsi. Jak kupisz np. 1, 4 tsi jest za dopłatą, więc nie musisz go brać.
                  W 1.2 nie ma w standardzie, chyba że dopłacisz do skrzyni 6

                  [ Dodano: Pią 04 Paź, 13 12:18 ]
                  Zamieszczone przez Przem78
                  Zamieszczone przez lempart
                  Jak to dziala w praktyce z klimatyzacja i swiatlami?
                  Po prostu jak ma za mała wydajności to załącza silnik lub go nie wyłącza wcale i sygnalizuje ten stan przekreślonym A na maxi docie

                  [ Dodano: Sro 02 Paź, 13 21:29 ]
                  Zamieszczone przez jarekbarcaaa
                  podczas pałowania samochodu nagle silnik Ci sie na swiatłach wyłączy
                  Nie wyłączy się :P sprawdzone po przejechaniu ~ 200 km z prędkościami ponad 160 km/h i zjazdem na MOP'a silnik pracował po zatrzymaniu ~ 2 min zanim SS go wyłączył :szeroki_usmiech
                  Dobry wskaźnik kiedy można auto wyłączyć - żeby mieć pewność że turbo wystudziło się :P

                  Komentarz

                  • tomekb1
                    Rider
                    • 2013
                    • 352

                    #34
                    Re: System SS w praktyce

                    Zamieszczone przez dym1984
                    Zamieszczone przez tomekb1
                    Zamieszczone przez lempart
                    Zamieszczone przez tomekb1
                    Jak dojeżdżam do świateł, gdzie wiem,że będę stał krótko , to go dezaktywuję.
                    Czyli nie ma problemu, by to wylaczyc na zawsze w Octavii, tak? Bo ja juz wiem, ze na pewno tego nie bede chcial Nigdy A jak bede musial gdzie dluzej postac w korku, to najwyzej sam zdecyduje, kiedy wylaczyc silnik.
                    W standardzie ss jest w 1, 2 tsi. Jak kupisz np. 1, 4 tsi jest za dopłatą, więc nie musisz go brać.
                    W 1.2 nie ma w standardzie, chyba że dopłacisz do skrzyni 6
                    No tak. Zapomniałem o tej słabszej motorowni. ops:
                    Pozdrawiam
                    Tomek

                    Komentarz

                    • krzy111
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 122

                      #35
                      SS działa dosyć sprawnie, nie wyłącza silnika bezwarunkowo tylko sprawdza ileś tam kryteriów. Włączanie silnika jest aksamitne. Z DSG można bez problemu siłą nacisku hamulca decydować czy silnik się wyłączy czy nie (oczywiście nie dotyczy to warunków "emergency"). To wszystko prawda, jak napisaliście, ale ja jednak po trzech miesiącach wyłączam SS zaraz po starcie i używam go w "drugą stronę" czyli dojeżdżając do miejsca gdzie spodziewam się, że będę dłużej stał włączam SS przyciskiem. Myślę, że ktoś o naprawdę spokojnym stylu jazdy może sobie z tym jeździć na stałe.
                      o3 1.8 tsi dsg Elegance kolor niebieski "milicyjny" niemetalik

                      Komentarz

                      • Qgar
                        Ambiente
                        • 2013
                        • 246
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez krzy111
                        Myślę, że ktoś o naprawdę spokojnym stylu jazdy może sobie z tym jeździć na stałe.
                        Ja z takim stylem jazdy się zastanawiam czy mi się to opłaca wogóle dodawać do 1.4.
                        Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                        Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                        Komentarz

                        • kylo76
                          Rider
                          • 2013
                          • 743
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez dym1984
                          Dobry wskaźnik kiedy można auto wyłączyć
                          Jakoś nie zauważyłem, żeby SS miał specjalne opory przed zgaszeniem silnika po dłuższej jeździe, gasi po zatrzymaniu i wyrzuceniu na luz. Nie gasi kiedy chodzi klima albo dopiero się nagrzewa. Przynajmniej u mnie.
                          O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                          Komentarz

                          • Prekompilator
                            Rider
                            • 2013
                            • 420

                            #38
                            Zamieszczone przez Rok z Bagien
                            Przy łagodnej jeździe i tak samo łagodnym dojeżdżaniu do skrzyżowania już w drugim dniu eksploatacji zaczynam łapać różnicę w docisku hamulca (cały czas mowa o DSG), który spowoduje załączenie SS, a tym które go nie włączy.
                            A czy jak wrzucisz na luz i nie trzymasz hamulca na postoju, to SS wyłącza silnik? Czy tylko wtedy gdy depczesz hamulec?

                            [ Dodano: Pią 04 Paź, 13 21:33 ]
                            Zamieszczone przez kylo76
                            Jakoś nie zauważyłem, żeby SS miał specjalne opory przed zgaszeniem silnika po dłuższej jeździe, gasi po zatrzymaniu i wyrzuceniu na luz. Nie gasi kiedy chodzi klima albo dopiero się nagrzewa. Przynajmniej u mnie.
                            Ale po ostrzejszej też wyłącza od razu? Bo że po spokojnej dłuższej nie - to normalne.

                            Komentarz

                            • kylo76
                              Rider
                              • 2013
                              • 743
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              #39
                              Zamieszczone przez Prekompilator
                              Bo że po spokojnej dłuższej nie - to normalne.
                              Trochę nie rozumiem o co chodzi?
                              O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                              Komentarz

                              • Przem78
                                Rider
                                • 2013
                                • 561

                                #40
                                Zamieszczone przez kylo76
                                albo dopiero się nagrzewa
                                No właśnie i tu jest loteria bo np: u mnie gasi motor przy temp. otoczenia +10 i temp. "silnika" 50*C na wskaźniku :P


                                P.S. czy też zauważyliście u siebie, że kilka "chwil" po odpaleniu rano (temp. 3-10 *C) śmierdzi niespalonym paliwem (dogrzewanie kata) ?? to kurde gdzie ta ekologia !! (obroty oczywiście zaraz po odpaleniu ~ 1300 rpm, po ok 20 sek spada na 750 rpm, auto garażowane) po wyjedzie z garażu czuć nie przepaloną wachę. Oczywiście dalsza jazda bez najmniejszych problemów i spalanie szybko spada, po ok 4 km jest na poziomie 8-9/l/100 km w zależności co jest włączone, klima/lusterka/światła itp.
                                Pozdr. Przemek

                                Komentarz

                                • Rok z Bagien
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1172

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Prekompilator
                                  A czy jak wrzucisz na luz i nie trzymasz hamulca na postoju, to SS wyłącza silnik? Czy tylko wtedy gdy depczesz hamulec?
                                  A tego jeszcze nie wiem, muszę sprawdzić. :roll:

                                  Zamieszczone przez Przem78
                                  No właśnie i tu jest loteria bo np: u mnie gasi motor przy temp. otoczenia +10 i temp. "silnika" 50*C na wskaźniku :P
                                  O !. U mnie dopóki nie ma 90 C, to na postoju pokazuje przekreślone A. :?

                                  Komentarz

                                  • Prekompilator
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 420

                                    #42
                                    Zamieszczone przez kylo76
                                    Zamieszczone przez Prekompilator
                                    Bo że po spokojnej dłuższej nie - to normalne.
                                    Trochę nie rozumiem o co chodzi?
                                    Jeżeli SS wyłącza silnik od razu po dłuższej jeździe, ale spokojnej i przy używaniu niskich prędkości obrotowych silnika, to jest to normalne. Turbiny nie studzi się po takiej jeździe.

                                    Komentarz

                                    • kylo76
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 743
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      #43
                                      A to o to Ci chodziło. W zasadzie to nie lubię jak mi gasi silnik niezależnie od tego jak był eksploatowany. Czy się studzi turbinę czy nie po spokojnej jeździe? Ja studzę, taka fanaberia. Kilka sekund dłużej różnicy nie robi. Na autostradzie ostatnio nie jeździłem, a w wakacje albo studzilem albo moja żona gasiła silnik zanim to zrobił S/S. Ze zwykłej eksploatacji zauważyłem tylko że nie gasi jak jest zimny silnik albo włączona klima a nie uzyskał żądanej temperatury we wnętrzu. Generalnie całe to eko to bzdura i chodzi tylko o kasę .
                                      O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                      Komentarz

                                      • Prekompilator
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 420

                                        #44
                                        Zamieszczone przez kylo76
                                        Czy się studzi turbinę czy nie po spokojnej jeździe? Ja studzę, taka fanaberia.
                                        Zanim wyłączę silnik, jadę po osiedlowej uliczce, muszę zaparkować itp. Turbina się wystudzi w tym czasie.
                                        Gdy jednak jadę nawet spokojnie, np. 100-110 km/h i od razu zjeżdżam na stację benzynową, to też trochę studzę - chociaż raczej niepotrzebnie, więc to też u mnie taka fanaberia.

                                        Czyli w kwestii wyłączania silnika przez SS po ostrzejszej jeździe - nie masz porównania?

                                        Komentarz

                                        • kylo76
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 743
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          #45
                                          Nie mam. Jak mi się trafi dłuższy wyjazd autostradowy to zobaczę czy zgasi.
                                          O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                          Komentarz

                                          • Black_Dev
                                            Drive
                                            • 2013
                                            • 73

                                            #46
                                            Sprawdziłem
                                            ok 30km autostrady - 140-150km/h potem dojazd do świateł ( zjazd z autostrady ) ok 300-500m, na światłach luz i puszczenie sprzęgła, temp oleju 100st. SS wyłączył silnik.

                                            Pytanie więc jakie warunki brzegowe ma SS aby wyłączyć lub nie silnik - być może nie bierze pod uwagę temperatury gornej silnika a tylko dolną ( jak jest za zimny ).
                                            -----
                                            O3 - zamówiona...

                                            Komentarz

                                            • Prekompilator
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 420

                                              #47
                                              A jakie miałeś obroty silnika - może nie wystarczająco duże, żeby turbina musiała być schładzana?
                                              Spróbuj może pojeździć wolniej w sensie niższej prędkości, ale dynamiczniej i z wyższymi obrotami i wtedy sprawdź.
                                              Słyszałem też, że niektóre silniki mają studzenie elektryczne turbiny na wymuszonym obiegu oleju po wyłączeniu zapłonu.

                                              Pytam z ciekawości, sam tego ustrojstwa (SS) na szczęście nie mam.

                                              Komentarz

                                              • kylo76
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 743
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                #48
                                                Podejrzewam, że próba przypodobania się EKOTERRORYSTOM wymusza to, że priorytetem jest zgaszenie silnika przez komputer zaraz po wyrzuceniu na luz i zatrzymaniu pojazdu, a kwestia chłodzenia turbiny jest mniej istotna. W instrukcji nie ma nic na temat opóźnionego zatrzymania silnika w sytuacji, którą rozważamy.
                                                O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                                Komentarz

                                                • Qgar
                                                  Ambiente
                                                  • 2013
                                                  • 246
                                                  • Octavia III combi (5E5)
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez kylo76
                                                  W instrukcji nie ma nic na temat opóźnionego zatrzymania silnika w sytuacji, którą rozważamy.
                                                  Może dlatego, że po zgaszeniu auta turbo jest studzone osobnym mechanizmem?
                                                  Tak było w poprzedniej generacji silników VAG, chyba raczej nie wykastrowali nowej generacji z tej funkcjonalności?
                                                  Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                                                  Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                                                  Komentarz

                                                  • Rok z Bagien
                                                    L&K
                                                    • 2010
                                                    • 1172

                                                    #50
                                                    O turbinie to w ogóle ciężko coś znaleźć w instrukcji.
                                                    Myślę, że jest osobny mechanizm chłodzenia turbiny i tylko jak on jest niewystarczający SS nie wyłączy silnika.

                                                    Było o tym, że po ostrej jeździe na autostradzie, nie wyłączył. Przem78, pisał.

                                                    A ja zaczynam się od tego wynalazku uzależniać i coraz lepiej go wyczuwam.
                                                    Wyłączam, gdy wiem, że będę robił żabie skoki (dojazd do skrzyżowania, do ronda itp), a włączam przed dużymi skrzyżowaniami, gdzie właśnie dostałem czerwone światło i wiem, że trochę postoję.

                                                    Zaczyna mi to wchodzić w krew.
                                                    Ba ! Mało tego - źle się czuję, jak silnik na długotrwałych zmianach świateł, pracuje.... :diabelski_usmiech :roll: :wink:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...