Zamieszczone przez Rok z Bagien
System SS w praktyce
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez BomberNajnowszy VCDS ma opcję deaktywacji Start/Stop.
Jest owszem opcja deaktywacji w Bordnetzu - nic to nie daje
Jest owszem i w Gatewayu - po ponownym uruchomieniu silnika ustawienie się resetuje, więc dupa.
Jest i w sterowniku silnika, ale tu jest drobny szczegół nie do przeskoczenia - potrzebujesz kodu SKC...
[ Dodano: Czw 03 Paź, 13 15:04 ]
Rok z Bagien,
a gdzie foty Twojej nowej fury ???Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Sprawdzę - bo nie sprawdzałem . No to będzie d...pa.Pozdrawiam,
Bomber
__________________
O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
+ "Lodówka" :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rok z BagienBędą, będą....umyję...to cyknę fotki. :wink:
Choć na żywca lepiej wygląda... :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Primno właśnie.. bo chcę Ci zadać pytanie, czy odbierałeś na Puławskiej w Warszawie. BO jak byłem po raz kolejny "dokładać" coś do zamówienia (wtorek) to widziałem za szybą czarną kombi O3 a pod salonem niebieskiego RS na blachach "EL" ;]
pzdr
Komentarz
-
-
Re: System SS w praktyce
Zamieszczone przez tomekb1Zamieszczone przez lempartZamieszczone przez tomekb1Jak dojeżdżam do świateł, gdzie wiem,że będę stał krótko , to go dezaktywuję.
[ Dodano: Pią 04 Paź, 13 12:18 ]
Zamieszczone przez Przem78Zamieszczone przez lempartJak to dziala w praktyce z klimatyzacja i swiatlami?
[ Dodano: Sro 02 Paź, 13 21:29 ]
Zamieszczone przez jarekbarcaaapodczas pałowania samochodu nagle silnik Ci sie na swiatłach wyłączy
Komentarz
-
-
Re: System SS w praktyce
Zamieszczone przez dym1984Zamieszczone przez tomekb1Zamieszczone przez lempartZamieszczone przez tomekb1Jak dojeżdżam do świateł, gdzie wiem,że będę stał krótko , to go dezaktywuję.
Komentarz
-
-
SS działa dosyć sprawnie, nie wyłącza silnika bezwarunkowo tylko sprawdza ileś tam kryteriów. Włączanie silnika jest aksamitne. Z DSG można bez problemu siłą nacisku hamulca decydować czy silnik się wyłączy czy nie (oczywiście nie dotyczy to warunków "emergency"). To wszystko prawda, jak napisaliście, ale ja jednak po trzech miesiącach wyłączam SS zaraz po starcie i używam go w "drugą stronę" czyli dojeżdżając do miejsca gdzie spodziewam się, że będę dłużej stał włączam SS przyciskiem. Myślę, że ktoś o naprawdę spokojnym stylu jazdy może sobie z tym jeździć na stałe.o3 1.8 tsi dsg Elegance kolor niebieski "milicyjny" niemetalik
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dym1984Dobry wskaźnik kiedy można auto wyłączyćO3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rok z BagienPrzy łagodnej jeździe i tak samo łagodnym dojeżdżaniu do skrzyżowania już w drugim dniu eksploatacji zaczynam łapać różnicę w docisku hamulca (cały czas mowa o DSG), który spowoduje załączenie SS, a tym które go nie włączy.
[ Dodano: Pią 04 Paź, 13 21:33 ]
Zamieszczone przez kylo76Jakoś nie zauważyłem, żeby SS miał specjalne opory przed zgaszeniem silnika po dłuższej jeździe, gasi po zatrzymaniu i wyrzuceniu na luz. Nie gasi kiedy chodzi klima albo dopiero się nagrzewa. Przynajmniej u mnie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kylo76albo dopiero się nagrzewa
P.S. czy też zauważyliście u siebie, że kilka "chwil" po odpaleniu rano (temp. 3-10 *C) śmierdzi niespalonym paliwem (dogrzewanie kata) ?? to kurde gdzie ta ekologia !! (obroty oczywiście zaraz po odpaleniu ~ 1300 rpm, po ok 20 sek spada na 750 rpm, auto garażowane) po wyjedzie z garażu czuć nie przepaloną wachę. Oczywiście dalsza jazda bez najmniejszych problemów i spalanie szybko spada, po ok 4 km jest na poziomie 8-9/l/100 km w zależności co jest włączone, klima/lusterka/światła itp.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PrekompilatorA czy jak wrzucisz na luz i nie trzymasz hamulca na postoju, to SS wyłącza silnik? Czy tylko wtedy gdy depczesz hamulec?
Zamieszczone przez Przem78No właśnie i tu jest loteria bo np: u mnie gasi motor przy temp. otoczenia +10 i temp. "silnika" 50*C na wskaźniku :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kylo76Zamieszczone przez PrekompilatorBo że po spokojnej dłuższej nie - to normalne.
Komentarz
-
-
A to o to Ci chodziło. W zasadzie to nie lubię jak mi gasi silnik niezależnie od tego jak był eksploatowany. Czy się studzi turbinę czy nie po spokojnej jeździe? Ja studzę, taka fanaberia. Kilka sekund dłużej różnicy nie robi. Na autostradzie ostatnio nie jeździłem, a w wakacje albo studzilem albo moja żona gasiła silnik zanim to zrobił S/S. Ze zwykłej eksploatacji zauważyłem tylko że nie gasi jak jest zimny silnik albo włączona klima a nie uzyskał żądanej temperatury we wnętrzu. Generalnie całe to eko to bzdura i chodzi tylko o kasę .O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kylo76Czy się studzi turbinę czy nie po spokojnej jeździe? Ja studzę, taka fanaberia.
Gdy jednak jadę nawet spokojnie, np. 100-110 km/h i od razu zjeżdżam na stację benzynową, to też trochę studzę - chociaż raczej niepotrzebnie, więc to też u mnie taka fanaberia.
Czyli w kwestii wyłączania silnika przez SS po ostrzejszej jeździe - nie masz porównania?
Komentarz
-
-
Sprawdziłem
ok 30km autostrady - 140-150km/h potem dojazd do świateł ( zjazd z autostrady ) ok 300-500m, na światłach luz i puszczenie sprzęgła, temp oleju 100st. SS wyłączył silnik.
Pytanie więc jakie warunki brzegowe ma SS aby wyłączyć lub nie silnik - być może nie bierze pod uwagę temperatury gornej silnika a tylko dolną ( jak jest za zimny ).-----
O3 - zamówiona...
Komentarz
-
-
A jakie miałeś obroty silnika - może nie wystarczająco duże, żeby turbina musiała być schładzana?
Spróbuj może pojeździć wolniej w sensie niższej prędkości, ale dynamiczniej i z wyższymi obrotami i wtedy sprawdź.
Słyszałem też, że niektóre silniki mają studzenie elektryczne turbiny na wymuszonym obiegu oleju po wyłączeniu zapłonu.
Pytam z ciekawości, sam tego ustrojstwa (SS) na szczęście nie mam.
Komentarz
-
-
Podejrzewam, że próba przypodobania się EKOTERRORYSTOM wymusza to, że priorytetem jest zgaszenie silnika przez komputer zaraz po wyrzuceniu na luz i zatrzymaniu pojazdu, a kwestia chłodzenia turbiny jest mniej istotna. W instrukcji nie ma nic na temat opóźnionego zatrzymania silnika w sytuacji, którą rozważamy.O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kylo76W instrukcji nie ma nic na temat opóźnionego zatrzymania silnika w sytuacji, którą rozważamy.
Tak było w poprzedniej generacji silników VAG, chyba raczej nie wykastrowali nowej generacji z tej funkcjonalności?
Komentarz
-
-
O turbinie to w ogóle ciężko coś znaleźć w instrukcji.
Myślę, że jest osobny mechanizm chłodzenia turbiny i tylko jak on jest niewystarczający SS nie wyłączy silnika.
Było o tym, że po ostrej jeździe na autostradzie, nie wyłączył. Przem78, pisał.
A ja zaczynam się od tego wynalazku uzależniać i coraz lepiej go wyczuwam.
Wyłączam, gdy wiem, że będę robił żabie skoki (dojazd do skrzyżowania, do ronda itp), a włączam przed dużymi skrzyżowaniami, gdzie właśnie dostałem czerwone światło i wiem, że trochę postoję.
Zaczyna mi to wchodzić w krew.
Ba ! Mało tego - źle się czuję, jak silnik na długotrwałych zmianach świateł, pracuje.... :diabelski_usmiech :roll: :wink:
Komentarz
-
Komentarz