System SS w praktyce

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomekb1
    Rider
    • 2013
    • 352

    #51
    Otóż to. Obserwacja świateł na skrzyżowaniach to podstawa. Jak dojeżdżam do skrzyżowania , na którym już jest czerwone, wtedy ss dezaktywuję, bo wiem, że postój będzie krótki. Gdy widzę zmianę świateł z zielonego na czerwone tuż przed moim dojazdem do krzyżowki i wiem, że czerwone trwa długo daję silnikowi odpocząć.

    Ale, gdybym miał za system SS dopłacić to bym się na niego nie zdecydował, nawet, jak byłby dwukrotnie tańszy niż jest. Jednak skoro go mam, to staram się z głową go wykorzystywać. Nie wyłączam w czambuł tuż po uruchomieniu silnika, bo ktoś tam kiedyś powiedział, że oszczędności wynikłe z używania SS odda się z nawiązką w serwisie.
    Pozdrawiam
    Tomek

    Komentarz

    • MF
      Drive
      • 2009
      • 40

      #52
      Wczoraj pierwszy raz z tym jechałem (w Passacie). Irytujące gówno i nic więcej.
      Co do sposobów - tu włączyć, tam wyłączyć, hamować słabiej, żeby nie zgasło... Próbowałem i w dupie mam. Jakoś prościej jest bez tego doskonałego innowacyjnego systemu, albo może za głupi jestem.

      Komentarz

      • tomekb1
        Rider
        • 2013
        • 352

        #53
        Zamieszczone przez MF
        Wczoraj pierwszy raz z tym jechałem (w Passacie). Irytujące gówno i nic więcej.
        Co do sposobów - tu włączyć, tam wyłączyć, hamować słabiej, żeby nie zgasło... Próbowałem i w dupie mam. Jakoś prościej jest bez tego doskonałego innowacyjnego systemu, albo może za głupi jestem.
        Na pierwszej jeździe raczej trudno wyczuć system. A że bez tego prościej to normalne. Tylko dziwię się, że taką trudność sprawiło Ci wyłączenie systemu :szeroki_usmiech
        Pozdrawiam
        Tomek

        Komentarz

        • apko
          Drive
          • 2013
          • 44

          #54
          Witam wszystkich zainteresowanych, jestem nowym posiadaczem O3 z SS i po tygodniu eksploatacji doszedłem do wniosku, że mi nie po drodze z systemem START STOP, nie da się go dezaktywować programowo, ale znalazłem możliwość obejścia tego systemu poprzez modyfikację instalacji elektrycznej, wykonane testy wskazują że patent będzie funkcjonował prawidłowo. Myślę że w przyszłym tygodniu będę miał chwilę czasu i rozprawię się definitywnie z tym draństwem. Podobnie bezużytecznym gadżetem jest LINE ASSIST który gania auto od jednego paska na drodze do drugiego na szczęście można go wyłaczyć. Tylko aktywny tempomat działa bez pudła.
          PW

          Komentarz

          • elektrykprosty
            Rider
            • 2013
            • 311

            #55
            Prosty układ zwierający po każdorazowym uruchomieniu?
            Czekamy na opis.

            Komentarz

            • lempart
              Drive
              • 2013
              • 97

              #56
              Zamieszczone przez apko
              Podobnie bezużytecznym gadżetem jest LINE ASSIST który gania auto od jednego paska na drodze do drugiego na szczęście można go wyłaczyć.
              Bede wdzieczny jesli wiecej bys napisal o LANE ASSIST w praktyce. Domowilem to do swojego auta, chociaz nie jestem do konca przekonany. Zdecydowalem tylko dlatego, ze jesli jezdze, to glownie w trasy typu 1000km i wiecej no i pomyslalem, ze wtedy na autostradzie, moze byc pomocne. Dziala to w nocy rowniez? Pewnie w codziennej jezdzie po miescie to bardziej upierdliwe niz pomocne wyobrazam sobie -- mozna na szczescie wylaczyc.

              Dzieki z gory za info

              PS> Zeby nie robic balaganu, ewentualna odpowiedz prosze kierowac na temat, ktory do tego otworzylem: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72966

              Komentarz

              • apko
                Drive
                • 2013
                • 44

                #57
                No niestety prosty układ zwierający nie można zastosować, bo SS przechodzi w tryb awaryjny i wtedy zawsze jest aktywny i nie reaguje na wyłącznik.
                PW

                Komentarz

                • tomekb1
                  Rider
                  • 2013
                  • 352

                  #58
                  apko nie boisz się ingerować? jaki problem używać przycisku. W starym samochodzie (i pewnie w większości waszych starych aut) po uruchomieniu musieliśmy włączać ręcznie światła. Jakiś problem był z tym?
                  Pozdrawiam
                  Tomek

                  Komentarz

                  • Rok z Bagien
                    L&K
                    • 2010
                    • 1172

                    #59
                    Zamieszczone przez MF
                    Wczoraj pierwszy raz z tym jechałem (w Passacie). Irytujące gówno i nic więcej.
                    Mam identyczną odpowiedź, jak ta poniżej:
                    Zamieszczone przez tomekb1
                    Na pierwszej jeździe raczej trudno wyczuć system.
                    Ja SS nie dezaktywuję z zasady. Jeżdżę i tam gdzie będę długo stał pozwalam mu działać. Jak wiem, że będą "żabie skoki" w korku, dojazd do ronda etc - sięgam po guzik i wyłączam.

                    Jak akurat mam spokojny przelot (trochę o to trudno w centrum Łodzi... :diabelski_usmiech ) to samym hamulcem jestem w stanie decydować o wyłączeniu silnika.
                    Przy dynamiczniejszej jeździe i zdecydowanych hamowaniach - SS zostaje wyłączony. Do takiej jazdy się nie nadaje.

                    Komentarz

                    • apko
                      Drive
                      • 2013
                      • 44

                      #60
                      Dzisiaj byłem w salonie skody przy okazji awarii columbusa i zapytałem zaprzyjaźnionego kierownika o SS dlaczego nie można go wyłączyć na stałe z menu... A odpowiedź była taka: cyt. " My też się pytaliśmy na szkoleniu dlaczego nie można go wyłączyć i powiedzieli nam a z czego będziecie żyć później" - bez komentarza...
                      PW

                      Komentarz

                      • Enriquez
                        RS
                        • 2009
                        • 7685
                        • Superb III (3V3)

                        #61
                        ja pierdzielę, widzę że bez wymiany gatewaya się nie obędzie jednak
                        Pozdrawiam
                        Marcin

                        Komentarz

                        • apko
                          Drive
                          • 2013
                          • 44

                          #62
                          Zamieszczone przez tomekb1
                          apko nie boisz się ingerować? jaki problem używać przycisku. W starym samochodzie (i pewnie w większości waszych starych aut) po uruchomieniu musieliśmy włączać ręcznie światła. Jakiś problem był z tym?
                          A no boję się, ale nie lubię jak ktoś chce na mnie zarabiać, a ja nie mam wpływu na to.
                          Dzisiaj zrobiłem test jechałem w korku 2 km, SS wyłączył silnik 38 razy w ciągu 20 minut.....
                          Wszyscy mówią że rozrusznik jest wzmocniony i aku też, ale czy jest wytrzymały aż 50 razy dłużej od zwykłego - bardzo wątpię, wątpię czy w ogóle jest jakiś bardziej wytrzymały niż standardowy.
                          Nie mam nawyku wyłączania SS i przypominam sobie o nim jak już zadziała. Tak więc robię "murzyna" co za mnie będzie "naciskał" ten cholerny guzik.
                          PW

                          Komentarz

                          • edyp13
                            Classic
                            • 2013
                            • 29

                            #63
                            A czy posiadając DRIVE SET UP (wybór profilu jazdy) również nie można SS wyłączyć/zaprogramować w swoim profilu? Czy w profilu SPORT (jest chyba taki) SS też działa?

                            Komentarz

                            • Rok z Bagien
                              L&K
                              • 2010
                              • 1172

                              #64
                              Zamieszczone przez edyp13
                              A czy posiadając DRIVE SET UP (wybór profilu jazdy) również nie można SS wyłączyć/zaprogramować w swoim profilu? Czy w profilu SPORT (jest chyba taki) SS też działa?
                              Nie można programować SS w Drive Set Up.

                              Jeśli jednak wybierzesz Eco, to SS jest załączany na stałe, nie możesz go nawet przyciskiem dezaktywować.

                              Ale tryb Eco jest bez sensu, po odpuszczeniu gazu, natychmiast (w DSG) wrzuca na luz...

                              Komentarz

                              • tomekb1
                                Rider
                                • 2013
                                • 352

                                #65
                                Zamieszczone przez apko
                                Dzisiaj byłem w salonie skody przy okazji awarii columbusa i zapytałem zaprzyjaźnionego kierownika o SS dlaczego nie można go wyłączyć na stałe z menu... A odpowiedź była taka: cyt. " My też się pytaliśmy na szkoleniu dlaczego nie można go wyłączyć i powiedzieli nam a z czego będziecie żyć później" - bez komentarza...
                                Nie chce mi się wierzyć. Zastanawiam się, czy nie robił sobie jaj.
                                Gdybym dajmy na to jakaś szycha z SAP przeczytała Twój post, to pierwsze co powinna zrobić, to postarać się skontrolować w jakim ASO we Wrocławiu naprawiany był dziś Columbus (myślę, że bez problemów można to sprawdzić), a potem wyciągnąć konsekwencje służbowe w stosunku do pracowników ujawniających tajemnice służbowe (informacje poważnie podrywające autorytet SAP)


                                Nie zrozum mnie źle. Nie jestem za tym, aby tak robić. Po prostu nie chce mi się wierzyć, zeby ktoś mógłby być tak nieostrożny. Zarówno szkolący, mówiący o tym wprost na szkoleniu, jak i kierownik salonu rozmawiający z kolegą.

                                Może lepiej usunąć te posty? Nie wiadomo kto to czyta.
                                Pozdrawiam
                                Tomek

                                Komentarz

                                • krzy111
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 122

                                  #66
                                  Zamieszczone przez Rok z Bagien
                                  Zamieszczone przez edyp13
                                  A czy posiadając DRIVE SET UP (wybór profilu jazdy) również nie można SS wyłączyć/zaprogramować w swoim profilu? Czy w profilu SPORT (jest chyba taki) SS też działa?
                                  Nie można programować SS w Drive Set Up.

                                  Jeśli jednak wybierzesz Eco, to SS jest załączany na stałe, nie możesz go nawet przyciskiem dezaktywować.

                                  Ale tryb Eco jest bez sensu, po odpuszczeniu gazu, natychmiast (w DSG) wrzuca na luz...
                                  Dopytam, żeby mieć pewność (ja nie mam drive set up) :

                                  1. Jak mam włączony tryb sport, wyłączę silnik i ponownie włączę to mam tryb sport, czy zawsze uruchamia się w normal ?
                                  2. Zakładając, że uruchamia się w sport to SS dalej jest włączony ?
                                  o3 1.8 tsi dsg Elegance kolor niebieski "milicyjny" niemetalik

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #67
                                    Zamieszczone przez Rok z Bagien
                                    Ale tryb Eco jest bez sensu, po odpuszczeniu gazu, natychmiast (w DSG) wrzuca na luz...
                                    Jak na luz ?? Nie ma takiej opcji, zeby automat wrzucal w jadacym aucie powiedzmy 100km/h na luz, bo skrzynia gubi smarowanie pod wysokim cisnieniem i ja wykonczy :?: :roll:
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • Rok z Bagien
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1172

                                      #68
                                      Zamieszczone przez krzy111
                                      Dopytam, żeby mieć pewność (ja nie mam drive set up) :

                                      1. Jak mam włączony tryb sport, wyłączę silnik i ponownie włączę to mam tryb sport, czy zawsze uruchamia się w normal ?
                                      2. Zakładając, że uruchamia się w sport to SS dalej jest włączony ?
                                      Szczerze mówiąc nie sprawdzałem, przy okazji to zrobię.
                                      Ale na 90%:
                                      Ad.1 - włączy się tryb sport (jak wyłączyłem w Eco i w D to po ponownym uruchomieniu był poprzednio wybrany tryb)
                                      Ad. 2. Tak, ale można go wyłączyć (nie można w trybie Eco)

                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      Jak na luz ?? Nie ma takiej opcji, zeby automat wrzucal w jadacym aucie powiedzmy 100km/h na luz, bo skrzynia gubi smarowanie pod wysokim cisnieniem i ja wykonczy :?: :roll:
                                      No dobra może uprościłem, ale po odpuszczeniu gazu skrzynia wyrzuca bieg i wyskakuje na maxi docie napis "bieg jałowy". Obroty spadają tak jak na luzie do ok. 800 obr/min. Ponowne naciśnięcie gazu wrzuca bieg np. E5. Silnik nie hamuje tak jak w trybie D, czy na biegu w manualu. Takie same odczucia miałem jakbym wrzucił luz w manualu. :roll:

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #69
                                        Zamieszczone przez Rok z Bagien
                                        No dobra może uprościłem, ale po odpuszczeniu gazu skrzynia wyrzuca bieg i wyskakuje na maxi docie napis "bieg jałowy". Obroty spadają tak jak na luzie do ok. 800 obr/min. Ponowne naciśnięcie gazu wrzuca bieg np. E5. Silnik nie hamuje tak jak w trybie D, czy na biegu w manualu. Takie same odczucia miałem jakbym wrzucił luz w manualu.
                                        To tylko dziala przy tym wybranym trybie eco ??

                                        MASAKRA, ciekaw jestem kto wymyslil cos takiego. Trzeba by zapytac jakiegos madrego warsztatu od skrzyn ASB co o tym sadzi i kiedy umowic sie na pierwszy serwis. Zachcialo im sie ekologii
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • Rok z Bagien
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1172

                                          #70
                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          To tylko dziala przy tym wybranym trybie eco ??
                                          Tak, tylko wówczas.
                                          Żeby było śmieszniej, zużył mi na tej samej trasie w tym trybie więcej paliwa niż w trybie D (wtedy dojazdy do skrzyżowań z odpuszczonym gazem = hamowanie i zerowe chwilowe zużycia paliwa). :| :?

                                          Komentarz

                                          • elektrykprosty
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 311

                                            #71
                                            interfejs do deaktywacji start-stop

                                            Pytanie do mądrzejszych - będzie to działać?

                                            Komentarz

                                            • Bomber
                                              Ambiente
                                              • 2013
                                              • 226

                                              #72
                                              Jak to robi Kufatec to napewno będzie działać. To firma , która sprawdza rzeczy przed wypuszczeniem na rynek.
                                              Pozdrawiam,

                                              Bomber
                                              __________________
                                              O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
                                              + "Lodówka" :-)

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #73
                                                A mnie zastanawia cos innego. Jak auto wie, ze ma podpieta przyczepe, to symulujac w jakis sposob to podpiecie start-stop nie bedzie dzialac w zadnych warunkach.

                                                Sadze wiec, ze jakis sposob juz znazli
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • apko
                                                  Drive
                                                  • 2013
                                                  • 44

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                                  A mnie zastanawia cos innego. Jak auto wie, ze ma podpieta przyczepe, to symulujac w jakis sposob to podpiecie start-stop nie bedzie dzialac w zadnych warunkach.

                                                  Sadze wiec, ze jakis sposob juz znazli
                                                  To nie jest takie proste, bo taka symulacja czyli zwarcie pinów 3 i 12 w gnieździe przyczepy powoduje duże zmiany w funkcjonowaniu samochodu. Działanie zmienia układ ESP, Parktronic, pomiar spalonych żarówek, sterowanie światłami p-mgielnymi i innymi na skrzyni biegów DSG skończywszy.
                                                  PW

                                                  Komentarz

                                                  • Maicroft
                                                    Moderator
                                                    S_OCP MemberModeratorr
                                                    • 2004
                                                    • 25757
                                                    • Audi

                                                    #75
                                                    W ori instalacji pin 3 to masa, a 12 nie jest podlaczony. Wiec auta z canem w jakis inny sposob, wiedza ze maja podpieta przyczepe
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...