Zamieszczone przez kolba_leon
System SS w praktyce
Zwiń
X
-
Panowie, mam pytanie o prąd ładowania zmierzony na aku podczas postoju w wersji z SS.
Czy prąd 14,8-15,01 jest dopuszczalny w tej wersji? bo w serwisie się motają i w sumie nie potrafią mi odpowiedzieć. A z tego co czytałem to SS wymusza szybsze ładowanie aku większym prądem, pytanie tylko jakim, bo sie zastanawiam czy regulator napięcia padł czy jednak ten typ tak ma...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez niedzwiedz11Panowie, mam pytanie o prąd ładowania zmierzony na aku podczas postoju w wersji z SS.
Czy prąd 14,8-15,01 jest dopuszczalny w tej wersji? bo w serwisie się motają i w sumie nie potrafią mi odpowiedzieć. A z tego co czytałem to SS wymusza szybsze ładowanie aku większym prądem, pytanie tylko jakim, bo sie zastanawiam czy regulator napięcia padł czy jednak ten typ tak ma...
Przypuszczam jednak, że chodziło Ci o napięcie ładowania (jest subtelna różnica między prądem a napięciem).
Standardowo napięcie ładowania nie powinno przekraczać 14,4V. Jednak w mikrohybrydach (czyt. start-stop, rekuperacja) stosuje się akumulatory AGM mogące przyjąć i oddać w krótkim czasie znaczne dawki energii.
Napięcie ładowania jest zmienne. Myslę, że 15V jest OK.
Auto kontroluje stan naładowania i temp akumulatora.
Właśnie dlatego auta z start-stop lepiej sprawdzą się podczas użytkowania na bardzo krótkich trasach.
Przy okazji, jeśli ktoś dysponuje informacjami na temat "inteligentnego" alternatora lub innych komponentów systemu to chętnie poczytam.
Chętnie korzystam z start-stop i za każdym razem cieszy mnie cisza zalegająca w aucie podczas oczekiwania na zielone światło.
Komentarz
-
-
wow, w końcu konkretna odpowiedz :-)
oczywiście chodziło mi o napięcie ładowania , źle się wyraziłem
na niemieckim forum przeczytałem ze napiecie jesli temp>5C jest podczas jazdy 14,4 a momentami moze wzrosnąc np. podczas rekuperacji do 15V, natomiast gdy temp<5C napięcie ładowania jest wyższe ok 14,7V i także wzrasta do 15V...ale jest to tylko informacja z forum, więc wolę ją zweryfikować
Komentarz
-
-
A czy ktoś używał SS w tandemie z tempomatem aktywnym ACC i DSG?
Chodzi mi o sytuację w mieście, gdy jedziemy w korku z włączonym ACC. Auto teoretycznie powinno się zatrzymywać i ruszać razem z autami poprzedzającymi.
Czy w przypadku zatrzymania się, bo auto poprzedzające się zatrzymało zadziała SS?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez QgarA czy ktoś używał SS w tandemie z tempomatem aktywnym ACC i DSG?
Chodzi mi o sytuację w mieście, gdy jedziemy w korku z włączonym ACC. Auto teoretycznie powinno się zatrzymywać i ruszać razem z autami poprzedzającymi.
Czy w przypadku zatrzymania się, bo auto poprzedzające się zatrzymało zadziała SS?
Komentarz
-
-
Gość
Mam s/s z manualna skrzynią w instrukcji pisze ze jeśli włączony jest "pomoc w parkowania" to s/s nie będzie działał, według moich spostrzeżeń działa. Czy ktoś może mi wyjaśnić jak to powinno prawidłowo działać? Np. taka sytuacja przyjeżdżam do pracy parkuje przodem pod ściana czujniki się dra, wrzucam luz puszczam sprzęgło i auto gaśnie....
Drugie pytanie czy jak będę w ASO dadzą radę przestawić to funkcje s/s tak aby po odpaleniu auta była automatycznie dezaktywowana a po naciśnięciu przycisku można było to aktywować.
Komentarz
-
Ten system Start/Stop to niestety, ale patologia. Na TVN Turbo robili test Golfa VII GTI, piłowali go na torze, po czym bodajże Kornacki zatrzymuje się wysiada i samochód "cyk" gaśnie. Redaktorek "podkreślał" jak to wspaniale VW zaprojektowało wszystko, że przy "katingu" od razu S/S działa - dla mnie to jakaś kpina. Dodam, że dyrektor ASO z którego odbierałem samochód instruował by wyłączać S/S, bo dla niego było wielkim zdziwieniem gdy jadąc A4 do Wrocka non stop 160-180km/h i podjeżdżając pod bramki by zapłacić samochód mu od razu zgasł.
Inna sprawa, że przez ten "posrany" S/S po 3 razy w trakcie jazdy sprawdzam, czy go wyłączyłem czy też nie. Ech... pod górę robią człowiekowi jak tylko mogą.
Piona!"Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt
Komentarz
-
-
Ponieważ wielu z Was tak najeżdża na SS mam do Was kilka pytań:
1) Czy silnik z grupy VAG po wyłączeniu auta nie podtrzymuje obiegu oleju do czasu schłodzenia turbo?
Z tego co kojarzę, to wprowadzając TSI taki mechanizm był planowany i informowano mnie o tym, że takie coś jest... ale był to sprzedawca w salonie, więc mała wiarygodność i było to odnośnie poprzedniej generacji silników.
2) Czy zwykłe turbo dostaje tak samo w kość bez schłodzenia jak to ze zmienną geometrią?
VAG w benzynach chyba stosuje zwykłe turbo, bo o ile się kiedyś orientowałem to benzyny z turbo ze zmienną geometrią to napraaawdę rodzynki. Inaczej w przypadku TDI - tam zmienna geometria to norma.
3) A jaki silnik był w tym teście redaktorka 1.2B/1.6D czy większy? Czy te 160-180km/h to było blisko czerwonego pola na obrotomierzu? Jaka była temperatura oleju przed bramką autostrady - podskoczyła wyżej niż 80st.?
Większość redaktorków nie ma pojęcia o testowaniu samochodów, a jedyne co potrafią to się przejechać samochodem, który dostaną na plac i potem pleść głupoty, które wydają im się prawdami objawionymi.
Mam wrażenie, że większość się tu martwi o to gaszenie auta po jeździe mając doświadczenie ze starymi TDI, gdzie miało to znaczenie, a nie bierze pod uwagę, że jednak konstrukcje poszły do przodu i teraz możę to nie mieć znaczenia czy auto gasimy od razu czy odczekujemy tę minutę. Ile znacie aut TSI i TDI CR z zatartymi turbo? Bo mam wrażenie, że inne problemy prędzej dobijają ich właścicieli niż problemy turbino.
Inna kwestia jesli chodzi o częste uruchamianie auta - tu bym się obawiał większych problemów mimo wzmocnionych elementów.
Sam DOMÓWIŁEM pakiet GreenTec do 1.4TSI - 1k PLN, czyli przy katalogowym zwracaniu się kosztów paliwa zwróci się po ok. 60tys.km - nie liczymy ewentualnych awarii.
Jeśli jednak przed sprzedażą auta będę miał z SS problem, to wrócę tu pochylić czoła i przyznać Wam rację jaki to SS jest szkodliwy, bo na razie to wszyscy na to narzekają, ale poza kwestią wkurzającego wyłączenia się czasem auta w nieodpowiednim momencie (tu też kwestia umiejętności posługiwania się samochodem z SS), to jeszcze nie przeczytałem o problemach z awaryjnością wynikającą z zastosowania SS.
Komentarz
-
-
OK, naczytalem sie o SS sporo Przyszedl czas na moje doswiadczenia z wlasnym samochodem. I niestety dla mnie to cale SS to pomylka. Odnosze wrazenie, ze w silnikach diesla to jeszcze gorszy pomysl poniewaz w moim przypadku gaszenie i odpalanie silnika powoduje wrecz dragnie samochodu. Byc moze to kwestia przyzwyczajenia, nastawienia, wrazliwosci, ale obecnie bardzo mi z tym nie po drodze.
Po miescie w korkach jezdze niewiele. Wiekszosc trasy. Ale tez beznadzieja, gdy zjezdzam z autostrady po jezdzie z predkoscia 160-200 km/h, dojezdzam do parkingu, siegam do przycisku zeby wylaczyc silnik i... i jestem za wolny, bo silnik juz jest wylaczony.
Spekulujac nieco, ciezko mi uwierzyc, zeby bylo to ekonomiczne. Bo nawet jesli mniej spalimy paliwa, to zuzycie elementow z pewnoscia jest wieksze. Nie wiem jak to sie ma wtedy tez do ekonomii. Mowiac krotko okiem laika nie przekonuje mnie ten system ani od strony ekonomii, ani od strony ekologii. Chetnie przeczytalbym rzetelne opracowania w tym temacie.
Po jezdzie testowej Octavia z silnikiem TSI mialem bardziej pozytywne odczucia wzgledem tego systemu niz po jezdzie z silnikiem TDI.
Komentarz
-
-
SS uzywam sporadycznie, tylko wtedy kiedy wiem ze bede dluzej stal na swiatlach.
Kiedys zrobilem test podczas powrotu z pracy do domu, warunki byly niemal identyczne (tak samo duze korki):
- jazda z wylaczonym SS, spalanie po 5km - 18l/100km,
- jazda z aktywnym SS, spalanie po 5km - 11l/100km.Black magic
Komentarz
-
-
Byc moze spalanie jest faktycznie mniejsze. Ale pytanie jak to sie ma do faktu, ze za SS na wstepie musielismy zaplacic + ewentualnie drozszy serwis samochodu.
W Mazdzie 6 zastosowano fajne udogodnienie: jesli przycisk hamulca wcisniemy bardzo gleboko, to wtedy sugerujemy, ze chcemy aby SS bylo aktywne. Jesli delikatnie nie docisniemy pedalu hamulca, to SS jest nieaktywne. Mnie takie rozwiazanie bardzo by ucieszylo w moim samochodzie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Qgar1) Czy silnik z grupy VAG po wyłączeniu auta nie podtrzymuje obiegu oleju do czasu schłodzenia turbo?
Z tego co kojarzę, to wprowadzając TSI taki mechanizm był planowany i informowano mnie o tym, że takie coś jest... ale był to sprzedawca w salonie, więc mała wiarygodność i było to odnośnie poprzedniej generacji silników.
2) Czy zwykłe turbo dostaje tak samo w kość bez schłodzenia jak to ze zmienną geometrią?
VAG w benzynach chyba stosuje zwykłe turbo, bo o ile się kiedyś orientowałem to benzyny z turbo ze zmienną geometrią to napraaawdę rodzynki. Inaczej w przypadku TDI - tam zmienna geometria to norma.
2. Oba rodzaje turbin tak samo źle znoszą brak schładzania. W silnikach benzynowych Skody znajdują się zwykłe, małe turbiny bez zmiennej geometrii.Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MadDriverByc moze spalanie jest faktycznie mniejsze. Ale pytanie jak to sie ma do faktu, ze za SS na wstepie musielismy zaplacic + ewentualnie drozszy serwis samochodu.
W Mazdzie 6 zastosowano fajne udogodnienie: jesli przycisk hamulca wcisniemy bardzo gleboko, to wtedy sugerujemy, ze chcemy aby SS bylo aktywne. Jesli delikatnie nie docisniemy pedalu hamulca, to SS jest nieaktywne. Mnie takie rozwiazanie bardzo by ucieszylo w moim samochodzie.
To o czym piszesz na przykladzie mazdy 6 wystepuje rowniez w o3, ale tylko w polaczeniu z dsg.Black magic
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MadDriverW Mazdzie 6 zastosowano fajne udogodnienie: jesli przycisk hamulca wcisniemy bardzo gleboko, to wtedy sugerujemy, ze chcemy aby SS bylo aktywne. Jesli delikatnie nie docisniemy pedalu hamulca, to SS jest nieaktywne. Mnie takie rozwiazanie bardzo by ucieszylo w moim samochodzie.
Komentarz
-
-
w odróżnieniu od poprzednich wypowiedzi będę oryginalny i podam zaletę SS (chyba że to funkcja każdego rozrusznika w O3?)
fajne jest to że jeżeli zgaśnie silnik (też przy wyłączonym SS) a czasem się to zdarzy nie trzeba ponownie kręcić rozrusznikiem sam odpali silnik od razu - tak jak to robi SS przy ruszaniu
Komentarz
-
Komentarz