System SS w praktyce

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomekb1
    Rider
    • 2013
    • 352

    Zamieszczone przez kolba_leon
    nie trzymaj dłużej, tylko jak wsiądziesz do samochodu to nie przekręcaj kluczyka i wtedy trzymaj Ja na początku też robiłem to na przekręconym pzdr
    Rzeczywiście, teraz działa. Dzięki.
    Pozdrawiam
    Tomek

    Komentarz

    • Prim
      L&K
      • 2013
      • 1040
      • Audi

      tomekb1,

      PS - miażdży Twoje spalanie w podpisie!!! - pozytywnie oczywiście...
      Paseratti B8 1.8 TSI DSG

      VW Jetta 1.2 TSI

      Komentarz

      • tomekb1
        Rider
        • 2013
        • 352

        Zamieszczone przez Prim
        tomekb1,

        PS - miażdży Twoje spalanie w podpisie!!! - pozytywnie oczywiście...
        Po prostu lubię spokojnie i przepisowo jeździć.
        Pozdrawiam
        Tomek

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          Dodatkowo smiem twierdzic, ze bardzo sprzyja temu pokonywana trasa, na ktorej da sie jechac ze stala predkoscia rowna ograniczeniu
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • tomekb1
            Rider
            • 2013
            • 352

            Zamieszczone przez Maicroft
            Dodatkowo smiem twierdzic, ze bardzo sprzyja temu pokonywana trasa, na ktorej da sie jechac ze stala predkoscia rowna ograniczeniu
            dokładnie tak.
            Pozdrawiam
            Tomek

            Komentarz

            • niedzwiedz11
              Drive
              • 2008
              • 56

              Panowie, mam pytanie o prąd ładowania zmierzony na aku podczas postoju w wersji z SS.
              Czy prąd 14,8-15,01 jest dopuszczalny w tej wersji? bo w serwisie się motają i w sumie nie potrafią mi odpowiedzieć. A z tego co czytałem to SS wymusza szybsze ładowanie aku większym prądem, pytanie tylko jakim, bo sie zastanawiam czy regulator napięcia padł czy jednak ten typ tak ma...

              Komentarz

              • elektrykprosty
                Rider
                • 2013
                • 311

                Zamieszczone przez niedzwiedz11
                Panowie, mam pytanie o prąd ładowania zmierzony na aku podczas postoju w wersji z SS.
                Czy prąd 14,8-15,01 jest dopuszczalny w tej wersji? bo w serwisie się motają i w sumie nie potrafią mi odpowiedzieć. A z tego co czytałem to SS wymusza szybsze ładowanie aku większym prądem, pytanie tylko jakim, bo sie zastanawiam czy regulator napięcia padł czy jednak ten typ tak ma...
                Prąd ładowania o wartości ok 15A nie jest przesadnie duży. Jak go zmierzyłeś? W tradycyjnych akumulatorach dopuszcza się ładowanie prądem 0,8 pojemności akumulatora do momentu gazowania.

                Przypuszczam jednak, że chodziło Ci o napięcie ładowania (jest subtelna różnica między prądem a napięciem).

                Standardowo napięcie ładowania nie powinno przekraczać 14,4V. Jednak w mikrohybrydach (czyt. start-stop, rekuperacja) stosuje się akumulatory AGM mogące przyjąć i oddać w krótkim czasie znaczne dawki energii.
                Napięcie ładowania jest zmienne. Myslę, że 15V jest OK.
                Auto kontroluje stan naładowania i temp akumulatora.
                Właśnie dlatego auta z start-stop lepiej sprawdzą się podczas użytkowania na bardzo krótkich trasach.

                Przy okazji, jeśli ktoś dysponuje informacjami na temat "inteligentnego" alternatora lub innych komponentów systemu to chętnie poczytam.

                Chętnie korzystam z start-stop i za każdym razem cieszy mnie cisza zalegająca w aucie podczas oczekiwania na zielone światło.

                Komentarz

                • niedzwiedz11
                  Drive
                  • 2008
                  • 56

                  wow, w końcu konkretna odpowiedz :-)
                  oczywiście chodziło mi o napięcie ładowania , źle się wyraziłem
                  na niemieckim forum przeczytałem ze napiecie jesli temp>5C jest podczas jazdy 14,4 a momentami moze wzrosnąc np. podczas rekuperacji do 15V, natomiast gdy temp<5C napięcie ładowania jest wyższe ok 14,7V i także wzrasta do 15V...ale jest to tylko informacja z forum, więc wolę ją zweryfikować

                  Komentarz

                  • Qgar
                    Ambiente
                    • 2013
                    • 246
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    A czy ktoś używał SS w tandemie z tempomatem aktywnym ACC i DSG?

                    Chodzi mi o sytuację w mieście, gdy jedziemy w korku z włączonym ACC. Auto teoretycznie powinno się zatrzymywać i ruszać razem z autami poprzedzającymi.
                    Czy w przypadku zatrzymania się, bo auto poprzedzające się zatrzymało zadziała SS?
                    Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                    Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                    Komentarz

                    • kolba_leon
                      Classic
                      • 2013
                      • 30

                      Zamieszczone przez Qgar
                      A czy ktoś używał SS w tandemie z tempomatem aktywnym ACC i DSG?

                      Chodzi mi o sytuację w mieście, gdy jedziemy w korku z włączonym ACC. Auto teoretycznie powinno się zatrzymywać i ruszać razem z autami poprzedzającymi.
                      Czy w przypadku zatrzymania się, bo auto poprzedzające się zatrzymało zadziała SS?
                      auto się zatrzyma, należy nacisnąć pedał hamulca co wyłącza tempomat.

                      Komentarz


                      • Mam s/s z manualna skrzynią w instrukcji pisze ze jeśli włączony jest "pomoc w parkowania" to s/s nie będzie działał, według moich spostrzeżeń działa. Czy ktoś może mi wyjaśnić jak to powinno prawidłowo działać? Np. taka sytuacja przyjeżdżam do pracy parkuje przodem pod ściana czujniki się dra, wrzucam luz puszczam sprzęgło i auto gaśnie....
                        Drugie pytanie czy jak będę w ASO dadzą radę przestawić to funkcje s/s tak aby po odpaleniu auta była automatycznie dezaktywowana a po naciśnięciu przycisku można było to aktywować.

                        Komentarz

                        • Przem78
                          Rider
                          • 2013
                          • 561

                          Zamieszczone przez ojciec_
                          Drugie pytanie czy jak będę w ASO dadzą radę przestawić to funkcje s/s tak aby po odpaleniu auta była automatycznie dezaktywowana a po naciśnięciu przycisku można było to aktywować.

                          Zapomnij :P
                          Pozdr. Przemek

                          Komentarz

                          • JacekRS
                            Rider
                            • 2014
                            • 394
                            • Superb III (3V3)
                            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                            Ten system Start/Stop to niestety, ale patologia. Na TVN Turbo robili test Golfa VII GTI, piłowali go na torze, po czym bodajże Kornacki zatrzymuje się wysiada i samochód "cyk" gaśnie. Redaktorek "podkreślał" jak to wspaniale VW zaprojektowało wszystko, że przy "katingu" od razu S/S działa - dla mnie to jakaś kpina. Dodam, że dyrektor ASO z którego odbierałem samochód instruował by wyłączać S/S, bo dla niego było wielkim zdziwieniem gdy jadąc A4 do Wrocka non stop 160-180km/h i podjeżdżając pod bramki by zapłacić samochód mu od razu zgasł.
                            Inna sprawa, że przez ten "posrany" S/S po 3 razy w trakcie jazdy sprawdzam, czy go wyłączyłem czy też nie. Ech... pod górę robią człowiekowi jak tylko mogą.
                            Piona!
                            "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

                            Komentarz

                            • Qgar
                              Ambiente
                              • 2013
                              • 246
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              Ponieważ wielu z Was tak najeżdża na SS mam do Was kilka pytań:
                              1) Czy silnik z grupy VAG po wyłączeniu auta nie podtrzymuje obiegu oleju do czasu schłodzenia turbo?
                              Z tego co kojarzę, to wprowadzając TSI taki mechanizm był planowany i informowano mnie o tym, że takie coś jest... ale był to sprzedawca w salonie, więc mała wiarygodność i było to odnośnie poprzedniej generacji silników.
                              2) Czy zwykłe turbo dostaje tak samo w kość bez schłodzenia jak to ze zmienną geometrią?
                              VAG w benzynach chyba stosuje zwykłe turbo, bo o ile się kiedyś orientowałem to benzyny z turbo ze zmienną geometrią to napraaawdę rodzynki. Inaczej w przypadku TDI - tam zmienna geometria to norma.
                              3) A jaki silnik był w tym teście redaktorka 1.2B/1.6D czy większy? Czy te 160-180km/h to było blisko czerwonego pola na obrotomierzu? Jaka była temperatura oleju przed bramką autostrady - podskoczyła wyżej niż 80st.?
                              Większość redaktorków nie ma pojęcia o testowaniu samochodów, a jedyne co potrafią to się przejechać samochodem, który dostaną na plac i potem pleść głupoty, które wydają im się prawdami objawionymi.

                              Mam wrażenie, że większość się tu martwi o to gaszenie auta po jeździe mając doświadczenie ze starymi TDI, gdzie miało to znaczenie, a nie bierze pod uwagę, że jednak konstrukcje poszły do przodu i teraz możę to nie mieć znaczenia czy auto gasimy od razu czy odczekujemy tę minutę. Ile znacie aut TSI i TDI CR z zatartymi turbo? Bo mam wrażenie, że inne problemy prędzej dobijają ich właścicieli niż problemy turbino.

                              Inna kwestia jesli chodzi o częste uruchamianie auta - tu bym się obawiał większych problemów mimo wzmocnionych elementów.

                              Sam DOMÓWIŁEM pakiet GreenTec do 1.4TSI - 1k PLN, czyli przy katalogowym zwracaniu się kosztów paliwa zwróci się po ok. 60tys.km - nie liczymy ewentualnych awarii.
                              Jeśli jednak przed sprzedażą auta będę miał z SS problem, to wrócę tu pochylić czoła i przyznać Wam rację jaki to SS jest szkodliwy, bo na razie to wszyscy na to narzekają, ale poza kwestią wkurzającego wyłączenia się czasem auta w nieodpowiednim momencie (tu też kwestia umiejętności posługiwania się samochodem z SS), to jeszcze nie przeczytałem o problemach z awaryjnością wynikającą z zastosowania SS.
                              Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                              Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                Zamieszczone przez Qgar
                                Jaka była temperatura oleju przed bramką autostrady - podskoczyła wyżej niż 80st.?
                                No to podpowiem jak jest w starym CAYC. Temperatura w lecie oleju wynosi okolo 110-118'C przy jezdzie autostrada z predkoscia 140-150km/h

                                80'C to zimny olej w tym silniku.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • MadDriver
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 285

                                  OK, naczytalem sie o SS sporo Przyszedl czas na moje doswiadczenia z wlasnym samochodem. I niestety dla mnie to cale SS to pomylka. Odnosze wrazenie, ze w silnikach diesla to jeszcze gorszy pomysl poniewaz w moim przypadku gaszenie i odpalanie silnika powoduje wrecz dragnie samochodu. Byc moze to kwestia przyzwyczajenia, nastawienia, wrazliwosci, ale obecnie bardzo mi z tym nie po drodze.

                                  Po miescie w korkach jezdze niewiele. Wiekszosc trasy. Ale tez beznadzieja, gdy zjezdzam z autostrady po jezdzie z predkoscia 160-200 km/h, dojezdzam do parkingu, siegam do przycisku zeby wylaczyc silnik i... i jestem za wolny, bo silnik juz jest wylaczony.

                                  Spekulujac nieco, ciezko mi uwierzyc, zeby bylo to ekonomiczne. Bo nawet jesli mniej spalimy paliwa, to zuzycie elementow z pewnoscia jest wieksze. Nie wiem jak to sie ma wtedy tez do ekonomii. Mowiac krotko okiem laika nie przekonuje mnie ten system ani od strony ekonomii, ani od strony ekologii. Chetnie przeczytalbym rzetelne opracowania w tym temacie.

                                  Po jezdzie testowej Octavia z silnikiem TSI mialem bardziej pozytywne odczucia wzgledem tego systemu niz po jezdzie z silnikiem TDI.
                                  Mój Brzydal :-)

                                  Komentarz

                                  • greg505
                                    L&K
                                    • 2013
                                    • 1239

                                    SS uzywam sporadycznie, tylko wtedy kiedy wiem ze bede dluzej stal na swiatlach.
                                    Kiedys zrobilem test podczas powrotu z pracy do domu, warunki byly niemal identyczne (tak samo duze korki):
                                    - jazda z wylaczonym SS, spalanie po 5km - 18l/100km,
                                    - jazda z aktywnym SS, spalanie po 5km - 11l/100km.
                                    Black magic

                                    Komentarz

                                    • MadDriver
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 285

                                      Byc moze spalanie jest faktycznie mniejsze. Ale pytanie jak to sie ma do faktu, ze za SS na wstepie musielismy zaplacic + ewentualnie drozszy serwis samochodu.

                                      W Mazdzie 6 zastosowano fajne udogodnienie: jesli przycisk hamulca wcisniemy bardzo gleboko, to wtedy sugerujemy, ze chcemy aby SS bylo aktywne. Jesli delikatnie nie docisniemy pedalu hamulca, to SS jest nieaktywne. Mnie takie rozwiazanie bardzo by ucieszylo w moim samochodzie.
                                      Mój Brzydal :-)

                                      Komentarz

                                      • Eidos71
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2050
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        Zamieszczone przez Qgar
                                        1) Czy silnik z grupy VAG po wyłączeniu auta nie podtrzymuje obiegu oleju do czasu schłodzenia turbo?
                                        Z tego co kojarzę, to wprowadzając TSI taki mechanizm był planowany i informowano mnie o tym, że takie coś jest... ale był to sprzedawca w salonie, więc mała wiarygodność i było to odnośnie poprzedniej generacji silników.
                                        2) Czy zwykłe turbo dostaje tak samo w kość bez schłodzenia jak to ze zmienną geometrią?
                                        VAG w benzynach chyba stosuje zwykłe turbo, bo o ile się kiedyś orientowałem to benzyny z turbo ze zmienną geometrią to napraaawdę rodzynki. Inaczej w przypadku TDI - tam zmienna geometria to norma.
                                        1. W silnikach TSI "poprzedniej generacji" (a więc stosowanych m.in. w O2 FL) znajduje się tylko elektryczny system podtrzymania samowychładzania się turbiny - po zakończonej jeździe i wyłączeniu silnika turbina jest nadal napędzana przez elektryczny silnik, który stopniowo zmniejsza jej obroty. Kwestia smarowania turbiny przy schładzaniu rozwiązana jest w taki sposób, że znajduje się w niej "niecka", w której zbiera się niewielka ilość oleju i ten olej ma podobno zabezpieczać smarowanie turbiny podczas jej schładzania przy wyłączonym silniku... Czy jest to skuteczne - nie wiem, ale fachman od Skody poradził, aby dalej "po staremu" schładzać turbinę, gdyż rozwiązanie z "niecką" może okazać się wątpliwe...
                                        2. Oba rodzaje turbin tak samo źle znoszą brak schładzania. W silnikach benzynowych Skody znajdują się zwykłe, małe turbiny bez zmiennej geometrii.
                                        Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                        MOJA FURKA

                                        Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                        Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                        Komentarz

                                        • greg505
                                          L&K
                                          • 2013
                                          • 1239

                                          Zamieszczone przez MadDriver
                                          Byc moze spalanie jest faktycznie mniejsze. Ale pytanie jak to sie ma do faktu, ze za SS na wstepie musielismy zaplacic + ewentualnie drozszy serwis samochodu.

                                          W Mazdzie 6 zastosowano fajne udogodnienie: jesli przycisk hamulca wcisniemy bardzo gleboko, to wtedy sugerujemy, ze chcemy aby SS bylo aktywne. Jesli delikatnie nie docisniemy pedalu hamulca, to SS jest nieaktywne. Mnie takie rozwiazanie bardzo by ucieszylo w moim samochodzie.
                                          Gdybym musial do tego ustrojstwa doplacac to bym tego nie zrobil, w 1.8 nie ma wyboru.
                                          To o czym piszesz na przykladzie mazdy 6 wystepuje rowniez w o3, ale tylko w polaczeniu z dsg.
                                          Black magic

                                          Komentarz

                                          • Rok z Bagien
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1172

                                            Zamieszczone przez MadDriver
                                            W Mazdzie 6 zastosowano fajne udogodnienie: jesli przycisk hamulca wcisniemy bardzo gleboko, to wtedy sugerujemy, ze chcemy aby SS bylo aktywne. Jesli delikatnie nie docisniemy pedalu hamulca, to SS jest nieaktywne. Mnie takie rozwiazanie bardzo by ucieszylo w moim samochodzie.
                                            W Octavii z DSG jest dokładnie tak samo.

                                            Komentarz

                                            • MadDriver
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 285

                                              Cholera, to chyba zle robie to w moim passacie, chociaz mam DSG. Myslalem juz, ze tam tego nie ma. Jutro sprawdze -- dzieki za info
                                              Mój Brzydal :-)

                                              Komentarz

                                              • Rok z Bagien
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1172

                                                MadDriver, cóżeś Ty chłopie najlepszego kupił ? :wink:

                                                może być na priv, bom wielce ciekawy....

                                                pozdro

                                                Komentarz

                                                • MadDriver
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 285

                                                  Nom kupil ciezarowke Tj. Passata Variant z homologacja N1 (TDI, 177 KM, DSG)
                                                  Za tydzien jade na romantyczny weekend w plener, to moze w koncu zrobie sesje zdjeciowa samochodu i pochwale sie oficjalnie nowym nabytkiem na Forum
                                                  Mój Brzydal :-)

                                                  Komentarz

                                                  • dym1984
                                                    Drive
                                                    • 2013
                                                    • 49

                                                    w odróżnieniu od poprzednich wypowiedzi będę oryginalny i podam zaletę SS (chyba że to funkcja każdego rozrusznika w O3?)

                                                    fajne jest to że jeżeli zgaśnie silnik (też przy wyłączonym SS) a czasem się to zdarzy nie trzeba ponownie kręcić rozrusznikiem sam odpali silnik od razu - tak jak to robi SS przy ruszaniu

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...