Park Assist 2.0

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Alf
    Ambiente
    • 2013
    • 169

    #26
    A jak sie zachowyje PA podczas parkowania równoległego gdy wszystkie samochody w rzędzie są w połowie zaparkowane na chodniku? Będzie próbował się ustawić "w rzędzie", czy do krawężnika?
    O3 1,4 TSI 140KM Elegance
    Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
    Przebieg-ponad 25 000 km ...

    Komentarz

    • gruto
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1262
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #27
      Dla mnie ten park asist to porażka ....bawiłem się nim w superbie od kolegi .....nie widzi krawężników , ma zniszczone bardzo felgi aluminiowe , i żałuje że to zamówił . wg mnie zainwestować kasę w coś innego

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10965
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #28
        to jak wiesz, że się nie uda, bo są krawężniki czy coś, to parkujesz sam
        nie dajmy się też ogłupić, right?
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • MadDriver
          Rider
          • 2013
          • 285

          #29
          No wiesz, moim zdaniem to jak z GPS: problem jest gdy czlowiek wylaczy myslenie. I wtedy tez mozna wjechac w jednokierunkowa.

          Generalnie dla mnie to zbedny gadzet. Ale jesli samochodem ma tez parkowac kobieta, to mysle, ze koszt ewentualnych robot blacharkich szybko sie zwroci Mniejsza wtedy o felgi ;-)
          Mój Brzydal :-)

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 10965
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #30
            MadDriver, :diabelski_usmiech
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • Alf
              Ambiente
              • 2013
              • 169

              #31
              Zamieszczone przez gruto
              Dla mnie ten park asist to porażka ....bawiłem się nim w superbie od kolegi .....nie widzi krawężników , ma zniszczone bardzo felgi aluminiowe , i żałuje że to zamówił . wg mnie zainwestować kasę w coś innego
              To jak, wjezdza do połowy na krawężnik jak inne już stojące samochody, czy parkuje do krawężnika?
              We wrześniowym auto motor i sport odgrzebałem właśnie fajne porównanie tych systemów. Wygrał zdecydowanie system stosowany w nowym golfie, a ten stosowany w Yeti juz gorzej choć i tak lepiej od innych producentów. Jak mniemam, octavka ma ten golfowski, right?
              O3 1,4 TSI 140KM Elegance
              Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
              Przebieg-ponad 25 000 km ...

              Komentarz

              • apko
                Drive
                • 2013
                • 44

                #32
                Bardzo dobrze to działa, jako odniesienie wykorzystuje zaparkowane inne samochody, krawężniki go nie interesują, dziury w drodze też nie.
                Generalnie to system dla leniuchów żeby nie nakręcić się kierownicą. Jak bym miał sam zaparkować w dziurze o szerokości samochodu to bym odpuścił a z nim życie jest łatwiejsze (już czytam te następne posty że prawdziwy kierowca to brzydził by się używać takiego czegoś). Parkowanie to pikuś, ale fajne jest również wyjeżdżanie z dziury, po co kręcić na 6 razy jak on to zrobi szybciej za mnie, bo żaden "prawdziwy" kierowca nie jest w stanie tak szybko kręcić kierownicą jak PA2.0. Pozdrawiam i życzę miłej zabawy.
                PW

                Komentarz

                • elektrykprosty
                  Rider
                  • 2013
                  • 311

                  #33
                  Zamieszczone przez Alf
                  ...
                  We wrześniowym auto motor i sport odgrzebałem właśnie fajne porównanie tych systemów. Wygrał zdecydowanie system stosowany w nowym golfie, a ten stosowany w Yeti juz gorzej choć i tak lepiej od innych producentów. Jak mniemam, octavka ma ten golfowski, right?
                  Też czytałem ten test.
                  Octavia to ta sama platforma co Golf VII. Park assist też jest 2.0
                  Mniemam, że działa tak samo.

                  Fajne jest to, że miejsca do parkowania można szukać do prędkości 40km/h.
                  Na oko cieżko na szybko oszacować czy wolne miejsce to dł. auta +60cm.

                  Komentarz

                  • metrotest
                    Rider
                    • 2006
                    • 506
                    • Volkswagen
                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                    #34
                    Dzisiejszy "Motor" strona s.30 - test O3:

                    "(...)jego tolerancja jest po prostu zbyt mała. Przy parkowaniu prostopadłym między samochodami, często "krzyczy", że już nie ma miejsca obok auta, a później okazuje się, że drzwi można swobodnie otworzyć."

                    To jak w końcu? Można go w praktyce używać czy jest to raczej bajer. który się raz włączy a potem parkuje się samemu. O3 to już spore auto więc taki system byłby przydatny.

                    Komentarz

                    • ujacek
                      Drive
                      • 2013
                      • 57

                      #35
                      Zamieszczone przez metrotest
                      To jak w końcu? Można go w praktyce używać czy jest to raczej bajer. który się raz włączy a potem parkuje się samemu. O3 to już spore auto więc taki system byłby przydatny.
                      Ja zamówiłem i nie żałuję, bo używam. Chociaż mam za sobą sześć lat wprawiania się dłuższą kombi Vectrą na osiedlowym parkingu. Wychodzę z założenia, że zestaw czujników precyzyjnie mierzących odległość od przeszkód i dobry program lepiej wpasują auto w "dziurę" niż moje obserwacje w lusterku. Choć jak już tu wspominano - trzeba to robić z głową i świadomością ograniczeń systemu. Ostatecznie parkuje kierowca, nie kierownica.
                      Pozdrawiam - Jacek

                      O3 Combi 1.4 TSI Elegance Beż Capuccino

                      Komentarz

                      • Basik_
                        Rider
                        • 2013
                        • 667

                        #36
                        Zamieszczone przez ujacek
                        Zamieszczone przez metrotest
                        To jak w końcu? Można go w praktyce używać czy jest to raczej bajer. który się raz włączy a potem parkuje się samemu. O3 to już spore auto więc taki system byłby przydatny.
                        Ja zamówiłem i nie żałuję, bo używam. Chociaż mam za sobą sześć lat wprawiania się dłuższą kombi Vectrą na osiedlowym parkingu. Wychodzę z założenia, że zestaw czujników precyzyjnie mierzących odległość od przeszkód i dobry program lepiej wpasują auto w "dziurę" niż moje obserwacje w lusterku. Choć jak już tu wspominano - trzeba to robić z głową i świadomością ograniczeń systemu. Ostatecznie parkuje kierowca, nie kierownica.
                        wg mnie nie jest tak do końca i to ja myślę i widzę i potrafię lepiej wpasować auto biorąc pod uwagę różne warunki. Nie tylko odległość jaką zmierzył czujnik. Czujniki nieraz przekłąmują, a już nie raz miałem taką sytuację, że z jednej strony chciałem podjechać celowo bliżej bo np. była ściana/filar i przy nim czułem się bezpieczniej. Nie wiem jak PA w takiej sytuacji się zachowuje, ale pewnie ustawia auto z takim samym odstępem (a przynajmniej do tego zmierza).
                        Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

                        Komentarz

                        • ujacek
                          Drive
                          • 2013
                          • 57

                          #37
                          Za krótko używam nowego auta (dwa miesiące), by się kategorycznie wypowiadać za lub przeciw. Jak napisałem - nie żałuję, przynajmniej na razie.
                          Raz miałem sytuację, gdy podczas auto-parkowania nagle włączyło się hamowanie i już dalsze manipulacje należały do mnie. Tak jakby podczas manewru zmieniły mu się odczyty - hmm ... albo ja popełniłem jakiś błąd.
                          Pozdrawiam - Jacek

                          O3 Combi 1.4 TSI Elegance Beż Capuccino

                          Komentarz

                          • spacewalker
                            Elegance
                            • 2012
                            • 941

                            #38
                            Kamera cofania - zła bo za mały obraz,
                            PDC z PLA - złe bo i tak trzeba zaglądąc do tyłu
                            Light Assist - zly bo za późno zmienia światła
                            Line Assist - zły, bo słabo linie drogowe widzi
                            Czujnik deszczu - zły bo mogł by byc mniej / bardziej czuły
                            Klapa Elektryczna - zła - bo pare razy otworzysz i akku zdoisz.
                            RNS 510 - zły bo mało ma wodotrysków
                            Webasto - złe - bo mogło by byc sterowane z 10km a tak ma tylko 200m, i się lubi zawiesić
                            itd itp

                            a jakoś wszyscy to zakładają .
                            To są tylko systemy wspomagania kierowce

                            Komentarz

                            • napki
                              Classic
                              • 2009
                              • 18

                              #39
                              Mam. Nie żałuję, ale chyba szkoda kasy.
                              Automatyczne parkowanie działa tylko przy parkowaniu równoległym (do krawężnika), ale potrzebuje miejsca o długości auta+ 1,4m. Mnie do manuala wystarczy auto +0,5m, a nawet mniej. Choć robię to wolniej niż PA. Tak szybko jak PA - kierownicą nie zakręcę.
                              Parkowanie prostopadłe - to tylko sygnalizacja z czujników. Moim zdaniem zbyt czuła. 0 pokazuje przy jakichś 20-30 cm.
                              W efekcie "z automatu" nie korzystam, ale zobrazowanie z czujników przydatne - mam Columbusa. Szczególnie bocznych bo przód i tył mogą być bez PA (zależnie od wersji.
                              OIII 1,4 TSI (CHPA)
                              wcześniej OII FL 1,6 MPI

                              Komentarz

                              • Qgar
                                Ambiente
                                • 2013
                                • 246
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez napki
                                Parkowanie prostopadłe - to tylko sygnalizacja z czujników. Moim zdaniem zbyt czuła. 0 pokazuje przy jakichś 20-30 cm.
                                Jak to? To w O3 jest to okrojona wersja? Jak jeździłem G7, to parkował prostopadle bez problemu - niestety nawet za ciasno - nie dało się wysiąść nie dotykając sąsiedniego auta :/
                                Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                                Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                                Komentarz

                                • Wojqba
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 230

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Qgar
                                  Zamieszczone przez napki
                                  Parkowanie prostopadłe - to tylko sygnalizacja z czujników. Moim zdaniem zbyt czuła. 0 pokazuje przy jakichś 20-30 cm.
                                  Jak to? To w O3 jest to okrojona wersja? Jak jeździłem G7, to parkował prostopadle bez problemu - niestety nawet za ciasno - nie dało się wysiąść nie dotykając sąsiedniego auta :/
                                  w O3 są obie funkcje, tylko trzeba ja umieć włączyć :-P

                                  Komentarz

                                  • napki
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 18

                                    #42
                                    Zamieszczone przez Wojqba
                                    Zamieszczone przez Qgar
                                    Zamieszczone przez napki
                                    Parkowanie prostopadłe - to tylko sygnalizacja z czujników. Moim zdaniem zbyt czuła. 0 pokazuje przy jakichś 20-30 cm.
                                    Jak to? To w O3 jest to okrojona wersja? Jak jeździłem G7, to parkował prostopadle bez problemu - niestety nawet za ciasno - nie dało się wysiąść nie dotykając sąsiedniego auta :/
                                    w O3 są obie funkcje, tylko trzeba ja umieć włączyć :-P
                                    No to widać "małozdolny jestem", bo nie umiem. :x
                                    Zatem podziel się kolego informacją nt.: jak to się robi.
                                    OIII 1,4 TSI (CHPA)
                                    wcześniej OII FL 1,6 MPI

                                    Komentarz

                                    • jezusik18
                                      Classic
                                      • 2014
                                      • 6

                                      #43
                                      Naciskasz raz przycisk pa masz rownolegle nacisniesz drugi i wlacza sie prostopadle

                                      Komentarz

                                      • Gosi@czek
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 418

                                        #44
                                        Zamieszczone przez jezusik18
                                        Naciskasz raz przycisk pa masz rownolegle nacisniesz drugi i wlacza sie prostopadle
                                        a za trzecim razem wyłączasz
                                        Zamówiona (12.12.2013)
                                        Zakończona produkcja (24.02.2014)
                                        Odebrana (14.03.2014)
                                        OCTAVIA III Liftback 1.4 TSI

                                        Moja długo wyczekiwana perła

                                        Komentarz

                                        • napki
                                          Classic
                                          • 2009
                                          • 18

                                          #45
                                          Zamieszczone przez jezusik18
                                          Naciskasz raz przycisk pa masz rownolegle nacisniesz drugi i wlacza sie prostopadle
                                          Dzięki!
                                          A czytałem instrukcję. Całą! I jakoś umknęło mi to dwukrotne naciśnięcie.

                                          Pozdrawiam
                                          OIII 1,4 TSI (CHPA)
                                          wcześniej OII FL 1,6 MPI

                                          Komentarz

                                          Pracuję...