1.4 TSI 122KM w O2FL vs. 1.4TSI 140KM w O3

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bob_best
    Classic
    • 2016
    • 0

    1.4 TSI 122KM w O2FL vs. 1.4TSI 140KM w O3

    Na mineralniej zapłace pewnie ~1000 zeta i tak samo w kreatorze.
    Byle czesiek wezmie 700-800 dziękuje za taka oszczędnosci ; )
  • bob_best
    Rider
    • 2013
    • 744
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    1.4 TSI 122KM w O2FL vs. 1.4TSI 140KM w O3

    Może ktoś miał okazję powozić oboma autami? Najlepiej w manualach. Jak w rzeczywistości wyglądają różnice w elastyczności, przyspieszeniach i spalaniu?
    Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

    Komentarz

    • Prekompilator
      Rider
      • 2013
      • 420

      #3
      Silniki są nieporównywalne.
      Nowszy w O3 ma dużo lepsze przyspieszenie, dużo lepszą elastyczność i bardzo mało pali. Nie wiem ile pali 122 KM, ale z opinii wynika, że to inna epoka (na minus).

      Komentarz

      • Panoramix
        Ambiente
        • 2009
        • 125

        #4
        Hej

        Ja miałem w O2 FL 1.4 TSi - byłem z niego bardzo zadowolony.

        Jak natomiast wspomniał prekompilator - nowy 1.4 to nowy silnik, ma o prawie 2 sec lepiej do setki. Co do spalania - ja w trasie nad morze z małym dzieckiem i zajętym nawet przednim fotelem na bagaże zrobiłem na 43 litrach 940 kilometrów jadą ok 13 drogi autostradą - 120 - 140, potem lokalnymi drogami raczej przepisowo 90 masz 110, w mieście na baku robiłem 540 km - obecnym 18.TSI robię w mieście 520 - 530 km na baku.
        1.4 TSi 122KM może na szaleństwa nie pozwala ale też nie dostaje zadyszki (do 160 km/h) jedyną IMHO jego poważną wadą do zagrożenie związane z rozrządem ... mnie się odpukać nie zdarzyło.
        "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."

        Komentarz

        • bob_best
          Rider
          • 2013
          • 744
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          Zamieszczone przez Panoramix
          Hej

          Ja miałem w O2 FL 1.4 TSi - byłem z niego bardzo zadowolony.

          Jak natomiast wspomniał prekompilator - nowy 1.4 to nowy silnik, ma o prawie 2 sec lepiej do setki. Co do spalania - ja w trasie nad morze z małym dzieckiem i zajętym nawet przednim fotelem na bagaże zrobiłem na 43 litrach 940 kilometrów jadą ok 13 drogi autostradą - 120 - 140, potem lokalnymi drogami raczej przepisowo 90 masz 110, w mieście na baku robiłem 540 km - obecnym 18.TSI robię w mieście 520 - 530 km na baku.
          1.4 TSi 122KM może na szaleństwa nie pozwala ale też nie dostaje zadyszki (do 160 km/h) jedyną IMHO jego poważną wadą do zagrożenie związane z rozrządem ... mnie się odpukać nie zdarzyło.
          heh... stoję w rozkroku z decyzją czy O2FL 1.4TSI z bogatszym wyposażeniem czy lepiej kupić biedną (Active+Amamzing) O3 1.4TSI właśnie ze względu na silnik. Nie do końca wiem co zrobić :/
          Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

          Komentarz

          • LUKI
            RS
            • 2005
            • 5776

            #6
            Re: 1.4 TSI 122KM w O2FL vs. 1.4TSI 140KM w O3

            Zamieszczone przez bob_best
            Może ktoś miał okazję powozić oboma autami? Najlepiej w manualach. Jak w rzeczywistości wyglądają różnice w elastyczności, przyspieszeniach i spalaniu?
            tak ja

            o2fl combi 1.4tsi caxa 122hp 6m
            o3 combi 1.4tsi chpa 140hp 6m

            pierwsze spostrzeżenie - ogromny plus na korzyść chpa :!:

            chpa bije na głowę caxa pod względem elastyczności, przyspieszeniu

            nie wiem jak spalanie ale chpa będzie mieć porównywalne do caxa

            po prostu miałem wrażenie, że o3 jedzie luźniej



            heh... stoję w rozkroku z decyzją czy O2FL 1.4TSI z bogatszym wyposażeniem czy lepiej kupić biedną (Active+Amamzing) O3 1.4TSI właśnie ze względu na silnik. Nie do końca wiem co zrobić :/
            wszystko zależy od tego jaki masz budżet...

            jeśli chcesz mieć pewną caxa to tylko i wyłącznie MY2012

            jakbyś przytulił o2fl combi elegance (dobrze doposażoną) to na pewno będziesz zadowolony :!:

            bo wersją kutas w o3 to trochę średnio...
            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

            Komentarz

            • bob_best
              Rider
              • 2013
              • 744
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              Re: 1.4 TSI 122KM w O2FL vs. 1.4TSI 140KM w O3

              Zamieszczone przez LUKI
              Zamieszczone przez bob_best
              Może ktoś miał okazję powozić oboma autami? Najlepiej w manualach. Jak w rzeczywistości wyglądają różnice w elastyczności, przyspieszeniach i spalaniu?
              tak ja

              o2fl combi 1.4tsi caxa 122hp 6m
              o3 combi 1.4tsi chpa 140hp 6m

              pierwsze spostrzeżenie - ogromny plus na korzyść chpa :!:

              chpa bije na głowę caxa pod względem elastyczności, przyspieszeniu

              nie wiem jak spalanie ale chpa będzie mieć porównywalne do caxa

              po prostu miałem wrażenie, że o3 jedzie luźniej



              heh... stoję w rozkroku z decyzją czy O2FL 1.4TSI z bogatszym wyposażeniem czy lepiej kupić biedną (Active+Amamzing) O3 1.4TSI właśnie ze względu na silnik. Nie do końca wiem co zrobić :/
              wszystko zależy od tego jaki masz budżet...

              jeśli chcesz mieć pewną caxa to tylko i wyłącznie MY2012

              jakbyś przytulił o2fl combi elegance (dobrze doposażoną) to na pewno będziesz zadowolony :!:

              bo wersją kutas w o3 to trochę średnio...
              O2FL Combi - Ambition+kilka dodatków (całkiem już przjemna), O3 - Active+Amazing (raczej bieda) - na więcej budżet nie sięga. Jechałem O3 1.4 i fajnie się zbierała, O2FL może uda mi się w tym tygodniu. Przy takich opcjach co byś poradził?
              Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

              Komentarz

              • LUKI
                RS
                • 2005
                • 5776

                #8
                bob_best, jak miałbym pewną - to o2fl combi

                btw
                o2fl nówka czy używka :?:
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz

                • Prekompilator
                  Rider
                  • 2013
                  • 420

                  #9
                  Weź jeszcze pod uwagę, że silnik i wyposażenie to nie wszystko.
                  O3 jest większa od O2.
                  Ma jednak gorsze zawieszenie.
                  O2 ma w twoim przypadku lepsze wyposażenie - ale czy na pewno jest ci potrzebne?

                  Najlepiej przejedź się jednym i drugim w krótkim odstępie czasu. Żadne rady nie doradzą ci tego, co wtedy subiektywnie odczujesz.

                  Komentarz

                  • paweł2
                    L&K
                    • 2010
                    • 1405

                    #10
                    Zamieszczone przez bob_best
                    oję w rozkroku z decyzją czy O2FL 1.4TSI z bogatszym wyposażeniem czy lepiej kupić biedną (Active+Amamzing) O3 1.4TSI właśnie ze względu na silnik. Nie do końca wiem co zrobić :/
                    Jak dlamnie to zaden dylemat bierz O3
                    Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                    Komentarz

                    • bob_best
                      Rider
                      • 2013
                      • 744
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez paweł2
                      Zamieszczone przez bob_best
                      oję w rozkroku z decyzją czy O2FL 1.4TSI z bogatszym wyposażeniem czy lepiej kupić biedną (Active+Amamzing) O3 1.4TSI właśnie ze względu na silnik. Nie do końca wiem co zrobić :/
                      Jak dlamnie to zaden dylemat bierz O3
                      przy budżecie na Ambition+Amazing 140 w O3 bym się nawet nie wahał, ale Active wieje biedą niestety.
                      Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • Prekompilator
                        Rider
                        • 2013
                        • 420

                        #12
                        Zamieszczone przez bob_best
                        przy budżecie na Ambition+Amazing 140 w O3 bym się nawet nie wahał, ale Active wieje biedą niestety.
                        A cóż takiego więcej ma ambition?
                        Sterowanie szybami z tyłu, dwutonowy sygnał, lampki w drzwiach, podłokietnik, lepszy wyświetlacz, haczyk w bagażniku i przegródka?
                        Niewiele za 5500.

                        Komentarz

                        • darek0808
                          Classic
                          • 2013
                          • 25

                          #13
                          Napisz koniecznie czy to będzie nowka OII i w jakim wyposażeniu? Jeździłem OIII z tym motorem i fajnie się zbiera. Mamy w domu OII i wg mnie OIII ma ładniejsza deskę rozdzielcza, z tyłu jest sporo większa i z zewnątrz też prezentuje się lepiej... Dał mnie osobiście tylko OIii. Ale napisz jeszcze jaką wersja tej OIIfl.

                          Komentarz

                          • Qulek
                            RS
                            • 2005
                            • 1630
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            #14
                            bob_best, zadzwoń do Kielc do salonu. Mają też O2Fl kombi z 1.4tsi , i chcą ją sprzedać (nówka). Tata się wahał nad nią jak kupowaliśmy o3 ale jednak nowa octa go "zaczarowała" i zdecydował się dopłacić. Mamy Ambition + Amazing + jakieś tam pierdoły

                            Z poprzednim 1.4 tsi jeździłem w VW Jetta (też ją rozważaliśmy) i silnik w O3 jest zdecydowanie bardziej dynamiczny i elastyczny (aczkolwiek temu 122 nie można zarzucić że jest mułem).



                            i za 4kzł więcej o3

                            BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                            Było O1 jest O3

                            Komentarz

                            • darek0808
                              Classic
                              • 2013
                              • 25

                              #15
                              Największy minus wersji active i ambition bez pakietu amaizing to brak climatronica. Reszta do przeżycia.
                              Ewentualnie do zmodzenia.

                              Komentarz

                              • feels3
                                Rider
                                • 2013
                                • 348

                                #16
                                Ambition ma też alufelgi 16, Active ma stalowe plus kołpaki (15 dla 1.2 / 16cali dla 1.4)

                                Komentarz

                                • JJJ
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 15

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Prekompilator
                                  Zamieszczone przez bob_best
                                  przy budżecie na Ambition+Amazing 140 w O3 bym się nawet nie wahał, ale Active wieje biedą niestety.
                                  A cóż takiego więcej ma ambition?
                                  Sterowanie szybami z tyłu, dwutonowy sygnał, lampki w drzwiach, podłokietnik, lepszy wyświetlacz, haczyk w bagażniku i przegródka?
                                  Niewiele za 5500.
                                  ma jeszcze alu koła 16 i klamki w kolorze.. przy odsprzedaży ma to znaczenie i da radę odzyskać część tej kasy.

                                  Nie wyobrażam sobie auta bez podłokietnika na rynku wtórnym w naszym kraju - kto to kupi i za ile?

                                  Komentarz

                                  • Prekompilator
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 420

                                    #18
                                    Dla mnie z tego co piszecie, najbardziej fajny jest podłokietnik. Reszta to przepłacone pieniądze. A mam właśnie wersję ambition (co prawda superb, ale wyposażenie podobne).
                                    Wszelkie alu (teraz zimą jeżdżę na stalowych), klamki w kolorze i climatroniki są mi zbędne.
                                    Co więcej, wolałbym klimatyzację manualną. Teraz mam którąś z kolei automatyczną i wcale nie jest tak, że jak się ustawi temperaturę, to jest OK - cały czas trzeba regulować.

                                    Ale to temat z gatunku odczuć subiektywnych, więc możemy się co najwyżej wymienić opiniami - jakichś szczególnych argumentów nie będzie.

                                    Komentarz

                                    • LUKI
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5776

                                      #19
                                      dlatego bob_best sam musi się przejechać i porównać o2fl i o3 :!:
                                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                      Komentarz

                                      • paweł2
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1405

                                        #20
                                        O3 1.4 TSI 140ps ma
                                        0-100 8.4
                                        0-130 13.6
                                        80-120 V 8.8
                                        80-120 10.8

                                        jak to sie ma do 1.4 122? ma ktos jakies pomiary?
                                        Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                        Komentarz

                                        • bob_best
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 744
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez LUKI
                                          bob_best, jak miałbym pewną - to o2fl combi

                                          btw
                                          o2fl nówka czy używka :?:
                                          wygląda, że używka z symbolicznym nalotem (<10kkm).

                                          [ Dodano: Sro 08 Sty, 14 17:52 ]
                                          Zamieszczone przez Prekompilator
                                          Dla mnie z tego co piszecie, najbardziej fajny jest podłokietnik. Reszta to przepłacone pieniądze. A mam właśnie wersję ambition (co prawda superb, ale wyposażenie podobne).
                                          Wszelkie alu (teraz zimą jeżdżę na stalowych), klamki w kolorze i climatroniki są mi zbędne.
                                          Co więcej, wolałbym klimatyzację manualną. Teraz mam którąś z kolei automatyczną i wcale nie jest tak, że jak się ustawi temperaturę, to jest OK - cały czas trzeba regulować.

                                          Ale to temat z gatunku odczuć subiektywnych, więc możemy się co najwyżej wymienić opiniami - jakichś szczególnych argumentów nie będzie.
                                          jeśli chodzi o braki w Active+Amazing:
                                          - przede wszystkim podłokietniki + przejście do bagażnika na narty,
                                          - radio słabe,
                                          - niemalowane lusterka i klamki,
                                          - chciałbym też auto z Climatronic ale to jest do przeżycia
                                          - alu można kupić i akurat 16 nie są zbyt urodziwe w serii

                                          czyli przede wszystkim 3 pierwsze pkty
                                          Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • darek0808
                                            Classic
                                            • 2013
                                            • 25

                                            #22
                                            Zamieszczone przez bob_best
                                            Zamieszczone przez LUKI
                                            bob_best, jak miałbym pewną - to o2fl combi

                                            btw
                                            o2fl nówka czy używka :?:
                                            wygląda, że używka z symbolicznym nalotem (<10kkm).

                                            [ Dodano: Sro 08 Sty, 14 17:52 ]
                                            Zamieszczone przez Prekompilator
                                            Dla mnie z tego co piszecie, najbardziej fajny jest podłokietnik. Reszta to przepłacone pieniądze. A mam właśnie wersję ambition (co prawda superb, ale wyposażenie podobne).
                                            Wszelkie alu (teraz zimą jeżdżę na stalowych), klamki w kolorze i climatroniki są mi zbędne.
                                            Co więcej, wolałbym klimatyzację manualną. Teraz mam którąś z kolei automatyczną i wcale nie jest tak, że jak się ustawi temperaturę, to jest OK - cały czas trzeba regulować.

                                            Ale to temat z gatunku odczuć subiektywnych, więc możemy się co najwyżej wymienić opiniami - jakichś szczególnych argumentów nie będzie.
                                            jeśli chodzi o braki w Active+Amazing:
                                            - przede wszystkim podłokietniki + przejście do bagażnika na narty,
                                            - radio słabe,
                                            - niemalowane lusterka i klamki,
                                            - chciałbym też auto z Climatronic ale to jest do przeżycia
                                            - alu można kupić i akurat 16 nie są zbyt urodziwe w serii

                                            czyli przede wszystkim 3 pierwsze pkty
                                            Podłokietnik pro pewno w przyszłości będzie można dokupić za 1000 pln
                                            Felgi 1200 PLN
                                            Radio 1200
                                            Malowanie lusterek i klamek około 600 PLN w serwisie (tyle powiedzieli w Tarnowie za oIIfl)
                                            Razem 4000 PLN.

                                            Nie lepiej dopłacić 2100 PLN i wziąć ambition plus amaizing? Realna różnica między obiema opcjami z pakietemi to 6100 PLN. Za to masz bolero, climatronic, ori malowanie, ori czujniki przód tył, tempomat, tylne światła w ledach, podlokietniki alufelgi i parę innych rzeczy które może nie są ważne ale są również je otrzymujesz. Zastanów sie, bo nie kupujesz chyba auta na 2 lata z tego co wnioskuję?
                                            Wsiadasz i jedziesz a nie kombinujesz. Poza tym w przyszłości łatwiej to będzie sprzedać.

                                            [ Dodano: Sro 08 Sty, 14 19:44 ]
                                            A jaki rabat otrzymałeś na podstawową wersję z pakietem w salonie?

                                            Komentarz

                                            • Łabik
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 346
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                              #23
                                              Nie kombinuj i weź Ambition plus amaizing w tej wersji do szczęścia nic więcej nie trzeba.
                                              Kolega darek0808 dobrze ci radzi.
                                              Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
                                              http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA

                                              Komentarz

                                              • mat29
                                                Classic
                                                • 2007
                                                • 12
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHPB 1.4 TSI 150 KM

                                                #24
                                                Brać OIII. Ostatnie cztery lata jezdzilem OII FL 1.4 tsi. Od 2 m-cy OIII 1.4 tsi. OII FL fajny samochód ale OIII lepszy :diabelski_usmiech. Dynamika bez porownania! Wiecej miejsca, lepiej wykonane auto. Będzie Pan zadowolony :wink:
                                                Octavia III 1.4 TSI Elegance (biała)

                                                Komentarz

                                                • iFi
                                                  Elegance
                                                  • 2012
                                                  • 906

                                                  #25
                                                  Poza tym pamiętajmy - 03 jest po prostu na rynku bardziej atrakcyjne a za kilka lat O2FL będzie po prostu starym samochodem i nic tego nie zmieni.

                                                  Jeśli nie ma kasy na Ambition i nie można czekać to brać Active i w miarę eksploatacji dołożyć podłokietnik czy pomalować klamki. Ja tak zrobiłem, potrzebowałem samochodu, stać mnie było na ówczesnego Minta i dołożyłem co chciałem i cieszę się furką. Miałem opcję wzięcia doposażonego Toura i podobny dylemat (tyle że różnica silnikowa większa).

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...