Może ktoś miał okazję powozić oboma autami? Najlepiej w manualach. Jak w rzeczywistości wyglądają różnice w elastyczności, przyspieszeniach i spalaniu?
Silniki są nieporównywalne.
Nowszy w O3 ma dużo lepsze przyspieszenie, dużo lepszą elastyczność i bardzo mało pali. Nie wiem ile pali 122 KM, ale z opinii wynika, że to inna epoka (na minus).
Ja miałem w O2 FL 1.4 TSi - byłem z niego bardzo zadowolony.
Jak natomiast wspomniał prekompilator - nowy 1.4 to nowy silnik, ma o prawie 2 sec lepiej do setki. Co do spalania - ja w trasie nad morze z małym dzieckiem i zajętym nawet przednim fotelem na bagaże zrobiłem na 43 litrach 940 kilometrów jadą ok 13 drogi autostradą - 120 - 140, potem lokalnymi drogami raczej przepisowo 90 masz 110, w mieście na baku robiłem 540 km - obecnym 18.TSI robię w mieście 520 - 530 km na baku.
1.4 TSi 122KM może na szaleństwa nie pozwala ale też nie dostaje zadyszki (do 160 km/h) jedyną IMHO jego poważną wadą do zagrożenie związane z rozrządem ... mnie się odpukać nie zdarzyło.
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
Ja miałem w O2 FL 1.4 TSi - byłem z niego bardzo zadowolony.
Jak natomiast wspomniał prekompilator - nowy 1.4 to nowy silnik, ma o prawie 2 sec lepiej do setki. Co do spalania - ja w trasie nad morze z małym dzieckiem i zajętym nawet przednim fotelem na bagaże zrobiłem na 43 litrach 940 kilometrów jadą ok 13 drogi autostradą - 120 - 140, potem lokalnymi drogami raczej przepisowo 90 masz 110, w mieście na baku robiłem 540 km - obecnym 18.TSI robię w mieście 520 - 530 km na baku.
1.4 TSi 122KM może na szaleństwa nie pozwala ale też nie dostaje zadyszki (do 160 km/h) jedyną IMHO jego poważną wadą do zagrożenie związane z rozrządem ... mnie się odpukać nie zdarzyło.
heh... stoję w rozkroku z decyzją czy O2FL 1.4TSI z bogatszym wyposażeniem czy lepiej kupić biedną (Active+Amamzing) O3 1.4TSI właśnie ze względu na silnik. Nie do końca wiem co zrobić :/
Może ktoś miał okazję powozić oboma autami? Najlepiej w manualach. Jak w rzeczywistości wyglądają różnice w elastyczności, przyspieszeniach i spalaniu?
pierwsze spostrzeżenie - ogromny plus na korzyść chpa :!:
chpa bije na głowę caxa pod względem elastyczności, przyspieszeniu
nie wiem jak spalanie ale chpa będzie mieć porównywalne do caxa
po prostu miałem wrażenie, że o3 jedzie luźniej
heh... stoję w rozkroku z decyzją czy O2FL 1.4TSI z bogatszym wyposażeniem czy lepiej kupić biedną (Active+Amamzing) O3 1.4TSI właśnie ze względu na silnik. Nie do końca wiem co zrobić :/
wszystko zależy od tego jaki masz budżet...
jeśli chcesz mieć pewną caxa to tylko i wyłącznie MY2012
jakbyś przytulił o2fl combi elegance (dobrze doposażoną) to na pewno będziesz zadowolony :!:
bo wersją kutas w o3 to trochę średnio...
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
Może ktoś miał okazję powozić oboma autami? Najlepiej w manualach. Jak w rzeczywistości wyglądają różnice w elastyczności, przyspieszeniach i spalaniu?
pierwsze spostrzeżenie - ogromny plus na korzyść chpa :!:
chpa bije na głowę caxa pod względem elastyczności, przyspieszeniu
nie wiem jak spalanie ale chpa będzie mieć porównywalne do caxa
po prostu miałem wrażenie, że o3 jedzie luźniej
heh... stoję w rozkroku z decyzją czy O2FL 1.4TSI z bogatszym wyposażeniem czy lepiej kupić biedną (Active+Amamzing) O3 1.4TSI właśnie ze względu na silnik. Nie do końca wiem co zrobić :/
wszystko zależy od tego jaki masz budżet...
jeśli chcesz mieć pewną caxa to tylko i wyłącznie MY2012
jakbyś przytulił o2fl combi elegance (dobrze doposażoną) to na pewno będziesz zadowolony :!:
bo wersją kutas w o3 to trochę średnio...
O2FL Combi - Ambition+kilka dodatków (całkiem już przjemna), O3 - Active+Amazing (raczej bieda) - na więcej budżet nie sięga. Jechałem O3 1.4 i fajnie się zbierała, O2FL może uda mi się w tym tygodniu. Przy takich opcjach co byś poradził?
Weź jeszcze pod uwagę, że silnik i wyposażenie to nie wszystko.
O3 jest większa od O2.
Ma jednak gorsze zawieszenie.
O2 ma w twoim przypadku lepsze wyposażenie - ale czy na pewno jest ci potrzebne?
Najlepiej przejedź się jednym i drugim w krótkim odstępie czasu. Żadne rady nie doradzą ci tego, co wtedy subiektywnie odczujesz.
oję w rozkroku z decyzją czy O2FL 1.4TSI z bogatszym wyposażeniem czy lepiej kupić biedną (Active+Amamzing) O3 1.4TSI właśnie ze względu na silnik. Nie do końca wiem co zrobić :/
oję w rozkroku z decyzją czy O2FL 1.4TSI z bogatszym wyposażeniem czy lepiej kupić biedną (Active+Amamzing) O3 1.4TSI właśnie ze względu na silnik. Nie do końca wiem co zrobić :/
Jak dlamnie to zaden dylemat bierz O3
przy budżecie na Ambition+Amazing 140 w O3 bym się nawet nie wahał, ale Active wieje biedą niestety.
przy budżecie na Ambition+Amazing 140 w O3 bym się nawet nie wahał, ale Active wieje biedą niestety.
A cóż takiego więcej ma ambition?
Sterowanie szybami z tyłu, dwutonowy sygnał, lampki w drzwiach, podłokietnik, lepszy wyświetlacz, haczyk w bagażniku i przegródka?
Niewiele za 5500.
Napisz koniecznie czy to będzie nowka OII i w jakim wyposażeniu? Jeździłem OIII z tym motorem i fajnie się zbiera. Mamy w domu OII i wg mnie OIII ma ładniejsza deskę rozdzielcza, z tyłu jest sporo większa i z zewnątrz też prezentuje się lepiej... Dał mnie osobiście tylko OIii. Ale napisz jeszcze jaką wersja tej OIIfl.
bob_best, zadzwoń do Kielc do salonu. Mają też O2Fl kombi z 1.4tsi , i chcą ją sprzedać (nówka). Tata się wahał nad nią jak kupowaliśmy o3 ale jednak nowa octa go "zaczarowała" i zdecydował się dopłacić. Mamy Ambition + Amazing + jakieś tam pierdoły
Z poprzednim 1.4 tsi jeździłem w VW Jetta (też ją rozważaliśmy) i silnik w O3 jest zdecydowanie bardziej dynamiczny i elastyczny (aczkolwiek temu 122 nie można zarzucić że jest mułem).
przy budżecie na Ambition+Amazing 140 w O3 bym się nawet nie wahał, ale Active wieje biedą niestety.
A cóż takiego więcej ma ambition?
Sterowanie szybami z tyłu, dwutonowy sygnał, lampki w drzwiach, podłokietnik, lepszy wyświetlacz, haczyk w bagażniku i przegródka?
Niewiele za 5500.
ma jeszcze alu koła 16 i klamki w kolorze.. przy odsprzedaży ma to znaczenie i da radę odzyskać część tej kasy.
Nie wyobrażam sobie auta bez podłokietnika na rynku wtórnym w naszym kraju - kto to kupi i za ile?
Dla mnie z tego co piszecie, najbardziej fajny jest podłokietnik. Reszta to przepłacone pieniądze. A mam właśnie wersję ambition (co prawda superb, ale wyposażenie podobne).
Wszelkie alu (teraz zimą jeżdżę na stalowych), klamki w kolorze i climatroniki są mi zbędne.
Co więcej, wolałbym klimatyzację manualną. Teraz mam którąś z kolei automatyczną i wcale nie jest tak, że jak się ustawi temperaturę, to jest OK - cały czas trzeba regulować.
Ale to temat z gatunku odczuć subiektywnych, więc możemy się co najwyżej wymienić opiniami - jakichś szczególnych argumentów nie będzie.
wygląda, że używka z symbolicznym nalotem (<10kkm).
[ Dodano: Sro 08 Sty, 14 17:52 ]
Zamieszczone przez Prekompilator
Dla mnie z tego co piszecie, najbardziej fajny jest podłokietnik. Reszta to przepłacone pieniądze. A mam właśnie wersję ambition (co prawda superb, ale wyposażenie podobne).
Wszelkie alu (teraz zimą jeżdżę na stalowych), klamki w kolorze i climatroniki są mi zbędne.
Co więcej, wolałbym klimatyzację manualną. Teraz mam którąś z kolei automatyczną i wcale nie jest tak, że jak się ustawi temperaturę, to jest OK - cały czas trzeba regulować.
Ale to temat z gatunku odczuć subiektywnych, więc możemy się co najwyżej wymienić opiniami - jakichś szczególnych argumentów nie będzie.
jeśli chodzi o braki w Active+Amazing:
- przede wszystkim podłokietniki + przejście do bagażnika na narty,
- radio słabe,
- niemalowane lusterka i klamki,
- chciałbym też auto z Climatronic ale to jest do przeżycia
- alu można kupić i akurat 16 nie są zbyt urodziwe w serii
wygląda, że używka z symbolicznym nalotem (<10kkm).
[ Dodano: Sro 08 Sty, 14 17:52 ]
Zamieszczone przez Prekompilator
Dla mnie z tego co piszecie, najbardziej fajny jest podłokietnik. Reszta to przepłacone pieniądze. A mam właśnie wersję ambition (co prawda superb, ale wyposażenie podobne).
Wszelkie alu (teraz zimą jeżdżę na stalowych), klamki w kolorze i climatroniki są mi zbędne.
Co więcej, wolałbym klimatyzację manualną. Teraz mam którąś z kolei automatyczną i wcale nie jest tak, że jak się ustawi temperaturę, to jest OK - cały czas trzeba regulować.
Ale to temat z gatunku odczuć subiektywnych, więc możemy się co najwyżej wymienić opiniami - jakichś szczególnych argumentów nie będzie.
jeśli chodzi o braki w Active+Amazing:
- przede wszystkim podłokietniki + przejście do bagażnika na narty,
- radio słabe,
- niemalowane lusterka i klamki,
- chciałbym też auto z Climatronic ale to jest do przeżycia
- alu można kupić i akurat 16 nie są zbyt urodziwe w serii
czyli przede wszystkim 3 pierwsze pkty
Podłokietnik pro pewno w przyszłości będzie można dokupić za 1000 pln
Felgi 1200 PLN
Radio 1200
Malowanie lusterek i klamek około 600 PLN w serwisie (tyle powiedzieli w Tarnowie za oIIfl)
Razem 4000 PLN.
Nie lepiej dopłacić 2100 PLN i wziąć ambition plus amaizing? Realna różnica między obiema opcjami z pakietemi to 6100 PLN. Za to masz bolero, climatronic, ori malowanie, ori czujniki przód tył, tempomat, tylne światła w ledach, podlokietniki alufelgi i parę innych rzeczy które może nie są ważne ale są również je otrzymujesz. Zastanów sie, bo nie kupujesz chyba auta na 2 lata z tego co wnioskuję?
Wsiadasz i jedziesz a nie kombinujesz. Poza tym w przyszłości łatwiej to będzie sprzedać.
[ Dodano: Sro 08 Sty, 14 19:44 ]
A jaki rabat otrzymałeś na podstawową wersję z pakietem w salonie?
Brać OIII. Ostatnie cztery lata jezdzilem OII FL 1.4 tsi. Od 2 m-cy OIII 1.4 tsi. OII FL fajny samochód ale OIII lepszy :diabelski_usmiech. Dynamika bez porownania! Wiecej miejsca, lepiej wykonane auto. Będzie Pan zadowolony :wink:
Poza tym pamiętajmy - 03 jest po prostu na rynku bardziej atrakcyjne a za kilka lat O2FL będzie po prostu starym samochodem i nic tego nie zmieni.
Jeśli nie ma kasy na Ambition i nie można czekać to brać Active i w miarę eksploatacji dołożyć podłokietnik czy pomalować klamki. Ja tak zrobiłem, potrzebowałem samochodu, stać mnie było na ówczesnego Minta i dołożyłem co chciałem i cieszę się furką. Miałem opcję wzięcia doposażonego Toura i podobny dylemat (tyle że różnica silnikowa większa).
Komentarz