Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.4 TSI 122KM w O2FL vs. 1.4TSI 140KM w O3

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez darek0808
    Zamieszczone przez bob_best
    Zamieszczone przez LUKI
    bob_best, jak miałbym pewną - to o2fl combi

    btw
    o2fl nówka czy używka :?:
    wygląda, że używka z symbolicznym nalotem (<10kkm).

    [ Dodano: Sro 08 Sty, 14 17:52 ]
    Zamieszczone przez Prekompilator
    Dla mnie z tego co piszecie, najbardziej fajny jest podłokietnik. Reszta to przepłacone pieniądze. A mam właśnie wersję ambition (co prawda superb, ale wyposażenie podobne).
    Wszelkie alu (teraz zimą jeżdżę na stalowych), klamki w kolorze i climatroniki są mi zbędne.
    Co więcej, wolałbym klimatyzację manualną. Teraz mam którąś z kolei automatyczną i wcale nie jest tak, że jak się ustawi temperaturę, to jest OK - cały czas trzeba regulować.

    Ale to temat z gatunku odczuć subiektywnych, więc możemy się co najwyżej wymienić opiniami - jakichś szczególnych argumentów nie będzie.
    jeśli chodzi o braki w Active+Amazing:
    - przede wszystkim podłokietniki + przejście do bagażnika na narty,
    - radio słabe,
    - niemalowane lusterka i klamki,
    - chciałbym też auto z Climatronic ale to jest do przeżycia
    - alu można kupić i akurat 16 nie są zbyt urodziwe w serii

    czyli przede wszystkim 3 pierwsze pkty
    Podłokietnik pro pewno w przyszłości będzie można dokupić za 1000 pln
    Felgi 1200 PLN
    Radio 1200
    Malowanie lusterek i klamek około 600 PLN w serwisie (tyle powiedzieli w Tarnowie za oIIfl)
    Razem 4000 PLN.

    Nie lepiej dopłacić 2100 PLN i wziąć ambition plus amaizing? Realna różnica między obiema opcjami z pakietemi to 6100 PLN. Za to masz bolero, climatronic, ori malowanie, ori czujniki przód tył, tempomat, tylne światła w ledach, podlokietniki alufelgi i parę innych rzeczy które może nie są ważne ale są również je otrzymujesz. Zastanów sie, bo nie kupujesz chyba auta na 2 lata z tego co wnioskuję?
    Wsiadasz i jedziesz a nie kombinujesz. Poza tym w przyszłości łatwiej to będzie sprzedać.

    [ Dodano: Sro 08 Sty, 14 19:44 ]
    A jaki rabat otrzymałeś na podstawową wersję z pakietem w salonie?
    tyle, że O2FL to będzie max 60 000zł; Active+Amazing+metalic to ok. 62 000-63 000, a Ambition+Amazing to min. 69 000 - 70 000zł. W teorii nie tak dużo, ale to jednak ok. 15% więcej i będzie wyraźnie zauważalne przy spłacie. Chyba, że da się uzyskać lepsze ceny?
    Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez bob_best
      wyraźnie zauważalne przy spłacie
      Jeśli bierzesz pod uwagę kredytowanie samochodu należy jeszcze doliczyć prowizję za udzielenie, odsetki... różnica rośnie i ciąży co miesiąc.

      Tak jak napisałem - ja osobiście nie napinał bym się aż tak bardzo, jeśli jesteś na limicie założonego budżetu natomiast wybrał bym O3.

      Komentarz


      • #28
        Odnośnie przyspieszenia to OII ma w praktyce w testach 9,6-9,7. OIII zawsze osiąga wynik 8,8. Czyli tak naprawdę niecała sekunda. To tak dla ścisłości dla tych co się podniecają suchymi danymi technicznymi. Jednak trzeba zauważyć, że ten parametr jest raczej bez znaczenia i elastyczność jest ważniejsza. I tu OIII góruje nad OII na każdym biegu aczkolwiek są to różnice max 1-3 sekundy tak że przepaści nie ma tylko jest lepiej, fajniej. Tak, tak wiem dla niektórych jest to różnica życia i śmierci i zaraz wyleją tu wiadro pomyj na mnie. Jednak ja mam to gdzieś. Opisuję fakty.

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez bob_best
          tyle, że O2FL to będzie max 60 000zł; Active+Amazing+metalic to ok. 62 000-63 000, a Ambition+Amazing to min. 69 000 - 70 000zł. W teorii nie tak dużo, ale to jednak ok. 15% więcej i będzie wyraźnie zauważalne przy spłacie. Chyba, że da się uzyskać lepsze ceny?
          Ceny mniej więcej są takie jak piszesz, ale mowa o wyprzedaży z 2013, a tutaj będzie Ci ciężko znaleźć dokładnie taki model, często są doposażane w inne dodatki i cena rośnie.

          Szukałem 3 tyg. modelu active + amazing i nie wiele tego było, w końcu padło na ambition, bo było dostępne.

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez feels3
            Zamieszczone przez bob_best
            tyle, że O2FL to będzie max 60 000zł; Active+Amazing+metalic to ok. 62 000-63 000, a Ambition+Amazing to min. 69 000 - 70 000zł. W teorii nie tak dużo, ale to jednak ok. 15% więcej i będzie wyraźnie zauważalne przy spłacie. Chyba, że da się uzyskać lepsze ceny?
            Ceny mniej więcej są takie jak piszesz, ale mowa o wyprzedaży z 2013, a tutaj będzie Ci ciężko znaleźć dokładnie taki model, często są doposażane w inne dodatki i cena rośnie.

            Szukałem 3 tyg. modelu active + amazing i nie wiele tego było, w końcu padło na ambition, bo było dostępne.
            Ile kosztował Cię ambition? Amazingu nie masz rozumiem?
            Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

            Komentarz


            • #31
              70 z amazingiem i paroma dodatkami (alarm, wycieraczka, trójramienna kier, simply clever, koło zapas. itp - te dodatki podniosły cenę o ~ 2k) . Silnik 1.4

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez bob_best
                jeśli chodzi o braki w Active+Amazing:
                - przede wszystkim podłokietniki + przejście do bagażnika na narty,
                - radio słabe,
                - niemalowane lusterka i klamki,
                - chciałbym też auto z Climatronic ale to jest do przeżycia
                - alu można kupić i akurat 16 nie są zbyt urodziwe w serii

                czyli przede wszystkim 3 pierwsze pkty
                Czyli amazingu nie potrzebujesz.
                A czy radio słabe? Mam Bolero i rewelacji nie ma - wątpię czy podstawowe będzie słabsze.
                I jeżeli musisz mieć te klamki, lampki i podłokietniki, to rzeczywiście taniej będzie wziąć wersję ambition.

                Komentarz


                • #33
                  Zamieszczone przez bob_best
                  tyle, że O2FL to będzie max 60 000zł; Active+Amazing+metalic to ok. 62 000-63 000, a Ambition+Amazing to min. 69 000 - 70 000zł. W teorii nie tak dużo, ale to jednak ok. 15% więcej i będzie wyraźnie zauważalne przy spłacie. Chyba, że da się uzyskać lepsze ceny?
                  Zgadza się, jest różnica w cenie. Więc sam musisz zdecydować co dla Ciebie jest ważniejsze. Czy podlokietniki radio i inne bajery (w tej O2fl ambition to chyba nawet climatronica i aufelg nie ma, czyba ze to jakas specjalnie doposazona wersja lub wersja fresh), czy nowy model bez podlokietnika i malowanych lusterek, z mocniejszym motorem, fajniejszym i wiekszym srodkiem. Jesli masz masz czym jeżdzić to moze sie wstrzymaj te kilka miechów i dozbieraj pare tysi?
                  Wysłałem Ci info na PW odnosnie wszystkim znanego dealera z Krakowa. moze uda Ci się wyrwać tę opcję amaizing plus ambition pare groszy taniej.

                  Komentarz


                  • #34
                    Zamieszczone przez darek0808
                    Zamieszczone przez bob_best
                    tyle, że O2FL to będzie max 60 000zł; Active+Amazing+metalic to ok. 62 000-63 000, a Ambition+Amazing to min. 69 000 - 70 000zł. W teorii nie tak dużo, ale to jednak ok. 15% więcej i będzie wyraźnie zauważalne przy spłacie. Chyba, że da się uzyskać lepsze ceny?
                    Zgadza się, jest różnica w cenie. Więc sam musisz zdecydować co dla Ciebie jest ważniejsze. Czy podlokietniki radio i inne bajery (w tej O2fl ambition to chyba nawet climatronica i aufelg nie ma, czyba ze to jakas specjalnie doposazona wersja lub wersja fresh), czy nowy model bez podlokietnika i malowanych lusterek, z mocniejszym motorem, fajniejszym i wiekszym srodkiem. Jesli masz masz czym jeżdzić to moze sie wstrzymaj te kilka miechów i dozbieraj pare tysi?
                    Wysłałem Ci info na PW odnosnie wszystkim znanego dealera z Krakowa. moze uda Ci się wyrwać tę opcję amaizing plus ambition pare groszy taniej.
                    dziś będę miał okazję przejechać się O2FL 1.4 i O3 1.4 - będę miał porównanie i wtedy pewnie powstanie jakaś decyzja.
                    Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez bob_best
                      Chyba, że da się uzyskać lepsze ceny?

                      temat [INFO] "Nasi" dilerzy


                      Forum - Octavia Club Polska

                      napisz, zadzwoń, pytaj :!:
                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                      Komentarz


                      • #36
                        bob_best,

                        I jak wrażenia po jazdach próbnych?

                        Komentarz


                        • #37
                          Zamieszczone przez darek0808
                          bob_best,

                          I jak wrażenia po jazdach próbnych?
                          OIIFL odpadło - kompletnie nam nie podeszło, więc pozostaje wyrwać sensowną O3, choć zawieszenie jest bardziej słyszalne niż w OIIFL i to chyba jedyna wada tego auta, choć po ok. 40 minutach kręcenia się po mieście chyba przestałem się przysłuchiwać (po czytaniu na forum) i tylko na nawiększych nierównościach słyszałem pracę zawiasu, jeździliśmy na 17 calowych felgach
                          Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                          Komentarz


                          • #38
                            Dobry wybór, nie oszukujmy się, o2 to już stara konstrukcja ponad dziesięcioletnia.

                            Co najbardziej wpłynęło na wybór? Silnik czy inne elementy?

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez iFi
                              Dobry wybór, nie oszukujmy się, o2 to już stara konstrukcja ponad dziesięcioletnia.

                              Co najbardziej wpłynęło na wybór? Silnik czy inne elementy?
                              silnik, a szczególnie to jak się tym autem rusza - czuć niemoc dla mnie, dodatkowo praca sprzęgła etc - kompletnie inaczej niż w dieslach (tymi się dużo najeździłem w OIIFL), po ruszeniu już jest w miarę choć trochę tych niutków brakuje. Chyba, że trafiliśmy na auto w którymś było coś nie tak, ale przebieg ok. 6000km więc wątpię. Wnętrze, etc. jest nam dobrze znane, więc tutaj nic nas nie zaskoczyło.

                              Silnik w O3 to kompletnie inna bajka, czuć dużą różnicę. Jedyne co to potwierdzę, że zawieszenie słychać z tyłu - każdy musi się przejechać i zdecydować czy Mu to przeszkadza.
                              Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                              Komentarz


                              • #40
                                na jaka wersje się decydujecie, ambition plus amaizing czy activ plus amaizing?

                                Komentarz


                                • #41
                                  Zamieszczone przez bob_best
                                  iFi napisał/a:
                                  Dobry wybór, nie oszukujmy się, o2 to już stara konstrukcja ponad dziesięcioletnia.

                                  Co najbardziej wpłynęło na wybór? Silnik czy inne elementy?


                                  silnik, a szczególnie to jak się tym autem rusza - czuć niemoc dla mnie, dodatkowo praca sprzęgła etc - kompletnie inaczej niż w dieslach (tymi się dużo najeździłem w OIIFL), po ruszeniu już jest w miarę choć trochę tych niutków brakuje. Chyba, że trafiliśmy na auto w którymś było coś nie tak, ale przebieg ok. 6000km więc wątpię. Wnętrze, etc. jest nam dobrze znane, więc tutaj nic nas nie zaskoczyło.

                                  czyli caxa jeździł typowy psj


                                  Zamieszczone przez bob_best
                                  Silnik w O3 to kompletnie inna bajka, czuć dużą różnicę.
                                  tak jak napisałem bez porównania do caxa


                                  więc bob_best

                                  temat [INFO] "Nasi" dilerzy


                                  Forum - Octavia Club Polska

                                  napisz, zadzwoń, pytaj :!:
                                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Koledzy a czy w Waszych o3 sprzeglo, hamulec, biegi chodzą tak cieżko jak u mnie? Jeździłem o2 Tourem, jeżdżę vw Upem i tam wszystko chodziło leciutko w porównaniu do mojej nowej o3

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Zamieszczone przez doobo
                                      Koledzy a czy w Waszych o3 sprzeglo, hamulec, biegi chodzą tak cieżko jak u mnie? Jeździłem o2 Tourem, jeżdżę vw Upem i tam wszystko chodziło leciutko w porównaniu do mojej nowej o3
                                      Leciutko i przyjemnie

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        1.4 w OIII to dopiero nowosc od niecałego roku i na forum chyba nikt nie zrobił dużo (pow 100 kkm) dopieroro jestesmy krolikami doswiadczalnymi więc nie można chyba ferowac wyrokow czy jest lepszy np. pod względem awaryjnosci i kosztow ekspl. od 1.4 122km...
                                        Sprzedam [S] Superb II FL Kombi 2.0TDI 170KM DSG kraj, 2014 345,9kkm

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Zamieszczone przez LUKI
                                          Zamieszczone przez bob_best
                                          iFi napisał/a:
                                          Dobry wybór, nie oszukujmy się, o2 to już stara konstrukcja ponad dziesięcioletnia.

                                          Co najbardziej wpłynęło na wybór? Silnik czy inne elementy?


                                          silnik, a szczególnie to jak się tym autem rusza - czuć niemoc dla mnie, dodatkowo praca sprzęgła etc - kompletnie inaczej niż w dieslach (tymi się dużo najeździłem w OIIFL), po ruszeniu już jest w miarę choć trochę tych niutków brakuje. Chyba, że trafiliśmy na auto w którymś było coś nie tak, ale przebieg ok. 6000km więc wątpię. Wnętrze, etc. jest nam dobrze znane, więc tutaj nic nas nie zaskoczyło.

                                          czyli caxa jeździł typowy psj


                                          Zamieszczone przez bob_best
                                          Silnik w O3 to kompletnie inna bajka, czuć dużą różnicę.
                                          tak jak napisałem bez porównania do caxa


                                          więc bob_best

                                          temat [INFO] "Nasi" dilerzy


                                          Forum - Octavia Club Polska

                                          napisz, zadzwoń, pytaj :!:
                                          psj - ??
                                          Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Zamieszczone przez bob_best
                                            psj - ??
                                            Bana ma kolega na google? Drugi wynik z góry po wpisaniu tych trzech literek:
                                            PSJ - Co to znaczy? Definicja w słowniku Miejski.pl

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Zamieszczone przez bob_best
                                              psj - ??
                                              pizdowaty styl jazdy
                                              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Zamieszczone przez iFi
                                                Dobry wybór, nie oszukujmy się, o2 to już stara konstrukcja ponad dziesięcioletnia.
                                                Ta, te nowoczesne z belka w tyle sa znacznie lepsze

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Eeeee. belka... bez przesady Wiadomo, nie dorównuje bardziej złożonym konstrukcjom ale mam wrażenie, że przysłowiowy kowalski ma to w nosie, ważne, żeby odczucia z jazdy były Ok. Nie zmienia to natomiast faktu, że VW mógłby trochę kaganiec popuścić...

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Koledzy czy ktoś wie jakie są różnice między obecnie produkowanym 1.4 122KM ,a 1.4 140KM i dlaczego tego pierwszego nie oferuje skoda w O3.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X