O3 RS TSI - manual czy DSG? Opinie + ankieta

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rezon
    RS
    • 2006
    • 1894
    • Volvo
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez kw82
    ASR dławi silnik ale z uwagi na wysoką bezwładność takiego rozwiązania a co za tym idzie słaby czas reakcji zazwyczaj jest wspomagany hamulcami. w leksykonie VW jest napisane, że ASR współdziała z EDS. Czyli współdziała z hamulcami.
    tak, ale to nie ASR blokuje hamulce tylko EDS. Czyli
    1.
    Zamieszczone przez kw82
    nawet jak wyłączysz ASR to dalej działa EDS a działa podobnie jak ASR
    - Nie działają podobnie
    2.
    Zamieszczone przez kw82
    To ASR, jak koła tracą przyczepność to ASR blokuje je zaciskając szczęki hamulcowe
    to nie ASR blokuje koła tylko EDS
    i szkoda że nie zacytowałeś fragmentu poświęconego ASR z leksykonu VW -
    Czujniki systemu ABS przekazują dane, dzięki którym następuje dopasowanie momentu napędowego kół - odbywa się to poprzez automatyczne zmniejszenie prędkości obrotowej silnika. Układ ASR ściśle współpracuje z elektronicznym pedałem gazu, wykorzystuje elementy układu zapobiegającego blokadzie kół podczas hamowania (ABS), współdziała także z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego (EDS), wchodzi również w skład elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy (ESP).
    [ Dodano: Nie 03 Maj, 15 09:25 ]
    Zamieszczone przez Infoludek
    Jak ruszam agresywnie z mokrego to na początku mi boksuja koła chwile a pozniej mam takie dość mocne "pieprzniecie" az całe auto sie trzęsie jakby opona podskakiwala 2-3 razy, trudno mi to opisać
    - spróbuj ruszyć na mokrym z ostrym skrętem kierownicy - dopiero zobaczysz "pieprznięcie" Za pierwszym razem myślałem, że mi koło odleciało . Recepty na to są dwie - 1. mniej gazu 2. Napęd 4x4 - już dawno nie słyszałem EDS

    Komentarz

    • kw82
      Drive
      • 2013
      • 88
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

      Zamieszczone przez rezon
      tak, ale to nie ASR blokuje hamulce tylko EDS. Czyli
      1. - Nie działają podobnie
      2. to nie ASR blokuje koła tylko EDS
      Jeżeli EDS jest częścią składową systemu ASR to znaczy, że ASR jest nadrzędny i to on decyduje o tym czy wystarczy zdławić silnik czy dodatkowo użyć EDS do przyhamowania koła i zazwyczaj go używa bo rzadko kiedy oba koła mają identyczną przyczepność na mokrym.

      Z uwagi na fakt, że ASR jest nadrzędny w stosunku do EDS można śmiało napisać, że ASR przyhamowuje koła (za pomocą EDS)

      Gdybym chciał się czepiać sformułowań tak jak Ty to w Twoim drugim punkcie napisałbym, że to nie EDS przyhamowuje koło tylko hamulce.

      Zamieszczone przez rezon
      i szkoda że nie zacytowałeś fragmentu poświęconego ASR z leksykonu VW
      już cytuję:
      Zamieszczone przez volkswagen.pl
      Czujniki systemu ABS przekazują dane, dzięki którym następuje dopasowanie momentu napędowego kół - odbywa się to poprzez automatyczne zmniejszenie prędkości obrotowej silnika. Układ ASR ściśle współpracuje z elektronicznym pedałem gazu, wykorzystuje elementy układu zapobiegającego blokadzie kół podczas hamowania (ABS), współdziała także z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego (EDS), wchodzi również w skład elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy (ESP).
      Zamieszczone przez Infoludek
      Jak ruszam agresywnie z mokrego to na początku mi boksuja koła chwile a pozniej mam takie dość mocne "pieprzniecie" az całe auto sie trzęsie jakby opona podskakiwala 2-3 razy, trudno mi to opisać
      Trzeba się pogodzić z tym, że na mokrym nie da się ruszyć agresywnie z napędem na jedną oś. Nawet jakbyś nie miał ASR i EDS to mieliłbyś kołami w miejscu i wyząbkowałbyś opony.

      Komentarz

      • rezon
        RS
        • 2006
        • 1894
        • Volvo
        • AKL 1.6 MPI 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez kw82
        Jeżeli EDS jest częścią składową systemu ASR to znaczy, że ASR jest nadrzędny i to on decyduje o tym czy wystarczy zdławić silnik czy dodatkowo użyć EDS do przyhamowania koła i zazwyczaj go używa bo rzadko kiedy oba koła mają identyczną przyczepność na mokrym.
        przeczytaj ze zrozumieniem podany przez siebie cytat odnośnie ASR - masz coś tam o nadrzędności/podrzędności czy o współdziałaniu? Jedno dławi silnik, drugie hamuje koła - obydwa w przypadku uślizgu. ASR nie hamuje kół - tylko automatycznie zmniejsza prędkość obrotową silnika, no przecież masz w cytacie do czego służy. Poprzedni samochód miałem bez EDS - nic tam nie blokowało kół , ale owszem zmniejszało prędkość obrotową silnika i nie było żadnego turkotania czy uderzenia przy uślizgu. Tak trudno przyznać się do pomyłki? każdemu się trafia - mnie też czasami. :wink:

        [ Dodano: Nie 03 Maj, 15 18:13 ]
        Zamieszczone przez kw82
        Nawet jakbyś nie miał ASR i EDS to mieliłbyś kołami w miejscu i wyząbkowałbyś opony.
        opony to ząbkują zazwyczaj trochę z innych powodów niż ruszanie z piskiem opon

        Komentarz

        • kw82
          Drive
          • 2013
          • 88
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

          Z oponami masz rację, nadmiernie się zużywają a nie ząbkują, mój błąd ale dalej nie rozumiesz istoty sprawy poruszonego tematu.

          EDS jest częścią składową elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy (ESP) oraz układu antypoślizgowego (ASR).
          W związku z powyższym jest to system nadrzędny wobec EDS.

          wytłumaczę na przykładzie:
          Częścią składową psa jest między innymi pysk (pies jest nadrzędny i steruje pyskiem).
          Dajesz psu kiełbasę i zostaje ona zjedzona.
          Ja mówię, że pies zjadł kiełbasę a Ty mówisz że to nie prawda bo pysk ją zjadł.

          (ASR to pies a EDS pysk)
          Jaśniej nie potrafię.

          Komentarz

          • rezon
            RS
            • 2006
            • 1894
            • Volvo
            • AKL 1.6 MPI 101 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            Zamieszczone przez kw82
            EDS jest częścią składową elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy (ESP) oraz układu antypoślizgowego (ASR).
            W związku z powyższym jest to system nadrzędny wobec EDS.
            no nie jest. TO jest kilka współpracujących ze sobą systemów o różnych zadaniach i różnym sposobie działania. Mogą być zamontowane wszystkie, a mogą być tylko niektóre z nich. W O1 miałem ASR, EDS i ABS, ale nie miałem ESP. W O2 nie miałem EDS i ESP. W Superbie początkowo nie miałem EDS. Nie ma nadrzędnych, podrzędnych.
            CO do psa - pozostawię bez komentarza. Nie chcę wchodzić na taki poziom dyskusji.
            Najpierw piszesz bzdury o ASR, później próbujesz za wszelką cenę udowodnić, że to jednak częściowa prawda. To tak jakby napisać, że hamulce wchodzą w skład EDS - czyli jak nie mam EDS to nie mam hamulców?
            VW dokładnie napisał co robi ASR - zmniejsza prędkość obrotową silnika. Nie dokładaj do tego własnych historii o psach

            Komentarz

            • kw82
              Drive
              • 2013
              • 88
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

              ASR bez EDS steruje jedynie mocą silnika, natomiast ASR w skład którego wchodzi EDS wykorzystuje zarówno sterowanie mocą silnika jak i hamulce.
              Skoro nie jesteś w stanie tego zrozumieć nie będę Cię przekonywał na siłę.
              Napisz jeszcze jakiś post, żeby ostatnie słowo należało do Ciebie skoro Cię to kręci. Z mojej strony koniec tej jałowej dyskusji.

              Komentarz

              • rezon
                RS
                • 2006
                • 1894
                • Volvo
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez kw82
                ASR bez EDS steruje jedynie mocą silnika, natomiast ASR w skład którego wchodzi EDS wykorzystuje zarówno sterowanie mocą silnika jak i hamulce.
                Skoro nie jesteś w stanie tego zrozumieć nie będę Cię przekonywał na siłę.
                Napisz jeszcze jakiś post, żeby ostatnie słowo należało do Ciebie skoro Cię to kręci. Z mojej strony koniec tej jałowej dyskusji.
                tak oczywiście masz rację, wszyscy inni to idioci.

                Komentarz

                Pracuję...