pio900, Dodatkowych adaptacji nie ma na g269 (ty masz zespolony g85 i g 269 ),i  trochę dziwne ,że jeden się zwalił W najgorszym wypadku magiel powiedział papa.
							
						
					O3 RS TSI - manual czy DSG? Opinie + ankieta
				
					Zwiń
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
O3 RS TSI - manual czy DSG? Opinie + ankieta
Witajcie,
Waszym zdaniem, który rodzaj skrzyni biegów bardziej "pasuje" do modelu RS TSI?
Po przejażdżce z DSG odniosłem wrażenie, że z tą skrzynią można bardziej wykorzystać potencjał silnika w tzw. normalnej jeździe /nie myślę o torze, bo i tak nikt tam nie jeździ/.
Faktem jest, że im mocniejsze auto tym częściej dostępne tylko z "automatem".
Na początku zalety obu rozwiązań:
I. skrzynia ręczna
1. odczuwalnie tańsza w zakupie
2. radość z wachlowania, większa kontrola, jedziemy na biegu na którym chcemy
3. niskie ryzyko awarii, brak kosztów serwisu i ewentualnie tanie naprawy
4. niższe spalanie przynajmniej katalogowo /tylko prośba o brak rozważań o niższym spalaniu w dieslu :evil:/
5. łatwiejsza odsprzedaż
6. w mieście na światłach można rzucić luz i nie trzymać nogi na hamulcu
7. łatwiej manewrować na parkingu
II. DSG
1. większy komfort eksploatacji,
2. eliminacja nieprawidłowej zmiany biegów przy mocnym przyśpieszaniu, przez to osiągi mimo, że nominalnie gorsze, w praktyce będą lepsze,
3. można dokupić ACC co daje znaczny komfort jazdy, do manuala też ale nie ma to raczej sensu
Biorąc pod uwagę specyfikę klienta na RS-a, który chce mieć frajdę z jazdy a jednocześnie kupuje skodę jako praktyczne auto /czyli pamięta też o kosztach/, który wybór jest lepszy?
Szykuje się już trochę RS-ów TSI na forum, ale to głównie auta w produkcji :P Co wybraliście i dlaczego?
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
metrotest, tylko DSG :!:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Jak się mieszka we Wrocku (najbardziej zakorkowane miasto w Polandii) to zaleta skrzyni manualnej nr.2 (radość z wachlowania) staje się uciążliwa, stąd zdecydowałem się na DSG. Przejechałem Superbem z DSG dosłownie 5 km i banan na twarzy od ucha do ucha
 Jak będzie w praktyce już wkrótce się przekonam 
							
						
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
W octavi nie ma auto hold, jest HHC ale działa tylko pod górę i przez kilka sekund, więc albo trzymasz hamulec albo zmieniasz tryb na P.Zamieszczone przez MutiTeraz już to robi za ciebie Auto Hold. Zatrzymujesz sie i on sam trzyma ciśnienie w hamulcach bez świecenia stopu z tyłuZamieszczone przez metrotest6. w mieście na światłach można rzucić luz i nie trzymać nogi na hamulcu
 
W wersji cywilnej z DSG jest start stop, który po wciśnięciu hamulca gasi silnik, ale szukałem w RS i nie ma o tym informacji.
Ja na pewno wziąłbym DSG. Gdybym brał auto z napędem na tył i to bym rozważał manual.
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Octavia 3 ma elektromechaniczny hamulec postojowy ?Zamieszczone przez MutiTeraz już to robi za ciebie Auto Hold. Zatrzymujesz sie i on sam trzyma ciśnienie w hamulcach bez świecenia stopu z tyłuZamieszczone przez metrotest6. w mieście na światłach można rzucić luz i nie trzymać nogi na hamulcu
 
o ile się orientuje to ma mechaniczny "zwykły ręczny"
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Opisałeś działanie HHC i w o3 działa tak samo.Zamieszczone przez MaicroftPrzez 2-3 sekundy trzyma :idea: Potem puszcza hamulec. Chyba ze zasade dzialania w O3 zmieniono. Ale w O2 i S2 tak to dzialaZamieszczone przez MutiTeraz już to robi za ciebie Auto Hold. Zatrzymujesz sie i on sam trzyma ciśnienie w hamulcach bez świecenia stopu z tyłu
Autohold ma golf7 i passat, ale nie mają tradycyjnego ręcznego.
Wspomnianego ręcznego nie ma nawet Gti i Gtd więc pewnie nawet nie ma szans w R.
Cieszyłem się z ręcznego w octavi, ale okazało się, że nie można wyłączyć ESP.
Ciekawe czy w RS można?
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Mi zdarza się czasem przy wyjeździe z podporządkowanej za daleko wystawić przód i wtedy zmiana na R i szybkie cofnięcie auta, trwa dłużej niż w manualuZamieszczone przez witachurównież podpisuje sie pod DSG
  
 
- moim zdaniem to kwestia przyzwyczajeniaZamieszczone przez metrotest7. łatwiej manewrować na parkingu
							
						
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Miałem manual, mam DSG i to była bardzo dobra decyzja !!
 
A jak chcesz wachlować to masz łopatki i ewentualnie dźwignią góra dół 8)
W mieście nie musisz trzymać hamulca można wrzucić na P ale przy pochyłej drodze i tak trzeba trzymać "nogę na pulsie".
Kick down działa nieźle ale na trasie przy wyprzedzaniu czasami sam zrzucam na niższy bieg bo skrzynia się nie domyśla, że za chwilę będę wyprzedzał więc przydałaby się 4 nie 6 bieg
Nie wiem jak z kosztami obsługi i mam nadzieję, że się nie dowiem :!:
							
						
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Czyli z zawracania na ręcznym, niciZamieszczone przez ketivvchyba nie ma takiej możliwość, ESP zawsze działa jedynie można zmieniać tryb pracyZamieszczone przez nikolakisCieszyłem się z ręcznego w octavi, ale okazało się, że nie można wyłączyć ESP.
Ciekawe czy w RS można?
. 
[ Dodano: Czw 16 Sty, 14 21:43 ]
Ja zrzucam biegi przy hamowaniu silnikiem, głownie przy zjeżdżaniu z autostrady.Zamieszczone przez Mateusz_GMiałem manual, mam DSG i to była bardzo dobra decyzja !!
 
A jak chcesz wachlować to masz łopatki i ewentualnie dźwignią góra dół 8)
W mieście nie musisz trzymać hamulca można wrzucić na P ale przy pochyłej drodze i tak trzeba trzymać "nogę na pulsie".
Kick down działa nieźle ale na trasie przy wyprzedzaniu czasami sam zrzucam na niższy bieg bo skrzynia się nie domyśla, że za chwilę będę wyprzedzał więc przydałaby się 4 nie 6 bieg
Nie wiem jak z kosztami obsługi i mam nadzieję, że się nie dowiem :!:
Ale takich szybkich międzygazów przy redukcji jak robi DSG to nigdy nie zrobię.
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
ciężko mi powiedzieć jak będzie w Octavii 3 ale Yeti się da, oczywiście na "śliskim" bo na suchym przyczepnym to szkoda opon a i ręczny za słaby, można też bez ręcznego ale potrzebna jest zdecydowanie większa prędkośćZamieszczone przez nikolakisCzyli z zawracania na ręcznym
ogólnie takie auta nie są tworzone z myślą o zabawie, ESP ma korekcje położenia kierownicy i dosłownie przy "zabawie" wyrywa kierownicę z rąk, natomiast do jazdy codziennej jest to wygodnie i niestety uzależnia
no i takie łopatki jakie są w Skodzie (VAG-u) całkowicie się do takich zabaw nie nadają, więc skrzynię operujesz ręką w trybie manualnym, który nie trzyma biegu i potrafi przy wysokich obrotach przełączyć na wyższy
to jest zabezpieczenie (system) hamowania silnikiem podnoszący obroty silnika aby szarpnięcia były łagodniejsze nie pamiętam jak to się w VW nazywaZamieszczone przez nikolakisAle takich szybkich międzygazów przy redukcji jak robi DSG to nigdy nie zrobię.
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Oczywiście do jazdy codziennej nie wyłączam ESP, ale chciałbym mieć taką możliwość nawet na własną odpowiedzialność. Jeździłem focusem II fl i tam po wyłączeniu w komputerze pokładowym, ESP w ogóle nie działało, w bmw serii 1 wyłączenie wszystkich systemów zajmowało chwilę, ale można było potem kręcić bączki i pojeździć bokiem.Zamieszczone przez ketivvciężko mi powiedzieć jak będzie w Octavii 3 ale Yeti się da, oczywiście na "śliskim" bo na suchym przyczepnym to szkoda opon a i ręczny za słaby, można też bez ręcznego ale potrzebna jest zdecydowanie większa prędkośćZamieszczone przez nikolakisCzyli z zawracania na ręcznym
ogólnie takie auta nie są tworzone z myślą o zabawie, ESP ma korekcje położenia kierownicy i dosłownie przy "zabawie" wyrywa kierownicę z rąk, natomiast do jazdy codziennej jest to wygodnie i niestety uzależnia
Ja też zawrócę na ręcznym w o3, ale muszę to zrobić z większej prędkości tak żeby ESP nie poradziło sobie z takim przeciążeniem, ale ciężko to wtedy nazwać kontrolą.
O zrobieniu "wahadła" nie mam już mowy a w focusie nie było problemu.
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
dlatego wciąż trzymam Focusa w garażu pomimo tego, że zrobię nim może 1000 km rocznie ;-)Zamieszczone przez nikolakisJa też zawrócę na ręcznym w o3, ale muszę to zrobić z większej prędkości tak żeby ESP nie poradziło sobie z takim przeciążeniem, ale ciężko to wtedy nazwać kontrolą.
O zrobieniu "wahadła" nie mam już mowy a w focusie nie było problemu.
z całkowitym wyłączeniem ESP będzie coraz ciężej
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Ja zaciagam hamulec i daje N w takim DSG6. Wrzucenie P jest dobre tylko na plaskim, nie lubie jak skrzynia zaskoczy na gorce i potem cale to obciazenie przenosi na silnik i trzesie calym autemZamieszczone przez shadometrotest napisał/a:
6. w mieście na światłach można rzucić luz i nie trzymać nogi na hamulcu
Możesz wrzucić "P"
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Re: O3 RS TSI - manual czy DSG? Opinie + ankieta
Przy mocniejszym silniku w ręcznej się namachasz.
DSG wrzuci czasami nieprzyzwoicie wysoki bieg, ale silnika nie zamęczy - przy górce czy lekkim przyspieszaniu, jak ma niskie obroty, to zrzuca od razu.
Tiptronic jest.Zamieszczone przez metrotestI. skrzynia ręczna
2. radość z wachlowania, większa kontrola, jedziemy na biegu na którym chcemy
Podobnie jak w dsg.Zamieszczone przez metrotest6. w mieście na światłach można rzucić luz i nie trzymać nogi na hamulcu
Nie - a porównanie mam.Zamieszczone przez metrotest7. łatwiej manewrować na parkingu
Jedyne co może odstręczać, to ew. awaryjność no i cena.
Ja się zdecydowałem na DSG po jeździe próbnej tym wynalazkiem. Ale jakbym miał ręczną, to bym nie był jakoś specjalnie załamany.
Komentarz
 - 
 

 
Komentarz