Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O3 RS TSI - manual czy DSG? Opinie + ankieta

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O3 RS TSI - manual czy DSG? Opinie + ankieta

    pio900, Dodatkowych adaptacji nie ma na g269 (ty masz zespolony g85 i g 269 ),i trochę dziwne ,że jeden się zwalił W najgorszym wypadku magiel powiedział papa.
    1
    6-biegowa skrzynia ręczna
    0%
    0
    6-biegowy DSG
    100,00%
    1
    Nie ma to większego znaczenia
    0%
    0

  • #2
    O3 RS TSI - manual czy DSG? Opinie + ankieta

    Witajcie,
    Waszym zdaniem, który rodzaj skrzyni biegów bardziej "pasuje" do modelu RS TSI?

    Po przejażdżce z DSG odniosłem wrażenie, że z tą skrzynią można bardziej wykorzystać potencjał silnika w tzw. normalnej jeździe /nie myślę o torze, bo i tak nikt tam nie jeździ/.
    Faktem jest, że im mocniejsze auto tym częściej dostępne tylko z "automatem".

    Na początku zalety obu rozwiązań:
    I. skrzynia ręczna
    1. odczuwalnie tańsza w zakupie
    2. radość z wachlowania, większa kontrola, jedziemy na biegu na którym chcemy
    3. niskie ryzyko awarii, brak kosztów serwisu i ewentualnie tanie naprawy
    4. niższe spalanie przynajmniej katalogowo /tylko prośba o brak rozważań o niższym spalaniu w dieslu :evil:/
    5. łatwiejsza odsprzedaż
    6. w mieście na światłach można rzucić luz i nie trzymać nogi na hamulcu
    7. łatwiej manewrować na parkingu

    II. DSG
    1. większy komfort eksploatacji,
    2. eliminacja nieprawidłowej zmiany biegów przy mocnym przyśpieszaniu, przez to osiągi mimo, że nominalnie gorsze, w praktyce będą lepsze,
    3. można dokupić ACC co daje znaczny komfort jazdy, do manuala też ale nie ma to raczej sensu

    Biorąc pod uwagę specyfikę klienta na RS-a, który chce mieć frajdę z jazdy a jednocześnie kupuje skodę jako praktyczne auto /czyli pamięta też o kosztach/, który wybór jest lepszy?

    Szykuje się już trochę RS-ów TSI na forum, ale to głównie auta w produkcji :P Co wybraliście i dlaczego?

    Komentarz


    • #3
      metrotest, tylko DSG :!:
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz


      • #4
        Jeżeli planujesz zrobić z dsg 150tyś przebiegu i sprzedać to na pewno wybrałbym automat.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez metrotest
          6. w mieście na światłach można rzucić luz i nie trzymać nogi na hamulcu
          Teraz już to robi za ciebie Auto Hold. Zatrzymujesz sie i on sam trzyma ciśnienie w hamulcach bez świecenia stopu z tyłu
          Moje projekty car detailingowe
          VW Touran 2.O TDI
          BMW X6 35d
          więcej na PW

          Komentarz


          • #6
            Jak się mieszka we Wrocku (najbardziej zakorkowane miasto w Polandii) to zaleta skrzyni manualnej nr.2 (radość z wachlowania) staje się uciążliwa, stąd zdecydowałem się na DSG. Przejechałem Superbem z DSG dosłownie 5 km i banan na twarzy od ucha do ucha Jak będzie w praktyce już wkrótce się przekonam
            O3 RS TSI DSG

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Muti
              Teraz już to robi za ciebie Auto Hold. Zatrzymujesz sie i on sam trzyma ciśnienie w hamulcach bez świecenia stopu z tyłu
              Przez 2-3 sekundy trzyma :idea: Potem puszcza hamulec. Chyba ze zasade dzialania w O3 zmieniono. Ale w O2 i S2 tak to dziala
              Spritmonitor.de

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Muti
                Zamieszczone przez metrotest
                6. w mieście na światłach można rzucić luz i nie trzymać nogi na hamulcu
                Teraz już to robi za ciebie Auto Hold. Zatrzymujesz sie i on sam trzyma ciśnienie w hamulcach bez świecenia stopu z tyłu
                W octavi nie ma auto hold, jest HHC ale działa tylko pod górę i przez kilka sekund, więc albo trzymasz hamulec albo zmieniasz tryb na P.

                W wersji cywilnej z DSG jest start stop, który po wciśnięciu hamulca gasi silnik, ale szukałem w RS i nie ma o tym informacji.

                Ja na pewno wziąłbym DSG. Gdybym brał auto z napędem na tył i to bym rozważał manual.
                '15 O2fl liftback 1,4 mpi 80 km
                '13 O3 liftback 2,0 tdi dsg 150 km
                '10 A4 b6 avant 2,5 V6 tdi 163 km

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Muti
                  Zamieszczone przez metrotest
                  6. w mieście na światłach można rzucić luz i nie trzymać nogi na hamulcu
                  Teraz już to robi za ciebie Auto Hold. Zatrzymujesz sie i on sam trzyma ciśnienie w hamulcach bez świecenia stopu z tyłu
                  Octavia 3 ma elektromechaniczny hamulec postojowy ?

                  o ile się orientuje to ma mechaniczny "zwykły ręczny"

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Zamieszczone przez Muti
                    Teraz już to robi za ciebie Auto Hold. Zatrzymujesz sie i on sam trzyma ciśnienie w hamulcach bez świecenia stopu z tyłu
                    Przez 2-3 sekundy trzyma :idea: Potem puszcza hamulec. Chyba ze zasade dzialania w O3 zmieniono. Ale w O2 i S2 tak to dziala
                    Opisałeś działanie HHC i w o3 działa tak samo.
                    Autohold ma golf7 i passat, ale nie mają tradycyjnego ręcznego.
                    Wspomnianego ręcznego nie ma nawet Gti i Gtd więc pewnie nawet nie ma szans w R.
                    Cieszyłem się z ręcznego w octavi, ale okazało się, że nie można wyłączyć ESP.
                    Ciekawe czy w RS można?
                    '15 O2fl liftback 1,4 mpi 80 km
                    '13 O3 liftback 2,0 tdi dsg 150 km
                    '10 A4 b6 avant 2,5 V6 tdi 163 km

                    Komentarz


                    • #11
                      również podpisuje sie pod DSG
                      Zamieszczone przez metrotest
                      7. łatwiej manewrować na parkingu
                      - moim zdaniem to kwestia przyzwyczajenia
                      OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                      Auto Detailing: Dream Car Studio
                      (znajdź również na fb)

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez nikolakis
                        Cieszyłem się z ręcznego w octavi, ale okazało się, że nie można wyłączyć ESP.
                        Ciekawe czy w RS można?
                        chyba nie ma takiej możliwość, ESP zawsze działa jedynie można zmieniać tryb pracy

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez witachu
                          również podpisuje sie pod DSG
                          Zamieszczone przez metrotest
                          7. łatwiej manewrować na parkingu
                          - moim zdaniem to kwestia przyzwyczajenia
                          Mi zdarza się czasem przy wyjeździe z podporządkowanej za daleko wystawić przód i wtedy zmiana na R i szybkie cofnięcie auta, trwa dłużej niż w manualu
                          '15 O2fl liftback 1,4 mpi 80 km
                          '13 O3 liftback 2,0 tdi dsg 150 km
                          '10 A4 b6 avant 2,5 V6 tdi 163 km

                          Komentarz


                          • #14
                            Miałem manual, mam DSG i to była bardzo dobra decyzja !!
                            A jak chcesz wachlować to masz łopatki i ewentualnie dźwignią góra dół 8)
                            W mieście nie musisz trzymać hamulca można wrzucić na P ale przy pochyłej drodze i tak trzeba trzymać "nogę na pulsie".
                            Kick down działa nieźle ale na trasie przy wyprzedzaniu czasami sam zrzucam na niższy bieg bo skrzynia się nie domyśla, że za chwilę będę wyprzedzał więc przydałaby się 4 nie 6 bieg
                            Nie wiem jak z kosztami obsługi i mam nadzieję, że się nie dowiem :!:


                            Moja RSka: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=77117

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez ketivv
                              Zamieszczone przez nikolakis
                              Cieszyłem się z ręcznego w octavi, ale okazało się, że nie można wyłączyć ESP.
                              Ciekawe czy w RS można?
                              chyba nie ma takiej możliwość, ESP zawsze działa jedynie można zmieniać tryb pracy
                              Czyli z zawracania na ręcznym, nici .

                              [ Dodano: Czw 16 Sty, 14 21:43 ]
                              Zamieszczone przez Mateusz_G
                              Miałem manual, mam DSG i to była bardzo dobra decyzja !!
                              A jak chcesz wachlować to masz łopatki i ewentualnie dźwignią góra dół 8)
                              W mieście nie musisz trzymać hamulca można wrzucić na P ale przy pochyłej drodze i tak trzeba trzymać "nogę na pulsie".
                              Kick down działa nieźle ale na trasie przy wyprzedzaniu czasami sam zrzucam na niższy bieg bo skrzynia się nie domyśla, że za chwilę będę wyprzedzał więc przydałaby się 4 nie 6 bieg
                              Nie wiem jak z kosztami obsługi i mam nadzieję, że się nie dowiem :!:
                              Ja zrzucam biegi przy hamowaniu silnikiem, głownie przy zjeżdżaniu z autostrady.
                              Ale takich szybkich międzygazów przy redukcji jak robi DSG to nigdy nie zrobię.
                              '15 O2fl liftback 1,4 mpi 80 km
                              '13 O3 liftback 2,0 tdi dsg 150 km
                              '10 A4 b6 avant 2,5 V6 tdi 163 km

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez nikolakis
                                Czyli z zawracania na ręcznym
                                ciężko mi powiedzieć jak będzie w Octavii 3 ale Yeti się da, oczywiście na "śliskim" bo na suchym przyczepnym to szkoda opon a i ręczny za słaby, można też bez ręcznego ale potrzebna jest zdecydowanie większa prędkość

                                ogólnie takie auta nie są tworzone z myślą o zabawie, ESP ma korekcje położenia kierownicy i dosłownie przy "zabawie" wyrywa kierownicę z rąk, natomiast do jazdy codziennej jest to wygodnie i niestety uzależnia

                                no i takie łopatki jakie są w Skodzie (VAG-u) całkowicie się do takich zabaw nie nadają, więc skrzynię operujesz ręką w trybie manualnym, który nie trzyma biegu i potrafi przy wysokich obrotach przełączyć na wyższy

                                Zamieszczone przez nikolakis
                                Ale takich szybkich międzygazów przy redukcji jak robi DSG to nigdy nie zrobię.
                                to jest zabezpieczenie (system) hamowania silnikiem podnoszący obroty silnika aby szarpnięcia były łagodniejsze nie pamiętam jak to się w VW nazywa

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez ketivv
                                  Zamieszczone przez nikolakis
                                  Czyli z zawracania na ręcznym
                                  ciężko mi powiedzieć jak będzie w Octavii 3 ale Yeti się da, oczywiście na "śliskim" bo na suchym przyczepnym to szkoda opon a i ręczny za słaby, można też bez ręcznego ale potrzebna jest zdecydowanie większa prędkość

                                  ogólnie takie auta nie są tworzone z myślą o zabawie, ESP ma korekcje położenia kierownicy i dosłownie przy "zabawie" wyrywa kierownicę z rąk, natomiast do jazdy codziennej jest to wygodnie i niestety uzależnia
                                  Oczywiście do jazdy codziennej nie wyłączam ESP, ale chciałbym mieć taką możliwość nawet na własną odpowiedzialność. Jeździłem focusem II fl i tam po wyłączeniu w komputerze pokładowym, ESP w ogóle nie działało, w bmw serii 1 wyłączenie wszystkich systemów zajmowało chwilę, ale można było potem kręcić bączki i pojeździć bokiem.

                                  Ja też zawrócę na ręcznym w o3, ale muszę to zrobić z większej prędkości tak żeby ESP nie poradziło sobie z takim przeciążeniem, ale ciężko to wtedy nazwać kontrolą.
                                  O zrobieniu "wahadła" nie mam już mowy a w focusie nie było problemu.
                                  '15 O2fl liftback 1,4 mpi 80 km
                                  '13 O3 liftback 2,0 tdi dsg 150 km
                                  '10 A4 b6 avant 2,5 V6 tdi 163 km

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    zawracanie na ręcznym możliwe, skrzynia DSG. Łopatki i szybkość skrzyni robi robotę, w 99% sportowych samochodach są automaty (powyżej 200tyś) i nikt jakoś nie narzeka na machanie ręką.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Ja też zamówiłem z dsg. Będzie to moje pierwsze auto z automatem. Mam nadzieję że nie pożałuję. :wink:
                                      Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez nikolakis
                                        Ja też zawrócę na ręcznym w o3, ale muszę to zrobić z większej prędkości tak żeby ESP nie poradziło sobie z takim przeciążeniem, ale ciężko to wtedy nazwać kontrolą.
                                        O zrobieniu "wahadła" nie mam już mowy a w focusie nie było problemu.
                                        dlatego wciąż trzymam Focusa w garażu pomimo tego, że zrobię nim może 1000 km rocznie ;-)

                                        z całkowitym wyłączeniem ESP będzie coraz ciężej

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Re: O3 RS TSI - manual czy DSG? Opinie + ankieta

                                          Zamieszczone przez metrotest
                                          2. radość z wachlowania,
                                          Jak pojeździsz DSG to wachlowanie przeniesiesz na stronę: WADY

                                          Zamieszczone przez metrotest
                                          6. w mieście na światłach można rzucić luz i nie trzymać nogi na hamulcu
                                          Możesz wrzucić "P"
                                          BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                                          SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez shado
                                            metrotest napisał/a:

                                            6. w mieście na światłach można rzucić luz i nie trzymać nogi na hamulcu

                                            Możesz wrzucić "P"
                                            Ja zaciagam hamulec i daje N w takim DSG6. Wrzucenie P jest dobre tylko na plaskim, nie lubie jak skrzynia zaskoczy na gorce i potem cale to obciazenie przenosi na silnik i trzesie calym autem
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              , nie lubie jak skrzynia zaskoczy na gorce i potem cale to obciazenie przenosi na silnik i trzesie calym autem
                                              +1 poza tym na dluższa mete może paść ta zapadka w skrzyni
                                              OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                              Auto Detailing: Dream Car Studio
                                              (znajdź również na fb)

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Światła są najczęściej na prostym, a ja po prostu trzymam na hamulcu, bo tak jestem nauczony. Inna sprawa, że ja mam DSG7.
                                                BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                                                SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Re: O3 RS TSI - manual czy DSG? Opinie + ankieta

                                                  Przy mocniejszym silniku w ręcznej się namachasz.
                                                  DSG wrzuci czasami nieprzyzwoicie wysoki bieg, ale silnika nie zamęczy - przy górce czy lekkim przyspieszaniu, jak ma niskie obroty, to zrzuca od razu.

                                                  Zamieszczone przez metrotest
                                                  I. skrzynia ręczna
                                                  2. radość z wachlowania, większa kontrola, jedziemy na biegu na którym chcemy
                                                  Tiptronic jest.
                                                  Zamieszczone przez metrotest
                                                  6. w mieście na światłach można rzucić luz i nie trzymać nogi na hamulcu
                                                  Podobnie jak w dsg.
                                                  Zamieszczone przez metrotest
                                                  7. łatwiej manewrować na parkingu
                                                  Nie - a porównanie mam.

                                                  Jedyne co może odstręczać, to ew. awaryjność no i cena.
                                                  Ja się zdecydowałem na DSG po jeździe próbnej tym wynalazkiem. Ale jakbym miał ręczną, to bym nie był jakoś specjalnie załamany.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X