Nawet sie nie zastanawiaj, tylko bierz DSG
O3 RS TSI - manual czy DSG? Opinie + ankieta
Zwiń
X
-
Wg mnie jak ktoś jeździ dużo w korkach to automat ma sens, jednak w cyklu mieszanym bez korków jego zalety tracą na znaczeniu. Dla mnie korzyści były mniejsze od strat więc wybrałem manual. Zresztą kieruję tylko lewą ręką i w prawej zanikłyby mi mięśnie gdybym miał automat. Dopłata jest spora a awaryjność jednak większa, koszty ewentualnej naprawy większe. Większy kłopot przy odsprzedaży bo ludzie boją się kupować używane automaty z obawy o koszty ewentualnych napraw.
Podczas jazd próbnych 1.8 TSI (RS-ów nie mieli w całej Polsce) sprzedawca namówił mnie na przetestowanie wersji z DSG. Jakoś mnie nie zachwyciła na tyle żebym chciał wyskoczyć z 8 klocków.
Komentarz
-
-
Tempomat jest dobry jak masz co najmniej 3 pasy w jedną stronę i niewielki ruch. W Polsce nie za bardzo da się z niego korzystać, chyba że jeździsz 90km/h.
To co napisałeś kolba_leon to nie jest uogólnianie?
Chyba nie sugerujesz, że koszty naprawy DSG są niższe niż manuala?
Nie sugerujesz chyba, że jej cena jest niższa lub zbliżona do manuala?
Komentarz
-
-
Tempomat jest dobry jak masz co najmniej 3 pasy w jedną stronę i niewielki ruch. W Polsce nie za bardzo da się z niego korzystać, chyba że jeździsz 90km/h.kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kw82LUKI Twoja merytoryczna wypowiedź wniosła bardzo wiele do sprawy, obfituje w niepodważalne argumenty i świadczy o bystrości Twojego umysłu
Podczas jazdy co chwilę zmieniam prędkość bo warunki są zmienne.
sorry za OTkliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kw82Podczas jazdy co chwilę zmieniam prędkość bo warunki są zmienne.
Komentarz
-
-
LUKI, Po co się wypowiadasz skoro nie masz nic do powiedzenia?
mac_aaron, Czyli jechałeś 90km/h za ciężarówkami, Zdarza mi się czasem jeździć A4 jako, że jestem ze śląska i niestety 2 pasy w jedną stronę to za mało żeby móc utrzymać stałą prędkość. Prawy jedzie 0 - 90 w zależności od korków, które setki razy widziałem z wiaduktu nad autostradą na wysokości Katowic. Lewy jedzie z prędkością 0 - 170 w zależności od korków, natężenia ruchu i pozostałych warunków. Niektórzy jadą oczywiście szybciej jak się da.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kw82Tempomat jest dobry jak masz co najmniej 3 pasy w jedną stronę i niewielki ruch. W Polsce nie za bardzo da się z niego korzystać, chyba że jeździsz 90km/h.
To co napisałeś kolba_leon to nie jest uogólnianie?
Chyba nie sugerujesz, że koszty naprawy DSG są niższe niż manuala?
Nie sugerujesz chyba, że jej cena jest niższa lub zbliżona do manuala?
predktosc wieksza niz 90 plus minus 140-160km/h
pisze ci to czlowiek, ktory lubi jezdzic, lubie zmieniac biegi manualem i mialem manualna skrzynie wiele razy ale mialem tez automaty i DSG jest najlepsza skrzynia A ktora jezdzilem do tej pory wiec mam porownanie wieksze niz przejazdzka salonowa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kw82LUKI, Po co się wypowiadasz skoro nie masz nic do powiedzenia?
mac_aaron, Czyli jechałeś 90km/h za ciężarówkami, Zdarza mi się czasem jeździć A4 jako, że jestem ze śląska i niestety 2 pasy w jedną stronę to za mało żeby móc utrzymać stałą prędkość. Prawy jedzie 0 - 90 w zależności od korków, które setki razy widziałem z wiaduktu nad autostradą na wysokości Katowic. Lewy jedzie z prędkością 0 - 170 w zależności od korków, natężenia ruchu i pozostałych warunków. Niektórzy jadą oczywiście szybciej jak się da.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kolba_leonco do kosztow kupna to juz inna sprawa zakladamy ze ktos kto stoi przed \takim wyborem ma pieniadze na automat zwlaszcza ze temat jest o VRS.
Ja na przykład nie mam krasnali ogrodowych nie dlatego, że mnie na nie nie stać lecz dlatego, że są mi niepotrzebne i wolę kupić coś innego.
Czy każdy musi chcieć DSG?
25 grudnia pewnie nie było ruchu a wspominałem że jak nie ma ruchu to się da jechać ze stałą prędkością. Jak jechałem w sylwestra w lubelskie to też drogi były puste, ale takich dni w roku jest kilka
Komentarz
-
-
Kolego Metrotest,
Jeździłem już kilkoma automatami (Toyota Avensis 2.0 2003r, Insignia Turbo 2010 oraz Superb 2 2.0 TDI 2011) i z tych wszystkich DSG jest najlepsze.
Osobiście kupując VW Tiguana, którym obecnie jeżdżę popełniłem błąd kupując go w manualu. (posłuchałem się żony ops: )
Wajchowanie w mieście jest męczące, na trasie można bawić się opcją S lub łopatkami. Wybierając manuala, tak jak ja po pół roku będziesz żałował i kręcił się kombinując zamianę. Wydając ponad 100 tys na auto skonfiguruj tak by się nim cieszyć!!! To nie PRL - nie będziesz nim jeździł 10-15 lat jak Twój dziadek czy ojciec i przede wszystkim aut długowiecznych już nie robią takich ja W123.
Obecnie zamawiając O3 już tylko DSG wchodziło w rachubę. POLECAM DSG.O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496
Komentarz
-
-
Jak ktoś oczekuje, że wrzuci tempomat przy 180 km/h i nie wyłączy go przez 100 km, to i 3 pasy może mu brakować.
Ja zrobiłem już ponad 40 tyś. (w rok) autem z tempomatem i nie wyobrażam sobie teraz kupna nowego samochodu bez tego dobrodziejstwa. Nawet na lokalnych 90-tkach zdarza mi się go włączać. I nieważne, czy przejadę na tempomacie 10 km, czy tylko dwa. To i tak ogromna ulga dla prawej stopy, gdy jest się w trasie 3 czy 4 godzinę.
Co do automatu - dla mnie to wygoda, szczególnie w ruchu miejskim. Wyższy koszt zakupu, droższe naprawy - jasne. Ale coś za coś. Jakbym miał patrzeć tylko po kosztach, to jeździłbym jakimś starym SDI, a nie autem z tubo, napakowanym czujnikami i scalakami.
Komentarz
-
-
dsg
jak zamawiałem auto (1.8tsi) to miałem dylemat manual czy dsg. automat był zawsze moim marzeniem ale po tym co usłyszłem od sprzedawcy to mi sie odechciało dsg. do serwisu przyjechał klient superbem z dsg pare miesiecy po gwarancji pekła chlodnica przy dsg i wymieszał sie olej z plynem chłodzacym. skrzynia do wymiany naprawa 27tys. zł. klient wywalczył 90 procent w skodzie ale 10 procent musiał zapłacic. tylko mnie zastanawia jak to sie ma do ceny skrzyni podczas zamawiania gdzie skrzynia kosztuje ok. 8tys?CZERWIEŃ CORRIDA, LATO 18" FELGI GOLUS, ZIMA 18" FELGI TURINI.
Komentarz
-
-
Re: dsg
Zamieszczone przez CHRIS3355jak zamawiałem auto (1.8tsi) to miałem dylemat manual czy dsg. automat był zawsze moim marzeniem ale po tym co usłyszłem od sprzedawcy to mi sie odechciało dsg. do serwisu przyjechał klient superbem z dsg pare miesiecy po gwarancji pekła chlodnica przy dsg i wymieszał sie olej z plynem chłodzacym. skrzynia do wymiany naprawa 27tys. zł. klient wywalczył 90 procent w skodzie ale 10 procent musiał zapłacic. tylko mnie zastanawia jak to sie ma do ceny skrzyni podczas zamawiania gdzie skrzynia kosztuje ok. 8tys?
Gdyby byla opcja dsg6 to nawet bym sie przez chwile nie zastanawial i zamowil bym automat.Black magic
Komentarz
-
-
Re: dsg
Zamieszczone przez greg505Zamieszczone przez CHRIS3355jak zamawiałem auto (1.8tsi) to miałem dylemat manual czy dsg. automat był zawsze moim marzeniem ale po tym co usłyszłem od sprzedawcy to mi sie odechciało dsg. do serwisu przyjechał klient superbem z dsg pare miesiecy po gwarancji pekła chlodnica przy dsg i wymieszał sie olej z plynem chłodzacym. skrzynia do wymiany naprawa 27tys. zł. klient wywalczył 90 procent w skodzie ale 10 procent musiał zapłacic. tylko mnie zastanawia jak to sie ma do ceny skrzyni podczas zamawiania gdzie skrzynia kosztuje ok. 8tys?
Gdyby byla opcja dsg6 to nawet bym sie przez chwile nie zastanawial i zamowil bym automat.
W sieci można znaleźć Fabie vRS z 365Nm .
Post 15 w tym temacie cytuje testy firmy APR , z których wynikło, że dopiero przy ~515Nm sprzęgła zaczynają się przedwcześnie zużywać.
FYI
This means that you have plently of room in your dsg for modifications and that if you do experience a failure, its going to be the clutch packs which can be upgraded just like a manual transmission but command a much higher purchase price and a much greater level of expertise for the assembly (...) if you do plan on going for more than 380 lb ft you should make sure you have some cash saved up.
Komentarz
-
Komentarz