O3 RS TSI - manual czy DSG? Opinie + ankieta

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • greg505
    L&K
    • 2013
    • 1239

    #26
    Nawet sie nie zastanawiaj, tylko bierz DSG
    Black magic

    Komentarz

    • kw82
      Drive
      • 2013
      • 88
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

      #27
      Wg mnie jak ktoś jeździ dużo w korkach to automat ma sens, jednak w cyklu mieszanym bez korków jego zalety tracą na znaczeniu. Dla mnie korzyści były mniejsze od strat więc wybrałem manual. Zresztą kieruję tylko lewą ręką i w prawej zanikłyby mi mięśnie gdybym miał automat. Dopłata jest spora a awaryjność jednak większa, koszty ewentualnej naprawy większe. Większy kłopot przy odsprzedaży bo ludzie boją się kupować używane automaty z obawy o koszty ewentualnych napraw.
      Podczas jazd próbnych 1.8 TSI (RS-ów nie mieli w całej Polsce) sprzedawca namówił mnie na przetestowanie wersji z DSG. Jakoś mnie nie zachwyciła na tyle żebym chciał wyskoczyć z 8 klocków.

      Komentarz

      • kolba_leon
        Classic
        • 2013
        • 30

        #28
        kw82,

        uogólniasz bardzo, dsg ma dobra opinie i raczej ludzie sie nie boją automatów ze stajni VW/Audi patrz tiptronic np więc to raczej mit. DSG jest szybką skrzynią nawet bardzo szybką, automat na traskę wrzucasz tempomat i niczym sie nie przejmujesz.

        Komentarz

        • kw82
          Drive
          • 2013
          • 88
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

          #29
          Tempomat jest dobry jak masz co najmniej 3 pasy w jedną stronę i niewielki ruch. W Polsce nie za bardzo da się z niego korzystać, chyba że jeździsz 90km/h.
          To co napisałeś kolba_leon to nie jest uogólnianie?
          Chyba nie sugerujesz, że koszty naprawy DSG są niższe niż manuala?
          Nie sugerujesz chyba, że jej cena jest niższa lub zbliżona do manuala?

          Komentarz

          • LUKI
            RS
            • 2005
            • 5776

            #30
            Tempomat jest dobry jak masz co najmniej 3 pasy w jedną stronę i niewielki ruch. W Polsce nie za bardzo da się z niego korzystać, chyba że jeździsz 90km/h.
            ale się uśmiałem
            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

            Komentarz

            • kw82
              Drive
              • 2013
              • 88
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

              #31
              LUKI Twoja merytoryczna wypowiedź wniosła bardzo wiele do sprawy, obfituje w niepodważalne argumenty i świadczy o bystrości Twojego umysłu

              Podczas jazdy co chwilę zmieniam prędkość bo warunki są zmienne.

              Komentarz

              • LUKI
                RS
                • 2005
                • 5776

                #32
                Zamieszczone przez kw82
                LUKI Twoja merytoryczna wypowiedź wniosła bardzo wiele do sprawy, obfituje w niepodważalne argumenty i świadczy o bystrości Twojego umysłu

                Podczas jazdy co chwilę zmieniam prędkość bo warunki są zmienne.
                po prostu ociekasz taką zajebistością, że to była jedyna moja reakcja na Twój/Twoje posty

                sorry za OT
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz

                • mac_aaron
                  Elegance
                  • 2012
                  • 984
                  • Octavia III (5E3)
                  • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez kw82
                  Podczas jazdy co chwilę zmieniam prędkość bo warunki są zmienne.
                  A ja przejechałem A4 w całości (Zgorzelec-Tarnów), nie licząc bramek i postojów, tylko 3 razy musiałem przyhamować tempomat. Czyli jednak da się. Nie mówiąc już o ACC, przy którym być może przejadę całą trasę bez dotykania gazu/hamulca :diabelski_usmiech

                  Komentarz

                  • kw82
                    Drive
                    • 2013
                    • 88
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                    #34
                    LUKI, Po co się wypowiadasz skoro nie masz nic do powiedzenia?

                    mac_aaron, Czyli jechałeś 90km/h za ciężarówkami, Zdarza mi się czasem jeździć A4 jako, że jestem ze śląska i niestety 2 pasy w jedną stronę to za mało żeby móc utrzymać stałą prędkość. Prawy jedzie 0 - 90 w zależności od korków, które setki razy widziałem z wiaduktu nad autostradą na wysokości Katowic. Lewy jedzie z prędkością 0 - 170 w zależności od korków, natężenia ruchu i pozostałych warunków. Niektórzy jadą oczywiście szybciej jak się da.

                    Komentarz

                    • kolba_leon
                      Classic
                      • 2013
                      • 30

                      #35
                      Zamieszczone przez kw82
                      Tempomat jest dobry jak masz co najmniej 3 pasy w jedną stronę i niewielki ruch. W Polsce nie za bardzo da się z niego korzystać, chyba że jeździsz 90km/h.
                      To co napisałeś kolba_leon to nie jest uogólnianie?
                      Chyba nie sugerujesz, że koszty naprawy DSG są niższe niż manuala?
                      Nie sugerujesz chyba, że jej cena jest niższa lub zbliżona do manuala?
                      tez jestem ze slaska, czesto jezdze do wroclawia z ACC korzystam rowniez w miescie, jak sie zepsuje dsg to na pewno naprawa bedzie drozsza, nie pamietam zlych opini na temat tego automatu czy usterkowosci co do kosztow kupna to juz inna sprawa zakladamy ze ktos kto stoi przed \takim wyborem ma pieniadze na automat zwlaszcza ze temat jest o VRS.

                      predktosc wieksza niz 90 plus minus 140-160km/h

                      pisze ci to czlowiek, ktory lubi jezdzic, lubie zmieniac biegi manualem i mialem manualna skrzynie wiele razy ale mialem tez automaty i DSG jest najlepsza skrzynia A ktora jezdzilem do tej pory wiec mam porownanie wieksze niz przejazdzka salonowa

                      Komentarz

                      • mac_aaron
                        Elegance
                        • 2012
                        • 984
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez kw82
                        LUKI, Po co się wypowiadasz skoro nie masz nic do powiedzenia?

                        mac_aaron, Czyli jechałeś 90km/h za ciężarówkami, Zdarza mi się czasem jeździć A4 jako, że jestem ze śląska i niestety 2 pasy w jedną stronę to za mało żeby móc utrzymać stałą prędkość. Prawy jedzie 0 - 90 w zależności od korków, które setki razy widziałem z wiaduktu nad autostradą na wysokości Katowic. Lewy jedzie z prędkością 0 - 170 w zależności od korków, natężenia ruchu i pozostałych warunków. Niektórzy jadą oczywiście szybciej jak się da.
                        140 ni mniej ni więcej. Non-stop. 25 grudnia.

                        Komentarz

                        • kw82
                          Drive
                          • 2013
                          • 88
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez kolba_leon
                          co do kosztow kupna to juz inna sprawa zakladamy ze ktos kto stoi przed \takim wyborem ma pieniadze na automat zwlaszcza ze temat jest o VRS.
                          To, że ktoś ma pieniądze na automat nie oznacza, że chce je wydać na automat.
                          Ja na przykład nie mam krasnali ogrodowych nie dlatego, że mnie na nie nie stać lecz dlatego, że są mi niepotrzebne i wolę kupić coś innego.
                          Czy każdy musi chcieć DSG?

                          25 grudnia pewnie nie było ruchu a wspominałem że jak nie ma ruchu to się da jechać ze stałą prędkością. Jak jechałem w sylwestra w lubelskie to też drogi były puste, ale takich dni w roku jest kilka

                          Komentarz

                          • mac_aaron
                            Elegance
                            • 2012
                            • 984
                            • Octavia III (5E3)
                            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez kw82
                            drogi były puste, ale takich dni w roku jest kilka
                            I to jest właśnie argument za DSG+ACC. Nie przejmujesz się ruchem, auto robi to za Ciebie.

                            Komentarz

                            • kw82
                              Drive
                              • 2013
                              • 88
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                              #39
                              Zamieszczone przez mac_aaron
                              Zamieszczone przez kw82
                              drogi były puste, ale takich dni w roku jest kilka
                              I to jest właśnie argument za DSG+ACC. Nie przejmujesz się ruchem, auto robi to za Ciebie.
                              Co auto robi za mnie gdy zbliżam się do ślimaka? wyprzedza?

                              Komentarz

                              • lubek24
                                Rider
                                • 2013
                                • 597
                                • Octavia III (5E3)
                                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                #40
                                Kolego Metrotest,
                                Jeździłem już kilkoma automatami (Toyota Avensis 2.0 2003r, Insignia Turbo 2010 oraz Superb 2 2.0 TDI 2011) i z tych wszystkich DSG jest najlepsze.
                                Osobiście kupując VW Tiguana, którym obecnie jeżdżę popełniłem błąd kupując go w manualu. (posłuchałem się żony ops: )
                                Wajchowanie w mieście jest męczące, na trasie można bawić się opcją S lub łopatkami. Wybierając manuala, tak jak ja po pół roku będziesz żałował i kręcił się kombinując zamianę. Wydając ponad 100 tys na auto skonfiguruj tak by się nim cieszyć!!! To nie PRL - nie będziesz nim jeździł 10-15 lat jak Twój dziadek czy ojciec i przede wszystkim aut długowiecznych już nie robią takich ja W123.

                                Obecnie zamawiając O3 już tylko DSG wchodziło w rachubę. POLECAM DSG.
                                O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

                                Komentarz

                                • Tinky
                                  Drive
                                  • 2010
                                  • 73

                                  #41
                                  Jak ktoś oczekuje, że wrzuci tempomat przy 180 km/h i nie wyłączy go przez 100 km, to i 3 pasy może mu brakować.
                                  Ja zrobiłem już ponad 40 tyś. (w rok) autem z tempomatem i nie wyobrażam sobie teraz kupna nowego samochodu bez tego dobrodziejstwa. Nawet na lokalnych 90-tkach zdarza mi się go włączać. I nieważne, czy przejadę na tempomacie 10 km, czy tylko dwa. To i tak ogromna ulga dla prawej stopy, gdy jest się w trasie 3 czy 4 godzinę.

                                  Co do automatu - dla mnie to wygoda, szczególnie w ruchu miejskim. Wyższy koszt zakupu, droższe naprawy - jasne. Ale coś za coś. Jakbym miał patrzeć tylko po kosztach, to jeździłbym jakimś starym SDI, a nie autem z tubo, napakowanym czujnikami i scalakami.

                                  Komentarz

                                  • CHRIS3355
                                    Drive
                                    • 2013
                                    • 74

                                    #42
                                    dsg

                                    jak zamawiałem auto (1.8tsi) to miałem dylemat manual czy dsg. automat był zawsze moim marzeniem ale po tym co usłyszłem od sprzedawcy to mi sie odechciało dsg. do serwisu przyjechał klient superbem z dsg pare miesiecy po gwarancji pekła chlodnica przy dsg i wymieszał sie olej z plynem chłodzacym. skrzynia do wymiany naprawa 27tys. zł. klient wywalczył 90 procent w skodzie ale 10 procent musiał zapłacic. tylko mnie zastanawia jak to sie ma do ceny skrzyni podczas zamawiania gdzie skrzynia kosztuje ok. 8tys?
                                    CZERWIEŃ CORRIDA, LATO 18" FELGI GOLUS, ZIMA 18" FELGI TURINI.

                                    Komentarz

                                    • greg505
                                      L&K
                                      • 2013
                                      • 1239

                                      #43
                                      Re: dsg

                                      Zamieszczone przez CHRIS3355
                                      jak zamawiałem auto (1.8tsi) to miałem dylemat manual czy dsg. automat był zawsze moim marzeniem ale po tym co usłyszłem od sprzedawcy to mi sie odechciało dsg. do serwisu przyjechał klient superbem z dsg pare miesiecy po gwarancji pekła chlodnica przy dsg i wymieszał sie olej z plynem chłodzacym. skrzynia do wymiany naprawa 27tys. zł. klient wywalczył 90 procent w skodzie ale 10 procent musiał zapłacic. tylko mnie zastanawia jak to sie ma do ceny skrzyni podczas zamawiania gdzie skrzynia kosztuje ok. 8tys?
                                      Dobrze zrobiles ze nie wziales dsg do 1.8tsi, tam pakuja dsg7 ktore wytrzymuje (podobno) tylko 250NM, a wiec tyle ile maja nasze silniki.
                                      Gdyby byla opcja dsg6 to nawet bym sie przez chwile nie zastanawial i zamowil bym automat.
                                      Black magic

                                      Komentarz

                                      • shado
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 5315
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #44
                                        W Fabii RS przynajmniej nie ma dylematu czy manual czy DSG, bo jest tylko w DSG
                                        BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                                        SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                                        Komentarz

                                        • mac_aaron
                                          Elegance
                                          • 2012
                                          • 984
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                          #45
                                          Re: dsg

                                          Zamieszczone przez greg505
                                          Zamieszczone przez CHRIS3355
                                          jak zamawiałem auto (1.8tsi) to miałem dylemat manual czy dsg. automat był zawsze moim marzeniem ale po tym co usłyszłem od sprzedawcy to mi sie odechciało dsg. do serwisu przyjechał klient superbem z dsg pare miesiecy po gwarancji pekła chlodnica przy dsg i wymieszał sie olej z plynem chłodzacym. skrzynia do wymiany naprawa 27tys. zł. klient wywalczył 90 procent w skodzie ale 10 procent musiał zapłacic. tylko mnie zastanawia jak to sie ma do ceny skrzyni podczas zamawiania gdzie skrzynia kosztuje ok. 8tys?
                                          Dobrze zrobiles ze nie wziales dsg do 1.8tsi, tam pakuja dsg7 ktore wytrzymuje (podobno) tylko 250NM, a wiec tyle ile maja nasze silniki.
                                          Gdyby byla opcja dsg6 to nawet bym sie przez chwile nie zastanawial i zamowil bym automat.
                                          Seryjne 1.8TSI mają gifta 20Nm ( niutków) 269 czyli nie powinny w ogóle jeździć.
                                          W sieci można znaleźć Fabie vRS z 365Nm .
                                          Post 15 w tym temacie cytuje testy firmy APR , z których wynikło, że dopiero przy ~515Nm sprzęgła zaczynają się przedwcześnie zużywać.
                                          FYI
                                          This means that you have plently of room in your dsg for modifications and that if you do experience a failure, its going to be the clutch packs which can be upgraded just like a manual transmission but command a much higher purchase price and a much greater level of expertise for the assembly (...) if you do plan on going for more than 380 lb ft you should make sure you have some cash saved up.
                                          (tłum.) DSG ma mnóstwo zapasu do modyfikacji, a jeśli coś się spitoli to sprzęgła, które można wymienić na lepsze tak jak w manualu (ale wyższym kosztem). Jeśli planujesz robić >515Nm, miej odłożoną kasę.

                                          Komentarz

                                          • CHRIS3355
                                            Drive
                                            • 2013
                                            • 74

                                            #46
                                            dsg

                                            artykuł dla osób myslacych o zakupie dsg. http://autokult.pl/2013/04/08/skrzyn...y-eksploatacji
                                            CZERWIEŃ CORRIDA, LATO 18" FELGI GOLUS, ZIMA 18" FELGI TURINI.

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #47
                                              kw82, Masz jakikolwiek automat. Masz stycznosc z DSG ???

                                              Mam stycznosc z DSG6 z DSG7 ze zwyklym automatem, ze zautomatyzowana skrzynia, z tiptronikiem takze. Tak wiec o kosztach mozemy dyskutowac.

                                              Sami sciganci w TSI 8)
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • greg505
                                                L&K
                                                • 2013
                                                • 1239

                                                #48
                                                mac_aaron, oby sie dsg7 w twoim bolidzie dobrze sprawowalo
                                                Ja wyszedlem z zalozenia, ze skoro vag do 1.8 4x4 wklada dsg6, to musi oznaczac ze dsg7 jest juz na limicie
                                                Black magic

                                                Komentarz

                                                • mac_aaron
                                                  Elegance
                                                  • 2012
                                                  • 984
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                                  #49
                                                  4 lata gwarancji.

                                                  Komentarz

                                                  • kw82
                                                    Drive
                                                    • 2013
                                                    • 88
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                                    #50
                                                    Maicroft, pisałem parę postów wcześniej, że styczność z DSG miałem na jeździe próbnej octavią 2 1,8 TSI i nie zrobiła na mnie wrażenia wartego 8000zł

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...