Ja w ogóle nie wiem skąd takie bezsensowne porównania. Focus RS to ZUPEŁNIE inne auto jest małe mocne i to tyle. W życiu bym go nie kupił jako auto rodzinne. Typowy hot hatch do zabawy, można go porównać z golfem R32 lub czymś takim, ale nie z dużą octavia.
Octavia to konkurent focusa ST, a nawet na niego nie patrze szukając nowego auta. :wink: Mam swoje zdanie na temat aut na F :P
Jak już takie porównania są to może lepiej porównać RS'a do porsche 911? bo przecież porsche lepiej się zbiera? I będziemy mogli wychwalać porsche.
Dzięki za liczne wypowiedzi. Wątek trochę dryfuje, ale do etapu "o mniejszym spalaniu w TDI-ku" jeszcze nie doszło :szeroki_usmiech .
Z opinii odnoszę wrażenie, że za wyborem DSG przemawia głównie o komfort eksploatacji, który niewątpliwie przewyższa skrzynię ręczną z małym wyjątkiem dot. sprawności/szybkości parkowania i trzymania nogi na hamulcu na postoju /nie wiem jak DSG znosi ciągłe przełączanie między D a N/.
Za skrzynię ręczną z kolei przemawiają:
1/ znacznie niższe ryzyko awarii i dużo tańsza naprawa,
2/ cena zakupu, choć mniej istotna im auto droższe,
3/ większa kontrola nad samochodem /np. w zakrętach DSG przełączy bieg przed odcięciem/.
Ponawiam przy tym prośbę o ustosunkowanie się do odczucia z jazdy TSI z DSG=> Po przejażdżce z DSG odniosłem wrażenie, że z tą skrzynią można bardziej wykorzystać potencjał silnika. Co sądzą o tym osoby, które jeździły O3 RS TSI ze skrzynią ręczną. Czy odczuwają tu niedosyt? Chodzi np. o mocne przyśpieszenie od 0 lub z np. 2-go biegu. Auta tak szybko się rozpędzało, że musiałem mocna trzymać kierownicę oburącz :roll: i w tej sytuacji szybka ręczna zmiana biegu byłaby utrudniona. A może to tylko takie wrażenie osoby, które jeździ nie tak szybkim autem.
Chodzi np. o mocne przyśpieszenie od 0 lub z np. 2-go biegu. Auta tak szybko się rozpędzało, że musiałem mocna trzymać kierownicę oburącz :roll: i w tej sytuacji szybka ręczna zmiana biegu byłaby utrudniona. A może to tylko takie wrażenie osoby, które jeździ nie tak szybkim autem.
Mam u siebie wciaz z tym problem, zmiana z 1 na 2 przy pelnym gazie jest utrudniona, czasem jak szarpne to az mi szkoda auta. W 2.0 musi byc jeszcze trudniej.
Chodzi np. o mocne przyśpieszenie od 0 lub z np. 2-go biegu. Auta tak szybko się rozpędzało, że musiałem mocna trzymać kierownicę oburącz :roll: i w tej sytuacji szybka ręczna zmiana biegu byłaby utrudniona. A może to tylko takie wrażenie osoby, które jeździ nie tak szybkim autem.
Mam u siebie wciaz z tym problem, zmiana z 1 na 2 przy pelnym gazie jest utrudniona, czasem jak szarpne to az mi szkoda auta. W 2.0 musi byc jeszcze trudniej.
Octavia ma zdecydowanie za długi skok drążka skrzyni - ma dokładnie to samo.
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
nie wiem jak DSG znosi ciągłe przełączanie między D a N
Podobnie jak w ręcznej - nie robi to na DSG żadnego wrażenia. To nie jest klasyczny automat, gdzie trzeba dusić cały czas hamulec. Możesz wrzucać śmiało na N.
[ Dodano: Wto 21 Sty, 14 22:57 ]
Zamieszczone przez Maicroft
Ja nie wiem, co Wy macie z tym przelaczaniem z D na N na postoju.
Nie lubię trzymać nogi na hamulcu - zwłaszcza na postoju.
Ja nie wiem, co Wy macie z tym przelaczaniem z D na N na postoju.
Nie lubię trzymać nogi na hamulcu - zwłaszcza na postoju.
Zmienisz zdanie jak Ci ktoś wjedzie w tyłek.
Trzeba obserwować otoczenia, zawsze można dać znać o postoju naciskając hamulec. W zimie to hamulec czy nie - lepiej patrzeć w lusterko czy nie leci ktoś poślizgiem na ciebie.
Raczej mniej przód a bardziej tył. Nie wiem, czy nie lepiej to trochę wypośrodkować.
Zamieszczone przez Maicroft
Druga sprawa, dla mnie auto ktore stoi i nie swieca stopy to informacja, ze takie auto bedzie zaraz ruszac.
Wielu autom, które stoją, nie świecą się stopy.
Zdarza się też często, że auto, któremu świecą się stopy, zaraz rusza (albo przyspiesza).
Więc jesteś nonstop wprowadzany w błąd.
Światła stopu są po to, żeby ostrzegać jadących z tyłu o hamowaniu pojazdu przed nimi. A nie po to, żeby informować że pojazd stoi albo że "nie będzie zaraz ruszał".
Raczej mniej przód a bardziej tył. Nie wiem, czy nie lepiej to trochę wypośrodkować.
No ja bym wolal miec szkode w aucie tylko z tylu, a nie tyl + przod + kolejne auto przedemna :lol: Tak wiem to i tak z OC sprawcy :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez Prekompilator
Wielu autom, które stoją, nie świecą się stopy.
Zdarza się też często, że auto, któremu świecą się stopy, zaraz rusza (albo przyspiesza).
Więc jesteś nonstop wprowadzany w błąd.
To mówisz ,ze wolałbyś dostać kopa w zadek i potem wywalić się na twarz , ...czy tylko kopa w zadek? :lol:
Nie bierzesz pod uwagę sił przy uderzeniu, a jedynie fakt, co zostanie walnięte.
Ja wolę rozłożyć siły - jest dzięki temu nadzieja, że geometria zostanie zachowana. Mocniejsze przywalenie w tył zamiast dwóch lżejszych może być - wbrew pozorom - gorsze.
Osobiście wrzucam luz i zaciągam ręczny - więc jakieś hamowanie jednak jest. Identycznie czyniłem w manualu.
a ja trzymam hamulec aż ktoś za mną nie stanie ...
jak się stoi w środku kolejki to lepiej oberwać w przód i w tył + część energii idzie na rozpędzenie auta
jak się stoi pierwszym to lepiej trzymać hamulec, bo przodem możemy wjechać komuś pędzącemu na czołówkę i z lekkiej stłuczki robi się masakra.
w temacie:
DSG bym brał w komplecie z innymi automatycznymi elementami typu: aktywny tempomat + wybór profilu jazdy itp...
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
w temacie:
DSG bym brał w komplecie z innymi automatycznymi elementami typu: aktywny tempomat + wybór profilu jazdy itp...
Może ACC ze skrzynią ręczną nie jest do końca pozbawione sensu. Poniżej opis działania w Audi /zakładam, że w O3 jest tak samo/. W koncu RS na 6-tym biegu jest dość elastyczny /przyśpiesza dobrze od predkości poniżej 100 km/h/, więc na ekspresówkach i autostradach da się w większości jechać na 6-ce, względnie 5-tce i 6-tce.
Audi A4 / Audi A4 Owner's Manual / Controls / Adaptive cruise control (ACC) / Speed and distance control system / Vehicles with manual gearbox
The driver of a vehicle with a manual gearbox of course has to change gears as appropriate, even when the adaptive cruise control is activated.
The adaptive cruise control is available from the second to the sixth gear (when driven in normal engine speed range).
When the adaptive cruise control is activated, the driver must press the clutch pedal as normal in order to change gear. When changing gear or pressing the clutch pedal (for up to 20 seconds), the adaptive cruise control will remain activated.
When changing gear, the driver does not have to accelerate after engaging a gear as the engine torque will be coordinated by the adaptive cruise control.
The following situations may lead to an automatic deactivation of the adaptive cruise control:
pressing the clutch pedal too long (longer than approx. 20 seconds)
incorrect changing of gears and/or use of the clutch pedal
Note
The adaptive cruise control cannot be activated while changing gears.
Komentarz