O3 RS TSI - manual czy DSG? Opinie + ankieta

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mateusz_G
    Drive
    • 2013
    • 88

    #76
    Panowie chyba Wam się OT zrobił... :roll: proponuję dodajcie sobie nowy temat "Czym różni się VW od Skody" albo "Dlaczego Focus RS jest taki fajny"


    Moja RSka: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=77117

    Komentarz

    • ketivv
      L&K
      • 2011
      • 1155

      #77
      Zamieszczone przez Mateusz_G
      "Dlaczego Focus RS jest taki fajny"
      przecież to wątek o RS-ie ;-)

      Komentarz

      • Basik_
        Rider
        • 2013
        • 667

        #78
        Ja w ogóle nie wiem skąd takie bezsensowne porównania. Focus RS to ZUPEŁNIE inne auto jest małe mocne i to tyle. W życiu bym go nie kupił jako auto rodzinne. Typowy hot hatch do zabawy, można go porównać z golfem R32 lub czymś takim, ale nie z dużą octavia.
        Octavia to konkurent focusa ST, a nawet na niego nie patrze szukając nowego auta. :wink: Mam swoje zdanie na temat aut na F :P
        Jak już takie porównania są to może lepiej porównać RS'a do porsche 911? bo przecież porsche lepiej się zbiera? I będziemy mogli wychwalać porsche.
        Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

        Komentarz

        • metrotest
          Rider
          • 2006
          • 506
          • Volkswagen
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

          #79
          Dzięki za liczne wypowiedzi. Wątek trochę dryfuje, ale do etapu "o mniejszym spalaniu w TDI-ku" jeszcze nie doszło :szeroki_usmiech .
          Z opinii odnoszę wrażenie, że za wyborem DSG przemawia głównie o komfort eksploatacji, który niewątpliwie przewyższa skrzynię ręczną z małym wyjątkiem dot. sprawności/szybkości parkowania i trzymania nogi na hamulcu na postoju /nie wiem jak DSG znosi ciągłe przełączanie między D a N/.

          Za skrzynię ręczną z kolei przemawiają:
          1/ znacznie niższe ryzyko awarii i dużo tańsza naprawa,
          2/ cena zakupu, choć mniej istotna im auto droższe,
          3/ większa kontrola nad samochodem /np. w zakrętach DSG przełączy bieg przed odcięciem/.

          Ponawiam przy tym prośbę o ustosunkowanie się do odczucia z jazdy TSI z DSG=> Po przejażdżce z DSG odniosłem wrażenie, że z tą skrzynią można bardziej wykorzystać potencjał silnika. Co sądzą o tym osoby, które jeździły O3 RS TSI ze skrzynią ręczną. Czy odczuwają tu niedosyt? Chodzi np. o mocne przyśpieszenie od 0 lub z np. 2-go biegu. Auta tak szybko się rozpędzało, że musiałem mocna trzymać kierownicę oburącz :roll: i w tej sytuacji szybka ręczna zmiana biegu byłaby utrudniona. A może to tylko takie wrażenie osoby, które jeździ nie tak szybkim autem.

          Komentarz

          • greg505
            L&K
            • 2013
            • 1239

            #80
            Zamieszczone przez metrotest
            Chodzi np. o mocne przyśpieszenie od 0 lub z np. 2-go biegu. Auta tak szybko się rozpędzało, że musiałem mocna trzymać kierownicę oburącz :roll: i w tej sytuacji szybka ręczna zmiana biegu byłaby utrudniona. A może to tylko takie wrażenie osoby, które jeździ nie tak szybkim autem.
            Mam u siebie wciaz z tym problem, zmiana z 1 na 2 przy pelnym gazie jest utrudniona, czasem jak szarpne to az mi szkoda auta. W 2.0 musi byc jeszcze trudniej.
            Black magic

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #81
              Ja nie wiem, co Wy macie z tym przelaczaniem z D na N na postoju. Od wiekow nikt nie przelaczal i bylo dobrze.

              Teraz jakas moda anty oslepiaczy hamulcami niby zapanowala.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • kolba_leon
                Classic
                • 2013
                • 30

                #82
                heheh, dokladnie, po co w ogóle to przełączanie ? @metrotest?

                Komentarz

                • Panoramix
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 125

                  #83
                  Zamieszczone przez greg505
                  Zamieszczone przez metrotest
                  Chodzi np. o mocne przyśpieszenie od 0 lub z np. 2-go biegu. Auta tak szybko się rozpędzało, że musiałem mocna trzymać kierownicę oburącz :roll: i w tej sytuacji szybka ręczna zmiana biegu byłaby utrudniona. A może to tylko takie wrażenie osoby, które jeździ nie tak szybkim autem.
                  Mam u siebie wciaz z tym problem, zmiana z 1 na 2 przy pelnym gazie jest utrudniona, czasem jak szarpne to az mi szkoda auta. W 2.0 musi byc jeszcze trudniej.
                  Octavia ma zdecydowanie za długi skok drążka skrzyni - ma dokładnie to samo.
                  "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."

                  Komentarz

                  • Prekompilator
                    Rider
                    • 2013
                    • 420

                    #84
                    Zamieszczone przez metrotest
                    nie wiem jak DSG znosi ciągłe przełączanie między D a N
                    Podobnie jak w ręcznej - nie robi to na DSG żadnego wrażenia. To nie jest klasyczny automat, gdzie trzeba dusić cały czas hamulec. Możesz wrzucać śmiało na N.

                    [ Dodano: Wto 21 Sty, 14 22:57 ]
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Ja nie wiem, co Wy macie z tym przelaczaniem z D na N na postoju.
                    Nie lubię trzymać nogi na hamulcu - zwłaszcza na postoju.

                    Komentarz

                    • shado
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 5315
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #85
                      Zamieszczone przez Prekompilator

                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Ja nie wiem, co Wy macie z tym przelaczaniem z D na N na postoju.
                      Nie lubię trzymać nogi na hamulcu - zwłaszcza na postoju.
                      Zmienisz zdanie jak Ci ktoś wjedzie w tyłek.
                      BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                      SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #86
                        Zamieszczone przez Prekompilator
                        Maicroft napisał/a:
                        Ja nie wiem, co Wy macie z tym przelaczaniem z D na N na postoju.

                        Nie lubię trzymać nogi na hamulcu - zwłaszcza na postoju.
                        Masz dwie nogi, to mozesz na zmiane 8)
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • mac_aaron
                          Elegance
                          • 2012
                          • 984
                          • Octavia III (5E3)
                          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                          #87
                          Zamieszczone przez shado
                          Zamieszczone przez Prekompilator

                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Ja nie wiem, co Wy macie z tym przelaczaniem z D na N na postoju.
                          Nie lubię trzymać nogi na hamulcu - zwłaszcza na postoju.
                          Zmienisz zdanie jak Ci ktoś wjedzie w tyłek.
                          Trzeba obserwować otoczenia, zawsze można dać znać o postoju naciskając hamulec. W zimie to hamulec czy nie - lepiej patrzeć w lusterko czy nie leci ktoś poślizgiem na ciebie.

                          Komentarz

                          • Prekompilator
                            Rider
                            • 2013
                            • 420

                            #88
                            Zamieszczone przez shado
                            Zamieszczone przez Prekompilator
                            Nie lubię trzymać nogi na hamulcu - zwłaszcza na postoju.
                            Zmienisz zdanie jak Ci ktoś wjedzie w tyłek.
                            Chodzi o to, żeby sobie bardziej rozpierniczył maskę, a mi bagażnik?

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #89
                              Zebys nie mial rozwalonego przodu i tylu. Druga sprawa, dla mnie auto ktore stoi i nie swieca stopy to informacja, ze takie auto bedzie zaraz ruszac.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • Prekompilator
                                Rider
                                • 2013
                                • 420

                                #90
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Zebys nie mial rozwalonego przodu i tylu.
                                Raczej mniej przód a bardziej tył. Nie wiem, czy nie lepiej to trochę wypośrodkować.

                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Druga sprawa, dla mnie auto ktore stoi i nie swieca stopy to informacja, ze takie auto bedzie zaraz ruszac.
                                Wielu autom, które stoją, nie świecą się stopy.
                                Zdarza się też często, że auto, któremu świecą się stopy, zaraz rusza (albo przyspiesza).
                                Więc jesteś nonstop wprowadzany w błąd.

                                Światła stopu są po to, żeby ostrzegać jadących z tyłu o hamowaniu pojazdu przed nimi. A nie po to, żeby informować że pojazd stoi albo że "nie będzie zaraz ruszał".

                                Komentarz

                                • ketivv
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1155

                                  #91
                                  trochę sztuczne te problemy ze światłami stopu
                                  z różnych powodów ludzie nogę na hamulcu trzymają a i aut z "automatami" coraz więcej

                                  Komentarz

                                  • bishop
                                    L&K
                                    • 2012
                                    • 1430

                                    #92
                                    Zamieszczone przez Prekompilator
                                    Maicroft napisał/a: Zebys nie mial rozwalonego przodu i tylu.

                                    Raczej mniej przód a bardziej tył. Nie wiem, czy nie lepiej to trochę wypośrodkować.
                                    To mówisz ,ze wolałbyś dostać kopa w zadek i potem wywalić się na twarz , ...czy tylko kopa w zadek? :lol:


                                    A mnie światła stopu ,mówią o kierowniku przede mną, jak stanę za nim a on je wtedy zgasi to myślący i kulturalny kierowiec.

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #93
                                      Zamieszczone przez Prekompilator
                                      Raczej mniej przód a bardziej tył. Nie wiem, czy nie lepiej to trochę wypośrodkować.
                                      No ja bym wolal miec szkode w aucie tylko z tylu, a nie tyl + przod + kolejne auto przedemna :lol: Tak wiem to i tak z OC sprawcy :diabelski_usmiech

                                      Zamieszczone przez Prekompilator
                                      Wielu autom, które stoją, nie świecą się stopy.
                                      Zdarza się też często, że auto, któremu świecą się stopy, zaraz rusza (albo przyspiesza).
                                      Więc jesteś nonstop wprowadzany w błąd.
                                      Wybredny jestem strasznie :idea:
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • Prim
                                        L&K
                                        • 2013
                                        • 1040
                                        • Audi

                                        #94
                                        sorry za off ale jak czytam
                                        Zamieszczone przez Prekompilator
                                        nie świecą się stopy
                                        to od razu mi się przypomina:
                                        W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

                                        Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                        VW Jetta 1.2 TSI

                                        Komentarz

                                        • BADYL
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2396
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                          #95
                                          Prim, ja pier....ale się uśmiałem
                                          nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                          Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                          Komentarz

                                          • Prekompilator
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 420

                                            #96
                                            Zamieszczone przez bishop
                                            To mówisz ,ze wolałbyś dostać kopa w zadek i potem wywalić się na twarz , ...czy tylko kopa w zadek? :lol:
                                            Nie bierzesz pod uwagę sił przy uderzeniu, a jedynie fakt, co zostanie walnięte.
                                            Ja wolę rozłożyć siły - jest dzięki temu nadzieja, że geometria zostanie zachowana. Mocniejsze przywalenie w tył zamiast dwóch lżejszych może być - wbrew pozorom - gorsze.

                                            Osobiście wrzucam luz i zaciągam ręczny - więc jakieś hamowanie jednak jest. Identycznie czyniłem w manualu.

                                            Komentarz

                                            • ketivv
                                              L&K
                                              • 2011
                                              • 1155

                                              #97
                                              Zamieszczone przez Prekompilator
                                              Osobiście wrzucam luz i zaciągam ręczny - więc jakieś hamowanie jednak jest. Identycznie czyniłem w manualu
                                              i tak na każdych światłach ?

                                              Komentarz

                                              • Prekompilator
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 420

                                                #98
                                                Zamieszczone przez ketivv
                                                Zamieszczone przez Prekompilator
                                                Osobiście wrzucam luz i zaciągam ręczny - więc jakieś hamowanie jednak jest. Identycznie czyniłem w manualu
                                                i tak na każdych światłach ?
                                                Jak wiem, że za niedługo będzie zielone, to cisnę hamulec.
                                                Czyli pewnie na większości świateł : luz + ręczny.

                                                Komentarz

                                                • Zorr
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2110

                                                  #99
                                                  a ja trzymam hamulec aż ktoś za mną nie stanie ...

                                                  jak się stoi w środku kolejki to lepiej oberwać w przód i w tył + część energii idzie na rozpędzenie auta
                                                  jak się stoi pierwszym to lepiej trzymać hamulec, bo przodem możemy wjechać komuś pędzącemu na czołówkę i z lekkiej stłuczki robi się masakra.

                                                  w temacie:
                                                  DSG bym brał w komplecie z innymi automatycznymi elementami typu: aktywny tempomat + wybór profilu jazdy itp...
                                                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                  Komentarz

                                                  • metrotest
                                                    Rider
                                                    • 2006
                                                    • 506
                                                    • Volkswagen
                                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                                    • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                                    Zamieszczone przez Zorr
                                                    w temacie:
                                                    DSG bym brał w komplecie z innymi automatycznymi elementami typu: aktywny tempomat + wybór profilu jazdy itp...
                                                    Może ACC ze skrzynią ręczną nie jest do końca pozbawione sensu. Poniżej opis działania w Audi /zakładam, że w O3 jest tak samo/. W koncu RS na 6-tym biegu jest dość elastyczny /przyśpiesza dobrze od predkości poniżej 100 km/h/, więc na ekspresówkach i autostradach da się w większości jechać na 6-ce, względnie 5-tce i 6-tce.

                                                    Audi A4 / Audi A4 Owner's Manual / Controls / Adaptive cruise control (ACC) / Speed and distance control system / Vehicles with manual gearbox
                                                    The driver of a vehicle with a manual gearbox of course has to change gears as appropriate, even when the adaptive cruise control is activated.

                                                    The adaptive cruise control is available from the second to the sixth gear (when driven in normal engine speed range).

                                                    When the adaptive cruise control is activated, the driver must press the clutch pedal as normal in order to change gear. When changing gear or pressing the clutch pedal (for up to 20 seconds), the adaptive cruise control will remain activated.

                                                    When changing gear, the driver does not have to accelerate after engaging a gear as the engine torque will be coordinated by the adaptive cruise control
                                                    .

                                                    The following situations may lead to an automatic deactivation of the adaptive cruise control:

                                                     pressing the clutch pedal too long (longer than approx. 20 seconds)
                                                     incorrect changing of gears and/or use of the clutch pedal
                                                    Note

                                                     The adaptive cruise control cannot be activated while changing gears.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...