Panowie chyba Wam się OT zrobił... :roll: proponuję dodajcie sobie nowy temat "Czym różni się VW od Skody" albo "Dlaczego Focus RS jest taki fajny"
O3 RS TSI - manual czy DSG? Opinie + ankieta
Zwiń
X
-
Ja w ogóle nie wiem skąd takie bezsensowne porównania. Focus RS to ZUPEŁNIE inne auto jest małe mocne i to tyle. W życiu bym go nie kupił jako auto rodzinne. Typowy hot hatch do zabawy, można go porównać z golfem R32 lub czymś takim, ale nie z dużą octavia.
Octavia to konkurent focusa ST, a nawet na niego nie patrze szukając nowego auta. :wink: Mam swoje zdanie na temat aut na F :P
Jak już takie porównania są to może lepiej porównać RS'a do porsche 911? bo przecież porsche lepiej się zbiera? I będziemy mogli wychwalać porsche.
Komentarz
-
-
Dzięki za liczne wypowiedzi. Wątek trochę dryfuje, ale do etapu "o mniejszym spalaniu w TDI-ku" jeszcze nie doszło :szeroki_usmiech .
Z opinii odnoszę wrażenie, że za wyborem DSG przemawia głównie o komfort eksploatacji, który niewątpliwie przewyższa skrzynię ręczną z małym wyjątkiem dot. sprawności/szybkości parkowania i trzymania nogi na hamulcu na postoju /nie wiem jak DSG znosi ciągłe przełączanie między D a N/.
Za skrzynię ręczną z kolei przemawiają:
1/ znacznie niższe ryzyko awarii i dużo tańsza naprawa,
2/ cena zakupu, choć mniej istotna im auto droższe,
3/ większa kontrola nad samochodem /np. w zakrętach DSG przełączy bieg przed odcięciem/.
Ponawiam przy tym prośbę o ustosunkowanie się do odczucia z jazdy TSI z DSG=> Po przejażdżce z DSG odniosłem wrażenie, że z tą skrzynią można bardziej wykorzystać potencjał silnika. Co sądzą o tym osoby, które jeździły O3 RS TSI ze skrzynią ręczną. Czy odczuwają tu niedosyt? Chodzi np. o mocne przyśpieszenie od 0 lub z np. 2-go biegu. Auta tak szybko się rozpędzało, że musiałem mocna trzymać kierownicę oburącz :roll: i w tej sytuacji szybka ręczna zmiana biegu byłaby utrudniona. A może to tylko takie wrażenie osoby, które jeździ nie tak szybkim autem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez metrotestChodzi np. o mocne przyśpieszenie od 0 lub z np. 2-go biegu. Auta tak szybko się rozpędzało, że musiałem mocna trzymać kierownicę oburącz :roll: i w tej sytuacji szybka ręczna zmiana biegu byłaby utrudniona. A może to tylko takie wrażenie osoby, które jeździ nie tak szybkim autem.Black magic
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez greg505Zamieszczone przez metrotestChodzi np. o mocne przyśpieszenie od 0 lub z np. 2-go biegu. Auta tak szybko się rozpędzało, że musiałem mocna trzymać kierownicę oburącz :roll: i w tej sytuacji szybka ręczna zmiana biegu byłaby utrudniona. A może to tylko takie wrażenie osoby, które jeździ nie tak szybkim autem."Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez metrotestnie wiem jak DSG znosi ciągłe przełączanie między D a N
[ Dodano: Wto 21 Sty, 14 22:57 ]
Zamieszczone przez MaicroftJa nie wiem, co Wy macie z tym przelaczaniem z D na N na postoju.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shadoZamieszczone przez Prekompilator
Zamieszczone przez MaicroftJa nie wiem, co Wy macie z tym przelaczaniem z D na N na postoju.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftZebys nie mial rozwalonego przodu i tylu.
Zamieszczone przez MaicroftDruga sprawa, dla mnie auto ktore stoi i nie swieca stopy to informacja, ze takie auto bedzie zaraz ruszac.
Zdarza się też często, że auto, któremu świecą się stopy, zaraz rusza (albo przyspiesza).
Więc jesteś nonstop wprowadzany w błąd.
Światła stopu są po to, żeby ostrzegać jadących z tyłu o hamowaniu pojazdu przed nimi. A nie po to, żeby informować że pojazd stoi albo że "nie będzie zaraz ruszał".
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PrekompilatorMaicroft napisał/a: Zebys nie mial rozwalonego przodu i tylu.
Raczej mniej przód a bardziej tył. Nie wiem, czy nie lepiej to trochę wypośrodkować.
A mnie światła stopu ,mówią o kierowniku przede mną, jak stanę za nim a on je wtedy zgasi to myślący i kulturalny kierowiec.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PrekompilatorRaczej mniej przód a bardziej tył. Nie wiem, czy nie lepiej to trochę wypośrodkować.
Zamieszczone przez PrekompilatorWielu autom, które stoją, nie świecą się stopy.
Zdarza się też często, że auto, któremu świecą się stopy, zaraz rusza (albo przyspiesza).
Więc jesteś nonstop wprowadzany w błąd.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bishopTo mówisz ,ze wolałbyś dostać kopa w zadek i potem wywalić się na twarz , ...czy tylko kopa w zadek? :lol:
Ja wolę rozłożyć siły - jest dzięki temu nadzieja, że geometria zostanie zachowana. Mocniejsze przywalenie w tył zamiast dwóch lżejszych może być - wbrew pozorom - gorsze.
Osobiście wrzucam luz i zaciągam ręczny - więc jakieś hamowanie jednak jest. Identycznie czyniłem w manualu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ketivvZamieszczone przez PrekompilatorOsobiście wrzucam luz i zaciągam ręczny - więc jakieś hamowanie jednak jest. Identycznie czyniłem w manualu
Czyli pewnie na większości świateł : luz + ręczny.
Komentarz
-
-
a ja trzymam hamulec aż ktoś za mną nie stanie ...
jak się stoi w środku kolejki to lepiej oberwać w przód i w tył + część energii idzie na rozpędzenie auta
jak się stoi pierwszym to lepiej trzymać hamulec, bo przodem możemy wjechać komuś pędzącemu na czołówkę i z lekkiej stłuczki robi się masakra.
w temacie:
DSG bym brał w komplecie z innymi automatycznymi elementami typu: aktywny tempomat + wybór profilu jazdy itp...Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Zorrw temacie:
DSG bym brał w komplecie z innymi automatycznymi elementami typu: aktywny tempomat + wybór profilu jazdy itp...
Audi A4 / Audi A4 Owner's Manual / Controls / Adaptive cruise control (ACC) / Speed and distance control system / Vehicles with manual gearbox
The driver of a vehicle with a manual gearbox of course has to change gears as appropriate, even when the adaptive cruise control is activated.
The adaptive cruise control is available from the second to the sixth gear (when driven in normal engine speed range).
When the adaptive cruise control is activated, the driver must press the clutch pedal as normal in order to change gear. When changing gear or pressing the clutch pedal (for up to 20 seconds), the adaptive cruise control will remain activated.
When changing gear, the driver does not have to accelerate after engaging a gear as the engine torque will be coordinated by the adaptive cruise control.
The following situations may lead to an automatic deactivation of the adaptive cruise control:
pressing the clutch pedal too long (longer than approx. 20 seconds)
incorrect changing of gears and/or use of the clutch pedal
Note
The adaptive cruise control cannot be activated while changing gears.
Komentarz
-
Komentarz