pio900, Dodatkowych adaptacji nie ma na g269 (ty masz zespolony g85 i g 269 ),i trochę dziwne ,że jeden się zwalił W najgorszym wypadku magiel powiedział papa.
O3 RS TSI - manual czy DSG? Opinie + ankieta
Zwiń
X
-
O3 RS TSI - manual czy DSG? Opinie + ankieta
Witajcie,
Waszym zdaniem, który rodzaj skrzyni biegów bardziej "pasuje" do modelu RS TSI?
Po przejażdżce z DSG odniosłem wrażenie, że z tą skrzynią można bardziej wykorzystać potencjał silnika w tzw. normalnej jeździe /nie myślę o torze, bo i tak nikt tam nie jeździ/.
Faktem jest, że im mocniejsze auto tym częściej dostępne tylko z "automatem".
Na początku zalety obu rozwiązań:
I. skrzynia ręczna
1. odczuwalnie tańsza w zakupie
2. radość z wachlowania, większa kontrola, jedziemy na biegu na którym chcemy
3. niskie ryzyko awarii, brak kosztów serwisu i ewentualnie tanie naprawy
4. niższe spalanie przynajmniej katalogowo /tylko prośba o brak rozważań o niższym spalaniu w dieslu :evil:/
5. łatwiejsza odsprzedaż
6. w mieście na światłach można rzucić luz i nie trzymać nogi na hamulcu
7. łatwiej manewrować na parkingu
II. DSG
1. większy komfort eksploatacji,
2. eliminacja nieprawidłowej zmiany biegów przy mocnym przyśpieszaniu, przez to osiągi mimo, że nominalnie gorsze, w praktyce będą lepsze,
3. można dokupić ACC co daje znaczny komfort jazdy, do manuala też ale nie ma to raczej sensu
Biorąc pod uwagę specyfikę klienta na RS-a, który chce mieć frajdę z jazdy a jednocześnie kupuje skodę jako praktyczne auto /czyli pamięta też o kosztach/, który wybór jest lepszy?
Szykuje się już trochę RS-ów TSI na forum, ale to głównie auta w produkcji :P Co wybraliście i dlaczego?
-
-
metrotest, tylko DSG :!:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Jak się mieszka we Wrocku (najbardziej zakorkowane miasto w Polandii) to zaleta skrzyni manualnej nr.2 (radość z wachlowania) staje się uciążliwa, stąd zdecydowałem się na DSG. Przejechałem Superbem z DSG dosłownie 5 km i banan na twarzy od ucha do ucha Jak będzie w praktyce już wkrótce się przekonam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MutiZamieszczone przez metrotest6. w mieście na światłach można rzucić luz i nie trzymać nogi na hamulcu
W wersji cywilnej z DSG jest start stop, który po wciśnięciu hamulca gasi silnik, ale szukałem w RS i nie ma o tym informacji.
Ja na pewno wziąłbym DSG. Gdybym brał auto z napędem na tył i to bym rozważał manual.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MutiZamieszczone przez metrotest6. w mieście na światłach można rzucić luz i nie trzymać nogi na hamulcu
o ile się orientuje to ma mechaniczny "zwykły ręczny"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftZamieszczone przez MutiTeraz już to robi za ciebie Auto Hold. Zatrzymujesz sie i on sam trzyma ciśnienie w hamulcach bez świecenia stopu z tyłu
Autohold ma golf7 i passat, ale nie mają tradycyjnego ręcznego.
Wspomnianego ręcznego nie ma nawet Gti i Gtd więc pewnie nawet nie ma szans w R.
Cieszyłem się z ręcznego w octavi, ale okazało się, że nie można wyłączyć ESP.
Ciekawe czy w RS można?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez witachurównież podpisuje sie pod DSG
Zamieszczone przez metrotest7. łatwiej manewrować na parkingu
Komentarz
-
-
Miałem manual, mam DSG i to była bardzo dobra decyzja !!
A jak chcesz wachlować to masz łopatki i ewentualnie dźwignią góra dół 8)
W mieście nie musisz trzymać hamulca można wrzucić na P ale przy pochyłej drodze i tak trzeba trzymać "nogę na pulsie".
Kick down działa nieźle ale na trasie przy wyprzedzaniu czasami sam zrzucam na niższy bieg bo skrzynia się nie domyśla, że za chwilę będę wyprzedzał więc przydałaby się 4 nie 6 bieg
Nie wiem jak z kosztami obsługi i mam nadzieję, że się nie dowiem :!:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ketivvZamieszczone przez nikolakisCieszyłem się z ręcznego w octavi, ale okazało się, że nie można wyłączyć ESP.
Ciekawe czy w RS można?
[ Dodano: Czw 16 Sty, 14 21:43 ]
Zamieszczone przez Mateusz_GMiałem manual, mam DSG i to była bardzo dobra decyzja !!
A jak chcesz wachlować to masz łopatki i ewentualnie dźwignią góra dół 8)
W mieście nie musisz trzymać hamulca można wrzucić na P ale przy pochyłej drodze i tak trzeba trzymać "nogę na pulsie".
Kick down działa nieźle ale na trasie przy wyprzedzaniu czasami sam zrzucam na niższy bieg bo skrzynia się nie domyśla, że za chwilę będę wyprzedzał więc przydałaby się 4 nie 6 bieg
Nie wiem jak z kosztami obsługi i mam nadzieję, że się nie dowiem :!:
Ale takich szybkich międzygazów przy redukcji jak robi DSG to nigdy nie zrobię.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez nikolakisCzyli z zawracania na ręcznym
ogólnie takie auta nie są tworzone z myślą o zabawie, ESP ma korekcje położenia kierownicy i dosłownie przy "zabawie" wyrywa kierownicę z rąk, natomiast do jazdy codziennej jest to wygodnie i niestety uzależnia
no i takie łopatki jakie są w Skodzie (VAG-u) całkowicie się do takich zabaw nie nadają, więc skrzynię operujesz ręką w trybie manualnym, który nie trzyma biegu i potrafi przy wysokich obrotach przełączyć na wyższy
Zamieszczone przez nikolakisAle takich szybkich międzygazów przy redukcji jak robi DSG to nigdy nie zrobię.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ketivvZamieszczone przez nikolakisCzyli z zawracania na ręcznym
ogólnie takie auta nie są tworzone z myślą o zabawie, ESP ma korekcje położenia kierownicy i dosłownie przy "zabawie" wyrywa kierownicę z rąk, natomiast do jazdy codziennej jest to wygodnie i niestety uzależnia
Ja też zawrócę na ręcznym w o3, ale muszę to zrobić z większej prędkości tak żeby ESP nie poradziło sobie z takim przeciążeniem, ale ciężko to wtedy nazwać kontrolą.
O zrobieniu "wahadła" nie mam już mowy a w focusie nie było problemu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez nikolakisJa też zawrócę na ręcznym w o3, ale muszę to zrobić z większej prędkości tak żeby ESP nie poradziło sobie z takim przeciążeniem, ale ciężko to wtedy nazwać kontrolą.
O zrobieniu "wahadła" nie mam już mowy a w focusie nie było problemu.
z całkowitym wyłączeniem ESP będzie coraz ciężej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shadometrotest napisał/a:
6. w mieście na światłach można rzucić luz i nie trzymać nogi na hamulcu
Możesz wrzucić "P"
Komentarz
-
-
Re: O3 RS TSI - manual czy DSG? Opinie + ankieta
Przy mocniejszym silniku w ręcznej się namachasz.
DSG wrzuci czasami nieprzyzwoicie wysoki bieg, ale silnika nie zamęczy - przy górce czy lekkim przyspieszaniu, jak ma niskie obroty, to zrzuca od razu.
Zamieszczone przez metrotestI. skrzynia ręczna
2. radość z wachlowania, większa kontrola, jedziemy na biegu na którym chcemy
Zamieszczone przez metrotest6. w mieście na światłach można rzucić luz i nie trzymać nogi na hamulcu
Zamieszczone przez metrotest7. łatwiej manewrować na parkingu
Jedyne co może odstręczać, to ew. awaryjność no i cena.
Ja się zdecydowałem na DSG po jeździe próbnej tym wynalazkiem. Ale jakbym miał ręczną, to bym nie był jakoś specjalnie załamany.
Komentarz
-
Komentarz