looker, napiszę z autopsji - diesel o tej samej mocy co doładowana benzyna nie ma szans z benzyną, zwłaszcza ze startu. No i wystarczy poczytać dane albo pooglądać testy benzyny i diesla - przy porównywalnej mocy zawsze bena poniewiera klekotem. Wg mnie, 4 letniego użytkownika diesla, ten nie ma żadnych zalet w stosunku do benzyny, poza spalaniem. Niby przy wklepaniu do podłogi przez chwilę mocniej wciska w fotel, ale za to krócej, więc tego nie traktuję jak zaletę. Zaznaczam, że piszę o benzynie z turbo - bo wolnossakami o "standardowej" mocy źle mi się jeździ, tu z kolei wolę diesla.
2.0 TDI
Zwiń
X
-
2.0 TDI
Mam pytanie czy ktoś z Was posiada może wersje 2.0 TDI i jakie macie wrażenia z jazdy/eksploatacji?
Jak ze spalaniem, przespieszeniem etc?
Czy jest róznica miedzy rzeczywistymi osiągami a informacjami podanymi w katalogu?Octavia 3 Combi 2.0 TDI
Elegance+Amazing+Canton+Alcantara+Sunset+Elektrycz na klapa bag.+inne dod.
-
-
Ja jeżdzę z tym silnikiem z dsg od kwietnia.
Spalanie jak w podpisie, przy czym raz w tygodniu jeżdzę autostradą jakieś 300 km, co zawyża średnią (tempomat ustawiony na 157).
Jeżdżąc w zwykłej trasie spalanie lekko powyżej 5.
Max prędkość jaką udało mi się wycisnąć to 225 na letnich, 220 na zimowych wg gps z gôrki i na niemieckiej autostradzie. Katalogowe 215 wg gps jest osiągalne na płaski, chociaż powyżej 200 auto nie jest już tak stabilne jak np. Audi a4.
Miedzy przeglądami nie musiałem dolewać oleju.
Jedyna usterka to uszkodzony trójnik i ubywający z tego powodu płyn chłodniczy. Dolewałem ok 0,5 L raz na 30000km. Zaświeciła się wtedy kontrolka. W serwisie wymienili trójnik, niestety musieli go zamówić a wymiana trwała 3 godziny.
Dla mnie wystarczjący zespół napędowy, skrzynia dsg super.
Przyspieszenia nie mierzyłem.
Komentarz
-
-
Maicroft, oprócz tras robię też miasto (najczęściej Łódź, Warszawa) więc moim zdaniem 6,5 to maksymalne zużycie nawet przy 70% miasto, 30% trasa, 0% autostrada.
Zafira w automacie paliła średnio 7,0 wg komputera. Audi było w manualu 6 biegów i mieściło się w 8l.
Najoszczędniejszy był focus 1,6 tdi, palił o litr mniej niż o3 w tej samej trasie, ale średnią prędkość też miałem niższą o jakieś 10 km/h z powodu większego hałasu wewnątrz.
Przy tych samych prędkościach co octavią to chyba paliłby tyle samo.
Z ciekawością obserwuje wątki o 1,4 tsi, muszę się nim przejechać. Jeżeli połowa z tych opini jest prawdą to ciężko uzasadnić mi korzyść płynącą z zakupu 2,0 tdi, nawet przy przebiegu 60 000 rocznie.
Jest może jedna, 2,0 ma dsg6. Ale Ty masz dsg7 i poza wymianą sprzęgieł, nie widziałem w Twoich wątkach większych narzekań.
Komentarz
-
-
No poza tym, ze brak mu mocy w tym silniku 1.6TDI oraz tym, ze pali praktycznie tyle samo co 2.0TDI 170KM, to wiecej nie ma co narzekac. :lol:
Jak A4 palilo kolo 8l, to by sie zgadzalo. Trasa 6-8l, miasto 10-12l zima
Szkoda, ze nie notujesz srednich z kazdego tankowania. Wtedy mozna dyskutowac o porownywalnych warunkach uzytkowania.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftMiedzy Focusem 109KM a Golfem 105KM to pewnie roznicy nie bylo, ale miedzy O3 150KM to nie wierze, ze nie ma roznicy, chyba ze to auto jest zepsute.
Komentarz
-
-
Dla porownania moge podac wynik Paska 2.0 TDI 177 KM DSG dla trasy, na ktorej mierzylem akurat spalanie.
Warunki pomiaru:
- 95% autostrada (Hamm - Venlo - Bruksela)
- 30% trasy predkosc miedzy 160-200 km/h
- pozostala czesc trasy predkosc 100-160 km/h
- lacznie trasa 330 km (20 km nadrobilem zlym zjazdem w Holandii przez ktora nienawidze jezdzic )
Przy tych warunkach samochod spalil srednio ok. 6.7 / 100 km.
Przy predkosci 200 km/h auto nadal zachowuje sie bardzo poprawnie i stabilnie. Jest tez swietnie wyciszone. Do mojej poprzedniej Mazdy 6 pod tym wzgledem to przepasc.
Elastycznosc, przyspieszenie wg. mnie bardzo zadowalajace. Robote robi zapewne m.in. 380 Nm. Co ciekawe, silnik na swiatlach przy postoju slychac dosc wyraznie w kabinie, na trasie poza szumami toczenia jest praktycznie slyszalny tylko przy przyspieszaniu.
Z innych rzeczy to moge jeszcze dodac, ze przy 160 km/h silnik ma rowno obroty na 3500.
Z wkurzajacych rzeczy jest wg. mnie start&stop. Moze w benzynie to sensowne, w dieslu to dla mnie porazka. Jak sie silnik wlacza, to czuc jak auto drzy przez ulamek sekundy. Poza tym zastanawiam sie, czy lepiej zaoszczedzic pare zlotych na paliwie, czy stracic pozniej tysiace na naprawach, bo nikt mnie nie przekona, ze to dla auta zdrowe
Komentarz
-
-
Witajcie,
Ja użytkuje OIII 2.0TDI DSG od listopada i średnie spalanie mam na poziomie 7,5L.
Na autostradzie do Holandii - prędkości 200-220km/h. Średnia wyszła mi 9L.
Równe przemieszczanie na ruchliwych PL drogach OK. 6,2L.
Dla porównania OII 2.0TDI z manulalem paliła mi min. 1-1.2 L mniej.Octavia III Kombi 2.0 TDI DSG Elegance+Columbus+Skóra+amizing+chromy+Front Assist i pare innych
Komentarz
-
-
Jeżeli dużo jeździsz i opłaca Ci się kupno diesla to będziesz zadowolony. Gdy ja kupowałem skodę to nie było jeszcze Golfa Combi nie wspominając o octavii Combi, więc ze względu na ilość miejsca wybrałem octavię.
Dzisiaj zastanowiłbym się nad golfem Combi, oczywiście silnik ten sam w porównaniu do octavii z tyłu jest wielowahacz, fajne ergo fotele z masażem, tańsze ksenony i ładniejsza wg mnie deska rozdzielcza.
Golf ma jeszcze w standardzie XDS, składane tylne fotele z bagażnika i kilka innych bajerów.
Osobiście brakuje mi tylko w golfie przedniego fotela pasażera ze składanym oparciem.
W octavii kosztuje to 350 zł, a w golfie brak takiej opcji.
Proponuję skonfiguruj sobie golfa tak jak octavię, i octavię tak jak golfa, zobaczysz czy dla Ciebie jest różnica w cenie i czy te gadżety które są w standardzie są Tobie przydatne.
Ja osobiście brałbym golfa ze względu na tylne zawieszenie, tam w 2,0 tdi jest już wielowahacz, ale nie każdemu golf się podoba.
Daj znać co Ci wyjdzie z konfiguratorów.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez nikolakisProponuję skonfiguruj sobie golfa tak jak octavię, i octavię tak jak golfa, zobaczysz czy dla Ciebie jest różnica w cenie i czy te gadżety które są w standardzie są Tobie przydatne.
Ja osobiście brałbym golfa ze względu na tylne zawieszenie, tam w 2,0 tdi jest już wielowahacz, ale nie każdemu golf się podoba.
Daj znać co Ci wyjdzie z konfiguratorów.
Moja obawa wynika z różnego radzaju głoszonych opinii nt. awaryjności silników 2,0 TDI grupy VW. Wszystkie mankamenty O3 względem jej droższych kuzynów i kuzynek z grupy jestem w stanie zaakceptować.[zamówiona] O3 2,0 TDI Kombi Elegance + "trochę" dodatków
Komentarz
-
-
Jesli sie boisz bierz rozszerzona gwarancje. Kupujesz nowy samochod -- ewentualny i realny problem moze miec dopiero ktos po Tobie.
Odnosze wrazenie (wiem, ze gromy sie na mnie posypac za to moga), ze na awaryjnosc tych samochodow narzakaja glownie uzytkownicy, ktorych samochody juz maja wysokie przebiegi, a do tego sprowadzone sa zza granicy. A za granica samochodami jezdza tylko lekarze, prezesi bankow badz dziadki do kosciola :-) Czasy aut, ktorymi jezdzi sie 20 i wiecej lat faktycznie chyba bezpowrotnie (niestety?) mijaja/minely.
Problem inny widze -- pozostaje Ci kupno auta tylko z placu, jesli chcesz z N1.
Komentarz
-
-
W O3 to inny silnik - nt. spalania się nie wypowiem jakoś dokładnie bo generalnie cisnę i powyżej 9 litroów to mi chyba nie wychodzi. Nie bierze oleju a to plus w porównaniu z poprzednim 2,0 TDi 140 km , który lubił wypić. Do tego aiuta silnik jest jak najbardziej ok . 1,6 tdi za słaby (jeździłem i to muł w porównaniu z 2,0) . Jedyne do czego można się przyczepiuć to zawieszenie tylne. Powinien być wielowahacz a nie belka bo przy ostrej jeździe auto sobie nie radzi . Wiem co piszę , bo jeżdzę 3 róznymi autami i tu jest najgorzej. Poza tym nie mam zastrzeżeń i nie spodziewam się też ,że nagle Skoda będzie MaybachemPozdrawiam,
Bomber
__________________
O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
+ "Lodówka" :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MadDriverAuto kosztowalo brutto po rabacie 141 000
sporo w porównaniu do superba..
wiem że się spieszyłeś z zakupem , ale coś innego w takiej kasie ? no może z gorszym wypasem..
[ Dodano: Pią 21 Lut, 14 14:56 ]
Zamieszczone przez oktawJa kupiłem tdi i żałuję.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
Komentarz