2.0 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • alebazi83
    Classic
    • 2017
    • 0

    2.0 TDI

    looker, napiszę z autopsji - diesel o tej samej mocy co doładowana benzyna nie ma szans z benzyną, zwłaszcza ze startu. No i wystarczy poczytać dane albo pooglądać testy benzyny i diesla - przy porównywalnej mocy zawsze bena poniewiera klekotem. Wg mnie, 4 letniego użytkownika diesla, ten nie ma żadnych zalet w stosunku do benzyny, poza spalaniem. Niby przy wklepaniu do podłogi przez chwilę mocniej wciska w fotel, ale za to krócej, więc tego nie traktuję jak zaletę. Zaznaczam, że piszę o benzynie z turbo - bo wolnossakami o "standardowej" mocy źle mi się jeździ, tu z kolei wolę diesla.
  • alebazi83
    Classic
    • 2014
    • 30

    #2
    2.0 TDI

    Mam pytanie czy ktoś z Was posiada może wersje 2.0 TDI i jakie macie wrażenia z jazdy/eksploatacji?


    Jak ze spalaniem, przespieszeniem etc?

    Czy jest róznica miedzy rzeczywistymi osiągami a informacjami podanymi w katalogu?
    Octavia 3 Combi 2.0 TDI

    Elegance+Amazing+Canton+Alcantara+Sunset+Elektrycz na klapa bag.+inne dod.

    Komentarz

    • nikolakis
      Ambiente
      • 2013
      • 137

      #3
      Ja jeżdzę z tym silnikiem z dsg od kwietnia.
      Spalanie jak w podpisie, przy czym raz w tygodniu jeżdzę autostradą jakieś 300 km, co zawyża średnią (tempomat ustawiony na 157).
      Jeżdżąc w zwykłej trasie spalanie lekko powyżej 5.
      Max prędkość jaką udało mi się wycisnąć to 225 na letnich, 220 na zimowych wg gps z gôrki i na niemieckiej autostradzie. Katalogowe 215 wg gps jest osiągalne na płaski, chociaż powyżej 200 auto nie jest już tak stabilne jak np. Audi a4.
      Miedzy przeglądami nie musiałem dolewać oleju.
      Jedyna usterka to uszkodzony trójnik i ubywający z tego powodu płyn chłodniczy. Dolewałem ok 0,5 L raz na 30000km. Zaświeciła się wtedy kontrolka. W serwisie wymienili trójnik, niestety musieli go zamówić a wymiana trwała 3 godziny.
      Dla mnie wystarczjący zespół napędowy, skrzynia dsg super.
      Przyspieszenia nie mierzyłem.
      '15 O2fl liftback 1,4 mpi 80 km
      '13 O3 liftback 2,0 tdi dsg 150 km
      '10 A4 b6 avant 2,5 V6 tdi 163 km

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        nikolakis, Wiec mozna przyjac, ze 6.5l przy jezdzie gdzie miasto to te 30% max.

        Ile w tych samych warunkach palilo 2.5TDI ?? Tip czy manual 6 biegow to byl??
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • nikolakis
          Ambiente
          • 2013
          • 137

          #5
          Maicroft, oprócz tras robię też miasto (najczęściej Łódź, Warszawa) więc moim zdaniem 6,5 to maksymalne zużycie nawet przy 70% miasto, 30% trasa, 0% autostrada.
          Zafira w automacie paliła średnio 7,0 wg komputera. Audi było w manualu 6 biegów i mieściło się w 8l.
          Najoszczędniejszy był focus 1,6 tdi, palił o litr mniej niż o3 w tej samej trasie, ale średnią prędkość też miałem niższą o jakieś 10 km/h z powodu większego hałasu wewnątrz.
          Przy tych samych prędkościach co octavią to chyba paliłby tyle samo.

          Z ciekawością obserwuje wątki o 1,4 tsi, muszę się nim przejechać. Jeżeli połowa z tych opini jest prawdą to ciężko uzasadnić mi korzyść płynącą z zakupu 2,0 tdi, nawet przy przebiegu 60 000 rocznie.
          Jest może jedna, 2,0 ma dsg6. Ale Ty masz dsg7 i poza wymianą sprzęgieł, nie widziałem w Twoich wątkach większych narzekań.
          '15 O2fl liftback 1,4 mpi 80 km
          '13 O3 liftback 2,0 tdi dsg 150 km
          '10 A4 b6 avant 2,5 V6 tdi 163 km

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            No poza tym, ze brak mu mocy w tym silniku 1.6TDI oraz tym, ze pali praktycznie tyle samo co 2.0TDI 170KM, to wiecej nie ma co narzekac. :lol:

            Jak A4 palilo kolo 8l, to by sie zgadzalo. Trasa 6-8l, miasto 10-12l zima

            Szkoda, ze nie notujesz srednich z kazdego tankowania. Wtedy mozna dyskutowac o porownywalnych warunkach uzytkowania.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • nikolakis
              Ambiente
              • 2013
              • 137

              #7
              Zamieszczone przez Maicroft
              2.0TDI 170KM, to wiecej nie ma co narzekac. :lol:
              Ten w o3 ma 150 km.
              Jeździłem focusem 1,6 tdci 109 km chyba i golfem 6 1,6 tdi 105 km, i specjalnych różnic w dynamice nie wyczułem. Największą zaletą G6 było wyciszenie wnętrza.
              '15 O2fl liftback 1,4 mpi 80 km
              '13 O3 liftback 2,0 tdi dsg 150 km
              '10 A4 b6 avant 2,5 V6 tdi 163 km

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Miedzy Focusem 109KM a Golfem 105KM to pewnie roznicy nie bylo, ale miedzy O3 150KM to nie wierze, ze nie ma roznicy, chyba ze to auto jest zepsute.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • nikolakis
                  Ambiente
                  • 2013
                  • 137

                  #9
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Miedzy Focusem 109KM a Golfem 105KM to pewnie roznicy nie bylo, ale miedzy O3 150KM to nie wierze, ze nie ma roznicy, chyba ze to auto jest zepsute.
                  O3 mogę porównywać tylko z A4 lub zafirą, jednak każdy z nich miał inną skrzynię i bez cyfr takie porównanie nie ma sensu. A4 na pewno miał większą Vmax w O3 jest szybsza skrzynia, chociaż ta w oplu też była inteligentna i poza podwyższonym spalaniem w porównaniu do manuala, nic jej nie mogę zarzucić.
                  '15 O2fl liftback 1,4 mpi 80 km
                  '13 O3 liftback 2,0 tdi dsg 150 km
                  '10 A4 b6 avant 2,5 V6 tdi 163 km

                  Komentarz

                  • MadDriver
                    Rider
                    • 2013
                    • 285

                    #10
                    Dla porownania moge podac wynik Paska 2.0 TDI 177 KM DSG dla trasy, na ktorej mierzylem akurat spalanie.

                    Warunki pomiaru:
                    - 95% autostrada (Hamm - Venlo - Bruksela)
                    - 30% trasy predkosc miedzy 160-200 km/h
                    - pozostala czesc trasy predkosc 100-160 km/h
                    - lacznie trasa 330 km (20 km nadrobilem zlym zjazdem w Holandii przez ktora nienawidze jezdzic )

                    Przy tych warunkach samochod spalil srednio ok. 6.7 / 100 km.

                    Przy predkosci 200 km/h auto nadal zachowuje sie bardzo poprawnie i stabilnie. Jest tez swietnie wyciszone. Do mojej poprzedniej Mazdy 6 pod tym wzgledem to przepasc.

                    Elastycznosc, przyspieszenie wg. mnie bardzo zadowalajace. Robote robi zapewne m.in. 380 Nm. Co ciekawe, silnik na swiatlach przy postoju slychac dosc wyraznie w kabinie, na trasie poza szumami toczenia jest praktycznie slyszalny tylko przy przyspieszaniu.

                    Z innych rzeczy to moge jeszcze dodac, ze przy 160 km/h silnik ma rowno obroty na 3500.

                    Z wkurzajacych rzeczy jest wg. mnie start&stop. Moze w benzynie to sensowne, w dieslu to dla mnie porazka. Jak sie silnik wlacza, to czuc jak auto drzy przez ulamek sekundy. Poza tym zastanawiam sie, czy lepiej zaoszczedzic pare zlotych na paliwie, czy stracic pozniej tysiace na naprawach, bo nikt mnie nie przekona, ze to dla auta zdrowe
                    Mój Brzydal :-)

                    Komentarz

                    • Muti
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 199

                      #11
                      MadDriver, 3500obr przy 160km/h ?? Coś za wysokie te obroty. W DSG przy 3000 jest 160 lub 170km/h
                      Moje projekty car detailingowe
                      VW Touran 2.O TDI
                      BMW X6 35d
                      więcej na PW

                      Komentarz

                      • MadDriver
                        Rider
                        • 2013
                        • 285

                        #12
                        Masz racje, 3000, strzelilem gafe. Wskazowka jest dokladnie pionowo przy 160 km/h na 3000 Chodzi o silnik z DSG. Dzieki za czujne oko
                        Mój Brzydal :-)

                        Komentarz

                        • Muti
                          Ambiente
                          • 2011
                          • 199

                          #13
                          W ramach ciekawostki dodam,że ten sam silnik w manualu ma ok 170-172km/h przy 3000
                          Moje projekty car detailingowe
                          VW Touran 2.O TDI
                          BMW X6 35d
                          więcej na PW

                          Komentarz

                          • MadDriver
                            Rider
                            • 2013
                            • 285

                            #14
                            W Superbie niestety ten sam silnik (prawie ten sam, bo 170 KM / 350 Nm) niestety wydaje sie byc gorzej wytlumiony. Byc moze to subiektywne odczucia, przejechalem zreszta Superbem kilkanascie km zaledwie.

                            Natomiast na zewnatrz poza kabina ten silnik dla mnie chodzi jak traktor niestety
                            Mój Brzydal :-)

                            Komentarz

                            • Michal83
                              Classic
                              • 2013
                              • 28

                              #15
                              Witajcie,

                              Ja użytkuje OIII 2.0TDI DSG od listopada i średnie spalanie mam na poziomie 7,5L.

                              Na autostradzie do Holandii - prędkości 200-220km/h. Średnia wyszła mi 9L.
                              Równe przemieszczanie na ruchliwych PL drogach OK. 6,2L.

                              Dla porównania OII 2.0TDI z manulalem paliła mi min. 1-1.2 L mniej.
                              Octavia III Kombi 2.0 TDI DSG Elegance+Columbus+Skóra+amizing+chromy+Front Assist i pare innych

                              Komentarz

                              • BartS
                                Classic
                                • 2014
                                • 11

                                #16
                                Witam wszystkich.

                                Jestem zdecydowany na 90% zamówić 03 kombi z 2,0TDI DSG. Rozumiem, ze użytkownicy O3 z tym silnikiem są zadowoleni z wyboru i dzisiaj ponownie by go wybrali?

                                Pozdrawiam!
                                [zamówiona] O3 2,0 TDI Kombi Elegance + "trochę" dodatków

                                Komentarz

                                • nikolakis
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 137

                                  #17
                                  Jeżeli dużo jeździsz i opłaca Ci się kupno diesla to będziesz zadowolony. Gdy ja kupowałem skodę to nie było jeszcze Golfa Combi nie wspominając o octavii Combi, więc ze względu na ilość miejsca wybrałem octavię.
                                  Dzisiaj zastanowiłbym się nad golfem Combi, oczywiście silnik ten sam w porównaniu do octavii z tyłu jest wielowahacz, fajne ergo fotele z masażem, tańsze ksenony i ładniejsza wg mnie deska rozdzielcza.
                                  Golf ma jeszcze w standardzie XDS, składane tylne fotele z bagażnika i kilka innych bajerów.
                                  Osobiście brakuje mi tylko w golfie przedniego fotela pasażera ze składanym oparciem.
                                  W octavii kosztuje to 350 zł, a w golfie brak takiej opcji.
                                  Proponuję skonfiguruj sobie golfa tak jak octavię, i octavię tak jak golfa, zobaczysz czy dla Ciebie jest różnica w cenie i czy te gadżety które są w standardzie są Tobie przydatne.
                                  Ja osobiście brałbym golfa ze względu na tylne zawieszenie, tam w 2,0 tdi jest już wielowahacz, ale nie każdemu golf się podoba.
                                  Daj znać co Ci wyjdzie z konfiguratorów.
                                  '15 O2fl liftback 1,4 mpi 80 km
                                  '13 O3 liftback 2,0 tdi dsg 150 km
                                  '10 A4 b6 avant 2,5 V6 tdi 163 km

                                  Komentarz

                                  • MadDriver
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 285

                                    #18
                                    A jak z wyciszeniem TDI w kabinie w OIII?
                                    Mój Brzydal :-)

                                    Komentarz

                                    • BartS
                                      Classic
                                      • 2014
                                      • 11

                                      #19
                                      Zamieszczone przez nikolakis
                                      Proponuję skonfiguruj sobie golfa tak jak octavię, i octavię tak jak golfa, zobaczysz czy dla Ciebie jest różnica w cenie i czy te gadżety które są w standardzie są Tobie przydatne.
                                      Ja osobiście brałbym golfa ze względu na tylne zawieszenie, tam w 2,0 tdi jest już wielowahacz, ale nie każdemu golf się podoba.
                                      Daj znać co Ci wyjdzie z konfiguratorów.
                                      Jestem prawie zdecydowany na Octavię - homologacja N1 :twisted: Golf poza tym zwyczajnie mi się nie podoba.
                                      Moja obawa wynika z różnego radzaju głoszonych opinii nt. awaryjności silników 2,0 TDI grupy VW. Wszystkie mankamenty O3 względem jej droższych kuzynów i kuzynek z grupy jestem w stanie zaakceptować.
                                      [zamówiona] O3 2,0 TDI Kombi Elegance + "trochę" dodatków

                                      Komentarz

                                      • MadDriver
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 285

                                        #20
                                        Jesli sie boisz bierz rozszerzona gwarancje. Kupujesz nowy samochod -- ewentualny i realny problem moze miec dopiero ktos po Tobie.
                                        Odnosze wrazenie (wiem, ze gromy sie na mnie posypac za to moga), ze na awaryjnosc tych samochodow narzakaja glownie uzytkownicy, ktorych samochody juz maja wysokie przebiegi, a do tego sprowadzone sa zza granicy. A za granica samochodami jezdza tylko lekarze, prezesi bankow badz dziadki do kosciola :-) Czasy aut, ktorymi jezdzi sie 20 i wiecej lat faktycznie chyba bezpowrotnie (niestety?) mijaja/minely.
                                        Problem inny widze -- pozostaje Ci kupno auta tylko z placu, jesli chcesz z N1.
                                        Mój Brzydal :-)

                                        Komentarz

                                        • Bomber
                                          Ambiente
                                          • 2013
                                          • 226

                                          #21
                                          W O3 to inny silnik - nt. spalania się nie wypowiem jakoś dokładnie bo generalnie cisnę i powyżej 9 litroów to mi chyba nie wychodzi. Nie bierze oleju a to plus w porównaniu z poprzednim 2,0 TDi 140 km , który lubił wypić. Do tego aiuta silnik jest jak najbardziej ok . 1,6 tdi za słaby (jeździłem i to muł w porównaniu z 2,0) . Jedyne do czego można się przyczepiuć to zawieszenie tylne. Powinien być wielowahacz a nie belka bo przy ostrej jeździe auto sobie nie radzi . Wiem co piszę , bo jeżdzę 3 róznymi autami i tu jest najgorzej. Poza tym nie mam zastrzeżeń i nie spodziewam się też ,że nagle Skoda będzie Maybachem
                                          Pozdrawiam,

                                          Bomber
                                          __________________
                                          O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
                                          + "Lodówka" :-)

                                          Komentarz

                                          • leszekmw
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5356

                                            #22
                                            MadDriver, pisałeś gdzieś ile Cię ten pasek wyniósł ? wypas na max , skóra itd ?
                                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                            GVI 1.4TSI
                                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                            Komentarz

                                            • MadDriver
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 285

                                              #23
                                              Mysle ze za 1-2 tygodnie w koncu umieszcze oficjalnie wpis na temat tego nowego nabytku (musze fotki strzelic ).
                                              Auto kosztowalo brutto po rabacie 141 000. Wersja highline, skora + alcantara i kilka innych dodatkow. Silnik 177 KM TDI, DSG.
                                              Mój Brzydal :-)

                                              Komentarz

                                              • oktaw
                                                Classic
                                                • 2013
                                                • 10

                                                #24
                                                Ja kupiłem tdi i żałuję. Korzystam z auta głównie w mieście i to na krótkich odcinkach. Taki styl jazdy dla nowoczesnego dizla to masakra. Jestem już po wymianie DPFa. Szkoda, że wcześniej nie wiedziałem czym grozi jazda dizlem na krótkich odcinkach po mieście :/ Wziałbym wówczas benzyne.

                                                Komentarz

                                                • leszekmw
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 5356

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez MadDriver
                                                  Auto kosztowalo brutto po rabacie 141 000
                                                  uuu..to trochę zabolało..
                                                  sporo w porównaniu do superba..
                                                  wiem że się spieszyłeś z zakupem , ale coś innego w takiej kasie ? no może z gorszym wypasem..

                                                  [ Dodano: Pią 21 Lut, 14 14:56 ]
                                                  Zamieszczone przez oktaw
                                                  Ja kupiłem tdi i żałuję.
                                                  ale w jakim aucie , w O1 :?: dpf :szeroki_usmiech
                                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                  GVI 1.4TSI
                                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...