2.0 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzyzakp
    L&K
    • 2013
    • 1016
    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

    sew1981, obecnie mam 170KM/400Nm i po pierwszym lecie, nauczyłem sie jak korzystac z tych dobrodziejstw, bo dziwnie szybko bieznik z opony zniknal.. Po prostu na 2 gaz MAX do 2/3 na suchym, na mokrym jeszcze mniej.. W kazdych warunkach na dwojce moge zerwac trakcje, na trojce jak jest mokro, tez idzie.
    Najbardziej zaluje ze wlasnie nie ma 184KM TDi z 4x4 w manualu.. wtedy wybor byłby prosty jak pisałem juz.. DSG po prostu mnie nie przkonuje i nie mam zamiaru doplacac ponad 8tys za cos, co mnie odrzuca... Stad taki a nie inny wybor, bo na A4 quatro z podobnym wyposazeniem mnie nie stac, jako ze jest spooro drozsze... Cos za cos

    Moja O3 RS

    Komentarz

    • jerol
      Ambiente
      • 2014
      • 188

      ja na suchym i mokrym nie moge zerwac trakcji, musze czekac na zime i nie moge sie doczekac!

      Komentarz

      • rezon
        RS
        • 2006
        • 1894
        • Volvo
        • AKL 1.6 MPI 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Bardzo rzadko zobaczysz kontrolkę działania ASR - w większości po prostu załącza się tył i autko idzie

        Komentarz

        • JerzyM73
          Rider
          • 2010
          • 602

          Zamieszczone przez krzyzakp
          Owszem, 4x4 w RS z manualem bylo by czyms, co bym bral i nie marudził Ale skoro musze wybierac, to wybieram RS a nie 4x4, z tych samych powodow co maro rs.

          Ossa, jest moze i lepsze, ale tam masz opcje dany silnik z oska albo dany silnik z xDrive/4matic.. Tutaj mam wybor albo silnik z manuialem w RS albo z DSG i 4x4. Wiec wybor dla mnie jest prosty, skoro nie chce zdecydowanie DSG..

          PO za tym - Skodowe 4x4 to nie jest prawdziwe 4x4, tylko dolaczanie tyłu gdy przod zacznie sie slizgac - i nie wczesniej. Wiec prewencyjnie to on nie zadziała, na mokrym łuku, tył dolaczy sie dopiero gdy przod zacznie sie slizgac - owszem, ułamki sekund po tym, ale jednak zawsze pozniej. A co to ma za znaczenie? Takie, ze auto zacznie poslizg i dopiero wtedy tył sie dolaczy - czesto pomoze, ale moga byc sytuacje ze juz za pozno.. Nie mowiac ze jadac na granicy, tak by tył specjalnei sie wlaczal, kiedys mozemy przegiac i dolaczenie tyłu juz nie pomoze, a wtedy row/drzewa nas przytula czule..
          Kolego, chyba nie do końca wiesz jak działa 4x4 z systemem Haldex - to nie jest proste załączanie tył/przód.

          na filmie (co prawda na przykładzie Golfa) jest to pięknie wyjaśnione
          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
          O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
          Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

          Komentarz

          • ketivv
            L&K
            • 2011
            • 1155

            trzeba tym "dziadowskim" Haldexem IV (lub V) chwilę pojeździć żeby przekonać się, ze jest przydatny prawie cały czas

            jakieś tam porównanie mam bo do niedawna dysponowałem 2 Skodami Yeti
            jedna z 4x4 druga bez

            pomijając zimę i osławione "wyjazdy z parkingu"

            to własnie w trakcie jazdy na autostradzie auto ze wspomnianym Haldexem jest dużo bardziej stabilne
            latem, jesienią, zimą czy wiosną

            w każdej innej sytuacji jest tylko lepiej nie gorzej

            jak dla mnie warte wyższego spalania

            Haldex od Gen. IV jest rodzajem napędu stałego, tył w jakimś stopniu dopięty jest zawsze

            Komentarz

            • krzyzakp
              L&K
              • 2013
              • 1016
              • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

              Czyli to sie zmieniło, mialem info ze tył z Haldexem nei jest dopiety na stałe, jedynie sam przod jest zawsze..

              Nie mniej - 4x4 moze byc, jak bym mial wybor. Ale ze polityka skody jest ze na sile pchaja do niego DSG, to coz.. Nie tym razem. Nie mam ale do samego 4x4 ze jest zle i w ogole nie potrzebne, a jedynie do jego polaczenia z DSG, ktore mi wybitnie nie pasuje..
              Nie mowiac ze nawet biorac 150KM wersje, za Haldexa wolaja sobie 10tys, co nie jest juz mała sumka..

              Moja O3 RS

              Komentarz

              • martini73
                Ambiente
                • 2013
                • 167

                Ja tylko dorzucę przykład Hondy, która w połowie 2015 wypuści nowego Type-R'a. Moc około 280 KM i napęd tylko na przód.
                Koledzy optujący za Haldexem na pewno mają rację że jest to dodatkowe koło ratunkowe w skrajnych sytuacjach, ale skoro RS jest tylko na przód to...trudno, co robić. Może Skoda zrobi Octavkę z 300KM, wtedy będzie podobnie jak R-ka Golfa z Haldexem.

                Komentarz

                • Himenek
                  Rider
                  • 2014
                  • 412

                  ma być RS w wersji limitowanej 280 KM

                  Komentarz

                  • JerzyM73
                    Rider
                    • 2010
                    • 602

                    Zamieszczone przez martini73
                    Ja tylko dorzucę przykład Hondy, która w połowie 2015 wypuści nowego Type-R'a. Moc około 280 KM i napęd tylko na przód.
                    Koledzy optujący za Haldexem na pewno mają rację że jest to dodatkowe koło ratunkowe w skrajnych sytuacjach, ale skoro RS jest tylko na przód to...trudno, co robić. Może Skoda zrobi Octavkę z 300KM, wtedy będzie podobnie jak R-ka Golfa z Haldexem.
                    Zawsze można oddać samochód do kolegi Misiek^wro i coś tam podłubie :-)
                    O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
                    Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

                    Komentarz

                    • maro rs
                      Elegance
                      • 2014
                      • 948

                      Zamieszczone przez martini73
                      Może Skoda zrobi Octavkę z 300KM, wtedy będzie podobnie jak R-ka Golfa z Haldexem.
                      Raczej niekoniecznie - vide leon cupra.
                      "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                      Komentarz

                      • martini73
                        Ambiente
                        • 2013
                        • 167

                        Zamieszczone przez JerzyM73
                        Zamieszczone przez martini73
                        Ja tylko dorzucę przykład Hondy, która w połowie 2015 wypuści nowego Type-R'a. Moc około 280 KM i napęd tylko na przód.
                        Koledzy optujący za Haldexem na pewno mają rację że jest to dodatkowe koło ratunkowe w skrajnych sytuacjach, ale skoro RS jest tylko na przód to...trudno, co robić. Może Skoda zrobi Octavkę z 300KM, wtedy będzie podobnie jak R-ka Golfa z Haldexem.
                        Zawsze można oddać samochód do kolegi Misiek^wro i coś tam podłubie :-)


                        Maro, dlatego napisałem może, bo jak panowie z Wolfsburga stwierdzą, że R-ka kiepsko się sprzedaje, to na bank nie dadzą Czechom Haldexa do Octavki RS. :wink:

                        Komentarz

                        • beton99
                          Ambiente
                          • 2014
                          • 145
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                          Ja jezdze O3 od tygodnia. Obecnie 750km i jestem bardzo zadowolony. Wyciszenie ok, spalanie super niskie. Po wyjezdzie z salonu i zrobieniu 90km do domu spokojnie na 5tce i 90km/h spalanie srednie 4,6. Raz gonilem za BMW do domu z pracy i w porywach 150km/h. Facet ewidentnie mi uciekal. Spalanie po odcinku 40km 5,2. Moim zdaniem MEGA niskie.

                          Komentarz

                          • PeRioD
                            Classic
                            • 2014
                            • 18

                            Auto moje ma niecałe 3000tyś przebiegu, jechałem według licznika 230 ale nie był to koniec, co do spalanie na trasie 1100km do niemiec, przy przebiegu ok 700km, zapakowana po dach z 3 osobami na pokładzie i tempomatem na 140 wyszło 5.8. Teraz dojeżdżam do pracy 13km powiedzmy wychodzi 50 na 50 miasto-trasa wychodzi 5.3...dodam iż są to wartości dla paliwa niemieckiego, gdyż tu użytkuję auto. Silnik dużo głośniejszy niż w moim poprzednim aucie BMW e46 320d, ale ma bardzo fajny dół i przyspieszenie na pierwszych 3 (krótkich) biegach.
                            Pierwszy VAG...2.0 TDI 150 km

                            Komentarz

                            • beton99
                              Ambiente
                              • 2014
                              • 145
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                              A mozesz mi powiedziec czy sugerowac sie tym wskaznikiem kiedy przelaczyc bieg, bo jadac na 5tce 90km/h jest 1750obr/min i pokazuje, zeby przelaczyc ale to jest jakas masakra. Mieszkam w Danii i tu sie jezdzi przepisowo wiec nie zapinam 6tki bo szybciej jak 90 nie jezdze. Moze sie myle ale zbyt niskie obroty nie za bardzo korzystnie wplywaja na dwumase

                              Komentarz

                              • 2.0-16v Michał
                                RS
                                • 2013
                                • 4038
                                • Octavia III (5E3)
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM
                                • CHZD 1.0 TSI 115 KM

                                Niskie obroty na wysokim biegu bardzo nie korzystnie wpływają na dwumase :wink:
                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                                przedstawiam smerfetke

                                Komentarz

                                • beton99
                                  Ambiente
                                  • 2014
                                  • 145
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                  Dlatego nie zapinam 6tki i jezdze na 5tce. Przy takiej predkosci mam 1700-1800obr i silnik pracuje juz normalnie. Mialem Accorda 2.2 i-dtec i tam nie bylo problemu jezdzic 90 na 6tce wiec bede musial sie przyzwyczaic

                                  Komentarz

                                  • PeRioD
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 18

                                    Ja się nie sugeruję bo on potrafi kazać z 4 na 6 przerzucić przy 70 na godzinę, plus wyłączyłem eko poradę. Ja tu też jeżdżę przepisowo...z wiadomych względów. A co do spalania to mniej pali i mniej męczy się silnik przy 50km/h na 3 niż na 4... Generalnie nie schodzę poniżej 1500 obrotów plus pełne wciskanie gazu przy minimum 1700-1800 obrotów...strasznie żałuję że nie automat no ale brałem co było, po 2 godzinach od wizyty w salonie miałem auto zarejestrowane na siebie a dzień później odbiór bo zależało mi na czasie.
                                    Pierwszy VAG...2.0 TDI 150 km

                                    Komentarz

                                    • beton99
                                      Ambiente
                                      • 2014
                                      • 145
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                      Jabdokladnie tak samo jezdze. 4 dla 50km/h to za wysoki bieg. Ja niestety czekalem 3 miesiace od zamowienia do odbioru, ale jak odbieralem to stal na blachach i na 2gi dzien dowod na poczcie

                                      Komentarz

                                      • HansHawk
                                        Drive
                                        • 2014
                                        • 47
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                        Witam, octavię 2.0 TDI mam już 2 tygodnie, pierwsza jazda - z salonu do domu jakieś 50 km, następnie z rana pojechałem do pracy - jakieś 10 km i na postoju, po zatrzymaniu silnika - niemiła niespodzianka - wentylatory huczą, jakiś dziwny zapach ni to gumy ni to nie wiadomo czego... Niestety nie mogłem "się przejechać", gdyż byłbym się spóźnił do pracy. Ale po pracy wziąłem auto na 60 km wycieczkę, od tamtej przygody auto zachowuje się normalnie.

                                        Czy ja dobrze rozumiem, że komputer próbował "dyskretnie" wypalić sadzę w DPF? Tak od razu? Po 60 km przebiegu? Nie jest to dziwne? Rozumiem, że auto było "uzbrajane" w serwisie przed sprzedażą i silnik pracował trochę na biegu jałowym, ale...

                                        W związku z powyższym mam szereg pytań do kolegów:
                                        1. Czy niezakończenie wypalenia skutkuje zawsze podniesieniem się poziomu oleju (ON w oleju)?
                                        2. Rozumiem, że poziom oleju - jeśli jest zbyt wysoki - komputer pokładowy również wychwyci taką informację?
                                        3. W jaki sposób manualnie sprawdzić olej, bo póki co na tym śmiesznym, cieniutkim bagneciku nie udało mi się nic odczytać: wąski przelot i bagnet zawsze wyciągam uciapany mniej lub więcej na całej powierzchni (auto stało 3 godziny na postoju).
                                        4. W przypadku kiedy z jakiegoś powodu nie mogę dopalić DPF - panikować, jechać w trasę, czy jak?

                                        Komentarz

                                        • beton99
                                          Ambiente
                                          • 2014
                                          • 145
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                          Ja przy przebiegu okolo 2000km tez mialem podobna sytuacje. Wracam pod dom a tu silnik na podwyzszonych obrotach, smierdzi guma i spalanie na postoju 0,9l/h. Nie gasilem tylko przejechalem sie jakies 15km. Wracam pod dom i wszystko w normie czyli obroty 750 i spalanie 0,5l/h. Jezdzilem 3 lata Honda i wlasnie tak objawialo sie wypalanie DPF-u. Masz racje z tym bagnetem - ciezko cos odczytac ale jednak "idzie". Ja mam caly czas w granicach MAX. Jezeli bedziesz ignorowal wypalanie to poziom oleju bedzie rosl - chociaz przez 3 lata uzytkowania Accorda i przejechaniu 140tys km. nigdy nie zauwazylem zbyt wysokiego poziomu. Musialem sie nauczyc "wychwycac" ten moment kiedy spalanie roslo i poprostu jechac tak dlugo, az wracalo do normy. Ludzie psiocza, ze DPF samo zlo a jednak mi przez ponad 200tys nic sie z nim nie dzialo. Co prawda jezdze 40km do pracy w jedna strone plus raz w miesiacu trasa 2000km wiec auto zawsze w ruchu i dogrzane. Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • Himenek
                                            Rider
                                            • 2014
                                            • 412

                                            myślę, że podniesienie poziomu oleju następuje dopiero po zapaleniu kontrolki i nieudanej próbie wypalenia, póki się wypala " w tle" to jest ok
                                            na bagnecie da się odczytać wszystko, wyjmij, przetrzyj, wsadz ponownie, wyjmij i u mnie jest w połowie podziałki

                                            Komentarz

                                            • JerzyM73
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 602

                                              Ja o ile pamiętam też raz miałem tak na samym początku, ale później ani razu.
                                              Co do poziomu oleju to zajrzałem tam jak kontrolka pokazała aby dolać - raz na razie to zrobiłem przy około 20 tys przebiegu i mam nadzieję, że już dolewek nie będzie.
                                              Ja dziennie jeżdżę dużo w trasie także DPF nie ucierpi.
                                              Na DPF psioczą Ci do kupują takiego diesla i mało jeżdżą głównie po mieści - nie pomyśleli przy zakupie, że lepsza jest wtedy benzyna
                                              O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
                                              Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

                                              Komentarz

                                              • HansHawk
                                                Drive
                                                • 2014
                                                • 47
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                                Zamieszczone przez Himenek
                                                myślę, że podniesienie poziomu oleju następuje dopiero po zapaleniu kontrolki i nieudanej próbie wypalenia, póki się wypala " w tle" to jest ok
                                                na bagnecie da się odczytać wszystko, wyjmij, przetrzyj, wsadz ponownie, wyjmij i u mnie jest w połowie podziałki
                                                To by mnie bardzo ucieszyło, ale czy to jest potwierdzona informacja w 100% ?

                                                Komentarz

                                                • maro rs
                                                  Elegance
                                                  • 2014
                                                  • 948

                                                  U mnie we fiacie jak jeszcze miałem DPF, nigdy nie zapaliła się kontrolka, a poziom oleju wzrastał, a jeżdżę autobaną every day.Generalnie wzrastał kiedy mnie wzięło przez jakiś - na szczęście krótki - czas na ekodrajwing. Wniosek - trasy + palnik. A i tak dziada wyciąłem rok trochę po zakupie auta, ale fiat to inna bajka jeśli chodzi o gwarancję Spalanie mi za to podziękowało spadkiem o 0,5-1 l.
                                                  "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                                  Komentarz

                                                  • Himenek
                                                    Rider
                                                    • 2014
                                                    • 412

                                                    mowie z własnego doświadczenia, jeżdżę 50/50 trasa i miasto, w mieście zazwyczaj 5 dni i potem 2 dni trasy, mam 11,5 tys km zrobionych i póki co żadnych ubytków ani zwiększenia poziomu oleju nie zauważyłem

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...