Wymiana OCTAVII FL 1.6TDI na OIII

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sebgla
    Classic
    • 2018
    • 1

    Wymiana OCTAVII FL 1.6TDI na OIII

    Spoko ducker powiesz mi co i jak zaplanuje to załatwiając wcześniej co trza. Trzeba wiedzieć po prostu co zakupić żeby wszystko stykało. Ja w tej dziedzinie mam niestety znikomą wiedzę, a na naukę jestem już za stary i leniwy :P Tak naprawdę jak to zrobię to zostają mi tylko felgi i hamulce. Nic już raczej w szkodniku robić nie będę

    mwojc, ja jeszcze mam na zbyciu streama jak jesteś zainteresowany :P
  • sebgla
    Classic
    • 2014
    • 19

    #2
    Wymiana OCTAVII FL 1.6TDI na OIII

    Witajcie wszsyscy.

    Dostałem zaszczyt skonfigurowania nowego samochodu służbowego. Bedzie to OCTAVIA III z silnikiem diesel. Takie wymagi daje firma w której pracuję. Oczywiście muszę się zmieścić w określonym budżecie. Oktualnie jeżdzę 2-letnią OCTAVIA II FL combi, 1.6TDI, skrzynia manulana, wersja Ambiente. Oczywiście cierpię na braki wyposażenia. Jeśli chodzi o silnik to jestem prawie zadowolony. No właśnie jest to "prawie" . Boli mnie dynamika i elastycznośc podczs wyprzedzania , gdy nie wiadaomo dokałdnie na jakim biegu zaczać wyprzedzanie jadąc w zakreie 70-100km/h. W takich sytuacjach odczywam braki tego silnika. Tak samo jadąc 120km/h na 5 zwalniając do 90 muszę wrzucać 4 aby było jakiekolwiek przyspieszenie. Moję przejazdy to głownie trasy 80% i okolo 20 % miasto. Rocznie robię około 60 000km. Styl jazdy dynamiczny. Nie lubię się wlec za niedzielnym kierowcami, wiec sporo jest wyprzedzania. Prędkości to na drogach normalnych tak do 120 km/h, na autostradzie 150 a w niemczech tak do 180 km/h. Od dłuzszego cazsu myśle nad tą kwestią i mam mętlik w głowie jesli chodzi o silnik do nowego samochodu. Może wypoiwiedzą się koledzy, którzy mają doświadczenie z uzytkowania poniższych :

    1) OIII 1.6 TDI , skrzynia manulana - czy poprzez odchudzenie samochodu stał sie on bardzej dynamiczny i elastyczny w porównaniu do O2FL z takim samym silnikiem? Czy też zachiowuje się podobnie?

    2) OIII 1.6TDI DSG - mozna wyczytać ze DSG zdecydowanie zwiększa elastycznośc, poprawia dynamikę. Czy faktycznie jest odczuwalne jakbyśmy jechali mocniejszym samochodem? Z drugiej storny czy odczuję to podczas jazdy głownie na trasach?
    Czy podczas wyprzedzania samóchód będzie bardziej dynamiczny niż w przypadku skrzyni manulanej z takim samym silnikiem?

    3) OIII 2.0 TDI< skrzynia manulana - a może pojść ta drogę jeśli głownie jężdzę trasy? może ma ktoś porównanie jak ma się dynamika i elastyczność 2.0TDI w wersji z manualną skrzynią w stosunku do 1.6TDI DSG?


    Oczywiscie idealnie byłoby 2.0TDI DSG ale to już poza budzetem i to zdecydowanie. Spalanie , jak i koszty serwisowania nie mają znaczenie. Silnik benzynowy odpoda z powodu procedu firmowych.

    W budzecie jaki mam mogę skonfigurować poniższe:

    1) 1.6TDI manulana skrezynia, Elegance, z pakietami Dynamic, Amazing, Sound System i Sunset
    2) 1.6TDI DSG, Elegance, Dynamic, Sunset
    3) 2.0 TDI, skrzynia manulana, Elegance , Dynamic, Sunset.

    W pierwszej konfiguracji kusi to że mogę mieć Biksenony i sound System, ale tak naprawdę halogenowe reflektory świecą nieźle.
    bardziej skłaniam pomiedzy konfiguracją nr 2 i 3 .


    Z góry dziękuję wszystkim za sugestię. Mam około miesiąca do podjęcia decyzji odnośnie konfiguracji . I już nie mogę doczekać nowej O III

    Komentarz

    • wokan
      Ambiente
      • 2007
      • 210

      #3
      Re: Wymiana OCTAVII FL 1.6TDI na OIII

      Zdecydowanie opcja 3. Sam napisałeś co Cię najbardziej boli w obecnym aucie i jakie wady ma 1.6 TDI, a chcesz to samo wybrać w nowym wozie. :roll: :roll: :roll:
      Biksenonami nie wyprzedzasz, SoundSystem też mocy nie doda.
      Radość z "umilaczy" pęknie jak bańka mydlana, gdy znowu zaczniesz gryźć z bezsilności kierownice i kląć "k...wa to auto też nie jedzie!" :diabelski_usmiech
      Octavia II RS TDI 200/441
      "Wojtek jak ostatnio depnął to buda dotarła do domu 10 minut po podwoziu" :twisted: :diabelski_usmiech

      Komentarz

      • ryjeks
        Rider
        • 2010
        • 488
        • Octavia III combi (5E5)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #4
        Jeśli jeździsz trasy i paliwo nie Twoje to tylko 2.0 TDI jeśli musi być diesel.
        Różnica w stosunku do 1.6 TDI jest duża.

        Komentarz

        • sobol1500
          Ambiente
          • 2013
          • 129

          #5
          Pakiet Amazing = KSENONY = <3

          Komentarz

          • wokan
            Ambiente
            • 2007
            • 210

            #6
            Zamieszczone przez ryjeks
            Jeśli jeździsz trasy i paliwo nie Twoje to tylko 2.0 TDI
            Przy szybkiej jeździe oba silniki wypiją tyle samo. Mniejszym trzeba bardziej cisnąć aby utrzymać podobną dynamikę.
            Octavia II RS TDI 200/441
            "Wojtek jak ostatnio depnął to buda dotarła do domu 10 minut po podwoziu" :twisted: :diabelski_usmiech

            Komentarz

            • ryjeks
              Rider
              • 2010
              • 488
              • Octavia III combi (5E5)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              Zamieszczone przez wokan
              Przy szybkiej jeździe oba silniki wypiją tyle samo. Mniejszym trzeba bardziej cisnąć aby utrzymać podobną dynamikę.
              2.0 TDI średnio pali więcej niż 1.6 TDI.
              Faktem jest, że różnica jest pomijalna, rzędu 0,5 litra.

              Komentarz

              • loru
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4286
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez sebgla
                3) 2.0 TDI, skrzynia manulana, Elegance , Dynamic, Sunset.
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz

                • krzyzakp
                  L&K
                  • 2013
                  • 1016
                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                  #9
                  Brak ksenonow by bolał mnie mocno, ale jezdze prywatnie, wiec po pracy (=czesto po ciemku). Skoro slubzbowe, to zakładam ze jednak sporo w dzien latasz nim, wiec ksenon az tak nie bedzie odczuwalny.
                  Co do silnika - zdecydowanie 2.0, zbierze sie duzo lepiej.. Choc i tak za 2 lata bedziesz narzekal ze to 2.0 sie nie zbiera Taka kolej z moca, ze nawet jak wiecej to nadal malo..

                  Moja O3 RS

                  Komentarz

                  • sebgla
                    Classic
                    • 2014
                    • 19

                    #10
                    Widze koledzy ze zgodnie zalecacie 2.0 tdi. Prawda ze w wiekszosci jezdze w ciagu dnia wiec brak ksenonow nie powinien tak bolec. Zreszta teraz tez ich nie mam.

                    Komentarz

                    • Leniwiec
                      Rider
                      • 2009
                      • 624
                      • Octavia IV (NX3)
                      • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                      #11
                      Też jestem jak koledzy za bramką nr 3 :lol: Jak jeździsz dynamicznie, to zawsze lepiej mieć mocniejszy silnik.
                      Natomiast jak rozumiem ze względu na wygodne fotele bierzesz pakiet Dynamic. To zwróć uwagę, że kierownica z nim w komplecie nie ma obecnie sterowania radiem/telefonem. Więc zastanów się, czy nie lepiej zrezygnować z Sunseta na rzecz sterowania. Wg mnie to bardziej praktyczne.
                      Pozdro

                      Komentarz

                      • sebgla
                        Classic
                        • 2014
                        • 19

                        #12
                        Zamieszczone przez Leniwiec
                        Też jestem jak koledzy za bramką nr 3 :lol: Jak jeździsz dynamicznie, to zawsze lepiej mieć mocniejszy silnik.
                        Natomiast jak rozumiem ze względu na wygodne fotele bierzesz pakiet Dynamic. To zwróć uwagę, że kierownica z nim w komplecie nie ma obecnie sterowania radiem/telefonem. Więc zastanów się, czy nie lepiej zrezygnować z Sunseta na rzecz sterowania. Wg mnie to bardziej praktyczne.
                        Pamietam o tym kolego. Też to uwzględniłem w konfiguracji. Ale dzięki za przypomnienie.

                        A pakiet Dynamic biorę dla foteli. Czasami mam trasy do NIemiec po 1000km i mam nadzieje, że w tych foteleach nie będę tak odczuwał zmęczenia. Nietety nie mam szansy nawet w nie usiąść nigdzie, wiec decyduję się na podstawie opini na forach.

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          #13
                          Tylko 2.0 tdi :!:
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • Ossa
                            Drive
                            • 2014
                            • 69

                            #14
                            4) 2.0 Elegance + ksenony

                            -Mam w firmie 1.6 a sam jeżdżę 2.0. Porównania brak.

                            -Sunset w oryginale to nie przyciemnione szyby, totalnie szkoda kasy, już lepiej zamów bez po czym poproś w salonie, żeby do oferty dopisali sunset a przyciemnianie zrobili zewnętrznie za te pieniądze zrobisz porządne ciemne szyby a nie zielone shady.

                            -Sound system, szczerze to lepiej dołożyć do ksenonów, bo jak nie jesteś audifilem to standardowe Bolero w elegance gra naprawdę dobrze, a jak jesteś audiofilem to Canton i tak nie zrobi na Tobie wrażenia.

                            -Ksenony z AFS i ILS to rewelacja, miałem w a4 ksenony z doświetlaniem, ale przy tych światłach były cienkie. System doświetlania zakrętów to jedno, automat długie i zwykłe OK ale zmiana pola święcenia przy różnych warunkach jest super! Poczytaj o AFS. Następna rzecz to światła do jazdy dziennej LED, które zdecydowanie poprawiają wygląd samochodu, a przy połączeniu z przeciwmgielnymi w wersji black to już zupełnie inna (wizualnie) klasa.

                            -Dynamic, podobno fajne fotele ale te standardowe są naprawdę wygodne a tapicerka w Elegantce ładna.

                            2.0 TDI Elegance plus ksenony z ledami, AFS i ILS
                            Moja O3 2.0 TDI 4x4
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...322195#1322195

                            Komentarz

                            • sebgla
                              Classic
                              • 2014
                              • 19

                              #15
                              Zamieszczone przez Ossa
                              4) 2.0 Elegance + ksenony

                              -Mam w firmie 1.6 a sam jeżdżę 2.0. Porównania brak.

                              -Sunset w oryginale to nie przyciemnione szyby, totalnie szkoda kasy, już lepiej zamów bez po czym poproś w salonie, żeby do oferty dopisali sunset a przyciemnianie zrobili zewnętrznie za te pieniądze zrobisz porządne ciemne szyby a nie zielone shady.

                              -Sound system, szczerze to lepiej dołożyć do ksenonów, bo jak nie jesteś audifilem to standardowe Bolero w elegance gra naprawdę dobrze, a jak jesteś audiofilem to Canton i tak nie zrobi na Tobie wrażenia.

                              -Ksenony z AFS i ILS to rewelacja, miałem w a4 ksenony z doświetlaniem, ale przy tych światłach były cienkie. System doświetlania zakrętów to jedno, automat długie i zwykłe OK ale zmiana pola święcenia przy różnych warunkach jest super! Poczytaj o AFS. Następna rzecz to światła do jazdy dziennej LED, które zdecydowanie poprawiają wygląd samochodu, a przy połączeniu z przeciwmgielnymi w wersji black to już zupełnie inna (wizualnie) klasa.

                              -Dynamic, podobno fajne fotele ale te standardowe są naprawdę wygodne a tapicerka w Elegantce ładna.

                              2.0 TDI Elegance plus ksenony z ledami, AFS i ILS

                              Tak wiem że ksenony to rewelacja ale niestety nie ma szans aby zmieściły się w budżecie jeśli pójdę w silnik 2.0 TDI. Tą drogę jednak wybiorę

                              Jeśli chodzi o SUNSET. Faktycznie nie przyciemniają one za wiele? Głownie chodzi mi o to abym nie musiał zakładać na szyby żadnych osłonek przeciwsłonecznych, a woże dzieci z tyłu.
                              Nie mam możlwiości rozmowy z dealerem skody w sprawie zewnętrznego przyciemnienia. Samochód będzie wynajmowany z firmy leasingowej. Jedyne co moge to wysłać konfigurację samochodu do firmy leasingowej i czekać aż podsatwią mi za jakiś czas samochód. Dlatego dla mnie jedyną szansą na przyciemniane szyby jest SUNSET. jeśli faktycznie niewiele to daje to jednak bez sensu ładować w to pieniądze.
                              Proszę o informację tych którzy mają SUNSET. Czy musicie zakładąć dodatkowe osłonki pzeciwsłoneczne jak wieziecie kogoś z tyłu, czy też SUNSET wystarcza aby osłonić przed słońcem.


                              Kolego czy robiłeś trasy rzęczy 500 km i wiecej w standardowych fotelach OIII. Nie odczuwasz w nich bólu karku itd? Chodzi mi glownie o kilkugodzinne trasy.

                              Komentarz

                              • Leniwiec
                                Rider
                                • 2009
                                • 624
                                • Octavia IV (NX3)
                                • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez sebgla
                                Proszę o informację tych którzy mają SUNSET. Czy musicie zakładąć dodatkowe osłonki pzeciwsłoneczne jak wieziecie kogoś z tyłu, czy też SUNSET wystarcza aby osłonić przed słońcem
                                Jeśli Sunset w OIII jest taki sam jak był w OII, to jest to dość niewielkie przyciemnienie. Podobało mi się z wyglądu, ale dzieciakowi osłonka na szybę i tak była nieodzowna. Jeśli jesteś na etapie "albo Sunset albo....", to wg pytanie co bierzesz pod uwagę z innego wyposażenia jako alternatywę, by zmieścić się w określonym budżecie.

                                Kolego czy robiłeś trasy rzęczy 500 km i wiecej w standardowych fotelach OIII. Nie odczuwasz w nich bólu karku itd? Chodzi mi glownie o kilkugodzinne trasy.
                                Jeśli różnica w fotelach zwykłych a Dynamic jest taka jak była w w OII, to nie zastanawiaj się i bierz Dynamica. Ja mam teraz w OIII zwykłe fotele, i nie powiem, są wygodne, ale dałbym się pokroić za fotele Dynamic, jakie miałem w OII. Wychodzę z założenia, że Dynamic w OIII jest równie dobry, choć mi osobiście nie podobają się te zintegrowane zagłówki.
                                Pozdro

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez sebgla

                                  Kolego czy robiłeś trasy rzęczy 500 km i wiecej w standardowych fotelach OIII. Nie odczuwasz w nich bólu karku itd? Chodzi mi glownie o kilkugodzinne trasy.
                                  Ja zrobiłem z żoną trasę 600 km 1 jedną przerwą pół godzinną na kawkę i nie odczuwałem żadnego zmęczenia, a podkreślę, że mam wersję Activ jeżeli ma to jakieś znaczenie :-) A foteli Dynamic niestety nie znam...

                                  Komentarz

                                  • sebgla
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 19

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Leniwiec
                                    Zamieszczone przez sebgla
                                    Proszę o informację tych którzy mają SUNSET. Czy musicie zakładąć dodatkowe osłonki pzeciwsłoneczne jak wieziecie kogoś z tyłu, czy też SUNSET wystarcza aby osłonić przed słońcem
                                    Jeśli Sunset w OIII jest taki sam jak był w OII, to jest to dość niewielkie przyciemnienie. Podobało mi się z wyglądu, ale dzieciakowi osłonka na szybę i tak była nieodzowna. Jeśli jesteś na etapie "albo Sunset albo....", to wg pytanie co bierzesz pod uwagę z innego wyposażenia jako alternatywę, by zmieścić się w określonym budżecie.




                                    Kolego czy robiłeś trasy rzęczy 500 km i wiecej w standardowych fotelach OIII. Nie odczuwasz w nich bólu karku itd? Chodzi mi glownie o kilkugodzinne trasy.
                                    Jeśli różnica w fotelach zwykłych a Dynamic jest taka jak była w w OII, to nie zastanawiaj się i bierz Dynamica. Ja mam teraz w OIII zwykłe fotele, i nie powiem, są wygodne, ale dałbym się pokroić za fotele Dynamic, jakie miałem w OII. Wychodzę z założenia, że Dynamic w OIII jest równie dobry, choć mi osobiście nie podobają się te zintegrowane zagłówki.
                                    np. Mode selection i lusterko wewnętrzne automatycznie ściemniające się zamiast Sunseta lub pakiet chrom. Kolor samochodu to będzie raczej Szary Metal wiec chrom ładnie by się odznaczał. Najbardziej podoba mi się czarny ale miałem już czarnego Forda Mondeo i wiec co to znaczy pod wzgledem czystości samochodu.



                                    Czyli warto pojść w Dynamiki bez zastanawiania się. Na krótszych trasach to nie ma problemu z żadnymi fotelami, jednak przy kilkusetkilometrowych ma to jednak znaczenie jak wygodne są fotele.

                                    Komentarz

                                    • Qgar
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 246
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      #19
                                      Sunset zmienia trochę wygląd, ale na pewno nie chroni dziecka przed promieniami słonecznymi. Mam u siebie sunset i planuję zakupić osłony polecane gdzieś tu na forum, przy których można okno otwierać, bo te przyklejane to już mi się zdarzyło "zmasakrować", gdy przez przypadek opuściłem szybę - i nie można też sobie szyb z kluczyka wtedy otwierać/chyba, że tylko kierowcy po ustawieniu w kompie.

                                      Nie jeździłem w fotelach dynamic, a mam u siebie Elegance elektrycznie sterowany. Jeśli chodzi o plecy i kark, to jak dla mnie jest ok przy odcinkach kilkaset km i kilka godzin jazdy. Natomiast jak dla mnie siedzisko za krótkie i mimo regulacji kąta nachylenia siedziska to i tak odczuwam po dłuższej jeździe trochę niewygody jeśli chodzi o uda i biodra.

                                      Wybór trybu jazdy na pewno się przydaje na autostradzie - mam na myśli ustawienie kierownicy w tryb sport. Zdecydowanie poprawia komfort prowadzenia przy większym wietrze. Pozostałe ustawienia w zasadzie można sobie darować wg mnie - ja przynajmniej nie korzystam, choć próbowałem silnik w eco, ale nikt nie potrafi powiedzieć jak sensownie wykorzystać wolnobieg.

                                      Jeśli parkujesz pod chmurką, to może warto rozważyć przednią szybę podgrzewaną, choć to już większy wydatek, bo z tego co pamiętam trzeba dodatkowo fotele podgrzewane też wziąć.
                                      Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                                      Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                                      Komentarz

                                      • Ossa
                                        Drive
                                        • 2014
                                        • 69

                                        #20
                                        Sunset, to żadne przyciemnienie, dynamica miałem zamówionego ale nie mam w aucie (długa historia). Dzisiaj zakończyłem docieranie, w 5 dni 1600 km z czego dzisiaj 500 i uważam, że fotele są OK, mam 185 cm wzrostu i 93 kg wagi, wcale nie odczuwam aby siedziska były za krótkie. Ja tam będę dalej upierał się, że szkoda kasy na sunset i inne gadżety chromy itp i zrobiłbym wszystko, żeby mieć ksenony. A jak się nie da, to ogrzewana przednia szyba a nie świecidełka :wink:
                                        Moja O3 2.0 TDI 4x4
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...322195#1322195

                                        Komentarz

                                        • perfex
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1117

                                          #21
                                          Re: Wymiana OCTAVII FL 1.6TDI na OIII

                                          Zamieszczone przez sebgla

                                          3) 2.0 TDI, skrzynia manulana, Elegance , Dynamic, Sunset.
                                          Ja w tym układzie bym brał 2.0 Ambiente+ dynamic, podgrzewane siedzenia, podgrzewana szyba + jakieś pierdoły na które starczy budżetu. Sunset to lipa a jak nie jeździsz w kółko nocą to ksenony też nie potrzebne.
                                          Pozdrawiam
                                          perfex

                                          Octavia HTP

                                          Komentarz

                                          • trasat23
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 417

                                            #22
                                            Zamieszczone przez sebgla
                                            3) 2.0 TDI, skrzynia manulana, Elegance , Dynamic, Sunset.
                                            Za tą konfiguracja przemawia silnik, o wiele bardziej niż za pakietem Amazing i Cantonem.
                                            Jak odpuścisz Dynamic i Sunset to wystarczy prawie na sound system

                                            1,6tdi to w III wciąż za słaby silnik. Musieliby by chyba zrobić auto z aluminium żeby powiedzieć o 1,6 tdi oszczędny i dynamiczny
                                            www.kawapelnaslonca.pl

                                            Komentarz

                                            • rezon
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 1894
                                              • Volvo
                                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              Podobnie jak kilka osób wyżej też obstawiłbym bramkę nr 3 - bez Dynamic i Sunset, za to obowiązkowo ksenon. Przy takim przebiegu jeszcze obowiązkowo czterołap, bo zupełnie inaczej się jeździ i nie tylko zimą. Też jeżdżę ok. 40kkm. Ksenon i czterołap to dla mnie dwie podstawowe kwestie. do dynamiki silnika nawet 1.6 można się przyzwyczaić, chociaż zawsze warto mieć pod butem nieco więcej. :lol:

                                              Komentarz

                                              • mufel
                                                Ambiente
                                                • 2014
                                                • 194

                                                #24
                                                Przy takim przebiegu jeszcze obowiązkowo czterołap, bo zupełnie inaczej się jeździ i nie tylko zimą.

                                                Zaraz okaże się że kilka osób będzie proponowało rs-a. myślę że 4x4 odpada ze względu na budżet wskazany przez firmę. Jeśli masz te 3 wybory jak dla mnie silnik jest bardzo istotny dlatego bez zastanowienia brałbym 2.0 tdi, ale może zgłoś chęć zakupu benzyny, dużo firm w swojej flocie już podchodzi do tej opcji z większym przekonaniem, w twoim budżecie kupisz 1.8 dobrze doposażonego bez rezygnowania z wyposażenia, jeśli jeździsz w trasy to spalanie jest bardzo dobre, jedynie w dużych zakorkowanych miastach tsi jest paliwożerne. z tym silnikiem praca i długie wyjazdy stają się przyjemne

                                                Komentarz

                                                • rezon
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 1894
                                                  • Volvo
                                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez mufel
                                                  myślę że 4x4 odpada ze względu na budżet wskazany przez firmę.
                                                  znam takich co woleli dopłacić ze swojej kasy do firmowego autka, aby mieć czterołapa. I tak przejmą go po trzech latach. Jak się spróbuje jeździć czterołapem i dużo się jeździ przez cały rok, to do ośki wraca się tylko wtedy, kiedy się musi. Już kilka osób, które namówiłem na czterołapa twierdzi, że warto. 60kkm/rok to auto użytkowe, więc jak dla mnie 1. czterołap, 2. ksenon, ....... n. mocniejszy silnik .

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...