Wymiana OCTAVII FL 1.6TDI na OIII

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AdamB
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 8033
    • Octavia IV (NX3)
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    #51
    Zamieszczone przez lu5asz
    Moze warto wsiąść ksenony,webasto...
    bi-ksenony koniecznie
    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

    Komentarz

    • Infoludek
      Drive
      • 2014
      • 75

      #52
      Kolego powiem Ci jedna rzecz w sprawie dsg. Robię 50-60k rocznie. Teraz kupiłem Skodę z dsg. Zastanawiałem sie po co mi, przecierz biegi i tak zmienia sie "odruchowo" ale po tygodniu jazdy wiedziałem ze już nigdy nie będę miał autka bez dsg, żadna jazda próbna nie odda ci tego co kilka dni jazdy. Tak naprawdę jeżdzę już 1-1,5 miesiąca z dsg i nadaj doceniam jej zalety....

      Komentarz

      • himi
        L&K
        • 2013
        • 1115
        • Octavia II (1Z3)
        • CBZB 1.2 TSI 105 KM

        #53
        A którą DSG masz - 7?

        Komentarz

        • sebgla
          Classic
          • 2014
          • 19

          #54
          Koledzy czy wezmę DSG czy nie to i tak starczy mi na ksenony i to mnie cieszy.
          To że DSG jest fajną sprawą i to w połączeniu z mocnym silnikiem to oczywiste.
          Pytanie tylko czy do 1.6 TDI to faktycznie ma sens, czy mając DSG pojedzie się lepiej, dynamiczniej czy po prostu będzie i na trasie nie odczuję tego? Gdybym jeździł wiekszość miasto to nawet bym się nie zastanawiał. Gdyby DSG kosztowała 4 Tys zamiast 8 też bym się nie zastanawiał. W każdym razie mam trudny orzech do zgryzienia.

          Komentarz

          • Infoludek
            Drive
            • 2014
            • 75

            #55
            Mam taką jaką dają w vRS 2.0 TSI

            Komentarz

            • Enriquez
              RS
              • 2009
              • 7685
              • Superb III (3V3)

              #56
              do służbowego możesz brać DSG do TDI - dla mnie jest to bez sensu - zmienia to badziewie na 6 bieg przy 60 km/h
              Pozdrawiam
              Marcin

              Komentarz

              • krzyzakp
                L&K
                • 2013
                • 1016
                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                #57
                Skoro tyle jezdzisz, to sadze ze warto jednak zostac przy manualu z tym silnikiem i budzet wydac na inne drobiazgi - lane assist i co tam jeszcze chcesz Panorama? Columbus? grzane dupska?

                Moja O3 RS

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #58
                  Zamieszczone przez Enriquez
                  do służbowego możesz brać DSG do TDI - dla mnie jest to bez sensu - zmienia to badziewie na 6 bieg przy 60 km/h
                  Nie zmienic, na 6 tylko na 7. A co za roznica sluzbowy czy prywatny. Chce sie jezdzic wygodnie to mozna brac DSG.

                  Zamieszczone przez himi
                  A którą DSG masz - 7?
                  Dla przypomnienia...

                  1.2TSI, 1.4TSI, 1.8TSI z napedem na przod, 1.6TDI - skrzynia DSG 7 biegowa

                  Wszystkie inne 6 biegowe DSG
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • sebgla
                    Classic
                    • 2014
                    • 19

                    #59
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Zamieszczone przez Enriquez
                    do służbowego możesz brać DSG do TDI - dla mnie jest to bez sensu - zmienia to badziewie na 6 bieg przy 60 km/h
                    Nie zmienic, na 6 tylko na 7. A co za roznica sluzbowy czy prywatny. Chce sie jezdzic wygodnie to mozna brac DSG.

                    Zamieszczone przez himi
                    A którą DSG masz - 7?
                    Dla przypomnienia...

                    1.2TSI, 1.4TSI, 1.8TSI z napedem na przod, 1.6TDI - skrzynia DSG 7 biegowa

                    Wszystkie inne 6 biegowe DSG

                    A Ty masz może porównanie DSG do manuala w 1.6TDI? Czy jeździłeś tylko z DSG w tym silniku? Z góry dzięki za info.

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #60
                      Jezdzilem manualem 5 biegowym w O2FL chwile i wtedy stwierdzilem ze daje to rade w zupelnosci, a subiektywnie jezdzilo to duzo lepiej niz Yeti 2.0TDI 4x4 140KM :lol:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • himi
                        L&K
                        • 2013
                        • 1115
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                        #61
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Jezdzilem manualem 5 biegowym w O2FL chwile i wtedy stwierdzilem ze daje to rade w zupelnosci, a subiektywnie jezdzilo to duzo lepiej niz Yeti 2.0TDI 4x4 140KM :lol:
                        Ale nie było to BXE? Bo różnica między 5 biegowym BXE a 5 biegowym 1,6 TDI (Fabia) jest bardzo duża na korzyść 1,6. Skrzynia BXE jest dla mnie źle zestopniowana.

                        Komentarz

                        • sebgla
                          Classic
                          • 2014
                          • 19

                          #62
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Jezdzilem manualem 5 biegowym w O2FL chwile i wtedy stwierdzilem ze daje to rade w zupelnosci, a subiektywnie jezdzilo to duzo lepiej niz Yeti 2.0TDI 4x4 140KM :lol:
                          I jakie wrażania z porównania DSG do manuala na trasie? DSG zbiera się lepiej, łatwiej przy wyprzedzaniu? Czy w trasie nie odczuwasz plusów DSG?

                          Komentarz

                          • krzyzakp
                            L&K
                            • 2013
                            • 1016
                            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                            #63
                            himi, w O2FL o ile mnie pamiec nie myli juz nie było w ogole 1.9TDI, tylko 1.6 albo 2.0TDI - oba silniki na CR. Wyjatkiem jeszcze było gdy na poczatku montowali BKD, ktore jest na pomppowtryskach.

                            Moja O3 RS

                            Komentarz

                            • bob_best
                              Rider
                              • 2013
                              • 744
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              #64
                              Zamieszczone przez krzyzakp
                              himi, w O2FL o ile mnie pamiec nie myli juz nie było w ogole 1.9TDI, tylko 1.6 albo 2.0TDI - oba silniki na CR. Wyjatkiem jeszcze było gdy na poczatku montowali BKD, ktore jest na pomppowtryskach.
                              źle pamiętasz, bo u mnie w firmie jest O2FL 2010 z silnikiem 1,9 na pompowtryskach.
                              Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #65
                                Zamieszczone przez himi
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Jezdzilem manualem 5 biegowym w O2FL chwile i wtedy stwierdzilem ze daje to rade w zupelnosci, a subiektywnie jezdzilo to duzo lepiej niz Yeti 2.0TDI 4x4 140KM :lol:
                                Ale nie było to BXE? Bo różnica między 5 biegowym BXE a 5 biegowym 1,6 TDI (Fabia) jest bardzo duża na korzyść 1,6. Skrzynia BXE jest dla mnie źle zestopniowana.
                                Bylo na 100% CAYC w O2FL

                                BXE jezdze czesciej, ale ono ma pod 300kkm, wiec to tez zupelnie inne porownanie.


                                Zamieszczone przez sebgla
                                I jakie wrażania z porównania DSG do manuala na trasie? DSG zbiera się lepiej, łatwiej przy wyprzedzaniu? Czy w trasie nie odczuwasz plusów DSG?
                                Przy takich autostradowych predkosciach, to w manualu, Ty redukujesz bieg, ale najczesciej tego sie nie robi i auto ciagnie dalej na 5 beigu. W DSG7 czasem zredukuje do 6 biegu i pociagnie na nim chwile. DSG6 jak depnie sie do deski przy 160 to wrzuci 5 bieg i zakreci go do konca, ale to w aucie ktore jest zaladowane, albo jedziemy pod gorke. W pustym bedzie zazwyczaj jechac na 6 dalej.

                                Jezdzac wolniej to dodajac gazu DSG 7 z duzo wiaksza ochota moim zdaniem zakreca silnik pod 4tys obr/min niz robi to DSG6.

                                Moim zdaniem trzeba pojezdzic jednym i drugim, bo cos co jednemu odpowiada, drugiemu nie bardzo bedzie podchodzic.

                                O3 jest lzejsza, wiec powinny i tak obojetnie czy DSG czy manual jezdzic lepiej niz O2
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • Prim
                                  L&K
                                  • 2013
                                  • 1040
                                  • Audi

                                  #66
                                  Maicroft, miałe się Ciebie wcześniej zapytać ale temat został wywołany

                                  bo o ile tak jak pisałeś

                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  1.2TSI, 1.4TSI, 1.8TSI z napedem na przod
                                  - 7 DSG

                                  ale już

                                  1.8 TSI 4x4 6 DSG - bo wiadomo wyższy moment >250 Nm....

                                  A jak jest w przypadku 1.6 TDI 4x4 (bo 2.0 TDI wiadomo wszystkie 6 DSG)

                                  szukałem i z tego co udało się znaleść to 1.6 TDI niezależnie od wersji napędu na 250 Nm... więc każdy 1.6 TDI na 7 DSG?
                                  Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                  VW Jetta 1.2 TSI

                                  Komentarz

                                  • himi
                                    L&K
                                    • 2013
                                    • 1115
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                    #67
                                    Zamieszczone przez krzyzakp
                                    himi, w O2FL o ile mnie pamiec nie myli juz nie było w ogole 1.9TDI, tylko 1.6 albo 2.0TDI - oba silniki na CR. Wyjatkiem jeszcze było gdy na poczatku montowali BKD, ktore jest na pomppowtryskach.
                                    Toś dał do pieca całej rzeczy właścicieli BXE na forum

                                    1,9 TDI jest baaaardzo popularnym silnikiem w 02 FL, zaryzykuję wręcz, bodaj....najpopularniejszym (?) Przepraszam z góry za OT.

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #68
                                      Zamieszczone przez Prim
                                      A jak jest w przypadku 1.6 TDI 4x4 (bo 2.0 TDI wiadomo wszystkie 6 DSG)
                                      A jest 1.6TDI 4x4 DSG ?? Jest manual z tego co sie oierntuje. Oska ma DSG7.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • perfex
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1117

                                        #69
                                        Zamieszczone przez sebgla
                                        Pytanie tylko czy do 1.6 TDI to faktycznie ma sens, czy mając DSG pojedzie się lepiej, dynamiczniej czy po prostu będzie i na trasie nie odczuję tego? .
                                        Chyba koledzy nie do końca rozumieją sedno twego pytania. A sedno jest takie: jadę w trasie, droga zwykła krajowa a nie żadna autostrada, siedzę na zderzaku ciężarówki wychylając się delikatnie co jakiś czas by złapać moment kiedy mogę ją wyprzedzić. I w manualu mam zapiętą np. trójkę, obroty w okolicy maksymalnego momentu i jak już można to skok na lewy pas i gaz w podłogę aż do odcinki :lol:
                                        I wszystko wiem, co jest i co będzie. Nie potrzeba mi ani ułamka sekundy do redukcji przy rozpoczęciu wyprzedzania oraz nikt mi nie zmieni biegu przed dokręceniem obrotów do końca.
                                        DSG w tej sytuacji "zrobi" wyprzedzanie szybciej?
                                        Pozdrawiam
                                        perfex

                                        Octavia HTP

                                        Komentarz

                                        • sebgla
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 19

                                          #70
                                          Zamieszczone przez perfex
                                          Zamieszczone przez sebgla
                                          Pytanie tylko czy do 1.6 TDI to faktycznie ma sens, czy mając DSG pojedzie się lepiej, dynamiczniej czy po prostu będzie i na trasie nie odczuję tego? .
                                          Chyba koledzy nie do końca rozumieją sedno twego pytania. A sedno jest takie: jadę w trasie, droga zwykła krajowa a nie żadna autostrada, siedzę na zderzaku ciężarówki wychylając się delikatnie co jakiś czas by złapać moment kiedy mogę ją wyprzedzić. I w manualu mam zapiętą np. trójkę, obroty w okolicy maksymalnego momentu i jak już można to skok na lewy pas i gaz w podłogę aż do odcinki :lol:
                                          I wszystko wiem, co jest i co będzie. Nie potrzeba mi ani ułamka sekundy do redukcji przy rozpoczęciu wyprzedzania oraz nikt mi nie zmieni biegu przed dokręceniem obrotów do końca.
                                          DSG w tej sytuacji "zrobi" wyprzedzanie szybciej?
                                          Dzięki perfex. Czytasz w moich myślach

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #71
                                            Zrobi wolniej, bo auto ze skrzynia automatyczna jest zazwyczaj ciezsze.

                                            Dlatego napisalem wczesniej, trzeba pojezdzic jednym i drugim, aby okreslic czy jest mi to potrzebne
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • Prim
                                              L&K
                                              • 2013
                                              • 1040
                                              • Audi

                                              #72
                                              Maicroft, ... no tak... ośka - fakt nie ma 4x4 DSG.... ale Nm ma tyle samo...
                                              Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                              VW Jetta 1.2 TSI

                                              Komentarz

                                              • bob_best
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 744
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                #73
                                                Zamieszczone przez perfex
                                                Zamieszczone przez sebgla
                                                Pytanie tylko czy do 1.6 TDI to faktycznie ma sens, czy mając DSG pojedzie się lepiej, dynamiczniej czy po prostu będzie i na trasie nie odczuję tego? .
                                                Chyba koledzy nie do końca rozumieją sedno twego pytania. A sedno jest takie: jadę w trasie, droga zwykła krajowa a nie żadna autostrada, siedzę na zderzaku ciężarówki wychylając się delikatnie co jakiś czas by złapać moment kiedy mogę ją wyprzedzić. I w manualu mam zapiętą np. trójkę, obroty w okolicy maksymalnego momentu i jak już można to skok na lewy pas i gaz w podłogę aż do odcinki :lol:
                                                I wszystko wiem, co jest i co będzie. Nie potrzeba mi ani ułamka sekundy do redukcji przy rozpoczęciu wyprzedzania oraz nikt mi nie zmieni biegu przed dokręceniem obrotów do końca.
                                                DSG w tej sytuacji "zrobi" wyprzedzanie szybciej?
                                                odpowiem Ci na podstawie moich skromnych dość doświadczeń z DSG - m. in. Pasek B7 z 2.0TDI 170KM+DSG; - DSG nigdy nie da Ci tego co Twoja redukcja i zawsze będzie jakieś opóźnienie, szczególnie w takiej sytuacji jak opisujesz, bo: Wychylasz się zza ciężarówki i widzisz lukę - robisz redukcję tuż przed tą luką i potem od razu ogień. A w DSG - czekasz jak jest luka, noga w podłogę i.... niestety jest minimalne opóźnienie zanim auto złapie - mnie to raz zmusiło do odpuszczenia wyprzedzania, co przy dużym ruchu i 1.6TDI może być irytujące (bo trzeba szukać dłuższej przerwy). Podobne wrażenia miałem przy jeździe A6 z 3.0TDI w automacie (ale nie wiem co tam siedziało - auto z rocznika ok. 2010). Wg mnie żeby DSG miało sens to auto musi mieć trochę mocy - nie będę ukrywał, że ja byłem w/w Paskiem mocno zawiedziony - kompletnie nie czuło się tych 170KM. Wg mnie gdyby to było 2.0TDI/150KM to bym brał, ale do 1.6TDI bym wolał manuala.
                                                Sam mam 1.4TSI w swojej O3 z manualem i chciałbym mieć DSG (choć niestety przy następnym aucie też jej nie kupię bo dla mnie kosztuje chore pieniądze), ale ja się teraz toczę głównie rekreacyjnie (2-miesięczne dziecko), ale do dynamicznej jazdy preferuję manuala.

                                                Zaznaczam, że to moje doświadczenia i każdy może to odebrać inaczej.
                                                Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #74
                                                  Po to w kazdym DSG mozna miec manetki i zapomniec o niedomaganiu tego momentu zawahania.

                                                  Co dalej nie zmieni faktu, ze z tych 105KM wiele radosci nie ma i jak ktos lubi jezdzic szybko, to jest to zly wybor.

                                                  A czemu flota upiera sie na ten silnik to nie rozumiem. Oplaty te same, ceny aut praktycznie takie same, Euro 5 kazde spelnia, wiec ekologia jest, a palic beda podobnie, wiec mniejszy silnik wcale nie bedzie bardziej ekonomiczny.
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  • bob_best
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 744
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                                    Po to w kazdym DSG mozna miec manetki i zapomniec o niedomaganiu tego momentu zawahania.
                                                    o widzisz - tutaj masz rację i to by było dla mnie rozwiązanie tej denerwującej cechy, bo w każdej innej sytuacji już było super z DSG. Pasek miał zapewne te łopatki, ale nie używałem ich.
                                                    Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...