Wiedziałbyś o łopatkach gdyby je miał....
Wymiana OCTAVII FL 1.6TDI na OIII
Zwiń
X
-
Jak chcesz komfortu to bierz DSG. Może warto jednak wspomnieć, że:
1/ DSG raczej lepiej współpracuje z silnikami benzynowymi niż z dieslami,
2/ część osób drażni brak trybu pośredniego między D /zbyt ekologiczny/ a S /zbyt ostry/, zawsze pozostają oczywiście łopatki,
3/ automaty 7-biegowe uchodzą za mniej trwałe niż 6-biegowe, to tak gdybyś miał opcję odkupu auta,
4/ z aktywnym tempomatem, który jest niedrogi w O3, masz już auto, które /prawie/ samo jeździ, pełen komfort choć trochę nudno :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Maicroft, Przecież w O3 ma opcje greenline, która jest 110KM i 6b.
Doposażając go w xenony, climatronik i inne pierdoły z elegance + felgi z akcesorów mamy cenę i tak niższa niż elegance + amazing w wersji 1.6tdi z DSG.
Fakt, że auto wychodzi drożej niż normalne konfigurowanie zaczynając od elegance ale z 1.6TDi 5b, ale jak komuś zależy na skrzyni i silniku w całości auto zrywniejsze, a do tego firma płaci i jak nie wykorzysta pełnej puli to i tak nie dostanie reszty do kieszeni, to ja bym poszedł w tym kierunku doposażenia tego greenline-a.
Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
A masz kolego realne porównanie do O2FL 1.6TDI? Jeździłeś O2FL z tym silnikiem, bo teraz widzę, że masz O3 1.6TDI.Zamieszczone przez AdamBRaczej przyjmij że będzie tak samo.Zamieszczone przez sebglaNo jeździ się prawie OK. Czasami brakuje mocy i elastyczności i też mam cichą nadzieję, że w O3 powinno być lepiej, nawet z takim samym silnikiem
Powiedz czy zadowolony jestes z foteli Dynamic? Wygodnie się w nich jeździ? NIe odczuwasz bólu w placach po dłuższej trasie?
Siedziałem dziś w salonie w aucie z takimi fotelami i bardzo przyjemne odczucia.
Odwiedziłem ostatnio kilka salonów Skody i nie ma żadnego Diesla na przetestowanie. Mają w więkoszości 1.4TSI
Komentarz
-
-
Jeździłem OII 1.9TDI 105KM i przesiadłem się na 1.6TDI 105KM w OIII. Co do foteli to jesteem z nich bardzo zadowolony, ale nie testowałem ich na trasie dłuższej niż 1,5 godziny niestety. Za krótko ma to auto. Podałem prędkości przy danych biegach i obrotach w temacie swojego auta. Sprawdź u siebie jakie masz. Jak będziesz miał takie same to będzie znaczyć że auta będą jeździć podobnie. Pamiętaj też o tym jakie masz koła w s swojej OII a jakie masz/będziesz miał w OIII. Jak czytałem twoje posty to masz wersję Ambiente więc koła 195/65R15 a w OIII w wersji Elegance będziesz miał 225/45R17 a to już jest istotna różnica w przyspieszeniach i elastyczności. W OII było czuć różnicę pomiędzy 195/65R15 a 205/55R16. Jaka będzie w OIII, jeszcze nie wiem, w tej chwili jeżdżę na 195/65R15 i jeszcze nie miałem założonych 225/45R17.Zamieszczone przez sebglaA masz kolego realne porównanie do O2FL 1.6TDI? Jeździłeś O2FL z tym silnikiem, bo teraz widzę, że masz O3 1.6TDI.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Dziękuję koledzy za garść porad i sugestii.
Udało się jednak przekonać firme do pojemności 2.0. Dorzucili tez trochę kasy na lepsza konfigurację.
Skonfigurowałem O III następująco: liftback Elegance 2.0TDI, kolor Czerń Magic, z pakietem Amazing, Dynamic (szary) plus kiera multifunkcyjna, Canton, grzane fotele i szyba przednia, Sunset, wycieraczka tylnej szyby, dywaniki materiałowe, automatycznie ściemiające się lusterka zewnętrzne, Drive set up, felgi 17 Teron.
Teraz czekam tylko na akcpetację konfiguracji w firmie. Potem będzie zamówienie.
Nową O III mam zaczać jeździć na początku czerwca i juz nie mogę sie doczekać
Jak tylko się pojawi pokaże w Showroomie
Komentarz
-
-
I dobrze zrobiłeś. Firmy teraz będą kupowały silniki poniżej 1600 cm3, ponieważ z tego co wiem od nowego roku weszły przespisy w sprawie używania auta służbowego do celów prywatnych - do 1,6 jest sporo mniejszy podatek.
Ja w zeszłym tygodniu odebrałem moją III. Przesiadłem się z OII FL 2,0 tdi 105 koni z 6 biegowym manualem. Teraz dostałem OIII 1,6 tdi 105 km z 5 biegową skrzynią. Moc silnika jeszcze bym przeżył, ale dla mnie elastyczność jest tragiczna. Jednak 6tka w poprzednim aucie robiła robotę, teraz często muszę używać drugiego biegu, bo np. na 3 przy 40 km/h auto po prostu ledwo się zbiera. Do tego skrzynia w porównaniu do poprzedniej jest dla mnie fatalna - nie ma przyjemność w zmianie biegów, synchronizacja jest do dupy. Żeby wrzucić wsteczny trzeba zatrzymać auto do całkowitego zera. W poprzedniej Octavii było przyjemne tyknięcie i precyzyjna praca. Gdybym dostał wersję z 6b skrzynią lub z DSG pewnie byłbym zadowolony, tak jest naprawdę średnio.
Komentarz
-
-
Dokładnie ,kutwa jak szukałem auta to tylko hatchback był z tym silnikiem.A tak buajam sie 1.6 tdi i jak mam wrzucić 5ke to mnie krew zalewa bo tam nie ma żadnej elastyczności i prYspiesEniaZamieszczone przez MaicroftRaczej wersja 110KM to bylaZamieszczone przez KubaCKPrzesiadłem się z OII FL 2,0 tdi 105 koni z 6 biegowym manualem.
To byla jedna z ciekawszych wersji O2FL
Kondziu
OCP
Komentarz
-
-
Po przesiadce z 1.9TDI 5b jest różnica w stosunku do 1.6 TDI 5b. Trzeba się przestawić z przyzwyczajeniami i będzie OK.Zamieszczone przez KubaCKJa w zeszłym tygodniu odebrałem moją III. Przesiadłem się z OII FL 2,0 tdi 105 koni z 6 biegowym manualem. Teraz dostałem OIII 1,6 tdi 105 km z 5 biegową skrzynią. Moc silnika jeszcze bym przeżył, ale dla mnie elastyczność jest tragiczna.
[ Dodano: Pią 26 Cze, 15 11:00 ]
Czemu miałeś mękę?? Bo głośno??Zamieszczone przez himiPamiętam mękę ze skrzynią BXE. Ta pięciobiegówka mnie doprowadzała do szału.
W OIII 1.6TDI ze skrzynią 5b jest tak samo cicho jak przy 2.0 TDI cr z 6bOctavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Kwestie podatkowe - od 1 stycznia 2015 r. przepisy pozwalają na jednoznaczne określenie wartości świadczenia uzyskiwanego przez pracownika z tytułu użytkowania samochodu służbowego dla celów prywatnych. Wartość takiego świadczenia ustalać się będzie w wysokości 250 zł miesięcznie dla samochodów o pojemności silnika do 1600 cm3 - co przy stawce podatkowej 18% oznacza kwotę 45 zł zryczałtowanego miesięcznego podatku lub 400 zł miesięcznie dla samochodów o pojemności silnika powyżej 1600 cm3, czyli 72 zł zryczałtowanego miesięcznego podatku.Zamieszczone przez Maicroft
A czemu flota upiera sie na ten silnik to nie rozumiem. Oplaty te same, ceny aut praktycznie takie same, Euro 5 kazde spelnia, wiec ekologia jest, a palic beda podobnie, wiec mniejszy silnik wcale nie bedzie bardziej ekonomiczny.
pozdr.sotdi
Komentarz
-
na zimowych 195/65R15" nie słychaac opon woogóle, na 225 R17 coś je słychać ale ciszej niż w OII. Od wiatru jest ciszej.
Komentarz