Wymiana OCTAVII FL 1.6TDI na OIII

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • himi
    L&K
    • 2013
    • 1115
    • Octavia II (1Z3)
    • CBZB 1.2 TSI 105 KM

    #76
    Wiedziałbyś o łopatkach gdyby je miał....

    Komentarz

    • kropi
      Ambiente
      • 2008
      • 153

      #77
      A jeszcze lepiej jednym ruchem dźwigienki przejść w tryb S i masz ogień przez cały czas :diabelski_usmiech

      Komentarz

      • metrotest
        Rider
        • 2006
        • 506
        • Volkswagen
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
        • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

        #78
        Jak chcesz komfortu to bierz DSG. Może warto jednak wspomnieć, że:

        1/ DSG raczej lepiej współpracuje z silnikami benzynowymi niż z dieslami,
        2/ część osób drażni brak trybu pośredniego między D /zbyt ekologiczny/ a S /zbyt ostry/, zawsze pozostają oczywiście łopatki,
        3/ automaty 7-biegowe uchodzą za mniej trwałe niż 6-biegowe, to tak gdybyś miał opcję odkupu auta,
        4/ z aktywnym tempomatem, który jest niedrogi w O3, masz już auto, które /prawie/ samo jeździ, pełen komfort choć trochę nudno :szeroki_usmiech

        Komentarz

        • sebgla
          Classic
          • 2014
          • 19

          #79
          Dzięki za szereg sugestii. Chyba jednak będę się skłaniał do wersji 16TDI ze skrzynią manualną.
          Chyba, że coś jeszcze sie zmieni i bede miał możlwość 2.0 TDI ale to już tylko w manualu. Na DSG przy 2.0 TDI nie ma szans aby w budżecie się zmieścić.

          Komentarz

          • bob_best
            Rider
            • 2013
            • 744
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #80
            Zamieszczone przez himi
            Wiedziałbyś o łopatkach gdyby je miał....
            ztcp to faktycznie je miał, po prostu z nich nie skorzystałem. To by pewnie rozwiązało jedyny problem który miałem z DSG, ale tak czy tak - dla mnie ta skrzynia jest za droga.
            Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #81
              W Passacie i chyba w Superbie ten 1.6TDI jest w 6 biegach, przez co moze one jakos jezdzily przy swojej masie. W O2FL byl z 5 biegowa, O3 jest tak samo.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Dig Dug
                L&K
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1306
                • Seat

                #82
                Maicroft, Przecież w O3 ma opcje greenline, która jest 110KM i 6b.

                Doposażając go w xenony, climatronik i inne pierdoły z elegance + felgi z akcesorów mamy cenę i tak niższa niż elegance + amazing w wersji 1.6tdi z DSG.
                Fakt, że auto wychodzi drożej niż normalne konfigurowanie zaczynając od elegance ale z 1.6TDi 5b, ale jak komuś zależy na skrzyni i silniku w całości auto zrywniejsze, a do tego firma płaci i jak nie wykorzysta pełnej puli to i tak nie dostanie reszty do kieszeni, to ja bym poszedł w tym kierunku doposażenia tego greenline-a.
                Była O1 jest F2.

                Komentarz

                • sebgla
                  Classic
                  • 2014
                  • 19

                  #83
                  Zamieszczone przez AdamB
                  Zamieszczone przez sebgla
                  No jeździ się prawie OK. Czasami brakuje mocy i elastyczności i też mam cichą nadzieję, że w O3 powinno być lepiej, nawet z takim samym silnikiem
                  Raczej przyjmij że będzie tak samo.
                  A masz kolego realne porównanie do O2FL 1.6TDI? Jeździłeś O2FL z tym silnikiem, bo teraz widzę, że masz O3 1.6TDI.

                  Powiedz czy zadowolony jestes z foteli Dynamic? Wygodnie się w nich jeździ? NIe odczuwasz bólu w placach po dłuższej trasie?
                  Siedziałem dziś w salonie w aucie z takimi fotelami i bardzo przyjemne odczucia.


                  Odwiedziłem ostatnio kilka salonów Skody i nie ma żadnego Diesla na przetestowanie. Mają w więkoszości 1.4TSI

                  Komentarz

                  • AdamB
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 8033
                    • Octavia IV (NX3)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    #84
                    Zamieszczone przez sebgla
                    A masz kolego realne porównanie do O2FL 1.6TDI? Jeździłeś O2FL z tym silnikiem, bo teraz widzę, że masz O3 1.6TDI.
                    Jeździłem OII 1.9TDI 105KM i przesiadłem się na 1.6TDI 105KM w OIII. Co do foteli to jesteem z nich bardzo zadowolony, ale nie testowałem ich na trasie dłuższej niż 1,5 godziny niestety. Za krótko ma to auto. Podałem prędkości przy danych biegach i obrotach w temacie swojego auta. Sprawdź u siebie jakie masz. Jak będziesz miał takie same to będzie znaczyć że auta będą jeździć podobnie. Pamiętaj też o tym jakie masz koła w s swojej OII a jakie masz/będziesz miał w OIII. Jak czytałem twoje posty to masz wersję Ambiente więc koła 195/65R15 a w OIII w wersji Elegance będziesz miał 225/45R17 a to już jest istotna różnica w przyspieszeniach i elastyczności. W OII było czuć różnicę pomiędzy 195/65R15 a 205/55R16. Jaka będzie w OIII, jeszcze nie wiem, w tej chwili jeżdżę na 195/65R15 i jeszcze nie miałem założonych 225/45R17.
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz

                    • sebgla
                      Classic
                      • 2014
                      • 19

                      #85
                      Dziękuję koledzy za garść porad i sugestii.

                      Udało się jednak przekonać firme do pojemności 2.0. Dorzucili tez trochę kasy na lepsza konfigurację.
                      Skonfigurowałem O III następująco: liftback Elegance 2.0TDI, kolor Czerń Magic, z pakietem Amazing, Dynamic (szary) plus kiera multifunkcyjna, Canton, grzane fotele i szyba przednia, Sunset, wycieraczka tylnej szyby, dywaniki materiałowe, automatycznie ściemiające się lusterka zewnętrzne, Drive set up, felgi 17 Teron.

                      Teraz czekam tylko na akcpetację konfiguracji w firmie. Potem będzie zamówienie.
                      Nową O III mam zaczać jeździć na początku czerwca i juz nie mogę sie doczekać


                      Jak tylko się pojawi pokaże w Showroomie

                      Komentarz

                      • KubaCK
                        Classic
                        • 2015
                        • 18

                        #86
                        I dobrze zrobiłeś. Firmy teraz będą kupowały silniki poniżej 1600 cm3, ponieważ z tego co wiem od nowego roku weszły przespisy w sprawie używania auta służbowego do celów prywatnych - do 1,6 jest sporo mniejszy podatek.

                        Ja w zeszłym tygodniu odebrałem moją III. Przesiadłem się z OII FL 2,0 tdi 105 koni z 6 biegowym manualem. Teraz dostałem OIII 1,6 tdi 105 km z 5 biegową skrzynią. Moc silnika jeszcze bym przeżył, ale dla mnie elastyczność jest tragiczna. Jednak 6tka w poprzednim aucie robiła robotę, teraz często muszę używać drugiego biegu, bo np. na 3 przy 40 km/h auto po prostu ledwo się zbiera. Do tego skrzynia w porównaniu do poprzedniej jest dla mnie fatalna - nie ma przyjemność w zmianie biegów, synchronizacja jest do dupy. Żeby wrzucić wsteczny trzeba zatrzymać auto do całkowitego zera. W poprzedniej Octavii było przyjemne tyknięcie i precyzyjna praca. Gdybym dostał wersję z 6b skrzynią lub z DSG pewnie byłbym zadowolony, tak jest naprawdę średnio.

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #87
                          Zamieszczone przez KubaCK
                          Przesiadłem się z OII FL 2,0 tdi 105 koni z 6 biegowym manualem.
                          Raczej wersja 110KM to byla To byla jedna z ciekawszych wersji O2FL
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • lu5asz
                            RS
                            • 2011
                            • 2006
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            #88
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Zamieszczone przez KubaCK
                            Przesiadłem się z OII FL 2,0 tdi 105 koni z 6 biegowym manualem.
                            Raczej wersja 110KM to byla To byla jedna z ciekawszych wersji O2FL
                            Dokładnie ,kutwa jak szukałem auta to tylko hatchback był z tym silnikiem.A tak buajam sie 1.6 tdi i jak mam wrzucić 5ke to mnie krew zalewa bo tam nie ma żadnej elastyczności i prYspiesEnia
                            Kondziu

                            OCP

                            Komentarz

                            • himi
                              L&K
                              • 2013
                              • 1115
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                              #89
                              Pamiętam mękę ze skrzynią BXE. Ta pięciobiegówka mnie doprowadzała do szału.
                              Teraz w TDI 2.0 140 km CR jest miodzio skrzynia. Szóstkę zapinam w naprawdę długich trasach, gdzie mogę lecieć te 150-160. I jest cicho

                              Komentarz

                              • sebgla
                                Classic
                                • 2014
                                • 19

                                #90
                                Witajcie po czasie. Dziś przyjeżdża moja Octavka. Około godziny 12:00 kierowca z firmy leasingowej ma mi podstawić pod dom.
                                Kilka miesięcy czekania ale już jest

                                Komentarz

                                • AdamB
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 8033
                                  • Octavia IV (NX3)
                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                  #91
                                  Zamieszczone przez KubaCK
                                  Ja w zeszłym tygodniu odebrałem moją III. Przesiadłem się z OII FL 2,0 tdi 105 koni z 6 biegowym manualem. Teraz dostałem OIII 1,6 tdi 105 km z 5 biegową skrzynią. Moc silnika jeszcze bym przeżył, ale dla mnie elastyczność jest tragiczna.
                                  Po przesiadce z 1.9TDI 5b jest różnica w stosunku do 1.6 TDI 5b. Trzeba się przestawić z przyzwyczajeniami i będzie OK.

                                  [ Dodano: Pią 26 Cze, 15 11:00 ]
                                  Zamieszczone przez himi
                                  Pamiętam mękę ze skrzynią BXE. Ta pięciobiegówka mnie doprowadzała do szału.
                                  Czemu miałeś mękę?? Bo głośno??

                                  W OIII 1.6TDI ze skrzynią 5b jest tak samo cicho jak przy 2.0 TDI cr z 6b
                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                  Komentarz

                                  • Tomek000
                                    Ambiente
                                    • 2013
                                    • 143
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                                    • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                    #92
                                    Zamieszczone przez AdamB

                                    W OIII 1.6TDI ze skrzynią 5b jest tak samo cicho jak przy 2.0 TDI cr z 6b

                                    AdamB, jak wygląda porównanie głośności O3 w porównaniu do O2? pomijając silnik, czyli szumy od opon, opływającego powietrza itd
                                    Kodiaq 1.5 DSG Style

                                    Komentarz

                                    • AdamB
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 8033
                                      • Octavia IV (NX3)
                                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                      #93
                                      Tomek000, zdecydowanie ciszej na zimowych 195/65R15" nie słychaac opon woogóle, na 225 R17 coś je słychać ale ciszej niż w OII. Od wiatru jest ciszej.
                                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                      Komentarz

                                      • sotdi
                                        Ambiente
                                        • 2012
                                        • 199
                                        • Opel

                                        #94
                                        Zamieszczone przez Maicroft

                                        A czemu flota upiera sie na ten silnik to nie rozumiem. Oplaty te same, ceny aut praktycznie takie same, Euro 5 kazde spelnia, wiec ekologia jest, a palic beda podobnie, wiec mniejszy silnik wcale nie bedzie bardziej ekonomiczny.
                                        Kwestie podatkowe - od 1 stycznia 2015 r. przepisy pozwalają na jednoznaczne określenie wartości świadczenia uzyskiwanego przez pracownika z tytułu użytkowania samochodu służbowego dla celów prywatnych. Wartość takiego świadczenia ustalać się będzie w wysokości 250 zł miesięcznie dla samochodów o pojemności silnika do 1600 cm3 - co przy stawce podatkowej 18% oznacza kwotę 45 zł zryczałtowanego miesięcznego podatku lub 400 zł miesięcznie dla samochodów o pojemności silnika powyżej 1600 cm3, czyli 72 zł zryczałtowanego miesięcznego podatku.

                                        pozdr.
                                        sotdi

                                        Komentarz

                                        Pracuję...