Ważne fakty na temat DPF-u, Start&Stop i filtra paliwa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzyzakp
    L&K
    • 2013
    • 1016
    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

    #51
    Dla mnie system mija sie z celem, bo latam glownie w dlugie trasy.. A tam z troski o turbo, ostatnie 2-3km przed parkingiem juz nie daje po garach, a po stanieciu zostawiam auto na chwile, nim odepne pasy, siegne po kurtke, wezme portfel, dokumenty, telefon ze schowka.. Czasem jeszcze wysiadka, przeciagniecie sie i dopiero wylaczenie - tuz przed odejsciem od auta, po to by turbo moglo sie schlodzic, w pełni smarowane..
    A tu SS wylaczy mi po wrzuceniu luzu i zaciagnieciu recznego silnik i koniec z pieknym chlodzeniem turbo.. Stad przydala by sie opcja trwałego wylaczenia - czasem, gdy po miescie musze sie pokrecic, to moze i bym wlaczyl.. Choc nie mam pewnosci czy by mi sie chcialo.

    Moja O3 RS

    Komentarz

    • Prekompilator
      Rider
      • 2013
      • 420

      #52
      Re: Ważne fakty na temat DPF-u, Start&Stop i filtra pali

      Zamieszczone przez MaArek77
      Nienawidzę silników TSI, chociaż sa już na pasku, wiem że potrafią zeżłopać w mieście ogromne ilości paliwa (10-12 litrów) przy 1.8 czy 2.0 TSI no i jestem fanem diesla.
      To ciekawe, bo mój krowiasty superb żłopie w typowym ruchu miejscim poniżej 10, a i to jak są korki.
      Sam bym może i kupił diesla, ale różnica w spalaniu zwróci się w bliżej nieokreślonej przyszłości, a jak jeździsz po mieście, to od razu szukaj emulatora dpf.

      Komentarz

      • Grew
        Drive
        • 2014
        • 72

        #53
        Zamieszczone przez Dig Dug
        Grew, Jak to nie ma sensu ?. Przykładowo: jeździsz 5-6 km do pracy. Po drodze masz 2 światła. Takie zapalanie i gaszenie w lecie nic Ci nie robi, ale zimą jesteś w stanie zarżnąć akumulator, zwłaszcza jak parkujesz na polu i mróz jest nocą.
        Stąd ja w zimie to nawet światła wyłączam z automatu i ręcznie włączam tylko na głównej drodze, bo nie mam Ledów, tylko dzienne mi świecą i prąd żrą. Zimą każda chwila ładowania akumulatora jest ważna i wtedy wyłączanie Start-Stop ma sens.
        No to już zupełnie nie rozumiem.
        Z tego co krzyzak napisał zrozumiałem że odpala się silnik i można poprzez naciśnięcie start&stop go wyłączyć,tak?
        I wtedy już nie działa tz. nie gasi silnika -dobrze rozumiem?.
        Skoro wyłączymy ten system przy odpaleniu silnika to o co.... biega?
        Rozumiem że ten system wyłącza ..włącza.....wyłącza....włącza.....np:na światłach ale skoro zaraz po uruchomieniu silnika można go wyłączyć to dlaczego z tej opcji nie korzystacie?

        Komentarz

        • greg505
          L&K
          • 2013
          • 1239

          #54
          Zamieszczone przez Grew
          No to już zupełnie nie rozumiem.
          Z tego co krzyzak napisał zrozumiałem że odpala się silnik i można poprzez naciśnięcie start&stop go wyłączyć,tak?
          I wtedy już nie działa tz. nie gasi silnika -dobrze rozumiem?.
          Skoro wyłączymy ten system przy odpaleniu silnika to o co.... biega?
          Rozumiem że ten system wyłącza ..włącza.....wyłącza....włącza.....np:na światłach ale skoro zaraz po uruchomieniu silnika można go wyłączyć to dlaczego z tej opcji nie korzystacie?
          no ale czego nie rozumiesz?
          trzeba po prostu zawsze pamietac zeby to ustrojstwo wylaczac
          Black magic

          Komentarz

          • MaArek77
            Drive
            • 2014
            • 60

            #55
            Dla mnie taki system to powód do pochwalenia sie w piaskownicy "mam start & stop" i kolejny problem, kolejna zbędna rzecz. Zamiast pomagać to przeszkadza.
            Co z tego że zaoszczędzimy 0,2 litra na 100 km jak zapłacimy kilkaset złotych więcej za rozrusznik i akumulator i wymienimy połowę szybciej niż ci którzy nie mają tego systemu.
            Głowy chorej nie naprawisz, system można wyłączyć
            Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

            Komentarz

            • Enriquez
              RS
              • 2009
              • 7685
              • Superb III (3V3)

              #56
              krzyzakp, od tego jest przycisk do wyłączenia SS, poza tym można go trwale wyłączyć zwykłym VCDSem - gdzie widzisz problem?
              Pozdrawiam
              Marcin

              Komentarz

              • krzyzakp
                L&K
                • 2013
                • 1016
                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                #57
                W Enriquez, w tym ze beed musiał zawsze pamietac o jego wyłaczaniu, dopoki nie "zgwałsce" sprzedawcy, by przed odbiorem mi go wylaczył, bo nie widze sensu przy mojej jezdzi.. Tez dlatego, ze nawet jak juz jezdze po miescie, to zdarza sie zrobic "mały" sprint to tu, to tam :diabelski_usmiech

                [ Dodano: Wto 07 Paź, 14 21:59 ]
                W Enriquez, w tym ze beed musiał zawsze pamietac o jego wyłaczaniu, dopoki nie "zgwałsce" sprzedawcy, by przed odbiorem mi go wylaczył, bo nie widze sensu przy mojej jezdzi.. Tez dlatego, ze nawet jak juz jezdze po miescie, to zdarza sie zrobic "mały" sprint to tu, to tam :diabelski_usmiech

                Moja O3 RS

                Komentarz

                • jarek343
                  Classic
                  • 2014
                  • 6

                  #58
                  Zamieszczone przez MaArek77
                  Dla mnie taki system to powód do pochwalenia sie w piaskownicy "mam start & stop" i kolejny problem, kolejna zbędna rzecz. Zamiast pomagać to przeszkadza.
                  Co z tego że zaoszczędzimy 0,2 litra na 100 km jak zapłacimy kilkaset złotych więcej za rozrusznik i akumulator i wymienimy połowę szybciej niż ci którzy nie mają tego systemu.
                  Głowy chorej nie naprawisz, system można wyłączyć
                  Mam pytanie trochę z innej beczki, jadę ok 120km/h przez ok 1h, dojeżdżam do parkingu no start stop działa i wyłącza mi silnik, i tu jest moje pytanie ponieważ przy odbiorze samochodu podpisałem że będę pamiętał o chłodzeniu turbiny, od razu nie wyjmuje kluczyka. odczekam te ok 30-40 sekund i przekręcam kluczyk. czy to wystarczy do wychłodzenia turbiny?, lub czy trzeba wpierw wyłączyć start-stop, silnik pracuje ok 30-40 sekund na wolnych obrotach i dopiero go wyłączyć? Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • Himenek
                    Rider
                    • 2014
                    • 412

                    #59
                    jak jedziesz 120 to nic nie musisz, wyłączasz i tyle. turbine trzeba schłodzić przy bardzo agresywnej jeździe

                    Komentarz

                    • krzyzakp
                      L&K
                      • 2013
                      • 1016
                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                      #60
                      jarek343, zalezy od tego czy jedziesz te 120 pustym autem, czy w 4os + pelny bagaznik + przyczepa kempingowa.. Wtedy turbo wymaga chlodzenia na bank, bo lekkiego zycie nie miało..

                      Pierwsze co bede probowal, to odlaczyc SS by sie nie wtracał mi nigdy do etgo kiedy gasic silnik, ew. z opcja wlaczenia jak bede sie spokojnie po miescie krecil (czyli rzadko). Srednio widze opcje, ze jade w trasie, cisne po gazie dlugo i ostro, potem z 400-500m spokojnej jazdy hamujac i staje przed zamknietym szlabanem, a SS wylacza silnik po niecałej minucie od ostrego duszenia.. Wtedy wspolczuje turbinie.

                      Moja O3 RS

                      Komentarz

                      • lubek24
                        Rider
                        • 2013
                        • 597
                        • Octavia III (5E3)
                        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                        #61
                        Zamieszczone przez MaArek77
                        Dla mnie taki system to powód do pochwalenia sie w piaskownicy "mam start & stop" i kolejny problem, kolejna zbędna rzecz. Zamiast pomagać to przeszkadza.
                        Co z tego że zaoszczędzimy 0,2 litra na 100 km jak zapłacimy kilkaset złotych więcej za rozrusznik i akumulator i wymienimy połowę szybciej niż ci którzy nie mają tego systemu.
                        Głowy chorej nie naprawisz, system można wyłączyć
                        Masz 4 lata gwarancji na rozrusznik SS w benzynie działa sprawnie, ale złej baletnicy nie pasuje rąbek u spódnicy
                        Akumulator nie majątek, a psuje się w brew pozorom latem od temperatury Ja mam webasto które dodatkowo go poturbuje zimą i nie będę płakał jak padnie, kupię nowy ale będę miał ciepło w d... zimą
                        O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

                        Komentarz

                        • Grew
                          Drive
                          • 2014
                          • 72

                          #62
                          no ale czego nie rozumiesz?
                          trzeba po prostu zawsze pamietac zeby to ustrojstwo wylaczac
                          Nie rozumiem w czym problem skoro po odpaleniu można go wyłączyć.
                          Jadę do pracy wyłączam i na światłach już się nie wtrąca start&stop więc nie widzę powodu do wyłączania go na stałe.
                          Nie rozumiem problemu niektórych użytkowników a może po prostu jestem już za stary żeby zrozumieć. ops:

                          Komentarz

                          • krzyzakp
                            L&K
                            • 2013
                            • 1016
                            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                            #63
                            Grew, lenistwo po prostu.. Nie chce mi sie za kazdym razem klikac, wole by był domyslnie wylaczony - a jak bede chcial to sobie wlacze. Ale ze poki co, takiej opcji nikt nie wykombinował, to wole juz zyc z odlaczonym na stałe

                            Moja O3 RS

                            Komentarz

                            • Grew
                              Drive
                              • 2014
                              • 72

                              #64
                              Zamieszczone przez krzyzakp
                              Grew, lenistwo po prostu.. Nie chce mi sie za kazdym razem klikac, wole by był domyslnie wylaczony - a jak bede chcial to sobie wlacze. Ale ze poki co, takiej opcji nikt nie wykombinował, to wole juz zyc z odlaczonym na stałe
                              Jak lenistwo to masz:

                              Permanently Disable Start-Stop

                              Available with VCP (Vag Can Pro) as an OCF (One Click Function)

                              Tested by antera on 2014.5MY cars and works with VCDS as below

                              · Go to Module 19 (Can Gateway)
                              · Adaption
                              · Go to Kanaal: Start_stop_voltage_limit
                              · change to 12.1V ( standaard is 7.6V)

                              The Start-Stop will show as disabled because the energy requirement from the car is too high, which is not an error but a valid reason for SS to be disabled.

                              Komentarz

                              • kylo76
                                Rider
                                • 2013
                                • 743
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                #65
                                Zamieszczone przez jarek343
                                przy odbiorze samochodu podpisałem że będę pamiętał o chłodzeniu turbiny
                                :shock:
                                To takie lojalki dają do podpisania? Ja tam nic nie podpisywałem.
                                Co do SS mnie on nie przeszkadza, przy wolnym toczeniu wyłączam przyciskiem i jest OK. Parę razy zdarzyło mi się zdławić silnik ops: i sam go sobie odpalił.
                                Poza tym jak silnik jest zimny, nie zgasi go, jak jest klima i nie osiągnął zadanej temperatury też nie zgasi, jak ma niedoładowany aku też nie zgasi.
                                Mój stosunek do tego ustrojstwa jest neutralny, jest to jest, jakby go nie było to bym włosów z głowy nie rwał (tym bardziej, że mało ich zostało).
                                A już myślałem, że mam O3 1,4 BiTurbo
                                O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                Komentarz

                                • krzyzakp
                                  L&K
                                  • 2013
                                  • 1016
                                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                  #66
                                  kylo76, przy spokojnej jezdie po miescie ok. Ale w trasie, gdzie dusiłem zdrowo, to tak czy siak wole dac odpoczac turbinie po zatrzymaniu sie ta minute-dwie.. Pecherz tyle wytrzyma, a dla turbiny to moze byc duza katorga..
                                  Glownie pod tym katem SS nie widzi mi sie..

                                  Moja O3 RS

                                  Komentarz

                                  • kylo76
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 743
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    #67
                                    To zostaje pamiętać na początku trasy o jednym ruchu ręką i naciśnięciu przycisku. Albo znalezienia kogoś z kabelkiem i wiedzą.
                                    O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                    Komentarz

                                    • flash608
                                      Classic
                                      • 2014
                                      • 8

                                      #68
                                      Cześć,
                                      Z SS nie korzystam, bo uważam, że to tylko knif jak obejść normy emisji szkodliwych spalin wymyślonych przez UE, a mimo to już zdążyłem już ubić turbinę Sądzę, iż SS w niedługim czasie odbije się na alternatorze, akumulatorze i pewnie w jakimś stopniu na samym silniku. Nigdy ciągłe włączanie/wyłączanie urządzenia nie było dobre dla żadnego urządzenia, a gadki, że alter. czy aku są wzmocnione nic tutaj nie wnoszą.
                                      Jestem drugim użytkownikiem Octavi z 2013r, aktualnie ma 49tys. przebiegu (ja jeżdżę nią od stanu 43tys.). Turbina padła jakiś tydzień temu i co ciekawe podczas spokojnej jazdy. Serwis gwarancyjny wymienił turbinę na nową w ciągu 3 dni (turbinę musieli sprowadzić). Nie wiem jak jeździł pierwszy użytkownik, ale osobiście szanuję turbinę i np. nie cisnę auta dopóki temp. oleju nie stanie pionowo, a po szybszej jeździe daję turbinie odpocząć przed zgaszeniem silnika.
                                      Ogólnie panowie ze Skody byli zdziwieni, że przy takim przebiegu turbina padła, aczkolwiek awarie się ponoć zdarzają, głównie są to spadające bądź ukruszone wężyki dochodzące do turbiny.

                                      Komentarz

                                      • kylo76
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 743
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                        #69
                                        Zamieszczone przez flash608
                                        dopóki temp. oleju nie stanie pionowo
                                        A wskaźnik na desce rozdzielczej to przypadkiem nie pokazuje temp płynu chłodzącego? Bo u mnie temp oleju jest w opcjach komputera razem ze spalaniem itd
                                        O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                        Komentarz

                                        • flash608
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 8

                                          #70
                                          Zamieszczone przez kylo76
                                          Zamieszczone przez flash608
                                          dopóki temp. oleju nie stanie pionowo
                                          A wskaźnik na desce rozdzielczej to przypadkiem nie pokazuje temp płynu chłodzącego? Bo u mnie temp oleju jest w opcjach komputera razem ze spalaniem itd
                                          Masz rację. Wcześniej dziwiłem się, czemu wskazanie komputera nie jest zgodne ze wskazówką, a to dwie różne rzeczy.

                                          Komentarz

                                          • Sebastian75
                                            Elegance
                                            • 2013
                                            • 912

                                            #71
                                            Zamieszczone przez MaArek77
                                            Dla mnie taki system to powód do pochwalenia sie w piaskownicy "mam start & stop" i kolejny problem, kolejna zbędna rzecz. Zamiast pomagać to przeszkadza.
                                            Co z tego że zaoszczędzimy 0,2 litra na 100 km jak zapłacimy kilkaset złotych więcej za rozrusznik i akumulator i wymienimy połowę szybciej niż ci którzy nie mają tego systemu.
                                            Głowy chorej nie naprawisz, system można wyłączyć
                                            Hm... Przecież jest on w standardzie, więc jaki sens jest o tym pisać?

                                            Co do spalania w Krakowie w korkach - miałem 10. Jak sobie śmigam normalnie, to prawie 2 mniej.

                                            I jeszcze jedno - często porównuje się TSI do TDI - ale w przypadku RSa to ... 20% mniej koni na korzyśc TSI. Więc nie można mówić, że TDI jest bardziej oszczędne, bo ... jest słabsze

                                            Przy 150 mój TSI pali gdzieś 8,5. TDI koło 6,8, bo ... jest 20% słabszy.

                                            Komentarz

                                            • flash608
                                              Classic
                                              • 2014
                                              • 8

                                              #72
                                              A czy nie jest tak, że słabszy silnik przy wyższych prędkościach spala więcej, bo nie ma już mocy, więc się bardziej wysila?

                                              Komentarz

                                              • Sebastian75
                                                Elegance
                                                • 2013
                                                • 912

                                                #73
                                                Dokłednie tak jest

                                                Komentarz

                                                • flash608
                                                  Classic
                                                  • 2014
                                                  • 8

                                                  #74
                                                  A napisałeś powyżej, że przy 150km/h Twój TSI (który ma o 20% więcej koni) spala 8,5l, podczas gdy TDI spala 6,8l, więc nie jest to zgodne z powyższą teorią.

                                                  Komentarz

                                                  • Sebastian75
                                                    Elegance
                                                    • 2013
                                                    • 912

                                                    #75
                                                    Miałem na myśli słaby benzyniak do mocnego, czy słaby diesel do mocnego

                                                    Kazde dziecko przecież wie, że diesel jest bardziej oszczędny - mi chodzi o to, że nie można pisać, że diesel RS pali mniej od TSI, bo to dwa różne silniki.

                                                    Jak zrobią RSa TDI 220 koni, będzie można wtedy te dwa silniki ze sobą porównywać

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...