Fajny test 1.2 tsi 85 Kucy O3 - w koncu ktos napisal prawde!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • hitchhiker
    Drive
    • 2013
    • 41

    Zamieszczone przez Dig Dug
    Kris86, prez7, hitchhiker, Ach jacy wy jesteście genialni, spostrzegawczy i obiektywni :twisted:

    A poważnie to "geniusze" sprawdziliście na jakich kołach były te testy ?? Nie ?? O rany :shock: , to wam pomogę. 8)

    O3 85 km 185/60 R15
    O3 105 KM 225/45 R17
    F2 85KM 205/45 R16
    O3 140KM 225/45 R17

    Sprawdzcie sobie jaki wpływ na przyśpieszenia mają szersze opony i cięższe felgi. Zwłasza w przypadku aut z małymi silnikami. Jeszcze w tym 1.4TSI różnice byłyby w miarę pomijalne, ale dla całej reszty są znaczące i to bardzo. Danie F2 kapci 205 i 16 calowych felg to dowalenie lekko dodatkowego pasażera, to samo tyczy się wersji 1.2 TSi 105 KM.
    A jakbyście wątpili to sprawdzcie sobie drogi hamowania. 2.5m różnicy przy zmianie szerokości opony dla O3 1.2 TSi.
    Stąd w teście F2 dostaje w dupe, bo wg moich testów moja F2 na oponach 185 wyniki są takie jak dla O3 85KM, 60-100 na 4b, a 5b 80-120 są raczej takie same czyli 18 sekund jak dla O3 85KM, jak nie lepsze. Ale sprawdze jutro, bo filmiki mam na dysku zewnętrznym. Ale nie jest to 25 sekund, to jakiś żart. :P

    Ponadto, Kris86, jedziesz albo na 4b, albo na 5b turlając się 60-90 na trasie, czasem zwalniasz odpuszczając gaz. 6b włącza się w okolicach 100km/h, przynajmniej tak mi się naturalnie włącza, stąd zazwyczaj jesteś w stanie wyprzedzić sprawniej autem ze skrzynią 6b, bo 80-120 na 5b skraca czas o 2 sek.

    Jak się do tego odniesiecie, dopijcie kakało i piszcie. :diabelski_usmiech

    lockin, Ja tam widzę 10 sekund. Może nie możesz sobie trafić myszkę i zatrzymać filmu w odpowiednim miejscu :shock:

    [ Dodano: Wto 23 Gru, 14 23:57 ]
    Acha, żeby było jasne to porównywanie tych testów między sobą, jest delikatnie tyle warte co filmiki z yout.... 8)
    Jedynie co napawa optymizmem z testów to to, że wersja 105KM na kapciach 17 cali daje nieźle na 4b 60-100 km/h.

    [ Dodano: Sro 24 Gru, 14 00:02 ]
    I jeszcze jedno. Jechałem dzisiaj na trasie, najpierw w kolumnie, traktor i dwa dostawczaki i ja. No i tak jedziemy ok 40 km/h, aż zajechała Insignia CDTI i myk wyprzedza: ja i dostawczak, potem następny i traktor. A myśmy dalej jechali za traktorem z 4km zanim zjechał. :evil: Ruch był znaczny i mi szkoda było się szarpać pojedynczo.
    o mamo. Widać, że musiałeś długo pokombinować nad argumentacją. Ale mimo to, lepszym argumentem by było, że w małopolsce (stamtąd chyba jesteś) drogi są pod górkę a tam gdzie był robiony ten okrutnie nieobiektywny test drogi są "z górki". Tylko dlatego O3 wyszła im subiektywnie lepiej...
    A może jednak oszukujesz w testach? I Twoja Fabia ma sportową końcówkę wydechu kupioną w Auchan, naklejkę GTi (a wiemy, że naklejka daje +10KM) i sportowe kopłaki? i dlatego Twoja Fabia lata szybciej niż te z subiektywnych testów?

    Dig Dug - serdecznie zapraszamy Cię na śląsk - nawet możemy się zgadać gdzieś w Krakowie i wystartować w bezpiecznym miejscu razem i porównać różnice. Chociaż - mam niewielkie szanse bo ważę 115KG co sprawia, że od 0 do 100km/h mój czas będzie gorszy o jakieś 5 sekund - bo O3 85KM w końcu nie nadaje się do jazdy z obciążeniem.

    Komentarz

    • feels3
      Rider
      • 2013
      • 348

      Zamieszczone przez paweł2
      Zamieszczone przez feels3
      U mnie jest to odpowiednio : ponizej 6s i powyzej 9s.,
      I to jest prawda śr z testów dla 1,4TSI 140,mówią o czasach ok 6.5s i 9s.
      Jak jest chlodno i na prawie pustym baku to jest nawet lepiej .

      Mam felgi 16 jesli to cos zmienia.

      Jeszcze odnosnie 1.2 , wiekszosc ciagle zapomina ze O3 jest bardzo lekkim autem, tylko ~ 150kg wiecej niz np Grande Punto, plus turbina i niezly moment i ja wierze ze ten 1.2 85 calkiem w porzadku jezdzi.

      Komentarz

      • Dig Dug
        L&K
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1306
        • Seat

        Kris86, hitchhiker, Piszcie sobie co chcecie, ale sprawdzcie sobie doświadczalnie. U mnie zmiana opon z 185 na 14 calach na 195 na 15 calach skutkowało zwiększeniem czasu wyprzedzania o 1 sekundę. Wyraźnie. Podobnie, jak daje buta, to auto jest zrywniejsze, lepiej idzie.

        Wg. mojej wiedzy z czytania różnego rodzaju forów i prasy itp. + doświadczenia wynika, że zwiększenie felgi i szerokości opon dołuje słabe auto. Poczekajmy, może napisze ktoś nie związany z tematem i z wiekszym doświadczenie, niż wasze, czy moje.

        Kris86, Nawet negując moje porównanie osiągów F2 do O3, z w/w testów wynika, ze tak jak mówiłem wersja 105KM ma dużo lepsze osiągi od wersji O3 85KM, te 3 sekundy 60-100 to jest róznica jak dla dwóch różnych silników, a nie porównywalnych jak piszecie. 3 sekundy miażdżą wersje 85KM. Dla nich wg. mnie warto dopłacić, bo co byście nie pisali dostajemy zupełnie inne auto. Obie wersje są takie same jak jedziemy jak warzywo, ale wtedy nawet F1 64KM będzie tak jechać i inne auta, jadące jako tako w mieście.

        ,hitchhiker, A końcówki, ani naklejki nie mam, bo wykupili je urzytkownicy O3 85KM, którym wychodzi wtedy na hamowni 107KM (10KM z giftów, reszta końcówka i naklejka) :lol:
        Była O1 jest F2.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Dig Dug
          Wg. mojej wiedzy z czytania różnego rodzaju forów i prasy itp. + doświadczenia.
          Nawet negując moje porównanie osiągów F2 do O3, z w/w testów wynika, ze tak jak mówiłem wersja 105KM ma dużo lepsze osiągi od wersji O3 85KM, te 3 sekundy 60-100 to jest róznica jak dla dwóch różnych silników, a nie porównywalnych jak piszecie.
          Ale Ty przecież nie opierasz się na opinii forumowiczów, co wielokrotnie potwierdzałeś, ani na doświadczeniach, więc skąd ten argument? Do Ciebie przemawiają tylko profesjonalne testy. Ja Ci takie testy pokazałem, więc teraz Ty pokaż mi testy na poparcie swoich przypuszczeń, że zmiana felg powoduje przyspieszenie o 7 sekund :lol:
          A różnica między 105 KM a 86 KM zawsze będzie choćby z racji większej mocy. Natomiast różnica wynosi aż 3 sekundy z innego zestopniowania biegów 4 w skrzyni 5 biegowej i 6 biegowej Dlatego tutaj ciężko dokładnie porównać przyspieszenie na tym biegu, aczkolwiek nie ulega wątpliwości, że 105 KM będzie szybsza, pytanie tylko o ile Czy rzeczywiście 3 sekundy czy może mniej :P Najlepsze porównanie by było jakby sprawdzili Octavie 105 KM ze skrzynią 5 biegową, ale takich testów nie znalazłem.
          Aha i znajdź test, który pokazuje, że Twoja Fabia jeździ tak samo jak najsłabsza Octavia, bo testy, które ja znalazłem pokazują, że Fabia jest dużo słabsza
          No tak, ale pewnie znowu napiszesz, że Tobie się wydaje, Ty przypuszczasz, Ty sam policzyłeś i sam sprawdziłeś na palcach :P

          Komentarz

          • hitchhiker
            Drive
            • 2013
            • 41

            Zamieszczone przez Dig Dug
            Kris86, hitchhiker, Piszcie sobie co chcecie, ale sprawdzcie sobie doświadczalnie. U mnie zmiana opon z 185 na 14 calach na 195 na 15 calach skutkowało zwiększeniem czasu wyprzedzania o 1 sekundę. Wyraźnie. Podobnie, jak daje buta, to auto jest zrywniejsze, lepiej idzie.

            Wg. mojej wiedzy z czytania różnego rodzaju forów i prasy itp. + doświadczenia wynika, że zwiększenie felgi i szerokości opon dołuje słabe auto. Poczekajmy, może napisze ktoś nie związany z tematem i z wiekszym doświadczenie, niż wasze, czy moje.

            Kris86, Nawet negując moje porównanie osiągów F2 do O3, z w/w testów wynika, ze tak jak mówiłem wersja 105KM ma dużo lepsze osiągi od wersji O3 85KM, te 3 sekundy 60-100 to jest róznica jak dla dwóch różnych silników, a nie porównywalnych jak piszecie. 3 sekundy miażdżą wersje 85KM. Dla nich wg. mnie warto dopłacić, bo co byście nie pisali dostajemy zupełnie inne auto. Obie wersje są takie same jak jedziemy jak warzywo, ale wtedy nawet F1 64KM będzie tak jechać i inne auta, jadące jako tako w mieście.

            ,hitchhiker, A końcówki, ani naklejki nie mam, bo wykupili je urzytkownicy O3 85KM, którym wychodzi wtedy na hamowni 107KM (10KM z giftów, reszta końcówka i naklejka) :lol:
            Śmieszne to i smutne zarazem... Wesołych Świąt Dig Dug! Niech Ci się wiedzie.
            A jak będziesz chciał pogadać sensownie, rzeczowo zamiast się ośmieszać daj znać, chętnie udostępnię swoje biedne O3 z 85KM do porównania. Obiecuję, że nie będę oszukiwał jazdą z górki, z wiatrem w plecy, na mniejszych kapciach albo z pustym bakiem...

            Komentarz

            • Dig Dug
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1306
              • Seat

              Kris86, hitchhiker, Sami zaczęliście głupią retorykę i sprawa zeszła na inny tor. Testy przez was przytoczone pokazują, że silnik 1.2 TSi 105KM 6b lepiej wygląda niż by się wydawało, albo inaczej potwierdza moje testy robione na Rapidzie. I to tylko mnie cieszy.

              Widać w testach, że 85KM jest słabszy i wolniejszy. A to czy komuś wystarcza 85 czy wybierze 105 KM to inna sprawa. Każdy widząc te testy może wybrać co dla niego lepsze. Wreszcie nie jest to tylko moje "dochodzenie", a argumenty kawa na ławę, które nawet się pokrywają z przytaczanymi przeze mnie danymi. Ja obstaje, że ten 105KM warta dopłaty. 9 sekund na 4b to naprawdę przyzwolity wynik i już bezstresowe wyprzedzanie. Ludzie dopłacają kolejne 5 tys zł żeby urwać kolejne 2,5 sekundy.

              A wielkość felg ma znaczenie. Testy robiłem na wiosne na zimówkach 185 i nagrałem filmiki na płaskim. Po miesiącu jak założyłem letnie większe i szersze, to sprawdziłem tak od niechcenia, bo temat już był przemaglowany, a tu szok, bo wyraźnie 1 sek przyrasta, nawet licząc po swojemu.

              Teraz ciekawi mnie opinia kogoś na temat wielkości kół na przyśpieszenia.
              Była O1 jest F2.

              Komentarz

              • BADYL
                RS
                • 2011
                • 2396
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                Zamieszczone przez Dig Dug
                Teraz ciekawi mnie opinia kogoś na temat wielkości kół na przyśpieszenia.
                może troszkę nie w temacie, ale od siebie napiszę, że mój młodszy brat kupił w tym roku roomstera z silnikiem 1.2 105KM...od czasu do czasu mam okazję się nim przejechać i jak dla mnie auto na fajnie się odpycha...ALE...przy okazji jakiejś akcji naprawczej brat dostał do dyspozycji rapida z tym samym silnikiem ale skrzynią 6ką....no i powiem szczerze, że lepiej przyspieszał rapid...na bank to zasługa przełożeń skrzyni, ale wrażenie 1.2 105KM ze skrzynią 6 bardzo pozytywne :wink:
                nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                Komentarz

                • prez7
                  Ambiente
                  • 2014
                  • 111
                  • Octavia III (5E3)
                  • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                  Zamieszczone przez Dig Dug
                  Kris86, hitchhiker, Sami zaczęliście głupią retorykę i sprawa zeszła na inny tor. Testy przez was przytoczone pokazują, że silnik 1.2 TSi 105KM 6b lepiej wygląda niż by się wydawało, albo inaczej potwierdza moje testy robione na Rapidzie. I to tylko mnie cieszy.

                  Widać w testach, że 85KM jest słabszy i wolniejszy. A to czy komuś wystarcza 85 czy wybierze 105 KM to inna sprawa. Każdy widząc te testy może wybrać co dla niego lepsze. Wreszcie nie jest to tylko moje "dochodzenie", a argumenty kawa na ławę, które nawet się pokrywają z przytaczanymi przeze mnie danymi. Ja obstaje, że ten 105KM warta dopłaty. 9 sekund na 4b to naprawdę przyzwolity wynik i już bezstresowe wyprzedzanie. Ludzie dopłacają kolejne 5 tys zł żeby urwać kolejne 2,5 sekundy.

                  A wielkość felg ma znaczenie. Testy robiłem na wiosne na zimówkach 185 i nagrałem filmiki na płaskim. Po miesiącu jak założyłem letnie większe i szersze, to sprawdziłem tak od niechcenia, bo temat już był przemaglowany, a tu szok, bo wyraźnie 1 sek przyrasta, nawet licząc po swojemu.

                  Teraz ciekawi mnie opinia kogoś na temat wielkości kół na przyśpieszenia.
                  Każdy widząc testy, a także dane katalogowe i opinie użytkowników wybierze to, co dla niego bardziej odpowiednie - to tak zwana oczywista oczywistość, z którą nikt nie polemizuje. Forum po to jest aby ułatwić wybór potencjalnym użytkownikom.
                  Widząc też wyniki testów oraz opinie wygłaszane na tym forum dojdziemy do wniosku, że silnik 1.2 TSI 85KM, nie jest wcale zbyt mały, do OIII, która również z tym silnikiem stanowi ciekawą propozycję na rynku i prezentuje się przyzwoicie wobec konkurencji innych marek. Przede wszystkim, widać też, że nie jest to silnik (widmo) dodany na silę, aby obniżyć ceny wersji bazowej. Jest wielu zadowolonych posiadaczy tej konfiguracji, a nie zadowoleni zdarzają się, ale głownie ci którzy nie posiadają jej, lecz przewidują.

                  Wracając do testów to przede wszystkim widać w nich że OIII 1.2TSI 85KM jest szybsza bardziej elastyczna niż F2 1.4 16V 85KM, 7 sek na V biegu to jest masakra, a prawie 2sek na IV, to przyzwoity wynik.
                  Przy okazji wielkość ma znacznie owszem, ale nie w tej dziedzinie - Tak na poważnie, czepiasz się szczegółów, bo tak na prawdę, nie za bardzo chcesz uwierzyć w przedstawione wyniki z prasy fachowej. Mógłbyś się jeszcze przyczepić do ilości zatankowanego paliwa w obu autach, ciśnienia atmosferycznego panującego w danym dniu testów, wagi kierowców testujących, także masz jeszcze parę opcji do wyboru, z tym że w żadnym z pism motoryzacyjnych takie dane nie są brane pod uwagę, testuje się auta z felgami jakie w danej wersji auta daje fabryka i tyle - tutaj dobrze koledzy powiedzieli, kolej na ciebie, czekamy na twoje wyniki.

                  To że TSI 1.2 105KM v 6-biegowa jest szybszy i elastyczniejszy tego nikt nie kwestionuje i nie kwestionował, w podanym przypadku wersja VI biegowa ma rewelacyjne wyniki bo przełożenia są krótsze dlatego, szybciej osiągane założone prędkości, wersja 5 biegowa byłaby już troszkę słabsza, aczkolwiek również lepsza od TSI 85KM to oczywista oczywistość.

                  Jeszcze raz zgłaszam wniosek o zamknięcie tego wątku, dyskusja z kolegą Dig Dugiem jest bezcelowa, w zasadzie polemizujemy tylko z nim, a przytaczane argumenty zaczynają już zbliżać się do granicy absurdu. Natomiast użytkownicy nie znający tematu czytający wątek mają w nim myślę wiedzę podaną na przysłowiowej tacy i po lekturze tego wątku jak i poprzedniego, znajdą odpowiedź na swoje pytanie, czy 1.2 85KM 5b. ,czy 1.2 105KM 5b., cz też może 1.2 105 6b.

                  Życzę wszystkim forowiczom Wesołych Świąt
                  Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                  Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                  Komentarz

                  • spike1314
                    Drive
                    • 2013
                    • 61

                    Zamieszczone przez prez7
                    Jeszcze raz zgłaszam wniosek o zamknięcie tego wątku, dyskusja z kolegą Dig Dugiem jest bezcelowa, w zasadzie polemizujemy tylko z nim, a przytaczane argumenty zaczynają już zbliżać się do granicy absurdu.
                    Dokładnie tym bardziej, że jest to praktycznie kopia wcześniejszej dyskusji O3 85KM vs 105 który został... zamknięty. Jak wcześniej dyskusja sprowadziła się do tego że 100% użytkowników 1.2 85 KM sobie chwali a kolega Dig Dug nie może, nie chce uwierzyć że jest to całkiem sprawnie napędzający O3 silnik.

                    Komentarz

                    • Dig Dug
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1306
                      • Seat

                      spike1314,
                      100% użytkowników 1.2 85 KM sobie chwali a kolega Dig Dug nie może, nie chce uwierzyć że jest to całkiem sprawnie napędzający O3 silnik.
                      Dokonali wyboru to są zadowoleni. OK. Ale jak przeczytasz całą poprzednią dyskusje to chodziło o to, że padła teza, że 85KM jeżdzi na tyle dobrze, że zakup 105KM jest nieopłacalny, bo nie ma różnic między dwoma O3 napędzanymi jedna 85KM, a druga 105KM, albo różnice są małe i pomijalne.

                      A ja twierdziłem od początku, że 105KM jeździ lepiej od 85KM i warto dopłacić do tej wersji ze skrzynią 6b włącznie, bo przyrost jest znaczący. I zaczęło się.

                      Jak się okazało w toku tej dyskusji, są to różnice 3 sekund na 4b, na 5b nie widać, ale jest lepiej (youtube), a na 6b tak samo. Z czego one wynikają to jedno ( wychodzi zaleta skrzyni 6b), ale bezsprzecznie, wersja 105KM jest szybsza i wszechstronniejsza.

                      Później zaogniło się i dyskusja zeszła na inne tory. Teraz są przytoczone testy, które pewne kwestie wyjasniają. Poprzednio ich nie było, tylko moje sugestie i skąpe dane z youtube i testów własnych ver 105KM.
                      Teraz nikt nie przyzna, ale wyniki z przytoczonych testów, są spójne z filmikami z youtuba. Więc z tym youtubem nie jest tak źle.

                      Jak jest teraz widać. A że 85KM komuś wystarcza to jego sprawa i wybór. Inny jednak przekona się do wersji 105KM i dopłaci :roll:

                      I na koniec spike1314, tu nie chodzi o kwestie czy 85KM sprawnie napędzić czy nie, bo nie jest to kwestia wiary. Jak komuś wystarcza to niech kupuje. Ja tylko trwałem i trwam na stanowisku, że warto dopłacić do 105KM 6b i to na nim powinni się skupić potencjalni kupujący. I taka jest moja opinia. :|
                      Była O1 jest F2.

                      Komentarz

                      • TREI
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 176
                        • Alfa Romeo
                        • BUD 1.4 MPI 80 KM
                        • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                        to moze i ja sie dołącze, mam 1.2tsi 105km od prawie roku, czesto jezdze 1.2tsi85km róznica jest ale nie przesadzajmy, 85km daje rade i moim zdaniem nie warto dopłacac, ja mam bo w wersji elegant był tylko taki. Jak chcecie dopłacac to bierzcie od razu 1.4 i wtedy to ma jakis sens
                        Dodam jeszcze ze 1.2tsi 85km daje rade i to bardzo fajny silniczek

                        Komentarz


                        • W pełni zgadzam się z Trei

                          Co do testów to jednoznacznie wyszło na to, że:

                          1) Na najwyższych biegach 1.2 TSI 86 KM rozpędza się mniej więcej tak samo w zakresie 80 - 120 km/h jak wersja 1.2 TSI 105 KM;

                          2) 1.2 TSI 105 KM rozpędza się szybciej w zakresie 60 - 100 km/h na 4 biegu niż wersja 1.2 TSI 86 KM (pytanie w jakim stopniu jest to zasługa silnika a w jakim inaczej zestopniowanej skrzyni biegów);

                          3) Najsłabsza Octavia 1.2 TSI 86 KM jeździ o niebo lepiej niż Fabia 1.4 85 KM (różnica aż 7 sekund w zakresie 80 - 120 i 2 sekundy w zakresie 60 - 100 km/h).

                          Teorie Dig Duga o tym, że rozmiar felg w Fabii przyspieszy ten samochód o te 7 sekund uznaję za nieudowodnioną i jedynie wymyśloną przez niego i popartą jego widzi misie

                          Komentarz

                          • prez7
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 111
                            • Octavia III (5E3)
                            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                            Zamieszczone przez Kris86
                            W pełni zgadzam się z Trei

                            Co do testów to jednoznacznie wyszło na to, że:

                            1) Na najwyższych biegach 1.2 TSI 86 KM rozpędza się mniej więcej tak samo w zakresie 80 - 120 km/h jak wersja 1.2 TSI 105 KM;

                            2) 1.2 TSI 105 KM rozpędza się szybciej w zakresie 60 - 100 km/h na 4 biegu niż wersja 1.2 TSI 86 KM (pytanie w jakim stopniu jest to zasługa silnika a w jakim inaczej zestopniowanej skrzyni biegów);

                            3) Najsłabsza Octavia 1.2 TSI 86 KM jeździ o niebo lepiej niż Fabia 1.4 85 KM (różnica aż 7 sekund w zakresie 80 - 120 i 2 sekundy w zakresie 60 - 100 km/h).

                            Teorie Dig Duga o tym, że rozmiar felg w Fabii przyspieszy ten samochód o te 7 sekund uznaję za nieudowodnioną i jedynie wymyśloną przez niego i popartą jego widzi misie
                            Tak z ciekawości możesz podać różnice czasowe dla wersji 5b i 6b w stosunku do 1.2 85KM ?

                            [ Dodano: Czw 25 Gru, 14 13:25 ]
                            Zamieszczone przez TREI
                            to moze i ja sie dołącze, mam 1.2tsi 105km od prawie roku, czesto jezdze 1.2tsi85km róznica jest ale nie przesadzajmy, 85km daje rade i moim zdaniem nie warto dopłacac, ja mam bo w wersji elegant był tylko taki. Jak chcecie dopłacac to bierzcie od razu 1.4 i wtedy to ma jakis sens
                            Dodam jeszcze ze 1.2tsi 85km daje rade i to bardzo fajny silniczek
                            Masz 1.2 105KM z 5, czy 6 biegową skrzynką ?

                            Pzdr
                            Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                            Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                            Komentarz

                            • TREI
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 176
                              • Alfa Romeo
                              • BUD 1.4 MPI 80 KM
                              • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                              mam 6 biegowa, bo kupując 105km warto dopłacic tysiaka. Tego akurat pózniej nie dokupicie

                              Komentarz

                              • Dig Dug
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 1306
                                • Seat

                                1) Na najwyższych biegach 1.2 TSI 86 KM rozpędza się mniej więcej tak samo w zakresie 80 - 120 km/h jak wersja 1.2 TSI 105 KM;

                                2) 1.2 TSI 105 KM rozpędza się szybciej w zakresie 60 - 100 km/h na 4 biegu niż wersja 1.2 TSI 86 KM (pytanie w jakim stopniu jest to zasługa silnika a w jakim inaczej zestopniowanej skrzyni biegów);

                                3) Najsłabsza Octavia 1.2 TSI 86 KM jeździ o niebo lepiej niż Fabia 1.4 85 KM (różnica aż 7 sekund w zakresie 80 - 120 i 2 sekundy w zakresie 60 - 100 km/h).

                                Teorie Dig Duga o tym, że rozmiar felg w Fabii przyspieszy ten samochód o te 7 sekund uznaję za nieudowodnioną i jedynie wymyśloną przez niego i popartą jego widzi misie
                                Odnośnie 1) Tak, tyle, że w 85KM masz do wyboru 4 bieg, który jest wolniejszy o 3 sec, albo 5 bieg i tyle. W 105 KM masz szybką 4, szybką 5 lub 6-tke taką samą jak 5b w 85KM . W sumie, lepiej mieć mozliwość, bo potem okazuje się że jeździsz na tej 4 i 5 większość czasu, więc masz realnie lepiej na codzień.

                                Odnośnie 2) A co za różnica, czy to zasługa więcej silnika, czy skrzyni. Dopóki nie będzie testów dla 105KM 5b tego się nie dowiemy ile zasługi silnika, a ile skrzyni, chociaż ona dużo daje. Nie zmienia to jednak faktu, że wersja 105KM jest szybsza.

                                Odnośnie 3) To niebo jest dość nisko, bo ten test jest co najmniej źle zrobiony i ja wierze, że rozbieżności miedzy moimi wynikami, a testowymi to nie celowe działanie, a właśnie te większe felgi i czynniki niezależne. Ja właśnie zgrałem filmiki z 14, 17 i 18 marca zeszłego roku i jakby nie patrzeć i liczyć ze stoperem czy na palcach, wychodzi 60-100 na 4b 11-12 sekund, a na 5b 80-120 wychodzi 17-18 sekund. Teren jest płaski, a bak paliwa pełny. Jak ktoś chce może sobie przeglądnąc na street view na google drogę ul. niegłowicka w jaśle od torów koło rafinerii do dębowca. To ta droga. Na filmikach ją widać. Jest trasa w jedną i w drugą stronę, bo raz jadąc do pracy przed 7, a innym razem wracając po 15. I wychodzi tak jak pisze

                                Odnośnie ostaniego, to gdzie ja pisałem to co ty piszesz ?? Jakie 7 sekund ?? Zacytuj moją wypowiedz na te temat, :evil:

                                Jak chcecie to kupujcie 85KM, przecież nikt nie zabrania. Ja mam zdanie odnośnie 105KM i niestety, ale testy, ani wasze zdanie nie przekonują mnie. Szkoda, że TREI, nie odezwał się wcześniej, bo mógł zrobić pomiary, sprawdził jak wpływa obciążenie na dynamike.
                                Była O1 jest F2.

                                Komentarz

                                • prez7
                                  Ambiente
                                  • 2014
                                  • 111
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                  Zamieszczone przez TREI
                                  mam 6 biegowa, bo kupując 105km warto dopłacic tysiaka. Tego akurat pózniej nie dokupicie
                                  1.2 TSI 85KM nie ma w wersji 6b.
                                  Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                                  Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                                  Komentarz

                                  • TREI
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 176
                                    • Alfa Romeo
                                    • BUD 1.4 MPI 80 KM
                                    • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                                    Zamieszczone przez prez7
                                    Zamieszczone przez TREI
                                    mam 6 biegowa, bo kupując 105km warto dopłacic tysiaka. Tego akurat pózniej nie dokupicie
                                    1.2 TSI 85KM nie ma w wersji 6b.
                                    wiem o tym ale kupując 105km mozesz kupic z 5 biegową skrzynią lub z 6-biegowa za dopłata
                                    1000zł i moim zdaniem warto dopłacic. A co do testów to jak juz pisałem do normalnej jazdy w miescie i poza nim 85km i 5 biegów w zupełnosci wystarczy.

                                    Komentarz

                                    • spike1314
                                      Drive
                                      • 2013
                                      • 61

                                      Zamieszczone przez TREI
                                      to moze i ja sie dołącze, mam 1.2tsi 105km od prawie roku, czesto jezdze 1.2tsi85km róznica jest ale nie przesadzajmy, 85km daje rade i moim zdaniem nie warto dopłacac, ja mam bo w wersji elegant był tylko taki. Jak chcecie dopłacac to bierzcie od razu 1.4 i wtedy to ma jakis sens
                                      Dodam jeszcze ze 1.2tsi 85km daje rade i to bardzo fajny silniczek
                                      Czyli potwierdzasz jako kolejna osoba to co nie może przekonać Dig Duga - brać 85 KM lub 1.4 140 KM bo wtedy jest to wyraźny przyrost mocy, lepsza elastyczność itp itd. Od siebie dodam że w 1.4 powyżej 4500 obr/ min już trochę brakuje i jak ktoś lubi redukcję i ciągnąć pod "czerwone pole" to lepszym wyborem (aczkolwiek okupionym na pewno większym spalaniem) jest 1.8 180 KM.

                                      Komentarz

                                      • Dig Dug
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 1306
                                        • Seat

                                        spike1314, Ale tu nie chodzi o przekonywanie mnie. Tu chodzi o rzetelne informacje jak idzie jeden silnik, a jak drugi. Jakie są plusy jednego, czy drugiego, a jakie minusy.

                                        A całość rozbija się o 4350 zł. Bo tyle jest różnicy między 85KM 5b, a 105KM 6b. Gdyby różnica wynosiła 1000 zł, to nikt by nie bronił 85KM, tylko każdy (99%) wolałby dopłacić do wersji 105KM, no bo jednak jest lepiej . A że szkoda niektórym tej kasy, albo po prostu nie mają, to są klienci na wersje 85KM. Ale nie dlatego, że jest lepsza od 105KM, tylko tańsza.

                                        A tak to za wszelką cenę próbuje się wytłumaczyć zakup wersji 85KM jako wystarczającej i jeszcze wmawia na siłę, że w sumie obie wersje jeźdżą tak samo lub podobnie, gdzie nawet testy z neta pokazują różnicę na poziomie różnicy wersji 1.2 tsi vs 1.4TSi (2,5 sec), ale tu nikt nie dyskutuje, tylko stwierdza, że 1.4tsi jest fajne i daje kopa, ale 1.2tsi 105KM, względem 1.2TSI 85KM już nie. Dziwna jest ta logika, a po prostu chodzi o pieniądze i tyle. 8)

                                        A subiektywne odczucia są takie, że jak nie korzystamy z mocy to nawet 1.8Tsi będzie jeździć niewele lepiej od 85KM, chociaż realnie jest przepaść. Więc należałoby powiedzieć, że jak jeździ się dynamicznie, to czuć róznicę pomiędzy 85KM, a 105KM, a jak ślamazarnie to nie czuć, a nie pisać że jeźdżą tak samo i szkoda dopłacać.
                                        Była O1 jest F2.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez Dig Dug
                                          Odnośnie ostaniego, to gdzie ja pisałem to co ty piszesz ?? Jakie 7 sekund ?? Zacytuj moją wypowiedz na te temat, :evil:
                                          Bardzo proszę

                                          Zamieszczone przez Dig Dug

                                          Stąd w teście F2 dostaje w dupe, bo wg moich testów moja F2 na oponach 185 wyniki są takie jak dla O3 85KM, 60-100 na 4b, a 5b 80-120 są raczej takie same czyli 18 sekund jak dla O3 85KM, jak nie lepsze. Ale sprawdze jutro, bo filmiki mam na dysku zewnętrznym. Ale nie jest to 25 sekund, to jakiś żart. :P
                                          Z tego jasno wynika, ze na innych felgach Twoja Fabia dostaje turbo kopa i nagle nie 25 sekund w zakresie 80 - 120 a 18 sekund a przy zastosowaniu prostej matematyki 25 - 18 daje nam 7 sekund I znajdź testy, które pokazują inne wyniki a nie znowu argument "bo ja liczyłem"

                                          Znowu dajesz pokaz swojej niewiedzy i już sam zaczynasz się mieszać oraz nie wiesz co piszesz i gdzie

                                          CO do innych wypowiedzi to pragnę ZNOWU Ci przypomnieć, że zgodnie z testami 86 KM i 105 KMtak samo rozpędzają się na najwyższym biegu w zakresie 80 - 120 km/h. Przeczytaj jeszcze raz testy Różnica jest w zakresie 60 - 100 km/h.

                                          Co do stwierdzenia "o niebo lepiej" chciałbym abyś przedstawił obiektywny i profesjonalny test inaczej uznaję, że jest tak jak w przedstawionym przeze mnie teście. A skoro twierdzisz, że 2 sekundy to bardzo dużo, to 7 sekund oznacza, że Octavia jeździ o niebo lepiej niż Fabia 1.4 85 KM
                                          Ale Ty pewnie zaraz znowu powiesz "bo ja liczyłem", "bo moje doświadczenie" :P

                                          Komentarz

                                          • sew1981
                                            RS
                                            S_OCP MemberModeratoRS
                                            • 2009
                                            • 10918
                                            • Fiat

                                            ojej, przestańcie się sprzeczać o pierdoły, wiadomo, że to bolidy nie są. Ale osiągi na poziomie 12 s do setki wystarcza do poruszania się przecież obiektywnie patrząc, jak trzeba pocisnąć nawet w tym O3 bazowym, oczywiście nie w pełnym komplecie pasażerów.
                                            Kris86, musimy kiedyś się ustawić na kresce, moja renówka 1.4 wolnossak ma 11,8 do setki i 95 koni niby, byłby mega zabawny "wyścig" potworów :P :wink:
                                            ale za to ma tylko 127 Nm, a nie 160 Nm jak 1.2 tsi.

                                            Komentarz

                                            • TREI
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 176
                                              • Alfa Romeo
                                              • BUD 1.4 MPI 80 KM
                                              • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                                              Ustalmy jedno nie mozna porównywac 1.4mpi jaki Dig Dug ma w fabiszonie do 1.2tsi 85 kucy moc ta sama a w jezdzie odchłan, i wiem co pisze bo poprzednio miałem OII i OII fl z silnikiem 1.4mpi, róznica po mdzy. tsi 85 a 105 km jest naprawde niewielka i jedyny sensowny atut 105km to mozliwosc zakupienia skrzyni 6biegowej.

                                              Komentarz

                                              • sew1981
                                                RS
                                                S_OCP MemberModeratoRS
                                                • 2009
                                                • 10918
                                                • Fiat

                                                TREI, dokładnie w elastyczności zapewne, ale jak na obroty pocisnie tego fabiszona do końca, to raczej takie tsi 85 koni w cięższej OIII nie odjedzie....poprostu wolnossak potrzebuje pałowanie, moje 1.4 też musze ostro kręcić, żeby szło tak samo, turba nie trzeba.

                                                Komentarz

                                                • kropi
                                                  Ambiente
                                                  • 2008
                                                  • 153

                                                  Jeśli ktoś lubi pałowanie, to zdecydowanie fajniejsze silniki wysokoobrotowe robi np. Honda i Subaru. W 1.4 TSI też niewiele się dzieje po przekroczeniu 3500 rpm. Wg mnie to typowo "cywilne" konstrukcje do sprawnego przemieszczania się w mieście i na trasie.
                                                  BTW ciekawi mnie w czym tkwi przewaga skrzyni 6-biegowej nad 5-cio, skoro prędkość obrotowa na ostatnim biegu w obu skrzyniach przy tej samej prędkości jest taka sama, co oznacza że 6b ma krótsze przełożenia i trzeba częściej wachlować, co przy tak elastycznej jednostce nie wydaje się konieczne - pytam z ciekawości, a nie dla zaczepki, tak dla jasności :szeroki_usmiech

                                                  Komentarz

                                                  • Dig Dug
                                                    L&K
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 1306
                                                    • Seat

                                                    Kris86, Jasno Ci napisałem, że mam nagrane filmy telefonem, jadąc po prostym i jak byk wychodzi mi 17-18 sekund. Czy to tak ciężko zrozumieć ? Jakby to było 2 sekundy to bym się nie spierał, ale 7 sekund to masakra, nie jesteś w stanie zrobić takiego błędu. Sprawdz sobie w streetview tą trasę co jeźdżę, specjalnie to napisałem żebyście zobaczyli, że to prosty kręty odcinek, a doadtkowo testy robiłem w te i spowrotem i wychodzi tak samo, więc nie ma czynnika z górki i pod górkę. Na filmie lecą sekundy, a nie że liczę na palcach. A stoper mam z komórki i tak wychodzi. Stąd ten test jest dla mnie dziwny. Po drugie sprawdzałem później na letnich ale samo odliczanie i o dziw 60-100 na 4b wychodziło mi 1 sek więcej, przez samą zmianę opon. 80-120 już nie robiłem.

                                                    CO do innych wypowiedzi to pragnę ZNOWU Ci przypomnieć, że zgodnie z testami 86 KM i 105 KMtak samo rozpędzają się na najwyższym biegu w zakresie 80 - 120 km/h. Przeczytaj jeszcze raz testy Różnica jest w zakresie 60 - 100 km/h.
                                                    Róznica jest teź na 5b. Tu nie testowali, ale nie znaczy, że trzeba to pomijać. W skrzyni 6 biegowej, 4 b możesz sobie włączyć wcześniej niż w 5 biegowej, tak samo 5 bieg. 6 b to w zasadzie prawie nadbieg, bo jadąc na zatłoczonej trasie jadąc 50-90 korzystasz z 4 i 5 biegu. Jak jeździłem Rapidem 105KM 6b, to 6b wsadzałem jak już wszystkich wziąłem i jechałem spokojnie 100-110. A wcześniej nawet o nim nie myślałem. Ale dzięki temu auto zbierało się spoko i można było brać w miejscach, gdzie F2 odpuszczam.

                                                    TREI, Nie chce mi się wierzyć, że przy dymanicznej jeździe na tych samych biegach nie ma wyczuwalnej różnicy, która przekłada się na te 3 sekundy. Jeżdziłem różnymi autami, które dawały inne odczucia od realnych czasów. Tu może oba idą razem, ale jedno nagle puchnie i dopóki nie dojdziesz do tych obrotów, to wydaje się, że idą tak samo ? Niby tego nie czuć jak jedziesz do 2,5-3 tys obr, ale jak zaczynasz wyprzedzać i jedziesz ponad 4 tysiące, by jak najszybciej zejść z pasa, to czujesz że jeden się ociąga. Obie do testów to masz O3 ??

                                                    [ Dodano: Czw 25 Gru, 14 23:02 ]
                                                    kropi, Właśnie o to chodzi. Na najwyższych biegach masz takie same obroty, ale na pośrednich gdzie są krótsze przełożenia w skrzyni 6b masz powiedzmy o 200 obr więcej na niższych biegach. Stąd jadąc 50 km/h na 4b w jednym aucie już turbina dmucha, a w drugim jeszcze nie i przy przyśpieszaniu tracisz czas zanim wejdzie na obroty.

                                                    Acha i nie chodzi o pałowanie. Tylko przy wyprzedzaniu nie patrzysz na ekonomie tylko ciągniesz obroty. Tylko, że w niektórych autach musisz do 5-5,5 tys obr, a w innych wystarczy do 3,5-4 tys obr i do tego masz lepszy efekt. Ja na codzień jeżdzę 1.6-2,5 tys.
                                                    Była O1 jest F2.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...