OIII L&K Combi 2.0 TDI 184 KM DSG 4x4

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • feels3
    Rider
    • 2013
    • 348

    #76
    Zamieszczone przez goncjusz
    Zgodzę się, ale czy to dwie klasy lepsze to bym polemizował - siedziałem w takim Audi i dwie klasy to raczej przesada. .
    To generalnie dosc rozne auta, jak wspomniales, wielkosc, wyposazenie itd.

    Ale jako uzytkownik O3, ktory tez jechal nowa A4, wiem ze jakosciowo te auta, to inna bajka.
    Napisalem dwie klasy, no bo pomiedzy przeciez jest jeszcze VW. No i na postoju nie czujesz jak auto radzi sobie z dziurami, czy z szumem wiatru przy wyzszych predkosciach, albo trzeszczacymi plastikami po juz jakims przebiegu.

    Ale jak pisalem, to dosc rozne od siebie auta, nie stawiam ich obok siebie jako zamiennikow, O3 to bynajmnie nie jest tansze A4 i odwrotnie, A4 nie jest tylko drozsza O3.

    Maja sporo cech ktore je rozni i kazdy wie ktore dla niego sa wazne.
    Gdyby budzet pozwolil, bynajmniej na A4 bym sie nie przesiadl, chocby z powodu ciasniejszego wnetrza czy mniejszego bagaznika, no z jakiegos powodu mam Skode

    Komentarz

    • wojcian
      Ambiente
      • 2013
      • 149

      #77
      W którymś wątku odpisałem bo ktoś pytał, o różnice O3 vis A4b8, to powtórzę przepaści nie ma miedzy tymi autami, ale różnica jest z tym że testowana octavia miała 2tys przebiegu ,natomiast moja a4 ma 200 tys przebiegu. Natomiast jak ktoś się rozpędzi z takim porównaniem to niech weżmie pod uwagę że a4to produkt 2007(koncówka),natomiast debiut Octavi 2013,to jest 6lat czyli epoka w motoryzacji.Niedowiarkom proponuje mały test (służę swoim samochodem) zakładamy 19 na oba samochody i w drogę , różnice same wyjdą ,wyciszenie,prowadzenie,praca zawiasu , itd.Dodam że auto mam od nowośći i po kupnie ,i nie dopadł mnie ani jeden z problemów jakie opisują własćiciele nowych octav3 na tym forum, myślę że większość wie o co mi chodzi.A jeszcze jedno,ktoś porównał O3 do seata exeo ,przypomne ze exco to kopia audi a4b7, a nie obecnego A4b8.Poczekajmy z porównywaniem do lata na nowe Audi A4b9, wtedy porównywane modele bedzie dzieliło 2,5 roku , a nie 6lat.

      Komentarz

      • greg505
        L&K
        • 2013
        • 1239

        #78
        Zamieszczone przez goncjusz
        Zamieszczone przez greg505
        Zamieszczone przez goncjusz
        Skąd ta teza skoro fabrycznie 7.2? Dzięki napędowi będzie łatwiej a nie trudniej utrzymać ten wynik... RS 2.0 TDI masa własna 1432 kg, 2.0 TDI 4x4 masa własna 1484 kg raptem 52 kg wiecej to jakbym wiózł drobna kobietę na pokładzie, nie robi różnicy przy przyspieszeniu????
        Juz o tym dyskutowalismy na forum, wyglada ze zle wpisali w danych technicznych.
        Porownujac pozostale modele, np. 1.8 vs 1.8 4x4, 2.0 tdi vs 2.0 tdi 4x4, czy tez 1.6 tdi vs 1.6 tdi 4x4, to czterolap jest ciutke wolniejszy.
        Wiec skoro tdi rs z dsg ma 8.3 do setki to nie ma opcji ze ten sam silnik z napedem 4x4 bedzie szybszy o 1.1s.
        czyli że co w Scoucie też się pomylili w danych technicznych (7.8 s) - wydaje mi się, że nie masz racji...

        Niemcy też by się pomylili w swoich katalogach?



        [ Dodano: Czw 15 Sty, 15 17:02 ]
        Zamieszczone przez maro rs
        W każdej octavii dsg katalogowo dodaje 0,1 - 0,2 s do setki.
        nie w każdej załączam dane techniczne OII - ja mam akurat 1.8 TSI DSG i wynik do setki jest identyczny jak w manualu, a spalanie lepsze
        Z tego co widze to scout wazy 1470, wniosek wyciagnij sam
        Black magic

        Komentarz

        • maro rs
          Elegance
          • 2014
          • 948

          #79
          goncjusz, w każdej O3 mi chodziło
          "k..., aleś pan tu bestię postawił"

          Komentarz

          • Ossa
            Drive
            • 2014
            • 69

            #80
            Goncjusz Mam OIII 4x4 TDI tylko w wersji 150 kucy, jestem bardzo zadowolony! Nie słuchaj hejterów i ludzi którzy quattro wychwalają a nigdy nim nie jeździli. Oczywiście jest to wspaniały napęd ale dla normalnego Kowalskiego różnicy pomiędzy Quattro a H5 nie będzie. Ja przesiadłem sie z A4 2005 1.8 T z quattro na O3 i w użytkowaniu nie ma różnicy. Jeździ się super po mokrym po śniegu itd. itp. Dla nawet dużo jeżdżącego człowieka H5 wystarcza w zupełności. Na dzień dzisiejszy widzę dwa minusy O3:
            1. słabe wyciszenie
            2. zbyt nisko opuszczone zderzaki (niskie zawieszenie), co dojedziesz do krawężnika to słyszysz jak szurasz
            Pierwsze no trudno, zdecydowaliśmy się na skodę, a drugie to poważnie rozważam wymianę zawiasów. Kiedy jest przewidywany termin wymiany sprężyn i amorków w O3? Ja wtedy wrzucę zestaw od Scouta :lol: mówię poważnie. A jak już ten temat poruszamy to nie brałbym za te pieniądze L&K tylko właśnie Scouta!
            Moja O3 2.0 TDI 4x4
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...322195#1322195

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #81
              A to obecna 4x4 nie ma podniesionego zawieszenia ?? Scout stal zawsze na tym samym poziomie co zwykle 4x4 gdzie jest pakiet na bezdroza.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Ossa
                Drive
                • 2014
                • 69

                #82
                jak masz pakiet na bezdroża to może i tak, ja niestety mam cywila bez tej dogodności.
                Moja O3 2.0 TDI 4x4
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...322195#1322195

                Komentarz

                • ketivv
                  L&K
                  • 2011
                  • 1155

                  #83
                  Scout ma ciut większy prześwit
                  mniej wiecej
                  4x4 - +2,5 cm
                  Scout - + 4 cm

                  Komentarz

                  • Ossa
                    Drive
                    • 2014
                    • 69

                    #84
                    To wolałbym od Scouta Ale dzisiaj w serwisie powiedzieli, że amortyzatorów w skodzie się w ogóle nie wymienia , że w O2 nigdy nie wymieniali zawieszeń?
                    Moja O3 2.0 TDI 4x4
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...322195#1322195

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #85
                      Oni nic nie wymieniaja, bo jak ludzie slysza ceny to uciekaja daleko zwlaszcza w 4-6 letnim aut
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • grisza76
                        Drive
                        • 2014
                        • 63
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                        #86
                        Hmmm, właśnie w autoryzacji wymieniłem amortyzatory przód razem z łożyskami i innymi duperszwancami - wyszło ok. 1200 za oryginalne amorki w wersji ECO. Kiedy wezmę pod uwagę, że pierwszy montaż wytrzymał 215 tys. km - uważam, że absolutnie cena akceptowalna.
                        Dyskusje o wyższości audi nad skodą sensu specjalnego nie mają. Swego czasu użytkowałem A4 1,9tdi 130 kM. Mam porównanie do teoretycznie identycznego silnika z logo VW - jakoś audi zawsze "lepiej ciągło". Może to przypadek? Nie sądzę - raczej kwestia innego strojenia dla audi.
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=85575

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #87
                          Zamieszczone przez grisza76
                          wyszło ok. 1200 za oryginalne amorki w wersji ECO
                          Ciekaw jestem co to jest ?? Czy to nie sa przypadkiem olejowe amory, a nie gazowo-olejowe. Bo dobry zamiennik KYb czy Bilstein B4 kosztuje za komplet okolo 700zl + lozyska, oslony + robota i ten 1000zl wychodzi jak nic.

                          Chyba ze to eco, to wlasnie sa czesci z zamiennika, ktore ASO bierze np. z Intercarsu
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • grisza76
                            Drive
                            • 2014
                            • 63
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                            #88
                            No proszę tu bez takich.... Oryginalne części - żadne zamienniki (sprawdziłem po nr kat). Amorki do 4x4 pakiet na bezdroża.
                            Dlaczego tyle? Cóż - powiedzmy, że od 10 lat siedzę w branży warsztatowej.
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=85575

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #89
                              grisza76, No dobra, ja wiem jaki jest rzad wielkosci rabatow itd. Ale dalej draze, czym rozni sie wersja ECO od wersji na pierwszy montaz :twisted:

                              Zwlaszcza, ze przykladowy amortyzator przod 1K0413031BE do 4x4 kosztuje w detalu 733zl/szt, a tyl 1K0513029MQ ok. 500zl/szt.

                              To albo rabaty nie te, albo to masz jednak ori, jak na pierwszy montaz
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • grisza76
                                Drive
                                • 2014
                                • 63
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                #90
                                ...teoretycznie ECO są to części regenerowane. W przypadku amortyzatora sprowadzałoby się to de facto do powtórnego użycia.... obudowy.
                                IMHO chodzi o to, by wyciąć części nieoryginalne. Bo jeśli za kayabę płacisz coś ponad 200, to nie skusisz się na oryginał za ~250-300?

                                Rabaty mam fajne, ale nikt mi do tego nie dopłaca.
                                Podkreślę, że wymiana w ASO z fakturą i gwarancją.
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=85575

                                Komentarz

                                • wojcian
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 149

                                  #91
                                  Dla fascynatów napedu heldex w octavi 3, cytat z testu Audi a3s3

                                  ....Napęd na cztery koła nie jest rzecz jasna tym Quattro, o którym mówią rajdowe legendy. W S3 mamy do czynienia z jedynie dołączanym tyłem, co daje się odczuć w zakrętach. O ile na suchej drodze auto jest przyjemnie podsterowne, o tyle już przy lekkich opadach deszczu słowo „przyjemnie” możemy sobie podarować. Pierwsza faza szybkiego wejścia w zakręt może nas bowiem nieco zaskoczyć, jeśli nie mieliśmy z tym napędem do czynienia wcześniej.

                                  W łuk musimy wchodzić w miarę rozsądnie, bo nagłe wciśnięcie pedału gazu i skręt kierownicą wcale nie wywoła natychmiastowej nadsterowności, a wręcz przeciwnie. Przód będzie chciał pokierować auto do zewnętrznej, a tył być może załączy się na tyle późno, że będzie już… za późno. Może tak jest efektywniej, ale nie jestem kierowcą wyścigowym, by znać to z doświadczenia. Dla mnie liczy się fakt, że pierwsza reakcja napędu może być nieco zdradliwa...

                                  Dla mnie to jest totalna kicha za tą kase .Myślisz żę może być bezpieczniej , a jest odwrotnie.

                                  Komentarz

                                  • Enriquez
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 7685
                                    • Superb III (3V3)

                                    #92
                                    podaj źródło tego cytatu
                                    Pozdrawiam
                                    Marcin

                                    Komentarz

                                    • wojcian
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 149

                                      #93
                                      Tutaj jest ten test http://www.autogaleria.pl/testy/audi-s3-limousine/

                                      Komentarz

                                      • Bomber
                                        Ambiente
                                        • 2013
                                        • 226

                                        #94
                                        Nawet nie wiedziałem ,że w S3 dają Haldexa. To rzeczywiście takie trochę "wanna be" 4x4 w porównaniu do Torsena. Dzieki za żródło.
                                        Pozdrawiam,

                                        Bomber
                                        __________________
                                        O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
                                        + "Lodówka" :-)

                                        Komentarz

                                        • Tippo
                                          L&K
                                          • 2009
                                          • 1349
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                          #95
                                          Zamieszczone przez Enriquez
                                          podaj źródło tego cytatu
                                          Nie trzeba do tego sherlocka, torsen w aucie z silnikiem poprzecznym ?? Znajdzicie mi prosze takie cos

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            SUV-y udają terenówki, haldexy udają quattro żeby zdobyć klienta napalonego na ten napęd. Wychodzi na to, że w Octavii nie ma co przepłacać, taniej kupić naklejkę 4x4 na klapę.

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #97
                                              Tylko ze naped w S3 jednak lekko rozni sie od tego w O3. Jest to haldex ale bardziej rozbudowany.
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • Ossa
                                                Drive
                                                • 2014
                                                • 69

                                                #98
                                                No jako właściciele RSów i innych osiek pewnie będziecie narzekali na Haldex, a ja zapraszam na śliskie każdego z was . Oczywiście są lepsze i gorsze 4x4, ale dla zwykłego zjadacza chleba haldex wystarczy w zupełności. Wchodząc na to forum popadam w lekkie kompleksy, bo tutaj sami licencjonowani kierowcy z najwyższej półki są 95% z was nie jest w stanie wyczuć różnicy i wykorzystać potencjału Haldexa czy innego systemu 4x4 ba nie jest w stanie wykorzystać możliwości tego co ma pod maską chociaż w wielu przypadkach sa to wartości oscylujące w granicach 100 KM. Napęd 4x4 w Octavi nie jest przeznaczony do ekstremalnej jazdy, tylko do bezpiecznego poruszania się po drogach, mokrych, śliskich, zaśnieżonych i stosowanie go w celach sportowych i przez to takie ocenianie jest Idiotyczne! A ten napęd spisuje się świetnie przy normalnym użytkowaniu, wyjeździe na narty czy jak popada To nie jest kwestia "napalenia" na napęd, tylko bezpieczeństwa i wygody. tam gdzie większość nie będzie mogła wyjechać z parkingu ja pojadę z palce w nosie i o to chodzi w haldexie. Od dawna jeżdżę samochodami 4x4, suzuki x-90, Honda CRV a teraz Octa i wiem, że moim podstawowym kryterium przy zakupie następnego auta będzie:
                                                1) 4x4
                                                2) dobre światła
                                                3) dobra jednostka napędowa...

                                                pkt 2 z 3 mogą zmieniać kolejność :P
                                                Moja O3 2.0 TDI 4x4
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...322195#1322195

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  Mamy już połowę lutego, pierwsza zima i RS-ką ani razu nie miałem problemu z podjazdem na tej przedniej ośce. Czułbym się nie fajnie płacąc za coś czego nie potrzebuje, wolę tą czarną podsufitkę niż niepotrzebne mi 4x4.

                                                  Komentarz

                                                  • krzyzakp
                                                    L&K
                                                    • 2013
                                                    • 1016
                                                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                    Wyjatkowo sie zgodze z namo - zima taka ze sniegu od konca grudnia zaliczylem... jakies 100km na austostradzie. Jedyny problem jaki byl, to ze wyprzedzajac lewym pasem trzeba bylo ASR wylaczyc i bardzo czujnie gaz naciskac, bo lekko sciagalo momentami na tej breji... Moze i z 4x4 było by lepiej, ale:
                                                    1. placic 10tys za to wiecej nie czulem potrzeby
                                                    2. Spalanie wyzsze o pol litra-litr? Dzieki, starczy ze z i tak w niecale 2 miesiace walnalem ponad 8tys km i paliwa poszla masa..
                                                    3. Jak bym az tak sie bal byle sniegu z oska to bym sie wlokl grzecznie za szwabami te 70km/h a nie rozpedzal do zabojczych 100km/h na austostradzie...

                                                    Moja O3 RS

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...