Zamieszczone przez Tomek Baran
Zobacz wpis
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
chiptuning 1.4 tsi oct 3
Zwiń
X
-
od perun turbo ->
Koszt modyfikacji pańskiej turbosprężarki wraz z podstawową regeneracją to 2000 zl netto, koszt uzależniony od stanu turbosprężarki. Max wydajność przerobionych turbosprężarek w okolicach 230ps . Czas realizacji ok 2-3 dni roboczych . W przypadku samej regeneracji 600-1100 zl netto.
ogólnie przeglądając internety nie trafiłem na nic godnego uwagi, jedynie turcy i grecy szaleją z wymianą turbo i ~230 km uzyskują180km / 300Nm
- Polubień 1
Komentarz
-
Blaise dzięki wielkie! Czyli da się... 230KM to już dużo. Czyli osiągnięcie takiego poziomu wiązałoby się z kosztami w okolicach 2500 brutto za turbinę i powiedzmy 1500 brutto za remap, tak?
Zastanawiam się czy np. turbina z 1.8 w jakikolwiek sposób by pomogła w uzyskaniu wyższego momentu i mocy czy to bez sensu.Rafał
Komentarz
-
W moim przypadku wyglądało to tak: seria 140km/245Nm -> soft 172km/300Nm -> soft+czyszczenie dolotu -> 180km/300Nm.
Już po sofcie była ogromna różnica, dodatkowych 55Nm przy niskich obrotach odczuje każdy. Dodatkowo, w moim przypadku miałem problem z syfem w dolocie i niskie wartości wyjściowe, stąd być może większe "wow" na etapie finalnym.
180km / 300Nm
Komentarz
-
Pytanie do osób, które już zrobiły chip tuning. Jak jest z pozostałymi elementami poza silnikiem po zwiększeniu mocy? Czy sprzęgło, półośki, turbina dobrze się trzymają? Zaczyna mnie ten temat ciągnąć i rozumiem, że silnik przy porządnym strojeniu powinien wytrzymać (pytanie, jak długo...) te dodatkowe konie i moment. Ale co z resztą wyposażenia seryjnego?
Komentarz
-
myślę, że za mała próba żeby coś rzetelnie wnioskować.
Czysto teoretycznie półosie to nie dostają większego momentu niż w serii bo tu i tak limitem jest przyczepność opon.
Sprzęgło i zamach odczują i na pewno żywotoności im to nie przedłuży.
Z turbiną jest o tyle dobrze, że jak padnie to jest powód żeby wsadzić większą
Przy samym sofcie specjalnie bym się nie przejmował żywotnością. Lać dobry olej, pilnować temperatury szczególnie zimą i nie oszczędzać na swiecach filtrach itp.
Do nowych parametrów człowiek się szybko przyzwyczaja a trzeba pamiętać, że gaz na pół gwizdka i silnik dostaje jak przed chipem z pedałem w podłodze. Wiec do tych 70-80 stopni lepiej jeżdzić delikatnie.
Powered by R-Performance
Komentarz
-
Zadajesz odwieczne pytania, na które raczej nie ma konkretnej odpowiedzi. Ogólnie można powiedzieć, że dobry tuner przygotuje taką mapę, które jest bezpieczna dla auta i tu jest chyba najważniejszy punkt, nie robić softu u kogoś kto się dopiero uczy.
Technicznie podchodząc do sprawy większy moment w jakimś stopniu mocniej oddziałuje na elementy przeniesienia napędy, ale czy ktoś jest wstanie określić że silnik/skrzynia/etc padnie po 150k czy 250 km? Chyba nikt.. Zależy to od wielu czynników i w moim odczuciu statystycznie ilość i rodzaj awarii nie odbiegnie bardziej jak od seryjnych aut. W autach po chipie należy częściej zmieniać olej/filtr, w przypadku benzyny lać ron 98 co może (ale nie musi) wyjść na to, że będzie to bardziej zadbane auto niż normalnie eksploatowany seryjniak180km / 300Nm
Komentarz
-
na konkurencyjnym forum jest opisane 1.8 które odmówiło współpracy (panewka) przy ostrym hłostaniu i modach na 380 koni i 4xx momentu
Przy tym zwykły program to pikuś, pan pikuś
seryjny silnik jest tak wystrojony żeby miał margines bezpieczeństwa np na ciśnięcie na zimnym, gorszy olej, wymianę co 30tys., itp.
moim zdaniem dobrze pamiętać że ten margines po programie jest mniejszy i użytkować w miarę swiadomie.
Ostatnio edytowany przez Clip; 38915.Powered by R-Performance
Komentarz
-
Zamieszczone przez Blaise Zobacz wpisZadajesz odwieczne pytania, na które raczej nie ma konkretnej odpowiedzi. Ogólnie można powiedzieć, że dobry tuner przygotuje taką mapę, które jest bezpieczna dla auta i tu jest chyba najważniejszy punkt, nie robić softu u kogoś kto się dopiero uczy.
Technicznie podchodząc do sprawy większy moment w jakimś stopniu mocniej oddziałuje na elementy przeniesienia napędy, ale czy ktoś jest wstanie określić że silnik/skrzynia/etc padnie po 150k czy 250 km? Chyba nikt.. Zależy to od wielu czynników i w moim odczuciu statystycznie ilość i rodzaj awarii nie odbiegnie bardziej jak od seryjnych aut. W autach po chipie należy częściej zmieniać olej/filtr, w przypadku benzyny lać ron 98 co może (ale nie musi) wyjść na to, że będzie to bardziej zadbane auto niż normalnie eksploatowany seryjniak
Komentarz
-
Zamieszczone przez Clip Zobacz wpispowinno się stosować takie paliwo pod jakie jest wgrana mapa.
Komentarz
-
A skąd ja mam wiedziec co Ci wgral?
ja poprosilem o mape pod 95 i jezdze na obydwu benzynach w zaleznosci od humoru.
Generalnie to benzyna benzynie nie rowna wiec na 98 bedzie wiekszy margines bezpieczenstwa zanim odezwa sie knock sensory i moze dlatego tak mowi.
nie wiem i wole nie snuc domyslow.
aaa i ja stroilem w upale wiec juz duzo gorsze warunki mnie nie spotkaja na drodzeOstatnio edytowany przez Clip; 38915.Powered by R-Performance
Komentarz
-
róźnica widoczna
BTW dobra metoda do porównywania z osiągami z zeperfs i tym podobnymi to zliczyć ile klatek wychodzi na każde 10km/h, oczywiście na pliku źródłowym nie z YT.
Przy 60fps 1 klatka to 0,016 sekundy więc widać wszystko jak na dłoni. Można się nawet szarpnąć i próbować skorygować o przekłamanie licznikaOstatnio edytowany przez Clip; 38915.Powered by R-Performance
Komentarz
Komentarz