SWAP Zawieszenie tył Belka -> Wielowahacz - materiały ??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • voctawias
    Ambiente
    • 2008
    • 191
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #76
    Tyle że wahacz też dudni wiec jak dla mnie kosztuje o 8 tys za dużo.
    Octavia 3 - 1.4TSI

    Komentarz

    • LUKI
      RS
      • 2005
      • 5776

      #77
      Zamieszczone przez namo
      Przy okazji, takie Audi jakie ma zawieszenie?
      to lepsze

      wielowahacz
      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz

      • yunior81
        RS
        • 2010
        • 1657
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #78
        Zamieszczone przez namo
        100 000 zł na rozwiązanie z Matiza? Dziękuje :evil:
        A Passata nie będzie w tych pieniądzach .....

        Komentarz

        • bob_best
          Rider
          • 2013
          • 744
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #79
          Zamieszczone przez radekgw
          namo - zalezy od Twojego stylu jazdy, jak ktos jest kapelusznikiem to nie odczuje raczej zadnej roznicy pomiedzy belka a wielowachaczem, ale jak ktos chociaz lubi troche szybciej pojezdzic to na pewno bedzie innaczej, tylna belka tlucze i takie autko prowadzi sie w lukach i przy wiekszych predkosciach
          mam nadzieję, że jeździłeś O3 z belką dla porównania a nie piszesz tego na podstawie forum? Ja najeździłem się O2FL 2.0TDI sporo i tą samą trasą latam teraz O3 1.4TSI - będę uparcie twierdził, że w zakrętach pewniej prowadzi się O3 i na więcej pozwala w moim przypadku. Uprzedzam - O2FL wyjeżdżałem jako nową z salonu, O3 też.
          Oba auta mają tą samą przypadłość, która mnie wkurza - zakręt, duża prędkość, naciskasz na hamulec i czujesz, że najpierw tył zaczyna uciekać - doznałem w O2FL i w O3 - mowa o przyhamowaniu przy powiedzmy 160km/h.
          Teraz jak wsiadam do O2FL to dla mnie to taki wieloryb, ponton co buja, O3 jest jednak sztywniejsza, ale z kolei do układu kierowniczego w O3 z kolei trzeba się przyzwyczaić - dla mnie z początku był zbyt czuły (i to można zaliczyć jako wadę) - potem już jest ok. Jeśli chodzi o myszkowanie - jest tragednia na przepompowanych kołach, po zejściu do danych z tabliczki jest ok, choć należy jasno przyznać, że jest gorzej niż w O2, choć w O3 nie ma tragedii - to przesadne pisanie.
          Jeśli chodzi o sławetne trzaskanie się belki - bez przesady, tłuczenia nie ma zdecydowanie (MY2014), słychać pracę zawieszenia, ale na co dzień na prawdę nie rzuca się to tak w uszy - ja czasem to słyszę (i na prawdę rozumiem o co Kolegom chodzi), Żona i Ojciec - nie. Nie jest to u mnie w żaden sposób uciążliwe i uważam, że jest przesadzone w przypadku MY2014 i nowszych (jechałem kiedyś MY2013 i kurde rzeczywiście raz belka na prawdę się mocno zatrzaskała - to było 30 min przed odbiorem mojego auta z salonu - przeraziłem się), ale u mnie nic takiego nie ma. Jeździłem 4 demami i tylko w tym jednym takie coś nastąpiło, w jednym były przepompowane koła i wtedy też bardziej dudniło, ale jak powietrza było mniej to było ok.
          Aha - ja mam 16'' felgi. Mam nadzieję, że komuś pomogę tym opisem
          Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #80
            Zamieszczone przez namo
            Przy okazji, takie Audi jakie ma zawieszenie?
            Tu na forum tylko sedan sie liczy, inne A3 to auta dla ludu niczym Rapid 8)

            Sorry :?
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #81
              Nie no, można by zrobić takiego moda. Nie takie akcje to forum widziało.

              Jak mi wymieniali wahacz z AC PZU na fakturze kosztował w ASO 660 zł brutto (to takie skrzydło z prawej). Dodatkowo pewno jakieś na środku pierdoły i łączniki myślę że części zamkną się w 2500-3000 zł w ASO. Jakby nasi forumowi importerzy sprzedawali gotowe zestawy to by może było taniej. To nie ma dużo żelastwa ... chyba. Nawet niech to nawet ASO montuje, w ich interesie jest żebym mody robił u nich.

              Ja nie potrzebuję takiego smoka 1.8 TSI, 1.4 TSI starczy mi na to co jeżdżę dywanikowo, ale zawieszenie chcę mieć lepsze jak przyczepie kempingowej, zwłaszcza że moja O3 na 18 będzie latała. Część kasy której nie wydam na 1.8 TSI i pojenie tego smoka będzie na moda, taka luźna kalkulacja

              Może jeszcze przy okazji jakąś glebę się wlanie od Eibach, więc optymizmu Panowie :szeroki_usmiech



              1800 zł na Allegro, wygląda ślicznie :-)

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #82
                No to caly komplet jest, bo tarcze przeklada sie z belki, linki recznego pasuja.

                Podnosnik, klucz pneumatyczny i w dwie godziny gotowe.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • yunior81
                  RS
                  • 2010
                  • 1657
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #83
                  Zamieszczone przez bob_best
                  Oba auta mają tą samą przypadłość, która mnie wkurza - zakręt, duża prędkość, naciskasz na hamulec i czujesz, że najpierw tył zaczyna uciekać - doznałem w O2FL i w O3 - mowa o przyhamowaniu przy powiedzmy 160km/h.
                  :shock:

                  Odważny to Ty jesteś

                  Komentarz


                  • #84
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Podnosnik, klucz pneumatyczny i w dwie godziny gotowe.
                    Przydała by się pomoc kolegów co mają ETKA. Trzeba by stworzyć listę części jakie są potrzebne do zmiany. Pomocna by była dla tych co będą modzić na nowych częściach oraz do weryfikacji używanego kompletu kupionego na aukcji. Spis śrubek też byłby pomocny bo jak wiemy z innych dziur wahacz korzysta.

                    Zastanawiam się jakie części dałoby się odzyskać z belki.

                    Komentarz

                    • 1 6 D
                      Rider
                      • 2011
                      • 547
                      • Volkswagen

                      #85
                      Przykręcenie tego kompletu z hamulcami to nie wszystko, na podłużnicach jest mocowanie sprężyny przy wielowahaczu, przy belce te mocowani są inne, więc trochę spawania i cięcia by było przy przeszczepie zawieszenia. Trzeba by w ETKA się przejrzeć, na szybko są inne numery gniazd sprężyn.
                      wielowahacz:
                      5Q0803457
                      5Q0803458

                      belka:
                      5Q0803457B
                      5Q0803458B

                      Numery całych podłużnic też się różnią bo pewnie mają wspawane inne gniazda sprężyn.
                      wielowahacz:
                      5Q0803501B
                      5Q0803502B

                      belka:
                      5Q0803501E
                      5Q0803502E

                      I jeszcze wzmocnienie poprzeczne inne dla obu zawieszeń pokazuje.



                      http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                      Trochę plików do VCDS, zapraszam

                      Komentarz


                      • #86
                        Zamieszczone przez 1 6 D
                        więc trochę spawania i cięcia by było przy przeszczepie zawieszenia
                        to budy są różne? A miało być bez cięcia :-(

                        Komentarz

                        • 1 6 D
                          Rider
                          • 2011
                          • 547
                          • Volkswagen

                          #87
                          Tylne podłużnice mają inne gniazda dla sprężyn i w innych miejscach przyspawane.
                          http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                          Trochę plików do VCDS, zapraszam

                          Komentarz

                          • bob_best
                            Rider
                            • 2013
                            • 744
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            #88
                            Zamieszczone przez yunior81
                            Zamieszczone przez bob_best
                            Oba auta mają tą samą przypadłość, która mnie wkurza - zakręt, duża prędkość, naciskasz na hamulec i czujesz, że najpierw tył zaczyna uciekać - doznałem w O2FL i w O3 - mowa o przyhamowaniu przy powiedzmy 160km/h.
                            :shock:

                            Odważny to Ty jesteś
                            nie wynika to z odwagi tylko z sytuacji, które potrafią się zdarzyć na drodze... niestety
                            Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                            Komentarz

                            • krzyzakp
                              L&K
                              • 2013
                              • 1016
                              • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                              #89
                              Zamieszczone przez bob_best
                              nie wynika to z odwagi tylko z sytuacji, które potrafią się zdarzyć na drodze... niestety
                              Masz na mysli zakrety a'la te na autostradzie czy np. Nowy Targ-Krakow?
                              BO jezeli te pierwsze to cienko ze Skoda.. CHoc przy drugich tez bym sie bal mocno.. Jak ESP sobie z tym radzi?

                              Moja O3 RS

                              Komentarz

                              • kowal 2002
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 5161

                                #90
                                bob_best, nie wiem jak będzie w OIII, ale w mojej OIIFL te problemy przy hamowaniu w łuku zniknęły natychmiast po zmianie zawiechy na Eibach-a (-30mm) + KYB USR. Poprawiło się też odczuwalnie hamowanie na prostej, samochód przestał nurkować i tył szedł jak po sznurku.
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz

                                • bob_best
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 744
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  #91
                                  Zamieszczone przez krzyzakp
                                  Zamieszczone przez bob_best
                                  nie wynika to z odwagi tylko z sytuacji, które potrafią się zdarzyć na drodze... niestety
                                  Masz na mysli zakrety a'la te na autostradzie czy np. Nowy Targ-Krakow?
                                  BO jezeli te pierwsze to cienko ze Skoda.. CHoc przy drugich tez bym sie bal mocno.. Jak ESP sobie z tym radzi?
                                  nie wiem jakie są zakręty na tamtej autostradzie, ale z zasady takich zakrętów o jakich mówię nie ma na autostradach, więc nie jest tak źle ze Skodą - bez obaw.
                                  Jeśli chodzi o ESP - albo jest za szybko i trwa to zbyt krótko, albo przy takiej prędkości już nie ingeruje - dla mnie dzięki Bogu nie zanotowałem działania systemu; to o czym mówię nie powoduje jakiegoś zarzucenia czy coś, po prostu czuć że auto jest na granicy i tył delikatnie zaczyna uciekać - pasażer tego nie wyłapał nawet - w takich sytuacjach najważniejsze jest opanowanie i brak nerwowych ruchów, bo to może się już źle skończyć
                                  [ Dodano: Sro 23 Lip, 14 21:25 ]
                                  Zamieszczone przez kowal 2002
                                  bob_best, nie wiem jak będzie w OIII, ale w mojej OIIFL te problemy przy hamowaniu w łuku zniknęły natychmiast po zmianie zawiechy na Eibach-a (-30mm) + KYB USR. Poprawiło się też odczuwalnie hamowanie na prostej, samochód przestał nurkować i tył szedł jak po sznurku.
                                  pewnie jest duża szansa, że będzie podobnie, choć ja nie rozpatruję takich modów bo Octavia to dupowóz i taki ma zostać - miałem już auta z bardzo mocno obniżoną zawiechą, miałem też fabrycznie obniżane (BMW) i na razie starczy - nowy członek Rodziny w drodze i nie może być twardo, a i prędkości jazdy pewnie będą niższe :szeroki_usmiech

                                  a na marginesie - dużo jest sztywniej niż w serii?
                                  Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                  Komentarz

                                  • Tony065
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2487
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                    #92
                                    Zamieszczone przez namo
                                    Zamieszczone przez 1 6 D
                                    więc trochę spawania i cięcia by było przy przeszczepie zawieszenia
                                    to budy są różne? A miało być bez cięcia :-(
                                    o różnicy tyłu podłogi i miejsc mocowań, otworów itd pisałem gdzieś na początku tematu. Problem taki jak w PO, bez przespawania połowy dupy nie da rady. Sorry bardzo...
                                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                    @ by Tune-up Gdańsk
                                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                    Antek

                                    Komentarz

                                    • perfex
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1117

                                      #93
                                      Zamieszczone przez namo
                                      Nie no, można by zrobić takiego moda.
                                      Czasem sobie żartujemy by życie było fajniejsze Ale wy tak serio to rozważacie? Kupić Nowe auto za kilkadziesiąt tys i w nim wymieniać kompletne tylne zawieszenie?!? :idea: Mocne, naprawdę mocne, ja pier.....
                                      Pozdrawiam
                                      perfex

                                      Octavia HTP

                                      Komentarz

                                      • kowal 2002
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 5161

                                        #94
                                        Zamieszczone przez bob_best
                                        ...

                                        a na marginesie - dużo jest sztywniej niż w serii?
                                        Dużo, przy czym "wkład" w tą twardość oceniłbym na: 30% sprężyny i 70% amorki więc można by myśleć o włożeniu samych sprężyn do ori amorów ( jeździłem tak przez jakiś czas i było całkiem normalnie ).
                                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                        Komentarz

                                        • Chris11
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1587

                                          #95
                                          Zamieszczone przez perfex
                                          Zamieszczone przez namo
                                          Nie no, można by zrobić takiego moda.
                                          Czasem sobie żartujemy by życie było fajniejsze Ale wy tak serio to rozważacie? Kupić Nowe auto za kilkadziesiąt tys i w nim wymieniać kompletne tylne zawieszenie?!? :idea: Mocne, naprawdę mocne, ja pier.....
                                          Wychodzi na to, że Skoda nie dość, że jest droga, kiepsko wykonana (plastiki, szyby, uszczelki....) to i do jazdy się nie nadaje... Sodoma i Gomora!

                                          A te setki tysięcy klientów, którzy ją kupują to bogaci sambójcy bez poczucia estetyki.

                                          Komentarz

                                          • yunior81
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1657
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            #96
                                            Zamieszczone przez bob_best
                                            nie wynika to z odwagi tylko z sytuacji, które potrafią się zdarzyć na drodze... niestety
                                            Niestety taka sytuacja zdarza się często z winy kierowcy i braku odpowiedniej techniki jazdy.
                                            Nawet jeśli to będzie łuk drogi o nie typowym zakręcie nie mowię, bo tam jest to oczywiste, to przy zbyt mocnym naciśnięciu/gwałtownym pedału hamulca ( następuje dociążeniu przodu auta a odciążenie tyłu ) są duże szanse że tył auta zarzuci. W typowym zakręcie jet to bardzo łatwo zrobić.
                                            "Sportowe" ( czyt. odpowiednio ustawione, wielowahacz itd. itp. ) zawieszenie i odpowiednia technika jazdy mogą taką sytuację trochę zniwelować jednak całkowicie się tego nie wyeliminuje. Niestety praw fizyki się nie oszuka dlatego w zakręcie trzeba się racjonalnie obchodzić z pedałem hamulca i nie ma tu różnicy czy jedziemy przednionapędowym czy tylnonapędowym samochodem.

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #97
                                              perfex, A kupic nowe auto i wymienic pol silnika, zeby miec 100% wiecej mocy i wylozyc rownowartosc auta to jest mocne czy slabe :lol:
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • heretic
                                                Drive
                                                • 2010
                                                • 73

                                                #98
                                                Maicroft, jakbyś mógł dokładając 8tys. pln przy zakupie dostać te 100% mocy więcej to chyba słabe

                                                Komentarz

                                                • perfex
                                                  L&K
                                                  • 2005
                                                  • 1117

                                                  #99
                                                  Zamieszczone przez heretic
                                                  Maicroft, jakbyś mógł dokładając 8tys. pln przy zakupie dostać te 100% mocy więcej to chyba słabe
                                                  Right. Jeżeli ktoś nie dopłaca z 1.4 do 1.8 by mieć ten mityczny wielowahacz który jest mu tak krytycznie potrzebny tylko kupuje 1.4 i robi rzeźbę z zawieszeniem to jest dziwny..
                                                  Pozdrawiam
                                                  perfex

                                                  Octavia HTP

                                                  Komentarz

                                                  • progressowy
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 453

                                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                                    Zamieszczone przez namo
                                                    Przy okazji, takie Audi jakie ma zawieszenie?
                                                    Tu na forum tylko sedan sie liczy, inne A3 to auta dla ludu niczym Rapid 8)

                                                    Sorry :?
                                                    [shadow=green:01c2bb556f][/shadow:01c2bb556f]

                                                    Masz szczęście!!!
                                                    Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...