Tyle że wahacz też dudni wiec jak dla mnie kosztuje o 8 tys za dużo.
SWAP Zawieszenie tył Belka -> Wielowahacz - materiały ??
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez namoPrzy okazji, takie Audi jakie ma zawieszenie?
wielowahaczkliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez radekgwnamo - zalezy od Twojego stylu jazdy, jak ktos jest kapelusznikiem to nie odczuje raczej zadnej roznicy pomiedzy belka a wielowachaczem, ale jak ktos chociaz lubi troche szybciej pojezdzic to na pewno bedzie innaczej, tylna belka tlucze i takie autko prowadzi sie w lukach i przy wiekszych predkosciach
Oba auta mają tą samą przypadłość, która mnie wkurza - zakręt, duża prędkość, naciskasz na hamulec i czujesz, że najpierw tył zaczyna uciekać - doznałem w O2FL i w O3 - mowa o przyhamowaniu przy powiedzmy 160km/h.
Teraz jak wsiadam do O2FL to dla mnie to taki wieloryb, ponton co buja, O3 jest jednak sztywniejsza, ale z kolei do układu kierowniczego w O3 z kolei trzeba się przyzwyczaić - dla mnie z początku był zbyt czuły (i to można zaliczyć jako wadę) - potem już jest ok. Jeśli chodzi o myszkowanie - jest tragednia na przepompowanych kołach, po zejściu do danych z tabliczki jest ok, choć należy jasno przyznać, że jest gorzej niż w O2, choć w O3 nie ma tragedii - to przesadne pisanie.
Jeśli chodzi o sławetne trzaskanie się belki - bez przesady, tłuczenia nie ma zdecydowanie (MY2014), słychać pracę zawieszenia, ale na co dzień na prawdę nie rzuca się to tak w uszy - ja czasem to słyszę (i na prawdę rozumiem o co Kolegom chodzi), Żona i Ojciec - nie. Nie jest to u mnie w żaden sposób uciążliwe i uważam, że jest przesadzone w przypadku MY2014 i nowszych (jechałem kiedyś MY2013 i kurde rzeczywiście raz belka na prawdę się mocno zatrzaskała - to było 30 min przed odbiorem mojego auta z salonu - przeraziłem się), ale u mnie nic takiego nie ma. Jeździłem 4 demami i tylko w tym jednym takie coś nastąpiło, w jednym były przepompowane koła i wtedy też bardziej dudniło, ale jak powietrza było mniej to było ok.
Aha - ja mam 16'' felgi. Mam nadzieję, że komuś pomogę tym opisemJeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
namo
Nie no, można by zrobić takiego moda. Nie takie akcje to forum widziało.
Jak mi wymieniali wahacz z AC PZU na fakturze kosztował w ASO 660 zł brutto (to takie skrzydło z prawej). Dodatkowo pewno jakieś na środku pierdoły i łączniki myślę że części zamkną się w 2500-3000 zł w ASO. Jakby nasi forumowi importerzy sprzedawali gotowe zestawy to by może było taniej. To nie ma dużo żelastwa ... chyba. Nawet niech to nawet ASO montuje, w ich interesie jest żebym mody robił u nich.
Ja nie potrzebuję takiego smoka 1.8 TSI, 1.4 TSI starczy mi na to co jeżdżę dywanikowo, ale zawieszenie chcę mieć lepsze jak przyczepie kempingowej, zwłaszcza że moja O3 na 18 będzie latała. Część kasy której nie wydam na 1.8 TSI i pojenie tego smoka będzie na moda, taka luźna kalkulacja
Może jeszcze przy okazji jakąś glebę się wlanie od Eibach, więc optymizmu Panowie :szeroki_usmiech
1800 zł na Allegro, wygląda ślicznie :-)
Komentarz
-
namo
Zamieszczone przez MaicroftPodnosnik, klucz pneumatyczny i w dwie godziny gotowe.
Zastanawiam się jakie części dałoby się odzyskać z belki.
Komentarz
-
Przykręcenie tego kompletu z hamulcami to nie wszystko, na podłużnicach jest mocowanie sprężyny przy wielowahaczu, przy belce te mocowani są inne, więc trochę spawania i cięcia by było przy przeszczepie zawieszenia. Trzeba by w ETKA się przejrzeć, na szybko są inne numery gniazd sprężyn.
wielowahacz:
5Q0803457
5Q0803458
belka:
5Q0803457B
5Q0803458B
Numery całych podłużnic też się różnią bo pewnie mają wspawane inne gniazda sprężyn.
wielowahacz:
5Q0803501B
5Q0803502B
belka:
5Q0803501E
5Q0803502E
I jeszcze wzmocnienie poprzeczne inne dla obu zawieszeń pokazuje.
http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
namo
Zamieszczone przez 1 6 Dwięc trochę spawania i cięcia by było przy przeszczepie zawieszenia
Komentarz
-
Tylne podłużnice mają inne gniazda dla sprężyn i w innych miejscach przyspawane.http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81Zamieszczone przez bob_bestOba auta mają tą samą przypadłość, która mnie wkurza - zakręt, duża prędkość, naciskasz na hamulec i czujesz, że najpierw tył zaczyna uciekać - doznałem w O2FL i w O3 - mowa o przyhamowaniu przy powiedzmy 160km/h.
Odważny to Ty jesteśJeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bob_bestnie wynika to z odwagi tylko z sytuacji, które potrafią się zdarzyć na drodze... niestety
BO jezeli te pierwsze to cienko ze Skoda.. CHoc przy drugich tez bym sie bal mocno.. Jak ESP sobie z tym radzi?
Komentarz
-
-
bob_best, nie wiem jak będzie w OIII, ale w mojej OIIFL te problemy przy hamowaniu w łuku zniknęły natychmiast po zmianie zawiechy na Eibach-a (-30mm) + KYB USR. Poprawiło się też odczuwalnie hamowanie na prostej, samochód przestał nurkować i tył szedł jak po sznurku.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzyzakpZamieszczone przez bob_bestnie wynika to z odwagi tylko z sytuacji, które potrafią się zdarzyć na drodze... niestety
BO jezeli te pierwsze to cienko ze Skoda.. CHoc przy drugich tez bym sie bal mocno.. Jak ESP sobie z tym radzi?
Jeśli chodzi o ESP - albo jest za szybko i trwa to zbyt krótko, albo przy takiej prędkości już nie ingeruje - dla mnie dzięki Bogu nie zanotowałem działania systemu; to o czym mówię nie powoduje jakiegoś zarzucenia czy coś, po prostu czuć że auto jest na granicy i tył delikatnie zaczyna uciekać - pasażer tego nie wyłapał nawet - w takich sytuacjach najważniejsze jest opanowanie i brak nerwowych ruchów, bo to może się już źle skończyć
[ Dodano: Sro 23 Lip, 14 21:25 ]
Zamieszczone przez kowal 2002bob_best, nie wiem jak będzie w OIII, ale w mojej OIIFL te problemy przy hamowaniu w łuku zniknęły natychmiast po zmianie zawiechy na Eibach-a (-30mm) + KYB USR. Poprawiło się też odczuwalnie hamowanie na prostej, samochód przestał nurkować i tył szedł jak po sznurku.
a na marginesie - dużo jest sztywniej niż w serii?Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez namoZamieszczone przez 1 6 Dwięc trochę spawania i cięcia by było przy przeszczepie zawieszeniaBlack Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez namoNie no, można by zrobić takiego moda.Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bob_best...
a na marginesie - dużo jest sztywniej niż w serii?Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez perfexZamieszczone przez namoNie no, można by zrobić takiego moda.
A te setki tysięcy klientów, którzy ją kupują to bogaci sambójcy bez poczucia estetyki.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bob_bestnie wynika to z odwagi tylko z sytuacji, które potrafią się zdarzyć na drodze... niestety
Nawet jeśli to będzie łuk drogi o nie typowym zakręcie nie mowię, bo tam jest to oczywiste, to przy zbyt mocnym naciśnięciu/gwałtownym pedału hamulca ( następuje dociążeniu przodu auta a odciążenie tyłu ) są duże szanse że tył auta zarzuci. W typowym zakręcie jet to bardzo łatwo zrobić.
"Sportowe" ( czyt. odpowiednio ustawione, wielowahacz itd. itp. ) zawieszenie i odpowiednia technika jazdy mogą taką sytuację trochę zniwelować jednak całkowicie się tego nie wyeliminuje. Niestety praw fizyki się nie oszuka dlatego w zakręcie trzeba się racjonalnie obchodzić z pedałem hamulca i nie ma tu różnicy czy jedziemy przednionapędowym czy tylnonapędowym samochodem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hereticMaicroft, jakbyś mógł dokładając 8tys. pln przy zakupie dostać te 100% mocy więcej to chyba słabePozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
Komentarz