Tyle że wahacz też dudni wiec jak dla mnie kosztuje o 8 tys za dużo.
SWAP Zawieszenie tył Belka -> Wielowahacz - materiały ??
Zwiń
X
-
to lepszeZamieszczone przez namoPrzy okazji, takie Audi jakie ma zawieszenie?
wielowahaczkliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
mam nadzieję, że jeździłeś O3 z belką dla porównania a nie piszesz tego na podstawie forum? Ja najeździłem się O2FL 2.0TDI sporo i tą samą trasą latam teraz O3 1.4TSI - będę uparcie twierdził, że w zakrętach pewniej prowadzi się O3 i na więcej pozwala w moim przypadku. Uprzedzam - O2FL wyjeżdżałem jako nową z salonu, O3 też.Zamieszczone przez radekgwnamo - zalezy od Twojego stylu jazdy, jak ktos jest kapelusznikiem to nie odczuje raczej zadnej roznicy pomiedzy belka a wielowachaczem, ale jak ktos chociaz lubi troche szybciej pojezdzic to na pewno bedzie innaczej, tylna belka tlucze i takie autko prowadzi sie w lukach i przy wiekszych predkosciach
Oba auta mają tą samą przypadłość, która mnie wkurza - zakręt, duża prędkość, naciskasz na hamulec i czujesz, że najpierw tył zaczyna uciekać - doznałem w O2FL i w O3 - mowa o przyhamowaniu przy powiedzmy 160km/h.
Teraz jak wsiadam do O2FL to dla mnie to taki wieloryb, ponton co buja, O3 jest jednak sztywniejsza, ale z kolei do układu kierowniczego w O3 z kolei trzeba się przyzwyczaić - dla mnie z początku był zbyt czuły (i to można zaliczyć jako wadę) - potem już jest ok. Jeśli chodzi o myszkowanie - jest tragednia na przepompowanych kołach, po zejściu do danych z tabliczki jest ok, choć należy jasno przyznać, że jest gorzej niż w O2, choć w O3 nie ma tragedii - to przesadne pisanie.
Jeśli chodzi o sławetne trzaskanie się belki - bez przesady, tłuczenia nie ma zdecydowanie (MY2014), słychać pracę zawieszenia, ale na co dzień na prawdę nie rzuca się to tak w uszy - ja czasem to słyszę (i na prawdę rozumiem o co Kolegom chodzi), Żona i Ojciec - nie. Nie jest to u mnie w żaden sposób uciążliwe i uważam, że jest przesadzone w przypadku MY2014 i nowszych (jechałem kiedyś MY2013 i kurde rzeczywiście raz belka na prawdę się mocno zatrzaskała - to było 30 min przed odbiorem mojego auta z salonu - przeraziłem się), ale u mnie nic takiego nie ma. Jeździłem 4 demami i tylko w tym jednym takie coś nastąpiło, w jednym były przepompowane koła i wtedy też bardziej dudniło, ale jak powietrza było mniej to było ok.
Aha - ja mam 16'' felgi. Mam nadzieję, że komuś pomogę tym opisem
Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł"
! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
namo
Nie no, można by zrobić takiego moda. Nie takie akcje to forum widziało.
Jak mi wymieniali wahacz z AC PZU na fakturze kosztował w ASO 660 zł brutto (to takie skrzydło z prawej). Dodatkowo pewno jakieś na środku pierdoły i łączniki myślę że części zamkną się w 2500-3000 zł w ASO. Jakby nasi forumowi importerzy sprzedawali gotowe zestawy to by może było taniej. To nie ma dużo żelastwa ... chyba. Nawet niech to nawet ASO montuje, w ich interesie jest żebym mody robił u nich.
Ja nie potrzebuję takiego smoka 1.8 TSI, 1.4 TSI starczy mi na to co jeżdżę dywanikowo, ale zawieszenie chcę mieć lepsze jak przyczepie kempingowej, zwłaszcza że moja O3 na 18 będzie latała. Część kasy której nie wydam na 1.8 TSI i pojenie tego smoka będzie na moda, taka luźna kalkulacja
Może jeszcze przy okazji jakąś glebę się wlanie od Eibach, więc optymizmu Panowie :szeroki_usmiech

1800 zł na Allegro, wygląda ślicznie :-)
Komentarz
-
namo
Przydała by się pomoc kolegów co mają ETKA. Trzeba by stworzyć listę części jakie są potrzebne do zmiany. Pomocna by była dla tych co będą modzić na nowych częściach oraz do weryfikacji używanego kompletu kupionego na aukcji. Spis śrubek też byłby pomocny bo jak wiemy z innych dziur wahacz korzysta.Zamieszczone przez MaicroftPodnosnik, klucz pneumatyczny i w dwie godziny gotowe.
Zastanawiam się jakie części dałoby się odzyskać z belki.
Komentarz
-
Przykręcenie tego kompletu z hamulcami to nie wszystko, na podłużnicach jest mocowanie sprężyny przy wielowahaczu, przy belce te mocowani są inne, więc trochę spawania i cięcia by było przy przeszczepie zawieszenia. Trzeba by w ETKA się przejrzeć, na szybko są inne numery gniazd sprężyn.
wielowahacz:
5Q0803457
5Q0803458
belka:
5Q0803457B
5Q0803458B
Numery całych podłużnic też się różnią bo pewnie mają wspawane inne gniazda sprężyn.
wielowahacz:
5Q0803501B
5Q0803502B
belka:
5Q0803501E
5Q0803502E
I jeszcze wzmocnienie poprzeczne inne dla obu zawieszeń pokazuje.
http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
namo
to budy są różne? A miało być bez cięcia :-(Zamieszczone przez 1 6 Dwięc trochę spawania i cięcia by było przy przeszczepie zawieszenia
Komentarz
-
Tylne podłużnice mają inne gniazda dla sprężyn i w innych miejscach przyspawane.http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
nie wynika to z odwagi tylko z sytuacji, które potrafią się zdarzyć na drodze... niestetyZamieszczone przez yunior81:shock:Zamieszczone przez bob_bestOba auta mają tą samą przypadłość, która mnie wkurza - zakręt, duża prędkość, naciskasz na hamulec i czujesz, że najpierw tył zaczyna uciekać - doznałem w O2FL i w O3 - mowa o przyhamowaniu przy powiedzmy 160km/h.
Odważny to Ty jesteśJeśli pomogłem - kliknij "pomógł"
! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Masz na mysli zakrety a'la te na autostradzie czy np. Nowy Targ-Krakow?Zamieszczone przez bob_bestnie wynika to z odwagi tylko z sytuacji, które potrafią się zdarzyć na drodze... niestety
BO jezeli te pierwsze to cienko ze Skoda.. CHoc przy drugich tez bym sie bal mocno.. Jak ESP sobie z tym radzi?
Komentarz
-
-
bob_best, nie wiem jak będzie w OIII, ale w mojej OIIFL te problemy przy hamowaniu w łuku zniknęły natychmiast po zmianie zawiechy na Eibach-a (-30mm) + KYB USR. Poprawiło się też odczuwalnie hamowanie na prostej, samochód przestał nurkować i tył szedł jak po sznurku.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
nie wiem jakie są zakręty na tamtej autostradzie, ale z zasady takich zakrętów o jakich mówię nie ma na autostradach, więc nie jest tak źle ze Skodą - bez obaw.Zamieszczone przez krzyzakpMasz na mysli zakrety a'la te na autostradzie czy np. Nowy Targ-Krakow?Zamieszczone przez bob_bestnie wynika to z odwagi tylko z sytuacji, które potrafią się zdarzyć na drodze... niestety
BO jezeli te pierwsze to cienko ze Skoda.. CHoc przy drugich tez bym sie bal mocno.. Jak ESP sobie z tym radzi?
Jeśli chodzi o ESP - albo jest za szybko i trwa to zbyt krótko, albo przy takiej prędkości już nie ingeruje - dla mnie dzięki Bogu nie zanotowałem działania systemu; to o czym mówię nie powoduje jakiegoś zarzucenia czy coś, po prostu czuć że auto jest na granicy i tył delikatnie zaczyna uciekać - pasażer tego nie wyłapał nawet - w takich sytuacjach najważniejsze jest opanowanie i brak nerwowych ruchów, bo to może się już źle skończyć
[ Dodano: Sro 23 Lip, 14 21:25 ]
pewnie jest duża szansa, że będzie podobnie, choć ja nie rozpatruję takich modów bo Octavia to dupowóz i taki ma zostać - miałem już auta z bardzo mocno obniżoną zawiechą, miałem też fabrycznie obniżane (BMW) i na razie starczy - nowy członek Rodziny w drodze i nie może być twardo, a i prędkości jazdy pewnie będą niższe :szeroki_usmiechZamieszczone przez kowal 2002bob_best, nie wiem jak będzie w OIII, ale w mojej OIIFL te problemy przy hamowaniu w łuku zniknęły natychmiast po zmianie zawiechy na Eibach-a (-30mm) + KYB USR. Poprawiło się też odczuwalnie hamowanie na prostej, samochód przestał nurkować i tył szedł jak po sznurku.
a na marginesie - dużo jest sztywniej niż w serii?Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł"
! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
o różnicy tyłu podłogi i miejsc mocowań, otworów itd pisałem gdzieś na początku tematu. Problem taki jak w PO, bez przespawania połowy dupy nie da rady. Sorry bardzo...Zamieszczone przez namoto budy są różne? A miało być bez cięcia :-(Zamieszczone przez 1 6 Dwięc trochę spawania i cięcia by było przy przeszczepie zawieszeniaBlack Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Czasem sobie żartujemy by życie było fajniejszeZamieszczone przez namoNie no, można by zrobić takiego moda.
Ale wy tak serio to rozważacie? Kupić Nowe auto za kilkadziesiąt tys i w nim wymieniać kompletne tylne zawieszenie?!? :idea: Mocne, naprawdę mocne, ja pier.....
Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
Dużo, przy czym "wkład" w tą twardość oceniłbym na: 30% sprężyny i 70% amorki więc można by myśleć o włożeniu samych sprężyn do ori amorów ( jeździłem tak przez jakiś czas i było całkiem normalnie ).Zamieszczone przez bob_best...
a na marginesie - dużo jest sztywniej niż w serii?Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Wychodzi na to, że Skoda nie dość, że jest droga, kiepsko wykonana (plastiki, szyby, uszczelki....) to i do jazdy się nie nadaje... Sodoma i Gomora!Zamieszczone przez perfexCzasem sobie żartujemy by życie było fajniejszeZamieszczone przez namoNie no, można by zrobić takiego moda.
Ale wy tak serio to rozważacie? Kupić Nowe auto za kilkadziesiąt tys i w nim wymieniać kompletne tylne zawieszenie?!? :idea: Mocne, naprawdę mocne, ja pier.....
A te setki tysięcy klientów, którzy ją kupują to bogaci sambójcy bez poczucia estetyki.
Komentarz
-
-
Niestety taka sytuacja zdarza się często z winy kierowcy i braku odpowiedniej techniki jazdy.Zamieszczone przez bob_bestnie wynika to z odwagi tylko z sytuacji, które potrafią się zdarzyć na drodze... niestety
Nawet jeśli to będzie łuk drogi o nie typowym zakręcie nie mowię, bo tam jest to oczywiste, to przy zbyt mocnym naciśnięciu/gwałtownym pedału hamulca ( następuje dociążeniu przodu auta a odciążenie tyłu ) są duże szanse że tył auta zarzuci. W typowym zakręcie jet to bardzo łatwo zrobić.
"Sportowe" ( czyt. odpowiednio ustawione, wielowahacz itd. itp. ) zawieszenie i odpowiednia technika jazdy mogą taką sytuację trochę zniwelować jednak całkowicie się tego nie wyeliminuje. Niestety praw fizyki się nie oszuka dlatego w zakręcie trzeba się racjonalnie obchodzić z pedałem hamulca i nie ma tu różnicy czy jedziemy przednionapędowym czy tylnonapędowym samochodem.
Komentarz
-
-
Right. Jeżeli ktoś nie dopłaca z 1.4 do 1.8 by mieć ten mityczny wielowahacz który jest mu tak krytycznie potrzebny tylko kupuje 1.4 i robi rzeźbę z zawieszeniem to jest dziwny..Zamieszczone przez hereticMaicroft, jakbyś mógł dokładając 8tys. pln przy zakupie dostać te 100% mocy więcej to chyba słabe
Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
Komentarz