Jest. O ile pamiętam (nie mam tylnej wycieraczki): klikasz na obrazie włączonej kamery trzy kropki/potem taki znaczek z trzema kolorowymi kółkami/i na końcu ten znaczek kamerki z fontanną z powyższego posta.
Jest. O ile pamiętam (nie mam tylnej wycieraczki): klikasz na obrazie włączonej kamery trzy kropki/potem taki znaczek z trzema kolorowymi kółkami/i na końcu ten znaczek kamerki z fontanną z powyższego posta.
Sam odkryłem to po prawie roku
Sprawdziłem i jest spryskiwacz koło tylnej kamery , ale .... jeszcze zostały w lusterkach i z przodu a tam już nie ma spryskiwaczy.
Ja paluchem przecieram w żony Yarisie, więc nawet nie pomyślałem o tym spryskiwaczu. Może też dlatego, że dopiero 450km dopiero zrobiłem i nie zdążyła się pobrudzić.
Z ciekawostek testowałem ostatnio jazdę ACC + czytanie znaków wraz ze zwalnianiem na ograniczeniach. Jest to niezłe rozwiązanie ale chyba u nas w kraju się średnio sprawdza.
Denerwuje mnie ten spaw poniżej drzwi.
Nie od razu go zauważyłem, dopiero przy myciu dolnej części samochodu na myjni.
Jak można było taki spaw walnąć w tak (jednak) wizualnym miejscu?
Średnie zużycie paliwa do 5,3 litra na trasach ekspresowych (wyniki w zakresie 5,3-5,7 litra zależnie od korków)
Zasięg do rezerwy 850 km i więcej
Teoretyczny zasięg (przejechany dystans + dostępny zasięg) - maks. 1000-1050 km
Warunki:
-opony letnie
-prędkości raczej do 120 km/h (przy wyprzedzaniu czasem więcej)
-silnik 1.5 TSI
-benzyna 98 (nie wiem czy ma to znaczenie)
Moje statystyki dla 1.5tsi. Praktycznie 90% po mieście. A jak się zdarzy trasa to raszczej nie wolno i narty albo 4 rowery na dachu. Więc spalanie jak dla mnie git. W O3 1.2tsi było 1l/100km więcej a koni mniej.
To są wyniki z tankowań.Na trasie przy 110km/h potrafię zejść do 4.8 l / 100km bez problemu (odczyt z komputera).
Skoda Octavia doczekała się faceliftingu. Czwarte wcielenie czeskiego bestsellera otrzymało dyskretne zmiany w stylistyce i standardowym wyposażeniu. Nowy jest
Piszą: Podczas pokonywania ok 100-kilometrowego odcinka autostrady z prędkością nieprzekraczającą 120 km/h, komputer pokładowy wskazywał na średnie spalanie w okolicy 5,2 - 5,5 l/100 km. To naprawdę robi wrażenie.
Muszę coś sprostować, Oct3 nie jest w spalaniu benzyny dużo gorsza. Dziś pojechałem Oct3 ekspresową, 120 km/h i wyszło mi w okolicach 6.0-6.1 litrów. Tylko wyświetlacz jak zwykle przekłamuje o 0,3 litra, co widać przy tankowaniu.
https://motoryzacja.interia.pl/wiado...-1,nId,7515190
Piszą: Podczas pokonywania ok 100-kilometrowego odcinka autostrady z prędkością nieprzekraczającą 120 km/h, komputer pokładowy wskazywał na średnie spalanie w okolicy 5,2 - 5,5 l/100 km. To naprawdę robi wrażenie.
Miałem przez 3 tygodnie zastępczą O4 2.0 TDI 150KM i zrobiłem nią jakieś 1,5 tys. km (moja trafiła na serwis akurat przed wyjazdem urlopowym).
Na wyniki spalania TDI to faktycznie człowiek się cieszy - trasa 520 km z gór nad morze (90% trasy to S-ki) i po przyjeździe zostaje dosłownie jeszcze pół baku. Średnia poniżej 5 litrów z całego wyjazdu w obie strony i trochę kręcenia się na miejscu. To się może podobać.
Na co dzień jeżdżę benzyną i zazwyczaj wyniki mam ponad dwa razy większe i nijak się mające do tego, co Skoda podaje w papierach w specyfikacji spalania WLTP.
Wcześniej miałem O3 1.8TSI 180KM, więc też mocne auto. W tych samych warunkach spalała o wiele mniej paliwa niż obecna.
Więc co do spalania po ponad 9 tys. km jestem mocno zaskoczony, niestety negatywnie.
Na co dzień jeżdżę benzyną i zazwyczaj wyniki mam ponad dwa razy większe i nijak się mające do tego, co Skoda podaje w papierach w specyfikacji spalania WLTP.
Wcześniej miałem O3 1.8TSI 180KM, więc też mocne auto. W tych samych warunkach spalała o wiele mniej paliwa niż obecna.
Więc co do spalania po ponad 9 tys. km jestem mocno zaskoczony, niestety negatywnie.
w OIII 1.8 180KM miałeś 180KM i 250Nm teraz masz 2.0 245KM i 370 Nm i chcesz mieć podobne spalanie?
Miałem przez 3 tygodnie zastępczą O4 2.0 TDI 150KM i zrobiłem nią jakieś 1,5 tys. km (moja trafiła na serwis akurat przed wyjazdem urlopowym).
Na wyniki spalania TDI to faktycznie człowiek się cieszy - trasa 520 km z gór nad morze (90% trasy to S-ki) i po przyjeździe zostaje dosłownie jeszcze pół baku. Średnia poniżej 5 litrów z całego wyjazdu w obie strony i trochę kręcenia się na miejscu. To się może podobać.
Na co dzień jeżdżę benzyną i zazwyczaj wyniki mam ponad dwa razy większe i nijak się mające do tego, co Skoda podaje w papierach w specyfikacji spalania WLTP.
Wcześniej miałem O3 1.8TSI 180KM, więc też mocne auto. W tych samych warunkach spalała o wiele mniej paliwa niż obecna.
Więc co do spalania po ponad 9 tys. km jestem mocno zaskoczony, niestety negatywnie.
Ostatnia chwila żeby zamienić na nową rskę z TDI. Raczej więcej od 150tki nie spali.
Zostały już tylko placowe, a po lifcie nie ma diesla w rs.
Tym nie mniej to raczej nie będzie mistrz jazdy o kropelkę. Jak kolega wcześniej narzekał na spalanie benzynowego rsa, to tu raczej znacznej poprawy nie uświadczy.
Tym nie mniej to raczej nie będzie mistrz jazdy o kropelkę. Jak kolega wcześniej narzekał na spalanie benzynowego rsa, to tu raczej znacznej poprawy nie uświadczy.
Akurat Octavia RS 2.0 TSI zużywa tą samą ilość paliwa co normalna 2.0TSI 4x4 190KM , przynajmniej wg katalogu. Te auta nie kupuje się do jazdy na kropelce. Na trasie spokojnie poniżej 7 schodzisz. W kolo "komina" już kolorowo nie jest, bo na krótkich odcinkach potrzebuje 10l/100km.
Dzień dobry
Tak czytam wątek serwisowo-eksploatacyjny , i widzę , że zmartwieniem największym jest spalanie. Hmmm... moja octavia ma 190kM i nie żałuję jej benzyny. Nie po to kupiłem auto z takim silnikiem, aby przeliczać.... Jedyna informacja, którą przyjmuję jest dystans do tankowania... przy mojej ilości punktów karnych, osiągam 850-900km na zbiorniku.
Ktoś pisał o wycieraczce, ktoś o kamerce, mnie cieszy, że póki co nie ma żadnych problemów. Na razie nie żałuję wymuszonej przesiadki z Forda. Mam scouta już 7 miesięcy i w przyszłym tygodniu jadę na przegląd 30000.
Jak sobie radzicie z tymi wszystkimi systemami bezpieczeństwa? Szukanie ręczne w telefonie .... przerwa dla twojego bezpieczeństwa. Dłuższy odcinek prostej drogi.... brak aktywności kierowcy ...Piiiiiiii..... hamowanie. Omijasz dziury w drodze.... jedź środkiem pasa...... piiiiiii. No nieraz zaklnę siarczyście na to pouczanie..... wtedy załącza się podsłuchiwacz i pyta czego sobie życzę.....
no podnosi ciśnienie, a ponoć generalnie chodzi o bezpieczeństwo
Jak sobie radzicie z tymi wszystkimi systemami bezpieczeństwa? Szukanie ręczne w telefonie .... przerwa dla twojego bezpieczeństwa. Dłuższy odcinek prostej drogi.... brak aktywności kierowcy ...Piiiiiiii..... hamowanie. Omijasz dziury w drodze.... jedź środkiem pasa...... piiiiiii. No nieraz zaklnę siarczyście na to pouczanie..... wtedy załącza się podsłuchiwacz i pyta czego sobie życzę.....
no podnosi ciśnienie, a ponoć generalnie chodzi o bezpieczeństwo
Po odpaleniu wyłączam start/stop i asystenta pasa i cieszę się bezstresową jazdą.
Raczej nie, bo generalnie jeżdżę bardzo spokojnie Nie zawsze przecież fakt posiadania mocnego auta oznacza jeżdżenie z pedałem w podłodze.
Nie chodzi mi więc o sytuacje, gdzie zdarza się jechać dynamiczniej, wiem jak to działa
w OIII 1.8 180KM miałeś 180KM i 250Nm teraz masz 2.0 245KM i 370 Nm i chcesz mieć podobne spalanie?
Nie to miałem na myśli Raczej o bardzo mocną rozbieżność między spalaniem deklarowany przez producenta w przypadku RSa a realiami.
Z Twojego opisu wnioskuję, że masz O4 2.0 TSI 190KM 320 Nm 4x4 - spalanie wg WLTP 7,1 - 7,3 i z tego co piszesz dalej średnio masz 7,5 więc wartość zbliżona.
Dla RSa 2.0. TSI spalanie wg WLTP to 6,8-7,1
Nawet jako minimalne takiego nie widziałem nigdy, a to przecież niby średnia, do tego 50% po mieście
Akurat Octavia RS 2.0 TSI zużywa tą samą ilość paliwa co normalna 2.0TSI 4x4 190KM , przynajmniej wg katalogu. Te auta nie kupuje się do jazdy na kropelce. Na trasie spokojnie poniżej 7 schodzisz. W kolo "komina" już kolorowo nie jest, bo na krótkich odcinkach potrzebuje 10l/100km.
No właśnie u mnie do każdego z tych wyników trzeba dodać po jakieś 2 litry, heh.
Po prostu się zaczynam zastanawiać, czy coś u mnie się nie dzieje. Ostatnio miałem wymienianą pompę wysokiego ciśnienia paliwa na gwarancji, więc może coś jest na rzeczy.
Z Twojego opisu wnioskuję, że masz O4 2.0 TSI 190KM 320 Nm 4x4 - spalanie wg WLTP 7,1 - 7,3 i z tego co piszesz dalej średnio masz 7,5 więc wartość zbliżona.
Dla RSa 2.0. TSI spalanie wg WLTP to 6,8-7,1
Nawet jako minimalne takiego nie widziałem nigdy, a to przecież niby średnia, do tego 50% po mieście
Niby mam około 7.5, ale to są odcinki drogami powiatowymi, gminnymi. Nie jeżdżę po mieście, no może sporadycznie.
Ostatnio miałem małą wycieczkę "tam" i "z powrotem" po 110km drogami powiatowymi i krajowymi ze spalaniem "tam" 6.9 i "z powrotem" 6.4 . Za dwa tygodnie sprawdzę ją w drodze do Chorwacji przez Słowację , Węgry. Będę miał wtedy jakiś obraz spalania tego auta.
Za dwa tygodnie sprawdzę ją w drodze do Chorwacji przez Słowację , Węgry. Będę miał wtedy jakiś obraz spalania tego auta.
Sprawdziłem i do Słowenii (Postajna) 910km ze spalaniem 6.1l/100km , Postajna - Brela 511km 6.2l/100km. Jazda zgodnie z przepisami, średnia prędkość 87 i 96km/h (chociaż wg mnie to nie jest wyznacznik czegokolwiek)
Nie wiem czy dobrze piszę ale po 12 latach jazdy moją octavia II FL 1,6 w gazie przyszedł czas na zmiany.
Byłem dzis w Toyocie i Skodzie. Jakos bliżej do Skody. Nowa Octavia rok modelowy 2025 lub Kamiq.
Pytanie odnośnie Octavii - jak to jest z tym s/s bo z tego co widze to standard. Myslę o 1,5 TSI mHEV 150KM w automacie. wersja Selection.
1.Co warto dokupić z wyposażenia już widzę ze brak tylnej wycieraczki, cornery, zapas, i co jeszcze ?????
2. Jak ze spalaniem i ogólnie z eksplatacją.
3. Czy warto mysleć o Kamiqu
4. Wszelkie uwagi mile widziane.
Nie odpowiem na twoje pytania, ale mogę podpowiedzieć że teraz audi a4 potrafi kosztować podobnie do octavii. Nie wiem ile chcesz wydać, ale do 150 tysięcy jest trochę sztuk od ręki i nie wszystkie to kompletne golasy. Może warto przemyśleć.
Komentarz