Zakup nowej Octavi - dylemat

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • blade232
    Ambiente
    • 2009
    • 174
    • Octavia III combi (5E5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    Zakup nowej Octavi - dylemat

    Witam
    Mam problem, jestem przed dylematem zakupowym. Mam dwie oferty na O4 1.5TSI 150km w wersji selection.
    - Pierwsza to wyprzedaż rocznika 2024 za 134tys z dołożonym kołem zapasowym, przygotowaniem pod hak i pakietem comfort premium( zagłówki tylne do spania i rolety tylne przeciwsłoneczne boczne) oraz pakiet light&view fleet(pełne światła przednie led matrix). Ta wersja ma standardowy wyświetlacz środkowy 10 cali.
    - Druga to rocznik na produkcję 2025 za 135tyś w wersji selection, ewentualnie za 140tyś z dołożonym wyświetlaczem 13 cali. ze standardowymi światłami przednimi basic led.
    Teraz się zastanawiam która wersja będzie bardziej opłacalna i straci mniej na wartości jak bym ją chciał po powiedzmy 5 latach sprzedać. Dodam że jeżdżę głównie po mieście i tras mało robię więc z tymi ledami matrixami to nie wiem czy jest sens brać a może pokusić się na większy ekran bo prawie całe sterowanie jest właśnie w ekranie i czy to nie jest wygodniejsze jednak.
    Doradźcie co poczynić ?
    Ostatnio edytowany przez blade232; 5693.
    blade232
  • ruwado
    RS
    • 2009
    • 14915
    • Octavia IV (NX3)

    #2
    Podobno nowy system multimedialny lepiej działa. Ten po lifcie.
    pozdrawiam - Darek
    ​​

    Komentarz

    • opin
      Classic
      • 2014
      • 3

      #3
      Pierwsza opcja to rok modelowy 2025 ? - po lifcie ?
      Ja za kilka dni odbieram wersję sportline 1.5 mhev

      Komentarz

      • AdamB
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 8039
        • Octavia IV (NX3)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #4
        Zamieszczone przez opin Zobacz wpis
        Pierwsza opcja to rok modelowy 2025 ? - po lifcie ?
        Ja za kilka dni odbieram wersję sportline 1.5 mhev
        To będziesz miał zabawę z wyłączaniem się silnika. Zdejmujesz nogę z gazu -gaśnie, muskasz gaz lub hamulec-odpala. Fajna zabawa.
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz

        • opin
          Classic
          • 2014
          • 3

          #5
          Zamieszczone przez AdamB Zobacz wpis

          To będziesz miał zabawę z wyłączaniem się silnika. Zdejmujesz nogę z gazu -gaśnie, muskasz gaz lub hamulec-odpala. Fajna zabawa.
          Nie jest to takie uciążliwe - w trakcie jazdy praktycznie nie zauważalne

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8039
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            Zamieszczone przez opin Zobacz wpis

            Nie jest to takie uciążliwe - w trakcie jazdy praktycznie nie zauważalne
            Oczywiście, że nie uciążliwe. Tylko zastanawiam się nad sensem tego rozwiązania. Silnik wyłącza się w zasadzie wtedy kiedy i tak zużywa niewielkie ilości paliwa. Jak hamujesz to silnik się uruchamia i dojeżdżając do świateł silnik pracuje, a nie musi.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • blade232
              Ambiente
              • 2009
              • 174
              • Octavia III combi (5E5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              Octavia kupiona rocznik 2025.Przejechane 50km. Po wyjeździe z ASO po paru kilometrach śmierdzi taką spalenizną trochę plastikiem palonym z pod maski. Czy to normalne w nowym aucie że się dopala wszystko i po jakimś czasie się podopala/ułoży/dopasuje i przestanie śmierdzieć ?
              blade232

              Komentarz

              • Marek358
                Drive
                • 2013
                • 85

                #8
                Raczej niezbyt normalne, to nie jakaś azjatycki wynalazek...

                Komentarz

                • blade232
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 174
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #9
                  czytałem że wypala sie wydech + wszystkie plastiki, gumowe elementy w komorze silnika i dostają temperaturę że na początku śmierdzi i nawet dopiero po ok 2 tygodniach minie jak krótkie odcinki są i najlepiej trasę zrobic jakąś.
                  blade232

                  Komentarz

                  • modoc007
                    Ambiente
                    • 2017
                    • 125
                    • Octavia IV combi (NX5)
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    #10
                    Bierz co chcesz, lepiej wziąć bogatszą wersję przedliftową. Bardziej będzie trzymać wartość.

                    Komentarz

                    • ruwado
                      RS
                      • 2009
                      • 14915
                      • Octavia IV (NX3)

                      #11
                      Zamieszczone przez blade232 Zobacz wpis
                      Octavia kupiona rocznik 2025.Przejechane 50km. Po wyjeździe z ASO po paru kilometrach śmierdzi taką spalenizną trochę plastikiem palonym z pod maski. Czy to normalne w nowym aucie że się dopala wszystko i po jakimś czasie się podopala/ułoży/dopasuje i przestanie śmierdzieć ?
                      w żadnym odbieranym fabrycznie nowym samochodzie (w tym w czterech Skodach) - nie miałem nic takiego. Zapach "nowości" w środku (plastiki, materiały) - tak. Ale nie spalenizna.
                      pozdrawiam - Darek
                      ​​

                      Komentarz

                      • AdamB
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 8039
                        • Octavia IV (NX3)
                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpis

                        w żadnym odbieranym fabrycznie nowym samochodzie (w tym w czterech Skodach) - nie miałem nic takiego. Zapach "nowości" w środku (plastiki, materiały) - tak. Ale nie spalenizna.
                        Jest taki zapach w nowym aucie, w każdej Octavii był na początku, Chyba w Yarise małżonki tez był. To jest zapach nowego silnika a nie spalenizna.
                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                        Komentarz

                        • blade232
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 174
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                          #13
                          Dzisiaj muszę przyznać że ten zapach zaczyna się zmniejszać i już tak nie śmierdzi, dopiero jak przyłożę nos w szczelinę między maskę a błotnik to czuje jeszcze i jak maskę podniosę to jeszcze trochę pachnie ale po minucie już prawie nic nie śmierdzi. Wcześniej to jak z auta wychodziłem to dawało a przebieg to całe 170 km. Wydaję się że silnik się prawie "dopalił"
                          Dodatkowe pytanie czy wymienialiście tą zaślepkę/korek na bagnet oleju bo jakoś temu czujnikowi nie wierzę i wolałbym bagnecik do pomiaru ?
                          blade232

                          Komentarz

                          • ruwado
                            RS
                            • 2009
                            • 14915
                            • Octavia IV (NX3)

                            #14
                            To OIV FL nie ma bagnetu?
                            pozdrawiam - Darek
                            ​​

                            Komentarz

                            • blade232
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 174
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpis
                              To OIV FL nie ma bagnetu?
                              No okazuje się że nie ma tylko jest taki korek w miejscu otworu wyjmowany i wskazanie poziomu z menu na środkowym wyświetlaczu i chciałbym dokupić bagnet mimo wszystko i czy ktoś może już to przerabiał ?
                              blade232

                              Komentarz

                              • ruwado
                                RS
                                • 2009
                                • 14915
                                • Octavia IV (NX3)

                                #16
                                A pokazuje pewnie tak jak w BMW - jak trzeba dolać 1 litr! Masakra. Ciekawy temat.
                                pozdrawiam - Darek
                                ​​

                                Komentarz

                                • blade232
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 174
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpis
                                  A pokazuje pewnie tak jak w BMW - jak trzeba dolać 1 litr! Masakra. Ciekawy temat.
                                  podziałka z kreskami niby jest ale różnica między poziomem z rana a przy rozgrzanym silniku to jedna-dwie kreski
                                  blade232

                                  Komentarz

                                  Pracuję...