lepiej niech już zaczną w jednym miejscu bo potem nie spotkają się w tym samym i na autostradzie będziesz miał łącznik
Ceny autostrad w naszym kraju
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez daneczek76BTW czy od Krzyżowej do Olszyny jest już asfalt, czy jeszcze adolfowe płyty
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MorgothW czasie niecałych 2 lat, powiedzmy 20 miesięcy można spokojnie wybudować ... no już nie przesadzajmy, ale 1.000 km autostrady. Spokojnie!!! Takie tempo w Chinach i tak uważanoby za marnotrawstwo czasu.
Dla zobrazowania ile to jest pracy proponuje pooglądać :
Zamieszczone przez MorgothNie ograniczajmy naszego myślenia o budowie dróg do typowego polskiego myślenia jak o budowie pierwszej linii metra w Wawie - zaczynamy na jednym końcu i posuwamy się ku przeciwnemu. NIE !!! Budowę zaczyna się w wielu miejscach na raz. Ot i cała tajemnica.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
panowie, bez przesady, w Chorwacji w ciągu 3 lat wybudowano autostradę od Zagrzebia do Splitu a to ok 300km przez ciężki, górzysty teren- tunele (najdłuższy ma ok 5km) wiadukty.
Tylko musi się za to wziaść wykonawca/konsorcum które ma odpowiednie zasoby a nie 2 koparki, jeden mały walec i 10 ludzi z łopatami :lol: - widok z remontowanej przez ponad rok 10 km odcinka obwodnicy Krakowa :lol:Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lorumoże wiesz na ile dali gwarancję na tą super szybko budowana autostradę ? sorry ale tam za tir-a ryżu może pracować setki osób u nas może kilka, nie wydaje mi się aby osiągnęli takie tępa u nas, tym bardziej że znam to trochę od podszewki gdyż pracuje w jednej z firm która akurat buduje A1.
Dla zobrazowania ile to jest pracy proponuje pooglądać :
Nie mówię, że od razu trzeba wysiedlać lub burzyć całą dzielnicę, jak w Chinach, ale nasze tempo jest beznadziejnie wolne i zdjęcia z budowy niczego nie zmienią.
Nie mówię także, że Hitler wiedział jak zmobilizować Niemców do budowy (większość skończyli przed wojną, więc robotnicy przymusowi nie budowali dróg na terenie przedwojennych Niemiec), ale naszych bezrobotnych unikających podjęcia jakiejkolwiek pracy zagoniłbym na budowę autostrad. Nawet żeby pracowali jedną ręką, to kilkadziesiąt tysięcy ludzi wybuduje drogę szybciej niż kilkuset
Nie wiem jak tam jest w Chinach z gwarancjami, ale raczej nikt nie narzeka, w tym Amerykanie opisujący ten fenomen.
Co do tempa budów na świecie, to posłużę się przykładem metra:
- w gęsto zaludnionym i zabudowanym Seulu zaczęto budować metro w tym samym roku co w Warszawie (początek lat 80-tych). W momencie gdy u nas oddawano stację Centrum (która jest bodaj 12 czy 13 stacją) w Seulu było już 250 stacji. Słabo?
- w Meksyku (mieście) budują stację w ten sposób (nie tylko tam), że na całej planowanej linii wkopują się w ziemię w miejscu przyszłych stacji i kopią JEDNOCZEŚNIE w obu kierunkach. Jak ma być 40 stacji, to budowa trwa nieprzerwanie dniem i nocą w ~80-ciu punktach. W Wawie robią obecnie wielkie halo - budowę drugiej nitki (chyba 7 stacji w Centrum) i oczywiście zaczynają od jednego końca.
Zamieszczone przez Garretw Chorwacji w ciągu 3 lat wybudowano autostradę od Zagrzebia do Splitu a to ok 300km przez ciężki, górzysty teren- tunele (najdłuższy ma ok 5km) wiadukty.Zamieszczone przez daneczek76Garret, te tunele i drogi wybudowali akurat Amerykanie.
Żeby pogodzić wszystkich dużych oferentów 92-kilometrowy odcinek A2 Stryków - Konotopa podzielono na 5 odcinków (z tego 2 chińskie) i każde konsorcjum dostało kawałek. Pewnie dłużej będą trwały obustronne ustalenia i obieg dokumentów pomiędzy firmami budującymi sąsiadujące odcinki, niż zajmie sama budowa :?Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
Morgoth, patrzysz na to przez pryzmat samego wybudowania o przepraszam wylania kawałka asfaltu ups znowu wpadka masy bitumicznej oraz narzekasz na ten niby brak robotników ale nie patrzysz na to szerzej, że trzeba najpierw pozałatwiać sprawy papierkowe jak gwarancje bankowe, pozwolenia na budowę, przejęcia gruntu a wcześniej ustalenia kto jest ich właścicielem, niby ministerstwo ma to w obowiązku ale i tak zdarzają się wpadki i bałagan urzędniczy podpisanie umów z podwykonawcami, zabezpieczenie dostawy towaru a to nie jest proste przy takiej skali budowy, współpraca z lokalnymi mediami (też bardzo ważna sprawa) żeby się jakiś rolnik nie zawziął i nie stał jak osioł z ciągnikiem na polu z hasłem ojcowizny nie oddam, potem stawianie pomieszczeń socjalnych, zabezpieczenie podstawowych wymogów sanitarnych, bhp, dbałość o środowisko i planowanie prac tak aby te środowisko jak najmniej ucierpiało, zatrudnienie specjalistów a nie nierobów z pośredniaka, zabezpieczenie parku maszyn na budowie, serwis tych maszyn (też się potrafią zepsuć), utworzenie komunikacji pomiędzy różnymi punktami budowy, utworzenie wymiany elektronicznych danych pomiędzy puntami budowy że nie wspomnę o zapewnieni jakiś komputerów, drukarek, faksów, skanerów, i tak teraz możemy już zacząć budować tą naszą szeroką ulicę + mosty + skrzyżowania bezkolizyjne, punkty obsługi podróżnego a po tym wszystkim pozostaje jeszcze nam posprzątać, zrobić bezpieczne przejścia dla zwierząt, ogrodzić siatką żeby nic nie wbiegło na drogę, pomalować pasy, zrekultywować okolice po ciężkim sprzęcie , zagospodarować ziemie która została z równania terenu/wykopów, zrobienie dokumentacji technicznej, po wykonawczej, umówienie i nadzór nad odbiorem poszczególnych elementów tej uliczki, przekazanie stosownych dokumentów już po podpisami do inspektorów do odpowiednich urzędów/władz/ministerstw i już można przecinać wstęgę.
To tak w telegraficznym skrócie jak się buduje autostradę.
Jeszcze jedna rzecz o której też może nie zdajesz sobie sprawy, otóż rozmawiałem z kilkoma menadżerami poszczególnych projektów i oni wolą swoją sprawdzoną kadrę niż zatrudniać ludzi z pośredniak bo wiąże się do dla nich z dodatkowymi kosztami jak przeszkolenie/przysposobienie, wyposażenie z odpowiednie ubranie zgodnie z wymogami BHP, zapewnienie dodatkowych narzędzi do pracy a poza tym nowy pracownik jest mało wydajny i na koniec dorzucali na często bywają z nimi problemy bo albo olewają robotę i już do niej nie przychodzą albo przychodzą pijani i często powodują wypadki a wtedy takie kierownik sekcji ma przesrane.
Resumując i znając to od tej drugiej strony uważam że tempo prac jest u nas i na nasze warunki bardzo szybkie.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
loru zgoda, ale czy te wszystkie sprawy o których piszesz w pierwszych zdaniach załatwia osobno każda firma budująca odcinek? Nie wydaje mi się. Pozwolenie na budowę i papierologię załatwia inwestor całości drogi (GDDKiA ?) i potem przekazuje w ręce firmy którą wyłania przetarg.
Rozumiem to co piszesz, jednak Twój wywód wygląda mi bardziej na piętrzenie trudności, którymi zasłaniają się wykonawcy zawalający kolejne terminy zakończenia prac (komputery, faksy, drukarki? No proszę Cię :lol: ). IMHO jeśli wykonawca nie posiada mocy przerobowych, to nie powinien zostać "nagrodzony" budową autostrady, niech dalej naprawia mosty i kładki dla pieszych, albo wypełnia dziury w asfalcie powstałe po zimie. Do tego wystarczy traktor z przyczepą i ekipa 10 nierobów.
Zamieszczone przez loruJeszcze jedna rzecz o której też może nie zdajesz sobie sprawy, otóż rozmawiałem z kilkoma menadżerami poszczególnych projektów i oni wolą swoją sprawdzoną kadrę niż zatrudniać ludzi z pośredniak bo wiąże się do dla nich z dodatkowymi kosztami
Zamieszczone przez loruResumując i znając to od tej drugiej strony uważam że tempo prac jest u nas i na nasze warunki bardzo szybkie.Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez daneczek76Garret, te tunele i drogi wybudowali akurat Amerykanie.Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AdamBGarret, w Chorwacji mają inne podłoże do budowania dróg i tuneli niż my w Polsce. Przez to idzie szybciej i łatwiej.
Co ma podłoże, do założonych terminów? To tylko kwestia przywiezienia iluś tam ciężarówek podbudowy i tyle. Coś widzę, że marnej baletnicy i rąbek u spódnicy.
Pamiętam jak wieki temu Polacy budowali drogi w Iraku. Na pustyni. Na piachu. Wszystko trzeba było dowieźć, nawet ziemię pod palmy sadzone w pasie zieleni. Do tego kilometry rurek do nawadniania. żeby było śmieszniej Polacy tak szybko wybudowali swój odcinek, że dostali do skończenia sąsiadujący, na którym Japończycy (sic!) się nie wyrabiali i mieli opóźnienia. Ech lata 80-te i operacja Samum
Ciekawe co bardziej opłaca się inwestorowi - wybudować 100 km autostrady w 1 rok, przy pracy na 3 zmiany z sobotami i niedzielami włącznie (chodzi o koszt pracowników) i pobieranie opłat za przejazd - czyli zarabianie!!! , czy budowanie w naszym polskim tempie Dromexów, Budimexów, Strabagów i innych podobnych, czyli 100 km w 3 lata ???Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MorgothTo tylko kwestia przywiezienia iluś tam ciężarówek podbudowy i tyle.
Co ma podłoże, do założonych terminów?Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
Komentarz