Panowie jeżdżę teraz na mobilu ale jakoś nie jestem z niego zadowolony zastanawiam się nad zimną na olej formy Lotos lub Valvoline co o tym myślicie?
Nadchodzi zima!
Zwiń
X
-
Nadchodzi zima!
W połowie października spadnie pierwszy śnieg, a w listopadzie zima będzie już w pełni. Scenariusz przewidujący wczesne nadejście zimy na terenie Polski potwierdzają m.in. Amerykanie z Agencji Badania Oceanu i Atmosfery, którzy publikują prognozę sezonową dla wybranych rejonów świata.
Swoją drogą - ja już jutro zakładam ogumienie zimowe.W połowie października spadnie pierwszy śnieg, a w listopadzie zima będzie już w pełni. Scenariusz przewidujący wczesne nadejście zimy na terenie Polski potwierdzają m.in. Amerykanie z Agencji Badania Oceanu i Atmosfery, którzy publikują prognozę sezonową dla wybranych rejonów świata. Według nich zbliżająca się zima będzie w Polsce co najmniej tak mroźna i śnieżna jak poprzednia.
Synoptyków z poznańskiego biura prognoz Aura również nie dziwi pytanie o śnieg w październiku. - Wcale mnie nie zdziwi, jeśli w październiku spadnie pierwszy śnieg - przyznaje Wojciech Krasowski z Aury. - Przypominam, że w zeszłym roku stało się to na początku listopada. Październikowy śnieg to nic nadzwyczajnego - dodaje. - W październiku nie będzie zbyt wielu ciepłych dni. Miesiąc będzie raczej mokry i wietrzny, a pod koniec spadnie śnieg. Ten rok zapamiętamy jako wyjątkowo męczący - potwierdza Grażyna Bebłot, starszy specjalista hydrometeorolog z Górnośląskiego Centrum Hydrologiczno-Meteorologicznego w Katowicach. Za obecny deszczowy rok odpowiadają niże śródziemnomorskie. Są wyjątkowo uciążliwe i mokre. Meteorolodzy przypuszczają więc, że pierwszy śnieg poprzedzą opady marznącego deszczu.
Opinie meteorologów i naukowców potwierdzają ludowi znawcy pogody. Andrzej Murański, znany zielarz i gawędziarz z Juszczyny na Żywiecczyźnie, pogodę przepowiada od lat. Jego zdaniem w górach zrobi się biało po 20 października. Tak wynika z obserwacji roślin i zachowania zwierząt. Jeśli jednak modrzew nie gubi igieł lub traci ich niewiele, zimy się nie obawia. Dlatego jest przekonany, że w październiku śnieg będzie tylko prószył. Jego obserwacje sięgają jednak dalej niż prognozy synoptyków. - W listopadzie będzie wiało, cały miesiąc będzie zimny, z przelotnymi opadami śniegu. Grudzień będzie spokojny, śniegu niezbyt dużo, a na święta ocieplenie - wróży Murański.
-
-
Oj idzie zima.
Jak wyszedłem dzisiaj z zajęć (z salonu skody) to mało co mi "(_|_) nie odmroziło"Gdyby ktoś potrzebował podpiąć Vas'a w Łodzi to mogę pomóc tel. 600683962 lub PW (+serwis)
!!!MoTóR NiE UmIeRa NiGdY , MoTóR JeSt WiEcZnY !!!
Panie władzo, wiem ze przekroczyłem prędkość, ale porostu... lubię za==e==alać!!!

UNIDEN USER
Komentarz
-
-
jaka tam zima, ja dopiero w grudniu zmienie sobie ogumienie :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Biorąc pod uwagę fakt starzenia się gumy to i tak nie ma co czekać na śnieg jak temp spadają to trzeba od razu zmieniać na zimówki - bo i tak ich się nie wyjeździ przez zimę w ciągu 5 lat oczywiście nie mówię o przypadkach gdy ktoś w samochodzie spędza pół życia, normalna eksploatacja jest mniej szkodliwa dla opon niż czas. Ja czekam na Polską Złotą jesień a później od razu zimówki.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Jac_ek, dlatego mi sie podoba, jak ludzie tj gumiarze wciskaja innym uzywane zimowki z 2004 czy 2003 albo jeszcze starsze :evil: :evil: :evil:Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!

Komentarz
-
-
No ja wychodzę z założenia, że koła/opony jest to jedyny element przez jaki samochód ma kontakt z Ziemią i nie widzę możliwości pójścia na kompromisy. Tym bardziej że kiedyś miałem takie świetne zimówki w firmówce, że jak popadał deszcz to było jak na lodzie - jedyny plus z nich był taki że nieźle piszczały (nawet na mokrym) i dobrze się zawracało na ręcznym :szeroki_usmiech- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Ostatnia zime smigalem na roczniku 2002 :P mam je od nowosci. Przebieg przejechany 85kkm. I dawaly rade, nie zakopalem sie ani razu. Guma czuc ze juz twrada, bo byly bardziej podatne na poslizgi przy hamowaniu, ale jak ktos jezdzi z glowa, to byly jeszcze okiZamieszczone przez misiek^wroJac_ek, dlatego mi sie podoba, jak ludzie tj gumiarze wciskaja innym uzywane zimowki z 2004 czy 2003 albo jeszcze starsze :evil: :evil: :evil:
Jezeli ktos jest swiadomy ze zimowka ze starszego rocznika traci swoje parametry, to mozna smigac. Ale o gorszych parametrach takich opon nikt nie informuje przy sprzedazy i to jest najwiekszy problem. :roll:
Komentarz
-
-
Samiec, każdy robi jak chce - ja nie ryzykuje wole nie mieć jakiegoś zagapionego przechodnia/kierowcy na sumieniu, czasami wystarczy kilka cm a różnica jest w postaci urwane lusterko lub pieszy na przedniej szybie ;-)- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Skoro już o gumach, to watro przeczyścić i popsikać silikonem w sprayu uszczelki w drzwiach i bagażniku. Tą dużą uszczelkę w silniku od strony szyby też tak zakonserwowałem.
Poza tym suchym smarem w sprayu: zawiasy drzwi i zamki (są zaślepki w drzwiach z boku i to właśnie przez nie napsikałem) oraz mechanizm wycieraczek pod osłoną przedniej szyny.
Komentarz
-
-
Wiesz, czesto stopien ryzyka jest uzalezniony od stanu portfela, a jezdzic niestety trzeba... :roll:Zamieszczone przez Jac_ekSamiec, każdy robi jak chce - ja nie ryzykuje wole nie mieć jakiegoś zagapionego przechodnia/kierowcy na sumieniu, czasami wystarczy kilka cm a różnica jest w postaci urwane lusterko lub pieszy na przedniej szybie ;-)
Moje zeszloroczne gumy wedlug polskich przepisow nadal sie nadaja do jazdy.
Ale rozsadek jednak bierze gore i w koncu trzeba cos kupic nowego.
Nie nalezy zakladac ze ktos na starszych gumach od razu kogos rozjedzie, bo na nowej gumie tak samo mozna to zrobic, wszystko zalezy od rozwagi kierownika.
Komentarz
-
-
niestety ale się zupełnie z tym nie zgadzam, prawa fizyki są identyczne dla wszystkich bez względu na stan posiadania, zresztą w przypadku kolizji paradoksalnie więcej traci ten co ma mniejZamieszczone przez SamiecWiesz, czesto stopien ryzyka jest uzalezniony od stanu portfela, a jezdzic niestety trzeba... :roll:
Przepisy są na tyle beznadziejne że opisują tylko minimalną głębokość bieżnika, a na dobrą sprawę nawet na letnich można jeździć zimą pod warunkiem odpowiedniej głębokości bieżnika, więc o czym tu rozmawiamy. Ja jeździłem kiedyś na nówkach które właściwie jedynie na śniegu się sprawowały jako tako, natomiast i na suchym i na mokrym (czyli pewnie z 80% przebiegu zimowego w mieście, które jest jednak odśnieżane) nie nadawały się do niczego - ale to były inne czasy, ja byłem młody i mi taki lekki drift odpowiadał (bo musiał) dziś bym tak nie zrobił z wielu powodów.Zamieszczone przez SamiecMoje zeszloroczne gumy wedlug polskich przepisow nadal sie nadaja do jazdy.
No nic takiego nigdzie nie napisałem :roll: , bo to jest oczywiste że kapcie to tylko jeden z elementów wpływających na bezpieczeństwo podróży.Zamieszczone przez SamiecNie nalezy zakladac ze ktos na starszych gumach od razu kogos rozjedzie, bo na nowej gumie tak samo mozna to zrobic, wszystko zalezy od rozwagi kierownika.
piszę jedynie że oszczędności na oponach mogą być bardzo pozorne mimo najlepszych chęci kierowcy.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Chodzilo mi o to ze jak masz grubszy portfel to mozesz sobie pozwolic np. na nowe oponki, dodatkowo dobrej firmy i ryzyko podczas kierowania w niekorzystnych warunkach dla Ciebie jest poprostu mniejsze.Zamieszczone przez Jac_ekniestety ale się zupełnie z tym nie zgadzam, prawa fizyki są identyczne dla wszystkich bez względu na stan posiadania, zresztą w przypadku kolizji paradoksalnie więcej traci ten co ma mniejZamieszczone przez SamiecWiesz, czesto stopien ryzyka jest uzalezniony od stanu portfela, a jezdzic niestety trzeba... :roll:
Cienszy portfel to ciezszy wybor, zakaldamy tanie nowki(czesto chinole) lub stare uzywki z wysokim/srednim jeszcze bieznikiem, ryzyko w ciezkich warunkach drogowych juz rosnie.
Ale jak mowilem jedni i drudzy jezdzic musza.
To akurat bylo napisane ogolnie, moze za maly odstep zrobilem.Zamieszczone przez Jac_ekNo nic takiego nigdzie nie napisałem :roll: , bo to jest oczywiste że kapcie to tylko jeden z elementów wpływających na bezpieczeństwo podróży.Zamieszczone przez SamiecNie nalezy zakladac ze ktos na starszych gumach od razu kogos rozjedzie, bo na nowej gumie tak samo mozna to zrobic, wszystko zalezy od rozwagi kierownika.
piszę jedynie że oszczędności na oponach mogą być bardzo pozorne mimo najlepszych chęci kierowcy.
Komentarz
-
-
Samiec, bez przesady 2x1200zł na 2 komplety (zimowe/letnie) opon raz na pięć lat to nie jest majątek szczególnie w ogólnych kosztach eksploatacji samochodu.
Wychodzi 1.32 zł dziennie do odłożenia, a korzyść niewspółmierna.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
W czasie 5lat moze i nie jest to jakas duza kwota, ale w chwili kiedy masz je akurat wydac odrazu (pomijam jakies kredyty itp) to suma mala nie jest, szczegolnie jak masz na utrzymaniu np. rodzine, mieszkanie, wyzywienie, inne oplaty za auto i szereg innych rzeczy do kupienia potrzebnych do zycia, itd.Zamieszczone przez Jac_ekSamiec, bez przesady 2x1200zł na 2 komplety (zimowe/letnie) opon raz na pięć lat to nie jest majątek szczególnie w ogólnych kosztach eksploatacji samochodu.
Wychodzi 1.32 zł dziennie do odłożenia, a korzyść niewspółmierna.
Np. u mnie w miescie jest to kwota jedno miesiecznej pensji i to pensji praktycznie brutto i to jest placa min polowy ludzi z miasta co maja tu prace. :roll:
Wiec czy to jest majatek to zalezy z czyjej strony sie niestety patrzy. :roll:
Komentarz
-

Zanim spadnie snieg to sie dotra 
Normalnie trafiona prognoza.
Komentarz