Konkretnie - w okolicy 1. listopada po kilku dniach postoju 2x zadudnił podczas rozruchu. Potem był względny spokój, ale przy ujemnych temperaturach zacząłem słyszeć na 99% łańcuch (metaliczny, delikatny pogłos kilkanaście sekund po odpaleniu), wczoraj przy 6 stopniach zadudniło, a potem szeleścił łańcuch nie fatygowałem się do aso, ale już nastawiłem się psychicznie na odpłatną ingerencję w warsztacie. Tylko tyle i aż tyle.
Dwa tygodnie temu mój kolega postanowił przytargać z okolic Jastrzębiej Góry przyczepę która stała tam od maja.
Odpalił navarę (2700 dmc) i pojechał. Generalnie stwierdził że jak pojedzie nocą z CB na dachu i ITD nie zatrzymają go to mu się uda.
I przyszło mu niedawno wezwanie z ITD do wskazania kierującego navarą oraz przyczepą których sumaryczna DMC wyniosła 3650kg.
Minimum 3000koła dostanie niestety.
O ile policja przy kontroli drogowej przymykała oko na takie kombinacje pojazdów i można było nawet na B jechać z przyczepą o DMC ponad 750kg i całkowitej zespołu pojazdów >3500 to tu ITD już tak pobłażliwa nie jest. Wniosek automatycznie się sam generuje i tyle.
System działa tak, że na bramkach skanuje nr rej pojazdów, łączy się z CEPIK i pobiera informację o ich DMC. Jeśli ich suma jest większa niż 3500 - kapota.
Nic nie trzeba ważyć.
Na wagi przejazdowe i u nas przyjdzie czas. W Germanii to niemal codzienność.
Po co na wagę skoro doskonale wiedział, że nie może prowadzić takiego zestawu :szeroki_usmiech
ale ITD nie chodzi o działę za brak kategorii, tylko o kase z Viatoll
System działa tak, że na bramkach skanuje nr rej pojazdów, łączy się z CEPIK i pobiera informację o ich DMC. Jeśli ich suma jest większa niż 3500 - kapota.
tez mam ten problem umnie DMC 2510 a więc przyczepa nie większa niz 990 kg masakra te przepisy i pomyśleć że gości głupim autem osobowym które będzie miało DMC np 2000 mniejsze niż mój może na Kat. B ciągnąc większa przyczepę 1500 kg gdzie auto ma lżejsze.
Niestety w innych krajach podobno nie ma takiego problemu byle przyczepa nie była cięższa niż auto. Moze ktoś z was wie jak to jest przy okazji.
Co do opłat zgodzę się mam ponad 3.5 tony płace ale bez przesady z tą wielkością przyczepy.
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
tez mam ten problem umnie DMC 2510 a więc przyczepa nie większa niz 990 kg masakra te przepisy i pomyśleć że gości głupim autem osobowym które będzie miało DMC mniejsze niz mój może na Kat. B ciągnąc większa przyczepę
Daneczek, żeby ciągnąc przyczepę o masie większej niż 750kg trzeba mieć prawo jazdy kategorii E nawet jeśli Łączna DMC pojazdów nie przekracza 3500kg.
daneczek76 napisał/a:
tez mam ten problem umnie DMC 2510 a więc przyczepa nie większa niz 990 kg masakra te przepisy i pomyśleć że gości głupim autem osobowym które będzie miało DMC mniejsze niz mój może na Kat. B ciągnąc większa przyczepę
Daneczek, żeby ciągnąc przyczepę o masie większej niż 750kg trzeba mieć prawo jazdy kategorii E nawet jeśli Łączna DMC pojazdów nie przekracza 3500kg.
a jesteś tego pewien bo ja rozmawiałem z panem Policjantem władzą i powiedział co innego.
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Art. 88.
1. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania pojazdem silnikowym jest prawo jazdy określonej kategorii.
2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania:
1. kategorii A - motocyklem;
2. kategorii A1 - motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3 i mocy nieprzekraczającej 11 kW;
3. kategorii B:
a. pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla, b. pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,
c. ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym;
ale już w Konwencji wiedeńskiej o ruchu drogowym (która w Polsce obowiązuje)
mówi się o;
a)do pojazdów samochodowych kategorii B, wymienionych w załącznikach 6
i 7 do niniejszej konwencji, może być dołączona lekka przyczepa;
a wg tej konwencji taka przyczepa to:
"s)określenie "przyczepa lekka" oznacza każdą przyczepę, której
największy dopuszczalny ciężar nie przekracza 750 kg (1650 funtów)"
więc stoję na stanowisku, iż w Polsce na kategorii B możesz ciągnąć przyczepę lekką do łącznej sumy mas 4250 kg czyli 3500 (pojazd) + 750 kg przyczepa = 4250 kg
To jest wersja KGP i jej bym się trzymał...
PRoD jeszcze w paru miejscach jest z tą konwencją niezgodne
więc stoję na stanowisku iż w Polsce na kategorii B możesz ciągnąć B możesz ciągnąć przyczepę lekką do łącznej sumy mas 4250 kg czyli 3500 (pojazd) + 750 kg przyczepa = 4250 kg
Czytając dalej Kodeks drogowy mamy:
3. Prawo jazdy:
1. kategorii B i C+E lub B i D+E - uprawnia do kierowania zespołem pojazdów określonych w kategorii B+E;
2. kategorii C+E i D - uprawnia do kierowania zespołem pojazdów określonych w kategorii D+E;
3. kategorii A, B, B1, C, C1, D lub D1 - uprawnia do kierowania pojazdem w nich wymienionym z przyczepą lekką;
4. kategorii B+E, C+E, C1+E, D+E lub D1+E - uprawnia do kierowania ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami).
Więc jest tak jak mówisz, z lekką zespół pojazdów do 4250kg, ale jak już lekka nie jest to na kat. B zespół pojazdów do 3500kg
ale już w Konwencji wiedeńskiej o ruchu drogowym (która w Polsce obowiązuje)
mówi się o;
a)do pojazdów samochodowych kategorii B, wymienionych w załącznikach 6
i 7 do niniejszej konwencji, może być dołączona lekka przyczepa;
a wg tej konwencji taka przyczepa to:
"s)określenie "przyczepa lekka" oznacza każdą przyczepę, której
największy dopuszczalny ciężar nie przekracza 750 kg (1650 funtów)"
więc stoję na stanowisku, iż w Polsce na kategorii B możesz ciągnąć przyczepę lekką do łącznej sumy mas 4250 kg czyli 3500 (pojazd) + 750 kg przyczepa = 4250 kg
To jest wersja KGP i jej bym się trzymał...
PRoD jeszcze w paru miejscach jest z tą konwencją niezgodne
Te 750kg miałem i mam nadal w głowie. Nie wiem skąd, ale mam zakodowane że 750kg to była wartość graniczna masy przyczepy z którą można jeździć bez okładek "E".
Od kiedy mam ABCE to nie za bardzo się orientuję na temat zmian w przepisach. Bardziej mnie interesują zmiany w przepisach TIR.
no czyli jak rozumiem od 11.02.2012 roku mogę śmigać do DMC 4250 kg ymbardziej że wdowodzie mam że max przyczepa 2000 kg. Tylko wtedy VIAtool mnie kasuje
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
westwi78, nie czegoś tu nie rozumiem jak ostatni pan policmajster mnie kontrolował moje auto DMC 2510 + przyczepa DMC 920 z hamulcem najazdowym i nie było najmniejszego problemu jeszcze sam się śmiał że mam 70kg zapasu.
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
4x4BKF, .Jak wskaże kierującego to przyjdzie na niego mandat.Bo znając życie nie miał urządzenia które pobiera opłatę. A za brak opłaty płaci kierowca 8) Przepis ten wprowadzono właśnie dlatego ,żeby było kogo karać jak nie posiada się firmy :roll:
4x4BKF, .Jak wskaże kierującego to przyjdzie na niego mandat.Bo znając życie nie miał urządzenia które pobiera opłatę. A za brak opłaty płaci kierowca 8) Przepis ten wprowadzono właśnie dlatego ,żeby było kogo karać jak nie posiada się firmy :roll:
4x4BKF, .Jak wskaże kierującego to przyjdzie na niego mandat.Bo znając życie nie miał urządzenia które pobiera opłatę. A za brak opłaty płaci kierowca 8) Przepis ten wprowadzono właśnie dlatego ,żeby było kogo karać jak nie posiada się firmy :roll:
Serio?
Nie wiem czy chcesz się pode śmiać czy nie :P . Ale jeśli nie to mówię Ci serio. Zadzwoń do ITD (na numer dyżurny) to Ci potwierdzą ,że tak jest.
Komentarz